Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Τετάρτη 17 Απριλίου 2019

H ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ!!!!

Στοιχειώδη εκπαίδευση: Γραφή, ανάγνωση, λυρική και επιλεγμένη επική ποίηση, 
χορός. 

Περίπου μέχρι δώδεκα χρονών.

Μέση και ανωτέρα εκπαίδευση:

Μέχρι περίπου τα είκοσι της χρόνια εκπαιδεύεται συνήθως από την μητέρα της στην οικονομία και διαχείριση του νοικοκυριού, υφαντική, χειροτεχνία, διακοσμητική.

Επίσης υπήρχαν για τις κόρες πλουσιοτέρων Αθηναίων ιδιωτικά οικοδιδασκαλεία στα οποία σπούδαζαν μουσική, κιθαρωδία, όρχηση κ.λ.π.

Ανωτάτη εκπαίδευση:

Πλήθος ανωτάτων σχολών δεχόταν ευχαρίστως γυναίκες!

Επειδή η ιστορία ασχολείται κυρίως με πολέμους οι οποίοι με εξαίρεση των Αμαζόνων και ολιγοστών εξαιρέσεων άλλων γυναικών είναι ανδροκρατική, δεν έχουμε όλα τα ονόματα των γυναικών επιστημόνων.

Παρ όλα αυτά υπάρχουν πάρα πολλές γυναίκες που διέπρεψαν στον χώρο της επιστήμης.

Στην Ανωτάτη Φιλοσοφική και Μαθηματική Σχολή του κορυφαίου Διδασκάλου Πυθαγόρα διέπρεψαν:

Οι Θεανώ, Θεόκλεια, Ασκληπιγένεια, Περικτιόνη, Φιλτύς, Μελίσσσα,, Τιμύχα, Μιλλία, Χειλωνίς, Κρατησόκλεια,Βοιώ, Θεάδουσα και πολλές άλλες.

Και ξέρετε ποιος ήταν ο Διδάσκαλος των « Ηθικών αρχών» του Πυθαγόρα;

Η Θεμιστόκλεια, η Ιέρεια των Δελφών!

Η Σχολή του Επίκουρου:

Οι Άνθεια, Λεόντιον, Ερώτιον.

Η Πλατωνική Ακαδημία:

Το Πανεπιστήμιο της Αρχαίας Ελλάδας, διήρκεσε σχεδόν 1000 χρόνια μέχρι που ο Ιουστινιανός για να σώσει τον κόσμο από …την ιερόσυλο τρέλα των Ελλήνων (Ιουστινιανός Κώδιξ) το έκλεισε.

Διεσώθησαν τα ονόματα της Λασθένειας, και της Αξιοθέας.

Ανώτατες Σχολές Ιατρικής: Κνίδος, Κως, Αλεξάνδρεια.

Διέπρεψαν οι:

Αγνοδίκη, Δεινομάχη, Ερμιόνη, Ευτυχία, Φιλονίλα, Κλεοπάτρα μάλιστα βοηθός και συνεργάτρια του μεγάλου ιατρού Γαληνού, Ολυμπιάς, Σάλπη και πολλές άλλες.

Γνωρίζετε ότι η Ελληνίδα Φαραώ της Αιγύπτου Κλεοπάτρα δεν έφτιαχνε μόνο δηλητήρια αλλά και φάρμακα και ότι έγραψε ένα βιβλίο περί φαρμάκων;

Αυτά εν ολίγοις για την ανώτατη εκπαίδευση στην αρχαία Ελλάδα.

Αλλά σκεφτήκατε από πότε συμμετέχουν οι γυναίκες στην ανώτατη εκπαίδευση στον μοντέρνο κόσμο;

Το 1890 μ.Χ. διέγραψαν όλες τις γυναίκες που θέλησαν να λάβουν μέρος στην ανώτατη εκπαίδευση.

Αυτό δεν έγινε ούτε στην Αφρική ούτε στην Ασία, αλλά στην πεπολιτισμένη 
Μ Βρετανία!

Στην Ελλάδα παρά τις επελάσεις της έφιππης αστυνομίας στο πανεπιστήμιο τόλμησε να σπουδάσει μόλις το 1896 μ.Χ. η Ελληνίδα Αγγελική Παναγιωτάκη!!

Το Όρος του Άθω και οι γυναίκες:

Η εντύπωση ότι στο όρος Άθως ζούσαν μόνο άντρες είναι λάθος.

Μάλλον θα πρέπει οι αρθρογράφοι να μας εξηγήσουν για ποίο λόγο δεν το αναφέρουν.

Είναι ύποπτο να ξεκινάς την Ιστορία της Ελλάδος από τους μοναχούς….

Από την μυθολογία μαθαίνουμε ότι το όρος είχε παραχωρηθεί από τον Δία στην „χρυσόθρονον αγνήν Αρτέμιδα“.

Σε πολλούς είναι επίσης γνωστό ότι λέγεται και ο „κήπος της Παναγίας“, και πρωτύτερα ονομαζόταν „ο κήπος της Αρτέμιδος“.

Μάλιστα ο αρχιμανδρίτης Ανδρέας Αγιορείτης ο οποίος έζησε μία δεκαετία σε Σκήτη αναφέρει ότι βρέθηκε εκεί νόμισμα με απεικόνιση της θεάς Αρτέμιδος.

Επίσης ο Παυσανίας (Αρκαδικά 31,8) αναφέρει ότι σε ιερά αφιερωμένα σε θεές επιτρεπόταν η είσοδος σε γυναίκες αλλά σε άνδρες μόνο μία φορά τον χρόνο.

Γυναικεία ιερατικά αξιώματα

Τα ιερατικά αξιώματα των γυναικών ήταν:

Ιέρεια, Πρωθιερέα, Μυσταγωγός, Υδρανός (για βάφτιση), Παναγείς (πάναγνες), Ιεροφάντιδες, Ιεαραπόλοι, Αρχιέρεια, Προμάντις.

Γιορτές γυναικών

Ανθεσφόρια ( Ηροσάνθεια), Γυναικοθύνθια (Αλεαία), Εκδύσια (Αποδύσια), Ενδυμάτια, Ηρώα, Ηραία Θύεια:

Οι γυναικείοι Ολυμπιακοί αγώνες, Θυίεια, Μύσια, Τιτθηνίδια,Μύσια, Καρυάτεια.

Στα Καρυάτεια, στην πόλη Καρυές της Αρκαδίας όμορφες γυναίκες έδειχναν τα κάλλη τους σε άνδρες και επέλεγαν έναν για σύζυγο!!


Επιμέλεια παρουσίασης : Γιώργος Χαβαλές


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " "

Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ!!!
Αυτό που συναντάμε στον Ελληνικό πολιτισμό είναι η ριζικά διαφορετική εικόνα του Κόσμου από την μέχρι τότε εικόνα του κόσμου των παραδοσιακών λαών.
Αυτή η αλλαγή δεν συντελέστηκε απότομα από την μία μέρα στην άλλη αλλά μετά από αιώνες συνεχούς μεταμόρφωσης .
Γι' αυτό στην Αρχαία Ελλάδα συναντάμε και τις δύο αντιλήψεις την μαγική και την φιλοσοφική .
Tο πέρασμα από την μία στην άλλη ήταν αυτό που δημιούργησε την αλλαγή στην εικόνα του κόσμου.
Έτσι έχουμε από την μία τον Όμηρο και τον Ησίοδο και στην συνέχεια από την άλλη τους Ίωνες φιλοσόφους που είναι εκείνοι που φέρνουν την νέα αντίληψη.
Αυτό που συντελέστηκε με τους Ίωνες φιλοσόφους ήταν μια αλλαγή στην παράσταση του χώρου.
Αυτή η αλλαγή προκάλεσε μία μεταμόρφωση της ιδέας που είχε ο ίδιος άνθρωπος για τον εαυτό του, την Φύση και το Σύμπαν.
Οι Ίωνες φιλόσοφοι είχαν ως σκοπό τους να παρουσιάσουν στα γραπτά τους , μία θεωρία, μία γενική αντίληψη που μπορεί να εξηγήσει τον κόσμο χωρίς καμία θρησκευτική ανησυχία χωρίς καμία αναφορά σε θεότητες ή ιερουργικές πρακτικές.
Αντίθετα οι φυσικοί είχαν συνείδηση ότι σε πολλά σημεία αντιτάσσονται στις παραδοσιακές θρησκευτικές δοξασίες. Βρισκόμαστε μπροστά στο Ιδεώδες της κατανόησης του κόσμου.
Αιτιολογούν την διάταξη του σύμπαντος με ένα καθαρά λογικό τρόπο.
Θέλουν κάθε άνθρωπος να κατανοήσει με απλά παραδείγματα πως συγκροτήθηκε ο κόσμος.
Με την εμφάνιση τους βλέπουμε μια εκλαΐκευση των μυστηρίων της αρχαιότητας .
Οι ίδιοι όμως δεν ξεφεύγουν από την δογματική που χαρακτηρίζει την μυθική σκέψη επειδή οι ίδιοι ήταν μυημένοι με μια συσκέκριμένη αποστολή .
Αυτά μέχρι τον Πλάτωνα .
Ο Αριστοτέλης είναι ο πρώτος πραγματικά φιλόσοφος.
Έτσι από την κοσμογονία του Ησιόδου που βλέπουμε ότι ο κόσμος ήταν ένα τεράστιο πιθάρι που καταλήγει σε ένα στενό λαιμό και από τον οποίο ξεπετάγονται οι ρίζες του κόσμου και ότι μέσα σε αυτόν φυσούν σίφουνες προς όλες τις κατευθύνσεις του χώρου συγκεκριμένα του Χάους και ότι στην συνέχεια ο Ζευς γίνεται βασιλιάς του κόσμου και βουλώνει το στόμιο του πιθαριού έτσι ώστε να μη υπάρχει εισροή του Χάους στον κόσμο τη Τάξης περνάμε στην νέα αντίληψη για τον κόσμο και την προνομιακή θέση που έχει σε αυτή ο κύκλος.
Αυτό που χαρακτηρίζει το σύμπαν στην νέα αντίληψη είναι η σφαιρικότητα του η κυκλική του όψη όπως μας δίνεται από τον Αναξίμανδρο.
Για τον Αναξίμανδρο η γη παραμένει ακίνητη στο κέντρο της ουράνιας σφαίρας εξαιτίας της ίσης της απόστασης από όλα τα σημεία της σφαίρας.
Τοποθετημένη στο κέντρο τίποτα δεν την εξουσιάζει , τίποτα δεν την κυριαρχεί αντίθετα με τις μυθικές παραδόσεις που η γη εξαρτιόταν από κάτι άλλο που την βαστάζει.
Αυτή η μη-κυριαρχία σημαίνει Αυτονομία χαρακτηριστικό της Λογικής νοοτροπίας.
Το πάνω, το κάτω, το δεξί , το αριστερό, δεν υπάρχουν μόνα τους αλλά σε σχέση με το κέντρο .
Το πάνω και το κάτω δεν είναι μόνο συμμετρικά αλλά και αντιστρεπτά.
Αντίληψη που κυριαρχεί μέχρι σήμερα κοιτώντας τον παγκόσμιο χάρτη μίας οποιαδήποτε χώρας την βλέπουμε πάντα στο κέντρο.
Η Γη για τον Αναξίμανδρο αναφέρεται ως "υπό μηδενός κρατούμενης" και σημαίνει ότι δεν εξουσιάζεται δεν κυριαρχείται από κανένα όπως η Κοινή Εστία στο κέντρο τη πόλης.
Η γη βρισκόμενη στο κέντρο μπορούμε να πούμε ότι είναι μια μικρογραφία του όλου .
Κάθε σημείο του σύμπαντος όποια και να είναι η θέση του είναι αναγκαστικά περιορισμένο και επιμέρους.
Μονάχα το άπειρο δεν είναι μερικό.
Η γη επειδή είναι το κέντρο είναι "κοινή" για όλα τα σημεία του χώρου και έτσι μπορούμε να πούμε ότι είναι ομόλογη του απείρου.
Η Γη η οποία είναι ακίνητη και σταθερή στο κέντρο του κόσμου οι φιλόσοφοι την ονομάζουν Εστία προβάλλοντας στην φύση την εικόνα της ανθρώπινης κοινωνίας με την μορφή που της είχε δώσει η πόλη .
Μέσα από τις μεταμορφώσεις του συμβολισμού της Εστίας βλέπουμε πως έγινε το πέρασμα από μια μυθική εικόνα σε μια πολιτική και γεωμετρική.
Στην νέα νοοτροπία ο άνθρωπος εκλογικεύει για να συλλάβει την νέα αντίληψη του χώρου που εκφράζεται ταυτόχρονα στην θρησκεία , στην φιλοσοφία ,στην επιστήμη και στην πολιτική.
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ:
Η νέα κοσμολογική αντίληψη για την οργάνωση του χώρου είναι στενά συνδεδεμένη όπως θα δούμε και με την οργάνωση του κοινωνικού χώρου στην Αρχαία Ελλάδα στα πλαίσια της Πόλης -Κράτους .
Αυτό που βλέπουμε στο πολιτικό επίπεδο είναι ότι η Κοινή Εστία δεν είναι μια οποιαδήποτε Εστία είναι τοποθετημένη στο κέντρο της Πόλης και σε αυτήν κατατίθεται το κράτος για να μην μπορεί να το ιδιοποιηθεί κανείς .
Ονομάζεται κοινή γιατί συμβολίζει το σύνολο μιας πολιτικής κοινότητας .
Ο όρος κοινά δηλώνει τον πολιτικό τομέα , σημαίνει αυτό που είναι κοινό σε όλους , τις δημόσιες υποθέσεις.
Έτσι τίποτα που να ανήκει στον δημόσιο τομέα δεν μπορεί να ρυθμιστεί από ένα μόνο άτομο .
Ανάμεσα σε αυτούς που συγκροτούν την πολιτική κοινότητα όλα τα κοινά πρέπει να γίνονται αντικείμενο δημόσιας συζήτησης .
Η πόλη προϋποθέτει μια διαδικασία που αφαιρεί το ιερό χαρακτήρα από την κοινωνική ζωή και την εκλογικεύει.
Δεν υπάρχει πια ο βασιλιάς-ιερέας που τηρώντας ένα θρησκευτικό ημερολόγιο κάνει ότι πρέπει να γίνει στο όνομα της ανθρώπινης ομάδας .
Τώρα οι ίδιοι οι άνθρωποι παίρνουν στα χέρια τους την "κοινή τύχη" και αυτοί αποφασίζουν μετά από συζήτηση.
Οι υποθέσεις της πόλης ρυθμίζονται μετά από δημόσια συζήτηση όπου ο καθένας μπορεί να παρέμβει και για να αναπτύξει τα επιχειρήματα του .
Ο λόγος γίνεται το όργανο των δημοσίων συζητήσεων και λόγος η ικανότητα να σκέπτεται κανείς με επιχειρήματα , η ικανότητα που ορίζει τον άνθρωπο ως "πολιτικό όν".
Αυτή την σημασία που παίρνει ο προφορικός λόγος ως όργανο της πολιτικής ζωής αντιστοιχεί με την κοινωνική αλλαγή της γραφής .
Στους λαούς τους μέχρι τότε η βασιλεία ήταν η μορφή διακυβέρνησης του κράτους και η γραφή ήταν προνόμιο των γραφέων μιας συγκεκριμένης κάστας .
Την εποχή της πόλης -Κράτους το προνόμιο μιας κάστας γίνεται κοινό για όλους .
Αυτό που παρατηρείται με την νέα νοοτροπία είναι ότι πολλά πράγματα περνούν από το χώρο του Εσώτερου στον χώρο του εξωτερισμού.
Το κοινό σημείο του συμβολισμού του χώρου που το συναντάμε και στον πολιτικό τομέα είναι ότι και αυτός στηρίζεται στην γεωμετρία του κύκλου.
Στον ελληνικό κόσμο είναι που βρίσκουμε το νέο σχέδιο όπου όλα τα δημόσια κτίρια συγκεντρώνονται γύρω από την αγορά .
Πολλοί λαοί μέχρι τότε ήταν έμποροι με καλύτερα συστήματα από τους Έλληνες αλλά κανείς δεν είχε αγορά .
Η προέλευση της αγοράς βρίσκεται στην τάξη των πολεμιστών .
Όταν οι πολεμιστές συγκεντρώνονταν σχημάτιζαν ένα κύκλο .
Μέσα στον χώρο δημιουργούταν ένας χώρος δημόσιας συζήτησης.
Όταν κάποιος μιλούσε και τελείωνε έβγαινε από το μέσο και τότε έμπαινε κάποιος άλλος και απαντούσε.
Η πολεμική σύναξη μετά από κοινωνικοοικονομικές αλλαγές θα γίνει η αγορά της Πόλης.
Στο Πολιτικό επίπεδο όλες αυτές τις αλλαγές τις βλέπουμε να εκφράζονται με ολοκληρωμένο τρόπο στο πολίτευμα του Κλεισθένη του Αθηναίου .
Οι μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη προκάλεσαν βαθιά μεταμόρφωση στην οργάνωση του χώρου αλλά και του χρόνου.
Πρώτα η πόλη οργανώνεται με βάση την εδαφική αρχή και όχι των αριστοκρατικών          γενών .
Η πόλη προβάλλεται πάνω στον χώρο , Φυλές και δήμοι προβάλλονται πάνω στο έδαφός. ¨όλα προσανατολισμένα προς ένα κέντρο την κοινή Εστία.
Η Κοινή Εστία δίνει ένα νέο θρησκευτικό πλαίσιο αλλά πρόκειται πια για πολιτική.
Ένας συγκερασμός του μαγικού και του λογικού.
Όλα τα αξιώματα έχουν ένα θρησκευτικό χαρακτήρα .
Ο θεσμός των Ιερατείων των Φυλών ανάγονται στο Κλεισθένη που κληρωνόταν ετησίως από το σύνολο των Φυλών .
Το ίδιο σύστημα που υπάρχει και σήμερα αλλά δεν έχει κανένα θρησκευτικό υπόβαθρο.
Αυτές οι τομές είχαν σαν αποτέλεσμα την ανάπτυξη της Φιλοσοφίας αλλά και της Σοφιστικής.
Σπάζοντας συνήθειες της σκέψης ριζωμένες στη θρησκεία υιοθετεί τον αριθμό 10 αντί του 12 (Δώδεκα μήνες , δώδεκα θεοί κ.ο.κ)
Η χρήση του δεκαδικού συστήματος έγινε κυρίως για την εξάπλωση του εμπορίου και του νομίσματος για την καταγραφή των λογαριασμών.
Μια εξήγηση για αυτό είναι ότι με την εξωτερίκευση της γραφής έρχεται στον δημόσιο χώρο αυτό το σύστημα αρίθμησης που ήταν για καθορισμένη χρήση και είχε πολιτικό και όχι θρησκευτικό χαρακτήρα .
Ένας καθαρός διαχωρισμός του εξωτερικού και του εσωτερικού χώρου .
Πίσω όμως από όλες αυτές τις μεταρρυθμίσεις κρύβεται το Μαντείο των Δελφών .
Επειδή ήταν αυτό που όρισε τον Κλεισθένη και αυτό που όρισε τον Ήρωα-προστάτη της κάθε φυλής στην αρχαία Αθήνα.
Επίσης το Μαντείο συνδέεται και με την αποικιακή εξάπλωση των Ελλήνων.
Ο ίδιος ο Αναξίμανδρος ήταν επικεφαλής μίας αποικίας Μιλησίων στην Απολλωνία του Πόντου.
Έτσι ερχόμαστε στην αρχή στα λόγια του Χ.Α.Λ που μας λέει ότι όλα αυτά έγιναν κάτω από την καθοδήγηση του Εσώτερου χώρου , του χώρου των Σοφών.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Με τον ελληνικό πολιτισμό έχουμε την εγκαθίδρυση μιας νέας νοοτροπίας , που επεκτείνεται σε όλα τα επίπεδα του χώρου , την εμφάνιση ενός νέου ανθρώπου.
Παρατηρείται η τάση προς το συγκεκριμένο, το μορφικό ,το γεωμετρικό ,το ρεαλιστικό!!
Συμπέρασμα είναι ότι ο Ελληνικός Πολιτισμός ήταν ένας πολιτισμός-μεντεσές που μας δείχνει το πέρασμα από την Μαγική εποχή στην ορθολογική!!!!!

Επιμέλεια παρουσίασης : Γιώργος Χαβαλές

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
Ι) Η ΝΕΑ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ-FERNAND SCHWARZ
II) ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ- JEAN-PIERRE VERNANT
III) ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ- J.A.L




Αρχή φόρμας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " "

Δευτέρα 8 Απριλίου 2019

Η ΑΛΟΓΟΠΑΡΑΛΟΓΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ!!!!!!!!!!!!!

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΩ ΤΟΝ ΟΛΙΣΘΗΡΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ ΕΝΑ ΚΑΤΗΦΟΡΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΣΤΡΩΝΟΥΝ ΜΕ ΚΑΛΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΤΡΟΠΟ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΑΛΛΟΓΕΝΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ή ΕΜΜΕΣΗ ΣΥΝΕΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!!

ΟΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΟΒΑΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ!!!

ΑΡΑΓΕ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΕΞΗΓΗΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ!!

ΚΑΙ ΕΔΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΕΤΕ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΩ ΔΥΟ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ!!!
ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!!!

ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ (ΣΤΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥΣ) ΛΕΙΠΕΙ Η ΣΩΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Η ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΣΤΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ!!

ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΕΝ ΦΕΡΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΑΦΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ (ΤΩΡΑ ΤΗ ΛΕΝΕ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ) ΤΟΥ ΠΥΡΗΝΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΕΝΝΟΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΣ.....................ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ!!!

Ο ΣΚΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ Ο ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΤΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΤΑ ΖΩΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΤΕ!!!!!!!!!!!!

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΑΕΙ ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΓΝΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ!!

ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΛΟΙΠΟΝ !!!

ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΥ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΟΛΗ ΑΥΤΗ ΤΗ ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!!

ΧΑΣΑΜΕ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΤΗΣΑΜΕ ΤΗ ΛΑΘΟΣ.......... ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΒΑΛΕΣ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " "

Παρασκευή 5 Απριλίου 2019

ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝΤΩΝ;;;;;;

Με αφορμή την αντιπαράθεση με έναν συνέλληνα στο Φ/Β για το μεταξύ μας πολιτικό φρόνημα παρέθεσα μερικές σκέψεις μου προκειμένου να αιτιολογήσω την άποψη ότι οι κομματικές διαφορές μεταξύ των Ελλήνων είναι ψευδείς και ανύπαρκτες και δεν έχουν κανένα ηθικό υπόβαθρο!!!
Όλα στη ζωή είναι πολιτική, αφού άλλωστε η ίδια η ζωή είναι πολιτικό φαινόμενο.
Κι αυτό μπορεί να σημαίνει πως όσο πιο έντιμη είναι η ζωή σου, τόσο πιο έντιμη πολιτική κάνεις!!!
Έτσι ο άνθρωπος είναι τόσο περισσότερο άνθρωπος, όσο περισσότερη ηθική αντοχή εμφανίζει!!
Και ασφαλώς κανείς μας δεν γεννιέται ελεύθερος, γίνεται και γίνεται όσο του αξίζει να είναι!!!
Οι άνθρωποι σε παλαιότερες εποχές μπορεί να έζησαν σαν νομάδες, ποτέ όμως σαν μονάδες.
Για να επιβιώσουν υποχρεώθηκαν να συμβιώσουν!!!!
Δημοκρατία σε τελευταία ανάλυση σημαίνει γνώση.
Γνώση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών μας.
Όσο πιο μορφωμένη είναι μια κοινωνία, τόσο πιο αληθινή είναι η δημοκρατία της!!
Συχνά στη ζωή το μεγαλείο ταυτίζεται με την απλότητα και η απλότητα με το μεγαλείο.
Το μεγαλείο για την ιστορία δεν υπήρξε ποτέ αριθμητικό.
Η ιστορία αποστρέφεται την υλική διάσταση...
Η ιστορία είναι πάντοτε εκλεκτική και δίνει την προτίμησή της όχι στους αριθμητικά αλλά ποιοτικά υπέρτερους!!
Και κάτι ακόμη ......στις μέρες μας επιχειρείται μια ιδεολογικοποίηση της ανηθικότητας της παραπληροφόρησης και της συκοφάντησης το πιο ύπουλο και γνωστό όπλο των Ελλήνων όταν θέλουν να δολοφονήσουν χωρίς να χρησιμοποιήσουν συμβατικά όπλα και να βάψουν τα χέρια τους με αίμα!!
Οπότε θα λέγε κανείς ότι όσο πιο πολύ στο χρηματιστήριο των αξιών ανεβαίνει η τιμή των υλικών, τόσο πιο πολύ κατεβαίνει η τιμή των ηθικών αξιών!!!
Ύστερα από όλα αυτά νιώθει κανείς πραγματικά ότι έχουμε πολιτικές διαφωνίες;;;
Άλλωστε όλοι μας δεν έχουμε τις ίδιες πρωτογενείς ανθρώπινες ανάγκες;;;
Οι επίπλαστες και καταχρηστικές ανάγκες είναι αυτές που μας κρατούν διαιρεμένους και δοριάλωτους!!!

Γιώργος Χαβαλές


Αρχή φόρμας


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " "

Κυριακή 31 Μαρτίου 2019

ΧΩΡΙΣ ΕΛΛΗΝΟΜΑΘΕΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΙΔΕΙΑ!!!
TA ΕΙΠΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΓΡΑΨΑΝ ΤΟΣΟΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟΙ ΣΟΦΟΙ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ!!
ΗΤΑΝ Η ΣΗΜΑΔΙΑΚΗ ΧΡΟΝΙΑ (1453) ΟΠΟΥ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΟΓΚΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΟ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ ΠΟΥ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΑ ΑΔΥΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΤΟΥ ΦΥΛΑΣΣΕΤΑΙ ΣΑΝ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΣ (ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΠΑΠΙΚΗ ΑΔΕΙΑ) ΓΙΑ ΟΛΙΓΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΑΚΡΩΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΟΛΙΓΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΠΛΑΝΗΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ!!
Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΠΙΣΩ ΤΟΝ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΑ) ΑΡΧΙΣΕ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΣΙΛΕΥΟΥΣΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΟΛΑ ΤΑ ΝΑΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΙΛΙΑΧΡΟΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΦΕΡΕ ΣΤΟΥΣ ΣΧΕΔΟΝ ΠΡΩΤΟΓΟΝΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΠΩΣ ΕΙΧΑΝ ΜΕΤΕΞΕΛΙΧΘΕΙ ή ΤΟ ΟΡΘΟΤΕΡΟΝ ΕΙΧΑΝ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΤΡΑΠΤΟΥΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!!!!!!!!!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " "
Η ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ!!!!!!!
Η συνεχιζόμενη παθογένεια του Ελληνικού κράτους αλλά και ο ατελέσφορος, αναποτελεσματικός και αντιπατριωτικός τρόπος που πολιτεύονται σήμερα όλα σχεδόν τα κόμματα έχουν καταστρέψει τον κοινωνικό ιστό ακυρώνοντας κάθε δημιουργική προσπάθεια σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας!!
Δεν θα ήθελα να κουράσω με τις κατά καιρούς απαράδεκτες και συχνά επικίνδυνες ιντερνετικές κοινοτυπίες!!
Πολύ σύντομα θα αναφερθώ μόνον σε μια ιστορική διαπίστωση την εποχή του μεγάλου πολιτικού ρήτορα και στρατηγού του αρχαίου αθηναϊκού κράτους <<ΠΕΡΙΚΛΗ>> ο οποίος παρότι ήταν αριστοκράτης και ασφαλώς πλούσιος κατάφερε να επιβάλλει φιλελεύθερες μεταρρυθμίσεις με μεγαλύτερη μονιμότητα και αναντίρρητη αποτελεσματικότητα επειδή ήταν έξυπνος τίμιος ειλικρινής συνετός με φρόνιμη και μετριοπαθή ηγετική παρουσία που όμως λόγω όλων των παραπάνω είχε τεράστια λαϊκή υποστήριξη και μεγάλη κοινωνική απήχηση!!
Υποστήριζε ο έξοχος αυτός πολιτικός ότι κάθε μορφή διακυβέρνησης φαίνεται καλή όταν φέρει ευημερία στο λαό και ακόμα η καλύτερη φαίνεται κακή όταν την εμποδίζει!!!
Ο πολιτικός πολιτισμός τότε βρίσκονταν στο καλύτερο του σημείο, αφού η δημοκρατία είχε αναπτυχθεί με τέτοια επάρκεια, ώστε να του προσδώσει ποικιλία και ορμή και η αριστοκρατία είχε επιζήσει αρκετά, ώστε να του προσδώσει τάξη και φιλοκαλία!!!
Κάτι που διαφεύγει από όλους τους πολιτικούς ταγούς σήμερα είναι το εξής:
Όταν ψάχνεις να βρεις τι είναι σωστό συμβιβάζεσαι και συμβαδίζεις με την ηθική του κόσμου!!
Όταν επιδιώκεις το ωφέλιμο εκμαιεύεις το ήθος από την ψυχή σου!!

Γιώργος Χαβαλές


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " "
ΟΙ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΙ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΑΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ!!!!!!


ΟΠΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΞΑΓΡΙΩΜΕΝΟΣ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΕΣ ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΚΡΩΣ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΣΤΕΛΕΧΗ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ!!!

Ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟΣ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΟΤΙ ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΓΕΓΟΝΟΝΤΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΝΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ!!!

ΩΣΤΟΣΟ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΛΛΟΧΕΥΕΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ ΑΠΟ ΟΠΟΥ Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΑΝΑΛΥΤΗΣ ή Ο ΕΝΘΕΡΜΟΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΠΕΡΙΗΓΗΤΗΣ ΑΝΤΛΕΙ ΤΙΣ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΟΥ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ!!!

Ο ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΑΙΔΕΥΕΙ ΑΥΤΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ ή ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΑΨΕΓΑΔΙΑΣΤΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ!!

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΕΙ ΜΙΑ ΑΝΕΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ «ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ», ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΑΔΟΞΩΣ ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΟΙ ΔΟΞΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΕΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ, ΣΤΟΧΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ!!!

ΣΤΟΝ ΗΜΙΜΑΘΗ ή ΚΑΚΩΣ ΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟ ΝΟΥ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΞΩΝ ΕΡΑΝΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ, ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΑΝΑΚΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΠΡΟΧΕΙΡΑ ΚΑΙ ΑΣΥΣΤΟΛΑ, ΒΑΔΙΖΟΥΝ ΧΕΡΙ-ΧΕΡΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΑΣΜΟΥΣ, ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΥΣ Κ.ΛΠ.

ΓΙ’ ΑΥΤΟΥΣ, Ο ΔΙΑΣ ΚΑΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΑΞΑΓΟΡΑ ή ΜΕ ΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ, Ο ΗΣΙΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΛΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΗΡΑΚΛΕΙΤΟ, Ο ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ ΣΥΜΒΑΔΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ, Η ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑΥΤΟΣΗΜΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ, ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΝΤΕΙΣ ΣΥΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΟΙ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΥΣ ΔΙΑΝΟΗΤΕΣ, Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΜΟ ΠΡΟΪΟΝ ΓΕΝΙΚΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ!!!

ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΕΛΕΙΩΣ ΕΤΕΡΟΚΛΗΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΜΙΑ ΨΕΥΔΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ, ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ «ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ» ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, ΚΑΙ ΣΥΧΝΑ ΑΝΑΚΑΤΕΥΟΥΝ ΣΤΟ ΜΙΓΜΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ, ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΩΝ ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΩΝ, ΘΕΟΣΟΦΙΚΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ, ΝΕΟΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ, ΚΑΙ, ΦΥΣΙΚΑ, ΑΝΕΚΡΑΤΗΤΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ!!

ΕΠΙΣΗΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΩ ΟΤΙ ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΛΗΘΟΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΠΟΧΗ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΚΑΜΙΑ ΕΚΑΤΟΣΤΑΡΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΤΟΜΑ (ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΩ ΠΕΝΗΝΤΑΡΙΑ) ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΔΕΚΑ ΑΙΩΝΩΝ, ΠΟΥ ΕΔΡΑΣΑΝ ΜΑΛΛΟΝ ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΑ (ΑΦΟΥ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΗΚΑΝ ΚΥΝΗΓΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΕΚΔΙΩΧΘΗΚΑΝ ) ή ΠΕΙΡΑΤΙΚΑ!!!

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΥΣΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΤΥΧΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΞΟΟΤΗΤΕΣ, ΒΑΣΑΝΑ ΚΑΙ ΚΟΠΟΥΣ!!

ΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΤΗΣ ΜΑΖΕΥΤΗΚΑΝ ΔΙΚΑΙΩΜΕΝΟΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟ, ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ!!

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ (ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ  ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΓΝΩΣΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ) ΠΡΙΝ ΤΟ 600 π.Χ. ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΑΝΕΠΙΣΤΡΕΠΤΙ ΓΥΡΩ ΣΤΟΝ 4o ΑΙΩΝΑ μ.Χ. (ΑΝΑΜΕΜΙΓΜΕΝΗ ΜΕ ΤΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ).

ΑΥΤΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ!!!

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΧΟΥΝ ΕΙΠΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 600 π.Χ. ΩΣ ΤΟ 400 μ.Χ., ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ!!!!!!!!!!!!!!!!

ΤΕΛΙΚΑ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΑΠΕΡΡΙΨΕ ΟΛΕΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ!!

ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΑΚΟΜΗ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΟΦΟΙ, ΚΑΙ Ο ΣΟΦΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΣΠΑΝΙΟ ΠΡΑΓΜΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!!!!!!


ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΒΑΛΕΣ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " "

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019

Αββάς Fourmont: Κατέστρεψε Σπάρτη, Τίρυνθα, Τροιζήνα, Άργος και δεν άφησε πέτρα πάνω στην πέτρα

 Αββάς Fourmont: Αυτός που κατέστρεψε Σπάρτη, Τίρυνθα, Τροιζήνα, Άργος και δεν άφησε πέτρα πάνω στην πέτρα

 Θησαυροί της αρχαίας Ελληνικής τέχνης καταστραφήκαν και λεηλατηθήκαν, όπως είναι γνωστό, από Ρωμαίους, Φράγκους σταυροφόρους, από τον ενετό στρατηγό Μοροζίνι και από τον Άγγλο (Σκωτο για την ακρίβεια) Έλγιν.


Εξίσου μεγάλη καταστροφή επήλθε από περιηγητές και απεσταλμένους μουσείων, πανεπιστημίων και βασιλιάδων της Ευρώπης, που ήλθαν στην Ελλάδα στους χρόνους της τουρκοκρατίας, για να αποθησαυρίσουν νομίσματα, χειρόγραφα, επιγραφές και έργα τέχνης.

Όλους αυτούς υπέρβαλε σε απληστία και σε καταστροφές που προκάλεσε στους προγονικούς θησαυρούς της Ελλάδας ο αββας Michel Fourmont (1690/1746), απεσταλμένος του βασιλιά της Γαλλίας Λουδοβίκου IE’.

Ο αββάς Fourmont ξεπερνάει και τον Έλγιν όσο αφορά στο βάναυσο τρόπο της καταστροφής των μνημείων, που κυριολεκτικά αφάνισε, αλλά και στον απίστευτο αριθμό των αρχαιοτήτων που κατάστρεψε.

Στην προσπάθειά του να φανεί αρεστός στο βασιλιά του και να εξασφαλίσει αποκλειστικά για εκείνον μονό το δικαίωμα της μελέτης και της ερευνάς επιγραφών και μνημείων, μετά την καταγραφή τους επιδιδόταν με, παρανοϊκή στην κυριολεξία, μανία στην καταστροφή τους επιχαίροντας μάλιστα γι’ αυτήν. Ο Fourmont αναζήτησε επιγραφές στην Αθηνά, στη Σαλαμίνα, στα Μέγαρα και στην Πελοπόννησο, οπού διείσδυσε ακόμη και στα αγριότερα μέρη της Μάνης.

Ο ίδιος ομολογεί σε χειρόγραφο του, που σώζεται μαζί με το ημερολόγιο του, ότι συγκέντρωσε πάνω από 1.500 επιγραφές στην περιήγηση του το 1729 στην Ελλάδα. Σε επιστολή του προς τον κόμη Maurepas, o Fourmont καυχιέται ότι κατέστρεψε(!) τις επιγραφές, για να μην αντιγραφούν από μελλοντικό περιηγητή!!! (…)(…) Όσα γραφεί ο fourmont για την καταστροφή που έκανε στη Σπαρτή εξηγούν και τη σπανιότητα των αρχαιοτήτων σήμερα στη φημισμένη πόλη.

Σημειώνει λοιπόν ο αββας τα εξής απίστευτα: «επί 30 μέρες και πλέον 30, 40 και 60 εργάτες εκθεμελιώνουν, καταστρέφουν, εξαφανίζουν την πόλη της Σπάρτης. Μου υπολείπονται 4 μονό πύργοι να καταστρέψω… Προς το παρόν ασχολούμαι με την καταστροφή των τελευταίων αρχαιοτήτων της Σπάρτης.

Καταλαβαίνετε (αποτείνεται στο Maurepas) τι χαρά δοκιμάζω(!). Αλλά να η Μαντινεία, η Στυμφαλία, η Τεγέα και ιδιαίτερα η Νεμέα και η Ολυμπία αξίζουν την εκ βάθους εκθεμελίωση. (!!!!!!!!!)Έκανα πολλές πορείες αναζητώντας αρχαίες πόλεις αυτής της χωράς και έχω καταστρέψει μερικές. Ανάμεσα τους την Τροιζηνα, την Ερμιόνη, την Τύρινθα (tyrins στο χειρόγραφο αντί tiryns), τη μισή ακρόπολη του Άργους, τη Φλιασιά, το φενέο… Εισέδυσα στη Μάνη.

Εδώ και έξι εβδομάδες ασχολούμαι με την ολοκληρωτική καταστροφή της Σπάρτης! Γκρεμίζοντας τα τείχη, τους ναούς της, μην αφήνοντας πέτρα στην πέτρα θα κάνω και την τοποθεσία της άγνωστη στο μέλλον, για να την ξανακάνω εγώ γνωστή. Έτσι θα δοξάσω το ταξίδι μου. Δεν είναι αυτό κάτι;»

Και πιο κάτω: «η Σπάρτη είναι η πέμπτη πόλη που κάτεσκαψα. Ασχολούμαι τώρα με την καταστροφή των βαθύτερων θεμελίων του ναού του Αμυκλαίου Απόλλωνα. Θα κατέστρεφα και άλλους αρχαίους τόπους το ίδιο εύκολα, αν με άφηναν. Τον πύργο τον γκρέμισα ολοκληρωτικά.».

Για την Τροιζήνα αναφέρει: «γκρέμισα ότι απέμεινε από τα οχυρά και τους ναούς της.». Και με απίστευτη αφέλεια ομολογεί: «από τους περιηγητές που προηγήθηκαν δεν θυμάμαι να τόλμησε κανείς να κατεδαφίσει πύργους και άλλα μεγάλα κτίρια!»

Παρανοϊκός; ημιμαθής; φανατικός εχθρός του αρχαίου πνεύματος εξαιτίας και της ιδιότητας του ως κληρικού; δεν ξέρει κανείς την ακριβή απάντηση. Ίσως λίγο από όλα.Το βέβαιο ωστόσο είναι πως η καταστροφή που προκάλεσε είναι κολοσσιαία και σ’ αυτήν οφείλεται η εξαφάνιση της αρχαίας Σπάρτης, της Τροιζήνας και της Ερμιόνης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, που ο ίδιος δίνει, μόνο στη Σπάρτη πλήρωσε 1.200 ημερομίσθια για το γκρέμισμα των μνημείων και των κτιρίων που σώζονταν ακόμη. Ανατριχιάζει κανείς με τη σκέψη ότι θα μπορούσε ο Fourmont να μεταφέρει το βαρβαρικό μένος στην Ολυμπία, που την επίσκεψη της μάλιστα είχε προγραμματίσει. Αλλά ανακλήθηκε, ευτυχώς, στη Γαλλία λίγο αργότερα. (…)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Αββάς Fourmont: Κατέστρεψε Σπάρτη, Τίρυνθα, Τροιζήνα, Άργος και δεν άφησε πέτρα πάνω στην πέτρα"
Related Posts with Thumbnails