Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2023

 

ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!!!!!!

Το μίσος εναντίον κάθε Ελληνικού ιδεώδους.

Μισούν την Ελλάδα και τους Έλληνες και με κάθε δυνατό τρόπο το επιβεβαιώνουν καθημερινά αιώνες τώρα, με την ανοχή αν όχι συγκατάθεση των Ελλήνων.

Οι Έλληνες αφέθηκαν ή αναγκάστηκαν, να ακολουθήσουν την Εβραϊκή ιστορία χάνοντας την δική τους ταυτότητα, και ακολουθώντας δουλικά ένα υπάνθρωπο και υπανάπτυκτο θεολογικό καθεστώς.

Γιατί άραγε μέχρι σήμερα εξακολουθούν να δηλώνουν “χριστιανοί”, ενώ η ύψιστη ταυτότητα είναι Έλληνας;

Σκέτο, χωρίς θρησκευτικό προσανατολισμό, νέο ή παλαιό.

Γιατί και αυτοί που επιδιώκουν πισωγυρίσματα σε αρχαίους θεούς, είναι “άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς” μια από τα ίδια.

Ο Έλληνας είναι ή Έλληνας ή όλα τα υπόλοιπα είναι δεκανίκια για να στηρίξουν πολιτικές κουτσό-καταστάσεις!!!!

Δεν είναι καν ερώτημα το πώς και γιατί διεισδύει η Εβραϊκή ιστορία, σε μια Ελλάδα που τα εννέα δέκατα των κατοίκων της, αγνοούν την δική τους ιστορία, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών της Μέσης Εκπαίδευσης αντιπαθούν, το μάθημα της Ελληνικής Ιστορίας!!!!

Το έχουν σκόπιμα κάνει αντιπαθές στα παιδιά για να μην τους αρέσει.

Ενώ τα παραμύθια των Εβραίων είναι σκόπιμα επίσης ωραιοποιημένα για να ακούγονται ευχάριστα στα αυτιά των μικρών μαθητών.

Αυτό φυσικά δεν είναι ευθύνη των μαθητών, όσο είναι μαθητές.

Μεγαλώνοντας και γινόμενοι πολίτες είναι ευθύνη αποκλειστικά δική τους το να αποτινάξουν την Εβραϊκή αλυσίδα ή να εξακολουθούν να την φέρουν σαν “κόσμημα” στο πόδι τους, αγνοώντας πως είναι αλυσίδα.

Όποιος νομίζει ότι η συμμορία Ρεμπούση, Δραγώνα και Σία είναι καινούργιο προϊόν είναι βαθιά νυχτωμένος.

Όταν το 1971 ο PHILLIP SHERRARD κυκλοφόρησε το βιβλίο του «ΔΟΚΙΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ» στο οποίο δογματικά υποστηρίζει ότι οι (νέο)Έλληνες δεν είναι Έλληνες και η Ελλάδα δεν είναι Ελλάδα, ο εκδοτικός οίκος “ΣΥΝΟΡO” έσπευσε να το μεταφράσει και να το εκδώσει με την δικαιολογία ότι προσπαθούν να καταπολεμήσουν την ΠΡΟΓΟΝΟΠΛΗΞΙΑ!!!!!

Λες και υπήρξε ουδέποτε σε αυτόν τον τόπο προγονοπληξία.

Κατευθυνόμενοι (από τις γνωστές Μ.Ε.Σ.) και υποτελείς εκδότες, επιστήμονες και θεολόγοι απορρίπτουν την Εθνική μας υπόσταση και υιοθετούν την Χριστιανική ιδεοληψία.

Γιατί άραγε μισούν την Ελλάδα και τους Έλληνες;

Η θρησκεία χρησιμοποιήθηκε ως ιδεαλιστική φιλοσοφία για να κρατήσει τις λαϊκές μάζες μακριά από την αμφισβήτηση της άρχουσας τάξης.

Ο Παύλος μέσω του Χριστιανισμού εξυπηρέτησε τα συμφέροντα του Ιερατείου και της άρχουσας τάξης των Φαρισαίων, με την εγκαθίδρυση του Χριστιανισμού.

Οι Εβραίοι βαθύτατα επηρεασμένοι από τον Ελληνισμό μετά την εξάπλωσή του στην Μεσόγειο και την Ανατολή κατά την Ελληνιστική περίοδο (323-23 π.χ.) θα εισαγάγουν μια νέα θρησκεία.

Ο Χριστιανισμός είναι το τέχνασμα της Άρχουσας τάξης, η αντεπανάσταση εναντίων του κινδύνου που προκύπτει από την μη χειραγώγηση – ύπνωση, της μάζας.

Ο Χριστιανισμός απορρίπτει τον προβληματισμό, την σκέψη, τον στοχασμό, την έρευνα, και εξυψώνει την Πίστη, τον υπνωτισμό, για να αποκλείσει τους κινδύνους που εγκυμονεί για την ανθρωπότητα, με σκοπό να την οδηγήσει στον σκοταδισμό του μεσαίωνα!!!!!

Ενώ τα παραδοσιακά φιλοσοφικά συστήματα αναζητούν και διδάσκουν μια γνώση θεμελιωμένη στη λογική σκέψη, αντίθετα ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ όπως και ο ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ που τον γέννησε, απαιτούν μία τυφλή πίστη, χωρίς αποδείξεις και λογικές βάσεις.

Ο Χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, αλλά πολιτική ιδεολογία κατοχύρωσης συμφερόντων!!!

ΑΛΛΑΓΗ ΕΡΓΟΔΟΤΗ!!!!

ΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΟΥΣ, ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ Τ’ ΑΦΕΝΤΙΚΑ!!

ΟΛΟΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΙΣΟΙ: ΟΛΟΙ ΔΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!!!

Την καινοτομία εισαγάγει ο Παύλος.

«Γιατί εκείνος που υπηρετείται είναι ο Κύριος Χριστός». (Κολοσ. γ’, 22-24).

Εργοδότης τώρα είναι ο θεός!!!!!!

Οι αφέντες δεν ευθύνονται πια για τίποτα, άλλωστε είναι και αυτοί δούλοι του θεού.

Αντίθετα δέχονται και κείνοι την ισότητα που επιβάλλεται από ψηλά, κι όλοι είμαστε αδελφοί.

Γι’ αυτό «όσοι έχουν χριστιανούς γι’ αφεντικά θα γίνουν ακόμη εργατικότεροι, γιατί θα δουλεύουν για αδελφούς!!!

(…) να δουλεύετε με καλή διάθεση σαν να πρόκειται για τον Κύριο κι όχι για ανθρώπους

(…) Γνωρίζοντας ότι από τον Κύριο θα πάρετε την ανταπόδοση (…)

Γιατί δουλεύετε για τον Κύριο Χριστό (…) είτε δούλος (είσαι), είτε ελεύθερος».112

Να πως αποκτήσαμε αυτό το μεγάλο πλεονέκτημα:

«Έλευθερωθέντες δε από την αμαρτία, γίνατε δούλοι εις την δικαιοσύνη… έτσι τώρα να προσφέρετε τα μέλη σας, δούλα… γιατί τώρα ελευθερωθέντες από τις αμαρτίες υποδουλωθήκατε στο Θεό…»
(Ρωμ., στ’, 18-22).

ΟΧΙ, Ο ΠΑΥΛΟΣ ΔΕΝ ΑΣΤΕΙΕΥΕΤΑΙ!!!!!!!

Εμείς μόνο να πάψουμε ν’ απορούμε για το πως έπιασε στο δόκανο ο χριστιανισμός τον κόσμο και ειδικά τους Ελληνες.

Για το πως επιβλήθηκε.

Για το ποιες ήταν οι σχέσεις του Παύλου με τον Σενέκα!!!!!

Για το πως ένας Εβραίος βρίζει μέσα στη Ρώμη την επίσημη κρατική θρησκεία – την ειδωλολατρία – και τον συνοδεύει ένα σύνταγμα πεζών και ιππέων για να τον σώσει.

Εμείς να πάψουμε ν’ αναρωτιόμαστε πώς ένας κόσμος με τόσο ψηλό πνευματικό επίπεδο αποδέχτηκε το χριστιανισμό.

Ο κόσμος αυτός κινδύνευε!!!!

Το να ‘σαι δούλος ανθρώπων είχε γίνει λίγο επικίνδυνο για τ’ αφεντικά.

Αλλά δούλος του Θεού! κι όλοι οι δούλοι αδέρφια.

Ενάντια σε ποιόν θα πολεμήσεις;

Αλλά και ποιό αφεντικό δε θα αγαλλίαζε από παρόμοια ισότητα;

Καιρός να καταλάβουμε πόσο ανεπανάληπτο πολιτικό εύρημα στάθηκε ο χριστιανισμός – μονοθεϊσμός, με βάση το φόβο, για τις μελλοντικές κοινωνίες.

Ο πόλεμος εναντίων των ελεύθερων στο Πνεύμα και τον Νου Ελλήνων άρχισε πολύ νωρίς, πριν ακόμα και από τους Ρωμαίους και το Βυζάντιο, περίπου τον 3ο αιώνα π.κ.ε. από τους Εβραίους κάτω από τον κίνδυνο της αφομοίωσης και της αλλοτρίωσης του εβραϊκού στοιχείου στις εξελληνισμένες εβραϊκές παροικίες της Αλεξάνδρειας, Αντιόχειας, Παλαιστίνης κλπ, αποτέλεσμα της επεκτατικής επιχειρηματικότητας του Μέγα Αλέξανδρου, της μετανάστευσης των Ελλήνων και τη δημιουργία νέων ακμάζοντων Ελληνικών κέντρων στην Αίγυπτο και την Ασία!!!

Ο ΕΒΡΑΪΚΟΣ ΚΛΗΡΟΣ είναι μία κληρονομική αριστοκρατία που στραγγίζει το λαό με κάθε είδους, υπό την εντολή του θεού, θρησκευτικά μεταμφιεσμένες, φορολογίες!!!

Το Ιερατείο είναι ο φυσικός κληρονόμος του Μωυσή, άρα η αμφισβήτησή του σημαίνει και αμφισβήτηση του ίδιου του Θεού.

Η προσπάθεια του να κουμαντάρεις τον εξαθλιωμένο λαό και να τον έχεις σκλαβωμένο μέσω του φόβου είναι πρωταρχικής σημασίας και Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΖΗΝ!!!!!!

Η Ελληνική όμως φιλοσοφία και σκέψη όπου οι θεοί δεν ανακατεύονται με τα κοινά, αδυνατούν να σώσουν το κόσμο και επεμβαίνουν μόνο όταν ζημιωθούν, απειλεί να σπάσει την πειθαρχία των Εβραίων πιστών οι οποίοι παύουν να είναι συνεπείς προς τις θεϊκές εντολές και τις οικονομικές υποχρεώσεις τους απέναντι στον Ναό!!!

Οι ΕΒΡΑΙΟΙ, απομονωμένοι και προσκολλημένοι στους άτεγκτους θρησκευτικούς τους νόμους που δεν αμφισβητούνται και μένουν αναλλοίωτοι για αιώνες, θα μεταβιβάσουν στις επόμενες γενεές τον θρησκευτικό φανατισμό σαν ιερή παρακαταθήκη ιερού χαρακτήρα.

Για τον Εβραϊκό λαό της διασποράς η θρησκεία είναι ο μόνος συνδετικός κρίκος και το πιστοποιητικό της ομοιογένειας της φυλής και της Εβραϊκής εθνότητας!!!

Ο EΛΛΗΝΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ!!!!!!

Η Εβραϊκή κουλτούρα και η μετάφραση της Βίβλου!!!

Ο ΕΒΡΑΪΚΟΣ ΛΑΟΣ είναι εντελώς αμόρφωτος, με χαμηλό πολιτιστικό και πνευματικό επίπεδο και μηδενική προσφορά στον ανθρώπινο πολιτισμό.

Η αποκλειστική του και μόνο κουλτούρα είναι θρησκευτική και το μόνο που έχει να επιδείξει ο πολιτισμός τους είναι 22 θρησκευτικά βιβλία, 5 του Μωυσή, 13 των προφητών και 4 ψαλμών και παροιμιών, όλα γραμμένα από ιερείς, γεμάτα από απειλές και κατάρες!!!

Ο Ιώσηπος μάλιστα περηφανεύεται ότι στα βιβλία αυτά, σε αντίθεση με τα χιλιάδες Ελληνικά φιλοσοφικά συγγράμματα, δεν υπάρχει καμία αντίφαση αφού το δικαίωμα της γραφής δεν επιτρέπεται στον καθένα αλλά είναι καθήκον των προφητών και μόνο.

Τον 3ο αιώνα π.κ.ε. αποφασίζεται η μετάφραση της Παλαιάς διαθήκης στην Ελληνική γλώσσα η οποία και ανατίθεται σε 72 (ΟΧΙ 70) ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ και θα ολοκληρωθεί τον 1ο αιώνα π.κ.ε.

Σωρεία άλλων συγγραμμάτων θα κυκλοφορήσει στην Ελληνική, άλλα γραμμένα από Εβραίους και άλλα από τυχόν ειδωλολάτρες που στην πραγματικότητα είναι επίσης Εβραίοι.

Η Βίβλος μεταφρασμένη στα Ελληνικά θα γίνει όργανο θρησκευτικής προπαγάνδας, θα υιοθετηθεί αμέσως από όλες τις Εβραϊκές κοινότητες της διασποράς και ο Εβραίος θα έχει για πρώτη φορά να επιδείξει και αυτός την αποκλειστική του φιλοσοφία απέναντι στους Έλληνες.

Με αυτόν τον τρόπο ο Ιουδαϊσμός θα διαδοθεί στον Ελληνόφωνο κόσμο και θα γίνει ελκυστικός χάρη στο αίσθημα ασφάλειας που δημιουργεί σαν κάστα!!!!!!!!



Γιώργος Χαβαλές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " "

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2023

ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Μια νέα σχετικά επιστήμη -η ζωοαρχαιολογία- έρχεται να απαντήσει σε ένα σωρό ερωτηματικά, που μέχρι πριν λίγα χρόνια όχι μόνο δεν ετίθεντο από τους επιστήμονες, αλλά ακόμα και τα ίδια τα αντικείμενα μελέτης της, που είναι τα οστά ζώων, πετιόνταν στα σκουπίδια.--

Τι συμπεράσματα όμως μπορεί κανείς να συνάγει από την έρευνα και τη μελέτη των ζωικών υπολειμμάτων που διατηρούνται από την αρχαιότητα; Με ποιο τρόπο ο σύγχρονος επιστήμονας καταλαβαίνει τις πρακτικές του παρελθόντος, είτε αυτές αφορούν τους προϊστορικούς κτηνοτρόφους και την παραγωγή τους είτε τη συμπεριφορά των αρχαίων ανθρώπων στα ίδια τα ζώα;

Η πλέον αρμόδια, ζωοαρχαιολόγος και διδάκτωρ αρχαιολογίας Ευτυχία Γιαννούλη, δίνει έναν ορισμό για την επιστήμη της.

«Ο πλέον συνοπτικός ορισμός είναι ότι η ζωοαρχαιολογία μελετά και αναλύει τα οστά των ζώων από αρχαιολογικές ανασκαφές. Όμως θα μπορούσαμε να πούμε ακόμη ότι μελετά τους τρόπους που μεταχειρίζονταν οι αρχαίοι τα ζώα, με ποιους σκοπούς, τι άλλα προϊόντα εκτός από το κρέας έπαιρναν από αυτά, πώς τα ζώα τα ίδια ή μέσω των προϊόντων τους συμμετείχαν σε άλλες όψεις της ζωής των ανθρώπων, σε γιορτές, δοξασίες, ήθη και έθιμα», μας εξηγεί.

Στην Ελλάδα η ζωοαρχαιολογία άρχισε να γίνεται ουσιαστικά γνωστή μόλις τα τελευταία 25-30 χρόνια από ξένους μελετητές, οι οποίοι εργάστηκαν σε ανασκαφές της χώρας μας. «Αν και η μεθοδολογία της δανειοδοτείται από πολλές επιστήμες (όπως η βιολογία, η ζωολογία και η παλαιοντολογία), η αρχαιολογική ερμηνεία των ευρημάτων δεν μπορεί να γίνει από κάποιον μη αρχαιολόγο», σημειώνει.

Όσο για τους μελλοντικούς ζωοαρχαιολόγους, τα νέα δεν είναι και τόσο καλά, καθώς σχετικές σπουδές γίνονται μόνο στο εξωτερικό. «Η διδασκαλία της ζωοαρχαιολογίας απαιτεί την ύπαρξη συγκριτικής συλλογής αναφοράς και εργαστηρίου. Φανταστείτε κάποιος να μαθαίνει χημεία χωρίς εργαστήριο, παρά μόνο θεωρητικά! Το εργαστήριο δεν βοηθά μόνο στην εμπέδωση της γνώσης, αλλά και στην εξάσκηση και όξυνση του ματιού μέσω της λεπτομερούς παρατήρησης των ανατομικών χαρακτηριστικών των διαφόρων ειδών», δηλώνει η κ. Γιαννούλη, συμπληρώνοντας ότι τέτοιες συλλογές και εργαστήρια μπορεί να είναι πανεπιστημιακά ή υπό την αιγίδα κάποιου ερευνητικού κέντρου.

«Βέβαια, μαθήματα ζωοαρχαιολογίας προσφέρονται ήδη σε Τομείς Αρχαιολογίας σε κάποια ελληνικά πανεπιστήμια (συνήθως στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Αρχαιολογίας), αλλά κανένα ελληνικό πανεπιστήμιο προς το παρόν δεν μπορεί να υποστηρίξει την ειδική διδασκαλία που απαιτείται για την ειδίκευση ενός ζωοαρχαιολόγου. Οι χώρες που προτιμώνται είναι η Αγγλία, η Αμερική και η Γαλλία, δευτερευόντως η Γερμανία», τονίζει.

Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα; Σε ποιές περιοχές της χώρας μας έχουν γίνει σοβαρές ζωοαρχαιολογικές έρευνες; «Σε όλες σχεδόν, εκτός της Δυτικής Ελλάδας, λόγω του μικρού αριθμού ανασκαφών», μας απαντά. Και εξηγεί ότι οι έρευνες αυτές αφορούν κυρίως προϊστορικές θέσεις, εφόσον στην κλασική αρχαιολογία δεν ήταν συνηθισμένο να κρατάνε τα οστά ζώων. «Τα πετούσαν ως άχρηστα. Θεωρούσαν την ύπαρξη γραπτών πηγών, αγγείων και γλυπτών ως την υπέρτατη πηγή πληροφόρησης. Τα ζωικά κατάλοιπα αγνοούνταν. Αυτό αρχίζει να αλλάζει σιγά-σιγά», δηλώνει χαρακτηριστικά.

Και συνεχίζει παραθέτοντάς μας μερικά σημαντικά συμπεράσματα που έχουν συναχθεί από την εφαρμογή της ζωοαρχαιολογίας στον ελλαδικό χώρο: «Είναι πλέον εξακριβωμένο ότι τα κατεξοχήν είδη της ελληνικής κτηνοτροφίας είναι τα αιγοπρόβατα, κι αυτό από την εμφάνιση των πρώτων μόνιμων εγκαταστάσεων στην Ελλάδα (7η χιλιετία π.Χ.). Το ποσοστό τους κυμαίνεται από 50% έως 90% της ταυτοποιημένης αρχαιοπανίδας κάθε ανεσκαμμένου οικισμού. Παράλληλα, το μικρό ποσοστό των άγριων ειδών δηλώνει ότι το κυνήγι δεν έπαιξε ποτέ μείζονα ρόλο στη διατροφή, αντίθετα απ' ό,τι συνέβαινε σε άλλες χώρες των Βαλκανίων για παράδειγμα. Ο πρωταρχικός λόγος για τον οποίο εκτρέφονταν τα αιγοπρόβατα ήταν το κρέας τους. Αργότερα, κατά την 4η και 3η χιλιετία π.Χ., θα αρχίσει η συστηματική εκμετάλλευση και άλλων προϊόντων, όπως γάλα και μαλλί. Αυτό ισχύει για ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο».

Το πεδίο έρευνας ενός ζωοαρχαιολόγου δεν περιορίζεται μόνο στα οστά των ζώων. Επεκτείνεται και αλλού, όπως για παράδειγμα τα εργαλεία, από τα οποία μπορούν να συναχθούν πολύ σημαντικά συμπεράσματα. Η κ. Γιαννούλη μας δίνει κάποια εντυπωσιακά παραδείγματα.

«Μελετώντας τα ίχνη από τα διάφορα εργαλεία στην επιφάνεια των οστών, αλλά και το πώς τα κόκαλα είναι σπασμένα, γνωρίζουμε ότι τρώγανε τα σκυλιά τουλάχιστον μέχρι την Εποχή του Χαλκού. Αργότερα, κατά την αρχαϊκή και κλασική περίοδο, βρίσκουμε σε διάφορα ιερά οστά ζώων που δεν υπάρχουν στην Ελλάδα, όπως γαζέλα, αυγά στρουθοκαμήλου, ή ζώων της ελληνικής πανίδας εκτός του φυσικού τους περιβάλλοντος, π.χ. λιοντάρι ή άγριο βόδι στα νησιά».

Όσο για τα άγρια ζώα που υπήρχαν στην αρχαία Ελλάδα, εξηγεί: «Όσον αφορά την προϊστορία, αλλά και τους ιστορικούς χρόνους, τα άγρια θηλαστικά της Ελλάδας είναι ακριβώς τα ίδια με τα σημερινά. Υπήρχαν ακόμα λιοντάρια (το είδος εξέλιπε κάποια στιγμή στο τέλος της 1ης χιλιετίας π.Χ.) και το άγριο βόδι, που δεν υπάρχει πια. Ειδικά για το τελευταίο, μετρικές αναλύσεις των οστών τους έχουν δείξει ότι όταν τα κοπάδια έπρεπε να εμπλουτιστούν με «νέο αίμα» -είτε επειδή είχαν αποδεκατιστεί λόγω ασθενειών είτε επειδή ήθελαν να βελτιώσουν την απόδοσή τους-, έπιαναν άγρια βόδια και τα διασταύρωναν με τα οικόσιτά τους, ήδη από την Νεολιθική Εποχή. Το ίδιο έκαναν και με τα αγριογούρουνα».

Πλην του κρέατος, όμως, τα άγρια ζώα παρείχαν κι άλλες υπηρεσίες στον αρχαίο άνθρωπο. «Από τις πιο διαδεδομένες πρώτες ύλες ήταν τα ελαφοκέρατα. Το κέρατο του ελαφιού είναι εξαιρετικά εύκαμπτο όταν έχει μείνει στο νερό και όταν στεγνώνει γίνεται πολύ σκληρό, έτσι είναι ιδανικό για την κατασκευή διαφόρων εργαλείων. Επίσης, χρησιμοποιούσαν δέρματα και γούνες διαφόρων ζώων, ενώ άγρια ζώα προσέφεραν επίσης υπηρεσίες που ήταν σημαντικές για τον αρχαίο άνθρωπο. Όπως η νυφίτσα που κυνηγούσε τα ποντίκια. Επίσης, γνωρίζουμε από τις αρχαίες πηγές ότι έπιαναν αρκούδες και τις κρατούσαν είτε σε κλουβιά είτε τις χρησιμοποιούσαν σε γιορτές και πανηγύρια».
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ"

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2023

Αριστοτέλης, ο απώτερος σκοπός της ανθρώπινης ζωής είναι απλώς η ευτυχία.

 

Κατά την άποψη του Αριστοτέλη, ο απώτερος σκοπός της ανθρώπινης ζωής είναι απλώς η ευτυχία. (EDITH HALL)

Στην εισαγωγή των Ηθικών Ευδημείων ο Αριστοτέλης παραθέτει ένα σοφό δίστιxο που ήταν λαξευμένο σε έναν αρχαίο λίθο στο ιερό νησί της Δήλου. Σύμφωνα με αυτό, τα τρία καλύτερα πράγματα στη ζωή είναι η δικαιοσύνη, η υγεία και η εκπλήρωση των επιθυμιών.

Ο Αριστοτέλης διαφωνεί κάθετα. Κατά την άποψή του, ο απώτερος σκοπός της ανθρώπινης ζωής είναι απλώς η ευτυχία, που σημαίνει να βρεις έναν σκοπό για να αξιοποιήσεις τις δυνατότητές σου και να εργαστείς πάνω στη συμπεριφορά σου ώστε να γίνεις η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου. Εσύ ο ίδιος είσαι ο ηθικός παράγοντάς σου, αλλά ενεργείς σε έναν κόσμο με διασυνδέσεις, όπου οι συνεργασίες με άλλους ανθρώπους είναι πολύ σημαντικές.

Δάσκαλος του Αριστοτέλη ήταν ο Πλάτων, ο οποίος ήταν μαθητής του Σωκράτη, πού είχε πει το περιβόητο «ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ» («ζωή που δεν την εξετάζεις, δεν αξίζει να τη ζεις»). Ο Αριστοτέλης θεωρούσε κάπως σκληρά αυτά τα λόγια. Ήξερε ότι πολλοί άνθρωποι – η πλειονότητα ίσως- ζουν ενστικτωδώς και συχνά χωρίς καν να σκέφτονται, αλλά απολαμβάνουν πολλή ευτυχία, ακόμα κι αν ζουν στον «αυτόματο πιλότο». Εκείνος θα έδινε έμφαση στην πρακτική δραστηριότητα και στο μέλλον, ενώ το εναλλακτικό απόφθεγμά του θα ήταν: «Η μη προγραμματισμένη ζωή μάλλον δεν είναι απόλυτα ευτυχής».

Η αριστοτελική ηθική έθεσε το άτομο προ των ευθυνών του. Όπως διαπίστωσε ο Αβραάμ Λίνκολν, «Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι τόσο ευτυχισμένοι όσο αποφασίζουν να είναι». Αντί να εργάζεσαι στον αυτόματο πιλότο, η αριστοτελική ηθική σε τοποθετεί ως μοναδικό πιλότο σε έναν πλήρη πίνακα ελέγχου. Το σημείο αφετηρίας του ηθικού παράγοντα της αριστοτελικής ηθικής έχει κοινά στοιχεία με τον ηθικό εγωισμό που συνδέεται με τον φιλόσοφο της πρώιμης νεότερης εποχής Μπέρναρντ ντε Μάντεβιλ (1670-1733), αλλά μόνο ως εκεί. Το συγκεκριμένο σύστημα συστήνει σε κάθε άτομο να ενεργεί συνειδητά με στόχο τη μεγιστοποίηση τον προσωπικού οφέλους του.

Φανταστείτε ότι έχετε καλέσει σε τσάι δέκα γείτονές σας. Γνωρίζετε ότι δύο από αυτούς είναι χορτοφάγοι. Αλλά τα σάντουιτς για χορτοφάγους είναι τρεις φορές ακριβότερα από τα σάντουιτς με ζαμπόν. Αν αγοράσετε δύο μερίδες σάντουιτς για χορτοφάγους περιορίζοντας τα σάντουιτς με ζαμπόν, θα υπάρχει λιγότερο φαγητό συνολικά για όλους. Ο εγωιστής θα αγνοούσε τις ανάγκες όλων των άλλων και είτε θα προνοούσε είτε όχι για το φαγητό των χορτοφάγων ανάλογα με τις προσωπικές διατροφικές συνήθειες του. Αν δεν ήταν χορτοφάγος, σίγουρα δεν θα ήθελε να μειώσει τηv ποσότητα των σάντουιτς με ζαμπόν για να φροντίσει τις διαφορετικές διατροφικές επιλογές οποιουδήποτε άλλου. Αν ήταν χορτοφάγος, θα αγνοούσε τη στέρηση που θα βίωναν οι οκτώ κρεατοφάγοι με τις μικρότερες μερίδες και απλώς θα φρόντιζε να υπάρχει άφθονη χορτοφαγική τροφή για τον ίδιο και θα παράγγελνε και μια επιπλέον μερίδα ειδικά γι’ αυτόν.

Οι ωφελιμιστές, από την άλλη, προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν την ευτυχία των περισσότερων ανθρώπων εστιάζοντας στις συνέπειες των πράξεων: για τους ωφελιμιστές το αποτέλεσμα οκτώ ευτυχισμένων κρεατοφάγων υπερέχει του ταυτόχρονου προβλήματος των δύο δυστυχισμένων χορτοφάγων. Ο ωφελιμισμός καθίσταται δύσκολος όταν οι μειονότητες είναι μεγάλες: ένα τσάι με τέσσερις δυστυχισμένους χορτοφάγους, για παράδειγμα, και μόλις έξι ευτυχείς κρεατοφάγους σίγουρα δεν θα γινόταν σε εορταστικό κλίμα.

Οι οπαδοί του Ιμμάνουελ Καντ δίνουν έμφαση στα καθήκοντα και στις υποχρεώσεις, διερωτώμενοι αν θα έπρεπε να υπάρχει ένας συμπαντικός και σταθερός νόμος σχετικά με τηv αναλογία των διαφορετiκών ειδών σάντουιτς που θα έπρεπε να είναι διαθέσιμα στο τσάι.

Οι οπαδοί του πολιτισμικού σχετικισμού, από την άλλη, έχουν επιμείνει στο γεγονός ότι δεν υπάρχει συμπαντικός ηθικός νόμος. Όλοι, όπως ισχυρίζονται, ανήκουν σε μια ομάδα ή σε ομάδες που έχουν δικούς τούς εσωτερικούς νόμους και έθιμα. Σε όλο τον πλανήτη υπάρχουν πολλοί πολιτισμοί και κοινόmτες που δεν καταναλώνουν καθόλου χοιρινό˙ άλλοι δεν μπορούν να κατανοήσουν τη χορτοφαγία ή ακόμα και τις συγκεντρώσεις για τσάι.

Ο Αριστοτέλης, αντίθετα, θα συνειδητοποιούσε ότι η απόφαση σχετικά με τα σάντουιτς δεν θα μπορούσε να ληφθεί απερίσκεπτα και αβασάνιστα. Θα αφιέρωνε χρόνο για να στοχαστεί σχετικά με το πρόβλημα και να κάνει κάποιο προγραμματισμό. Θα κοίταζε πίσω από τον προγραμματισμό των εδεσμάτων για να εντοπίσει συνειδητά την πρόθεσή του – αν η πρόθεση είναι να νιώσουν και οι δέκα γείτονες ευπρόσδεκτοι και να φάνε καλά, επειδή αυτό θα έκανε τη γειτονιά καλύτερη για να ζει κάποιος εκεί, συμβάλλοντας στην ατομική και συλλογική ευτυχία, τότε η απόφασή του θα έπρεπε να μεγιστοποιεί την πιθανότητα να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη πρόθεση. Δεν θα είχε νόημα να προσβάλει έστω και λίγους καλεσμένους. Στη συνέχεια θα συμβουλευόταν τους ενδιαφερομένους, μεταξύ αυτών τους καλεσμένους και τους υπεύθυνους για το φαγητό, για να ελέγξει τις πιθανές αντιδράσεις. Θα σκεφτόταν συναντήσεις για τσάι που είχε οργανώσει ή στις οποίες είχε παραστεί στο παρελθόν, θα εξέταζε τα προηγούμενα δεδομένα και πιθανότατα θα ανακάλυπτε μια λύση για το πρόβλημα ρίχνοντας μια ματιά στην ιστορία των συναντήσεων για τσάι – για παράδειγμα, θα σέρβιρε γλυκά χωρίς γαλακτοκομικά που θα άρεσαν σε όλους αντί για τα διχαστικά σάντουιτς. Επίσης, θα φρόντιζε να απολαύσει και ο ίδιος προσωπικά τα γλυκά που θα επέλεγε, γιατί η περιττή αυταπάρνηση δεν έχει θέση στη φιλοσοφία του, η οποία προβλέπει τον σεβασμό τόσο προς τον εαυτό μας όσο και προς τους άλλους.

Η βασική προϋπόθεση της αντίληψης του Αριστοτέλη περί ευτυχίας είναι υπέροχα απλή και δημοκρατική: όλοι μπορούν να αποφασίσουν να είναι ευτυχισμένοι. Έπειτα από κάποιο χρονικό διάστημα οι σωστές πράξεις εδραιώνονται ως συνήθεια κι έτσι νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας˙ η επακόλουθη κατάσταση του νου είναι η ευδαιμονία, που είναι και η λέξη την οποία χρησιμοποιεί ο Αριστοτέλης για την ευτυχία.

Edith Hall

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ – Η ΑΡΧΑΙΑ ΣΟΦΙΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΟΠΤΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " Αριστοτέλης, ο απώτερος σκοπός της ανθρώπινης ζωής είναι απλώς η ευτυχία."

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2022

ΑΦΟΥ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥΣ!!!!!!!!!!!!!

ΚΑΠΟΙΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΜΕ ΕΠΕΚΡΙΝΑΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΔΙΑΝΟΟΥΜΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ!!!

ΩΣΤΟΣΟ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΩ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΑΥΤΟ ΥΠΑΡΞΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ - ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΩΣΤΟΣΟ ΤΟ ΕΧΩ ΑΝΑΛΥΣΕΙ ΔΕΚΑΔΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΟΥ ΤΙΣ ΠΤΥΧΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΜΕ ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ....<<ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ;;;>>
Ο ΘΕΟΣ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ - ΟΠΩΣ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ - ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΠΟΥ ΦΑΝΑΤΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΑΙΡΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΦΟΥ ΕΧΩ ΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΕΣΗ ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ/ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ!!!
ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΑΝΘΑΣΤΑ ''ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ'' ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΤΑΝΟΩ ΟΤΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΝΤΕΛΕΧΕΙΑΣ ΟΠΟΥ ΜΟΡΦΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟ ΤΗΝ ΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΟΤΙ <<ΑΙΤΙΑ ΕΛΟΜΕΝΟΥ ΘΕΟΣ ΑΝΑΙΤΙΟΣ>> ΜΕ ΑΦΗΝΕΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΚΑΙ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗ ΔΟΞΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΕΝΟΣ ΑΤΥΠΟΥ ΑΛΛΑ ΩΣΤΟΣΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΣΜΟΥ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΦΟΒΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΑΝΩΘΕΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ!!!
ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ''ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ'' ΤΟ ENΕΠΛΕΞΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΑΧΡΗΣΤΕΣ ΙΔΕΟΛΗΨΙΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΕΚΡΑΞΑΝ ΤΟ ...<<ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΘΕΟΙ>>...ΑΥΤΟ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΚΡΟΥΣΗ ΑΦΟΥ Η ΛΑΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΕΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΑ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ Ο ΓΑΜΟΣ Η ΒΑΠΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΕΣ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΑΠΟΔΟΜΕΙ ΤΗΝ ΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΞΕΦΤΙΛΙΖΕΙ!!!!!!!
ΚΑΠΟΤΕ ΡΩΤΗΣΑΝ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΕΛΛΗΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΔΑΣΚΑΛΟ Δ . ΛΙΑΝΤΙΝΗ ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΟΤΙ: <<ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ>>!!
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΚΤΙΜΩ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΠΕ ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑΤΙ Η ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΝΟΗΤΙΚΗ ΑΦΕΤΗΡΙΑ!!
ΔΗΛΑΔΗ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ '''ΘΕΟΣ'''!!
ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΓΡΑΨΟΥΜΕ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΚΤΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ!!!!!!!
ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ - ΟΠΩΣ ΔΙΑΚΗΡΥΤΕ ΚΑΙ Ο ΠΛΩΤΙΝΟΣ - ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΝΟΙΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΙΣΘΑΝΘΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ!!
ΕΤΣΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ - ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΝΑ ΑΜΦΙΤΑΛΑΝΤΕΥΟΜΑΙ - ΚΑΤΑΝΟΩ ΟΤΙ ΑΦΟΥ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥΣ!!
ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΑΚΟΥΜΠΩ ΜΕ ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ ΑΦΟΥ ΕΙΜΑΙ ΤΟ ΚΑΤ΄ΑΝΑΓΚΗ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΟΡΙΣΜΑ!!
ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΑ ΠΑΝΤΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΦΛΗΝΑΦΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΤΕΛΕΙΩΤΕΣ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΕΣ ΑΔΟΛΕΣΧΙΕΣ ΔΕΝ ΜΕ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΥΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ ΕΝΤΟΝΟ ΦΑΡΙΣΑΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ - ΠΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ - ΑΦΟΥ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΥΝΤΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΔΙΟΡΑΤΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΕΠΑΝΩ ΜΑΣ!!!
Η ΚΑΛΟΣΥΝΗ Η ΑΝΘΡΩΠΙΑ Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Η ΑΓΑΠΗ Ο ΕΡΩΤΑΣ Η ΑΦΟΣΙΩΣΗ Η ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ Η ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΔΕΝ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ (ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΘΑΛΕΓΑ) ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΣΜΙΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΜΑΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΜΙΑ ΖΩΗ ΔΙΑ ΠΥΡΟΣ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΥ!!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΒΑΛΕΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " "

Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2022

ΠΕΡΙ ''ΘΕΟΥ'' ΤΟ ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ!!!!!


Σχετικά με την ύπαρξη ή αλλιώς την αναγκαιότητα ύπαρξης του Θεού έχουν γραφτεί από τα αρχαία χρόνια άπειρες σελίδες μελετών θεωριών και προσπαθειών της πιθανής τεκμηρίωσης του Θεού!!


Θέλω όμως να σταθώ σε δύο βασικές τοποθετήσεις για το ζήτημα της <<Θέωσης>> που φαίνεται να αντέχουν ακόμη στο χρόνο!!

1. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να εξηγήσει τον κόσμο και κατά συνέπεια ΑΥΤΟΝ που τον έφτιαξε αφού το μέρος δεν μπορεί να εξηγήσει το όλον!! ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ

2. Αν δεχτούμε ότι ο Θεός “εποίησε” τον κόσμο με τη δική του ελεύθερη θέληση, όπως διδάσκει η Χριστιανική “κοσμοθεωρία”, τότε από που προήλθε αυτός ο Θεός;

Αυτό είναι ένα συχνά προβαλλόμενο ερώτημα από τους υλιστές, τους αθεϊστές και τους πάσης φύσεως σκεπτικιστές!!

Αν γι’ αυτόν που ρωτάει, ο Θεός είναι μια απρόσωπη, αφηρημένη δύναμη, που συχνά μάλιστα ταυτίζεται με τη φύση και τις δυνάμεις της και ίσως αποτελεί μέρος της φύσης, ή είναι ένα ον περιορισμένο υποκείμενο στον χώρο-χρόνο, το ερώτημα είναι θεμιτό - το ίδιο θεμιτό, όπως και το ερώτημα, ποιος έκανε τον κόσμο!!

Για ν’ απαντήσει κανείς σ’ ένα τέτοιο ερώτημα, πρέπει προηγουμένως να ξεκαθαρίσει στη διάνοιά του την έννοια του Θεού.

Το ερώτημα, στηρίζεται στην παρατήρηση της αλληλουχίας και στην αλυσίδα των φυσικών φαινομένων, που οδηγεί από το αίτιον στο αιτιατό.

Εφ’ όσον γίνεται λογικά αποδεκτό ότι, «τίποτα δεν γίνεται από το τίποτα» (nihil ex nihilo fit), ή σύμφωνα με την Αριστοτελική Ρητορική “άνευ αιτίου και αρχής αδύνατον τι είναι ή γενέσθαι”, ο κόσμος σαν αιτιατό, πρέπει να έχει την αιτία του, σ’ άλλο αίτιο, εκτός του εαυτού του.

Γιατί αν είναι αιτία του εαυτού του, αυτό θα σήμαινε, ότι θα προηγούνταν του εαυτού του, όπερ πράγμα αδύνατον (όπως σημείωσε ορθά ο Θωμάς ο Ακινάτης).

Έτσι, ο υλικός κόσμος, πρέπει να έχει αιτία του, ένα αίτιον που προηγείται απ’ αυτόν.

Και σαν τέτοιο θεωρείται ο άυλος Θεός-Δημιουργός.

Όπως δε έγραψε ο Γερμανός αστροφυσικός καθηγητής Χ. Φοχτ (H. Vogt):

"Τα αστρικά συστήματα και ο κόσμος ολόκληρος έχουν την ιστορία τους.

Δεν προήλθαν απ' την αιωνιότητα αλλά δημιουργήθηκαν και ακολουθούν μιαν ορισμένη εξέλιξη ... ο κόσμος δεν μπορεί να υπάρχει αφ' εαυτού.

Έχει την ανάγκη ενός αιτίου, το οποίον δεν χρειάζεται άλλο
αίτιο ..’’

Κατά συνέπεια η μόνη λογική και αποδεκτή εκδοχή είναι ότι ο κόσμος πρέπει να έχει δημιουργηθεί, όσο κι αν αυτή είναι μια σκληρή αλήθεια για μερικούς επιστήμονες και διανοούμενους, που επί χρόνια είναι εξοικειωμένοι με την έννοια της αιωνιότητας και της αφθαρσίας της ύλης.

Οι σημερινοί επιστήμονες, για να δώσουν μία πιο λογική απ’ την “τύχη” εξήγηση για το φαινόμενο της ζωής, μιλούν για την Πρώτη Αιτία (Causa Prima) — ή το “πρώτο κινούν”, εννοώντας μία ανώτερη δύναμη, μία ενέργεια που έθεσε σε κίνηση και κατεύθυνε τα πάντα.

Δηλαδή το απόλυτο Ον που έφερε σε ύπαρξη την ύλη, το μη όν, με τις ενέργειές του μόνον (Creatio ex Nihilo).

Μα είναι λογικό να σκεφτούμε, πως μία ενέργεια ή μία απρόσωπη δύναμη, συνέλαβε και έφερε σε πέρας ένα τόσο τεράστιο και πολυσύνθετο έργο, όπως αυτό της Δημιουργίας;

Εδώ έχουμε έναν παραλογισμό υψίστου βαθμού, ο οποίος μερικές φορές ντύνεται με το μανδύα της “θεολογίας” και διεισδύει και μέσα στη θρησκευτική σκέψη.

Λίγο-πολύ στις περισσότερες θρησκείες υπάρχει η δήθεν “εσώτερη” θεώρηση, ότι η ανώτατη πηγή ζωής, ο ύψιστος Θεός, είναι μία “άπειρη ουσία”.

Η σύγχρονη επιστήμη λέει ότι η ύλη προέρχεται από συμπύκνωση ενέργειας.

Η ενέργεια όμως πρέπει πάντα να έχει κάποια πηγή.

Ο νομπελίστας Μαξ Πλανκ έλεγε το 1947 σε μία διάλεξη:

«Σαν φυσικός που αφιέρωσε τη ζωή του στην ψυχρή έρευνα της ύλης, σίγουρα δεν μπορώ να θεωρηθώ ένας αιθεροβάμων.

Έτσι, μετά τις έρευνές μου στο άτομο, σας λέω ότι δεν υπάρχει ύλη αυτή καθαυτή.

Η ύλη παράγεται και διατηρείται χάρη σε μία δύναμη η οποία θέτει σε ταλαντώσεις τα ατομικά σωματίδια, ενώ παράλληλα τα συγκρατεί μέσα στο μικροσκοπικό ηλιακό σύστημα του ατόμου.

Δεδομένου όμως ότι σ’ όλο το σύμπαν δεν υφίσταται καμιά ευφυής ή αέναη δύναμη, θα πρέπει να υποθέσουμε ένα συνειδητό, ευφυές πνεύμα πίσω από τούτη τη δύναμη.

Αυτό το πνεύμα είναι η αιτία της ύλης.

Η ορατή παροδική ύλη δεν είναι η αλήθεια, η πραγματικότητα, γιατί όπως είδαμε, χωρίς αυτό το πνεύμα δεν θα υφίστατο ύλη.

Συνεπώς είναι το αόρατο, αθάνατο πνεύμα που αποτελεί την αλήθεια!!!

Επειδή όμως δεν μπορεί να υπάρχει ένα πνεύμα από μόνο του, χωρίς να ανήκει σε κάποιο ον, είμαστε υποχρεωμένοι να υποθέσουμε ότι υπάρχουν πνευματικά όντα.

Πνευματικά όντα όμως δεν μπορεί να έχουν γίνει από μόνα τους, παρά πρέπει να έχουν δημιουργηθεί.

Ως εκ τούτου δεν διστάζω να ονομάσω αυτό το μυστηριώδη Δημιουργό, ακριβώς όπως τον ονομάζουν εδώ και χιλιετηρίδες όλοι οι πολιτισμένοι λαοί της Γης, δηλαδή ΘΕΟ>>!!!!!!!!!

Όταν αναζητούμε λοιπόν τον Κατασκευαστή του Σύμπαντος, τον Δημιουργό της ζωής, αναζητούμε την πηγή της ενέργειας;

Αναζητούμε το Φως ;

Ναι, και όχι μόνο.

Άρα ο Δημιουργός δεν είναι απλά η πηγή της ενέργειας, αλλά κάτι πολύ περισσότερο, είναι μία ευφυής ύπαρξη, οντότητα!!!!!!!

Παρατηρούμε ότι για κάθε τι που συμβαίνει υπάρχει μία σχέση αιτίας-αποτελέσματος.

Η αιτία είναι αυτό που προηγείται και το αποτέλεσμα αυτό που ακολουθεί.

Συνεπώς σαν Causa Prima ο Θεός, είναι κατ’ ανάγκην Causa Sui, δηλ. αυτό-αίτιον, διότι αλλιώς δεν θα ήταν Causa Prima.

Δεν μπορούμε λοιπόν να ξεφύγουμε από την ασφυκτική λαβή του διλήμματος. "Δυοίν θάττερον": είτε ο κόσμος είναι αιώνιος οπότε μας είναι μάλλον περιττή η έννοια του Θεού-Δημιουργού ή ο Θεός που τον δημιούργησε είναι αιώνιος.

Και εφόσον σήμερα γίνεται επιστημονικά αποδεκτό, ότι ο κόσμος δεν είναι αιώνιος, αλλά έχει αρχή, αλλοιώνεται και μεταβάλλεται, κατ' ανάγκην, πρέπει να δεχθούμε ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε από ένα Όν απόλυτο, αμετάβλητο, έξω-υλικό, υπέρ-υλικό, υπέρ-αισθητό, έξω-χρονικό, ένα Όν που να μην υπόκειται στις μεταβολές του χωροχρόνου.

Ένα Όν που όλος ο χρόνος (παρελθόν, παρόν και μέλλον) γι' αυτόν είναι "τώρα" και όλος ο χώρος είναι "εδώ".

Γι' αυτό δεν είναι παράξενο να συλλάβουμε το γεγονός ότι και ο φιλόσοφος Αδ. Βολταίρος, καίτοι ορθολογιστής, έφθασε να πει ότι, κι αν δεν υπήρχε Θεός, θα έπρεπε να τον επινοήσουμε, γιατί όλη η φύση μας φωνάζει, ότι όντως υπάρχει!!!!!!

Ο Θεός λοιπόν για να είναι Θεός, είναι αναπόφευκτα αιώνιος.

Και ως αιώνιος κατά λογική συνέπεια και συνέχεια, είναι άναρχος και φυσικά ατελεύτητος.

Είναι όπως έλεγε ο Θαλής ο Μιλήσιος Όν αγέννητο "μήτε αρχήν έχον μήτε τελευτήν".!!

Πολύ χαρακτηριστικά αναφέρεται ως ο "Ών", δηλ. ο διαρκώς υπάρχων, και ως ο "Ων και ο Ην και ο Ερχόμενος"!!!!!!!!!!



Γιώργος Χαβαλές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΠΕΡΙ ''ΘΕΟΥ'' ΤΟ ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ!!!!!"

H ΘΕΩΡΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ!!!!!!!


Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΨΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ!!!!!!!!

Η θεωρία των πάντων είναι η ενοποίηση διαφορετικών δυνάμεων όπως η ΒΑΡΥΤΙΚΗ, ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ, ΙΣΧΥΡΗ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ, ΑΣΘΕΝΗΣ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ, και σωματιδίων όπως φωτόνιο, γκλουόνιο, βαρυτόνιο, φερμιόνιο, μποζόνιο κ.λ.π. με την διατύπωση ενός νόμου, που περιγράφει τα πάντα στο γνωστό σύμπαν, ξεκινώντας από μία και μόνη ιδέα, με μία ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΕΞΙΣΩΣΗ!!!!!


Με θρίαμβο των Μαθηματικών, αποκαλύφθηκε η ύπαρξη, αφάνταστα μικρών, παλλόμενων ινών ενέργειας, που ονομάζονται χορδές, και που είναι τα δομικά στοιχεία των πάντων στη μικροκλίμακα του 10 στην -33!!!


Οι χορδές πάλλονται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, δημιουργώντας όλα τα συστατικά της φύσης.


Το Σύμπαν λοιπόν, είναι σαν μία μεγαλόπρεπη ΚΟΣΜΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ, η οποία αντηχεί με όλες τις ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΝΟΤΕΣ που μπορούν να παίξουν αυτές οι μικροσκοπικές ίνες ενέργειας.


ΚΑΘΕ ΝΟΤΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΕΝΑ ΣΩΜΑΤΙΔΙΟ!!!!


ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΒΑΛΕΣ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "H ΘΕΩΡΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ!!!!!!!"

Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2022

Πλάτων και Σωκράτης για τα Μαθηματικά και την Γεωμετρία



Τα μαθηματικά και η φιλοσοφία γεννήθηκαν στην αρχαία Ελλάδα, ως αποτέλεσμα της αγάπης των αρχαίων ελλήνων στην ακριβολόγηση και την απόδειξη. Μια ιστορική επομένως ανασκόπηση της φιλοσοφίας των μαθηματικών είναι φυσιολογικό να αρχίζει από εκεί. Σύμφωνα με τον Thomas Kuhn για να κατανοήσουμε παλαιότερες εργασίες οφείλουμε να ξεχάσουμε την τρέχουσα επιστήμη και να εμβαπτισθούμε στην ανατραπείσα θεωρία.

Ένας όμως σύγχρονος μαθηματικός δεν χρειάζεται να αναδιοργανώσει τη σκέψη του για να μελετήσει τα Στοιχεία του Ευκλείδη, τα οποία μοιάζουν με τις σύγχρονες εργασίες. Σήμερα είναι παραδεκτό πως τα Στοιχεία είναι το αποτέλεσμα μιας διαδικασίας που ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της ζωής του Πλάτωνα.


Ο Κόσμος του Είναι

Πρόκειται για μια σύντομη περιγραφή της θεωρίας των Ιδεών του Πλάτωνα. Έχουμε πχ εικόνες του ωραίου παρόλα αυτά τίποτα δεν είναι απολύτως ωραίο. Ο υλικός κόσμος έχει ψεγάδια. Υπάρχει όμως ο κόσμος των Μορφών (Ιδεών), αιώνιος και αναλλοίωτος στον οποίο υπάρχει η «όντως Ομορφιά», η «Όντως Δικαιοσύνη» κλπ. Οι ιδέες είναι οντολογικά υπαρκτές όχι νοητικά κατασκευάσματα. Έτσι ο Πλάτων δεν θα συμφωνούσε με την άποψη ότι η ομορφιά ή δικαιοσύνη κλπ βρίσκονται στο τρόπο που βλέπει κανείς τα πράγματα. Ο φυσικός κόσμος ονομάζεται κόσμος του γίγνεσθαι γιατί υπόκειται σε αλλαγή και στη φθορά, κατανοείται δε με τις αισθήσεις.


Πώς κατά τον Πλάτωνα αντιλαμβανόμαστε τις Μορφές, δηλ. ποια είναι η επιστημολογία του; Τις αντιλαμβανόμαστε μέσω της νόησης. Στον έργο του «Μένων», ο Πλάτωνας υποστηρίζει ότι η «μάθηση» στην πραγματικότητα είναι ανάμνηση από τη ζωή της ψυχής στον κόσμο της Αληθείας, πριν εισέλθει στο σώμα. Τα μαθηματικά κατά τον Πλάτωνα είναι ένα μέσο για να εξυψωθεί το πνεύμα πέρα από τον υλικό κόσμο στον αιώνιο κόσμο του Είναι.


Ο Πλάτωνας για τα Μαθηματικά

Η γεωμετρία αποτελεί κατά τον Πλάτωνα ένα παράδειγμα του κόσμου των Ιδεών και της σχέσης του με τον φυσικό κόσμο. Ο τελευταίος δεν περιέχει τέλειους κύκλους ευθείες ή σημεία, σε αντίθεση με τον πρώτο. Τα γεωμετρικά αντικείμενα ως αιώνια και αναλλοίωτα δεν υπάρχουν στον φυσικό κόσμο. Τοιουτοτρόπως τα θεωρήματα της γεωμετρίας είναι αντικειμενικά αληθή ανεξάρτητα από τον νου την γλώσσα, ή άλλα χαρακτηριστικά του μαθηματικού. Πρόκειται για ένα ρεαλισμό ως προς την τιμή αληθείας, που φθάνει μέχρι τον ρεαλισμό στην οντολογία. Η ιεράρχηση στην οντολογία του Πλάτωνα φαίνεται στο σχήμα. Η γεωμετρική γνώση αποκτάται με καθαρή σκέψη, ή με ανάμνηση της ψυχής από την ύπαρξή της στον κόσμο του Είναι πριν εισέλθει στο σώμα.

Η δυναμική γλώσσα στη γεωμετρία (πχ κατασκευές) έφερε σε δύσκολη θέση πολλούς από την Ακαδημία του Πλάτωνα, αφού δεν συμβιβάζεται με το αναλλοίωτο και αιώνιο των γεωμετρικών αντικειμένων. Το γεωμετρικό σχήμα κατά τον Πλάτωνα βοηθά τον νου να συλλάβει τον αιώνιο και αναλλοίωτο κόσμο της γεωμετρίας, πως γίνεται όμως αυτό αφού ο κόσμος του Είναι είναι προσεγγίσιμος μόνο μέσω του νου και όχι των αισθήσεων. Οι συνεχιστές των θεωριών του Πλάτωνα, αν και εγκατέλειψαν κάποιες μυστικιστικές απόψεις του σχετικά με την επιστημολογία, διατήρησαν την άποψη ότι η γεωμετρική γνώση είναι a priori, ανεξάρτητη από την αισθητηριακή εμπειρία. Ένα εγειρόμενο ερώτημα που ζητά απάντηση είναι το πώς η γεωμετρία έχει εφαρμογές στο φυσικό κόσμο. Τις ίδιες απόψεις του ρεαλισμού ως προς την τιμή αληθείας, και ως προς την οντολογία έχει ο Πλάτων και για την αριθμητική και την άλγεβρα. Ισχύουν προσεγγιστικά στο φυσικό κόσμο, ενώ ισχύουν ακριβώς και αυστηρώς στον κόσμο του Είναι.

Η θεωρία των αριθμών στη αρχαία Ελλάδα ονομάζετο αριθμητική, ενώ η πρακτική αριθμητική λογιστική. Και η λογιστική και η αριθμητική κατά τον Πλάτωνα ανήκουν στον κόσμο των Ιδεών. Η αριθμητική ασχολείται με τους φυσικούς αριθμούς και η λογιστική ασχολείται με την σχέση μεταξύ των αριθμών. Και οι δύο βοηθούν το πνεύμα να συλλάβει τη φύση του αριθμού καθεαυτή.


Ο Σωκράτης για τα Μαθηματικά

Ο Πλάτωνας θαύμαζε τα επιτεύγματα των μαθηματικών. Δεν ήταν όμως ίδια η στάση του Σωκράτη. Ο Σωκράτης ενδιαφερόταν για την πολιτική και ηθική και όχι για την επιστήμη. Συζητούσε με τον καθένα που ήθελε και αυτό το έπραττε σε καθημερινή βάση. Στη συζήτηση προχωρούσε προσεκτικά, εκμαιεύοντας το πιστεύω του συνομιλητή του και κατόπιν προχωρούσε σε απροσδόκητες και ανεπιθύμητες συνέπειες αυτού του πιστεύω. Η όλη συζήτηση βοηθούσε στο ξεκαθάρισμα των αντιλήψεων. Αντίθετα ο ώριμος Πλάτων, ενδιαφέρεται για τα μαθηματικά και διατείνεται ότι είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να μάθει κάποιος, αφού είναι χρήσιμα σε όλες τις τέχνες αλλά και σε κάθε μορφή γνώσης και διανοητικής λειτουργίας. Υποστήριζε ότι με τα μαθηματικά μπορούσε να περάσει κάποιος την πύλη που οδηγεί στο όντως Είναι. Με τα μαθηματικά οι άρχοντες θα περάσουν από τον κόσμο του γίγνεσθαι στον κόσμο του Είναι. Για αυτό συνιστούσε πολύχρονη μελέτη των μαθηματικών, των οποίων η γνώση προϋποτίθετο για την ενασχόληση με την φιλοσοφία.

Ο Πλάτωνας δεν πιστεύει ότι η φιλοσοφία είναι για τον οποιονδήποτε. Στην ιδανική του πολιτεία, ελάχιστοι συμμετέχουν στον φιλοσοφικό στοχασμό, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία παίρνει τις οδηγίες από αυτούς κοιτώντας την δουλειά της. Έφθανε στο σημείο να υποστηρίξει ότι η φιλοσοφία είναι ακόμη και επικίνδυνη για τις μάζες. Τα μαθηματικά προχωρούν με την μέθοδο της αποδείξεως, ενώ η Σωκρατική μεθοδολογία προχωρά με την μέθοδο της δοκιμής και του λάθους. Έτσι προϊόντος του χρόνου η μέθοδος του Σωκράτη εγκαταλείπεται από τον Πλάτωνα, ο οποίος θέλγεται από την χωρίς περιπλοκές μαθηματική μεθοδολογία την οποία θέλει να εφαρμόσει σε όλη την γνώση. Μετά τις σπουδές στα μαθηματικά και την φιλοσοφία κάποιοι θα συναντήσουν και κατανοήσουν τις Μορφές, ανεξάρτητα από παραδείγματα του υλικού κόσμου, φθάνοντας σε μη υποθετικές πρώτες αρχές.

http://www.ellinikoarxeio.com/2011/01/plato-and-socrates-mathematics.html#ixzz1EDzeUGzX
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Πλάτων και Σωκράτης για τα Μαθηματικά και την Γεωμετρία"
Related Posts with Thumbnails