Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018

"Ιθάκη"

¨

Ενέπνευσε ο Θείος Όμηρος.

δημιούργησε ο μέγας ποιητής Καβάφης

έβαλε την μουσικήν του τέχνη ο Βαγγέλης Παπαθανασίου

Ψάλλει ο Σον Κόνερι,
το αποτέλεσμα....η Ιθάκη .....ακούστε το



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ""Ιθάκη""

Η "Ιθάκη" του Καβάφη σε Κόμικ!






Το ποίημα του Κωνσταντίνου Π. Καβάφη "Ιθάκη" σε ένα μικρό, τέλειο κόμικ.






ΠΗΓΗ http://ellinikoarxeio.blogspot.com
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η "Ιθάκη" του Καβάφη σε Κόμικ!"

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2018

Ένα γοητευτικά δύσκολο πρόβλημα, που μπορεί να φέρει τη νοημοσύνη μας στα όρια της.



Συγκρίνοντας τις ανησυχίες των νεοελλήνων,με αυτές των προγόνων μας,θα διαπιστώσει κανείς,τις αντίθετες κατευθύνσεις των ενδιαφερόντων μας,σαν να μην
θέλουμε να έχουμε καμία σχέση με αυτούς.
Ο φίλος μας ο όμηρος,προειδοποιεί εμάς τους συντρόφους του,να μην καταναλώσουμε
στην νήσο του Ηλίου,τα ιερά του βόδια.
Γίναμε εγωιστές,νομίσαμε πώς είμαστε σπουδαίοι,γίναμε σπάταλοι και επιδειξιομανείς,
άπληστοι τρώγοντας τις Ιερές αγελάδες του Απόλλωνα,....οι ανόητοι.
Το τι απ έγιναν οι σύντροφοί του,ίσως δεν το ξέρουμε όλοι....

Αφορμής δοθείσης εκ του μύθου(λόγου) του ομήρου,στην οδύσσεια,ραψωδία μ΄και εξής
ο τετραπέρατος Αρχημίδης,έστειλε στο δάσκαλο και φίλο του Ερατοσθένη, υπό τη μορφή ποιήματος  προκαλώντας τον να το λύσει έναν γρίφο, το λεγόμενο «Βοεικό Πρόβλημα».
Σε σύγχρονη γλώσσα ο γρίφος αποδίδεται περίπου ως εξής:

Το πλήθος των βοδιών του θεού Ήλιου, που βόσκουν στις πεδιάδες της Σικελίας μέτρησε, αν μετέχεις της σοφίας, συναριθμώντας όσα θα πω πιο κάτω: Τα βόδια του ήλιου που βόσκουν στις πεδιάδες της τριγωνικής νήσου Σικελίας,  διαιρούνται σε τέσσερις αγέλες τη λευκή, τη μαύρη, τη ξανθή και την ανάμικτη και κάθε αγέλη περιέχει ταύρους και αγελάδες του ιδίου χρώματος. Σε κάθε αγέλη υπάρχουν ταύροι με βάση τις ακόλουθες αναλογίες: Οι λευκοί ταύροι ισούνται με τους ξανθούς συν το άθροισμα του ενός δευτέρου και του ενός τρίτου των μαύρων. Οι μαύροι ταύροι ισούνται με τους ξανθούς συν το άθροισμα του ενός τετάρτου και του ενός πέμπτου των ανάμικτων. Οι ανάμικτοι ταύροι ισούνται με τον αριθμό των ξανθών, επαυξημένων κατά το άθροισμα του ενός έκτου και του ενός εβδόμου των λευκών ταύρων. Οι λευκές αγελάδες ισούνται με το άθροισμα του ενός τρίτου και του ενός τετάρτου του συνόλου της μαύρης αγέλης. Οι μαύρες αγελάδες  ισούνται με το άθροισμα του ενός τετάρτου και του ενός πέμπτου του συνόλου της  αγέλης ανάμικτου χρώματος. Οι αγελάδες ανάμικτου χρώματος ισούνται με το άθροισμα του ενός πέμπτου  και του ενός έκτου του συνόλου της  ξανθής αγέλης. Οι ξανθές αγελάδες ισούνται με το άθροισμα του ενός έκτου  και του ενός εβδόμου του συνόλου της  λευκής αγέλης. Το άθροισμα των λευκών και των μαύρων ταύρων είναι τετράγωνος αριθμός, ενώ το άθροισμα των ξανθών και των ανάμικτων ταύρων τρίγωνος. Αν υπολογίσεις τον ακριβή αριθμό των αγελάδων  και των ταύρων κάθε αγέλης τότε μπορείς να συγκαταλέγεις τον εαυτό σου στην ομάδα των τέλειων σοφών.»

Το πρόβλημα βρέθηκε σε αρχαίο χειρόγραφο στη βιβλιοθήκη της γερμανικής πόλης Wolfenbuttel από τον βιβλιοθηκάριο Gotthold Ephraim Lessing το 1773. Πιθανολογείται ότι το χειρόγραφο ήταν λεία κάποιου σταυροφόρου που το μετέφερε στη Γερμανία το 13ο αιώνα από το Βυζάντιο, αφού συνοδεύεται από σχόλιο στη λόγια γλώσσα της μέσης βυζαντινής εποχής. Στο σχόλιο καταγράφεται η αποτυχημένη προσπάθεια του βυζαντινού σχολιαστή να το λύσει. Έκτοτε οι Ευρωπαίοι μαθηματικοί προσπάθησαν να λύσουν το πρόβλημα, η λύση του οποίου θεωρητικά είναι βατή, αφού ανάγεται σε ανοικτό διοφαντικό σύστημα δέκα   αγνώστων με 9 εξισώσεις ως εξής:

Έστω ότι ορίζουμε τις μεταβλητές του προβλήματος με την ακόλουθα γράμματα:

Λ = λευκοί ταύροι, Ξ = ξανθοί ταύροι, Μ = μαύροι ταύροι , Α = ταύροι ανάμικτου χρώματος,

λ = λευκές αγελάδες, ξ = ξανθές αγελάδες, μ = μαύρες αγελάδες, α = αγελάδες ανάμικτου χρώματος.

Συνακόλουθα, με βάση την εκφώνηση του προβλήματος προκύπτουν οι ακόλουθες εξισώσεις:

①  6 Λ = 5 Μ + 6 Ξ

②  20 Μ = 9 Α + 20 Ξ

③   42 Α = 13 Λ + 42 Ξ

④   12 λ = 7 (Μ + μ )

⑤   20μ = 9 (Α + α )

⑥   30 α = 11 ( Ξ + ξ )

⑦   42 ξ = 13 ( Λ + λ )

⑧   Λ   + Μ = ν²

⑨   Ξ + Α = μ ( μ+1 ) /2

Το πρόβλημα φαινομενικά είναι απλό, όμως οι αριθμοί που προκύπτουν ως λύσεις του είναι πάνω και πέρα από τις ανθρώπινες υπολογιστικές ικανότητες, αφού αποδείχτηκε με χρήση ισχυρότατων ηλεκτρονικών υπολογιστών ότι πρόκειται για οκτώ αριθμούς με 206545 ψηφία ο καθένας. Αν υποθέσουμε ότι μια σελίδα χωρεί 2500 ψηφία, τότε μόνο για να γραφούν  οι οκτώ  αριθμοί χρειάζεται ένα βιβλίο με 661 σελίδες! Προφανώς ο Αρχιμήδης δεν είχε λύσει το πρόβλημα του, αλλά ήθελε μόνο να τρομάξει τους Μαθηματικούς της Αλεξάνδρειας με τη δυσκολία του!  Ήθελε ίσως να διδάξει ότι υπάρχουν αριθμοί χαοτικά μεγάλοι, κυριολεκτικά ασύλληπτοι από τον ανθρώπινο νου.

Άς βάλουμε όμως και το Ιερό(κατά Λιαντίνη)αρχαίο κείμενο

Archimedes
287 - 212 a. Chr. n.
Ἀρχιμήδης, μαθηματικός τε καὶ μηχανικός, Συρακόσιος ἦν τὸ γένος. ἐγένετο τῶ ἔτει 287, Ἱέρωνι τῶ βασιλεῖ συγγενὴς ὤν. Συρακουσῶν διαφορηθέντων Ἀρχιμήδης ἐφονεύσατο ὑπὸ στρατιώτου Ῥομαίου τῶ ἔτει 212 πρὸ Χριστοῦ.

Textus:
Archimède tome III, p. 167-173
ed. Ch. Mugler, Paris 1971
Πρόβλημα, ὅπερ Αρχιμήδης ἐν ἐπιγράμμασιν εὑρων τοῖς ἐν Ἀλεξανδρειαι περὶ ταῦτα πραγματευομένοις ζητεῖν ἀπέστειλεν ἐν τῆι πρὸς Ἐρατοσθένην τὸν Κυρηναῖον ἐπιστολῆς.



Πληβὺν Ἠελίοιο βοῶν, ὦ ξεῖνε, μέτρησον
φροντίδ' ἐπιστήσας, εἰ μετέχεις σοφίης,
πόσση ἄρ' ἐν πεδίοις Σικελῆς ποτ' ἐβόσκετο νήσου
Θρινακίης τετραχῆ στίφεα δασσαμένη

5
χροιὴν ἀλάσσοντα· τὸ μὲν λευκοῖο γάλακτος,
κυανέωι δ' ἕτερον χρώματι λαμπόμενον,
ἄλλο γε μὲν ξανθόν, τὸ δὲ ποικίλον. Ἐν δὲ ἑκάστως
στίφει ἔσαν ταῦροι πλήθεσι βριθόμενοι
συμμετρίης τοιῆσδε τετευχότες· ἀργότριχας μὲν

10
κυανέων ταύρων ἡμίσει ἠδὲ τρίτω
καὶ ξανθοῖς σύμπασιν ἴσους, ὦ ξεῖνε, νόησον,
αὐτὰρ κυανέους τῶ τετράτω τε μέρει
μικτοχρόων καὶ πέμπτω, ἔτι ξανθοῖσί τε πᾶσιν.
Τους δ' ὑπολεπτομένους ποικιλόχρωτας ἄθρει

15
ἀργεννῶν ταύρων ἕκτω μέρει ἑβδομάτως τε
καὶ ξανθοῖς αὐτοὺς πᾶσιν ἰσαζομένους.
Θηλείαισι δὲ βουσὶ τάδ' ἔπλετο· λευκότριχες μὲν
ἦσαν συμπάσης κυανέης ἀγέλης
τῶι τριτάτω τε μέρει καὶ τετράτω ἀτρεκὲς ἶσαι·

20
αὐτὰρ κυάνεαι τῶι τετράτω τε πάλιν
μικτοχρόων καὶ πέμπτωι ὁμοῦ μέρει ἰσάζοντο
σὺν ταύροις πάσαις εἰς νομὸν ἐρχομέναις.
Ξανθοτρίχων δ' ἀγέλης πέμπτω μέρει ἠδὲ καὶ ἕκτω
ποικίλαι ἰσάριθμον πλήθος ἔχον τετραχῆς.

25
Ξανθαὶ δ' ἠριθμεῦντο μέρους τρίτου ἡμίσει ἶσαι
ἀργεννῆς ἀγέλης ἐβδομάτωι τε μέρει.
Ξεῖνε, σὺ δ' Ἠελίοιο βόες πόσαι ἀτρεκὲς εἰπών,
χωρὶς μὲν ταύρων ζατρεφέων ἀριθμόν,
χωρὶς δ' αὖ θήλειαι ὅσαι κατὰ χροιὰν ἕκασται,

30
οὐκ ἄιδρίς κα λέγοι' οὐδ' ἀριθμῶν ἀδαής,
οὐ μὴν πώ γε σοψοῖς ἐναρίθμιος. Ἀλλ' ἴθι φράζευ
καὶ τάδε πάντα βοῶν Ἠελίοιο πάθη.
Ἀργότριχες ταῦροι μὲν ἐπεὶ μιξαίατο πληθὺν
κυανέοις, ἵσταντ' ἔμπεδον ἰσόμετροι

35
εἰς βάθος εἰς εὖρός τε, τὰ δ' αὖ περιμήκεα πάντη
πίμπλαντο πλίνθου Θρινακίης πεδία.
Ξανθοὶ δ' αὖτ' εἰς ἐν καὶ ποικίλοι ἀθροισθέντες
ἵσταντ' ἀμβολάδην ἐξ ἑνός ἀρχόμενοι
σχῆμα τελειοῦντες τὸ τρικράσπεδον οὔτε προσόντων

40
ἀλλοχρόων ταύρων οὔτ' ἐπιλειπομένων.
Ταῦτα συνεξευρὼν καὶ ἐνὶ πραπίδεσσιν ἀθροίσας
καὶ πληθέων ἀποδούς, ξεῖνε, τὰ πάντα μέτρα
ἔρχεο κυδιόων νικηφόρος ἴσθι τε πάντως
κεκριμένος ταύτηι γ' ὄμπνιος ἐν σοφίης.

 Σ χ ό λ ι ο ν

Τὸ μὲν οὖν πρόβλημα διὰ τοῦ ποιήματος ὁ Ἀρχιμήδης ἐδήλωσε σαφῶς· ἰστέον δὲ λεγόμενον, ὅτι τέσσαρας ἀγέλας εἶναι δεῖ βοῶν, λευκοτρίχων μὲν μίαν ταύρων καὶ θηλειῶν, ὧν τὸ πλῆθος ὁμοῦ συνάγει μυριάδας διπλᾶς ιδ' καὶ ἁπλᾶς φπβ' καὶ μονάδας ,ζτξ', κυανοχρόων δ' ἄλλην ὁμοῦ ταύρων καὶ θηλειῶν, ὧν τὸ πλῆθός ἐστι μυριάδων διπλῶν ἐννέα καὶ ἁπλῶν ,ηωλ' καὶ μονάδων ω', μιξοτρίχων δ' ἄλλην ταύρων καὶ θηλειῶν, ὧν τὸ πλῆθός ἐστι μυριάδων διπλῶν η' καὶ ἁπλῶν ,ςϠϞα' καὶ μονάδων υ'· τῆς δὲ λοιπῆς ἀγέλης ξανθοχρόων συνάγει τὸ πλῆθος διπλᾶς μυριάδας ζ' καὶ ἁπλᾶς ,ςψη', μονάδας δὲ ,η· ὥστε συνάγεσθαι ὁμοῦ τὸ πλῆθος τῶν δ' ἀγελῶν μυριάδας διπλᾶς μ' καὶ ἁπλᾶς ,γριβ' καὶ μονάδας ,ςφξ'. Καὶ ἡ μὲν ἀγέλη τῶν λευκοτρίχων ταύρων ἔχει μυριάδας διπλᾶς η' καὶ ἁπλᾶς ,βϠλα' καὶ μονάδας ,ηφξ', θηλειῶν δὲ μυριάδας διπλᾶς ε' καὶ ἁπλᾶς ,ζχν' καὶ μονάδας ,ηω', ἡ δὲ ἀγέλη τῶν κυανοχρόων ταύρων ἔχει μὲν μυριάδας διπλᾶς ε' καὶ ἁπλᾶς ,θχπδ' καὶ μονάδας ,αρκ', θηλειῶν δὲ μυριάδας διπλᾶς γ' καὶ ἁπλᾶς ,θρμε' καὶ μονάδας ,θχπ', ἡ δ' ἀγέλη τῶν ποικιλοτρίχων ταύρων ἔχει μὲν μυριάδας διπλᾶς ε' καὶ ἁπλᾶς ,ηωξδ' καὶ μονάδας ,δω', θηλειῶν δε μυριάδας διπλᾶς β' καὶ ἁπλᾶς ,ηρκς' καὶ μονάδας ,εχ', ἡ δ' ἀγέλη τῶν ξανθοχρωμάτων ταύρων ἔχει μὲν μυριάδας διπλᾶς γ' καὶ ἁπλᾶς ,γρϞε' καὶ μονάδας ,ϞϠξ', θηλειῶν δὲ μυριάδας διπλᾶς δ' καὶ ἁπλᾶς ,γφιγ' καὶ μονάδας ,ζμ'. Καί ἐστι τὸ πλῆθος τῶν λευκοτρίχων ταύρων ἴσον τῶι ἡμίσει καὶ τρίτω μέρει τοῦ πλήθους τῶν κυανοχρόων ταύρων καὶ ἔτι ὅλη τῆ τῶν ξανθοχρωμάτων ἀγέλη, τὸ δὲ πλῆθος τῶν κυανοχρωμάτων ἴσον τῶ τετάρτω καὶ πέμπτω μέρει τῶν ποικιλοτρίχων ταύρων καὶ ὅλωι τῶι πλήθει τῶν ξανθοχρωμάτων, τὸ δὲ πλῆθος τῶν ποικιλοτρίχων ταύρων ἴσον τῶ ἕκτω καὶ ἑβδόμω μέρει τῶν λευκοτρίχων ταύρων καὶ ἔτι τῶ πλήθει ὅλω τῶν ξανθοχρωμάτων ταύρων, καὶ πάλιν τὸ πλῆθος τῶν λευκῶν θηλειῶν ἴσον τῶ τρίτω καὶ τετάρτωι μέρει ὅλης τῆς ἀγέλης τῶν κυανοχρόων, τὸ δὲ τῶν κυανοχρόων ἴσον τῶ τετάρτω καὶ πέμπτω μέρει τῆς ὅλης ἀγέλης τῶν ποικιλοτρίχων, τὸ δὲ τῶν ποικιλοτρίχων ἴσον τῶ πέμπτω καὶ ἕκτω μέρει τῆς ὅλης τῶν ξανθῶν βοῶν. Πάλιν δὲ τὸ τῶν ξανθῶν θηλειῶν πλῆθος ἦν ἴσον τῶι ἕκτωι τε καὶ ἑβδόμω μέρει τῆς ὅλης ἀγέλης τῶν λευκῶν βοῶν. Καὶ ἡ μὲν ἀγέλη τῶν λευκοτρίχων ταύρων καὶ ἡ τῶν κυανοχρόων ταύρων συντεθεῖσα ποιεῖ τετράγωνον ἀριθμόν, ἡ δ' ἀγέλη τῶν ξανθοτρίχων ταύρων μετὰ τῆς ἀγέλης τῶν ποικιλοχρόων συντεθεῖσα ποιεῖ τρίγωνον, ὡς ἔχει τὰ τῶν ὑποκειμένων κανόνων καθ' ἕκαστον χρῶμα.

Στοιχεία εκλάπησαν εκ των.

https://grmath.blogspot.com

http://www.akida.info/

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ένα γοητευτικά δύσκολο πρόβλημα, που μπορεί να φέρει τη νοημοσύνη μας στα όρια της."

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018

       ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΠΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ!!!!!  

ΟΛΟΙ ΠΛΕΟΝ ή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΞ ΗΜΩΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΛΥΣΕΙ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΔΕΛΕΧΩΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΡΥΘΜΟ ΓΚΡΟΤΕΣΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΓΝΩΣΤΗ ΕΒΡΑΙΟΣΙΟΝΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ!!

ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΜΟΡΦΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ, ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΥΝΟΜΙΑ.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΑ.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΛΗΣΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥΣ ΑΘΛΟΥΣ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ.

ΤΩΡΑ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ «ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ».

Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΑΧΤΑΡΜΑΣ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟΣ ΣΕ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΞΙΕΣ, ΩΣ ΑΛΛΟΣ ΞΕΡΞΗΣ ΕΠΙΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΩΝ ΛΑΩΝ.

ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΛΕΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ, ΠΟΥ ΦΙΛΑ ΣΤΟΡΓΙΚΑ ΤΟΝ ΑΔΥΝΑΜΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΤΗΝΟΣ, ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΑΡΓΥΡΙΑ ΥΠΟ ΜΟΡΦΗ «ΑΥΛΩΝ ΤΙΤΛΩΝ», ΑΥΛΩΝ ΤΟΚΩΝ ΚΑΙ ΧΡΕΩΝ, ΑΥΛΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΑΛΗΘΙΝΗ, ΟΔΥΝΗΡΗ ΚΑΙ ΚΑΘ’ ΟΛΑ «ΥΛΙΚΗ» ΤΥΡΑΝΝΙΑ.

ΣΕ ΕΝΑΝ ΝΕΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ.

Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΑΡΧΙΣΕ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΑΙΩΝΙΟ ΜΕΤΕΡΙΖΙ ΤΗΣ ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ, ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

ΟΠΩΣ ΤΟΤΕ, ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ.

ΓΙΑΤΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΑ, ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΑ, Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΗΣ ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΟΙΤΙΔΑ ΤΗΣ.

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΤΗΝ ΛΕΥΤΕΡΙΑ (ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ).

Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΗΝ ΛΕΥΤΕΡΙΑ. (ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ).

ΤΟ ΑΔΙΚΟ ΛΟΙΠΟΝ, ΗΞΕΡΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΝΑ ΧΤΥΠΗΣΕΙ.

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΑΚΟΜΑ Η ΦΛΟΓΑ ΚΑΙΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΑ!!

ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΑΨΕΙ ΟΠΩΣ Ο ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΗ ΛΕΡΝΑΙΑ ΥΔΡΑ, ΟΠΩΣ Η ΠΥΘΙΑ ΤΟΥΣ ΒΕΒΗΛΟΥΣ, ΟΠΩΣ Η ΥΠΕΡΜΑΧΩ ΤΟΥΣ ΕΙΣΒΟΛΕΙΣ.

ΓΙΑΤΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ή ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΧΡΕΟΣ.

ΕΙΝΑΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗ ΖΩΗ!!!

ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΕΙ ΤΙΣ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ, ΟΧΙ ΤΑ ΑΞΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ.

ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ, ΟΥΤΕ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΥΡΙΝΗ ΠΝΟΗ ΠΟΥ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΕΣ ΗΡΩΩΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

ΠΡΟΓΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΚΛΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΒΙΩΝΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ, ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ.

ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΙΚΟ, ΙΣΩΣ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΗΝΥΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΝΟΗΣΟΥΜΕ.

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΜΙΛΗΣΕΙ ΕΥΘΑΡΣΩΣ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΕΝΑ ΚΑΛΑ ΜΕΛΕΤΗΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΙΤ ΤΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΩΝ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, ΣΕ ΑΓΕΛΕΣ ΑΒΟΥΛΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ.

ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΜΕΣΩ ΔΑΝΕΙΩΝ.

ΕΓΚΑΙΡΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΜΗ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ο ΑΚΡΑΤΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ, Η ΞΕΤΣΙΠΩΣΙΑ, Η ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΥΛΗ, Η ΟΚΝΗΡΙΑ ΚΑΙ Η ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΙΑ.

Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙ ΤΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ.

ΚΑΝΕΙΣ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΟΦΙΑ.

ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΣΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ.

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ Η ΕΙΔΟΠΟΙΟΣ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΩΣ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΓΑΠΗΣ, ΟΠΟΥ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ!!

ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΜΙΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΕΝΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΕΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 350 ΧΡΟΝΙΑ!!!

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΚΡΙΤΑ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΠΡΟΣΓΕΙΩΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΟΠΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ  ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΩ!!

Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΑΞΙΩΜΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΠΩΣ "ΕΑΝ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ, ΠΑΝΤΑ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΘΑ ΝΙΚΟΥΣΕ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ"!!

ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!!!

ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΟΤΙ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΤΣΑΚΙΣΟΥΜΕ!!

ΟΛΟΙ ΟΙ ΛΑΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΝΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΤΗ ΣΠΙΘΑ!!

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ ΕΧΩ ΤΗΝ ΒΑΘΙΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΣΑΝ ΧΩΡΑ ΘΑ ΞΑΝΑΓΡΑΨΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΓΕΝΕΕΣ ΘΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!!

ΕΣΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ!!


ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΒΑΛΕΣ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " "

Mi Ultimo Tango en Atenas

Κι  άς  έχουν  περάσει  τόσα  χρόνια, έτσι  για  καλό  μήνα, να  ξανά  ακούσουμε  αυτό  το  τραγουδάκι, να  μας  ανεβάσει  την διάθεση
Η Οικουμενικότητα  της  Ελληνικής  γλώσσας , επιβεβαιώνετε  για  ακόμη  μία  φορά.
Ένα ισπανικό τραγούδι που περιλαμβάνει μόνο ελληνικές λέξεις.
Πρόκειται για ένα τραγούδι που εμπνεύστηκε ο Αργεντίνος συνθέτης Ντανιέλ Αρμάντο, όταν κατά την διάρκεια επίσκεψης του στη Κούβα είδε σε ένα βιβλιοπωλείο ένα βιβλίο με τίτλο: Οι 17.000 Ελληνικές λέξεις στην Ισπανική γλώσσα.


Έτσι το τραγούδι του ενώ ακούγεται ισπανικό δεν έχει ούτε μία ισπανική αλλά μόνο ελληνικές οι οποίες λόγω της ισπανικής προφοράς ακούγονται σχεδόν ίδιες με την ελληνική προφορά!

Ο ίδιος δήλωσε ότι : Έζησα δύο χρόνια στην Ισπανία και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι οι Ελληνικές λέξεις είναι πολύ περισσότερες. Θα μού πείτε, πού το ξέρεις, τις μέτρησες; Δεν χρειάζεται. Όλες οι λέξεις πού υποδηλώνουν κάποια έννοια επιστημονική, κοινωνιολογική, ανθρωπιστική και όχι μόνο είναι Ελληνικές. Αυτό βέβαια συμβαίνει σε όλες τις γλώσσες, είπε...

Ακολουθούν οι στίχοι του τραγουδιού του Ντανιέλ Αρμάντο (Daniel Armando).

"Armonia neurotica en el microcosmο de la metropoli cultura narcisista en una monarquia dogmatica simfonia cacofonica, pandemonium en la atmosfera melodia simbolo, melodrama y tragedia.

Orgasmo ideologico del barbarism
ο a la teoria politico dislexico en parodia onirica tirania fantasma, dilema megalomano de un metabolismο retorico sin tesis ni antitesis.

Este mi ultimo tango en Atenas tango lloron, que corre por mis venas. (X2)

Patriota heroic
ο, tragicο, sistematico hipocrecia paranoica sin dialogo esotericο teatro ironicο, sindicato plasticο y epicentro de la epidemia, una quimera, una utopia.

Energia hyperbole, antidot
ο democraticο Laberinto critico sin entusiasmo, sin rima musica epidermica en un pentagrama masoquista y la simetria toxica de un epilogo necrologico.

Este mi ultimo tango en Atenas tango lloron, que corre por mis venas. (X2)

Hay un oasis aromatico, paralelo, fisiologico profeta enigmatico, fenomeno cronico y ortodoxo sin racismos ni extremismos, sin tabues etnicos en lirica extasis sus praxis es el melodico y fantastico antropo.

Este mi ultimo tango en Atenas tango lloron, que corre por mis venas.
(X2)"

Ακούστε το:




Το βρήκα στο https://ellaniapili.blogspot.com
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Mi Ultimo Tango en Atenas"

Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018

Έκανε τον πλανήτη να μιλά ελληνικά


Επί τη ευκαιρία της προσεδάφισης  στον  πλανήτη Άρη, της  διαστημικής συσκευής  της ΝΑΣΑInSight.
Στην περιοχή με την Ελληνική  ονομασία …πεδιάδα των Ηλυσίων, πού σχεδόν ολόκληρος Ο  πλανήτης μιλάει Ελληνικά, χάρη στον Έλληνα …ερασιτέχνη (τρομάρα  τους)  αστρονόμο, αρχιτέκτονα και μέγα σκακιστή  Ευγένιο  Αντωνιάδη, που δεν συνάντησα κάποια  οδό αφιερωμένη σε αυτόν τον Έλληνα,Είμαστε λοιπόν υποχρεωμένοι να επανα δημοσιεύσουμε  την ζωή και το έργο αυτού του Λαμπρού επιστήμονα που τόλμησε να κοντραριστεί με την τότε επιστημονική κοινότητα.

Υπήρξαν εποχές που η παγκόσμια αστρονομική κοινότητα συμφωνούσε ότι στην επιφάνεια του Κόκκινου Πλανήτη υπήρχαν τεχνητές διώρυγες ανοιγμένες από κάποιον εξωγήινο πολιτισμό (!), πηγαίνοντας τον Ορθό Λόγο σε κακοτράχαλα μονοπάτια.
Τα μεγαλύτερα ονόματα της αστρονομίας είχαν τακτοποιήσει το θέμα και έπρεπε να έρθει ένας έλληνας ερασιτέχνης συνάδελφός τους να τους πει ότι τα κανάλια της επιφάνειας του Άρη ήταν απλές οπτικές πλάνες, επιστρέφοντας την επιστήμη στη σωστή παρατηρησιακή της βάση!
Παρά το γεγονός ότι οι παρατηρήσεις του σύγχρονου αυτού Γαλιλαίου θα επιβεβαιώνονταν χρόνια αργότερα από τις πρώτες αποστολές διαστημοπλοίων στον Άρη, η επιστημονική κοινότητα είχε πειστεί για την αλήθεια του έργου του Αντωνιάδη ήδη από την εποχή του, κι έτσι αυτός ήταν τώρα διαπρεπής αστρονόμος και κεφάλαιο μεγάλο της πλανητικής αστρονομίας.
Όποιο βιβλίο κι αν ανοίξεις σήμερα με τις περιπέτειες της παρατήρησης του ουρανού κατά τα τέλη του 19ου-αρχές 20ού αιώνα, τα ηχηρά ονόματα που αναφέρονται να ερευνούν την επιφάνεια του Κόκκινου Πλανήτη είναι παντού τα ίδια: Richard Anthony Proctor (1837-1888), Giovanni Virginio Schiaparelli (1835-1910), Nicolas Camille Flammarion (1842-1925), Jean Louis Nicolas Niesten (1844-1920), Eugene Michael Antoniadi (1870-1944) και Percival Lowell (1855-1916).
Ο κωνσταντινουπολίτης αρχιτέκτονας Ευγένιος Μιχαήλ Αντωνιάδης έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη Γαλλία και μετατράπηκε στην εποχή του στον σημαντικότερο παρατηρητή του Άρη, σχεδιάζοντας τους πρώτους ακριβείς χάρτες του Κόκκινου Πλανήτη (η απόκλισή τους θεωρείται αμελητέα σε σχέση με τους σημερινούς) και γεμίζοντας την επιφάνειά του με ελληνικά τοπωνύμια. Το δικό του σύστημα ονοματολογίας για την τοπογραφία του Άρη υιοθετήθηκε τελικά από τη Διεθνή Αστρονομική Ένωση κάνοντας τον πλανήτη να μιλά ελληνικά! Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του Άρη (όρη, περιοχές, κρατήρες) διατηρούν διεθνώς τα ελληνικά ονόματά τους.
Κατόπιν έκανε το ίδιο για την Αφροδίτη και τον Ερμή και η χαρτογράφησή του αποδείχτηκε λανθασμένη μόνο και μόνο γιατί πίστεψε τις αστρονομικές παρατηρήσεις των συγχρόνων του! Η συμβολή του στη μελέτη του Άρη μέσω της εκπληκτικής ικανότητάς του στο τηλεσκόπιο θα τον φέρει στο Παρίσι με πρόσκληση του ίδιου του διαπρεπούς αστρονόμου Flammarion, που τον αναγνώριζε ως τον δεινότερο παρατηρητή των ουράνιων φαινομένων.
Ο Flammarion δεν θα περίμενε βέβαια ότι ο ερασιτέχνης συνάδελφός του θα έφτανε στο σημείο να αμφισβητήσει τις απόψεις των κορυφαίων αστρονόμων που έβλεπαν τεχνητές διώρυγες και νερό να κυλάει στην επιφάνεια του Άρη. Όταν φάνηκε όμως ότι είχε δίκιο, η αστρονομική κοινότητα τον τίμησε εκτεταμένα δίνοντας το όνομά του σε κρατήρες της Σελήνης και του Άρη. Λίγο αργότερα θα τον αναγνώριζε ως τον μεγαλύτερο πλανητικό αστρονόμο της εποχής του αλλά και τον κορυφαίο ερασιτέχνη αστρονόμο όλων των εποχών!
Η ιστορία του πολυτάλαντου και τελειομανούς Αντωνιάδη δεν εξαντλείται όμως στις κολοσσιαίες αστρονομικές του συνεισφορές, καθώς ο ίδιος αρίστευσε σε πολλούς και διαφορετικούς κλάδους, ως συγγραφέας, καλλιτέχνης, ιστορικός, αρχαιολόγος, αρχιτέκτονας και αστρονόμος. Και σκακιστής τρομερός φυσικά!
Και πάλι ερασιτέχνης, ο διαχρονικός αυτός εραστής της γνώσης παίρνει μέρος στο πρωτάθλημα σκακιού στο Παρίσι το 1907 και ισοβαθμεί στην πρώτη θέση με τον πρωταθλητή Frank Marshall! Σαφώς μεγαλύτερος από την εποχή του, δόξασε την Ελλάδα σε μια εποχή που τόσο διψούσε το έθνος για διακρίσεις…

Ο Ευγένιος Μιχαήλ Αντωνιάδης γεννιέται την 1η Μαρτίου 1870 σε ελληνική συνοικία της Κωνσταντινούπολης. Για τα παιδικά του χρόνια δεν είναι και πολλά γνωστά και ό,τι ξέρουμε έχει να κάνει με τη διαχρονική του αγάπη, την αστρονομία. Την ώρα που τελειώνει λοιπόν το σχολείο και σπουδάζει αρχιτεκτονική, μιας και ήταν έμφυτο ταλέντο στο σχέδιο, κάνει τις πρώτες του μεγάλες αστρονομικές παρατηρήσεις!
Μόλις στα 18 του (1888), αποτυπώνει με εντυπωσιακό τρόπο στο χαρτί διάφορα χαρακτηριστικά των ουρανίων αντικειμένων με το 7,5 εκατοστών τηλεσκόπιό του, το οποίο στρέφει στον ουρανό από το σπίτι του στην Πόλη. Σχολαστικός στην ακριβή απόδοση των πραγματικών δεδομένων, αποφεύγει να κάνει θεωρητικές υποθέσεις, κάτι που θα σφραγίσει την –ερασιτεχνική πάντα!- αστρονομική του σταδιοδρομία.

Οι πρώτοι του θρίαμβοι είναι αυτή η εξαιρετική επιδεξιότητα και αξεπέραστη λεπτότητα με την οποία αποδίδει τα παροδικά και φευγαλέα είδωλα των πλανητών σε χαρτί. «Η μοναδική μου φιλοδοξία είναι να υποστηρίζω την αλήθεια και να μην γράφω τίποτα υποθετικό, το οποίο μπορεί να ανατραπεί. Όταν νιώθουμε σίγουροι ότι η δουλειά μας θα παραμείνει και ότι οι αναπαραστάσεις των ουρανίων σωμάτων είναι ακριβείς και ότι ειλικρινά έχουμε αποδώσει τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, τότε μπορούμε να εγκαταλείψουμε αυτόν τον κόσμο με την ικανοποίηση ότι έχουμε επιτελέσει το καθήκον μας», εξομολογείται το 1913 σε επιστολή του στον αμερικανό αστρονόμο Έντουαρντ Έμερσον Μπάρναρντ.
Αυτά τα σχέδια θα τον κάνουν δεκτό το 1890 στη Βρετανική Αστρονομική Εταιρία και την επόμενη χρονιά στη γαλλική αντίστοιχη. Με τις πρώτες αστρονομικές καταγραφές στο τσεπάκι του, αποκτά το 1892 ένα μεγαλύτερο διοπτρικό τηλεσκόπιο και αναλαμβάνει το έργο να μελετήσει τον Κόκκινο Πλανήτη, ως μέλος της ερευνητικής ομάδας του Άρη της Βρετανικής Αστρονομικής Εταιρίας.
Το 1893 η ερασιτεχνική αυτή αυθεντία της αστρονομίας θα μπει στο στόχαστρο του σπουδαίου εκλαϊκευτή των αστρονομικών φαινομένων και κορυφαίου πλανητικού αστρονόμου Camille Flammarion, ο οποίος τον καλεί στη Γαλλία στο ιδιωτικό του αστεροσκοπείο ώστε να μπορέσει να εργαστεί σε ακόμα μεγαλύτερο τηλεσκόπιο.
Ασταμάτητος πραγματικά ο νεαρός Αντωνιάδης, εκλέγεται στο διοικητικό συμβούλιο της Γαλλικής Αστρονομικής Εταιρίας και το 1896 γίνεται διευθυντής του Τμήματος του Άρη της Βρετανικής Εταιρίας.
Όταν η Βρετανική Αστρονομική Εταιρία δημοσιεύει το 1898 τον πρώτο πλήρη τόμο με τις παρατηρήσεις της επιφάνειας του Άρη, ο Αντωνιάδης έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά με 53 δικά του σχέδια! Μέχρι το 1917 που θα παραιτηθεί από διευθυντής του Τμήματος του Άρη της Βρετανικής Εταιρίας και θα εκλεγεί μόνιμο μέλος της Bασιλικής Aστρονομικής Eταιρίας, θα έχει εκδώσει 10 συνολικά τόμους σχεδίων και παρατηρήσεων.
Η στροφή του αιώνα θα του φέρει ωστόσο μεγάλες αλλαγές στη ζωή του. Τον Ιούνιο του 1902 παντρεύεται την Κατερίνα Σεβαστοπούλου, η οποία θα γίνει κι αυτή μέλος της Βρετανικής Αστρονομικής Εταιρίας, και αρχίζει τις πρώτες μάχες με την αστρονομική κοινότητα για τις ανωμαλίες του Κόκκινου Πλανήτη. Τη σφοδρότερη αντιπαράθεση θα την έχει με τον ίδιο τον «αγαπητό δάσκαλο», όπως τον αποκαλεί διαχρονικά, Flammarion: ο Αντωνιάδης παραιτείται από το αστεροσκοπείο του μέντορά του και ο τελευταίος φροντίζει να τον διαγράψουν από τη Γαλλική Αστρονομική Εταιρία!
Ο λόγος ήταν τα περιβόητα «κανάλια» του Άρη, τα οποία θεωρούσαν οι μεγάλοι αστρονόμοι της εποχής πως ήταν τεράστια αρδευτικά έργα, δουλειά πιθανότατα ενός μεγάλου πολιτισμού που έχει αναπτυχθεί στον Κόκκινο Πλανήτη! Ακόμα και ο σπουδαίος Percival Lowell είχε καταλήξει σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ακολουθώντας τις απόψεις του Ιταλού Schiaparelli, που οδηγούσε την αστρονομική σκέψη.
Ο Αντωνιάδης διαφωνεί κάθετα μαζί τους και θα βαλθεί να τους αποδείξει πως κάνουν λάθος. Τι κι αν είναι τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας αστρονομικής κοινότητας; Προβληματισμένος με τη μορφή του δαιδαλώδους συστήματος των «καναλιών», ανακαλύπτει πως η γεωμετρία τους δεν είναι τίποτα άλλο παρά η ψευδαίσθηση που δημιουργούν τα μικρής ανάλυσης τηλεσκόπια στο κουρασμένο μάτι!

Με βάση το αρχειακό του υλικό, αποτελούμενο από 15 τόμους -γραμμένοι στα ελληνικά και τα γαλλικά- και 2.000 σχέδια αστρονομικών αντικειμένων, ο Αντωνιάδης παίρνει μέρος σε πολλές ακόμα αστρονομικές μάχες του καιρού, όπως στη διαμάχη που προκαλεί η δομή του δακτυλίου του Κρόνου, αλλά και οι ανωμαλίες της επιφάνειας του Δία.
Έχοντας παραιτηθεί από τα καθήκοντά του το 1902, εξαφανίζεται από τη δημόσια σφαίρα μέχρι το 1909. Στη σκοτεινή αυτή περίοδο της ζωής του επιστρέφει στην Κωνσταντινούπολη και ασχολείται συστηματικά με το σκάκι! Αλλά και με την Αγία Σοφία, για την οποία εκδίδει το μνημειώδες τρίτομο έργο του. Με έγγραφη άδεια από τον ίδιο τον σουλτάνο Αμπντούλ Χαμίτ Β’, ο Αντωνιάδης αποτυπώνει τον καθεδρικό ναό της Αγια-Σοφιάς σε περισσότερες από χίλιες φωτογραφίες και άλλα τόσα σχέδια και υδατογραφίες. Το σχετικό πόνημά του «Έκφρασις της Αγίας Σοφίας» εκδίδεται το 1907 από τη Βιβλιοθήκη Μαρασλή και παραμένει ισάξιο της λοιπής επιστημονικής του προσφοράς.
Το 1907 ισοβαθμεί όπως είπαμε στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος σκακιού των Παρισίων με τον φημισμένο σκακιστή Frank Marshall σημειώνοντας έξι νίκες και μία ήττα. Όσο για τη μεταξύ τους αναμέτρηση, από τις τρεις παρτίδες ο Marshall κερδίζει τη μία και οι υπόλοιπες λήγουν ισόπαλες. Ο Αντωνιάδης δηλώνει ότι όλα όσα γνωρίζει για το σκάκι τα έμαθε μελετώντας απλώς τις κινήσεις των πρωταθλητών.
Το 1909 επιστρέφει στο αστεροσκοπείο του Flammarion και τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς ο διευθυντής του Αστεροσκοπείου της Meudun θέτει στη διάθεσή του το μεγάλο διοπτρικό τηλεσκόπιό του. Ο Αντωνιάδης δουλεύει πυρετωδώς μέρα και νύχτα και σε δημοσίευσή του στο περιοδικό της Βρετανικής Αστρονομικής Εταιρίας σημειώνει πως δεν παρατηρεί κανένα σημάδι που να εμφανίζει γεωμετρική υφή και πως όλα τα επιφανειακά χαρακτηριστικά του πλανήτη φαίνονται απολύτως φυσικά και λογικά.
Οι αστρονόμοι δεν πείθονται και του ασκούν κριτική για την ερασιτεχνική του φύση! Αυτός απαντά σχεδιάζοντας με μοναδική μαεστρία έγχρωμα σκίτσα του Άρη και αποδίδει τη μεταβολή του χρώματος του πλανήτη στις καιρικές μεταβολές (ακόμα και για αμμοθύελλες μίλησε που θα πιστοποιούσε πολύ αργότερα η NASA). Την ίδια εποχή (1909), αφήνει παγκόσμια κληρονομιά την αναλυτική κλίμακά του για την κατάσταση της ατμόσφαιρας (seeing), που φέρει πλέον το όνομά του.
Είναι η παραγωγικότερη αστρονομικά περίοδός του, στην οποία παρατηρεί τον κομήτη του Halley (1910), ηλιακές εκλείψεις και άλλα πολλά, αφήνοντας μεγάλες συνεισφορές στη μελέτη του ουρανού.
Στα χρόνια του Α’ Παγκοσμίου, με το Αστεροσκοπείο της Meudon να παραμένει κλειστό, ο Αντωνιάδης ασχολείται με την ανάλυση παλιότερων παρατηρήσεών του και δημοσιεύει τις πληρέστερες και ακριβέστερες αναφορές για τον πλανήτη Άρη! Τον Σεπτέμβριο του 1917 παραιτείται από τη Βρετανική Αστρονομική Εταιρία, έχοντας εκδώσει μέχρι τότε έναν εντυπωσιακότατο όγκο δουλειάς. Το τηλεσκόπιό του θα το στρέψει ξανά στον Άρη το 1924, δημοσιεύοντας αστρονομικές εργασίες στις μεγαλύτερες επιστημονικές επιθεωρήσεις μέχρι τον θάνατό του.
Παρά το γεγονός ότι είναι αστρονόμος πλήρους απασχόλησης, επειδή ακριβώς δεν πήρε ποτέ αμοιβή από το Αστεροσκοπείο της Meudon (παρά τις δεκαετίες που πέρασε εκεί) διατήρησε το καθεστώς του ερασιτέχνη αστρονόμου. Του μεγαλύτερου όμως ερασιτέχνη αστρονόμου όλων των εποχών!
Η παθιασμένη συζήτηση για τις τεχνητές διώρυγες του Άρη δεν έχει ακόμα κοπάσει και αυτή την εποχή ο Αντωνιάδης επιδίδεται σε σφοδρές πολεμικές με τους επαγγελματίες συναδέλφους του. Τους κατηγορεί για μυθοπλασίες και παρατηρεί πικρόχολα πως αυτά που λένε δεν είναι επιστήμη και, όπως θα αποδεικνυόταν, είχε ολότελα δίκιο.
Την ώρα που συνεχίζει την έρευνα του Άρη, αφήνει εμβληματικές συνεισφορές στην παρατήρηση της Αφροδίτης, του Κρόνου, του Δία (και ειδικά του δορυφόρου του Γανυμήδη), της Σελήνης και του Ουρανού. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1930, ο Αντωνιάδης φαίνεται να πείθει τους αστρονόμους της Ευρώπης για τις απόψεις του αναφορικά με τον Κόκκινο Πλανήτη, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού συνεχίζουν ωστόσο να παραμένουν ένθερμοι υποστηρικτές του εξωγήινου πολιτισμού που έφτιαξε τα κανάλια.
Τα περιοδικά της Γαλλικής και της Βρετανικής Αστρονομικής Εταιρίας φιλοξενούν μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1930 δεκάδες άρθρα και μελέτες του και ο ίδιος φαίνεται ασταμάτητος παρά την προχωρημένη πια ηλικία και την καταπονημένη υγεία του…

Το μόνο που θα τον ανακόψει θα είναι η ναζιστική κατοχή του Παρισιού το 1940, η οποία θα περιορίσει δραματικά τις δημοσιεύσεις του 70χρονου Αντωνιάδη. Ο οποίος δεν κάθεται φυσικά στα αυγά του και παρά την απαγόρευση κυκλοφορίας που έχει επιβάλει ο κατακτητής κατά τις νυκτερινές ώρες, ο Αντωνιάδης συνεχίζει να βγαίνει τα βράδια για να παρατηρεί τον ουρανό!
Μέχρι τότε είναι φυσικά ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της αστρονομικής κοινότητας και έχει τόσα και τόσα βραβεία να το αποδεικνύουν. Βραβευμένος από τη Γαλλική Αστρονομική Εταιρία, τη Γαλλική Ακαδημία Επιστημών και μια σειρά ακόμα από θεσμούς και ενώσεις, το 1927 τιμήθηκε και με τον Σταυρό του Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής για την αστρονομική του δουλειά και τις υπηρεσίες του στη Γαλλία.

Έτσι θα περάσει τα τελευταία του χρόνια, μιας και θα πεθάνει έξι μήνες μετά τη συνθηκολόγηση των Γερμανών και την απελευθέρωση της Γαλλίας. Όταν άφησε την τελευταία του πνοή στις 10 Φεβρουαρίου 1944 σε παρισινό νοσοκομείο με τη σύζυγό του μονίμως στο πλευρό του (δεν απέκτησαν παιδιά), ο γαλλικός λαός τον ήξερε πια καλά από τις ραδιοφωνικές εκπομπές αστρονομικού περιεχομένου που έκανε στα παρισινά ερτζιανά!
Στην κηδεία του που τελέστηκε σε ορθόδοξη εκκλησία των Παρισίων, ήταν παρούσα σύσσωμη η ευρωπαϊκή αστρονομική κοινότητα για το ύστατο χαίρε στον καταξιωμένο -αν και ερασιτέχνη!- αστρονόμο. Όλοι μνημόνευαν τις λυσσαλέες μάχες του με τις αυθεντίες Giovanni Schiaparelli και Percival Lowell και μιλούσαν για τις εμφατικές νίκες του μεγάλου Έλληνα κόντρα στο επιστημονικό κατεστημένο, αποχαιρετώντας τον ως τον κορυφαίο στον καιρό του παρατηρητή του ουρανού…
Πληροφορίες πήρα από το ιστολόγιο https://www.newsbeast.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Έκανε τον πλανήτη να μιλά ελληνικά"

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018

Τή τών 'Ελλήνων γλώττη χρώνται.



Κάποιοι ίσχυρίζονται,πώς όμιλούμε τήν Όμηρικήν γλώσσαν αυτούσίαν,κατά 80 %.
Τά Όμηρικά έπη,είναι γραμμένα σέ δακτυλικό έξάμμετρο καί απηγγέλλοντο.
Τά έλεγαν τραγουδιστά λοιπόν οί πρό γονείς μας.
Στά έπη,δέν θά βρείς φθόγγους,μπου,γκου,ντου,κ.α.
Άυτούς τούς φθόγγους άκουγαν,από τούς τότε γείτονές τους,οί αγαθοί πρό γονείς μας
και γιά αυτό,τούς είπαν βάρβαρους.
Έχει τόσο όμορφες λέξεις ό Όμηρος,..εύηχες,....μελωδικές.
Όμφαλόεσσαι ασπίδες
Λευκώλενος Ήρη
Καλλιπάρηον Χρησηίδα
Βουληφόρος ανήρ
Εύδμητον βωμόν
Αίθοπα οίνον
Ροδοδάκτυλος Ήώς
Έπεα πτερόεντα προσηύδα
Κομόωντας Άχαιούς
Βουληφόρον άνδρα
Έυρυάγυιαν πόλιν
Πτολίεθρον πόλιν
Μελίφρων ύπνος.
Κατανοητά από όλους μας.
Μά καί τόσο ώραία όνόματα.....
Έλεφήνωρ...Πανοπεύς....Αίας....Νέστωρ....Σθένελος....Διομήδης....Εύρύαλος....
Ίδομενεύς.....Άντιφος....Πρωτεσίαλος....Έύμηλος....Σαρπηδών.
Ό Κύριος Κωνσταντίνος Δούκας,έχει άποδώσει τόν Θείο Όμηρο,στήν ποιητική μορφή τού πρωτοτύπου κειμένου,δηλαδή τόν έξάμετρο δακτυλικό.
 Χρησιμοποιεί καί εκφέρει μέ τόν ίδιο τρόπο άνω τού 80% τών όμηρικών λέξεων αυτούσιων.  
Καταδεικνύοντας έτσι ότι ή σύγχρονη καθομιλουμένη τών Ελλήνων  είναι ή αύτή ή ίδία.
Καί σάς βεβαιώνω,πώς είναι άπόλυτα κατανοητό το κείμενο.
 Έπιβεβαιώνεται έτσι ότι οί πανάρχαιοι Έλληνες μιλούσαν μέ τόν ίδιο τρόπο πού μιλούν οί σύγχρονοι απόγονοί τους.
Έχει γράψει κι ένα βιβλίο,μέ τίτλο....Λεξικό 15500 λέξεων του Ομήρου της καθομιλουμένης,εκδόσεις ΠΕΛΑΣΓΟΣ.
Ένώ ή Ήλιάδα καί ή Όδύσσεια του είναι εκδόσεις ΑΙΓΗΙΣ,γιά όσους ένδιαφέρονται.
Νά είναι καλά ό άνθρωπος.
Ζητώ τήν κατανόησή σας,γιά μερικά μαργαριτάρια μου,σύνταξης καί όρθογραφίας,καθώς δέν έχω λάβει τήν άνάλογη μόρφωση,
γιά νά δικαιούμαι νά άσχολούμαι,μέ τόσο ύψιστα θέματα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Τή τών 'Ελλήνων γλώττη χρώνται."

Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2018

ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ




Το  topostext.org/  είναι μια συλλογή αρχαίων κειμένων και χαρτογραφημένων χώρων που σχετίζονται με την ιστορία και τη μυθολογία των αρχαίων Ελλήνων από τη νεολιθική εποχή μέχρι τον 2ο αιώνα μ.Χ.
Το ToposText σχεδιάστηκε ως εφαρμογή για κινητές συσκευές. Το άνοιγμα παρουσιάζει αλφαβητική λίστα 5000+ ελληνικών πόλεων, αποικιών, ιερών, αρχαιολογικών χώρων, μουσείων και άλλων σημείων ενδιαφέροντος, δίπλα σε ένα χάρτη που δείχνει την τοποθεσία με το όνομα, την εικόνα (πόλη, ιερό, θέατρο κλπ) και τον αριθμό των αρχαίων αναφορών στη βάση δεδομένων ΤΤ. Τα κείμενα και ο κατάλογος και ένας βασικός χάρτης αποθηκεύονται στη συσκευή και δεν απαιτούν σύνδεση στο διαδίκτυο.

Ακριβείς συντεταγμένες για χιλιάδες ελληνικά ιστορικά μνημεία

Μια τεράστια, δωρεάν, φορητή βιβλιοθήκη κλασικών κειμένων στα αγγλικά

Πρόσφατες αρχαιολογικές πληροφορίες σε πολλές τοποθεσίες.

Ίδρυμα Αικατερίνη Λασκαρίδη 
ΠΗΓΗ https://topostext.org/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ"

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018

     ΤΟΥΣ ΤΡΕΛΟΥΣ ΝΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΣΑΙ!!!

Άλλωστε τι είναι τελικά η τρέλα που όπως έλεγε και ο αγαπητός μας ηθοποιός Λάμπρος Κωνσταντάρας σε μια χαρακτηριστική κινηματογραφική ατάκα του :

<ΤΡΕΛΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΟΓΚΩΣΗ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ>>!!!!!!!!!!!!

Έτη φωτός μακριά η αντίληψη του Λάμπρου μας που μάταια οι ψυχαναλυτές σήμερα προσπαθούν να εντάξουν την τρέλα ως ψυχικό νόσημα και όχι σαν το έσχατο σύνορο της λογικής όπου ο άνθρωπος σπάει τα δεσμά του και απελευθερωμένος από το φόβο και την εγωπάθεια του γίνεται τότε η αδελφή ψυχή και θυσιάζει τα πάντα σε ότι αγαπάει!!!!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΒΑΛΕΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " "
Related Posts with Thumbnails