Το μεγαλύτερο θαύμα του αρχαίου ελληνικού κόσμου είναι η φιλοσοφία. Οι Έλληνες έψαξαν παντού γι’ αυτό τον «νόμο» που ενεργεί μέσα σε όλα τα αντικείμενα του φυσικού κόσμου.
Ο Ελληνικός κόσμος είναι ο φιλοσοφικός κόσμος κατ’ εξοχήν.
Η αρχή του φιλοσοφικού Ελληνικού πνεύματος αναζητείται στις λεγόμενες προσωκρατικές φιλοσοφικές σχολές και δηλαδή αυτές πριν τον 5ο π.Χ. αιώνα.
Το κέντρο του ενδιαφέροντος αυτών των σχολών δεν είναι ο άνθρωπος αλλά το σύμπαν, ο κόσμος. Αυτοί των προσωκρατικών σχολών, αποτέλεσαν τους μεγάλους της φιλοσοφίας της φύσης. Το σημείο εκκίνησης είναι το πρόβλημα της αρχής, της «φύσης», που θα δώσει και το όνομα σε όλο αυτό το φιλοσοφικό κίνημα.
Μέσα σε αυτό το πρόβλημα συμπεριλαμβάνονται, αν και ακόμη όχι και τόσο ευδιάκριτα, το πρόβλημα της δημιουργικής αρχής και το πρόβλημα των συνεπειών της.
Είναι σκόπιμο να αναφερθεί η αρχαία φιλοσοφία των προγόνων μας, ώστε να καταλάβουν όσοι δεν γνωρίζουν, λόγω έλλειψης πληροφόρησης ή λόγω εσκεμμένης παράλειψης «κομματιών» της αρχαίας ιστορίας, ότι τα «αρχαία φώτα» δεν είναι στηριγμένα στην Ολύμπια πίστη ούτε αποκλειστικά αλλά ούτε και αναγκαστικά.
Κάθε άλλο. Αρκετοί από τους αρχαίους φιλόσοφους, ιδίως τους Έλληνες, δεν θεωρούσαν ορθολογική την Εθνική πίστη και προσπαθούσαν να εξηγήσουν τον κόσμο και την ζωή με άλλα κριτήρια εκτός Εθνικών αντιλήψεων και μυθολογιών .
Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ
-
Κατά Ματθαίον, κεφάλαιο Α΄, εδάφια 1-25
1 Βίβλος γενέσεως ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ, υἱοῦ Δαυῒδ, υἱοῦ ᾿Αβραάμ. 2 ᾿Αβραὰμ
ἐγέννησε τὸν ᾿Ισαάκ, ᾿Ισαὰκ δὲ ἐγέννησε τὸν...
Πριν από 27 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου