Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

ΕΠΩΝΥΜΑ 18ου, 19ου και 20ου αιώνα ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ

Κατάλογος των ονομάτων και επώνυμα, Πατέρα, Χωριό της παραμονής του στην Κεφαλονιά απο ναυτικούς του 18ου, 19ου και αρχές του 20ου αιώνα


Εισαγωγή

Ο παρακάτω  κατάλογος των ναυτικών από την Κεφαλονιά βρέθηκαν στα αρχεία του λιμανιου του 18ου, 19ου και 20ου αιώνα. Οι πηγές αυτών των ονομάτων που αναφέρονται στη βιβλιογραφία.
Ο σκοπός αυτής της ενότητας είναι να παρουσιάσει τα επώνυμα, τις ημερομηνίες (γέννηση και θάνατος), το όνομα του πατέρα του και το χωριό της γέννησης της Κεφαλονίτικης ναυτικούς, προκειμένου να εξακριβωθεί (1) ότι το επώνυμο η Κεφαλονιά, (2) το όνομα της γεωγραφικής θέσης (χωριό) των κατοίκων με αυτό το επίθετο και (3) το όνομα του πατέρα του ναυτικού, ώστε μέρος του ναυτικού σε ένα οικογενειακό δέντρο μπορεί να εντοπίζονται πιο εύκολα.
Εκφράζεται η ελπίδα ότι ο κατάλογος αυτός θα αποδειχθεί σημαντική για τους ιστορικούς της οικογένειας, αφού πολλές οικογένειες σε όλο τον κόσμο εξελίχθηκε από έναν μετανάστη πρόγονο, ο οποίος ήταν στην Κεφαλονιά ναυτικός. Οι ονομασίες που περιλαμβάνονται με αλφαβητική σειρά με τον ακόλουθο τρόπο: επώνυμο, όνομα, όνομα πατρός, ημερομηνίες (γέννησης και του θανάτου), το χωριό της γέννησης και ο δήμος του χωριού. Για να δείτε την τοποθεσία του δήμου δείτε: πολιτικό χάρτη ή Χωριά Εισηγμένες από το Δήμο στην Κεφαλονιά Ρίζες επιθυμεί να προσθέσει τα ονόματα των ναυτικών περισσότερο σε αυτόν τον κατάλογο. Αν έχετε τεκμηριωμένες πληροφορίες σχετικά με Κεφαλλονίτικη ναύτης, στείλτε τα στοιχεία σας για να seamenadd@keffyroots.com αναφέροντας στην γραμμή Θέμα: Κεφαλονιά Ναυτικός - ΠΡΟΣΘΗΚΗ? στην περιοχή του μηνύματος: το ονοματεπώνυμο, τα προσωπικά στοιχεία του, όπως αναφέρεται στο διάγραμμα, και τεκμηρίωση, πρώην. - Έγγραφα μετανάστευσης, χαρτιά πολιτογράφηση, πιστοποιητικό γέννησης, πιστοποιητικό γάμου, πιστοποιητικά ιστιοπλοΐα, αλληλογραφία ή ένας συνδυασμός των εκεί?
 
Το πρώτο διάγραμμα είναι ένας κατάλογος των Ναυτικών της Κεφαλονιάς με το όνομα και το χωριό του πατέρα τους από τη γέννηση.
Το δεύτερο διάγραμμα είναι ένας κατάλογος των ναυτικών της Κεφαλονιάς με τα ονόματα του πατέρα τους, αλλά με την επαγγελματική κατάσταση και το χωριό τους από τη γέννηση.
Πρώτο  Διάγραμμα
<> <>

Οι ναυτικοί της Κεφαλονιάς με Όνομα Πατέρα

Χωριό και της Γέννησης

Αριθμός Επώνυμο Δεδομένου Όνομα Όνομα Πατρός Ημερομηνίες γνωστός Χωριό της Γέννησης
Μια
1 Abatielos
Ευάγγελος 1842-1916 Κεραμιές Λειβαθούς
2 Aggelatos Παναγής Γρηγόριος 1897-1967 Άσσος Eryssos
3 Αλιπράντης Άγγελος - 1850-1915 Λακήθρα Λειβαθώ
4 Αναστασάτο Αριστείδης Παναγιώτης 1891-1968 Drakata Pilaro
5 Ανδρεάτος Ιωάννης Ανδρέας 1906 - Λουρδάτα / Πορτ Σάιντ *
6 Anjoulatos Αθανάσιος Παναγής 1912 - Ασπρογέρακα Ελειού Πρόννων
7 Antippas Σπύρος Γεώργιος 1885 - Αντιπάτα Eryssos
8 Αντωνάτος Spirogeorgos Δημήτρης 1913 -2000 Orphanata-Καλιγάτα Λειβαθώ
9 Αποστολάτος Γεράσιμος Αλέξανδρος 1870-1953 Πεσάδα Λειβαθώ
10 Αρνταβάνης Μιχαήλ - 1838-1910 Λουρδάτα Λειβαθούς
11 Αυγερινός Διονύσιος Χαράλαμπος 1903-1942 Ελειού Πρόννων Βαλεριάνος
Β
12 Μπεκατώρος Αναστάσιος Χαράλαμπος 1884-1960 Korianna Λειβαθώ
13 Μπονίκος Παναγής Μιχαήλ (Ιερέας) 1849-1913 Σπαρτιά Λειβαθούς
Δ
14 Δανάλης Γεράσιμος Σπύρος 1850-1917 Ληξούρι Παλικής
15 Δανάλης Παναγής Διονύσιος 1901-1959 Σάμη Σάμη
16 Δεστούνης Γρηγόριος Δημήτρης 1843-1907 Άσσος Eryssos
17 Diakrousis Ιωάννης Νικόλαος 1855-1935 Λακήθρα Λειβαθώ
18 Δρακάτος Νικόλαος Μιχαήλ 1897 - Μουσάτα Λειβαθούς
19 Δρακάτος Thasivoulos Παναγής 1884-1928 Eryssos / Κωνσταντινούπολη *
20 Δρακάτος Ιωάννης Παναγής 1906 - Φάρσα Αργοστόλι
ΣΤ
21 Φερεντίνος Ευστάθιος Κυριάκος 1845-1910 Αγία Ευθυμία Pilaro
22 Frankopoulos Αλέξανδρος Βασίλης 1847-1899 Kleismata Λειβαθώ
23 Φραντζής Κωνσταντίνος Νικόλαος 1914 - Μεταξάτα Λειβαθούς
24 Φωκά Νικόλαος Θεοδόσης 1875-1919 Φωκάτα Λειβαθώ
25 Φωκάς-Chencheratos Σπύρος Ανδρέας 1907-1969 Αργοστόλι
Ζ
26 Γάκης Γεράσιμος Ανδρέας (Ιερέας) 1907 - Φραγκάτα των Ομαλών
H
27 Χαλκιόπουλος Παναγής Διονύσης 1878-1945 Αργοστόλι
28 Χέλμης Σπύρος Chistodoulos 1877 - Αργοστόλι
Εγώ
29 Igglesis Ιωάννης Δημήτρης 1850-1905 Πεσάδα Λειβαθώ
Κ
30 Kamilos Γεράσιμος Παναγής 1864-1920 Μεταξάτα Λειβαθούς
31 Καμπίτσης Παναγής Ηλίας 1845-1908 Κεραμιές Λειβαθούς
32 Kanalis Δημήτριος Ιωάννης 1897 - Μεταξάτα Λειβαθούς
33 Καραντινού Νικόλαος - 1873-1920 Karantinata Λειβαθώ
34 Καρλής Παντελής Πέτρος 1914 - Μεταξάτα Λειβαθούς
35 Κασιμάτης Γεώργιος Κίμωνας 1909 - Αργοστόλι
36 Kataivatis Διονύσης Παναγής 1886-1969 Λακήθρα Λειβαθώ
36α Katevatis Παναγής Ευάγγελος 1895-1963 Λακήθρα Λειβαθώ
37 Κατσαΐτης Ευάγγελος Βασίλης 1884 - Ληξούρι Παλικής
38 Κλαουδάτος Γεράσιμος - 1882-1960 Drakata Pilaro
39 Κοκόλης Γεράσιμος - 1889-1957 Αργοστόλι
40 Κομνηνός Ανδρέας Ευάγγελος 1886-1958 Πεσάδα Λειβαθώ
41 Kornelos Νικόλαος - 1871-1948 Μηνιές Αργοστολίου
42 Κουντούρης Γεώργιος Ιωάννης 1870-1922 Koudourata Λειβαθώ
43 Κούπα Νικόλαος Βασίλης 1846-1916 Πεσάδα Λειβαθώ
44 Κουρκουμέλης Διονύσιος - 1853-1906 Μεταξάτα Λειβαθούς
45 Koutavas Ηλίας Παναγής 1891 Ληξούρι Παλικής
46 Κυπριώτης Αθανάσιος - 1880-1936 Λακήθρα Λειβαθώ
L
47 Laggousis Κοσμά Διονύσης 1885-1940 Αργοστόλι
48 Λασκαράτος Διονύσης Ιωάννης 1900-1969 Μεταξάτα Λειβαθούς
49 Λειβαδά Διονύσης Λεωνίδας 1893-1970 Pilaro
50 Lefkokilos Λαυρέντιος Χαρίλαος 1865-1918 Κουρκουμελάτα Λειβαθούς
51 Λοβέρδος Αγαμέμνων - 1874 - Ληξούρι Παλικής
52 Λοΐζος Πέτρος Σωτήρης 1892-1972 Vasilopoulata Pilaro
53 Lorenzatos Γεράσιμος - 1867 -1936 Βαλσαμάτα Ομαλών
54 Louzis Άγγελος Γεράσιμος 1888-1956 Αργοστόλι
55 Λυκιαρδόπουλος Nikolaso Ηλίας 1911-1953 Κεραμιές Λειβαθούς
Μ
56 Magliveras Διονύσης Παναγής 1908 - Αργοστόλι
57 Μαγουλάς Σπύρος Ανδρέας 1888-1966 Πεσάδα Λειβαθώ
58 Μαζαράκης Ανδρέας Ιωάννης 1865-1946 Μαζαρακάτα Λειβαθούς
59 Μακρή Γεράσιμος Σπυρίδωνος 1880-1915 Αργοστόλι
60 Μαρκαντωνάτος Διονύσης Ανδρέας 1885-1954 ΔΟΡΙΖΑΤΑ Λειβαθώ
61 Μαρκέτος Χρήστος - 1855-1923 Pilaro
62 Μαρκόπουλος Harelaos Γεράσιμος (Ιερέας) 1902 - Λακήθρα Λειβαθώ
63 Mavroioannis Μιχαήλ Dimosthenos 1911 - Σβορωνάτα Λειβαθούς
64 Μελέτη Δημήτρης Στυλιανός 1899 - Pilaro
65 Μεταξά Αντώνης Γεράσιμος 1882-1935 Μεταξάτα Λειβαθούς
66 Μηλιαρέσης Γεράσιμος Διονύσης 1896-1970 Λακήθρα Λειβαθώ
67 Mihalitsianos Χαράλαμπος Νικόλαος 1892-1968 Λακήθρα Λειβαθώ
68 Μονοκρούσος Γεράσιμος Χαράλαμπος 1882-1959 Ληξούρι Παλικής
69 Μονόπωλης Παναγής Σπυρίδωνος 1872-1943 Μεταξάτα Λειβαθούς
70 Μουσούρης Γεράσιμος - 1872-1950 Mineis Αργοστόλι
Ν
71 Νεόφυτος Γεώργιος Σπυρίδωνος 1907-1949 Αργοστόλι
72 Νικολάτος Ektor Νικόλαος 1899 - Αργοστόλι
O
73 Orkoulas Γεράσιμος - 1890 - Πεσάδα Λειβαθώ
P
74 Παναγιωτάτου Γεράσιμος - 1860-1917 Σάμη Σάμη
75 Πάνα Androgiannis Ευάγγελος 1876-1905 Σπαρτιά Λειβαθούς
76 Πατρίκιος Αντώνης Γεράσιμος 1880-1965 Άσσος Eryssos
77 Πεταλούδης Νικόλαος Γεράσιμος 1906 - Σπαρτιά Λειβαθούς
78 Πιλάλης Βασίλης Γεράσιμος 1889-1950 Pilaro
79 Πολλάκης Ευάγγελος Βασίλης 1902-1970 Αργοστόλι
80 Ποταμιάνος Γεώργιος Αναστάσιος 1868-1932 Drakata Pilaro
Ε
81 Ραζής Σπύρος Γεράσιμος 1889-1948 Ραζάτα Αργοστολίου
82 RENESIS Δημήτρης Παναγής 1925 - Κεραμιές Λειβαθούς
83 ΡΟΣΟΛΥΜΟΣ Βασίλης Σπυρίδωνος 1901 - Korianna Λειβαθώ
84 Roumantzas Αναστάσιος - 1878-1925 Eryssos
S
85 Σβορώνος-Τούλιος Παναγής Διονύσης 1885 - Σβορωνάτα Λειβαθούς
86 Sarlos Augustatos Γεράσιμος 1894 - Σαρλάτα Λειβαθώ
87 Σπαθής Παύλος Δημήτρης 1882-1958 Σπαρτιά Λειβαθούς
88 Stamatalatos Μαρίνος Ευάγγελος 1925 Καραβάδος Λειβαθώ
89 Στρίντζης Δημήτρης Μιχαήλ 1912 Ληξούρι Παλικής
90 Συνοδινός Χαράλαμπος Themistokeis 1862-1943 Ληξούρι Παλικής
Τ
91 Tetenes Όθων - 1860-1918 Φραγκάτα των Ομαλών
92 Totolos Γεώργιος Παναγής 1845-1918 Totolata-Μεταξάτα Λειβαθούς
93 Typaldoy Σπύρος Στυλιανός 1867-1967 Ληξούρι Παλικής
V
94 Βαλλιάνος Μαρίνος Αθανάσιος 1808-1896 Κεραμιές, Λειβαθώ
95 Βαλλιάνος Παναγής Αθανάσιος 1814-1902 Κεραμιές Λειβαθούς
96 Βαλλιάνος Ανδρέας Αθανάσιος 1827-1899 Κεραμιές Λειβαθούς
97 Βαλλιάνος Μιχαήλ ανιψιός να Μαρίνος 1857-1939 μεγαλύτερο μέρος της ζωής στη Ρωσία
98 Βαλλιάνος Αθανάσιος Σ. ανιψιός του Μαρίνου 1865-1929 Η Ρωσία άρχισε τότε Ληξούρι
99 Βαλλιάνος Χριστόφορος Σπυρίδων, αδερφέ του Μαρίνου 1870-1925 Κεφαλονιά
100 Βαλλιάνος Σπυρίδων Παναγής του (1814) 1884-1943 Κεραμιές Λειβαθούς
101 Βαλλιάνος Δημήτρης Παναγής 1893-1965 Κεραμιές Λειβαθούς
102 Βαλλιάνος Νικόλαος Παναγής 1902-1958 Κεραμιές Λειβαθούς
103 Βαλλιάνος Αθανάσιος - - Κεραμιές Λειβαθούς
104 Βαλλιάνος Νικόλαος - 1885 - -
105 Βαλλιάνος Γεώργιος Γεράσιμος 1836-1889 Metxata Λειβαθώ
106 Βαλλιάνος Ευθύμιος Νικόλαος Γεώργιος 1908-1969 Ιθάκη
107 Βαλλιάνος Ιωάννης Αντόνιο 1884-1945 Κεραμιές Λειβαθούς
108 Βαλλιάνος Μαρίνος Σωκράτης 1898 - Σπαρτιά Λειβαθούς
109 Βανδώρος Spiroioannis Νικόλαος 1922 - Άσσος Eryssos
110 Vendouras Παναγής Ιωάννης 1886-1915 Πλαγιάς Eryssos
111 Βεργωτή Δημήτρης Γεράσιμος / Gerasimina 1862-1943 Κουρκουμελάτα Λειβαθούς
112 Βεργωτή Λάμπρος Γεράσιμος / Gerasimina 1864-1912 Κουρκουμελάτα Λειβαθούς
113 Βεργωτή Χαράλαμπος-Ρόκος Γεράσιμος / Ελένη 1842-1926 Κουρκουμελάτα Λειβαθούς
114 Βεργωτή Διονύσης Γεράσιμος / Ελένη - Κουρκουμελάτα Λειβαθούς
115 Βεργωτή Νικόλαος Γεράσιμος / Ελένη 1900-1965 Κουρκουμελάτα Λειβαθούς
116 Βεργωτή Γεράσιμος Χαράλαμπος-Ρόκος 1880-1921 Κουρκουμελάτα Λειβαθούς
117 Βεργωτή Παναγής Χαράλαμπος-Ρόκος 1888-1917 Κουρκουμελάτα Λειβαθούς
118 Βεργωτή Γεώργιος Χαράλαμπος-Ρόκος 1893-1966 Κουρκουμελάτα Λειβαθούς
119 Βεργωτή Ανδρέας Χαράλαμπος-Ρόκος 1895-1961 Κουρκουμελάτα Λειβαθούς
120 Βεργωτή Στέφανος Χαράλαμπος-Ρόκος 1900-1958 Κουρκουμελάτα Λειβαθούς
121 Βεργωτή Παναγιώτης Πέτρος 1883-1949 Κουρκουμελάτα Λειβαθούς
122 Vilandos Γεώργιος Γεράσιμος 1902-1951 Αργοστόλι
123 Βλάχος Κωνσταντίνος Χαράλαμπος 1860-1923 Ληξούρι Παλικής
124 Βουτσινάς Διονύσης Διονύσης 1880-1961 Ληξούρι Παλικής
125 Βρυώνης Ιωάννης Evaggelotriphonas 1906 - Eryssos
Δεύτερη Διάγραμμα
Οι ναυτικοί της Κεφαλονιάς
με τα ονόματα του πατέρα, το επαγγελματικό καθεστώς
Χωριό και της Γέννησης
Αριθμός
Επώνυμο
Δεδομένου Όνομα
Όνομα Πατρός
Επαγγελματική Κατάσταση
Ημερομηνίες
γνωστός
Χωριό της Γέννησης
Μια
Abatielos Δημοσθένης Σπύρος
1931-1998 Κεραμιές Λειβαθούς
Abatielos Διονύσιος Γεράσιμος
Καπετάνιος
1930-1997 Κεραμιές Λειβαθούς
Abatielos Γεράσιμος Παναγής
Αρχιμηχανικό
1880-1956 Κεραμιές Λειβαθούς
Abatielos Γεώργιος Σπύρος
Καπετάνιος
1915-2006 Κεραμιές Λειβαθούς
Β
Γ
Δ
Ε
ΣΤ
Ζ
H
Εγώ
J
Κ
Kambitsis Ανδρέας Γεώργιος
Καπετάνιος
1912-1982 Κεραμιές Λειβαθούς
Kambitsis Χριστού Ανδρέας 1899-1984 Κεραμιές Λειβαθούς
Kambitsis Γεώργιος Ανδρέας
Αρχιμηχανικός
1881-1968 Κεραμιές Λειβαθούς
L
Λυκιαρδόπουλος
Διονύσης
Σπυρίδων
Καπετάνιος
1926
Κεραμειές,
Λειβαθώ
Λυκιαρδόπουλος Ιωάννης Διονύσης
Καπετάνιος
1978
Αθήνα
Λυκιαρδόπουλος Νικόλαος Διονύσης
Καπετάνιος
1903-1977
Κεραμιές Λειβαθούς
Μ
Ν
O
P
Ε
S
Stelianos
Χαρίτος Γεράσιμος
Λιμάνι με τον καπετάνιο Βεργωτή αποστολής
1934
Τραυλιάτα
Λειβαθούς
Τ
Totolos
Ανδρέας Γεώργιος 1888-1985 Μεταξάτα Λειβαθούς
Totolos
Δημήτριος Παναγής 1922-1993 Αργοστόλι Αργοστόλι
Totolos
Ευάγγελος Παναγής Καπετάνιος 1921 1986 Αργοστόλι Αργοστόλι
Totolos
Γεώργιος Παναγής Πιλοτική στη Ρουμανία 1822-1922 Μεταξάτα Λειβαθούς
Totolos
Γεώργιος Παναγής 1915-1947 Μεταξάτα Λειβαθούς
Totolos
Γεώργιος Ανδρέας Μηχανικός 1934 Κεραμειές Λειβαθούς
Totolos
Γεράσιμος Γεώργιος Καπετάνιος 1886-1938 Μεταξάτα Λειβαθούς
Totolos
Γεράσιμος Ανδρέας ΗΠΑ Μάστερ Mariner 1925 Κεραμειές Λειβαθούς
Totolos
Γεράσιμος Παναγής ΗΠΑ Μάστερ Mariner 1926 Αργοστόλι Αργοστόλι
Totolos
Παναγής Γεώργιος Καπετάνιος 1884 1944 Μεταξάτα
Λειβαθούς
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΠΩΝΥΜΑ 18ου, 19ου και 20ου αιώνα ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ"

Μεσογειακές ΑΟΖ



Του Νίκου Λυγερού

Όταν εξετάζουμε σε συνδυασμό το πλαίσιο της Μεσογείου και το πλαίσιο της ΑΟΖ, αντιλαμβανόμαστε ότι αλλάζουν επί της ουσίας οι συσχετισμοί των χωρών. Λόγω των αποστάσεων, η επιρροή της ΑΟΖ είναι σημαντική πάνω στα μεγέθη των κρατών. Έτσι κράτη που θεωρούνται παραδοσιακά μεγάλα, ακόμα και αν είναι παράκτια μπορεί να έχουν μια σχετικά μικρή ΑΟΖ. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιου τύπου είναι η Αλγερία. Και είναι οι Βαλεάρες της Ισπανίας που ελαχιστοποιούν αυτό το εμβαδόν της αλγερικής ΑΟΖ. Από την άλλη, υπάρχουν κράτη που θεωρούνται παραδοσιακά μικρά αλλά που έχουν μια τεράστια ΑΟΖ. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της περίπτωσης είναι η Ελλάδα. Όπως το αναδείξαμε σε προηγούμενο άρθρο, υπό τον περιορισμό της Μεσογείου, η πατρίδα μας έχει τη δεύτερη μεγαλύτερη ΑΟΖ μετά εκείνης της Ιταλίας. Κατά συνέπεια με αυτές τις τροποποιήσεις αν επανεξετάσουμε τον χάρτη των μεσογειακών ΑΟΖ και τον συνδέσουμε με τον χάρτη των χώρων, τότε αντιλαμβανόμαστε την εξαιρετική σημασία που έχει το θέμα για την Ελλάδα σε σχέση με τις άλλες χώρες, και πόσο μεγάλη αξία έχει η ΑΟΖ της και για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτή η τροποποίηση της μεσογειακής γεωγραφίας έχει βέβαια άμεση σχέση και εφαρμογή με τα θέματα της αλιείας, αλλά μπορούμε ήδη να φανταστούμε τι επιπτώσεις έχει με το θέμα του αερίου και του πετρελαίου. Αν θυμηθούμε ότι η γαλλική εταιρεία πετρελαίων μελετά την περιοχή της Αιγύπτου από το 1911. Αν υπολογίσουμε τις δυνατότητες τις Αλγερίας και όλο το σύνολο των αγωγών που την ενώνει με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν εξετάσουμε τα κοιτάσματα που βρέθηκαν τον Ιανουάριο 2009, Ταμάρ τον Δεκέμβριο 2010, Λεβιάθαν, τον Δεκέμβριο 2011, Αφροδίτη και τον Φεβρουάριο 2012, Τανίν στις ΑΟΖ του Ισραήλ και της Κύπρου. Αν έχουμε στο μυαλό μας την ανακοίνωση της Nobel που είπε ότι το κυπριακό κοίτασμα είναι ένα από τα καλύτερα του κόσμου. Τότε μπορούμε να αντιληφθούμε ότι δεν είναι υπερβολή να θεωρήσουμε τη Μεσόγειο ως τη Μέση-Ανατολή του εικοστού πρώτου αιώνα. Σε αυτό το μεγάλο παίγνιο, η Ελλάδα είναι ένας ισχυρός παίκτης τουλάχιστον στο πλαίσιο των δυνατοτήτων. Και αυτό είναι ανεξάρτητο από κάθε πολιτική βούληση. Βέβαια αν η τελευταία δεν έχει μια εθνική εμβέλεια, μπορεί όλη αυτή η δυνατότητα να μετατραπεί σε ανικανότητα. Με άλλα λόγια το πλαίσιο (δηλαδή το Δίκαιο της θάλασσας) και το πεδίο (δηλαδή η θέση μας στην Ανατολική Μεσόγειο) είναι θετικότατα. Απλώς πρέπει να τα υποστηρίξουμε και με το πεδίο δράσης, το οποίο εξαρτάται άμεσα από τις επιλογές των κυβερνήσεών μας. Η τεχνογνωσία και η στρατηγική είναι τα εργαλεία μας κι έχουμε αποδείξει πόσο αποτελεσματικά είναι. Πρέπει όμως να έχουμε και τους ανάλογους πολιτικούς για να πάρουν την τελική απόφαση. Κατά συνέπεια, τώρα ο λαός μας ξέρει ποιος είναι ο ρόλος του στις εκλογές αν θέλει πραγματικά να αποκτήσει η Ελλάδα την ΑΟΖ που δικαιούται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Μεσογειακές ΑΟΖ"

Αν δεν μπορείς - Όποια και να είναι η θρησκεία σου


Ερμηνεία: Κείρα Σταμπολίδου

Κείμενο:
Αν δεν μπορείς
http://www.lygeros.org/lygeros/8685-gr.html

Σκίτσο:
http://www.lygeros.org/lygeros/8684-fr.html


Ερμηνεία: Κείρα Σταμπολίδου

Κείμενο:
Όποια και να είναι η θρησκεία σου
http://www.lygeros.org/lygeros/8687-gr.html

Σκίτσο:
http://www.lygeros.org/lygeros/8686-fr.html

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Αν δεν μπορείς - Όποια και να είναι η θρησκεία σου"

Αφγανοί ‘Παστούν’: Είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων!...

Αφγανοί ‘Παστούν’: 'Οφείλουμε πάρα πολλά στο Μέγα Αλέξανδρο'...
Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Η διαχρονική επίδραση του ελληνο-βακτριανού Βασιλείου των ελληνιστικών χρόνων στην Κεντρική Ασία είναι το αντικείμενο ενός ενδιαφέροντος άρθρου του συγγραφέα Αμανουλάχ Γιλζάϊ (Amanullah Ghilzai).

Ο συντάκτης διαπραγματεύεται την παρουσία της ελληνότροπης φυλής Παστούν καθώς και της αρχαίας Ελλάδας στην Κεντρική Ασία, με την ευεργετική και ανεπανάληπτη παρουσία των Ελλήνων του Μεγάλου Αλεξάνδρου και την παράδοση που υπάρχει-μετά από δύο χιλιάδες τριακόσια χρόνια– στις σύγχρονες τοπικές κοινωνίες.

Μετά από ένα μεγάλο ταξίδι δυο χιλιάδων χιλιομέτρων, στην Κεντρική Ασία, εντόπισε ο συγγραφέας, πολλά ελληνικά αλλά και βακτριανά στοιχεία τα οποία διαιωνίστηκαν και έφθασαν μέχρι τις μέρες μας.

«Πρόσφατα αρχαιολογικά ευρήματα παρουσιάζουν πως υπό του βασιλιά Κουσάνα των Βακτριανών, είχε υιοθετηθεί το ελληνικό αλφάβητο, επίσημη γλώσσα ήταν η ελληνική, το εμπόριο και η νομοθεσία του Κράτους ήταν στην ελληνική γλώσσα.. Τεκμηρίωση αυτών αποτελούν τα νομισματικά στοιχεία που παρέχουν καθαρές ενδείξεις της χρήσης της ελληνικής γλώσσας στο εμπόριο, στην Κεντρική Ασία και το Ιράν. Μέσα σε όλα αυτά συνυπάρχει η φυλή Παστούν που βιώνει στο σημερινό Αφγανιστάν και τις πακιστανικές επαρχίες που συνορεύουν με αυτό.»

Το ερώτημα του συντάκτη είναι: πως δημιουργήθηκε αυτή η ομάδα ανθρώπων και ποια είναι η ιστορική πορεία της, η εξέλιξή της, η οποία σαφώς η παρουσία της αρχίζει από τα ελληνιστικά χρόνια;

Ο ερευνητής Αμανουλάχ Γιλζάϊ αρχίζει το κύριο άρθρο του ως εξής:

«Πολλοί Αφγανοί και εθνικές ομάδες Παστούν του Πακιστάν οφείλουν πάρα πολλά στον Μέγα Αλέξανδρο ο οποίος τους πρόσφερε έναν ανεπανάληπτο πολιτισμό, που τους διαμόρφωσε για περίπου χίλια χρόνια μέσα από διαφορετικές ιστορικές φάσεις. Αν και έχουν περάσει, ήδη, 23 αιώνες από την ελληνική κατάκτηση της Βακτρίας (αρχαίο Αφγανιστάν), τα χνάρια των αρχαίων Ελλήνων μπορεί να τα δει στους εθνικούς Αφγανούς ή τους Παστούν. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελούν οι προφορικές παραδόσεις των φυλών Παστούν που ανάγουν την καταγωγή τους στους αρχαίους Yonas ή Yavana (σ.σ.: Ίωνες). Η ισχυρή παρουσία της ελληνικής μυθολογίας και εκατοντάδες ελληνικών λέξεων ενυπάρχουν ακόμη στη σύγχρονη γλώσσα Πάστο, η οποία είναι μία από τις κύριες γλώσσες του δυτικού Αφγανιστάν και του βορειο-δυτικού Πακιστάν. Η δημιουργία του αφγανικού έθνους ή Παστούν φαίνεται πως είναι αποτέλεσμα της κατάκτησης του Αλεξάνδρου.

»Η επί πολλών αιώνων ελληνική διοίκηση της Βακτρίας (αρχαίο Αφγανιστάν) που ακολούθησαν το θάνατό του Μεγάλου Αλεξάνδρου, άλλαξε αυτήν την ιρανική περιοχή τόσο πολύ που πολύ δύσκολα κανείς αναγνωρίζει την παλαιά ιρανική επιρροή. Πολλοί από τους σύγχρονους εθνικούς Αφγανούς (Pashtuns) είναι αναμφισβήτητα, απόγονοι των αποίκων αρχαίων Ελλήνων.

» Αυτό μπορεί αν αποδειχθεί σε μεγάλο βαθμό από τα αρχαιολογικά ευρήματα, από τις αναφορές στην ελληνική μυθολογία και σε ένα μεγάλο αριθμό ελληνικών λέξεων και προτάσεων που βρίσκονται στη σημερινή γλώσσα Πάστο. Αυτό πιστοποιείται και επιστημονικά, ό,τι, δηλαδή, οι πρόγονοί τους θα μπορούσαν να αποτελούν τον κύριο κορμό ή τη μοναδικότητα των κατοίκων της Βακτρίας που αναμίχθηκε με τον εντόπιο πληθυσμό.»



Είναι αλήθεια πως μας παρέχεται, με τα ανωτέρω, μια άλλη άποψη από αυτήν που έχουμε διαμορφώσει σχετικά με τις επιρροές της ελληνικής παρουσίας στην Κεντρική Ασία. Βλέπουμε Αφγανούς και βορειο-πακιστανούς της φυλής Παστούν να είναι υπερήφανοι για την ελληνική καταγωγή τους. Μέχρι τώρα γνωρίζαμε τους Καλάς.

Η εμπεριστατωμένη έρευνα όμως του αναφερόμενου ερευνητή εμπλουτίζει τις γνώσεις μας για την παράδοση που ακολούθησε μετά τη ζωή του μακρόχρονου ελληνο-βακτριανού κράτους και την ευγνωμοσύνη των εντόπιων κατοίκων προς τους άποικους που έφεραν τον πολιτισμό. (Δες σχετικά και Αφγανιστάν - Το Ελληνο-Βακτριανό Βασίλειο ).


Ο Αμανουλάχ Γιλζάϊ αναφερόμενος στο γλωσσικό υπόβαθρό των σημερινών Παστούν καθώς και των ερεισμάτων για τις απόψεις του, σημειώνει:

«Γνωρίζω αρκετές γλώσσες της περιοχής, συμπεριλαμβανομένης της Πάστο, η οποία είναι η μητρική μου. Μετά βίας μπορώ να βρω κάποιες ισχυρές ενδείξεις, μεταξύ των εθνικοτήτων της γενικότερης περιοχής ώστε να προτείνω κάποια συγκεκριμένη εθνική ομάδα ως απόγονους των Βακτριανών ή των Ελληνοβακτριανών.

Με την παρούσα έρευνα έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως μόνο οι πρόγονοι των σύγχρονων Παστούν είναι Βακτριανοί, οι κάτοικοι του αρχαίου Αφγανιστάν. Πράγματι μερικοί Παστούν αξιώνουν μια ελληνική-ιωνική καταγωγή, επομένως λέγεται ό,τι ‘οι αφγανικές φυλές Θυνοί και Βιθυνοί είναι οι Τάνεις και Βιτάνεις, οι Ταονοί του Γατς, οι Καροί είναι Κάρο, Ιονοί είναι Γιούνους (Γιοβάνα σημαίνει Ίωνες) αυτοί αποτέλεσαν μια ενότητα που σχημάτισε τη βάση της εθνογένεσης των Παστού”.

Ο αρθογράφος υποστηρίζει πως ακολουθώντας τα χνάρια των αρχαίων Ελλήνων μέσα από τους εθνικούς Αφγανούς ή Παστούν δεν βλέπει κάτι σχετικό ή παραπλήσιο σε άλλες γλώσσες της Κεντρικής Ασίας.

«Γνωρίζω πολύ καλά την περσική γλώσσα (I have good knowledge of the Persian language (Farsi) )αλλά δεν μπορώ να βρω κάποια συγγένεια με την Ελληνική Μυθολογία ή τη δυναμική παρουσία των αρχαίων Ελλήνων μέσα σε αυτήν. Η έρευνά μου επιχειρεί να διαμορφώσει ένα νέο σκηνικό σε όλα αυτά και θέλω να μοιραστώ τα όποια συμπεράσματα με άλλους. Με την εύρεση πολλών νέων στοιχείων γραμμένων στην αρχαία βακτριανή γλώσσα που μετέφρασε ο καθηγητής Σιμς-Ουίλλιαμς (Sims-Williams) της Σχολής Ανατολικών και Αφρικανικών μελετών του Λονδίνου, ο κόσμος έχει μάθει για πρώτη φορά την ύπαρξη του εκλεπτυσμένου Βακτριανού πολιτισμού.

»Η έρευνά μου ίσως δώσει νέο φως στο παρελθόν της γλώσσας Πάστο και την ταυτότητα των Βακτριανών.

»Ακόμη η έρευνα δεν περιορίζεται στην ελληνική μυθολογία και στην ύπαρξη ενός μεγάλου αριθμού ελληνικών λέξεων στη γλώσσα Πάστο, αλλά αποκαλύπτω αρκετές παραμέτρους των αρχαίων Ελλήνων, αν και είναι νεκρές τώρα, στην κυρίως Ελλάδα, εντούτοις υπάρχουν ακόμη μεταξύ πολλών ή λίγων Παστούν.»




Ο Αφγανός μελετητής για να πείσει τον αναγνώστη αναφέρει τη διάσωση ενός πολεμικού χορού των αρχαίων Ελλήνων, που είχε το όνομα ‘Αθηνά’. Το όνομα ‘Αθέν’, μας λέει, υπάρχει ακόμη σε όλη την περιοχή όπου ζουν οι Παστούν, στο Πακιστάν και το Αφγανιστάν. Ο χορός φαίνεται να έχει ιδιαίτερη σχέση με αυτόν που ονομάζεται «Πυρρίχιος» (σημ: ελληνικά στο κείμενο) με κινήσεις που θα μπορούσαν να επιφέρουν τους χορευτές σε εκστατικές καταστάσεις.

«Οι αρχαίοι Παστούν», λέει, ο Αμανουλάχ Γιλζάϊ, τους οποίους θα αποκαλώ Ελληνο-Αφγανούς, φαίνεται να έχουν πάρει πολλά στοιχεία από τους αρχαίους Έλληνες της ηπειρωτικής αρχαίας Ελλάδας. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι των αθηναϊκών ελλανόδικων επιτροπών. Το σύστημα αυτό απονομής δικαιοσύνης έχει αλλάξει σε πολλά μέρη του κόσμου, αλλά μερικές φυλές Παστούν έχουν το ίδιο από ελληνιστικά χρόνια, πάνω από δύο χιλιάδες χρόνια.»

Πιο κάτω ο Αμανουλάχ Γιλζάϊ παραλληλίζει εφτά αρχαίες ελληνικές θεότητες με ονομασίες που συναντούμε σήμερα στο ανατολικό Ιράν και οι οποίες προέρχονται από την ελληνική γλώσσα. Ο θεός Ζεύς στη γλώσσα Πάστο λέγεται Ζέσταν, με μια ελάχιστη ηχητική διαφορά μπορεί να ακουστεί ως Ζεύσ-ταν.

Η Αθηνά ήταν η λατρευτή θεά των αρχαίων Παστούν ή ελληνο-αφγανών. Η αναπαράσταση στα ελληνο-βακριανά νομίσματα της μακεδονικής Αθηνάς ήταν περισσότερο σαν θεά του πολέμου και των υδάτων. Κι αυτό γιατί πολλοί Παστούν ακόμη έχουν παράδοση τον πολεμικό χορό ‘Άθεν’. Ο χορός ‘Άθεν’ είναι πατριωτικός, όπως ακριβώς ήταν και στους αρχαίους Έλληνες.

Τονίζει ο συγγραφέας για το θέμα αυτό: “ Οι Παστούν, οι οποίοι είναι μουσουλμάνοι, γενικά, δεν βλέπουν τους χορούς με ένα θετικό βλέμμα, αλλά ο ‘Άθεν’ αποτελεί τη μοναδική εξαίρεση, αφού τον τηρούν με σεβασμό γνωρίζοντας πως ο χορός αυτός ανήκει στο προ-μουσουλμανικό παρελθόν τους.

»Η καταγωγή του ‘Άθεν’ έγινε γνωστή από την δική μου έρευνα.
Οι Ταλιμπάν του Αφγανιστάν θεωρούν τον ‘Άθεν’ ως μη μουσουλμανικό στοιχείο και τον απαγόρευσαν, ενώ αποτελεί το κύριο στοιχείο της εθνικής ομάδας των Παστούν. Αυτό έγινε για πρώτη φορά στην ιστορία του Αφγανιστάν, η απαγόρευση του χορού, ο οποίος αποτελούσε τον εθνικό χορό αιώνων για τη χώρα».

Ο Αφγανός ερευνητής αναφέρει για τη θεά του γάμου την Ήρα με τη μυθική θεά των Παστούν Όρα και τα έθιμα τα οποία διατηρούνται έως σήμερα.

Ο θεός του θανάτου Άδης με τον Αδίρ-αχ που παραπέμπει στο τέρας που έχει την ονομασία ‘Mordozmai’ που παραβάλλεται με τον Μινώταυρο, που ήταν μισός άνθρωπος και μισός ζώο που μια τέτοια εικόνα μπορεί κανείς να δεί σε ελληνο-βακτριανό άγαλμα στο Μουσείο της Πεσαβάρας.

Ο Τάρταρος υπάρχει στην Πάστο ως Ταρταρίν και σημαίνει την χειρότερη έκφραση του διαβόλου.
Αναφέρεται ακόμη για τον Πάνα, την Περσεφόνη, τη Δήμητρα και τους συσχετίζει με σχετικές ονομασίες στη γλώσσα Πάστο.

Παραθέτει ακόμη και ορισμένες λέξεις που έχουν αλλοιωθεί, όπως:
Λίγο=lega
Γυναίκα= Jenekai
Θείος=Thro
Γιαγιά= Yayah Anyah
Όριζα=Rizi
Αυγό (ωό)=agai
Κεφάλι, κάρα= Kakarra
Κλπ.


Σημείωση:
Την έρευνα αυτήν προλογίζει, στην αγγλική γλώσσα, ο Έλληνας πανεπιστημιακός καθηγητής Νικόλας Βερνίκος ο οποίος σημειώνει:
«Η τεκμηρίωση του κ. Α. Γιλζάϊ παρέχει μερικές δραματικές ενδείξεις επιρροής του ελληνικού παρελθόντος με αρχαιολογικά ευρήματα τα οποία δεν έχουν ακόμη μελετηθεί ή δημοσιευθεί επίσημα, σχετικά με στοιχεία και αντικείμενα καθημερινής χρήσης. Αλλά ωθεί περαιτέρω την έρευνα του στο ετυμολογικό πεδίο των λαϊκών εκφράσεων των Παστούν με τις ελληνικές γλωσσικές επιρροές. Σημειώνει ακόμη μερικά κοινά γνωρίσματα που υπάρχουν μεταξύ του φυλετικού νόμου των Παστούν-Βαλί και όμοιων φυλετικών μεσαιωνικών νόμων στις βαλκανικές περιοχές όπου οι Μακεδόνες είχαν εξουσιάσει και οι βασιλικές μακεδονικές γενιές είχαν συνάψει δεσμούς συγγένειας.»


Το πλήρες δημοσίευμα, στην αγγλική γλώσσα, μπορείτε να το διαβάσετε στην: Pashto




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Αφγανοί ‘Παστούν’: Είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων!..."

Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

Όμηρος vs Βίσμαρκ

Ο πολιτισμός ενάντια στο νεοφιλελευθερισμό
γράφει ο Chems Eddine Chitour
«Ξένε, το έθιμο μου είναι να τιμήσω τους φιλοξενημένους» Όμηρος (Η Οδύσσεια)

«Διπλωματία χωρίς όπλα είναι μουσική χωρίς όργανα» Ότο φον Βίσμαρκ


Αυτά τα δύο ρητά σε αντιπαράθεση: το πρώτο αντανακλά την ανθρωπιστική διάσταση του πατέρα της Ιλιάδας και της Οδύσσειας περιγράφοντας σε αυτό το μεγάλο ποίημα έναν θυμό πάνω από τον άνθρωπο, που είναι το θέμα–κλειδί της εποποιίας που δεν απέκτησε ούτε μια ρυτίδα μετά από 32 αιώνες.

Το δεύτερο ρητό αποδίδεται στον καγκελάριο της Γερμανίας Βίσμαρκ. Το ρητό του εξακολουθεί να είναι έγκυρο, ιδίως αν στην θέση των όπλων, βάλουμε τη δύναμη του χρηματοπιστωτικού τομέα.
Για πάνω από ένα χρόνο, η Ελλάδα είναι στο στόχαστρο του άγριου νεοφιλελευθερισμού. Ισχυρίζεται, δικαίως ή αδίκως, ότι η είσοδος της στη ζώνη του ευρώ δεν της έφερε πολύ τύχη. Τι ακριβώς συμβαίνει με αυτό το χρέος που συνέχεια ανανεώνεται, ή ακόμα αυξάνεται, ενώ στην εποχή εκείνη η κυβέρνηση Παπανδρέου επέβαλε δραστικά μέτρα λιτότητας στους Έλληνες χωρίς κανένα αποτέλεσμα επειδή «το βαρέλι των Δαναΐδων» αδειάζει αμέσως στα χρηματοκιβώτια των καρχαριών της οικονομίας.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο ένατο σχέδιο αναδιάταξης της, αυτή τη φορά φτάνοντας στο πάτος που μπορεί να οδηγήσει στην Επανάσταση. Η ελληνική κρίση, που ξέσπασε στα τέλη του 2009 δεν σταμάτησε να προκαλεί σύγχυση και ανησυχία! Η πρόσφατη ψήφιση του σχεδίου λιτότητας από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, με αποτέλεσμα τη βία και το χάος που γνωρίζουμε, ήταν η απαίτηση της Ευρώπης με επικεφαλής την Μέρκελ για να ξεμπλοκάρουν μια «κρίσιμη υποστήριξη» ώστε να αποφύγει η Ελλάδα την προγραμματισμένη «πτώχευση».
Με δεδομένη την ψήφο των Ελλήνων, οι ευρωπαϊκές αρχές αποφάσισαν την Τρίτη 14 να «αναβάλλουν» τη βοήθειά τους, επειδή «η Αθήνα δεν είχε εκπληρώσει όλες τις απαιτήσεις», πράγμα που έκανε στις 18 Φεβρουαρίου 2012. Στις 20 Φεβρουαρίου η τρόικα αποφάσισε για το δάνειο των 130 δισ. δολαρίων με άθλιες συνθήκες και με μπόνους την προσθήκη του επιτόπου ελέγχου από τα αρπακτικά με τον άσπρο γιακά των Βρυξελλών που εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα για να επιβλέψουν την «καλή χρήση των χρημάτων και κυρίως για να προωθήσουν γρήγορα το ξεπούλημα - ό,τι ακόμα τρώγεται - σε ιδιώτες ...

Η πατρίδα του Όμηρου όμηρος των μεγάλων δυνάμεων από τον δέκατο ένατο αιώνα
Φαίνεται ότι η τρέχουσα κατάσταση στην Ελλάδα δεν είναι μια παραδοξότητα, καθώς γνώρισε παρόμοια επεισόδια στο δέκατο ένατο αιώνα.
Διαβάζουμε στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung υπό τον τίτλο:
«Μια αθεράπευτη χώρα εδώ και 150 χρόνια»:
«Υπερφορτωμένη με χρέη, διατηρουμένη μόνο από την υποστήριξη των ευρωπαϊκών δυνάμεων, εγκλωβισμένη σε μια αναποτελεσματική διοίκηση: αυτή η απόλυτη διάγνωση της ελληνικής ασθένειας δόθηκε από τον Γάλλο Edmond About το... 1858.
Η Ελλάδα είναι το μόνο γνωστό παράδειγμα μιας χώρας που ζει στη μέση μιας πλήρους πτώχευσης από την ημέρα της γέννησής της. (...) Η Ελλάδα έζησε περισσότερα από είκοσι χρόνια σε ειρήνη με την πτώχευση. Όλοι οι προϋπολογισμοί από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο ήταν ελλειμματικοί. (...) Χρειάστηκαν οι Προστάτιδες Δυνάμεις της Ελλάδας να εγγυηθούν τη φερεγγυότητά της για να μπορέσει να διαπραγματευτεί ένα δάνειο από το εξωτερικό. Το δάνειο σπαταλήθηκε από την κυβέρνηση χωρίς κανένα καρπό για τη χώρα και όταν τα χρήματα δαπανήθηκαν, αναγκάστηκαν οι εγγυητές να εξυπηρετήσουν τους τόκους. Η Ελλάδα δεν μπορούσε να τους πληρώσει».
«Σήμερα παραιτείται από την ελπίδα να απαλλαγεί κάποτε από τους πιστωτές της! (...)» (1)
«Η Ελλάδα , διαβάζουμε σε αυτή τη αφιέρωση, είναι η μόνη πολιτισμένη χώρα, όπου οι φόροι πληρώνονται σε είδος. Το χρήμα είναι τόσο σπάνιο στην ύπαιθρο, που χρειάστηκε να καταφύγουν σε αυτό τον τρόπο καταβολής. (...) Από τότε που το κράτος είναι υπεύθυνο για την είσπραξη των φόρων, τα έξοδα συλλογής είναι μεγαλύτερα και τα έσοδα αυξήθηκαν ελάχιστα. Οι φορολογούμενοι κάνουν ό, τι έκαναν και οι αγρότες: δεν πληρώνουν. Οι πλούσιοι ιδιοκτήτες, οι οποίοι είναι ταυτόχρονα σημαντικές προσωπικότητες, βρίσκουν τρόπους για να ζημιώσουν το κράτος, είτε με εξαγορά είτε με εκφοβισμό των υπαλλήλων (...) Ο νόμος δεν είναι ποτέ στην Ελλάδα αυτό το δυσεπίλυτο πρόσωπο που γνωρίζουμε. Οι υπάλληλοι ακούν τους φορολογούμενους. Όταν μιλάς στον ενικό και αυτοαποκαλείσαι αδελφός, βρίσκεις πάντα τον τρόπο να συνεννοηθείς. Όλοι οι Έλληνες γνωρίζονται και αγαπιούνται λίγο. Δεν γνωρίζουν αυτό το αφηρημένο ον που λέγεται κράτος και δεν το αγαπούν. Τέλος, ο έφορος είναι προσεκτικός: ξέρει ότι δεν πρέπει να εκνευρίζει κανένα, ότι υπάρχουν επικίνδυνες διαβάσεις για να επιστρέψει σπίτι του και ότι ένα ατύχημα συμβαίνει γρήγορα. Οι νομάδες φορολογούμενοι (βοσκοί, ξυλοκόποι, καρβουνιάρηδες, ψαράδες) είναι ευτυχείς και θεωρούν σχεδόν τιμή τους να μην πληρώνουν φόρους. Νομίζουν ότι, όπως στην εποχή της Τουρκοκρατίας, ο εχθρός τους είναι το κράτος και ότι είναι ανθρώπινο δικαίωμα να κρατήσεις τα χρήματά σου. (....)» (1)
Μπορούμε να προσθέσουμε τη διαφθορά, αυτό το κακό «δημοκρατικά μοιρασμένο στον κόσμο», αυτό που οι Έλληνες αποκαλούν «φακελάκι», μια άλλη εκδοχή του αιγυπτιακού «μπακσίς», ή της αλγερινής «τσίπας»...
Αυτή η μέθοδος διαχείρισης ενοχλεί την κρύα γερμανική μηχανή, άξια διάδοχος του αρχοντοχωριάτη Βίσμαρκ που κυβέρνησε με μια σιδερένια γροθιά την Γερμανία. Με αυτή τη λογική, ο άξιος διάδοχος του Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, δεν θα μπορούσε -κατά την άποψή του- να πληρώσει για το τρυπημένο καλάθι. Σύγκρινε την Ελλάδα με «πηγάδι χωρίς πάτος». Ένα «πιθάρι των Δαναΐδων», πιο δημοφιλής έκφραση στην Ελλάδα. Τούτο εξόργισε τον Έλληνα Πρόεδρο.

Ο ιστορικός και εθνολόγος Παναγιώτης Γρηγορίου επιστρέφει σε αυτή την ταπείνωση:
«Αυτοί οι άνθρωποι απαίτησαν από όλα τα πολιτικά κόμματα της βαρονίας μας, την αποδοχή του θανάτου δι 'απαγχονισμού που επιβλήθηκε από το μνημόνιο ΙΙ, ανεξάρτητα από την έκβαση των προσεχών εκλογών. (...) Ακόμη και ο πρόεδρος μας, τόσο «μαλακός» μέχρι στιγμής, ο Κάρολος Παπούλιας κατηγόρησε χθες τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, για προσβολή της χώρας μας. «Δεν μπορώ να δεχτώ τον κ. Σόιμπλε να προσβάλει την χώρα μου», δήλωσε ο πρόεδρος μας, μέλος της αντίστασης ενάντια στην προηγούμενη γερμανική κατοχή στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. «Ποιος είναι αυτός ο κύριος Σόιμπλε που τολμά να ταπεινώνει την Ελλάδα; (...)».
Αυτή την εβδομάδα, μερικά πανεπιστήμια ανέβαλαν ορισμένες γραπτές εξετάσεις λόγω της έλλειψης χαρτιού, τέρμα τα λεφτά για χαρτί για τις εξετάσεις. Τα σχολεία μας κλείνουν αρκετά συχνά για λίγες μέρες, ελλείψει θέρμανσης, ο Ηρόδοτος δεν περνά εύκολα!» (2)

Έξοδος από το ευρώ και / ή να κάνουν όπως η Ισλανδία;
Τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να αποφύγει αυτές τις Ειδούς του Μαρτίου;
Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (ΚΚΕ) προτείνει την έξοδο από τη ζώνη του ευρώ για να «αναπνεύσει η χώρα και να τιμωρηθεί η πλουτοκρατία που κατέστρεψε την Ελλάδα για δεκαετίες». Σε αυτή τη περίπτωση, φαινομενικά δυσεπίλυτη, υπάρχουν φωνές που ζητούν η Ελλάδα να μην πληρώσει τα χρέη που συσσωρεύονται λόγω των τόκων. Η περίπτωση της Αργεντινής, αλλά προπαντός της Ισλανδίας συζητείται. Το παρακάτω απόσπασμα εξηγεί:
«(...) Περισσότερο από ποτέ, ο κόσμος της κερδοσκοπίας αναλαμβάνει τη μάσκα του γύπα που χαίρεται για την αγωνία του επομένου φαγητού του. (...) Η Σόνια Μιτραλιά, μέλος της Ελληνικής Επιτροπής κατά του χρέους και του CADTM International, στην αγόρευση της δίνει λεπτομέρειες για την εξαθλίωση του ελληνικού λαού και κλείνει ως ακολούθως: το συμπέρασμά μας είναι κατηγορηματικό: η ελληνική τραγωδία δεν είναι ούτε μοιραία ούτε άλυτη. Η λύση υπάρχει και η αποκήρυξη, ακύρωση ή μη καταβολή του δημόσιου χρέους αποτελούν μέρος αυτής της λύσης ως πρώτο βήμα στη σωστή κατεύθυνση. Δηλαδή, για τη σωτηρία ενός ολόκληρου ευρωπαϊκού λαού που απειλείται από μια ανθρωπιστική καταστροφή χωρίς προηγούμενο σε καιρό ειρήνης ...» (3)
θα μπορούσε κανείς να αναφέρει την περίπτωση της Αργεντινής -που τα κατάφερε, παρά το ΔΝΤ- αλλά πιο κοντά μας, το παράδειγμα της Ισλανδίας δείχνει μια βαθιά αντίθεση με το πρόσωπο του χάους που βλέπουμε στην Ελλάδα, και ωστόσο είναι πιο σημαντικό.
Στην Ισλανδία αυτή τη στιγμή συντελείται μια γνήσια δημοκρατική και αντι-καπιταλιστική επανάσταση, χωρίς κανείς δεν μιλά για αυτόν και χωρίς κανέναν να μεταδίδει την είδηση. (...) Ένας λαός που διώχνει την δεξιά από την εξουσία, που διώχνει και έναν «φιλελεύθερο αριστερό» αντικαταστάτη της, που ο λαός επέβαλε δημοψήφισμα για το αν θα επιστρέψει ή όχι τα χρέη προς τις καπιταλιστικές τράπεζες. Μια νίκη με 93% επέβαλε την μη αποπληρωμή των τραπεζών, την εθνικοποίηση των τραπεζών και το αποκορύφωμα αυτής της διαδικασίας κατά πολλούς τρόπους «επαναστατικής»: Εκλογή μιας Συντακτικής Συνέλευσης, στις 27 Νοεμβρίου 2010, με σκοπό να γράψει νέους νόμους που θα μεταφράζουν την βασική λαϊκή οργή ​​έναντι του καπιταλισμού και τις προσδοκίες του λαού για άλλη κοινωνία. Σύμφωνα με το Νομπελίστα οικονομολόγο Πολ Κρούγκμαν, η Ισλανδία ανέκαμψε γρηγορότερα, γιατί ποτέ δεν είχε υιοθετήσει το ευρώ.
Δύο οράματα της Δημοκρατίας: εκείνων που την επινόησαν και εκείνων που κατανόησαν πώς να την χρησιμοποιούν. (3) Μπορούμε να προσθέσουμε ότι το ισλανδικό θάρρος κέρδισε, μαθαίνουμε ότι ο οργανισμός αξιολόγησης Fitch επανεκτίμησε προς τα πάνω τη βαθμολογία της Ισλανδίας ...
Βυθισμένη σε μια καταστροφική ύφεση, η Ελλάδα αιμορραγεί θανάσιμα από μια «ανίκανη» ΕΕ, ενώ ο «αναίσθητος» Επίτροπος Οικονομικών Όλι Ρεν, κατηγορεί τον Peter Oborne σε ένα καυτό κατηγορητήριο. Μια ιδέα που γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη να υποστηριχθεί διότι αυτή η ένωση των εθνών αποκαλύπτει ξαφνικά μια αρκετά δυσάρεστη πλευρά: μετατρέπεται σε έναν ανελέητο δυνάστη που δείχνει μόνο περιφρόνηση για τη δημοκρατία, την εθνική ταυτότητα και την επιβίωση των ανθρώπων στους δρόμους. Αυτή την εβδομάδα, ίσως ζήσαμε ένα σημείο καμπής, με την τελευταία παρέμβαση των Βρυξελλών: οι γραφειοκράτες απειλούν να ωθήσουν μια ολόκληρη χώρα σε πτώχευση, αν τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν δεσμευτούν να υποστηρίξουν το σχέδιο λιτότητας που προωθεί η Ένωση.
Ας επανατοποθετήσουμε το ελληνικό πρόβλημα στα πλαίσια που του ταιριάζει. Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν έχει ήδη κατρακυλήσει 13% από το 2008 και αν πιστεύουμε τους ειδικούς θα μειωθεί κατά 7% ακόμα μέχρι το τέλος του έτους. Με άλλα λόγια, τα Χριστούγεννα, η ελληνική ύφεση θα είναι δυο φορές χειρότερη από την οικονομική καταστροφή που συγκλόνισε τη Βρετανία πριν από ογδόντα χρόνια. (...) Πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι η απογοήτευση που έφερε η δημοκρατία τροφοδοτήθηκε από την παρέμβαση της ΕΕ, ιδιαιτέρα δε με την επιβολή από τις Βρυξέλλες του Λουκά Παπαδήμου ως μαριονέτα πρωθυπουργό. (...) "(4)

Μια άλλη λύση, η αποπληρωμή των χρεών του πολέμου;
Πριν από έξι μήνες σε ένα από τους παροξυσμούς της κρίσης του ελληνικού χρέους, μερικοί Έλληνες σκέφτηκαν να στραγγαλίσουν την Γερμανία επειδή δεν έχει πληρώσει το πολεμικό χρέος της για την εισβολή και κατοχή της Ελλάδας, μια Αμερικανική ταινία - Ο Λοχαγός Κορέλλι- υπενθύμισε αριστοτεχνικά ένα επεισόδιο του οργανωμένου ιταλο-γερμανικού κτυπήματος.
Για υπενθύμιση, οι Μηδικοί Πόλεμοι θα επέτρεπαν στους Έλληνες να ζητήσουν αποζημίωση από τους Πέρσες ή από τους Ρωμαίους, αφού το 146 π.Χ. εισέβαλαν στην Ελλάδα...
Μετά το 1945: στις περιοχές της κατοχής και μέχρι το 1947, οι Άγγλοι, Γάλλοι, Ρώσοι διέλυσαν τα τελευταία εργοστάσια που είχαν μείνει όρθια.
Οι Αμερικανοί επιβίβασαν τους πύραυλους και τον Werner von Braun. Αλλά υπήρχε το Σχέδιο Μάρσαλ το 1947 που έβρεξε όλη την Ευρώπη με δολάρια, τη Γερμανία και τη Γαλλία λόγω του ψυχρού πολέμου.
Για την εφημερίδα Le Monde: «Οι Γερμανοί, οι οποίοι γκρινιάζουν να χρηματοδοτήσουν ένα δεύτερο πακέτο διάσωσης για την Ελλάδα, θα έπρεπε να θυμούνται τι έχουν λεηλατήσει σε αυτή τη χώρα κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου [...] Με τους τόκους , είναι 81 δισεκατομμύρια ευρώ που οφείλουν στην Αθήνα.
Πρόκειται για έναν άλλο τρόπο να δούμε την Ευρώπη και την ιστορία της.
«Ο άνθρωπος ο οποίος εκφράζεται έτσι δεν είναι ένας παλιός Έλληνας της, ή μέλος της ελληνικής αντιπολίτευσης, δεν είναι καθόλου Έλληνας. Είναι ο Ευρωβουλευτής Daniel Cohn-Bendit, που κατηγόρησε την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου τους Γερμανούς αξιωματούχους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μετά την άρνηση της ευρωπαϊκής τρόικας να χορηγήσει το δεύτερο πακέτο βοήθειας των 130 δις ευρώ στην Αθήνα». (5)
«Στις αρχές του 2010, ενώ ταξίδευε στη Γερμανία, ο Θεόδωρος Πάγκαλος, τότε αναπληρωτής πρωθυπουργός, είχε ρίξει μια βόμβα στα κύματα του BBC: «Πήραν τα αποθέματα χρυσού της Τράπεζας της Ελλάδος, πήραν το ελληνικό χρήμα και δεν το επέστρεψαν ποτέ. Αυτό το θέμα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί κάποια μέρα».
Τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, ο Έλληνας υφυπουργός Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης, προχώρησε περισσότερο με την εκτίμηση του γερμανικού χρέους προς τη χώρα του σε 162 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με το ύψος του ελληνικού χρέους που ανερχόταν σε 350 δις ευρώ στα τέλη του 2011.
Πιο πρόσφατα, ήταν η σειρά του ήρωα της Αντίστασης Μανώλη Γλέζο, 89 ετών, γνωστό για το κατέβασμα της ναζιστικής σημαίας από την Ακρόπολη το 1941, να απαιτήσει την επιστροφή του δανείου που επιβλήθηκε στην Ελλάδα από το ναζιστικό καθεστώς. «Μαζί με τις αποζημιώσεις για τον πόλεμο», η Αθήνα διατηρεί πάντα το δικαίωμα να το διεκδικήσει, «Πρόκειται για 162 δισ. ευρώ, χωρίς τους τόκους», κατά την εκτίμηση του.(5)
Για τον Μανώλη Γλέζο, αντιστασιακό από την πρώτη ώρα, η ενοποιημένη Γερμανία έχει υποχρέωση από το 1990 να τιμήσει τις υποχρεώσεις αποζημιώσεων που της αντιστοιχούν από το Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο. (...) Η Ιταλία, για παράδειγμα, έχει εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις αποζημιώσεων της προς την Ελλάδα. Το ίδιο για τη Βουλγαρία, η οποία έκανε κατοχή στην Ελλάδα μαζί με τη Γερμανία και την Ιταλία την περίοδο 1941 - 1944, και η οποία ήθελε να αποζημιώσει για τις ζημιές που προκάλεσαν τα στρατεύματά της στον ελληνικό λαό. (6)
«Αυτός ο "δανεισμός" δεν πρόκειται ποτέ να αποπληρωθεί, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν εμφανίζεται στη Συμφωνία του Λονδίνου του 1953 που καθόρισε το ποσό των εξωτερικών χρεών που πραγματοποιήθηκαν από τη Γερμανία μεταξύ 1919 και 1945. (...)
Η Ουάσιγκτον κατάφερε προπαντός από τις χώρες δικαιούχες του σχεδίου Μάρσαλ να παραιτηθούν να απαιτήσουν αμέσως το ποσό που τους χρώσταγε η Γερμανία, μεταφέροντας το ζήτημα των ενδεχομένων αποζημιώσεων στην ημερομηνία επανένωσης της Γερμανίας, ως μέρος μιας «συνθήκης ειρήνης».
«Από εκείνη τη στιγμή, η Γερμανία στάθηκε όρθια, ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη είχε υποστεί αφαίμαξη στις τέσσερεις φλέβες για να επουλώσει τις πληγές που άφησε ο πόλεμος και η γερμανική κατοχή», συμπεράνει ο Γερμανός ιστορικός της οικονομίας Άλμπρεχτ Ritschl, καθηγητής στο London School of Economics, (...)
Ο σημερινός πρωταθλητής της οικονομίας της ζώνης του ευρώ προέβη τρεις φορές σε στάση πληρωμών κατά τη διάρκεια του εικοστού αιώνα: το 1930, το 1953 και το 1990»(...) Συνολικά, η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία αποζημίωσε μόνο μία φορά την Ελλάδα: 115 εκατομμύρια γερμανικά μάρκα (περίπου 58 εκατ. ευρώ). Ήταν το 1960, ως μέρος μιας συνολικής συμφωνίας με μερικές ευρωπαϊκές χώρες και το Ισραήλ». (5)
Γερμανοί υπουργοί, κατά τη διάρκεια της «ανακάλυψης» της τρύπας (του χρέους) θα είχαν προτείνει στους Έλληνες να πουλήσουν τα νησιά τους. Υπάρχουν εμφανώς δύο αντιλήψεις για τον άνθρωπο. Αυτή της κρύας βόρειας Ευρώπης, του υπολογισμού, η οποία καταφεύγει στην θεία αγορά και στους ολιγαρχες για να εξουσιάζονται οι λαοί, και αυτή του Νότου πιο ανθρώπινη.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι «βόρειοι όταν μιλούν για τις χώρες της Μεσογείου (Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα), τρεις αυτοκρατορίες και η μητέρα της Δημοκρατίας, μιλούν για χώρες του Club Med: ανεμελιά και εργασία με σφεντόνα ...
Οι Έλληνες μπορεί να έχουν κάνει λάθη και πρέπει να επανεξετάσουν τον τρόπο λειτουργίας του κράτους και του φορολογικού καθεστώτος τους.
Αλλά είναι ηθικό, η Γερμανία και η Γαλλία, κυρίως, να δανειστούν από την ΕΚΤ με γελοίο επιτόκιο και στη συνέχεια να «δανείζουν» στην Ελλάδα με επιτόκιο 5%, συσσωρεύοντας περισσότερο λίπος στην πλάτη της Ελλάδας;
Ο Βίκτωρ Ουγκώ έδωσε φόρο τιμής στην Ελλάδα: «Ο κόσμος γεννιέται, ο Όμηρος τραγουδά. Είναι το πουλί αυτής της αυγής».

Όχι, η Ελλάδα δεν πρέπει να πεθάνει!
Όχι, τα χρήματα δεν πρέπει να κυβερνήσουν τον κόσμο!
Διακυβεύεται το μέλλον του ανθρώπου.
«Πρώτα ο Άνθρωπος», επιμένει ο Jean-Luc Mélenchon και έχει απόλυτο δίκιο!

Καθηγητής Chems Eddine Chitour
Πολυτεχνείο ΕΠΓ edu.dz

3. http://mondialisation.ca/index.php/sinformer/nature voyage/sinformer/energie/www.globalresearch.ca/onlinejournal.com/artman/publish/index.php?context=va&aid=29321 Mondialisation.ca, le 16 février 2012

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Όμηρος vs Βίσμαρκ"
Related Posts with Thumbnails