Στόχος είναι η εξασφάλιση άδειας για την κατασκευή σταθμών στη Νότια Αμερική, την Ουρουγουάη και τη Βραζιλία. Οι αγορές αυτές, είναι καίριας στρατηγικής σημασίας, ανάλογης του Παναμά, όσο και εκείνης του λιμανιού της Ταγγέρης στο Μαρόκο
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΝΙΔΗΣ: Η ΑEGEAN ΚΑΙ Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΠΛΟΙΩΝ ΣΤΟΝ ΠΑΝΑΜΑ ΠΟΥ ΑΝΟΙΓΕΙ ΝΕΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Όταν ο Δημήτρης Μελισσανίδης αποφάσισε να «χτίσει» σταθμούς ανεφοδιασμού καυσίμων σε διάφορα σημεία του πλανήτη, δεν φανταζόταν ούτε και ο ίδιος ότι κάποια στιγμή θα εξελισσόταν στον άρχοντα των λιμανιών και κυρίαρχο στην παγκόσμια αγορά καυσίμων. Αφού κατέκτησε το Γιβραλτάρ, την Σιγκαπούρη, το Χιούστον, το Πράσινο Ακρωτήρι, το Μαρόκο έβαλε στόχο τα δύο άκρα της διώρυγας του Παναμά. Και τα κατάφερε. Τώρα η Aegean βάζει… πλώρη για την κατάκτηση της Νότιας Αμερικής, της Βραζιλίας και της Ουρουγουάης.
Η Aegean, που έχει 19 σταθμούς σε 40 στρατηγικά θαλάσσια περάσματα, με την συμφωνία που υπέγραψε με την κυβέρνηση του Παναμά, παίρνει υπό τον έλεγχό της τα δύο περάσματα της διώρυγας του Παναμά, που αποτελούν ένα σημαντικό δίαυλο για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, αφού συνδέουν τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Η συμφωνία με την κυβέρνηση του Παναμά, δίνει την άδεια της αποκλειστικής λειτουργίας χερσαίων εγκαταστάσεων αποθήκευσης πετρελαιοειδών στα λιμάνια Cristobal και Balboa, στα δύο άκρα του πιο διάσημου καναλιού στον κόσμο.
Το deal αποκτά ιδιαίτερη σημασία και αξία για την εταιρεία του Δημήτρη Μελισσανίδη, καθώς καθίσταται ο απόλυτος άρχων σε μια περιοχή με τεράστιες προοπτικές. Οι δύο χερσαίες εγκαταστάσεις στον Παναμά, έχουν σήμερα τη δυνατότητα αποθήκευσης συνολικά περίπου 3 εκατ. βαρελιών, με δυνατότητα επέκτασης, εξασφαλίζοντας συνεχή, άφθονη και απρόσκοπτη προμήθεια καυσίμων. Τα δύο κανάλια αποτελούν πέρασμα πλοίων των μεγαλύτερων ναυτιλιακών ομίλων παγκοσμίως. Σε ετήσια βάση, οι διελεύσεις ανέρχονται στις 14.000 και αποδίδουν πωλήσεις καυσίμων περισσότερο από 5 εκατ. μετρικούς τόνους, που σημαίνει ότι η ζήτηση είναι ισχυρή και σε συνδυασμό με τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες που θα προσφέρει η Aegean, θα αυξήσει και τον όγκο πωλήσεων και την κερδοφορία της, η οποία στοχεύει να ξεκινήσει ως φυσικός προμηθευτής μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2011.
Προσωπική νίκη
Ο Δημήτρης Μελισσανίδης σχεδίαζε από καιρό την απόβασή του στον Παναμά. Το επιχειρηματικό δαιμόνιο του ισχυρού άνδρα της Aegean λειτούργησε αστραπιαία, όταν πληροφορήθηκε την πρόθεση της κυβέρνησης του Παναμά, μέχρι το 2014, να διπλασιάσει την δυναμικότητα των δύο λιμανιών. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι δυνατή η διέλευση μεγαλύτερων πλοίων, παρέχοντας μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στο παγκόσμιο εμπόριο. Η μεγάλη σημασία της επένδυσης, προσέλκυσε εταιρείες διεθνούς βεληνεκούς, γι’ αυτό και ο Δημήτρης Μελισσανίδης ανέλαβε προσωπικά τις διαπραγματεύσεις, θέλοντας να είναι σίγουρος για την έκβασή τους.
Με τη νίκη αυτή και την είσοδο της Aegean σε δύο λιμάνια εξαιρετικής στρατηγικής σημασίας, η εταιρεία του Δημήτρη Μελισσανίδη αυξάνει την επιρροή της και ενισχύει τη δυναμική της για τα επόμενα βήματα, που θέλει να κάνει ο Έλληνας επιχειρηματίας, για τη δημιουργία σταθμών ναυτιλιακών καυσίμων.
Στόχος είναι η εξασφάλιση άδειας για την κατασκευή σταθμών στη Νότια Αμερική, την Ουρουγουάη και τη Βραζιλία. Οι αγορές αυτές, είναι καίριας στρατηγικής σημασίας, ανάλογης του Παναμά, όσο κι εκείνης του λιμανιού της Ταγγέρης στο Μαρόκο, όπου η εισηγμένη στο NYSE Aegean θα εκμεταλλεύεται την αποκλειστική χρήση του σταθμού για τα επόμενη 25 χρόνια, σε ένα λιμάνι με κίνηση 10.000 πλοίων ως το τέλος του 2010, αριθμός ο οποίος αυξάνεται συνεχώς.
Απόβαση όμως έχει κάνει και στην Τζαμάικα, την οποία εποφθαλμιούσε από το 2010 και κατόρθωσε να κατακτήσει το 2010. Εκεί αγόρασε από την Texaco, τον παγκόσμιο πετρελαϊκό κολοσσό το σταθμό ανεφοδιασμού που διέθετε, ενώ στο χαρτοφυλάκιο της Aegean πέρασε και η βελγική Bunkers at sea, η οποία προμηθεύει αποκλειστικά τα πλοία που διέρχονται από τη Βόρεια Θάλασσα.
Ακόμη, υπό τον έλεγχο του Δημήτρη Μελισσανίδη πέρασαν και οι εγκαταστάσεις καυσίμων άλλης μιας παγκόσμιας δύναμης στο χώρο, της Shell στο Λας Πάλμας, στα Κανάρια νησιά, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η δημιουργία κατασκευής τέρμιναλ της Aegean στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, επένδυση το κόστος της οποίας ανέρχεται στα 150 εκατ. δολάρια.
Μια από τις σημαντικότερες όμως αγορές, που μπορεί να αποδειχθεί η σημαντικότερη, στις οποίες προχώρησε ο Δημήτρης Μελισσανίδης, επίσης με προσωπικές επαφές και στρατηγική νικητή, ήταν η εξαγορά της βελγικής εταιρείας Verbeke Bunkering, η οποία κατέχει ηγετική θέση στις αγορές του Άμστερνταμ, του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας. Η Verbeke Bunkering θεωρείται η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ανεφοδιασμού καυσίμων στον κόσμο, και η εξαγορά της δίνει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης στην εισηγμένη.
Τα κέρδη της Aegean για το 9μηνο του 2010, παρά την παγκόσμια κρίση που έπληξε τη ναυτιλία, ανήλθαν στα 30,7 εκατ. δολάρια, ενώ τα έσοδα από τους σταθμούς καθώς και από τις άλλες δραστηριότητες της Aegean, όπως είναι το δίκτυο των πρατηρίων, η ναυτιλιακή εταιρεία και μία ακόμα που δραστηριοποιείται στο χώρο της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ανήλθαν συνολικά στα 3,5 δισ. δολάρια.
Επέκταση της Aegean από τον Έβρο ως την Πελοπόννησο
Στην κερδοφορία της Aegean σημαντικό μερίδιο είχαν και οι δραστηριότητες του Δημήτρη Μελισσανίδη στην Ελλάδα, στην οποία αποτελεί ένα από τους σημαντικότερους παίκτες. H Aegean ελέγχει 600 πρατήρια και μερίδιο αγοράς 11%.
Η κατάκτηση των λιμανιών του κόσμου από τον Δημήτρη Μελισσανίδη, περιλαμβάνει και την Ελλάδα. Γι’ αυτό και πριν από μια τετραετία έκλεισε συμφωνία με την Chevron, για την εξαγορά 21 δεξαμενών αποθήκευσης στον Ασπρόπυργο. Οι δεξαμενές έχουν πρόσβαση και στη θάλασσα με μια προβλήτα, η οποία εξυπηρετεί δύο δεξαμενόπλοια.
Ιδιαίτερο επενδυτικό βάρος δίνει ο Δημήτρης Μελισσανίδης στα νησιά, έχοντας στόχο να δημιουργήσει σταθμούς σε νησιώτικα λιμάνια στο Βόρειο Αιγαίο, για την εξυπηρέτηση των πλοίων που διέρχονται από τα Δαρδανέλια και έχουν προορισμό τη Μαύρη Θάλασσα.
Η αρχή των σχεδίων αυτών, έγινε με την αγορά 100 στρεμμάτων στην Αλεξανδρούπολη, για να επεκτείνει τον σταθμό που λειτουργεί εκεί.
Επόμενος σταθμός της επεκτατικής δραστηριότητας του Δημήτρη Μελισσανίδη στον ελληνικό χώρο, είναι άλλες περιοχές της Αττικής αλλά και η Πελοπόννησος, από όπου θέλει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον ανεφοδιασμό των πλοίων που διέρχονται από την περιοχή।
Πηγή
http://www.press-time.com/new/index.php?option=com_content&view=article&id=1207:2011-05-03-16-53-34&catid=15:economy&Itemid=32
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου