Σελίδες

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Ένα απίστευτο ελληνικό αυτοκίνητο. Το τεχνολογικό επίτευγμα του ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΡΡΕ και η ελληνική πραγματικότητα

http://www.youtube.com/watch?v=Q0BBTzVWTis


korres_1Μπορεί στη χώρα μας να γίνεται έρευνα για ένα αυτοκίνητο καινοτόμο και υψηλής τεχνολογίας, που ειδικοί κατασκευαστές στον προηγμένο κόσμο θα ζήλευαν; Και όμως ναι!



Κάποιοι ιδιώτες, μακριά από την δημοσιότητα, παράγουν θαύματα. Τελικά, δεν υπάρχει μόνο σκυλοτράγουδο και πολιτική αφασία σ’ αυτή τη χώρα…
Μέλος στην ομάδα έρευνας του «θηρίου»
Στις αρχές του 2004 ήρθα σε επαφή με τον Δημήτρη Κορρέ, που έφτιαχνε ένα πρωτοποριακό όχημα παντός εδάφους. Μέχρι τότε ξέραμε ότι ο Κορρές, ήταν ο αρχιτέκτονας που είχε μετακινήσει ολόκληρα κτήρια από τα θεμέλια, όπως το εκκλησάκι στο Αεροδρόμιο των Σπάτων (και όχι μόνο), είχε δώσει λύση για την στήριξη των πυλώνων φωτισμού του ΟΑΚΑ κτλ.
Κλείσαμε ραντεβού Κυριακή πρωί. Ακολούθησε ένα σοκ όταν ο Κορρές με κατέβασε στο συνεργείο του, κάτω από το σπίτι του, για να δω το «εργαλείο» που έφτιαχναν οι συνεργάτες του. Έβγαλαν το «θηρίο» για μία αναγνωριστική βόλτα στο βουνό! Ό,τι και να σας πω θα είναι λίγο… Το “Acrobat”, έτσι ήταν πρόχειρα βαφτισμένο το όχημα, όχι μόνο «ακροβατούσε» σε βράχια και κορμούς δένδρων, αλλά υπερπηδούσε με μεγάλη ταχύτητα και απίστευτη ευκολία χαντάκια και λάκκους!
Το “Acrobat” είναι, με λίγα λόγια, μια πολύπλοκη και συνάμα πρακτική ανάρτηση, που μπορεί να απέχει από το έδαφος ακόμη και 60 ολόκληρους πόντους! Πολύ καλύτερη από αυτήν των οχημάτων αγώνων Rally raid, που σταματούν στα πολύ μακριά διπλά εγκάρσια ψαλίδια του εμπρός μέρους. Ο Κορρές μας έδειξε με ενθουσιασμό το project από την αρχή, τις ατέλειωτες ώρες προσωπικής μελέτης, πατεντών, δοκιμών και… χρημάτων!
Το δουλεύω το θέμα εδώ και 4 με 5 χρόνια, μας λέει. Τώρα έφτασε η ώρα να φτιαχτεί ένα δεύτερο λειτουργικό όχημα δοκιμών και ένα «στατικό», για να δούμε και το «σουλούπι» του, γιατί μέχρι τώρα είναι γυμνό, μόνο με τα σίδερα και τους πολύπλοκους μηχανισμούς. Ένα όχημα-ρομπότ, συμπλήρωσα εγώ.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά Rally και Off Road συγχρόνως. Οι αναρτήσεις είναι εμπνευσμένες από τις αναρτήσεις του 2CV, αλλά μόνο σαν φιλοσοφία, γιατί ο σχεδιασμός είναι παγκόσμια πατέντα, δική του, και βασίζεται σε διαγώνιες αντιστρεπτικές ράβδους που κάνουν ολόκληρο το αμάξωμα με τη συμμετοχή των τροχών ένα ενιαίο και ενεργό σύστημα απόσβεσης.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι επίσης δικό του, υλοποιημένο στη Σουηδία. Το αυτοκίνητο θα πηγαίνει στο δρόμο με κορυφαίες επιδόσεις και ανά πάσα στιγμή, χωρίς κανένα ιδιαίτερο χειρισμό θα μπορεί να σκαρφαλώσει σε απίθανες κλίσεις και να ξεπεράσει μεγάλα εμπόδια χωρίς καμία ενόχληση για τους επιβάτες.
Ώρα για δουλειά!
Ευτυχώς σε αυτό το στάδιο θα έχουμε την υποστήριξη και την απαραίτητη υποδομή από την βιομηχανία Mevaco, στον Ασπρόπυργο, μας είπε ο Κορρές. Γνωριστήκαμε με τον πρόεδρο κο Δημήτρη Κωστόπλουλο, έναν διορατικό επιχειρηματία «με τα όλα του» και ξεκίνησε η δουλειά! Μας παραχωρήθηκαν εργαστήριο, γραφείο σχεδιασμού και δημοσίων σχέσεων και για δύο περίπου χρόνια μια ευέλικτη ομάδα, που απαρτιζόταν από μηχανολόγους, τορναδόρους, ηλεκτρολόγους μηχανικούς, σιδεράδες, σχεδιαστές και οδηγούς αγώνων έφτιαξαν το δεύτερο πρωτότυπο!
Βέβαια τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα, για τον λόγο ότι δεν είχε ξαναγίνει παρόμοιο έργο τέτοιας μορφής στη χώρα μας. Τα τεχνικά προβλήματα του πολύπλοκου οχήματος ήταν μεγάλα και χρειαζόταν πολύτιμη τεχνογνωσία από ειδικευμένες εταιρίες του εξωτερικού. Έτσι, πχ., είχαμε τη βοήθεια της Σουηδικής Fixind, η οποία ειδικεύεται στα μηχανικά κιβώτια για λογαριασμό της FERRARI, της LOTUS κ.ά.

Το χρηματιστήριο λέει όχι στο πρόγραμμα
Δυστυχώς, κατά την προετοιμασία του τρίτου και καθοριστικού πρωτοτύπου, που θα στελνόταν στη Γερμανία για έλεγχο προδιαγραφών και δοκιμών σύγκρουσης οι μέτοχοι της Mevaco (βλέπε Χρηματιστήριο) δεν έδωσαν το πράσινο φως για το απαιτούμενο budget. Έτσι πέρασαν άλλα δύο ολόκληρα χρόνια σκληρής δουλειάς από τον Κορρέ, έφτασε μέχρι να βάλει υποθήκη το σπίτι του, μάζεψε κάποια χρήματα και από φίλους (έτσι γίνεται στην Ελλάδα) και με πολλές στερήσεις ολοκλήρωσε το 2008 το τρίτο λειτουργικό όχημά του!
Το αυτοκίνητο έχει φτάσει πια στο όριό του ως προς την αντοχή, την ικανότητα αναρρίχησης και απόστασης από το έδαφος (τώρα 80 ολόκληρους πόντους), αλλά υπολείπονται πολλά ακόμη για να μπει στην παραγωγή, που είναι το όνειρο όχι μόνο του Δημήτρη, αλλά και όλων μας!

Άραβες και Αμερικανοί στα πόδια μας
Για δύο χρόνια ο Κορρές έκανε προβολή του οχήματος σε όλα σχεδόν τα ΜΜΕ και είχε επαφές με επιχειρηματίες, τραπεζίτες κτλ. Έβαλε στο Youtube video από δοκιμές και… το πήραν είδηση οι Σαουδάραβες, ή καλύτερα ο στρατός τους! Αποφασισμένοι για την αξία του οχήματος κάνουν πρόταση στον Κορρέ για εξαγορά όλου του project (και όλους μας μαζί!). Ο Κορρές όμως αποφασίζει ότι δεν θέλει να εμπλακεί σε στρατιωτικό πρόγραμμα και να μεταναστεύσει στα Εμιράτα.
Συνεχίζει να εξελίσσει το όχημα για να προετοιμάζει το έδαφος για το Final Model ή Ρ4, το τέταρτο πρωτότυπό του, όπου θα χρησιμοποιεί πιστοποιημένα εξαρτήματα και ανταλλακτικά του εμπορίου.
Θα αναρωτιέστε πόσο να έχει κοστίσει αυτή η ιστορία μέχρι σήμερα… Η απάντηση είναι περίπου 1.500.000 ευρώ και 14.000 ώρες προσωπικής και απλήρωτης δουλειάς για τον ίδιο τον Κορρέ. Υψηλό κόστος για έναν ιδιώτη, αλλά ασήμαντο μπροστά στο budget που θα αντιστοιχούσε σε ένα τέτοιου είδους όχημα από μία αυτοκινητοβιομηχανία…
Θα βρεθεί επενδυτής για να παραχθεί το όχημα στην Ελλάδα;

ΗΛΙΑΣ Χ. ΣΕΛΕΚΟΣ
Βιομηχανικος Σχεδιαστης
ΠΗΓΗ.
http://toksipnitiri.blogspot.com/2011/02/blog-post_7107.html#more

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου