Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΟ ΤΑΡΙΧΕΥΜΕΝΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ "ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ";



Η χρυσή προσωπίδα του Αγαμέμνονα
Του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

Μια πληροφορία άγνωστη στους πολλούς, που μας δίνει ο ίδιος ο Σλήμαν (Schliemann), ο οποίος ανάσκαψε τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών και ήταν ο ίδιος που μπήκε πρώτος στον θολωτό τάφο του Βασιλιά Αγαμέμνονα, κάνει λόγο για την ανεύρεση του ταριχευμένου σώματος του ένδοξου Μυκηναίου Βασιλιά! Το γράφει ο ίδιος στις σημειώσεις του το 1878, όπου περιγράφει και το πρόσωπο του νεκρού, όπως αυτό του αποκαλύφθηκε όταν σήκωσε την γνωστή χρυσή προσωπίδα που το κάλυπτε!

Υπάρχει μάλιστα και μια εικόνα του νεκρού, αφού ζήτησε από κάποιον ζωγράφο να την αποθανατίσει, ενώ ένας φαρμακοποιός από το Άργος περιέλουσε το σώμα με ένα ειδικό υγρό, προκειμένου να το προστατέψει από τη φθορά του ατμοσφαιρικού αέρα!

Αξίζει δε τον κόπο να παραθέσουμε το απόσπασμα, όπου ο ίδιος ο Σλήμαν αφηγείται το περιστατικό ανεύρεσης του νεκρού:

Η ελαιογραφία που έγινε με βάση το εύρημα
«Το στρογγυλό πρόσωπο με όλη του την σάρκα είχε διατηρηθεί θαυμάσια κάτω από την βαριά χρυσή προσωπίδα. Δεν υπήρχε ούτε ίχνος από τα μαλλιά, αλλά τα δύο μάτια διακρίνονταν τέλεια, όπως και το στόμα, το οποίο λόγω του τεραστίου βάρους που είχε δεχθεί, ήταν διάπλατα ανοιχτό, αποκαλύπτοντας 32 όμορφα δόντια. Όλοι οι γιατροί που ήλθαν να δουν τον νεκρό συμπέραναν από τα δόντια ότι ο άνδρας αυτός πρέπει να είχε πεθάνει στην νεαρή ηλικία των 35 ετών. Η μύτη είχε τελείως εξαφανισθεί».

Με σχόλιο του αργότερα σε ανακοίνωσή του στον ελληνικό τύπο δηλώνει: «... ο νεκρός  ανταποκρίνεται πλήρως στην εικόνα που εδώ και πολύ καιρό είχε πλάσει η φαντασία μου για τον πανίσχυρο Αγαμέμνονα». Τα νέα ταξιδεύουν γρήγορα, ο κόσμος ενθουσιάζεται, «βρέθηκε ο νεκρός Αγαμέμνονας, ο θρυλικός βασιλιάς των Μυκηνών». Ένα κύμα ενθουσιασμού σαρώνει την Ελλάδα μπροστά στην τρομακτική ανακάλυψη, αλλά πολύ γρήγορα και ολόκληρο τον κόσμο. Χιλιάδες άνθρωποι συρρέουν στις Μυκήνες για να δουν το θαύμα...ο Σλήμαν τηλεγραφεί στο Ναύπλιο ζητώντας ένα ζωγράφο [σημ: αγνώστων στοιχείων], για να γίνει πρώτα μια ελαιογραφία...και το πρότυπο της ξυλογραφίας που δημοσιεύθηκε στο λεύκωμα των Μυκηνών του Σλήμαν (1).

Ο Θολωτός τάφος του Αγαμέμνονα
Και ενώ η χρυσή προσωπίδα και τα κτερίσματα που συνόδευαν τον νεκρό Βασιλιά των Αχαιών στην τελευταία του κατοικία μας είναι γνωστά, άγνωστη παραμένει ωστόσο η τύχη του ταριχευμένου λειψάνου του. Μοιραία, αναφύονται πολλά και επιτακτικά ερωτηματικά, καθόσον αυτό το αρχαιολογικό εύρημα είναι, κατά την ταπεινή μου γνώμη, κολοσσιαίας σημασίας!  Μιλάμε για έναν από τους γνωστότερους Βασιλείς της πρώιμης αρχαιότητας, για έναν από τους πρωταγωνιστές της επικής Ιλιάδας του Ομήρου! Δεν πρόκειται, λοιπόν, για μια απλή «μούμια», αλλά για μια ιστορική και εθνική παρακαταθήκη, που θα έπρεπε να αποτελεί κεντρικό σημείο αναφοράς και έκθεσης σε Έλληνες και ξένους επισκέπτες.

Αντί αυτού, το σώμα «εξαφανίστηκε» και καμία αναφορά δεν γίνεται σε αυτό! Γιατί άραγε;; Τι απέγινε τελικά; Ποιοι και για ποιο λόγο το καταχώνιασαν, αδιαφορώντας για την ιστορική και εθνική του σημασία;; Γιατί, εκτός από αυτό, υποβαθμίζουν συστηματικά και παραμελούν την πολιτιστική μας κληρονομιά, αρχαία και βυζαντινή; Πολλά είναι τα σκοτεινά και ανεξήγητα σημεία στη συμπεριφορά των κυβερνώντων την Ελλάδα τα τελευταία 180 χρόνια, όπως και του καθ΄ύλην αρμόδιου Υπουργείου α-Πολιτισμού!!

Ποιος θα μας δώσει απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτηματικά;;

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails