Συνεχίζεται σήμερα στο Β’ Αυτόφωρο Τριμελές Πλημμελειοδικείο, η δίκη των δημοσιογράφων και αρθρογράφων του γερμανικού περιοδικού Focus, που κατηγορούνται για συκοφαντική δυσφήμιση διά του Τύπου, εξύβριση και προσβολή συμβόλων του ελληνικού κράτους.
Οι κατηγορίες που τους βαρύνουν, αφορούν στο εξώφυλλο της 22ας Φεβρουαρίου 2010, στο οποίο απεικονιζόταν το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου να κάνει άσεμνη χειρονομία με το σχετικό δημοσίευμα του περιοδικού, αλλά και της διαδικτυακής του έκδοσης να χαρακτηρίζει τους Έλληνες απατεώνες.
Από τους συνολικά 13 Γερμανούς κατηγορουμένους, παρόντες ήταν μόνο οι επτά, στους οποίους επιδόθηκαν νομίμως οι κλήσεις για να εμφανιστούν στο δικαστήριο, ενώ για τους υπόλοιπους έξι το δικαστήριο αποφάσισε το διαχωρισμό της υπόθεσης.
Οι συνήγοροι υπεράσπισης των κατηγορουμένων εξέφρασαν την άποψη ότι το δημοσίευμα δεν συνιστά ποινικό αδίκημα, ακόμη κι αν θεωρηθεί ότι έχει ενοχλητικό περιεχόμενο και ότι το όλο θέμα αφορά το πλαίσιο ελευθερίας του Τύπου.
Ο εκ των μηνυτών Θ. Φραγκάκης ωστόσο υποστηρίζει, πως το επίμαχο δημοσίευμα ήταν «μεθοδευμένο και κατάπτυστο» και «ισοπέδωνε τα πάντα». Υποστηρίζει επίσης ότι στο όνομα της ελευθερίας του Τύπου «χαρακτηρίζονται συλλήβδην όλοι οι Ελληνες απατεώνες».
Η παρουσία μας κρίνεται απαραίτητη.
Λίγα λόγια για την ιστορία του αγάλματος!
Το σήμα κατατεθέν της Μήλου που έκανε διάσημο το νησί παγκοσμίως, αποτελεί το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου। Πρόκειται για ένα εκθαμβωτικό έργο της ελληνιστικής τέχνης που συνδυάζει αρμονικά τη γυναικεία ομορφιά και θηλυκότητα, αποτελώντας μέχρι σήμερα ένα σύμβολο της ανυπέρβλητης ομορφιάς. Έχει φτιαχτεί από παριανό μάρμαρο και έχει ύψος 2,02 μέτρα. Χρονολογείται γύρω στο 100 π.Χ. και αναπαριστά την Αφροδίτη, παρά τους προγενέστερους ισχυρισμούς ότι επρόκειτο για την Αμφιτρίτη. Παρ’ ότι βρέθηκε ακρωτηριασμένο, εικάζεται ότι η θεά στο αριστερό της χέρι κρατούσε μήλο ή καθρέφτη ή ότι και με τα δυο τις χέρια κρατούσε την ασπίδα του θεού Άρη. Ο κορμός της είναι γυμνός και ένα ένδυμα καλύπτει τα πόδια της. Στηρίζεται στο δεξί της πόδι, ενώ το αριστερό της κάμπτεται προς τα εμπρός και αριστερά, με τον κορμό να κάμπτεται και να συστρέφεται, δίνοντας την αίσθηση της κίνησης. Μέχρι σήμερα, δεν έχει εξακριβωθεί ο δημιουργός του αγάλματος του οποίου το όνομα βρισκόταν στη βάση του η οποία έχει καταστραφεί μερικώς, αποδίδεται όμως είτε στον Αγήσανδρο είτε στον Αλέξανδρο, αν και αρχικά υποστηρίχτηκε ότι ήταν έργο του Πραξιτέλη. Βρέθηκε την άνοιξη του 1820 σε ένα χωράφι μέσα στον αρχαιολογικό χώρο στο Κλήμα της Μήλου, από έναν αγρότη. Ο ίδιος, λόγω των πιέσεων που δέχτηκε από τους Γάλλους που βρισκόταν εκείνη την εποχή στο νησί, αλλά και τους προκρίτους της Μήλου, παραχώρησε το άγαλμα στους πρώτους για να καταλήξει στο Μουσείο του Λούβρου, όπου εκτίθεται μέχρι σήμερα. Σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Μήλου εκτίθεται ένα αντίγραφό του, το οποίο έστειλε αργότερα ως δωρεά το Μουσείο του Λούβρου.
ΠΗΓΗ
Οι κατηγορίες που τους βαρύνουν, αφορούν στο εξώφυλλο της 22ας Φεβρουαρίου 2010, στο οποίο απεικονιζόταν το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου να κάνει άσεμνη χειρονομία με το σχετικό δημοσίευμα του περιοδικού, αλλά και της διαδικτυακής του έκδοσης να χαρακτηρίζει τους Έλληνες απατεώνες.
Από τους συνολικά 13 Γερμανούς κατηγορουμένους, παρόντες ήταν μόνο οι επτά, στους οποίους επιδόθηκαν νομίμως οι κλήσεις για να εμφανιστούν στο δικαστήριο, ενώ για τους υπόλοιπους έξι το δικαστήριο αποφάσισε το διαχωρισμό της υπόθεσης.
Οι συνήγοροι υπεράσπισης των κατηγορουμένων εξέφρασαν την άποψη ότι το δημοσίευμα δεν συνιστά ποινικό αδίκημα, ακόμη κι αν θεωρηθεί ότι έχει ενοχλητικό περιεχόμενο και ότι το όλο θέμα αφορά το πλαίσιο ελευθερίας του Τύπου.
Ο εκ των μηνυτών Θ. Φραγκάκης ωστόσο υποστηρίζει, πως το επίμαχο δημοσίευμα ήταν «μεθοδευμένο και κατάπτυστο» και «ισοπέδωνε τα πάντα». Υποστηρίζει επίσης ότι στο όνομα της ελευθερίας του Τύπου «χαρακτηρίζονται συλλήβδην όλοι οι Ελληνες απατεώνες».
Η παρουσία μας κρίνεται απαραίτητη.
Λίγα λόγια για την ιστορία του αγάλματος!
Το σήμα κατατεθέν της Μήλου που έκανε διάσημο το νησί παγκοσμίως, αποτελεί το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου। Πρόκειται για ένα εκθαμβωτικό έργο της ελληνιστικής τέχνης που συνδυάζει αρμονικά τη γυναικεία ομορφιά και θηλυκότητα, αποτελώντας μέχρι σήμερα ένα σύμβολο της ανυπέρβλητης ομορφιάς. Έχει φτιαχτεί από παριανό μάρμαρο και έχει ύψος 2,02 μέτρα. Χρονολογείται γύρω στο 100 π.Χ. και αναπαριστά την Αφροδίτη, παρά τους προγενέστερους ισχυρισμούς ότι επρόκειτο για την Αμφιτρίτη. Παρ’ ότι βρέθηκε ακρωτηριασμένο, εικάζεται ότι η θεά στο αριστερό της χέρι κρατούσε μήλο ή καθρέφτη ή ότι και με τα δυο τις χέρια κρατούσε την ασπίδα του θεού Άρη. Ο κορμός της είναι γυμνός και ένα ένδυμα καλύπτει τα πόδια της. Στηρίζεται στο δεξί της πόδι, ενώ το αριστερό της κάμπτεται προς τα εμπρός και αριστερά, με τον κορμό να κάμπτεται και να συστρέφεται, δίνοντας την αίσθηση της κίνησης. Μέχρι σήμερα, δεν έχει εξακριβωθεί ο δημιουργός του αγάλματος του οποίου το όνομα βρισκόταν στη βάση του η οποία έχει καταστραφεί μερικώς, αποδίδεται όμως είτε στον Αγήσανδρο είτε στον Αλέξανδρο, αν και αρχικά υποστηρίχτηκε ότι ήταν έργο του Πραξιτέλη. Βρέθηκε την άνοιξη του 1820 σε ένα χωράφι μέσα στον αρχαιολογικό χώρο στο Κλήμα της Μήλου, από έναν αγρότη. Ο ίδιος, λόγω των πιέσεων που δέχτηκε από τους Γάλλους που βρισκόταν εκείνη την εποχή στο νησί, αλλά και τους προκρίτους της Μήλου, παραχώρησε το άγαλμα στους πρώτους για να καταλήξει στο Μουσείο του Λούβρου, όπου εκτίθεται μέχρι σήμερα. Σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Μήλου εκτίθεται ένα αντίγραφό του, το οποίο έστειλε αργότερα ως δωρεά το Μουσείο του Λούβρου.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου