Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014

Η Τουρκία και η κουρδική ανεξαρτησία

Η Τουρκία απέναντι στην προοπτική της κουρδικής ανεξαρτησίας------- Μετά από τη στενή συνεργασία μεταξύ Τουρκίας και Κούρδων του Ιράκ στον οικονομικό τομέα –κυρίως όσον αφορά στα ενεργειακά- αλλά και των τάσεων προσέγγισής τους μετά και την επίσκεψη του Κούρδου ηγέτη Μπαρζανί στο Ντιγιάρμπακιρ συνοδεία του Τούρκου πρωθυπουργού, οι δηλώσεις του Huseyin Celik, εκπροσώπου τύπου του κυβερνώντος κόμματος στους βρετανικούς Financial Times που υπονοούσαν την αποδοχή της ανεξαρτησίας του κουρδικού τομέα του Ιράκ προκάλεσαν αίσθηση. ---Με την συνεργασία του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων--- Άρθρο του Σπανού Ι. Κωνσταντίνου--------- Στις παρακάτω γραμμές προσπαθούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα για ποιό λόγο η Τουρκία υιοθετεί φιλοκουρδική ρητορική και προβάλλουμε τέσσερις λόγους που - ελπίζουμε ότι - την αιτιολογούν. Οι τουρκοκουρδικές σχέσεις...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η Τουρκία και η κουρδική ανεξαρτησία"

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

Ο Ζεόλιθος ενάντια στη Μαργαρόνια

Του Νίκου Λυγερού Φέτος στο Νομό Μεσσηνίας βλέπουμε ότι υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα με τη Μαργαρόνια. Είναι ένα έντομο που προσβάλλει συνήθως τη νεαρή βλάστηση αλλά και τον καρπό, περισσότερο στο σημείο επαφής δύο καρπών παρά μεμονωμένους. Στην ελιά, οι προνύμφες του εντόμου προσβάλλουν τις τρυφερές κορυφές των βλαστών, κλειστά άνθη αλλά και πράσινους καρπούς. Σημαντική ζημιά κάνει μόνο σε νεαρά δενδρύλλια, άρα είναι προβληματικό για τα φυτώρια ελιάς. Σε κάθε περίπτωση αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι στην περιοχή προσβολής της ελιάς από τη Μαργαρόνια, οι ελιές που έχουν ψεκαστεί με 3 kg ζεόλιθο για 200 λίτρα νερού, δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Έτσι βλέπουμε πρακτικά ότι ο ζεόλιθος λειτουργεί ενάντια στη Μαργαρόνια σε ανοικτό κάμπο κι όχι μόνο σε πειράματα εργαστηρίου. Είναι λοιπόν σημαντικό να ενημερωθούν όσο πιο γρήγορα γίνεται οι καλλιεργητές για να προστατέψουν την παραγωγή τους πριν γίνει οποιαδήποτε προσβολή. Αυτή...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ο Ζεόλιθος ενάντια στη Μαργαρόνια"

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΕΛΛ. ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ La légende des sciences

Σε όποιο σημείο της Ιστορίας και αν βρισκόμαστε, σε όποια κοινωνία, σ' έναν φοβερά εξελιγμένο πολιτισμό ή σε μια πρωτόγονη φυλή, μπορουμε να επισημάνουμε, πριν την ανάπτυξη της επιστήμης, μια κάποια γνώση. Σχεδόν πάντα υπάρχουν αριθμοί, σχήματα, ταξινομήσεις ζώων και γιατροί. Αλλά η απαρχή της επιστήμης δεν βρίσκεται ακόμα εκεί. Γιατί; Γιατί σε κάποιες στιγμές της Ιστορίας συμβαίνει κάτι πολύ περίεργο: Όλες οι μορφές γνώσης προχωρούν μαζί. Τα πάντα μεταβάλλονται και τα πάντα γεννιούνται. Παραδείγματος χάρη, σήμερα τα πάντα αλλάζουν: Οι τεχνικές της γνώσης, φυσικά, η παιδεία, τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Αστρονομία, η Χημεία, η Ιατρική κ.λπ. Ξαφνικά το σύνολο της γνώσης μοιάζει να προχωρεί σαν μεγάλο ποτάμι, σαν τεράστιος κορμός. Πότε λοιπόν ξεκίνησε η επιστήμη και πού; Θα πει κανείς πως είχε κάποιες απαρχές...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΕΛΛ. ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ La légende des sciences"

Τα κάστρα της Έλλάδος

Αν ξεκινήσουμε να μετράμε ένα – ένα τα κάστρα της Ελλάδας, το πιο πιθανόν είναι να χάσουμε το μέτρημα.Η Ελλάδα, λοιπόν, διαθέτει 800 κάστρα, που εξιστορούν τη δική τους ιστορία, τα ηρωικά κατορθώματα και την καθημερινότητα ενός ένδοξου παρελθόντος. Και ξεκινάμε την παρουσίασή τους με ορισμένα μόνο από τα πιο... ξακουστά, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά σε ολόκληρο τον πλανήτη. Και έπεται συνέχεια...Ρόδος το κάστρο των Ιπποτών Η μεσαιωνική πόλη της Ρόδου έχει ανακηρυχθεί από την Unesco «Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς». Η παλιά πόλη της Ρόδου από την καινούρια χωρίζονται από το εκπληκτικά διατηρημένο βυζαντινό κάστρο.Τα τείχη της καστροπολιτείας οικοδομήθηκαν από τους Ιππότες του τάγματος του Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ (Ιωαννίτες Ιππότες), οι οποίοι ενίσχυσαν την προϋπάρχουσα βυζαντινή οχύρωση δημιουργώντας ένα...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Τα κάστρα της Έλλάδος"

Ζεόλιθος και Κολοκάσι

Του Νίκου Λυγερού Το Κολοκάσι είναι εμβληματικό προϊόν της Κύπρου και ειδικά της περιοχής Σωτήρας, η οποία θα έπρεπε να έχει ήδη μια Προστατευμένη Ονομασία Προέλευσης. Οι ειδικοί γνωρίζουν βέβαια και τις πούλλες. Αλλά ας ασχοληθούμε με το Κολοκάσι που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής. Το επιστημονικό του όνομα είναι Colocasia esculenta και είναι γνωστό από τη ρωμαϊκή εποχή. Η Κύπρος είναι μια ιδανική περιοχή για την ανάπτυξή του. Παραδοσιακά το Κολοκάσι είναι μια βιολογική καλλιέργεια, ακόμα κι αν αυτό το στοιχείο δεν έχει αναδειχθεί από τους παραγωγούς. Τα φύλλα του έχουν την ιδιότητα του λωτού, δηλαδή είναι υπερυδροφοβικό και οφείλεται στην επιφάνειά του και στη νανομετρική του δομή. Έχει ως προϊόν χαρακτηριστικά της πατάτας και αναπτύσσεται μέσα στη γη. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι ο ζεόλιθος μπορεί να του προσφέρει μεγάλη ανάπτυξη και ανθεκτικότητα, αφού καθαρίζει τη γη που βρίσκεται από τα βαρέα μέταλλα...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ζεόλιθος και Κολοκάσι"

Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014

Από την τέχνη του ανθρώπου στην ανθρώπινη τέχνη

Του Νίκου Λυγερού Αρχίζουν όλοι οι άνθρωποι που δεν είναι τέρατα με την τέχνη, για να εκφράσουν το προσωπικό τους είναι γιατί δεν μπορεί να ειπωθεί με άλλο τρόπο. Είναι ατομική ανάγκη που δεν υπολογίζει τίποτε άλλο, γιατί η δημιουργικότητα πρέπει να ζήσει δίχως απαραίτητα να ελέγχεται. Όμως με την πάροδο του Χρόνου η ανθρωπιά παίζει ένα ρόλο όλο και πιο σημαντικό, γιατί το έργο τέχνης γίνεται σημείο αναφοράς για πολλούς ανθρώπους και αποκτά μια συλλογικότητα. Έτσι σιγά σιγά ο καλλιτέχνης μέσω του έργου αποκτά ένα άλλο ρόλο αφού εκφράζει κι άλλους κι όχι μόνο μιας εποχής. Με τις αναλύσεις του έργου, το περιεχόμενό του γίνεται κτήμα των ανθρώπων και ανήκει πια στη μνημοσύνη της υπερδομής που αποτελείται από την Ανθρωπότητα. Τότε δημιουργείται η αλλαγή φάσης κι αντιλαμβανόμαστε πλέον τι είναι η ανθρώπινη τέχνη, όπως το βλέπουμε και στις βυζαντινές εικόνες και τοιχογραφίες. Δεν είναι πια το άτομο που εκφράζεται αλλά ένα...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Από την τέχνη του ανθρώπου στην ανθρώπινη τέχνη"

Νικόλαος Χριστόφιλος:Ο τρέλλληνας

by ellas Αναζητώντας τόσον καιρό τα ίχνη των Ελλήνων σε όλον τον κόσμο και ερευνώντας την τεράστια συμβολή τους σε επίπεδο πολιτισμού, τεχνών, επιστήμης και γενικότερα γνώσης σε όποιο μέρος του κόσμου και αν ταξίδευαν, δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε την ιδιαίτερη παρουσία κάποιων μεγάλων προσωπικοτήτων που ξεχώρισαν συμβάλλοντας δυναμικά στα προβλήματα κάθε τόπου. Γιατί οι Έλληνες, όπου κι αν πάνε, όπου κι αν βρίσκονται, δεν μπορούν με τίποτα να ξεχάσουν το «δαιμόνιο» που έχουν στο DNA τους και το οποίο τους κάνει να μεγαλουργούν! Αναλόγως και ο Νικόλαος Χριστόφιλος, ο «τρέλληνας» της Αμερικής, που συνέδεσε το όνομά του με το πρώτο πείραμα στο διάστημα, το περίφημο Argus. Ο Νικόλαος Χριστόφιλος γεννήθηκε το 1916 στην Βοστόνη και από παιδί εξέφρασε την αγάπη του και...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Νικόλαος Χριστόφιλος:Ο τρέλλληνας"

Πήγασος: το φτερωτό άλογο.

Κατά τον Ησίοδο (Θεογονία 276-282), ο Πήγασος ήταν καρπός της ένωσης του Ποσειδώνα με τη Γοργώ Μέδουσα και ξεπήδησε από τον λαιμό της όταν την αποκεφάλισε ο Περσέας με τη συνδρομή της Αθηνάς. Κατά μια άλλη μαρτυρία, ο Πήγασοςγεννήθηκε από το αίμα που έπεσε στη θάλασσα. Τότε ο Περσέαςιππεύοντας αυτόν κατάφερε να διαφύγει τη καταδίωξη των άλλων δύο γοργόνων, αδελφών της Μέδουσας ή, με την πιο συνηθισμένη μορφή του μύθου, με τα φτερωτά σανδάλια του.Γόνος, λοιπόν, του θεού των υδάτων ο Πήγασος, επόμενο ήταν και το όνομά του να παραπέμπει στο υγρό στοιχείο, στην πηγή, αφού μάλιστα γεννήθηκε κοντά στις πηγές του Ωκεανού, του μυθικού ποταμού που περιβάλλει τον κόσμο (Θεογονία 281-283).Ένας άλλος μύθος παραδίδει πως η Iπποκρήνη, μια πηγή στην κορυφή...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Πήγασος: το φτερωτό άλογο."

Η Απόφαση του ΥΠΕΚΑ για τα 20 ελληνικά θαλάσσια οικόπεδα

Του Νίκου Λυγερού Η απόφαση του ΥΠΕΚΑ αφορά την Προκήρυξη Διεθνούς Διαγωνισμού για παραχώρηση δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων σε είκοσι θαλάσσιες περιοχές στη Δυτική Ελλάδα και νοτίως της Κρήτης. Με αυτόν τον τρόπο μετά την ανακοίνωση των είκοσι οικοπέδων, η Ελλάδα περνά στο επόμενο στάδιο που είναι απαραίτητο για να ενεργοποιηθεί το όλο πλαίσιο. Η απόφαση βασίζεται στον Νόμο περί Υδρογονανθράκων 2289/1995, στην τροπολογία 4001/2011 και στην απόφαση με την ανακοίνωση των 20 θαλάσσιων οικοπέδων. Το σημείο 3 προβλέπει ότι η κατάθεση των προσφορών των εταιρειών γίνεται το αργότερο έως και την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά από έξι μήνες από την ημερομηνία δημοσίευσης Ανακοίνωσης της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το νομικό πλαίσιο υπόκειται στο Νόμο περί Υδρογονανθράκων...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η Απόφαση του ΥΠΕΚΑ για τα 20 ελληνικά θαλάσσια οικόπεδα"

Τρίτη 5 Αυγούστου 2014

Ένας Έλληνας φέρει την σημαία του έως τον θάνατο.

Για όσους δεν έτυχε να το γνωρίζουν…Όταν μπήκαν οι Γερμανοί στην Αθήνα, 27 Απριλίου 1941, η πρώτη τους δουλειά ήταν να στείλουν ένα…απόσπασμα υπό τον λοχαγό Γιάκομπι και τον υπολοχαγό Έλσνιτς για να κατεβάσει τη Γαλανόλευκη από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και να υψώσει τη σβάστικα. Δεξιά ο Παρθενώνας, αριστερά οι Καρυάτιδες. Από την ελιά τής Αθηνάς οι Γερμανοί αντικρίζουν στο ακραίο σημείο τού βράχου τής Ακρόπολης πού δεσπόζει τής πόλης, την γαλανόλευκη σημαία πού θ’ αντικατασταθεί από τον αγκυλωτό σταυρό. Η εθνική Σημαία με το μεγάλο σταυρό στην μέση λάμπει και τα χρώματά της τονίζουν και τονίζονται από τον Παρθενώνα που στέκει αγέρωχος και όμορφος όπως πάντα. Εκεί στην θέση Καλλιθέα, στο ανατολικό σημείο του Ιερού Βράχου ο επικεφαλής του αποσπάσματος ζήτησε από τον εύζωνο που φρουρούσε τη σημαία μας να την κατεβάσει και...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ένας Έλληνας φέρει την σημαία του έως τον θάνατο."

Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014

Ο Οσαναγόρας και η Κυπριακή ΑΟΖ

Του Νίκου Λυγερού Μετά από την Αφροδίτη ως κοίτασμα του θαλάσσιου οικοπέδου 12 της Κυπριακής ΑΟΖ, έρχεται η σειρά του Οσαναγόρα στο 9. Ενώ το 12 είναι ένα από τα πιο φτωχά τεμάχια της Κυπριακής ΑΟΖ, το 9 είναι το πιο ακριβό από όλα. Γι’ αυτό το λόγο, 9 από τις 15 κοινοπραξίες των 33 υποψηφίων εταιρειών είχαν υποβάλει φάκελο γι’ αυτό το οικόπεδο. Τελικά η αδειοδότηση κατέληξε στην κοινοπραξία της ENI- Kogas που έκανε μια καλύτερη προσφορά από την κοινοπραξία Novatec, Gas Prom Bank και Total. Και τώρα βλέπουμε αντικειμενικά τη σοβαρότητα της ENI-Kogas, αφού αναμένουμε ήδη τη μεταφορά της πλατφόρμας γεώτρησης, για να εκτελέσει την αποστολή της στην Κυπριακή ΑΟΖ. Έτσι δεν θα έχουμε μόνο πρακτικά στοιχεία από την αμερικανική εταιρεία Nobel αλλά και από την ιταλοκορεατική κοινοπραξία. Με αυτόν τον τρόπο θα πάψουν και οι κριτικές των θεωρητικών προσεγγίσεων της ΑΟΖ. Και θα ενισχυθούν τα 13 θαλάσσια οικόπεδα της Κύπρου με...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ο Οσαναγόρας και η Κυπριακή ΑΟΖ"

Η Ελλάδα είναι το κερί του πολιτισμού μας

Λέγεται «Πρόμαχος» και είναι η ταινία που θα κάνει τους Βρετανούς να νιώσουν άβολα, τόσο για την κλοπή του λόρδου Έλγιν, όσο και για το γεγονός ότι συνεχίζουν να κρατούν τα γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο. Αρχές Φεβρουαρίου ξεκίνησαν τα γυρίσματα, μπήκε το νερό στο αυλάκι και πριν από λίγες ημέρες έγινε η avant premiere στο Λονδίνο παρουσία αρκετού κόσμου, ανάμεσα σε αυτούς και του ηθοποιού Στίβεν Φράι που είναι διαπρύσιος οπαδός της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης. Πρόκειται για μια ελληνο-αμερικανική έμπνευση των αδερφών Κόρτι και Τζων Βούρχη, οι οποίοι για τις ανάγκες της ταινίας έκαναν γυρίσματα, επάνω στον ιερό βράχο της Ακροπόλεως των Αθηνών. Για την ταινία δούλεψαν και αρκετοί φίλοι και συνεργάτες της StarSystemPro. Ο τίτλος της ταινίας είναι ''Πρόμαχος'' και περιγράφει τον έρωτα...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η Ελλάδα είναι το κερί του πολιτισμού μας "
Related Posts with Thumbnails