Σελίδες

Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

Βλέπουμε τα αρχαία Ελληνικά σαν ένα… άχρηστο βάρος!

Το καλοκαίρι του 2010, διαβάσαμε στον αθηναϊκό Τύπο, ότι σε βρετανικά δημοτικά σχολεία θα διδάσκονται από το Σεπτέμβριο του 2010 τα Αρχαία Ελληνικά. Φάνηκε απίστευτο σε όσους το διάβασαν και να! Τον προηγούμενο Σεπτέμβριο η είδηση έγινε πραγματικότητα…

Η απόφαση αφορά σε πρώτη φάση, 13 σχολεία στην περιοχή Όξφορντσιρ (Οξφόρδη). δηλαδή το βρετανικό υπουργείο Παιδείας κάνει ό,τι δεν το κάνει το δικό μας υπουργείο. Ο βρετανικός Τύπος με χαρά ανακοίνωσε ότι οι μαθητές «θα διδάσκονται την μητρική γλώσσα του Αρχιμήδη και του Ηροδότου». Αν γινότανε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα, ο ελληνικός τύπος θα το χαρακτήριζε «οπισθοδρόμηση» και «φασισμό».

Η εφημερίδα Γκάρντιαν πραγματοποίησε δημοσκόπηση στην ιστοσελίδα της, στην οποία το κοινό απάντησε, σε ποσοστό 80%, ότι «η διδασκαλία αρχαίων ελληνικών είναι καλή ιδέα. Τα αρχαία ελληνικά είναι η ρίζα του πολιτισμού».

Η Λόρνα Ρόμπινσον, διευθύντρια του προγράμματος «Ίρις», που προώθησε αρμοδίως την ιδέα, είναι πεπεισμένη ότι τα αρχαία ελληνικά θα έχουν μεγάλη επιτυχία, αφού «θα παράσχουν μία καθαρή και συναρπαστική βάση για την κατανόηση πολλών πολυπλοκοτήτων της αγγλικής γραμματικής». Η διδασκαλία μιας γλώσσας που έχει διαφορετικό αλφάβητο είναι δύσκολη αλλά πολύ ενδιαφέρουσα.

Σίγουρα τα αρχαία ελληνικά είναι μία πανέμορφη γλώσσα, γεμάτη από υπέροχες εκφράσεις» και τόνισε ότι «η συγκεκριμένη προσπάθεια μόνον οφέλη έχει να προσφέρει στους μαθητές». «Ο κόσμος μπορεί να τρομάζει στην ιδέα της εκμάθησης μιας γλώσσας που έχει διαφορετικό αλφάβητο και να αντιμετωπίζει το θέμα ως πρόβλημα», είπε η Λόρνα Ρόμπινσον. «Όμως από την εμπειρία μας γνωρίζουμε ότι ενώ (η διδασκαλία) πράγματι προσθέτει μία επιπλέον διάσταση στη μάθηση, τελικά ο κόσμος προσαρμόζεται πολύ γρήγορα και αρχίζει να το ευχαριστιέται, όταν εξοικειωθεί».

Η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής όμως δεν θα αφορά μόνον την γραμματική και το συντακτικό αλλά και την εκμάθηση της αρχαιοελληνικής κουλτούρας και ιστορίας, μεταξύ της οποίας και της ιστορίας των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η διευθύντρια ενός δημοτικού σχολείου στην Οξφόρδη είπε χαρακτηριστικά στην εφημερίδα «Νταίιλυ Τέλεγκραφ» ότι η προγενέστερη εισαγωγή των λατινικών πήγε καλά οπότε δέχτηκαν θετικά και τα αρχαία ελληνικά. «Τα παιδιά αντιλαμβάνονται καλύτερα την γλώσσα, αναγνωρίζουν την σχέση μεταξύ των γλωσσών και το διασκεδάζουν». Η δασκάλα Λόρνα Ρόμπινσον θεωρεί τα αρχαία ελληνικά «θαυμάσια γλώσσα, γεμάτη όμορφες λέξεις και συναρπαστικά νοήματα», ενώ ο συγγραφέας και δημοσιογράφος Χάρυ Μάουντ γράφει: «Είναι θαυμάσια είδηση ότι τα αρχαία ελληνικά θα διδάσκονται στο δημοτικό. Θα βελτιώσουν τις δεξιότητες των παιδιών στην αγγλική γραμματική και θα τα εισαγάγουν στον ελληνικό πολιτισμό – το λίκνο του δυτικού πολιτισμού».

Μια σύγκριση αυτών που συμβαίνουν στη Βρετανία και σε πολλές άλλες χώρες, με όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα, είναι αποκαρδιωτική για τη χώρα μας. Εμείς βλέπουμε τα Αρχαία Ελληνικά σαν κάτι το αποκρουστικό, που πρέπει να απαλλαγούμε. Σαν να πρόκειται να απαλλάξουμε τα παιδιά μας από ένα άχρηστο βάρος…

Στην Ελλάδα κάνουμε και κάτι ακατανόητο. Θα αρχίσουν να διδάσκονται τα αγγλικά από την πρώτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου! Το παιδάκι των έξι ετών πηγαίνει στο σχολείο για να μάθει το ελληνικό αλφάβητο. Αν του προσθέσεις δίπλα και το αγγλικό αλφάβητο, υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το παιδί θα πάθει σύγχυση; Ή τη μία γλώσσα θα μάθει ή την άλλη. Την ελληνική πάντως δεν θα τη μάθει…

Τελευταία διαβάζουμε στον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο και κάτι άλλο πολύ σημαντικό: Επιστημονικές έρευνες απέδειξαν ότι τα αρχαία ελληνικά οξύνουν το πνεύμα των παιδιών και των διδασκόμενων γενικώς. Ενεργοποιούν τον εγκέφαλο των χρηστών.

Σύμφωνα με την θεωρία του Άγγλου καθηγητή της Φιλολογίας Eric Havelock, η οποία στηρίζεται στον Πλάτωνα, το αρχαίο ελληνικό αλφάβητο προκάλεσε πακτωλό αφηρημένων εννοιών στον αρχαίο ελληνικό κόσμο, λόγω ενεργοποίησης του εγκεφάλου των χρηστών.

Στον συνεδριακό τόμο των τετρακοσίων σελίδων «Alphabet and the Brain, έκδοση Springer του 1988» (: το αλφάβητο και ο εγκέφαλος) παρουσιάζονται τα συμπεράσματα πλήθους κορυφαίων επιστημόνων φιλολόγων, γλωσσολόγων και άλλων ειδικοτήτων πλην Ελλήνων αντιστοίχων ειδικοτήτων. Τα επιστημονικά αποτελέσματα, τα οποία υποστηρίζουν την θεωρία του Havelock είναι τα εξής:

1) Η περιοχή που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του εγκεφάλου, ενεργοποιήθηκε λίγο περισσότερο, λόγω του ελληνικού αλφαβήτου, διότι χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς φωνήεντα σε γραφή για πρώτη φορά.

2) Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επαναπρογραμματίστηκε ριζικώς.

3) Η πιο πάνω αναφερθείσα συγκλονιστική μεταβολή στην λειτουργία του εγκεφάλου προκάλεσε μία ουσιώδη αλλαγή στην ψυχολογία των χρηστών του αλφαβήτου από την οποία προέκυψε η ανάγκη επικοινωνίας των πολιτών διά της λειτουργίας του θεάτρου.

Σ’ αυτές τις έρευνες, αλλά και σε νεότερες, απέδειξαν ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της Λεκτικής Νοημοσύνης και της Αφαιρετικής Σκέψης με αποδεκτές τεχνικές επιταχύνθηκαν σε ομάδα 25 μη – δυσλεξικών παιδιών. Η διδασκαλία στα παιδιά αυτά καθώς και οι μετρήσεις των δεικτών άρχισαν από την ηλικία των 8 ετών και συνεχίσθηκαν μέχρι και τα 12 χρόνια τους. Οι ίδιοι δείκτες επιβραδύνθηκαν στην ισάριθμη ομάδα μη δυσλεξικών παιδιών, τα οποία δεν διδάχθηκαν εβδομαδιαίως και εξωσχολικώς επί δίωρο την Αρχαία Γλώσσα.

Το συμπέρασμα από όλα αυτά είναι ότι τα αρχαία ελληνικά ενεργοποιούν τον εγκέφαλο των χρηστών, οξύνουν τον νουν. Έπιασαν το νόημα οι Βρετανοί και εισάγουν την διδασκαλία τους από το δημοτικό. Και εμείς τα θεωρούμε βάρος και στο Γυμνάσιο… Έχουμε μαρτυρίες πολλών ξένων ειδικών, οι οποίοι με αδιάσειστα στοιχεία αποδεικνύουν, ότι τα αρχαία ελληνικά οξύνουν το πνεύμα. Γι’ αυτό και στη Βρετανία πήραν ζεστά το θέμα.

Εκστρατεία για την επιστροφή των αρχαίων ελληνικών στα βρετανικά σχολεία ξεκίνησαν συγγραφείς, ηθοποιοί και ιστορικοί. Επικεφαλής της εκστρατείας είναι η ιστορικός, συγγραφέας και παρουσιάστρια ιστορικών εκπομπών, Μπετάνι Χιουγκς. Παράλληλα, οι γονείς που ζητούν να διδαχθούν τα παιδιά τους Αρχαία Ελληνικά αυξάνονται διαρκώς. Σύμφωνα με έρευνα που επικαλείται η Μπετάνι Χιουγκς, οι μαθητές που έχουν διδαχθεί κλασικές γλώσσες απορροφώνται πιο εύκολα στην ενήλικη ζωή τους, από την αγορά εργασίας. [Αθανάσιος Δέμος, Πρωινός Λόγος]

http://ellas2.wordpress.com

1 σχόλιο:

  1. Μήπως είναι καιρός αυτο το τέρας του υπουργείου παιδείας καί αγραμμάτων νά πάρει δρόμο νά πάει στο διάολο , η Ηλίθια έδιωξε τήν δασκάλααπό τν ΕΒΡΟ η βρωμιάρα γιατί δέν ήθελε να μαθαίνουν οι Ελληνες Ελληνικά , όχι απλά να φύγει , το #!@@#!%$@^ μέσα. Προθυπουργέ τί τήν κρατάς στείλτην να πάει να πλύει τα πιάτα σπίτι της να σφουγγαρίσει να δεί τί είναι νοικοκυριό νά ξεβρωμίσει η Ελλάδα από τέτοια αγρμματα συχάματα, μπάς και μαθει το βπ$#@%@ τί σμημένει Ελληνικά η Μ%$#&@(@#%@ θέλει να αποβλακωθούμε με τα Αγγλικά , και αυτοί -οί Άγγλοι πήραν τα αρχαία μας παίρνουν και τή Γλώσσα μας , θέλουν νά μορφωθούν με Αρχαία Ελληνικα !!!! , Μηναίϊκο ,μήπως τελέιωσε το κολοπαιχνίδι σας αντε στο Διάολο όλοι σας λαμόγια , αντε στο Διάολο !!!! Κολο Εβραίοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή