Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

Αρχαίες παραδόσεις οι κατάρες

Η κατάρα του 5ου π.Χ αιώνα ---

Τα δισκία με τις κατάρες χρησιμοποιήθηκαν στον αρχαίο ελληνικό κόσμο από το δεύτερο μισό του 6ου αιώνα π.Χ. έως τον 5ο αιώνα μ.Χ.----
Επί μια περίπου χιλιετία ο ελληνικός λαός για να δείξει τον αποτροπιασμό ή την κακή επιθυμία του, σε κάποια απόφαση ή ενέργεια προέβαινε στη απονομή της κατάρας, η οποία ήταν γραμμένη συνήθως σε πλακίδια μολύβδου.
Σύμφωνα με τις αρχαίες παραδόσεις οι κατάρες, που επιβιώνουν μέχρι την εποχή μας, αποδίδονταν κυρίως από θύματα κλοπών, από ζηλιάρηδες εραστές, από ανταγωνιστές αθλημάτων ή ακόμη και κατά μη αρεστών δικαστικών αποφάσεων.

Αυτά τα δισκία αφήνονταν κρυφά σε μέρη όπου σύχναζε ο καταραμένος.
Το πιο πάνω εύρημα είναι δωρικού τύπου, εξαιρετικά σπάνιο αντικείμενο της ελληνικής παλαιογραφίας.

Είναι διαστάσεων 6Χ10 εκατοστά, γραμμένο με κεφαλαία αρχαία ελληνικά γράμματα.



Μικρές Εκδόσεις Γιῶργος Ἐχέδωρος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Αρχαίες παραδόσεις οι κατάρες"

ΕΛΛΑΔΑ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΕΤΣΙ ΤΙΜΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ---

Προς θέατρο Badminton ---


Αξιότιμοι κύριοι,
ως κάτοικος της Αθήνας θεωρώ υποχρέωσή μου να εκφράσω τη δυσαρέσκειά μου σχετικά με την ξενόγλωσση επωνυμία του θεάτρου σας.--- Κατανοώ την επιλογή της λέξης 'badminton' και θα μπορούσα να τη δικαιολογήσω δεδομένης της συγκυρίας των Ολυμπιακών Αγώνων, όμως πλέον είναι ανάρμοστο κατά την ταπεινή μου άποψη ένα αθηναϊκό θέατρο να μην τιτλοφορείται με μια λέξη ελληνική.

Δόξα τω Θεώ, υπάρχουν άπειρα ονόματα Ελλήνων δημιουργών από όλες τις χρονικές περιόδους της ιστορίας μας που έχουν αφήσει ανεξίτηλη τη σφραγίδα τους στον χώρο του πολιτισμού, ελληνικού και παγκόσμιου, και που είναι αναγνωρίσιμα σε όλη την υφήλιο. Ποιος δεν ξέρει τον Αισχύλο, τον Σοφοκλή ή τον Ευριπίδη, τους πατέρες του θεάτρου παγκοσμίως, και πόσα θέατρα εμείς οι απόγονοί τους έχουμε ονομάσει Σοφόκλεια π.χ. για να τους τιμήσουμε; Και οι τρεις Αθηναίοι ήταν (Ελευσίνα, Κολωνός, Σαλαμίνα), αυτή η πόλη τους γέννησε, η πόλη που φιλοξενεί το θέατρό σας σήμερα.

Η επιλογή μιας λέξης αγγλικής που, εκτός των άλλων, είμαι σίγουρη πως ελάχιστοι γνωρίζουν την ερμηνεία της στην ελληνική γλώσσα αν τους ρωτήσει κανείς, είναι τουλάχιστον προσβλητική και όφειλα ως Ελληνίδα να το επισημάνω.

Σημειώνω επίσης ότι παρά το αξιόλογο των παραστάσεων που ανεβάζετε κατά καιρούς και που θα ήθελα πολύ να παρακολουθήσω με την οικογένειά μου, επιλέγω να μην το κάνω αποκλειστικά και μόνο ως ο προσωπικός μου τρόπος διαμαρτυρίας στο θέμα που ανέπτυξα παραπάνω. Είμαστε Έλληνες, κάποια στιγμή νομίζω ότι θα πρέπει να ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε ως τέτοιοι.


Με εκτίμηση,

Ευαγγελία Ψαρρού



http://evapsarrou.blogspot.gr/2013/07/badminton.html
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΛΛΑΔΑ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ"

Η μεγαλύτερη αρματομαχία του Β΄ παγκοσμιου πολέμου

Οι Ρώσοι παίρνουν την νίκη στη μεγαλύτερη αρματομαχία του πολέμου απέναντι στους Γερμανούς - φωτορεπορτάζ---Πριν από 70 χρόνια, στις 12 Ιουλίου 1943, στην κοιλάδα Προχόροβκα, σε απόσταση 56 χιλιομέτων βόρεια του Μπέλγκοροντ (νοτιοδυτική Ρωσία), έγινε η πιο μεγάλη μάχη τεθωρακισμένων του Δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Στη μάχη συμμετείχαν 1200 τανκς και αυτοκινούμενα πυροβόλα. --Είναι η τελευταία απόπειρα διάσπασης του μετώπου στη μάχη του Κουρσκ. Η αντεπίθεση των σοβιετικών στρατευμάτων των τεθωρακισμένων σταμάτησε την ατσάλινη αρμάδα της Βέρμαχτ..









Στη διαταγή για την επίθεση προς την κατεύθυνση του Κουρσκ, ο Χίτλερ έλεγε: «Η νίκη θα πρέπει να ενισχύσει σε όλο τον κόσμο την πεποίθηση ότι οποιαδήποτε αντίσταση στα γερμανικά στρατεύματα είναι ανώφελη». Ωστόσο, από τις πρώτες κιόλας ημέρες της μάχης στο Κουρσκ τα σχέδια της γερμανικής διοίκησης διαλύθηκαν εντελώς. Η αρμάδα των τεθωρακισμένων της Βέρμαχτ σταμάτησε μπροστά σε μια λεπτομερώς σχεδιασμένη άμυνα. Αντιμετωπίζοντας αυτή την κατάσταση ο στρατάρχης Μανστέιν αποφάσισε απεγνωσμένος να διατάξει να διασπάσουν το μέτωπο στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού Προχόροβκα. Ο επιστημονικός διευθυντής της Ρωσικής Εταιρείας Στρατιωτικής Ιστορίας Μιχαήλ Μιαγκόφ μας λέει:

Ήταν η τελευταία απόπειρα της χιτλερικής στρατιωτικής διοίκησης να αλλάξει το ρου του πολέμου προς όφελος της. Κύριος μέτοχος αυτής της μάχης ήταν το 2ο Σώμα τεθωρακισμένων του Γερμανού στρατηγού Χάουσερ, στο οποίο μετείχαν οι πιο σοβαρές μονάδες τεθωρακισμένων των SS. Συνολικά ήταν 500 τεθωρακισμένα. Από αυτά περίπου 50 βαρέα άρματα μάχης, τύπου «Τίγρης».

Η σοβιετική στρατιωτική διοίκησης αποφάσισε να πραγματοποιήσει στην Προχόροβκα την αντεπίθεσή της. Το πρωί της 12ης Ιουλίου τα σοβιετικά τεθωρακισμένα ξεκίνησαν την επίθεσή τους. Αν όμως τα τεθωρακισμένα «Τ-34» μπορούσαν να τρυπήσουν την πλάγια θωράκιση των «Τίγρεων» σε απόσταση όχι μεγαλύτερη των 500 μέτρων, οι «Τίγρεις» διαπερνούσαν τη θωράκιση των «Τ-34» από απόσταση ενάμιση χιλιομέτρου. Στην αντεπίθεση οι σοβιετικοί στρατιώτες πάνω στα φλεγόμενα τεθωρακισμένα λειτουργούσαν ως πολιορκητικός κριός, ώστε με τίμημα της ίδια τους τη ζωή να σταματήσουν τον εχθρό, συνεχίζει ο Μιχαήλ Μιαγκόφ:

Σε αυτή τη μάχη τα σοβιετικά στρατεύματα έχασαν μεγάλο αριθμό τεθωρακισμένων – τα 500 από τα 800 συνολικά. Είναι περίπου το 60%. Οι Γερμανοί όμως έχασαν 300 από τα 400, δηλαδή το 75%. Γι’ αυτούς ήταν μία καταστροφή.

Τα τελευταία χρόνια έχουν δει το φως της δημοσιότητας άρθρα, στα οποία οι ιστορικοί, χρησιμοποιώντας διάφορες μεθοδολογίες, παρουσιάζουν τα δικά τους νούμερα για τις απώλειες της μάχης στη Προχόροβκα. Μερικές φορές οι παραθέσεις τους δείχνουν παράλογες, γιατί γίνεται μη κατανοητό το γεγονός ότι μετά από τη μάχη αυτή τα γερμανικά στρατεύματα έχασαν την πρωτοβουλία, και άρχισε η επίθεση του Κόκκινου στρατού, σημειώνει ο επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου ιστορίας των πολέμων και της γεωπολιτικής, Ολέγκ Ρζεσέβσκι:

Παλιότερα υπήρχε η τάση να μηδενίζουμε το ρόλο της μάχης στη Προχόροβκα. Η τάση αυτή δεν υπάρχει σήμερα και η μάχη θεωρείται ως μία από τις αποφασιστικής σημασίας στην ιστορία της μάχης στο Κουρσκ. Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι δεν υπάρχει αμφιβολία στην αποτίμηση της μάχης στο Κουρσκ ως το σημείο καμπής κατά τη διάρκεια του Δευτέρου παγκοσμίου πολέμου.Μιχαήλ Αρίστοφ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η μεγαλύτερη αρματομαχία του Β΄ παγκοσμιου πολέμου "

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

ΕΛΛΑΔΑ Όχι στην ...ευθυνοφοβία και στην μιζα

ΨΑΧΝΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΗΓΕΤΗ-----------

Σε «Εθνική Επιστράτευση» - όπως είναι και ο πρωτοσέλιδος τίτλος σχετικού ρεπορτάζ της εφημερίδας Turkiye- βρίσκεται η γειτονική μας Τουρκία ως προς την προώθηση στο εσωτερικό της και σε όλους τους τομείς εγχωρίως κατασκευαζόμενων προϊόντων, ιδίως δε στον τομέα της Άμυνας!

Συγκεκριμένα η εφημερίδα αποκαλύπτει στο σημερινό της φύλλο με στοιχεία ότι η Τουρκία τερμάτισε την εξάρτιση από το εξωτερικό σε πολλούς τομείς χάρη στα σχέδια που προώθησε για τα ''εθνικά προϊόντα'' - μάλιστα οι ονομασίες των σχετικών προϊόντων ξεκινούν με τη λέξη MIL (που σημαίνει ''εθνική κατασκευή'') για να είναι εμφανή!..


Στο κείμενο επισημαίνεται ότι η Τουρκία, η οποία κάποτε εισήγαγε τα πάντα από το εξωτερικό, τώρα με την «Εθνική Επιστράτευση» ξεκίνησε να παράγει μόνη της. Μεταξύ αυτών είναι το εθνικό τανκς ''Αλτάι'', τα ελικόπτερα ''Ατάκ'', τα εθνικά πλοία, το μη επανδρωμένο αεροπορικό όχημα ''Άνκα'', ο εθνικός δορυφόρος ''Γκιόκτουρκ'', το εθνικό αεροσκάφος'' Χιούρκους'' και το εθνικό τυφέκιο πεζικού. Αυτά είναι μόνο μερικά από τις ''εθνικές κατασκευές'',αναφέρει..


Κατά την εφημερίδα στόχος της Άγκυρας είναι, τώρα, να τερματίσει την εξάρτηση από το εξωτερικό και στον τομέα της Ενέργειας. Σε αυτόν τον τομέα θα ξεκινήσει την εφαρμογή των σχεδίων του εγχώριου θερμικού κέντρου ''Μίλτες'', του κέντρου ''Μίλρες'' για την αιολική ενέργεια και του ''Μίλχες'' για υδροηλεκτρική τεχνολογία.

Τι ΔΕΝ κάνουμε εμείς!

Όπως θα προσέξατε όλα αρχίζουν από MIL...Και όπως έχετε καταλάβει από καιρό, εδώ στην Ελλάδα κάνουμε τα εντελώς αντίθετα : Να ορισμένα ενδεικτικά παράδειγμα:

-Εμείς ενώ έχουμε, έστω κουτσά -στραβά, μια καλή, σε ορισμένους τομείς, αμυντική βιομηχανία, οι γραφειοκράτες του Υπ.Οικονομικών και του ΤΑΙΠΕΔ προσπαθούν να την αδρανοποιήσουν και να ακυρώσουν τα σχέδια ( Πρωθυπουργού κ Α.Σαμαρά και ΑΝΥΕΘΑ κ Φώφης Γεννηματά) για εξυγίανση και αναδιάρθρωση, χωρίς να κλείσουν οι γραμμές παραγωγής και μπουν λουκέτα!

-Εμείς ενώ έχουν εκδηλωθεί από το εξωτερικό κάποιες προτάσεις για παραγγελίες ( π.χ πυρομαχικών κ.α.),κάνουμε ότι ...χρειάζεται για να μην προχωρήσουν και να εξαφανιστεί το MADE IN GREECE....

- Εμείς, ενώ έχουμε έστω μικρές βιομηχανίες και βιοτεχνίες για να αναλάβουν μέρη/εξαρτήματα οπλικών συστημάτων, δίνουμε τις δουλειές σε ξένες εταιρίες ...μέσω ...εταιρίας/φορέα του ΝΑΤΟ που παίρνει ...ποσοστό, τρόπον τινά ...μεσιτεία ( το λένε διοικητικά έξοδα)...

- Εμείς, ενώ έχουμε την ΕΑΒ, την ΕΛΒΟ,τα ΕΑΣ και πολλές άλλες ιδιωτικές αλλά ελληνικές βιομηχανίες και επισκευαστικά κέντρα, δίνουμε την επισκευή / συντήρηση οπλικών συστημάτων σε ....ξένους,πάλι μέσω του ΝΑΤΟικού φορέα. Πρόσφατα η επισκευή ενός ελικοπτέρου ΄της Πολεμικής Αεροπορίας που μέσω ΝΑΤΟ πήγε για συντήρηση στην Ισπανία, ανήλθε σε 3,5 εκ ευρώ, ενώ η αρχική πρόβλεψη ήταν περίπου 1 άντε 1,5 εκ. ευρώ! (Ευτυχώς που έβαλε τις φωνές ο πρώην υφυπουργός Π. Καράμπελας και οι Ισπανοί μαθαίνουμε ότι ...αναδιπλώνονται...)

-Εμείς , ενώ έχουμε καλές βιοτεχνίες - ακόμα και κρατική, στην Κύμη- για να φτιάχνει όλες τις στολές Στρατού, Αεροπορίας,Ναυτικού, ΕΛΑΣ, Πυροσβεστικής, Λιμενικού,ΔΕΗ,ΕΥΔΑΠ κλπ,κλπ, πολλές παραγγελίες πάνε, χωρίς έλεγχο - και χωρίς αιδώ- στην Κίνα, στην Τουρκία και όπου βάλει ο νου σας!

- Εμείς εδώ αντί να κάνουμε , τουλάχιστον στις Ένοπλες Δυνάμεις, ΑΠΌΛΥΤΟ ΚΑΝΟΝΑ την αγορά,.με ανταγωνιστικούς όρους, ΜΟΝΟ ελληνικών προϊόντων για φαγητό και σνακ σε στρατιωτικά Μαγειρεία, Λέσχες, ΚΨΜ κλπ, αφήνουμε ''ελεύθερες'' τις Επιτροπές Ωνίων να αγοράζουν περίπου ό,τι θέλουν...

Να πάρει πρωτοβουλία η πολιτική ηγεσία

Η πολιτική ηγεσία να πάει στην ΕΕ και να εξηγήσει ότι τουλάχιστον στην Άμυνα υπάρχει λόγος Εθνικής Ασφαλείας να ΠΡΟΤΙΜΟΥΝΤΑΙ, όπου θέλουμε, τα ελληνικά Προϊόντα! Να τους πουν,με επιχειρήματα,ότι δεν μπορούν οι εταίροι μας κάθε στιγμή και για τα πάντα να μας λένε δεν επιτρέπεται η προτιμησιακή πολιτική.

Ε, λοιπόν ειδικοί μας λένε ότι στα θέματα άμυνας μπορούμε να επικαλεστούμε την ιδιαίτερη προτίμηση!!! Δεν είναι εύκολο ,ούτε πανάκια για την αντιμετώπιση της κρίσης. Ούτε θα ''γυρίσουν τα πάνω-κάτω '' σε μια στιγμή! Αποτελέσματα όμως θα φανούν σε μια σαιζόν! Ας δώσουν στο κάτω- κάτω της γραφής την μάχη και ας την χάσουν! Αξίζει-κυριολεκτικώς και μεταφορικώς: Στην ιστοσελίδα του ''Κινήματος Πολιτών Καταναλώνουμε ό,τι Παράγουμε'' (http://protimoellinika.gr ) ο Καθηγητής Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πειραιά κ.Μιχ. Γκλεζάκος γράφει: << Αν υποκαταστήσουμε το 20% των εισαγόμενων αγαθών με ντόπια, θα «πέφτουν» στην Ελληνική οικονομία κάπου 10 δις ευρώ τον χρόνο.Με το ποσό αυτό θα μπορούσαν π.χ. να καλυφθούν οι συνολικές δαπάνες (αμοιβές, ασφαλιστικές εισφορές κλπ) 600.000 νέων θέσεων εργασίας>>.Απλά πράγματα...

Όχι στην ...ευθυνοφοβία!

Πρέπει οι αρμόδιοι να αποβάλουν την ...ευθυνοφοβία και τον ...αρχοντοχωριατισμό. Η πρώτη (ευθυνοφοβία) οδήγησε στο να κάνουν το ...ΝΑΤΟ διεκπεραιωτη των αγορών μας για να μην τους ...κατηγορήσει κάποιος ότι ...πήραν μίζες...Και ο δεύτερος (αρχοντοχωριατισμός) οδήγησε να θεωρούμε ως λόγο ύπαρξης το να δείχνουμε Ευρωπαίοι και επισπεύδοντες της ευρωπαϊκής ιδέας όταν άλλες χώρες, μεγαλύτερες, έφτιαχναν τους κανόνες όπως ήθελαν για να ...προστατεύουν την εθνική τους παραγωγή! Και μας την ...φορούσαν καπέλο!

Ας πάρουν μια τέτοια εθνική πρωτοβουλία - ''Εθνική Επιστράτευση'',κατά τους Τούρκους - οι δύο Υπουργοί Άμυνας (κ. Δ. Αβραμόπουλος και κ. Φώφη Γεννηματά) και ο υφυπουργός (κ. Γ.Δαβάκης):ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ του <>,του Ελληνικού Προϊόντος, της υπηρεσίας από ελληνικά χέρια και μυαλά μέσα στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Από σφαίρες μέχρι ...όσπρια !!!

Ας τολμήσουν και θα βγάλουν διαμάντια!!! Γιατί τα ελληνικά χέρια και μυαλά μπορούν!

Άρθρο του ΛΟΥΚΑ ΔΗΜΑΚΑ (*)



http://amina-politiki.blogspot.gr 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΛΛΑΔΑ Όχι στην ...ευθυνοφοβία και στην μιζα"

Οι δημοφιλείς θρησκείες του Κόσμου

 Οι πιο δημοφιλείς θρησκείες του Κόσμου

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ 2.000.000.000 πιστοί
Ο Χριστιανισμός προέρχεται από τον 1ο αιώνα μ.Χ. και ενσωματώνει την ελληνική φιλοσοφία και τη βασική πεποίθηση της μονοθεϊστικής θρησκείας, ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Υιός του Θεού. Αποτελείται κυρίως από την Καθολική Εκκλησία, την Ορθόδοξη Εκκλησία και τις Προτεσταντικές Εκκλησίες.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί αποτελούν το 16,83% του παγκόσμιου πληθυσμού, οι Προτεστάντες το 6,08%, οι Ορθόδοξοι το 4.03% και οι Αγγλικανικοί το 1.26%.
ΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ 1.650.000.000 πιστοί
Σχηματίστηκε τον 7ο αιώνα και διαμορφώθηκε με το κήρυγμα και τη δράση του Προφήτη Μωάμεθ. Το Ισλάμ θεωρεί ότι ο Μωάμεθ είναι ο Προφήτης και ο ανώτερος μεταξύ των θεοτήτων ήταν ο Αλλάχ, ο δημιουργός του κόσμου. Κάθε Μουσουλμάνος θα πρέπει να τηρεί 5 κανόνες του Ισλάμ, ένας από τους οποίους είναι και το Χατζ, δηλαδή το προσκύνημα στην ιερή πόλη Μέκκα.
Οι μουσουλμάνοι αποτελούν το 22,43% του πληθυσμού του κόσμου.
ΑΘΡΗΚΣΕΙΑ/ΑΘΕΪΑ 1.000.000.000 “πιστοί”
Υπάρχουν και αυτοί οι άνθρωποι στον κόσμο, που είναι άθεοι ή αγνωστικιστές ή απλά δεν ενδιαφέρονται για κάποια θρησκεία (άθρησκοι).
Οι άθεοι αποτελούν το 2,04% του κόσμου ενώ το 9,42% των ανθρώπων δεν ασχολείται με τις θρησκείες.
ΙΝΔΟΥΪΣΜΟΣ 828.000.000 πιστοί
Ο Ινδουισμός ή αλλιώς Σανατάνα Ντάρμα (“ο αιώνιος νόμος”) έχει σοβαρούς λόγους να θεωρείται η παλαιότερη θρησκεία στον κόσμο κι αυτό γιατί η πρώτη φορά που γίνεται αναφορά στα αρχαία ιερά κείμενα γι’ αυτόν εντοπίζεται στον 18ο αιώνα π.Χ.
Ως “η θρησκεία των 330.000.000 θεών”, ο Ινδουισμός περιλαμβάνει έναν αμέτρητο αριθμό των αρχαίων παραδόσεων και πεποιθήσεων, που περιλαμβάνουν τουλάχιστον δεκάδες χιλιάδες θεότητες, γεγονός που καθιστά δύσκολο να καθοριστεί το καθολικό δόγμα του. Μία από τις πιο ευρείες πεποιθήσεις του Ινδουισμού είναι η έννοια της μετενσάρκωσης και το κάρμα.
Οι Ινδουιστές εκτιμάται ότι αποτελούν το 13,78 % του πληθυσμού της Γης.
ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ 500.000.000 πιστοί
Μία από τις πεποιθήσεις του Βουδισμού που αναπτύχθηκε από ένα Ινδό Πρίγκιπα τον 5ο αιώνα π.Χ. είναι ότι τα πάντα στο σύμπαν είναι συνδεδεμένα σε ένα κοσμικό ιστό της αιτίας και του αποτελέσματος. Οι περισσότεροι Βουδιστές “ξεφεύγουν” από τα προβλήματα και τους πόνους μέσω του διαλογισμού.
Το 7,13% του κόσμου χαρακτηρίζονται Βουδιστές.
ΚΟΥΜΦΟΥΚΙΑΝΙΣΜΟΣ 400.000.000 πιστοί
Γενικός όρος που χρησιμοποιείται για να συμπεριλάβει ένα ευρύ φάσμα παραδόσεων και φιλοσοφιών που καθιερώθηκαν μεταξύ των Κινέζων Χαν και των μειονοτικών ομάδων στην Κίνα. Οι κινεζικές θρησκείες περιλαμβάνουν γενικά κάποια μορφή λατρείας των προγόνων, τον ανιμισμό, τον πνευματισμό και θεούς που σχετίζονται με φυσικά φαινόμενα ή συγκεκριμένες κοινότητες.
Ο υπολογισμός του αριθμού των οπαδών των κινεζικών θρησκειών είναι εξαιρετικά δύσκολος όχι μόνο λόγω του αριθμού των πιστών σε διαφορετικές παραδόσεις, αλλά και γιατί πολλοί επαγγελματίες αποφεύγουν να προβούν στον καθορισμό τους ως οργανωμένη θρησκεία.
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ 18.000.000 πιστοί
Η παλαιότερη μονοθεϊστική θρησκεία στον κόσμο είναι ο Ιουδαϊσμός, ο οποίος οφείλει τις ρίζες του στις απαρχές των αρχαίων Ισραηλιτών, περίπου στον 10ο έως και στον 13ο αιώνα π.Χ. Παραδοσιακά, οι Εβραίοι μοιράζονται την πίστη τους σε ένα μόνο Θεό, ο οποίος υποσχέθηκε να φέρει τους απογόνους του Αβραάμ προς το μεγαλείο Του.
Οι Εβραίοι αποτελούν το 0,21% του παγκόσμιου πληθυσμού.
ΤΖΑΪΝΙΣΜΟΣ 12.000.000 πιστοί
O Τζαϊνισμός ή Ζαϊνισμός είναι μία θρησκεία που προέρχεται από την Ινδία και εμφανίστηκε κατά πάσα πιθανότητα μεταξύ του 9ου και του 6ου αιώνα π.Χ. Ο Τζαϊνισμός κατέχει τις ψυχές όλων των μορφών της ζωής και αποδοκιμάζει τη βία. Είναι εύκολο να ξεχωρίσουν οι πιστοί αυτής της θρησκείας, λόγω του υφάσματος-μάσκας που φορούν πάνω από τα στόματά τους. Σύμφωνα με τους Τζαϊνιστές, ο στόχος του ανθρώπου είναι να επιτευχθεί η θεία συνείδηση κι η ευδαιμονία, ζώντας μια ασκητική ζωή.
ΣΑΗΕΝΤΟΛΟΓΙΑ 100.000 πιστοί
Μια αμφιλεγόμενη οργάνωση που ιδρύθηκε το 1952 από τον αμερικανό συγγραφέα L. Ron Hubbard. Σε πολλές χώρες υπάρχει η οργή για το αν πρέπει ή όχι η Σαηεντολογία να αναγνωρίζεται ως θρησκεία.

ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Οι γνωστές σήμερα θρησκείες διακρίνονται στις φυσικές και στις αποκαλυμμένες. Η ιστορία της Θρησκείας αρχίζει ταυτόχρονα με την ιστορία του ανθρώπου. Το πραγματικό νόημα της θρησκείας θα μπορούσε να συνοψιστεί σε τρεις λέξεις, στην Πίστη, στη λατρεία και στην ηθική. Οι γνωστές σήμερα θρησκείες διακρίνονται στις φυσικές και στις αποκαλυμμένες
ΥΠΟΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΥ
Των Σιθαϊτών 
Οι Σιβαϊτες λατρεύουν το Σιβά, θεό καταστροφέα και δημιουργό, που συμβολίζεται με μορφή ασκητή με τρία μάτια, με ένα φίδι γύρω από το κεφάλι του τυλιγμένο με δέρμα τίγρη και στολισμένος με ένα περιδέραιο από ανθρώπινα κρανία.
Των Σάκτας 
Οι Σάκτας λατρεύουν τη σύζυγο του Σιβά, που την επικαλούνται άλλοτε με το όνομα Ντέσι, που συμβολίζει τη μητέρα της ζωής και της τρυφερότητας και άλλοτε με το όνομα Ντούργκα ή Κάλι, που συμβολίζει τη σκληρή και αιμοβόρα θεά.
Των Καναπάτγια 
Οι Καναπάτγια λατρεύουν το Γκανέσα, που παριστάνεται με νέο με κεφάλι ελέφαντα και βοηθάει στις δυσκολίες της ζωής.
Ταοϊσμός
Ιστορικά στοιχεία 
Ο Ταοϊσμός είναι μία από τις τρεις μεγάλες θρησκείες της Κίνας μετά το Βουδισμό και τον Κομφουκιανισμό. Η ονομασία του οφείλεται στη λέξη Τάο που σημαίνει οδός. Η θεωρία του Ταοϊσμού διατυπώθηκε τον 4. αιώνα π.Χ. από τον Τάο - Τε - Τσίγγκ.
Διδασκαλία του Ταοϊσμού 
Ο Ταοϊσμός οργανώθηκε σαν θρησκεία σύμφωνα με τα πρότυπα του Βουδισμού. Πριν από τις διάφορες τελετές, οι οπαδοί του Ταοϊσμού υποβάλλονται σε νηστείες και απομονώσεις, οι οποίες κρίνονται αναγκαίες για την άφεση των αμαρτιών. Στη     λατρεία      του   Ταοϊσμού χρησιμοποιούνται διάφορες πρακτικές, όπως ο πνευματισμός, η γεωμαντία, οι εξορκισμοί καθώς και κάθε είδους μαγεία. Οι οπαδοί του Ταοϊσμού διακρίνονται ιδιαίτερα για το μυστικισμό τους και την πίστη τους σε κάθε είδους παράλογο ή υπερφυσικό γεγονός.
Συμπέρασμα 
Ο Ταοϊσμός είναι πολυθεϊστική θρησκεία που δίνει μεγάλη σπουδαιότητα στους μαγικούς τρόπους λατρείας.
Ζωροαστρισμός
Ιστορικά στοιχεία 
Είναι θρησκεία που διαδόθηκε στην Περσία τον 7. αιώνα π.Χ. και επινοήθηκε από το Ζωροάστρη ή Ζαρατούστρα, μετά από παραμονή του για επτά χρόνια μέσα σε ένα σπήλαιο. Στη θρησκεία αυτήν είχε πιστέψει ο Κύρος και ο Δαρείος. Σήμερα οι οπαδοί του Ζωροαστρισμού ανέρχονται στα τρία εκατομμύρια περίπου και είναι εγκαταστημένοι σε διάφορες Ινδικές πόλεις.
Διδασκαλία του Ζωροαστρισμού 
Ο Ζωροαστρισμός δέχεται την ύπαρξη δύο Θεών, του Άχουρα -Μάσδα που είναι ο Θεός του καλού και του Αριμάν που είναι ο Θεός του κακού. Οι δύο αυτοί θεοί βρίσκονται σε αιώνιο αγώνα μεταξύ τους, στον οποίο επικρατεί πότε ο ένας και πότε ο άλλος. Ο Ζωροάστρης είναι προφήτης του Θεού του καλού και έχει σαν αποστολή να πείθει τους ανθρώπους να κάνουν καλά έργα, για να επικρατεί πάντοτε ο Θεός του καλού. Η δυαρχία του Ζωροαστρισμού επεκτείνεται σε κάθε είδους μυστηριώδη πνεύματα αγαθά και πονηρά, που και αυτά πολεμούν μεταξύ τους. Ιερό σύμβολο είναι η φωτιά και γι' αυτό πάρα πολλές τελετές γίνονται γύρω ή μπροστά σε αναμμένες φωτιές. Σήμερα έχει δεχθεί την επίδραση διάφορων Θρησκειών και έχει πάρει πολλά στοιχεία απ' αυτές.
Συμπέρασμα 
Ο Ζωροαστρισμός είναι δυαρχική θρησκεία.
Σιντοϊσμός
Ιστορικά στοιχεία 
Είναι η παραδοσιακή θρησκεία των Ιαπώνων. Η ονομασία της οφείλεται στις λέξεις «Σιν - Ταό» που σημαίνουν «δρόμος Θεού». Δεν έχει ιδρυτή. Είναι γνωστή σε όλες τις λεπτομέρειες της.
Διδασκαλία του Σιντοϊσμού                                       
Ο Σιντοϊσμός δέχεται ότι υπάρχουν χιλιάδες θεοί και θεές. Εξέχουσα θέση έχει η θεά Αματερασού που είναι η θεά του ήλιου και συνοδεύεται πάντοτε από ένα μεγάλο καθρέπτη.       
Από τη θεά αυτή γεννήθηκε ο αυτοκράτορας της Ιαπωνίας και οι απόγονοι του, για να κυβερνούν το λαό και να συντηρούν τη θρησκεία. Ανάμεσα στο μεγάλο πλήθος των θεών επικρατούν σχέσεις μίσους και καταδιώξεων. Όλοι οι θεοί είναι πάντοτε παρόντες, κρυμμένοι σε διάφορα αντικείμενα, όπως νομίσματα, μαχαίρια κ.ά. και συνεργάζονται με τους ανθρώπους. Όταν πεθαίνουν οι άνθρωποι, γίνονται εξωγήινα όντα και προκαλούν φόβο στους ζωντανούς, γιατί δεν είναι γνωστό με ποιους θεούς έχουν συμμαχήσει. Για το λόγο αυτό γίνονται στο σπίτι του πεθαμένου πολλοί καθαρμοί.
ΣυμπέρασμαΟ Σιντοϊσμός είναι πολυθεϊστική και βαθιά ειδωλολατρική θρησκεία.                                                                                   
Χιλιασμός 
Ιστορικά στοιχεία
Ο Χιλιασμός ιδρύθηκε από τον Εβραίο Κάρολο Ράσσελ το 1879. Η κεντρική έδρα του Χιλιασμού είναι στο Μπρούκλιν της Αμερικής. Στην Ελλάδα ο Χιλιασμός παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1906 όταν γύρισαν από την Αμερική Έλληνες μεταναστάτες. Τότε ο αριθμός τους δεν ξεπερνούσε τα 5 άτομα, ενώ το 1920 είχαν γίνει 35 και σήμερα ξεπερνούν τα 20.000       άτομα. Οι   χιλιοστές ονομάζονται και μάρτυρες του Ιεχωβά.
Διδασκαλία του Χιλιασμού
Αρνούνται την αθανασία της ψυχής. Αρνούνται τη Θεότητα του Χριστού και υποστηρίζουν ότι ο Χριστός αξιώθηκε από το Θεό μιας ανώτερης θέσης επειδή ήταν πιστός στον Ιεχωβά Αρνούνται την τριαδικότητα του Θεού, γιατί τη θεωρούν    παράλογη. Από τα μυστήρια της εκκλησίας δέχονται μόνο το Βάπτισμα με την κατάδυση, σε ανάμνηση του θανάτου του Χριστού. Καταφέρονται κατά των αγίων και ιερών εικόνων. Αρνούνται την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας Καταφέρονται κατά του Τιμίου Σταυρού και λένε ότι ο Χριστός δε σταυρώθηκε, αλλά κρεμάστηκε σε πάσαλο. Καταφέρονται κατά   των Εκκλησιών,  των Αγίων, και των Ιερών συμβόλων .
Συμπέρασμα 
Ο Χιλιασμός είναι αντιχριστιανική θρησκευτική αίρεση.
Μασονισμός
Ιστορικά στοιχεία
Ο Μασονισμός πήρε το όνομα του από τη γαλλική λέξη ΜΑ38ΟΝΕ που σημαίνει Τεχνίτης, Τέκτονας, Οικοδόμος. Λέγεται και Τεκτονισμός ή Ελευθεροτεκτονισμός, γιατί έχει την αρχή του στα σωματεία των Τεκτόνων (Οικοδόμων) του        μεσαίωνα.   Υπάρχουν σήμερα πολλές μασονικές οργανώσεις (δόγματα). Οι περισσότεροι Μασόνοι ανήκουν στο Σκωτικό δόγμα που ιδρύθηκε το 1717 στη Σκωτία. Το Σκωτικό δόγμα αναγνωρίστηκε στην Ελλάδα σαν ίδρυμα το   1927.
Διδασκαλία του ΜασονισμούΟ Μασονισμός υποστηρίζει ότι δεν είναι θρησκεία αλλά σωματείο με ανθρωπιστικούς   σκοπούς. Τα στοιχεία που συνιστούν το θρησκευτικό χαρακτήρα του Μασονισμού είναι τα εξής: Ο  Μασονισμός έχει τους δικούς του τόπους λατρείας, τις Στοές.       
Έχει δικές του τελετές με λατρευτικό περιεχόμενο, όπως είναι η τελετή της υιοθεσίας λυκιδέως που αντιστοιχεί με το χριστιανικό βάπτισμα. Έχει δικά του τελετουργικά τυπικά και δικούς του «Ιερείς», τους Μασόνους.  Τα κυριότερα σημεία της διδασκαλίας του Μασονισμού είναι: Ο Μασονισμός πιστεύει στην ύπαρξη Θεού με την προσωνυμία «Μέγας Αρχιτέκτων Του Σύμπαντος» «ΜΑΤΣ». Ο Θεός αυτός είναι ο ήλιος. Ο Μασόνοι αρνούνται την Αγία Τριάδα και δεν πιστεύουν στη Θεότητα του Χριστού ούτε δέχονται το λυτρωτικό Του έργο. Θεωρούν το Χριστό σαν απλό        μύστη. Έχουν θεοποιήσει το Χιράμ, τον Όσιρη, το Βάκχο και άλλους ειδωλολατρικούς θεούς στους οποίους αποδίδουν λατρεία.
Συμπέρασμα
Ο Μασονισμός είναι κράμα αρχαίων ειδωλολατρικών θρησκειών και θρησκευτικών αιρέσεων με αντιχριστιανικό προσανατολισμό.
Προτεσταντισμός
Ιστορικά στοιχεία
Ο Προτεσταντισμός δημιουργήθηκε το 16. αιώνα, από ορισμένους Ρωμαιοκαθολικούς θεολόγους, σε ένδειξη διαμαρτυρίας τους προς τον αρχηγό της παπικής εκκλησίας. Η Προτεσταντική Εκκλησία η οποία ονομάστηκε και Διαμαρτυρόμενη και Ευαγγελική, με την πάροδο των ετών υποδιαιρέθηκε σε άλλες μικρότερες οι οποίες σήμερα ξεπερνούν τις 350.
Διδασκαλία του Προτεσταντισμού
Οι Προτεστάντες δέχονται ότι για τη σωτηρία του ανθρώπου είναι αρκετή μόνο η πίστη και δεν απαιτούνται τα αγαθά     έργα. Κατάργησαν τα μυστήρια εκτός από το βάπτισμα και τη θεία Ευχαριστία τα οποία τα θεωρούν σαν απλά σύμβολα ή αναμνήσεις. Κατάργησαν τον Ιερό Κλήρο και το Μοναχισμό. Ορισμένοι διατήρησαν μόνο ένα βαθμό της ιεροσύνης . Αρνούνται την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας και θεωρούν αρκετή μόνο την Αγία Γραφή, την οποία όμως ερμηνεύουν με δικό τους τρόπο. Κατάργησαν τις επικλήσεις προς τη Θεομήτορα και προς τους Αγίους, καθώς και την απόδοση τιμής προς τα Άγια λείψανα και τις εικόνες. Αρνούνται το σημείο του       Σταυρού.
Συμπέρασμα
Ο Προτεσταντισμός έχει την ίδια διδασκαλία με το Χιλιασμό και γι' αυτό είναι αντιχριστιανική θρησκευτική αίρεση.
Ουνία
Ιστορικά στοιχεία
Η Ουνία δημιουργήθηκε από Ορθόδοξους Χριστιανούς οι οποίοι εγκατέλειψαν την Ορθοδοξία και προσηλυτίστηκαν     στον Καθολικισμό. Οι πρώτες Ουνίτικες εκκλησίες ιδρύθηκαν στην Πολωνία από τους Ιησουΐτες. Οι Ιησουΐτες είναι μοναχικό τάγμα της Καθολικής Εκκλησίας το οποίο ιδρύθηκε το 1534 και το οποίο μεταχειριζόταν για την επιτυχία των σκοπών του την αρχή. Στην Ελλάδα παρατηρήθηκε μεγάλη Ουνίτικη κίνηση μετά το 1922. Σήμερα, ο συνολικός αριθμός των Ουνιτών σε όλο τον κόσμο ξεπερνά τα 8 εκατομμύρια.
 Διδασκαλία της Ουνίας
Η Ουνία περιλαμβάνει στη διδασκαλία της ορισμένα στοιχεία της ορθοδοξίας και ορισμένα του καθολικισμού. Οι Ουνίτες ιερείς έχουν την εξωτερική εμφάνιση των Ορθόδοξων ιερέων. Κατά τη λειτουργία χρησιμοποιούν τη γλώσσα του έθνους στο οποίο βρίσκονται, λειτουργούν με Ορθόδοξο τρόπο, πλην όμως μνημονεύουν τον Πάπα, γιατί τον θεωρούν υπέρτατο αρχηγό του Χριστιανισμού. Στο σύμβολο της πίστεως άλλοι διατηρούν το «και εκ του Υιού» και άλλοι το έχουν καταργήσει. Η Ουνία σε αντίθεση με τον καθολικισμό επιτρέπει το γάμο στους κληρικούς.
Συμπέρασμα
Η Ουνία είναι ένα κράμα στοιχείων Ορθοδοξίας και Καθολικισμού. Τα στοιχεία αυτά προσαρμόζονται κάθε φορά ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες των οπαδών της.
Ουνιταριανισμός
Ιστορικά στοιχεία
Ιδρύθηκε στην Τρανσυλβανία από το 1550 μέχρι το 1600μΧ., από το Φραγκίσκο Στανκάρο και το Γεώργιο Μπιαντράτα. Αργότερα διαδόθηκε στην Πολωνία, στην Ουγγαρία, στην Αγγλία και στις ΗΠΑ. Αν και καταδιώχτηκε πολλές φορές από διάφορους καθολικούς και Καλβινιστές, κατόρθωνε να αναδιοργανώνεται και να επιζεί. Δεν κατόρθωσε όμως να επεκταθεί πέρα από τις παραπάνω Χώρες, ούτε υπάρχουν πιθανότητες για μελλοντική επέκταση του.
Διδασκαλία του Ουνιταριανισμού
Οι Ουνιταριανοί δέχονται την απόλυτη ενότητα και θεότητα του Θεού Πατρός. Αρνούνται τη θεία ιδιότητα του Ιησού, τον οποίο θεωρούν σαν το μεγαλύτερο προφήτη από όλους όσους εμφανίστηκαν στη γη. Απορρίπτουν το δόγμα της Αγίας Τριάδας και δε δέχονται την Αγία Γραφή σαν θεόπνευστο κείμενο. Πιστεύουν στην τελική σωτηρία όλων των ανθρώπων.
 Συμπέρασμα 
Ο Ουνιταριανισμός είναι μονοθεϊστική αντιχριστιανική θρησκεία.
Ανιμισμός
Διδασκαλία του Ανιμισμού
Ο Ανιμισμός είναι το δόγμα που ισχυρίζεται ότι τα πράγματα έχουν ψυχές. Είναι μια αρχαία δοξασία η οποία μπορεί να προτάθηκε ως μια εξήγηση για τη διαφορά που παρουσιάζουν τα ζωντανά με τα νεκρά πράγματα. Μπορεί επίσης να προτάθηκε και για να εξηγήσει την εμφάνιση ανθρώπων μέσα στις παραισθήσεις και στα όνειρα. Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι οι ψυχές των ανθρώπων υπάρχουν πριν ή και μετά από το θάνατο του σώματος. Κάποιοι πιστεύουν ότι οι ψυχές των ζώων και των φυτών δεν πεθαίνουν ποτέ. Ο ανιμισμός είναι εμφανής σε πολλά παραμύθια, στα κινούμενα σχέδια και σε πολλές τηλεοπτικές διαφημίσεις όπου ακόμα και το χαρτί υγείας μπορεί να μιλάει σαν να έχει συνείδηση.
Συμπέρασμα
Ο Ανιμισμός είναι μία αρχαία δοξασία που ισχυρίζεται ότι τα πράγματα έχουν ψυχές.
 
Πωλίνα Γκόλε


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Οι δημοφιλείς θρησκείες του Κόσμου"

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΓΕΤΕΣ

ΧΑΡΗ Σ'ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ.....ΑΛΛΗ  ΕΛΛΑΔΑ........ΑΝΑΣΤΥΛΩΘΗΚΑΜΕ....ΤΩΡΑ....???????????
ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ.....Η ΤΑΧΕΙΣ....Η ΔΕΝ ΤΑΧΕΙΣ !!!!!!!!!
Π Λ Α Σ  Τ Η Ρ Α Σ ---
Η φτώχεια του πρώην πρωθυπουργού Ν. Πλαστήρα, δεν αποτελεί παράδειγμα για τους
 σημερινούς κηφήνες της πολιτικής! "Η Ελλάδα πεινάει κι εμένα θα μου βάλετε τηλέφωνο", είχε πει, ενώ ο αδελφός του ήταν άνεργος.
 Μεταφέρουμε μερικά από τα πολλά αξιόλογα συμβάντα της ζωής του, τα οποία χαρακτηρίζουν τον
 άνδρα και τον καθιστούν πρότυπο, παράδειγμα προς μίμηση για παλιότερους αλλά και σημερινούς, δεδομένου ότι, τόσο ο  ίδιος όσο καιάλλοι, έμπαιναν πλούσιοι στην πολιτική και έβγαιναν πάμφτωχοι.
 Ο αείμνηστος Ανδρέας Ιωσήφ
 - πιστός φίλος του - αναφέρει:
 Ο στρατηγός είχε απαγορεύσει στους δικούς του να χρησιμοποιούν το όνομα"Πλαστήρας"
όπου κι αν πήγαιναν. Ο αδελφός του ήταν άνεργος. Το εργοστάσιο ζυθοποιίας «ΦΙΞ» ζητούσε οδηγό κι εκείνος έκανε αίτηση.
 Ο αρμόδιος υπάλληλος τον ρώτησε πώς λέγεται: Κι επειδή αυτός δίσταζε να πει το όνομά του,
ενθυμούμενος την εντολή του στρατηγού, τον ξαναρώτησε και δυο και τρεις φορές, ώσπου αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι τον λένε Πλαστήρα. Παραξενεμένος  ο υπεύθυνος ζητάει να μάθει αν συγγενεύει με το στρατηγό και πρωθυπουργό. Μετά από πολύ δισταγμό του αποκαλύπτει ότι είναι αδελφός του. Αφού η αίτηση, ικανοποιήθηκε,παρακάλεσε να μη το μάθει ο αδελφός του. Ο στρατηγός το έμαθε κι αφού τον
κάλεσε αμέσως στο σπίτι του τον επέπληξε και του απαγόρευσε να αναλάβει αυτή την εργασία λέγοντάς του: «Αν έχεις ανάγκη, κάτσε εδώ να μοιραζόμαστε το φαγητόμου». Και δεν πήγε.
Ο Πλαστήρας ήταν άρρωστος -έπασχε από φυματίωση - κι έμενε σ' ένα μικρό σπιτάκι στο Μετς, κοντά στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Του πρότειναν να του βάλουν ένα τηλέφωνο δίπλα στο κρεβάτι
αλλ' αυτός αρνήθηκε λέγοντας: «Μα τι λέτε; Η Ελλάδα πένεται κι εμένα θα μου βάλετε τηλέφωνο;».
 Πολλές φορές με τρόπο έστελνε και αγόραζαν ψωμί, ελιές και λίγη φέτα. Τότε οι γύρω του, του
 υπενθύμιζαν ότι είχε ανάγκη καλύτερου φαγητού λόγω της αρρώστιας κι εκείνος με απλότητα τους απαντούσε: «Τι κάνω. σκάβω για να καλοτρώγω;».
 Ο Βάσος Τσιμπιδάρος, δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Ακρόπολη», περιγράφει το εξής  περιστατικό:
Κάποτε, ο στενός του φίλος Γιάννης Μοάτσος, είχε πάρει την πρωτοβουλία να του εξασφαλίσει μόνιμη στέγη, για να μην περιφέρεται εδώ και εκεί σε  ενοικιαζόμενα δωμάτια. Πήγε λοιπόν σε μια Τράπεζα και μίλησε με τον διοικητή. «Τι;»,απόρησε εκείνος. «Δεν έχει σπίτι ο κύριος πρωθυπουργός Πλαστήρας; Βεβαίως και θα του δώσουμε ό,τι δάνειο θέλει και μάλιστα με τους καλύτερους όρους!»
 Ο Μοάτσος έτρεξε περιχαρής στον Πλαστήρα, του το ανήγγειλε και εισέπραξε την αντίδραση: «Άντε ρε Γιάννη, με τι μούτρα ρε θα βγω στο δρόμο, αν μαθευτεί πως εγώ πήρα δάνειο για σπίτι;». Έσχισε το έντυπο στα τέσσερα και το πέταξε.
 Ο Δημήτρης Λαμπράκης «δώρισε» κάποια στιγμή στον

> Πλαστήρα ένα ωραίο χρυσό στυλό

> κι αφού ο στρατηγός κάλεσε τον φίλο του Ανδρέα του λέει:
- Εγώ δεν βάζω χρυσές

> υπογραφές. Μου φτάνει το στυλουδάκι μου. Να το στείλεις

> πίσω.
 - Μα θα προσβληθεί.
- Δεν πειράζει. Ας μου κόψει το

> νερό από το κτήμα. Δεν θέλω δώρα Ανδρέα. Γιατί

> τα δώρα φέρνουν και αντίδωρα!
 Το 1952, πρωθυπουργός ακόμη

> ο Πλαστήρας, ήταν κατάκοιτος από την αρρώστια που

> τον βασάνιζε, όταν μία μέρα δέχθηκε την επίσκεψη της Βασίλισσας

> Φρειδερίκης.

> Μπαίνοντας εκείνη στο λιτό ενοικιαζόμενο διαμέρισμά του, εξεπλάγη όταν είδε τον

> πρωθυπουργό να

> χρησιμοποιεί ράντζο για τον ύπνο του, και τον ρώτησε με

> οικειότητα: «Νίκο, γιατί το κάνεις αυτό;» και η απάντηση ήρθε
αφοπλιστική. «Συνήθισα, Μεγαλειοτάτη, το ράντζο από το στρατό και δεν μπορώ
 να το αποχωριστώ.».

Ο  στρατηγός Νικόλαος Σαμψών, φίλος του Πλαστήρα, σε επιστολή του περιγράφει, το
παρακάτω:
 Όταν πέθανε ο Πλαστήρας, δεν
άφησε πίσω του σπίτι, ακίνητα ή καταθέσεις σε

> τράπεζες. Η κληρονομιά που άφησε στην ορφανή προσφυγοπούλα ψυχοκόρη του,  ήταν
216 δρχ., ένα δεκαδόλλαρο και μια λακωνική προφορική διαθήκη: «Όλα για την  Ελλάδα!». Βρέθηκε επίσης στα ατομικά του είδη ένα χρεωστικό του Στρατού (ΣΥΠ 108) για ένα κρεβάτι που είχε χάσει κατά την διάρκεια των επιχειρήσεων στη
Μικρά Ασία και 8 δρχ. με σημείωση να δοθούν στο Δημόσιο για την αξία του κρεβατιού, ώστε να μην χρωστά στην Πατρίδα».
 Όταν πέθανε ο Πλαστήρας στις 26/7/1953 τον έντυσαν το νεκρικό κοστούμι, που το αγόρασε ο φίλος του

> Διονύσιος Καρρέρ - γιατί ο ίδιος τον μισθό του τον

> πρόσφερε διακριτικά σε άπορους και ορφανά παιδιά - ο δε γιατρός, που

> ήταν

> παρών και υπέγραψε το σχετικό πιστοποιητικό θανάτου, μέτρησε στο ταλαιπωρημένο

> κορμί του: 27 σπαθιές και 9 σημάδια

> από βλήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΓΕΤΕΣ"

ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΠΕΡΝΟΥΝ ΜΕ ..Μ.Κ.. ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Διαμαρτυρίες Σκοπιανών ταξιδευτών για την αντιμετώπιση του σήματος «ΜΚ» --

«Κάθε χρόνο η ίδια ιστορία», σημειώνει η νοτιοσλαβική εφημερίδα ‘Βέτσερ’ για την αντιμετώπιση των οχημάτων με την ένδειξη «ΜΚ».--
«Οι τουρίστες μας είναι οι περισσότεροι στην Ελλάδα και αποτελούν τη βασική κινητήρια δύναμη της ελληνικής οικονομίας. Επιστρέφουν, συχνά, στην πατρίδα με κατεστραμμένα τα οχήματά τους, όπως αυτό που λάβαμε με email από το γνωστό θέρετρο της Σάρτης (Χαλκιδική) που εστάλη από αναγνώστη μας.
Στην πινακίδα του αυτοκινήτου που αναγράφονταν η ένδειξη «ΜΚ» έχει καλυφθεί με μπλε χρώμα και δίπλα στον προφυλακτήρα αναγράφηκε στο διεθνές σήμα της Ελλάδας «GR».
 Είμαστε εδώ και έξι ημέρες στη Σάρτη και σήμερα το πρωί είδαμε το αυτοκίνητό μας όπως στη φωτογραφία. Θέλαμε να το αναφέρουμε στην αστυνομία, αλλά κατόπιν πρότασης των γειτόνων μας Σέρβων, δεν το κάναμε. Πληρώσαμε μέχρι την Τετάρτη και δεν ξέρω αν θα παραμείνουμε..., λέει ο αναγνώστης μας (της Βέτσερ)
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο και θα σημειώσει:
«Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων οι μισοί κάτοικοι των Σκοπίων, περίπου ένα εκατομμύριο τουρίστες πηγαίνουν στην Ελλάδα για τις καλοκαιρινές διακοπές τους και αφήνουν σχεδόν 550 εκατομμύρια ευρώ. Ο τουρισμός είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, συνεισφέροντας στο 16% του ΑΕΠ και σε 18 με 19% στην απασχόληση», καταλήγει η νοτιοσλαβική εφημερίδα.


--The Hellenic Information Team

© Βαλκανικό Περισκόπιο - Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΠΕΡΝΟΥΝ ΜΕ ..Μ.Κ.. ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ"

Η Αρχαία ελληνική διατροφή

Αρχαία ελληνική διατροφή


Την εργασία μας θα την χωρίσουμε σε τέσσερις  ενότητες. Στην πρώτη ενότητα θα αναφερθούμε στις πηγές για την αρχαιοελληνική διατροφή. Στην δεύτερη ενότητα θα αναφερθούμε στα χαρακτηριστικά  της αρχαιοελληνικής διατροφής. Στην τρίτη ενότητα θα εξετάσουμε το περιεχόμενο της  αρχαιοελληνικής διατροφής. Στην τέταρτη ενότητα θα παρουσιάσουμε τους τρόπους της.

ΕΝΟΤΗΤΑ (1)   
ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Για τις τροφές και τις διαφορετικές συνήθειες των Αρχαίων Ελλήνων αντλούμε πληροφορίες από διαφορετικές πηγές ανάλογα  με την κάθε εποχή. Ειδικά για τις πρώτες χιλιετίες, σημαντική θεωρείται η συμβολή της αρχαιολογίας.  Έτσι , από πινακίδες της Πύλου και της Κνωσού πληροφορούμαστε για την διατροφή των Μυκηναίων και των   Μινωιτών. Για την Γεωμετρική εποχή (1100-800π.Χ) χρησιμοποιούνται τα έπη του Όμηρου, τα οποία και απεικονίζουν την πραγματικότητα. Αντίθετα, ωστόσο, με τις προηγούμενες περιόδους, για την κλασική εποχή η σπουδαιότερη πηγή είναι η αρχαία ελληνική γραμματεία όπως οι κωμωδίες του Αριστοφάνη και τα έργα του Αθήναιου. Σε γενικές γραμμές, πάντως πληροφορίες  μάς παρέχουν και τα αγγεία και τα αγαλματίδια της εποχής.

ΕΝΟΤΗΤΑ(2)
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Τα χαρακτηριστικά  της ελληνικής διατροφής εξαρτιόταν από δύο παράγοντες :
1.      Τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων χαρακτήριζε η λιτότητα. Θεμέλιο  τους ήταν η λεγόμενη <<μεσογειακή τριάδα>> σιτάρι, κρασί και λάδι.
2.       Η κατανάλωση κρέατος και θαλασσινών  σχετιζόταν με την διαφορά των τάξεων και την οικονομική  κατάσταση της οικογένειας , αλλά και με το αν κατοικούσε στην πόλη, στην ύπαιθρο ή κοντά στην θάλασσα.
Στα αρχαία χρόνια όπως και σήμερα υπήρχαν διαφορές ανάμεσα στους πλούσιους και τους φτωχούς. Ανάλογα με την οικονομική κατάσταση του κάθε σπιτιού, άλλαζε και η διατροφική τους συνήθεια. Βασική διατροφή και των δύο τάξεων ήταν το κρέας. Τα λουκάνικα, για παράδειγμα, ήταν ένα είδος διατροφής που το απολάμβαναν και φτωχοί και πλούσιοι.
Tα κρέατα γενικότερα όμως την εποχή των αρχαίων ελλήνων, ήταν πολύ ακριβά αν και τα θυσίαζαν στους θεούς. Θεωρούσαν ότι με αυτόν τον τρόπο τους τιμούσαν. Στην ύπαιθρο έτρωγαν συχνότερα κρέας διότι είχαν κήπους και οικόπεδα για να θρέψουν τις κατσίκες, τα πρόβατα και τα γουρούνια τους. Η κατανάλωση των ψαριών και των κρεάτων ήταν θέμα της οικονομικής κατάστασης των οικογενειών, αλλά και της  γεωγραφικής  θέσης  των σπιτιών τους. Οι φτωχοί μπορούσαν να διατηρούν πτηνά και πουλερικά στις αυλές τους, ενώ οι πιο πλούσιοι μπορούσαν να διατηρούν ολόκληρα κοπάδια. Για τους κατοίκους των πόλεων τα φρέσκα λαχανικά ήταν πανάκριβα για αυτό προτιμούσαν τα ξερά λαχανικά. Τα γεύματα των στρατιωτών ήταν συνήθως σκόρδα, κρεμμύδια και τυριά. Τα όσπρια ήταν μια εναλλακτική λύση για τους φτωχούς όταν αδυνατούσαν να πληρώσουν για να φάνε.

ΕΝΟΤΗΤΑ(3)
ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κρέας
Οι αρχαίοι έτρωγαν συχνά κρέας, ιδιαίτερα χοιρινό αλλά και μοσχαρίσιο, μαγειρεμένο με αρκετούς τρόπους και σπανιότερα κατσίκι και αρνί. Αγαπημένο πιάτο ήταν το κυνήγι (τσίχλες, ορτύκια και ελάφια). Το μυστικό για μαλακό κρέας ήταν το μαρινάρισμα πριν από το ψήσιμο με χορταρικά.
Κύρια τροφή των Σπαρτιατών πολεμιστών ήταν ένας ζωμός από χοιρινό, γνωστός με την ονομασία μέλας ζωμός.

Ψάρι
Στους Αθηναίους άρεσαν τα θαλασσινά και τα όστρακα. Τα μπαρμπούνια και οι τσιπούρες στόλιζαν συχνά τα τραπέζια των πλουσίων, ενώ οι σαρδέλες του Φαλήρου ήταν το συνηθισμένο πιάτο των φτωχότερων. Επίσης κόστιζαν πολύ ακριβά.
Η στάση των Ελλήνων απέναντι στο ψάρι ποικίλλει ανάλογα με την εποχή. Στο έπος της Ιλιάδας δεν γίνεται κατανάλωση ιχθύων παρά μόνο ψητού κρέατος. Στην Οδύσσεια αναφέρεται πως οι σύντροφοι του Οδυσσέα κατέφυγαν στο ψάρι, αλλά μόνο γιατί υπέφεραν από την πείνα αφού πέρασαν από τα στενά της Σκύλλας και της Χάρυβδης κι έτσι αναγκάστηκαν να φάνε ότι υπήρχε διαθέσιμο.

Ψωμί και δημητριακά
Βασικά είδη διατροφής των αρχαίων ελλήνων όπως και σήμερα ήταν τα δημητριακά και το ψωμί. Οι αρχαίοι έτρωγαν καθημερινά και πολλές σαλάτες με τα φαγητά τους. Συνήθιζαν να τις τρώνε πάντα ωμές για να μην χαλάνε την θρεπτική τους αξία. Επίσης έτρωγαν πολλά κουκιά, φακές, φασόλια κ.α.
Γαλακτοκομικά
Το γάλα ήταν πολύ βασικό στην διατροφή των αρχαίων. Μάλιστα κάποιες φορές το χρησιμοποιούσαν και στα φαγητά τους. Βασικό επίσης ήταν και το τυρί από γάλα κατσίκας.
ΕΝΟΤΗΤΑ(4)
ΤΡΟΠΟΙ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ
Για τους αρχαίους Έλληνες τα γεύματα της ημέρας ήταν τρία.
Το πρώτο (ακρατισμός ) αποτελούσε κριθαρένιο ψωμί βουτηγμένο σε κρασί , συνοδευόμενο από σύκα ή ελιές .
Το δεύτερο (άριστον) γινότανε το μεσημέρι ή νωρίς το απόγευμα.
Το τρίτο (δείπνον) το οποίο ήταν το σημαντικότερο της ημέρας και γινόταν αφού είχε νυχτώσει.
Κομμάτια από μεγάλα ψωμιά χρησιμοποιούνταν για πιάτα.
Η χρήση των μαχαιροπήρουνων δεν ήταν και πολύ συχνή.
Η χρήση του πιρουνιού ήταν άγνωστη και  συνήθως έτρωγαν με τα χέρια. Μαχαίρια χρησιμοποιούσαν για το κόψιμο του κρέατος καθώς και κάποια μορφή κουταλιών για σούπες και ζωμούς. Κομμάτια ψωμιού χρησιμοποιούνταν για το σκούπισμα των χεριών.
Στα γεύματα και στα δείπνα τα τραπέζια ήταν γεμάτα με ψωμί, με κρέατα και χορταρικά, κι ακόμη με ελιές, πίτες, γλυκίσματα και φρούτα. Φυσικά και με άφθονο κρασί. Από τα όσπρια, γνωστά στους αρχαίους ήταν τα φασόλια, οι φακές, τα ρεβίθια (που τα προτιμούσανε ψημένα), τα μπιζέλια και τα κουκιά, που τα 'τρωγαν, συνήθως, σε πουρέ (έτνος). Το έτνος, είναι η  σημερινή φάβα. Από τα απαραίτητα, στο τραπέζι, ήταν και το λάδι. Κάτι που ήταν απαραίτητο και στις παλαίστρες, για ν' αλείφουν οι αθλητές τα κορμιά τους. Ο Παυσανίας, ο μεγάλος περιηγητής της αρχαιότητας, επαινεί, στα «Φωκικά», το λάδι της Τιθορέας.
Φαίνεται πως, στις περισσότερες περιστάσεις, οι γυναίκες γευμάτιζαν χωριστά από τους άνδρες. Εάν το μέγεθος του σπιτιού το καθιστούσε αδύνατο, οι άνδρες κάθονταν στο τραπέζι πρώτοι, με τις γυναίκες να τους ακολουθούν μόνο αφού οι τελευταίοι είχαν ολοκληρώσει το γεύμα τους. Ρόλο υπηρετών διατηρούσαν οι δούλοι. Στις φτωχές οικογένειες, σύμφωνα με το φιλόσοφο Αριστοτέλη, τις υπηρεσίες τις προσέφεραν οι γυναίκες και τα παιδιά, καλύπτοντας την απουσία δούλων.

Τα συμπόσια
Το συμπόσιο περιελάμβανε δύο στάδια: το πρώτο ήταν αφιερωμένο στο φαγητό, που σε γενικές γραμμές ήταν λιτό, ενώ το δεύτερο στην κατανάλωση ποτού. Εντελώς απαγορευμένο στις γυναίκες, με εξαίρεση τις χορεύτριες και τις εταίρες, το συμπόσιο ήταν ένα σημαντικότατο μέσο κοινωνικοποίησης στην Αρχαία Ελλάδα.
Τα συσσίτια
Τα συσσίτια αποτελούσαν κοινά γεύματα στα οποία συμμετείχαν υποχρεωτικά άνδρες κάθε ηλικίας στα πλαίσια κοινωνικού ή θρησκευτικού εθιμοτυπικού. Οι χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις εντοπίζονται στην Κρήτη και τη Σπάρτη, αν και ορισμένες πηγές κάνουν αναφορά σε ανάλογες πρακτικές και σε άλλα μέρη. Άλλες γνωστές ονομασίες της πρακτικής αυτής είναι φειδίτια και ὰνδρεια.

Ελευθερία - Μυρτώ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η Αρχαία ελληνική διατροφή"
Related Posts with Thumbnails