Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Ετυμολογία αρχαίων ονομάτων: Δείτε τι σημαίνει το όνομά σας!

Αγαθοκλής (αγαθός+κλέος) ο έχων καλή φήμη.
Αγησίλαος ( άγω+λαός) ο ικανός ηγέτης .
Αθηναγόρας (Αθήναι+αγορά) ο σοφός αγορητής
Αθηνόδωρος (Αθηνά+δώρο) δώρο της Αθηνάς, ο σοφός.
Αλέξανδρος (αλέξω:απομακρύνω+ανήρ) ο απωθών τους άνδρες, ο ανδρείος.
Αλκιβιάδης (αλκή+βία) ο τολμηρότατος.
Ανδροκλής (ανήρ+κλέος) ο ένδοξος.
Αριστογένης (άριστος+γένος) ο ευγενής.
Αριστόβουλος (άριστος+βουλή) ο άριστος σύμβουλος.
Αριστοκλής (άριστος+κλέος) ο έχων άριστη δόξα.
Αριστομένης (άριστος+μένος) ο ανδρειότατος.
Δημοσθένης (δήμος+σθένος) η δύναμη του λαού.
Διογένης (Ζευς+γένος) ο Θεογένητος
Διομήδης (Διός+μέδων:άρχων) ο άρχων με θεία δύναμη.
Επαμεινώνδας (επί+άμεινον) ο προοδευτικός.
Ετεοκλής (ετεός:αληθής+κλέος) ο έχων αληθινή δόξα.
Ευαγόρας (ευ+αγορεύω) ο καλός ομιλητής.
Ευρυβιάδης (ευρύς+βία) ο πολύ αυταρχικός.
Ευρυσθένης (ευρύς+σθένος) ο καρτερικότατος.
Θεμιστοκλής (θέμις+κλέος) ο ένδοξος υπερασπιστής του δικαίου.
Θουκυδίδης (Θεού+κύδος:δόξα) ο δοξάζων τον θεό.
Θρασύβουλος (θρασύς+βουλεύομαι) ο τολμηρά σκεπτόμενος.
Ιάσων (ίασις:θεραπεία) ο θεραπευτής.
Ίων (ίον:άνθος) ο μενεξεδένιος.
Κίμων (χίμων:χειμών) ο θυελλώδης.
Κλέαρχος (κλέος+άρχω) ο ένδοξος άρχων.
Κλεόβουλος (κλέος+βουλή) ο επινοητικότατος.
Κλεομένης (κλέος+μένος) ο ένδοξος για τη γενναιότητά του.
Κρίτων (κρίνω) ο ευφυής.
Λέανδρος (λαός+ανήρ) ο ανδρείος του λαού.
Μενέλαος (μένος+λαός) η ορμή του λαού.
Μιλτιάδης (μίλτος:ερυθρά βαφή) ο αιματώδης, ο ανδρείος.
Νεοκλής (νέος+κλέος) η νέα δόξα.
Ξενοφών : ο ανδρείος ηγέτης των ξένων
Οδυσσεύς (οδύσσομαι:διώκομαι) ο διωκόμενος υπό των θεών.
Ορέστης (όρος+ίσταμαι) ο ορεσίβιος.
Πάτροκλος (πατρίς+κλέος) η δόξα της πατρίδος
Περικλής (περί+κλέος) ο ένδοξος
Πολυδεύκης (πολύ+δεύκος:γλεύκος) ο πολύ γλυκός
Πύρρος (εκ του πυρρός) ο ξανθοκόκκινος
Σόλων (πιθανώς από το ρ. σέλλω:σείω) ο διασείσας το παλαιό, ριζοσπάστης
Σοφοκλής (σοφός+κλέος) ο έχων δόξα σοφού
Σωκράτης (σώζω+κράτος) ο σωτήρ του κράτους
Τηλέμαχος (τηλέ: μακριά+μάχομαι) ο αγωνιζόμενος μακράν της πατρίδος
Τιμολέων (τιμή+λέων) ο ισχυρός ως λέων
Φαίδων (φως) ο λαμπρός καθ όλα
Φίλιππος (φιλώ+ίππος) ο αγαπών τους ίππους
Φοίβος (φάος:φως) ο ακτινοβόλος
Φρίξος (φρίττω) ο τρομακτικός.
Ονόματα γυναικών
Αγαθόκλεια (αγαθή+κλέος) η έχουσα καλή φήμη
Αγαθονίκη (αγαθή+νίκη) η νικήτρια ένδοξης νίκης.
Aλκηστις (αλκή+εστία) η χάρη της οικογενείας
Αλκμήνη (αλκή+μήνη:σελήνη) η ακτινοβολούσα.
Ανδρομάχη (ανήρ+μάχομαι) η πρόμαχος.
Αριάδνη (άρι:πολύ+αγνή) η αγνότατη
Αρσινόη (άρσις < αίρω+νους) η υψηλόφρων. 
Αφροδίτη (αφρός+αναδύω) η αφρογενής, η ωραιοτάτη. 
Δηϊδάμεια (δήϊος:εχθρός+δαμάζω) η νικήτρια των εχθρών.
 Διώνη (εκ του Διός) η θεϊκή. Ερατώ (ερώ:αγαπώ) η αξιολάτρευτη, Μούσα Εριφύλη (έρι:πολύ+φύλον) η έξοχη των γυναικών. Ευδοξία (ευ+δόξα) η έχουσα καλή φήμη. Ευνομία (ευ+νέμω:διανέμω) η δίκαιη χορηγός των αγαθών. Ευρυδίκη (ευρύς+δίκη) η πολύ δίκαιη. Ευρύκλεια (ευρύς+κλέος) η πολυένδοξη. Ευτέρπη (ευ+τέρπω) η πολύ ευχάριστη, Μούσα. Ήβη (ήβη:ακμή) η πάντοτε θαλερή, νέα Ηλέκτρα (ηλέκτωρ:ο ακτινοβολών ήλιος) η ακτινοβολούσα από χάρη Ηρώ (Ήρα) η προσωποποίηση της Θεάς Ήρας Θάλεια (θάλλω) η δροσερή, η ωραία, Μούσα Θέμις (τίθημι>θεσμός) η θεά του Δικαίου, η άκρως δίκαιη.
Ιοκάστη (ίον+κάζω:στολίζω) η ωραία ως μενεξές.
Ιππολύτη (ίππος+λύω) η αρματιλάτις.
Ίρις (είρω:αγγέλω) η αγγελιοφόρος των θεών.
Ιφιγένεια (ίφι:ισχυρά+γίγνομαι) η πολύ ισχυρή.
Καλλιόπη (κάλλος+ωψ:οφθαλμός) η έχουσα ωραία μάτια.
Καλλιρρόη ( καλώς+ρέω) η δροσερή ως καθαρό νερό.
Κλειώ (κλέος) Η ένδοξη, Μούσα.
Κλεονίκη (κλέος+νίκη) η ένδοξη νικήτρια.
Κλεοπάτρα (κλέος+πάτρη) η δόξα της πατρίδος.
Λητώ (λανθάνω) η μυστηριώδης.
Μελπομένη (μέλπω) η ευφραίνουσα με το άσμα της.
Μυρτώ (μύρτον) η ευχάριστη ως μυρτιά.
Ναυσικά (ναυς+καίνυμαι:υμνούμαι) η υμνούμενη από τους ναυτικούς.
Νεφέλη (νέφω:χύνω ύδωρ) η προσφέρουσα ζωογόνον ύδωρ.
Ξανθίππη η ξανθή ιππεύτρια.
Πηνελόπη (πήνη:υφάδι+λέπω:εκτυλίσσω) η καλλιτέχνις υφάντρια.
Πολυξένη (πολύ+ξενία) η πολύ φιλόξενη.
Πολύμνια (πολύς+ύμνος) η θεία τραγουδίστρια, Μούσα.
Τερψιχόρη (τέρπω+χορός) η τέρπουσα με το χορό της, Μούσα.
Φαίδρα (φαιδρός < φως) η φωτεινή, η λάμπουσα από χάρη.
Φερενίκη (φέρω+νίκη) η νικηφόρος
Φιλομήλα (φιλώ+μέλος) η φιλόμουσος, η φίλη της αρμονίας.
Χρυσηϊς (χρυσός) η πολύτιμη, η χρυσαφένεια.
Ονοματοπαίγνια
(η ετυμολογία των ονομάτων αφορμή για ψάξιμο και παιχνίδι)
Βοηθήματα: Λεξικό Νέας Ελληνικής Γλώσσης Γ. Μπαμπινιώτη, Μέγα Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσης Henry G.Liddell- Robert Scott.
Α
Αγαμέμνων: επίμονος
Αγησίλαος: αρχηγός
Αδάμ: άνθρωπος
Αδαμάντιος-ία: διαμαντένιος
Αίγλη: γοητεία
Άλκηστη: ικανή
Αλκιβιάδης: ισχυρός
Αμαλία: ακούραστη
Ανδρομάχη: μάχη ανδρός
Αντιγόνη: απόγονος
Απόστολος-ία: αγγελιοφόρος
Ασπασία: χαρούμενη
Αγνή: σεμνή
Αντώνης-ία: ο καταγόμενος από τον Ηρακλειδη Άντωνα
Αθανάσιος-ία: αθάνατος
Αγαθάγγελος: φέρνει καλές ειδήσεις
Αρσένιος: αρσενικός
Αγαθή: αθώα
Ακύλας: αετός
Αρχέλαος: αρχηγός του λαού
Αγάπιος: ανιδιοτελής
Αλέξιος-ία: προστάτης
Αρτέμων: αναρτητής
Ακάκιος: άκακος
Αναστάσιος: αυτός που σηκώνεται
Αχίλλειος- Αχιλλέας: θλιμμένος
Ακυλίνη: αετίνα
Αφροδίσιος: ο αναφερόμενος στην Αφροδίτη, την ερωτική επιθυμία
Αριστοκλής: δοξασμένος
Αιμιλιανός: αντίζηλος
Αλέξανδρος-α: προστάτης των ανθρώπων
Άνθιμος: άνθος
Αριστείδης: άριστος στη μορφή
Αριάδνη: πάναγνη
Ανδρόνικος-ίκη: αυτός που νικά τους εχθρούς
Αριστόβουλος: ο έχων καλή θέληση
Αργυρώ: ασημένια
Αικατερίνη: καθαρή
Ανδρέας: άφοβος
Αγγελίνα: αγγελάκι
Αμβρόσιος: άφθαρτος
Άννα: η έχουσα εύνοια, χάρη
Απολλώνιος: δυνατός
Αγλαΐα: η έχουσα ευτυχισμένη ζωή και
Αγλαΐα: ωραία
Αναστασία: αναστημένη
Αγαθοκλής: ο έχων φήμη γενναίου ανδρός
Αθηνά: Αθηναία
Αναξαγόρας: άρχοντας του λόγου
Αναξίμανδρος: κύριος της ομώνυμης του θεού Μάνδρου περιοχής της Μ. Ασίας
Αναξιμένης: κύριος του πάθους
Ανάργυρος: ανάργυρος, χωρίς χρήματα
Ανδροκλής: ένδοξος άνδρας
Άρης: καταστροφή, κατάρα
Αρίσταρχος: άριστος άρχοντας
Αριστοτέλης: ο έχων άριστους σκοπούς
Αριστοφάνης: ο έχων άριστη όψη
Αρχίλοχος: πρωτογεννημένος
Αρχιμήδης: κυρίαρχος της σκέψης
Αύγουστος: σεβαστός και
Αύγουστος: οιωνοσκόπος
Β
Βέρα: αληθινή
Βιργινία: παρθένος
Βύρων: στάβλος
Βασίλειος-ική : βασιλιάς-ισσα
Βουκόλος: βοσκός βοδιών
Βλάσης: βλαστάρι
Βαλεντίνος-η: ρωμαλέος
Βενέδικτος: ευλογημένος
Βάϊος: βάγια
Βαρνάβας: υιός παράκλησης
Βερονίκη: αληθινή νίκη
Βίκτωρ-ία: νίκη
Βαρβάρα: βάρβαρη
Βαρθολομαίος: γιος του Τολμάι
Βερέμης: ο ασθενικός, φθίση
Βιόλα: μενεξές
Βιολέτα: υποκορ. του Βιόλα
Γ
Γαλάτεια: ισχυρή
Γρηγόρης: άγρυπνος
Γελάσιος: εξαπατημένος
Γαβριήλ: ο Θεός είναι η ισχύς μου
Γερόντιος: ώριμος
Γεώργιος-ία: γεωργός
Γλυκερία: γλυκός μούστος
Γεράσιμος: τιμημένος
Γεθσημανή και Γεσθημανή: ελαιοτριβείο
Δ
Δαλιδά: ευχαρίστηση
Δανάη: φαιδρή, χαρούμενη
Δημοσθένης: τόλμη του δήμου
Διάνα: Άρτεμις (εγερτήριο σάλπισμα)
Δομνίκη: κυρία, αρχόντισσα
Δομνίνη: αρχοντοπούλα
Δωροθέα: δώρο Θεού
Δαβίδ: αγαπητός
Δαμιανός: μικρός
Διομήδης: σκέψη του Δία
Διονύσης-ία: Διόνυσος
Δημήτριος-α: μητέρα γη
Δαμασκηνός: ο καταγόμενος από τη Δαμασκό
Δανιήλ: καθαρός
Δανιήλ: κριτής μου είναι ο Θεός
Δαίδαλος: περίτεχνα δουλεμένος, κατάστικτος
Δεσπότης- θηλ. Δέσποινα: ο κύριος του σπιτιού
Δημόκριτος: κριτής του δήμου
Δίκαιος: ο συμμορφούμενος προς τους θεσμούς, τις δικανικές αποφάσεις
Διογένης: γεννημένος από τον Δία
Διόδωρος: δώρο του Δία
Δούκας: άγω, οδηγώ
Ε
Έκτωρ: κάτοχος
Ελεονώρα: ξένη
Έλλη: Ελληνίς
Επαμεινώνδας: ο ισχυρότερος
Ερασμία: αξιαγάπητη
Ερρίκος: για πάντα δυνατός
Εύα: η μητέρα των ζωντανών
Ευστράτιος: καλός στρατιώτης
Ευθύμιος: πρόσχαρος
Ευσέβιος: θεοσεβής
Ευστάθιος-ία : ακλόνητος, σταθερός
Ευδοκία: καλή διάθεση
Ευθαλία: ανθισμένη
Ευτρόπιος: προετοιμασμένος
Ευάγγελος-ία: ο φέρων καλές ειδήσεις
Ευβούλη: συνετή
Ευτύχιος-ία: καλότυχος
Ελισάβετ: αφθονία
Ειρήνη: φιλήσυχη
Επιφάνιος: επιφανής
Ελένη: λαμπάδα
Ελισ(σ)αίος: αυτός που ελίσσεται
Ευδόκιμος: επιτυχημένος
Ειρηναίος: ειρηνικός
Ερμιόνη: η καταγόμενη από την ομώνυμη πόλη
Ευανθία: λουλουδιασμένη
Ευφημία: η έχουσα καλή φήμη
Ευφροσύνη: χαρούμενη
Ερωτηίς: ερωτιάρα
Ευλάμπιος-ία: λαμπερός
Επιστήμη: αυτή που γνωρίζει τα πάντα
Ελευθέριος-ία: ελευθερωτής
Ευγένιος-ία: από καλή γενιά
Ειλείθυα: έρχομαι, φέρνω
Ελπίδα: αναμένω, ελπίζω
Ερμής: πιθανόν έρμα= σωρός λίθων
Έρση: έρση, δροσιά
Ευρυδίκη: ευρύς και δίκη
Ευρώπη: πιθανόν ωπός, ανοιχτομάτης
Εμπεδοκλής: ο έχων έμπεδον κλέος, σταθερή δόξα, ο μόνιμα ένδοξος
Ζ
Ζήνων: Ζευς
Ζαχαρίας: αυτός που θυμάται
Ζηνοβία: αυτή που ζει τη ζωή
Η
Ήβη: ισχύς
Ηρώ: Ήρα
Ηρωδίων: ήρωας
Ηρώδης: ήρωας
Ηράκλειος: ο πολύ δυνατός
Ηλίας: είναι ο Θεός μου
Ηλέκτρα: λαμπρή, φωτεινή
Ησαΐας: σωτηρία του Θεού
Ησίοδος: ρίχνω, εκτοξεύω φωνή, ωδή
Ηρόδοτος: Ήρα και δοτός
Ηώ: χάραμα, αυγή
Θ
Θαλής-Θάλεια: ανθηρός
Θεωνάς: κοντά στο Θεό
Θεοδόσιος-α: ο δοσμένος στο Θεό
Θεόδωρος-α: δώρο του Θεού
Θεοφύλακτος: αυτός τον οποίο φυλάει ο Θεός
Θωμάς: δίδυμος
Θεολόγος-ία: αυτός που μιλά για το Θεό
Θεράπων: θεραπευτής
Θεοδότης: ο Θεός δίνει
Θεμιστοκλής: δόξα της δικαιοσύνης
Θεοφάνης: φανέρωση του Θεού
Ι
Ιωάννης-α: ευνοημένος από το Θεό
Ιανουάριος: Ιανός
Ιάσων: θεραπευτής
Ιουνία: Ιούνιος, Ήρα
Ιουστίνος: δίκαιος
Ιλαρίων: χαρωπός
Ιούδας: παινεμένος
Ιεζεκιήλ: ο Θεός δυναμώνει
Ιππόλυτος: αυτός που λύνει τα άλογα
Ιπποκράτης: αυτός που κρατά τα άλογα
Ίρις: λυγαριά
Ιφιγένεια: από ισχυρό γένος
Ιουλία: Πέμπτη
Ιωακείμ: ο Θεός σταθεροποιεί
Ιουλιανός: Ιούλιος
Ιωνάς: περιστέρι
Ισσαάκ: γελαστός
Ιάκωβος: αυτός που υποσκελίζει
Ιωσήφ-ίνα: πολύτεκνος
Ιγνάτιος: φωτιά
Ιερώνυμος: ο φέρων ιερό όνομα
Ιορδάνης: εκροή
Ισμαήλ: ο Θεός ακούει
Κ
Καλλιρρόη: η καλλίρροη, η με άφθονα νερά
Καλυψώ: αυτή που καλύπτεται
Κάρολος: δυνατός άντρας
Κασσάνδρα: αυτή που υπερέχει
Κίμων: ο έχων σκούρο καφέ χρώμα
Κλέαρχος: ένδοξος άρχοντας
Κλειώ: υπόληψη
Κύρος: κύριος
Κύριλλος: κύριος
Κασσιανός-ή: ο φέρων περικεφαλαία
Κωνσταντίνος-ίνα: σταθερός
Καλλιόπη: ομορφομάτα
Καλλίνικος: λαμπρή νίκη
Κοσμάς: κόσμημα
Καλλίστρατος: καλός δρόμος
Κυριάκος-η: ο ανήκων στο Θεό
Κυπριανός: χάλκινος
Κλεοπάτρα: η από ένδοξο πατέρα
Κυβέλη: Κυβήβη, πιθανόν ανατολ. δάνειο
Λ
Λουκάς: ο καταγόμενος από τη Λουκανία
Λέων: λιοντάρι
Λαυρέντιος: δάφνινος
Λυδία: η καταγόμενη από την αρχαία ομώνυμη χώρα
Λύδα: γυναίκα
Λάζαρος: ο Θεός έχει βοηθήσει
Λουκία: λουκάνικο
Λουκιανός: φωτεινός
Λογγίνος: ρήτορας
Λυκούργος: ο ως λύκος συμπεριφερόμενος
Λάμπρος: λαμπρός
Λατίνος: ο καταγόμενος από το Λάτιο
Λευκή: φωτεινή, λαμπρή
Λάουρα: δάφνη, δάφνινο στεφάνι
Μ
Μελπομένη: τραγουδίστρια
Μενέλαος: αυτός που μένει με το λαό
Μαλαχίας: μαλακός
Μάξιμος: μέγιστος
Μάρκος: φιλοπόλεμος
Μεθόδιος: μεθοδικός
Μελέτιος: αυτός που δείχνει ενδιαφέρον
Μαρίνα: θάλασσα
Μαρίνος: ο θαλασσινός Μαγδαληνή: από τα Μάγδαλα-Πύργος
Μάρκελλος-α: υποκ. Άρης
Μαρία: πικρή, ανυπότακτη
Μαρκιανός: ο υιοθετημένος
Μιχάλης: ποιος είναι σαν το Θεό;
Ματθαίος-ίλδη: δώρο Θεού
Μηνάς: αυτός που στέλνει μηνύματα
Μελάνη-Μελανία: μελαχρινή
Μιράντα: θαυμαστή
Μυρσίνη: μυρτιά
Μάγια: όχι πολύς, ανεπαρκής
Μαντώ: μάντις
Μερόπη: θνητός άνθρωπος, βροτός
Μιλτιάδης: κοκκινωπός, στο χρώμα του αίματος
Μορφέας: μορφή
Μωυσής: βγαλμένος απ΄ έξω, σωσμένος(απ΄το νερό) (βιβλ. άποψη)
Ν
Ναϊάς: πηγή, κρήνη
Νικηφόρος: θέλγει τη νίκη
Νήφων: νηφάλιος
Νεφέλη:νέφος, σκότος
Ναταλία: λουλούδι
Νικήτας: νικητής
Νεόφυτος: καινούρια βλάστηση
Νέστορας: αυτός που επιστρέφει ευτυχής
Νεκτάριος: γλυκός χυμός
Νικόλαος: ο χαρίζων στο λαό
Ναθαναήλ: ο Θεός έχει δώσει
Ξ
Ξένη: φιλόξενη
Ξενοφών: ηχεί παράξενα
Ο
Οδυσσέας: αντικείμενο οργής
Ορέστης: ορεινός και
και Ορέστης: ορεινός
Ορέστης: μετριόφρων
Ονούφριος: σκεπτικός
Όλγα: ευτυχισμένη
Ολυμπιάς: βουνό, Όλυμπος
Όθων: πλούτη, περιουσία
Π
Πρισκίλλη: παλιά
Πάμφιλος: φίλος όλων
Πολύκαρπος: γόνιμος
Πηγή: πάγος
Πατρίκιος: πατέρας
Παύλος: μικρός
Πέτρος: λιθάρι
Προκόπης: προκομμένος
Παγκράτιος: πανίσχυρος
Παρασκευάς,ή: προετοιμασία
Παντελεήμων: τους πάντες ελεεί
Πρόδρομος: αυτός που προηγείται
Πελαγία: η πελαγινή, η πελαγίσια
Πλάτων: ο ευρύστερνος
Πανδώρα: η έχουσα όλα τα δώρα
Πάτροκλος: αυτός που έχει ένδοξο πατέρα
Περικλής: φημισμένος
Πηνελόπη: είδος πουλιού
Περσεφόνη: αυτή που προσφέρει αφθονία
Παυσανίας: αυτός που ανακουφίζει από τη θλίψη
Περσεύς: καταστροφέας
Πολυχρόνης: αυτός που ζει πολλά χρόνια
Πιλάτος: δόρυ, ακόντιο
Ρ
Ρεβέκκα: παχουλή
Ρεγγίνα: βασίλισσα
Ραφαήλ: ο Θεός έχει θεραπεύσει
Ρωμανός: σφριγηλός
Ραχήλ: προβατίνα
Ρήγας: βασιλιάς
Σ
Σίλβεστρος: ασημένιος
Συμεών: αυτός που έχει ακούσει το Θεό
Σαββίνος-α: αναπαυόμενος
Σεραφείμ: φλεγόμενος άγγελος
Σίμων-ώνη: αυτός τον οποίο άκουσε ο Θεός
Σαμψών: ήλιος
Σίλας: πράος
Σωτήρης-ία: λυτρωτής
Σαμουήλ: όνομα του Θεού
Σαλώμη: ειρήνη
Σοφοκλής: δοξασμένος, σοφός
Σταύρος: στύλος
Σαββάτιος: αναπαυμένος
Σέργιος: αυτός που του αρέσει ο περίπατος, το σεργιάνι
Σωκράτης: δυνατός
Σεβαστιανός-ή: αποσυρόμενος
Στυλιανός-ή: αστέρι και
Στυλιανός: στύλος
Σύλβια: δάσος
Σάββας: Σάββατο
Σπυρίδων-ούλα: ο εύπορος, που έχει πολύ σιτάρι
Στέφανος-ία: στεφανωμένος
Σίσυφος: πανούργος
Τ
Τατιανή: αυτή που τακτοποιεί
Τιμόθεος: τίμα το Θεό
Τρύφων: φιλήδονος
Ταράσιος: ταραχοποιός
Τίμων: τιμημένος
Τριαντάφυλλος-ιά: ρόδινος
Τίτος: ο χαίρων σεβασμού
Τερέζα: από το ελλην. θερίζω δηλώνοντας γονιμότητα και κατ΄ άλλους από το τοπωνύμιο Θήρα
Υ
Φ
Φαίδων: χαρούμενος, γελαστός
Φωκίων: φώκια
Φώτης-εινή: φανέρωση του Θεού
Φλαβιανός: ξανθός
Φιλοθέη: αγαπά το Θεό
Φιλήμων: φιλικός
Φεβρωνία: εξαγνισμένη
Φλώρα: λουλούδι
Φανούριος-ία: αυτός που φωτίζει, που φανερώνει
Φίλιππος: φίλος των αλόγων
Φαίδρα: λαμπερή
Φιλάρετος-η: φίλος της αρετής
Χ
Χαράλαμπος-ία: αυτός που λάμπει από χαρά
Χρύσανθος-άνθη: χρυσό λουλούδι
Χριστόφορος: ο φέρων το Χριστό
Χριστίνα: χρισμένη
Χαριτίνη: χαριτωμένη
Χρυσή: μαλαματένια
Χρήστος-ίνα: ο χρηστός, ο ηθικός
Χαρίλεια: χάρις-δόξα
Χαρίλαος: χάρις του λαού
Ψ
Ω
Ωρίων: ώρα, φροντίδα
 - See more at: http://www.pronews.gr/portal/20160517/%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1/%CE%B5%CF%84%CF%85%CE%BC%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B9-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CF%8C%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AC-%CF%83%CE%B1%CF%82#sthash.vHfH6lW8.dpuf
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ετυμολογία αρχαίων ονομάτων: Δείτε τι σημαίνει το όνομά σας!"

Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Ο ΦΟΒΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ!!

                       

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το αντίθετο της αγάπης είναι το μίσος.

Λοιπόν, δεν είναι, ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΟΒΟΣ.

Ο φόβος είναι «καλωδιωμένος» βαθιά στον ανθρώπινο εγκέφαλο και είναι συνδεδεμένος με την αντίδραση «πάλης ή φυγής», που είναι ένας από τους πρωταρχικούς μηχανισμούς του εγκεφάλου μας.

Δυστυχώς είναι ένας απαρχαιωμένος μηχανισμός που έχει απλωθεί σαν ιός στη ζωή μας, ένας μηχανισμός που έχει «κλειδώσει» όλο το δυναμικό μας μέσα μας και αρνείται να μας δώσει πρόσβαση.

Ένα δυναμικό που μπορεί να απελευθερωθεί και να κάνει τη ζωή μας ευκολότερη.

Ο ΦΟΒΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΠΛΟ!

Ένα όπλο που χρησιμοποιείται εναντίον μας, καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας, από γονείς, δασκάλους, εργοδότες, αρχές, πολιτικούς και φυσικά τα μέσα ενημέρωσης.

Ο ίδιος μας ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί το φόβο στην προσπάθειά του να μας εμποδίσει να δοκιμάσουμε οτιδήποτε καινούργιο και μη οικείο, κρατώντας μας έτσι παγιδευμένους στην ίδια, παλιά ιστορία που λέμε στον εαυτό μας και τους άλλους, κρατώντας μας μέσα στο «κουτί» όλους μαζί, κρατώντας μας μέσα στα όρια της ζώνης άνεσής μας.

Φόβος για το άγνωστο, φόβος για την αλλαγή, φόβος να είμαστε ο εαυτό μας…

ΦΟΒΟΣ, Ο ΑΦΕΝΤΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ!!!!!

Το προϊόν του φόβου είναι μία ζωή μετριότητας, χωρίς προκλήσεις και ρίσκα, χωρίς πάθος, χωρίς ενθουσιασμό…

Καλό θα είναι να καταλάβουμε ότι ο φόβος είναι απλά η αντίδραση του εγκεφάλου μας σε αυτά που αντιλαμβάνεται σαν άγνωστα και επικίνδυνα.

Υπάρχουν εκατοντάδες φόβων που έχουν κτιστεί, ο ένας πάνω στον άλλο, κατά τη διάρκεια της ζωής μας (θα έχετε προσέξει, φαντάζομαι, πόσο ατρόμητα είναι τα μικρά παιδιά, ως τη στιγμή που θα τους συστήσουμε το φόβο) και όλα αυτά τα στρώματα έχουν καλύψει τον αληθινό και φυσικό εαυτό μας.

Θα πρέπει να γνωρίζουμε πως όπου υπάρχει φόβος, υπάρχουν από κάτω υποβόσκουσες πεποιθήσεις.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΒΕΒΑΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ Ο ΦΟΒΟΣ ΜΑΣ ΒΟΗΘΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΜΕ!!!

Αλλά τους περισσότερους από εμάς δεν πρόκειται να τους κυνηγήσει Πούμα τώρα σύντομα.

Αυτό που θα γίνει, όμως, είναι πως θα χάσουμε ευκαιρίες και εμπειρίες που θα έκαναν τη ζωή μας περισσότερο ενδιαφέρουσα και συναρπαστική, επειδή ο φόβος θα μας κρατήσει μέσα στη ζώνη άνεσής μας, για τόσο πολύ καιρό, που θα ξεχάσουμε πως μπορούμε να αναλάβουμε την ευθύνη της ζωής μας και να μην είμαστε θύματα παρελθοντικών, επιζήμιων συνθηκών.

Ο φόβος είναι η χειρότερη μορφή δοκιμασίας και πόνου και καθορίζει όλες τις αποφάσεις και τις πράξεις μας.

Είναι ο φόβος που μας παραλύει και μας καθιστά ανίκανους να χρησιμοποιήσουμε την όποια αντίσταση μας έχει απομείνει.

Μπορούμε να επιλέξουμε είτε να αφήσουμε το φόβο να μας σταματήσει ή να τον χρησιμοποιήσουμε σαν καύσιμο για την προώθησή μας μπροστά και την επίτευξη των ονείρων μας.

Πριν από πάρα πολλά χρόνια ο φόβος ήταν ένα απαραίτητο αίσθημα που μας καθοδηγούσε ώστε να επιβιώσουμε από τις περιπέτειες της ζωής, αλλά στην εποχή μας αυτό που κάνει είναι να μας κρατά μακριά από τα μεγαλύτερα ταλέντα μας και την προσωπική μας εξέλιξη.

Ο CASTANEDA έχει γράψει :

«<< Δεν είναι δυνατό για έναν άνθρωπο να παραδίδει τον εαυτό του στον φόβο για χρόνια και στο τέλος να τον κατακτά.
Αν παραδίνεται στο φόβο, ποτέ δεν θα τον κατακτήσει, επειδή θα αποφεύγει τη γνώση και δεν θα ξαναπροσπαθεί.
Αλλά αν, για χρόνια, προσπαθεί να μάθει από το φόβο του, θα καταφέρει να τον κατακτήσει στο τέλος, ακριβώς επειδή δεν θα του έχει παραδώσει τον εαυτό του.
Γι αυτό το λόγο δεν πρέπει να το βάζει στα πόδια.
Πρέπει να αψηφά το φόβο του και να συνεχίσει να μαθαίνει.
Πρέπει να είναι γεμάτος φόβο και παρόλ’ αυτά να μη σταματά.
Αυτός είναι ο νόμος! »>>

Πρέπει λοιπόν να ρωτήσουμε τον εαυτό μας:

«Πώς θα ήταν η ζωή μου αν μπορούσα να απωθήσω τον μεγαλύτερο φόβο μου;»

«Ποιος/ ποια θα ήμουν αν οι αποφάσεις που έπρεπε να πάρω στη ζωή μου δεν υπαγορευόντουσαν από τους φόβους μου;»

Υπάρχουν μόνο δύο αλήθειες στο σύμπαν :
• η πρώτη είναι η ΑΓΑΠΗ και η δεύτερη είναι 
• ο ΦΟΒΟΣ, και είναι εκ διαμέτρου αντίθετες.

Η επιλογή είναι δική μας.


«Όλα όσα θέλεις είναι από την άλλη πλευρά του φόβου» – JACK CANFIELD
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ο ΦΟΒΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ!! "

Παρασκευή 13 Μαΐου 2016

Ισοφηφιακοί ελεγειακοί στίχοι και λεξάριθμοι




ΟΡΘΕΙΗ ΔΩΡΟΝ ΛΕΟΝΤΕΥΣ ΑΝΕΘΗΚΕ ΒΟΑΓΟΣ ΒΨΛ
ΜΩΑΝ ΝΙΚΗΣΑΣ ΚΑΙ ΤΑΔΕ ΕΠΑΘΛΑ ΛΑΒΩΝ ΒΨΛ
ΚΑΙ Μ ΕΣΤΕΨΕ ΠΑΤΗΡ ΕΙΣΑΡΙΘΜΟΙΣ ΕΠΕΣΙ ΒΨΛ

Λοιπον οι Σπαρτιάτες δεν φημίζονται για τα λογοτεχνικά τους κατορθώματα , φαίνεται όμως ότι είχαν το ταλέντο να συνδιάζουν και αυτοί την ποιηση και τα μαθηματικά .. μεσω των ισοψηφιών στην Σπάρτη, στο ναό της Ορθείας Αρτέμιδος βρέθηκαν ισοφηφιακοί ελεγειακοί στίχοι σκαλισμένοι σε μάρμαρο, χρονολογουνται απο τον 2ο μ.Χ.

Προκειτε για αναθηματικη στήλη για κάποιο αγόρι που νικησε σε φεστιβάλ τραγουδιού και ο πατέρας του φροντισε να διαιωνίσει το κατόρθωμα του γιου του με τρεις στίχους που το άρθροισμά των στοιχείων τους, για άγνωστους λογους ειναι ΒΨΛ δηλαδη 2730



Δεν προκειτε απλώς για μια ακόμη τυπική περίπτωση "ομιλούντος αντικειμένου" επειδή οι στιχοι ειναι σε πρώτο προσωπο, σα να τους λεει η στήλη εχουμε να κάνουμε με "ομιλούντα ψηφία" που δηλώνουν υπερήφανα την ερμαφρόδιτη υπόστασή τους ως διπλοπροσωπα στοιχεία,

υπογραμμίζοντας ακομη και για τους αδαής ότι το άθροισμα κάθε γραμμής ειναι ΒΨΛ ίσο με 2730...

ελπίζω με το συγκεκριμένο παράδειγμα να σας λυθούν οι απορίες για τους ισάριθμους...λεξάριθμούς και για το αν τους χρησιμοποιήσαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι.

Η παραπάνω επιτύμβια στήλη βρέθηκε στον Ναό της Ορθίας Αρτέμιδας στην ΣΠΑΡΤΗ

http://ellinikopneuma.blogspot.com/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ισοφηφιακοί ελεγειακοί στίχοι και λεξάριθμοι"

Τετάρτη 11 Μαΐου 2016

Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΟΥΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Η Επανάσταση του 1821 και η Κύπρος.---- Η Κύπρος στο μακρύ διάστημα της Τουρκοκρατίας (1570 - 1878) μοιράστηκε την τύχη του υπόλοιπου υπόδουλου Ελληνισμού αλλά και τους κοινούς αγώνες για ελευθερία. Τον Ιούνιο του 1798 στο Βελιγράδι, ο συνεργάτης και σύντροφος του Ρήγα Βελεστινλή, Ιωάννης Καρατζάς, από τη Λευκωσία, ακολούθησε το δάσκαλο του στο μαρτύριο,
Στις παραμονές της επανάστασης του 1821 πολλοί Κύπριοι έγιναν μέλη της "Φιλικής Εταιρείας", ενώ ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Κυπριανός υποσχέθηκε οικονομική Βοήθεια. Σύμφωνα με την παράδοση, τον Ιούνιο του 1821 ο Ψαριανός πυρπολητής Κωνσταντίνος Κανάρης αποβιβάστηκε μυστικά στις ακτές της Αμμοχώστου και δυτικά της Κερύνειας, στη Λάπηθο, και πήρε μαζί του τροφές, χρήματα αλλά και εθελοντές.
Στις 9 Ιουλίου 1821 ο Αρχιεπίσκοπος Κυπριανός απαγχονίστηκε στην Πλατεία Σεραγίου, στο κέντρο της Λευκωσίας. Μαζί του αποκεφαλίστηκαν οι τρεις άλλοι Μητροπολίτες Πάφου Χρύσανθος, Κιτίου Μελέτιος και Κυρηνείας Λαυρέντιος.
Ακολούθησαν τις επόμενες ημέρες οι σφαγές των υπόλοιπων προγραφέντων κληρικών και πολλών προκρίτων, οι δημεύσεις - ιδιοποιήσεις των περιουσιών των εκτελεσθέντων και οι ανεξέλεγκτες λεηλασίες από τα τουρκικά στρατεύματα.Το σύνολο των Κυπρίων αγωνιστών του 1821 υπολογίζεται σε χίλιους. Κύπριοι πολεμιστές εντοπίζονται στις πρώτες μάχες στις Παραδουνάβιες ηγεμονίες, αλλά και στο Μεσολόγγι, στην Πελοπόννησο, στην Αθήνα, στις ναυτικές επιχειρήσεις, ενώ άλλοι ανέλαβαν σημαντικές διοικητικές ή εκκλησιαστικές θέσεις στην "αναγεννηθείσα Ελλάδα".
Κύπριοι Εθελοντές στους Αγώνες του Έθνους 1897 - 1913.
Μετά την ίδρυση του Ελληνικού κράτους, Κύπριοι εθελοντές κατατάσσονταν σε κάθε επαναστατική κινητοποιήση του Ελληνισμού και σε κάθε πολεμικό επεισόδιο ή επιστράτευση. Η έλευση των Βρετανών, το 1878, βάσει αμυντικής συμφωνίας μεταξύ Αγγλίας και Τουρκίας, έφερε αρκετά αγαθά στην Κύπρο, αλλά και πολλές απογοητεύσεις που πλήθαιναν με το χρόνο.
 Στον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 οι Κύπριοι εθελοντές έφτασαν τους 1000.Στην πλειοψηφία τους ήταν αγρότες, από διάφορες περιοχές του νησιού.Οι περισσότεροι υπηρέτησαν στο νικηφόρο τμήμα του Ελληνικού στρατού, στην ταξιαρχία του Συνταγματάρχη Κωνσταντίνου Σμολένσκη, γεγονός που τους επέτρεψε να επιστρέψουν στην πατρίδα τους με υψηλό ηθικό.
Στο Μακεδονικό Αγώνα (1904-1908), η ιστορική έρευνα εντόπισε μέχρι σήμερα 8 Κύπριους Μακεδονομάχους.Ο γνωστότερος είναι ο Γεώργιος Αργυρίου Κυπραίος από την Πέγεια της Πάφου, που διακρίθηκε ως ομαδάρχης στην περιοχή Μοναστηρίου - Μοριχόβου.Στους Βαλκανικούς πολέμους του 1912 - 1913 πολέμησαν με τον Ελληνικό στρατό 1500-1800 περίπου Κύπριοι εθελοντές. 55 από αυτούς σκοτώθηκαν στην πολιορκία των Ιωαννίνων και στις πολύνεκρες μάχες του Ελληνοβουλγαρικού πολέμου.
Στον κατάλογο των εθελοντών περιλαμβάνονται άνθρωποι κάθε ηλικίας, επαγγέλματος ή τάξης, πλειοψηφούν, όμως, εμφανώς οι αγρότες.Κορυφαία στιγμή της Κυπριακής παρουσίας ήταν ο θάνατος του Δήμαρχου Λεμεσού, πρώην βουλευτή (1901-1911) Χριστόδουλου Σώζου, που σκοτώθηκε πολεμώντας στις 6 Δεκεμβρίου του 1912, στο Μπιζάνι.
Κύπριοι Εθελοντές 1914 - 1922
Ο Α' Παγκόσμιος πόλεμος και η ένταξη της Τουρκίας στο στρατόπεδο των Κεντρικών Δυνάμεων είχε ως αποτέλεσμα την καταγγελία της "Κυπριακής Συνθήκης" του 1878 και την προσάρτηση της Κύπρου στη Βρετανική Αυτοκρατορία (Νοέμβριος 1914).Το καλοκαίρι του 1916 άρχισε η μαζική κατάταξη Κυπρίων στο βρετανικό στρατό, στο ειδικό σώμα των έμμισθων ημιονηγών που δημιουργήθηκε. Μέχρι το Μάρτιο του 1919 στρατολογήθηκαν 16000 περίπου άνδρες.
Οι Κύπριοι "μουλάρηδες", μετά από μια σύντομη στρατιωτική εκπαίδευση στους στρατώνες της Θεσσαλονίκης, υπηρέτησαν σχεδόν αποκλειστικά, στο Μακεδόνικο Μέτωπο. Στα συμμαχικά νεκροταφεία της Μακεδονίας βρίσκονται οι τάφοι 30 περίπου Κυπρίων που έχασαν τη ζωή τους, στο διάστημα 1916-1920.
 Άλλοι Κύπριοι κατατάχθηκαν εθελοντικά στον ελληνικό στρατό και στην "Εθνική Αμυνα". Πέντε από αυτούς σκοτώθηκαν στη μάχη του Σκρα, το 1918.
Η Μικρασιατική καταστροφή του 1922 συνετάραξε την Κύπρο λόγω της γεωγραφικής εγγύτητας και των επικίνδυνων συνεπειών από την εκρίζωση του Ελληνισμού από τα απέναντι παράλια. Αν και χιλιάδες Κύπριοι γράφτηκαν ως εθελοντές, η κυπριακή συμμετοχή στη Μικρασιατική εκστρατεία ήταν σχετικά μικρή, εξαιτίας των αυστηρών - αυτή τη φορά - βρετανικών απαγορεύσεων. Αντίθετα, στη Μικρασία ήταν εμφανής η παρουσία αρκετών Κυπρίων αξιωματικών του ελληνικού στρατού, αποφοίτων της Σχολής Ευελπίδων ή παλιών υπαξιωματικών.
Οι Κύπριοι πεσόντες του Μικρασιατικού πολέμου υπολογίζονται σε 30. Λίγο αργότερα η Ιερά Σύνοδος της Κύπρου, το σύνολο των βουλευτών της και ο δήμαρχος της Λευκωσίας, με την προκήρυξη τους της 6ης Μαρτίου 1928,ευθαρσώς υπογράμμισαν, ότι "επί πεντήκοντα έτη εκρατήθημεν μακράν των μητρικών αγκαλιών, κρατούμεθα δε και νυν, παρά την εκφρασθείσα πλειστάκις (...) ομόφωνον ημών γνώμην, όπως ενωθώμεν μετά της μητρός Ελλάδος," Η προκήρυξη αυτή κυκλοφόρησε με την ευκαιρία συμπληρώσεως 50 ετών από την έλευση των Βρετανών στην Κύπρο.
Ο Β' Παγκόσμιος πόλεμος και η Κύπρος.
Η Κύπρος ήταν η πρώτη Βρετανική Αποικία που έστειλε στρατιώτες σε επιχειρήσεις του Β' Παγκοσμίου πολέμου, τον Ιανουάριο του 1940. Σύμφωνα με πρόσφατους υπολογισμούς, υπηρέτησαν στο "Κυπριακό Σύνταγμα" και την "Κυπριακή Εθελοντική δύναμη" του Βρετανικού στρατού 20.000 στρατιώτες, από τους οποίους οι 800 ήταν γυναίκες, που στελέχωσαν διάφορες βοηθητικές υπηρεσίες. Το "Κυπριακό Σύνταγμα", περιελάμβανε βοηθητικά σώματα (λόχους ημιονηγών, σκαπανέων, μεταγωγικού, αποβατικών σκαφών,κινητών πλυντηρίων) αλλά και τάγμα Πεζικού και Μηχανικού. Οι Κύπριοι υπηρέτησαν σε πολεμικές επιχειρήσεις στη Γαλλία, όπου οι ημιονηγοί διακρίθηκαν στην εκκένωση της Δουγκέρκης, στην Αφρική, στη Μέση Ανατολή και την Ιταλία
.Στην Ελλάδα μέχρι τη γερμανική εισβολή, τον Απρίλιο του 1941, μεταφέρθηκαν 5.000 - 6.000 άνδρες του "Κυπριακού Συντάγματος" (Ελληνες και Τούρκοι).
Οι περισσότεροι χρησιμοποιήθηκαν σε περιοχές της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας, για τη διάνοιξη οδικών και οχυρωματικών έργων και τη μεταφορά εφοδίων και πυρομαχικών. Εκατοντάδες συνελήφθηκαν αιχμάλωτοι στην Πελοπόννησο και στην Κρήτη, κατά τη συμμαχική υποχώρηση.Στον ελληνικό στρατό κατάφεραν να καταταγούν μόνον όσοι Κύπριοι ζούσαν στην Ελλάδα. Ανάμεσα τους, 40 περίπου φοιτητές που σπούδαζαν στην Αθήνα και πολέμησαν στο αλβανικό μέτωπο, Αργότερα, πολλοί Κύπριοι συνέχισαν την ένοπλη δράση τους πολεμώντας στις αντιστασιακές οργανώσεις εναντίον της τριπλής φασιστικής κατοχής, είτε στις ελληνικές δυνάμεις της Μέσης Ανατολής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΟΥΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ."

Τρίτη 10 Μαΐου 2016

"Οι Έλληνες δεν πληρώνουν τα χρέη τους από το 400 π.Χ.!"

  Καταιγισμός ερωτήσεων και συχνές αναφορές για την Ελλάδα και την κρίση χρέους της οικονομίας της χώρας μας κυριάρχησαν την πρώτη μέρα του συνεδρίου της IQPC, «European Investing in Distressed Debt Forum 2010», το οποίο πραγματοποιείται στο Λονδίνο, με τη συμμετοχή κορυφαίων fund managers από την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Παρά το γεγονός ότι οι ενότητες του συνεδρίου δεν είχαν να κάνουν συγκεκριμένα με τη χώρα μας –με εξαίρεση μία–, η ελληνική οικονομία και οι επενδυτικές ευκαιρίες στη χώρα μας ήταν στην πρώτη γραμμή συζήτησης.
«Θα ξεπεράσει η Ελλάδα την κρίση χρέους; Αν ναι, πότε;».
 «Θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση ή όχι;».
«Τι γίνεται με τις μεταρρυθμίσεις; Μαθαίνουμε ότι έχουν αρχίσει. Προχωρούν, εφαρμόζονται;».
Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις, που και εγώ δέχθηκα στα διαλείμματα των ενοτήτων, από όσους ενημερώνονταν ότι ήρθα από την Ελλάδα. Το ζητούμενο παραμένει η εμπιστοσύνη απέναντι στη χώρα μας, η οποία –όπως φαίνεται– έχει πολύ δρόμο ακόμα μέχρι να αποκατασταθεί:
«Οι Έλληνες δεν πληρώνουν τα χρέη τους από το 400 π.Χ.! Θα πληρώσουν τώρα;», ήταν η πλέον χαρακτηριστική απάντηση, που έδωσε ο ιδρυτής της Better Capital, Jon Moulton, σε σχετική ερώτηση για την ελληνική οικονομία.
 Τον προσέγγισα μετά την παρουσίαση που έκανε και τον ρώτησα γιατί το πιστεύει ακόμα αυτό. Αφού μου εξήγησε ότι θεωρεί πως τίποτα δεν δείχνει ακόμα ότι οι Έλληνες είναι αξιόχρεοι, εξέφρασε τον προβληματισμό του για την κατάσταση όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο σύνολο της Ευρωζώνης: «Η Ευρωζώνη είναι σίγουρα σε κατάσταση αστάθειας και η Ελλάδα έχει συμβάλλει πολύ σε αυτό. Το μακροοικονομικό περιβάλλον παραμένει πολύ δύσκολο».
«Θα αλλάξει αυτό το κλίμα;», ήταν η επόμενη ερώτησή μου. «Εξαρτάται από το μέχρι πότε και πόσο οι Γερμανοί θέλουν να πληρώνουν για τους υπόλοιπους», απάντησε.
«Όσο η δημοσιονομική και η εποπτική πολιτική βρίσκεται σε ένα χέρι, είναι δύσκολο να διαχειριστείτε την κατάσταση», είναι η άποψη του γενικού διευθυντή του επενδυτικού group Tenzor, Igor Zax, για το πώς λειτουργεί και αποφασίζει η Ευρώπη.
Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας σημείωσε ότι, «η Ελλάδα δεν είναι πολύ μεγάλη για να προκαλέσει τριγμούς στην Ευρωζώνη.
Μπορεί το κοινό νόμισμα να μην σας δίνει τη δυνατότητα υποτίμησης, όμως αν δεν ήσαστε στο ευρώ, δεν θα είχατε τη στήριξη, που έχετε σήμερα», υποστηρίζει και εφιστά ταυτόχρονα την προσοχή: «Είστε τυχεροί τώρα, αλλά δεν ξέρω τι θα γίνει αν προκύψουν προβλήματα και με άλλη χώρα, πολύ μεγαλύτερη της Ελλάδας», υπονοώντας χωρίς να την κατονομάζει την περίπτωση της Ισπανίας.
Λονδίνο – αποστολή: Νεκτάριος Β. Νώτης
Πηγή:www.capital.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ""Οι Έλληνες δεν πληρώνουν τα χρέη τους από το 400 π.Χ.!""

Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

Τουρκία: Μάχη εξουσίας με σοβαρές απώλειες

Στις 28 Αυγούστου 2014, όταν ο «σουλτάνος» ή «προφήτης» Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν μεταπήδησε στην Προεδρία της Τουρκικής Δημοκρατίας όρισε σαν πρωθυπουργό και αρχηγό του  Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης τον καθηγητή – μέντορα του Αχμέτ Νταβούτογλου με τον οποίο μοιράζεται  το όραμα ανασύστασης της νέο - οθωμανικής αυτοκρατορίας. 

Ειδικά για τον διαχρονικό, αχαλίνωτο επεκτατισμό της Τουρκίας στο Αιγαίο που υιοθετήθηκε μετά την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974 (σχετικά άρθρα μας 4/5/2016 με τίτλο Τι συμβαίνει στο Αιγαίο; και 12 /1/2009 με τίτλο Ελληνικά νησιά του Αιγαίου & τουρκικός επεκτατισμός) ο Αχμέτ Νταβούτογλου τον «επένδυσε» και με θεωρητικά «επιχειρήματα» στο βιβλίο του «Στρατηγικό Βάθος» γράφοντας –ούτε λίγο, ούτε πολύ- πως «Η βασική πηγή του προβλήματος στο Αιγαίο είναι η αθεράπευτη αντίφαση μεταξύ του παρόντος καθεστώτος και της σημερινής γεωπολιτικής πραγματικότητας»!! 

Με ταυτόσημες λοιπόν απόψεις σε όλα τα θέματα της μακροπρόθεσμης Τουρκικής, νέο - οθωμανικής φαντασίωσης, ο «σουλτάνος» παρέδωσε τα πρωθυπουργικά καθήκοντα στον Αχμέτ Νταβούτογλου το 2014, προτρέποντας τον να μην «γίνει μαριονέτα». Φυσικά, το είπε αλλά δεν το εννοούσε. Έτσι, όταν στην διάρκεια των 20 μηνών «συγκυβέρνησης» ο «σουλτάνος» κατάλαβε ότι ο Αχμέτ Νταβούτογλου τον πίστεψε πραγματικά, απλά φρόντισε να τον καρατομήσει.

Οι προστριβές που προέκυψαν από την άσκηση της εξουσίας μεταξύ Ερντογάν και Νταβούτογλου είδαν κατά καιρούς το φως της δημοσιότητας – κυρίως από αντιπολιτευόμενες εφημερίδες (σχετική αναφορά σε δημοσίευμα της Τζουμχουριέτ στις 11/2/2016 υπάρχει στο άρθρο μας 12ης Μαρτίου 2016 με τίτλο Τουρκικό θέατρο του παραλόγου).

Η εφημερίδα Hurriyet η οποία στο παρελθόν έχει κατ΄ επανάληψη χρησιμοποιηθεί από το Βαθύ Κράτος της Τουρκίας σε «ειδικές επιχειρήσεις», δημοσίευσε ένα αποκαλυπτικό άρθρο στο οποίο παραθέτει τους λόγους που οδήγησαν ένα ακόμα μέντορα του νέο - οθωμανού Σουλτάνου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο περιθώριο. 

Ας δούμε ποιοι είναι οι λόγοι που προβάλλονται για την εκπαραθύρωση του Αχμέτ Νταβούτογλου και την πολύ πιθανή αντικατάσταση του από την μαριονέτα - γαμπρό του «σουλτάνου» Μπεράκ Αλμπαιράκ: 

(1)        ΑΝΩΤΑΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ: Ο Αχμέτ Νταβούτογλου σύστησε στους πρώην υπουργούς Zafer Çağlayan, Muammer Güler, Egemen Bağış και Erdoğan Bayraktar να δικαστούν για διαφθορά τον Δεκέμβριο του 2013 και να αθωωθούν από το Ανώτατο Δικαστήριο, θέση με την οποία διαφώνησε κάθετα ο «σουλτάνος».
(2)        Μ Ι Τ : Όταν ανακοινώθηκε η παραίτηση του επικεφαλής της Μυστικής Υπηρεσίας της Τουρκίας (ΜΙΤ) Χακάν Φιντάν (επρόκειτο να ισχύσει από τις 7 Ιουνίου 2015), ο Αχμέτ Νταβούτογλου την ενέκρινε, αλλά ο «σουλτάνος» παρενέβη αμέσως για να παραμείνει ο Χ. Φιντάν στην θέση του – όπως έγινε.
(3)        ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ: Κατά την σύνταξη των καταλόγων των υποψηφίων των Τουρκικών εκλογών της 7ης Ιουνίου 2015 και της 1ης Νοεμβρίου 2015 κυρίαρχο λόγο είχε ο πρωθυπουργός Αχμέτ Νταβούτογλου, παραμερίζοντας σε πολλές περιπτώσεις τις επιθυμίες του «σουλτάνου».
(4)        ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ & ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ: Σοβαρή κρίση ξέσπασε όταν ο έμπιστος του «σουλτάνου» Μπιναλί Γιλτιρίμ υποστηρίχτηκε απροκάλυπτα στο συνέδριο του κόμματος της 12ης Σεπτεμβρίου 2015 κάτι που λειτούργησε σαν (προειδοποιητικός)  «μοχλός πίεσης» προς τον Αχμέτ Νταβούτογλου.
(5)        ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ: Μια κυβέρνηση συνεργασίας υπό τον Αχμέτ Νταβούτογλου  μετά τις εκλογές της 7ης Ιουνίου 2015 ήταν πιθανή, αλλά ο Ερντογάν επέμενε να γίνουν νέες εκλογές – όπως και έγιναν 5 μήνες αργότερα.
(6)        ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ: Παρά την αντίθεση του πρωθυπουργού Αχμέτ Νταβούτογλου, δύο πρόσωπα (ο έμπιστος του Ερντογάν Μπιναλί Γιλντιρίμ και ο γαμπρός του Μπεράτ Αλμπαιράκ) μπήκαν στην κυβέρνηση μετά από επιμονή του «σουλτάνου».
(7)        ΠΑΛΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ: Η στενή σχέση του πρώην αναπληρωτή πρωθυπουργού Μπουλέντ Αρίντς με τον Αχμέτ Νταβούτογλου πυροδότησε φήμες για πάλη εξουσίας μεταξύ των συμβούλων  Νταβούτογλου και Ερντογάν.
(8)        ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: Υπήρξαν κατηγορίες κατά του Αχμέτ Νταβούτογλου ότι «δεν στηρίζει επαρκώς» το Προεδρικό σύστημα που επιθυμεί ο «σουλτάνος» - του αποδίδεται μάλιστα η ρήση «Εάν υπερασπιζόμουνα Προεδρικό σύστημα διακυβέρνησης θα αναιρούσα τον εαυτό μου».
(9)        ΝΕΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ: Ο Αχμέτ Νταβούτογλου ήθελε να παρουσιάσει ένα νέο σύνταγμα στο κοινοβούλιο το ταχύτερο δυνατό, ενώ ο Ερντογάν παρενέβη απροκάλυπτα για να επιβραδύνει την διαδικασία γιατί ήθελε καλύτερους συσχετισμούς δυνάμεων στο κοινοβούλιο οι οποίες θα ευνοούσαν τις Προεδρικές εξουσίες.
(10)     ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ: Η κίνηση του Αχμέτ Νταβούτογλου να φέρει στην επιφάνεια τις περιουσίες των πολιτικών και των εκλογικών δαπανών των υποψηφίων και των κομμάτων, προκάλεσε την άμεση αντίδραση του «σουλτάνου» με τον ισχυρισμό ότι δεν υπήρχαν επαρχιακές και περιφερειακές αρχές που θα μπορούσαν να ασχοληθούν, εάν περνούσε ένας τέτοιος νόμος.
(11)     ΑΡΣΗ ΑΣΥΛΙΑΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΚΟΥΡΔΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ: Ο Αχμέτ Νταβούτογλου δεν προχώρησε, όπως θα επιθυμούσε ο «σουλτάνος», την διαδικασία άρσης της ασυλίας βουλευτών του Κουρδικού κόμματος. Η καθυστέρηση άρσης της ασυλίας, παρά τις επανειλημμένες δηλώσεις του Ερντογάν, ήταν ένα ακόμα σοβαρό στοιχείο προστριβής.
(12)     ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΚΟΥΡΔΙΚΟΥ: Η θέση του Αχμέτ Νταβούτογλου ότι «εάν το εκτός νόμου ΡΚΚ επέστρεφε στην εκεχειρία που ίσχυε τον Μάιο του 2013, θα μπορούσαν να συζητηθούν όλα τα θέματα» συνάντησε την δημόσια αντίδραση του Ερντογάν: « Δεν υπάρχει τίποτα για συζήτηση, η μόνη λύση στο Κουρδικό πρόβλημα είναι ο στρατός».
(13)     ΤΡΟΜΟΝΟΜΟΣ: Ο Αχμέτ Νταβούτογλου δεν προχώρησε στον αυστηρότερο επαναπροσδιορισμό της «τρομοκρατίας» στον Τουρκικό ποινικό κώδικα, όπως διακαώς επιθυμούσε ο «σουλτάνος».
(14)     ΕΚΠΤΩΣΗ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ ΑΠΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥ ΡΚΚ: Ο Ερντογάν απαιτούσε την αφαίρεση της Τουρκικής ιθαγένειας από «υποστηρικτές» του ΡΚΚ, ενώ ο Αχμέτ Νταβούτογλου δήλωνε πως το θέμα αυτό δεν ήταν στην κυβερνητική ατζέντα. (Αλήθεια, η Ελλάδα γιατί δεν αφαιρεί την Ελληνική ιθαγένεια από μερικούς ψευτο-μουφτήδες της Ελληνικής Θράκης που θέλουν να αυτοαποκαλούνται «Τούρκοι»;)
(15)     ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ: Μετά τις εκλογές ο Αχμέτ Νταβούτογλου εξέδωσε μια εγκύκλιο περιορισμού της γραφειοκρατίας  κορυφαίων αξιωματούχων και διοικητών περιφερειών, αλλά υποχρεώθηκε να την αποσύρει μετά από άκομψη παρέμβαση του «σουλτάνου».
(16)     ΣΥΛΛΗΨΗ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ: Ο Αχμέτ Νταβούτογλου ξεκαθάρισε πως ήταν αντίθετος στην σύλληψη Ακαδημαϊκών προκειμένου να δικαστούν επειδή υπέγραψαν διαμαρτυρία για τις στρατιωτικές επιχειρήσεις στην νοτιοανατολική Τουρκία. Αντίθετα ο «σουλτάνος» χρησιμοποίησε κατ΄ επανάληψη την σκληρότερη ρητορική για τους Ακαδημαϊκούς αυτούς.
(17)     ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΤΖΟΥΜΧΟΥΡΙΕΤ: Ο Αχμέτ Νταβούτογλου δήλωσε πως θα περιμένει την δίκη των δημοσιογράφων Ντουντάρ και Γκιούλ της Τζουμχουριέτ, ενώ ο Ερντογάν δήλωνε πως δεν υπακούει ούτε σέβεται την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου που τους απελευθέρωσε τον Φεβρουάριο του 2016 μέχρι την δίκη τους (Ήδη καταδικάστηκαν σε 5,5 χρόνια φυλακή)
(18)     ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΠΡΟΕΔΡΟ & ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟ ΗΠΑ: Η συνάντηση του Αχμέτ Νταβούτογλου με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Μπάρακ Ομπάμα και τον Αντιπρόεδρο Τζο Μπάιντεν στα τέλη Απριλίου 2016 αναβλήθηκε, μετά από φήμες για «έκφραση δυσαρέσκειας» του Τουρκικού Προεδρικού Μεγάρου.
(19)     ΝΕΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑ: Η Διοικητική Επιτροπή του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ στις 29 Απριλίου 2016 αποφάσισε, κατά την διάρκεια απουσίας του Αχμέτ Νταβούτογλου στην Αμερική, να αφαιρέσει από τον Πρόεδρο του κόμματος την εξουσία να διορίζει τους υπεύθυνους των επαρχιακών και περιφερειακών υπευθύνων του κόμματος.
(20)     THE PELIKAN BRIEF: Μια πρωτοεμφανιζόμενη ιστοσελίδα (θεωρήθηκε ότι ανήκει σε «κολλητό» του σουλτάνου γιατί υπογράφει «κάποιος που θα θυσίαζε την ψυχή του για τον ΑΡΧΗΓΟ») καταφέρεται εναντίον του Αχμέτ Νταβούτογλου με βαρείς χαρακτηρισμούς («Ο τελευταίος προδότης δεν είναι άλλος από τον Αχμέτ Νταβούτογλου. Διότι ο ΑΡΧΗΓΟΣ τον ευλόγησε πριν δυο χρόνια με τη θέση του πρωθυπουργού, έχοντας μόνο δυο όρους: να μην συνεργαστεί με τη Δύση και τους Δούρειους Ίππους της και να ευνοήσει την προώθηση του προεδρικού αξιώματος).

Σ Υ Μ Π Ε Ρ Α Σ Μ Α: Όλες οι παραπάνω «αφορμές» σίγουρα κρύβουν πολύ περισσότερα για την πραγματική «μάχη εξουσίας» που συνεχίζεται στην Τουρκία. Η φάση που μόλις ολοκληρώθηκε με την καρατόμηση του Αχμέτ Νταβούτογλου είχε και σημαντικές απώλειες για την Τουρκία

Ο Αχμέτ Νταβούτογλου υπήρξε, με το μειλίχιο ύφος,  η βιτρίνα του ισλαμικού καθεστώτος της Τουρκίας απολαμβάνοντας ακόμα σημαντική ανοχή ή και υποστήριξη από Ευρώπη, Αμερική – και όχι μόνο. 

Δυστυχώς για την σημερινή Τουρκία, ο μεγαλομανής «σουλτάνος» Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δεν απολαμβάνει πλέον καμιά εκτίμηση ούτε από τους γείτονες της Τουρκίας, ούτε από τους συμμάχους της, ούτε καν από παλαιούς φίλους. 

Πρόσφατα, η Αμερικανική Washington Post με 47 βραβεία Πούλιτζερ, δεν τσιγκουνεύτηκε καθόλου τα λόγια της για τον «σουλτάνο» (20/2/2016):  «Χάλασε τις σχέσεις της χώρας του με όλο τον κόσμο και τώρα δεν μπορεί να πείσει κάποιον να κάνει κάτι. Τα λόγια του Ερντογάν έχουν χάσει το ειδικό τους βάρος. Δεν τηρεί το λόγο του. Δεν μπορεί υποστηρίξει τα συμφέροντα της χώρας του, είναι σε διαφωνία με όλους, ακόμη και με τους συμμάχους του. Για μια χώρα που θεωρείτο σημαντική περιφερειακή δύναμη, αυτά τα γεγονότα είναι καταστροφικά».

Λίγες μέρες αργότερα (1/3/2016) ο βουλευτής Γκαζιάντεπ της Τουρκικής Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Ακίφ Εκιτζί, ζήτησε «Να υποβάλουμε τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν σε ψυχολογική θεραπεία, καθότι, (στρεφόμενος προς τους βουλευτές της συμπολίτευσης) όπως κι εσείς, έχει απολέσει την λογική του. Φίλοι µου, εάν δεν ντρεπόσασταν θα τον ανακηρύσσατε Προφήτη! Βρισκόμαστε αντιμέτωποι µε κάποιον ο οποίος σέρνει τη χώρα στη φωτιά, την σπρώχνει στην καταστροφή

Στις 6/5/2016, ο πολύ πεπειραμένος Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ, σε συνέντευξη στο πρακτορείο Ρία Νοβόστι, ήταν πολύ σαφής: «Ο τουρκικός επεκτατισμός και οι συνεχείς παραβιάσεις στον ελληνικό εναέριο χώρο σε συνδυασμό µε την ανεκτικότητα των ΝΑΤΟικών δεν μπορεί να οδηγήσουν σε τίποτα καλό...»

Με τα σημερινά δεδομένα, η Τουρκία οδεύει στην εγκαθίδρυση μιας προσωπικής δικτατορίας με κοινοβουλευτικό μανδύα. Μιας δικτατορίας που ονειρεύεται ανασύσταση της οθωμανικής αυτοκρατορίας γιορτάζοντας θορυβωδώς τις επιτυχίες της αλλά αρνούμενη πεισματικά τα εγκλήματα και τις γενοκτονίες που διέπραξε. Όλα αυτά,  μέσα σε έντονες ζυμώσεις που δεν αποκλείουν καθόλου βίαιες ανατροπές.

Στην Ελλάδα απαιτείται μεγάλη αυτοσυγκέντρωση, ετοιμότητα και μεγάλη ψυχραιμία. Αν ο «σουλτάνος» έχει την φαεινή ιδέα να σαλτάρει κατά την δική μας πλευρά, δεν πρέπει να υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία πως θα είμαστε προετοιμασμένοι να τον υποδεχτούμε καταλλήλως. 

Άλλωστε, η επέκταση των χωρικών μας υδάτων σε 12 μίλια προβλέπεται ρητά από το διεθνές δίκαιο και είναι κάτι που θα έχουμε την χρυσή ευκαιρία να κάνουμε, αμέσως μόλις ο «απωλέσας την λογική του» ψευτο- σουλτάνος κάνει το πρώτο βήμα…

Λεωνίδας Κουμάκης


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Τουρκία: Μάχη εξουσίας με σοβαρές απώλειες "
Related Posts with Thumbnails