Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

20 αξιοπερίεργα πράγματα που δεν γνωρίζαμε για την Ελλαδα μας.

Ξέρατε ότι η Αθήνα ήταν μια μικρή κωμόπολη δύο αιώνες πριν; ---Γνωρίζατε ότι τα ελληνικά νησιά είναι περίπου 3.100;----- Ότι κανένα μέρος της χώρας δεν απέχει παραπάνω από 137 χιλιόμετρα από τη θάλασσα και πως ο εμπορικός στόλος μας φτάνει το 70% όλων των πλοίων της Ευρώπης; 
Αυτά και πολλά περισσότερα ενδιαφέροντα στοιχεία για την Ελλάδα ακολουθούν και μας μαθαίνουν τα μικρά αξιοπερίεργα μυστικά της χώρας μας.
 *Κατά μέσο όρο, περίπου 16,5 εκατομμύρια τουρίστες καταφθάνουν κάθε χρόνο στην Ελλάδα. 
Αυτό σημαίνει πως οι επισκέπτες ξεπερνούν σε αριθμό τον… ντόπιο πληθυσμό των 10 περίπου εκατομμυρίων.
*Περίπου το 7% όλου του μαρμάρου που παράγεται στον πλανήτη προέρχεται από την Ελλάδα. *Η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα στον κόσμο σε παραγωγή ελιάς. Η καλλιέργεια ελαιόδεντρων ξεκίνησε στα μέρη μας από την αρχαιότητα. 
Μάλιστα, κάποιες ελιές που φυτεύτηκαν τον 13° αιώνα παράγουν ακόμη καρπούς. *Είναι επίσης η πρώτη χώρα στον κόσμο σε εμπόριο… σφουγγαριών.
 *Το 80% του εδάφους της χώρας είναι ορεινό.
 Η χώρα δεν διαθέτει ούτε ένα πλόιμο ποτάμι, εξαιτίας αυτής της ιδιαίτερης γεωμορφολογίας. 
*Δώδεκα εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο μιλούν ελληνικά. Σε αυτούς φυσικά συγκαταλέγονται και τα δέκα εκατομμύρια των ελλήνων κατοίκων, αλλά και ελληνόφωνοι στην Κύπρο, την Ιταλία, την Αλβανία, την Τουρκία, τις ΗΠΑ και άλλες χώρες που προτίμησαν παλαιότερα οι Έλληνες για μετανάστευση.
 Η ελληνική γλώσσα ομιλείται εδώ και 3.000 χρόνια περίπου, κάτι που την καθιστά μία από τις αρχαιότερες γλώσσες στον κόσμο.
 *Την δεκαετία του ’50, μόλις το 30% των Ελλήνων γνώριζε γραφή και ανάγνωση. Σήμερα, το ποσοστό του αναλφαβητισμού μόλις που φτάνει το 5%. 
*Τα νησιά της Ελλάδας φτάνουν τις 3.100 σε αριθμό, αλλά μόνο τα 170 από αυτά κατοικούνται. Το μεγαλύτερο ελληνικό νησί, η Κρήτη, έχει έκταση 8.260 τετραγωνικά χιλιόμετρα. 
*Ο πληθυσμός της Αθήνας το 1834 ήταν 10.000. Από την στιγμή που επιλέχθηκε ως πρωτεύουσα του νέου ελληνικού κράτους μέχρι σήμερα, ο πληθυσμός της αυξήθηκε στον δυσθεώρητο αριθμό των 3 και πλέον εκατομμυρίων κατοίκων, ήτοι περίπου το 40% του ελληνικού πληθυσμού.
 *Η Αθήνα κατοικείται αδιάλειπτα εδώ και 7.000 χρόνια. Αυτό την καθιστά μία από τις αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης. 
*Κατά μέσο όρο, απολαμβάνουμε 250 ημέρες ηλιοφάνειας τον χρόνο. Αυτό αντιστοιχεί σε 3.000 αξιοζήλευτες ώρες ήλιου ετησίως. 
*Το προσδόκιμο ζωής στην αρχαία Ελλάδα έφτανε τα 36 χρόνια για τις γυναίκες και τα 45 χρόνια για τους άνδρες. Από τα παιδιά που γεννιόντουσαν, μόλις τα μισά κατάφερναν να ζήσουν και μετά το στάδιο της βρεφικής ηλικίας. Σήμερα, το προσδόκιμο ζωής έχει φτάσει τα 77 και τα 82 χρόνια για τους Έλληνες και τις Ελληνίδες αντίστοιχα, κάτι που μας κατατάσσει στο top 26 των χωρών με το υψηλότερο προσδόκιμο στον κόσμο. 
*Τα πλοία με ελληνική σημαία αποτελούν το 70% του συνόλου του εμπορικού στόλου της Ευρώπης. Ο εγχώριος νόμος επιβάλλει το 75% του πληρώματος των πλοίων να έχουν ελληνική υπηκοότητα. *Η Ελλάδα διαθέτει περισσότερα αρχαιολογικά μουσεία από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο – κάτι που φυσικά δεν μας εκπλήσσει ιδιαίτερα. 
*Περίπου 100.000 πουλιά από την βόρεια Ευρώπη και την Ασία ξεχειμωνιάζουν στα μέρη μας. 
*Οι σκλάβοι στην αρχαία Ελλάδα αποτελούσαν το 40-80% του πληθυσμού στις πόλεις-κράτη. Ήταν κυρίως αιχμάλωτοι πολέμου, εγκαταλελειμμένα παιδιά ή παιδιά σκλάβων. *Η αξιοζήλευτη άγρια ζωή της χώρας περιλαμβάνει 116 είδη θηλαστικών, 18 είδη αμφίβιων, 59 είδη ερπετών, 240 είδη πουλιών και 107 είδη ψαριών. Ωστόσο, περίπου τα μισά είδη θηλαστικών κινδυνεύουν με εξαφάνιση.  
*Κανένα μέρος της Ελλάδας δεν απέχει από τη θάλασσα παραπάνω από 137 χιλιόμετρα. Η ακτογραμμή της χώρας είναι η δέκατη μεγαλύτερη σε μήκος στον πλανήτη. 
*Κάποτε η Ελλάδα ήταν μια βραχώδης μάζα, που βρισκόταν εντελώς κάτω από την θάλασσα. Μετά από την σύγκρουση μιας τεκτονικής πλάκας με την Ευρώπη, σχηματίστηκε το ορεινό πεδίο της, ενώ ακόμη και σήμερα οι σεισμοί στο Αιγαίο σχετίζονται με τις κινήσεις της συγκεκριμένης λιθοσφαιρικής πλάκας.

 Τα στοιχεία συλλέξαμε από το facts.randomhistory

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.tilestwra.com/axioperierga-pragmata-pou-den-gnorizame-gia-tin-ellada/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "20 αξιοπερίεργα πράγματα που δεν γνωρίζαμε για την Ελλαδα μας."

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΚΑΙ ‘40


29 Σεπτεμβρίου 1943:
η εκτέλεση των προκρίτων της Παραμυθιάς


Το μνημείο των εκτελεσθέντων προκρίτων του 1943

(Το κείμενο που ακολουθεί δημοσιεύθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1993 στον Οικονομικό Ταχυδρόμο ως απότιση φόρου τιμής για τη συμπλήρωση 50 χρόνων από το φοβερό έγκλημα).
Επειδή εσχάτως άρχισε μετ’ επιτάσεως να ανακινείται το θέμα των Τσιάμηδων και της Τσιαμουριάς από μέρους του καθεστώτος Σαλί Μπερίσα (και όχι μόνον), κρίνουμε σκόπιμο προοιμιακά να δώσουμε συνοπτικά το «ιστορικό» των Τσιάμηδων και της Τσιαμουριάς. Ο τελευταίος αυτός όρος, κατά την Τουρκοκρατία, υποδήλωνε την περιοχή της αρχαίας Θεσπρωτίας (όχι του νυν νομού Θεσπρωτίας). Η περιοχή αυτή εκτεινόταν προς Νότον μέχρι των εκβολών του Αχέροντα, προς Βορράν μέχρι Βουθρωτού και προς Ανατολάς μέχρι των υπωρειών του όρους Τόμαρος (Ολύτσικας). Οι κάτοικοι της περιοχής παλαιόθεν μετείχαν όλων των περιπετειών του Ελληνισμού (συμμετοχή στον Τρωικό Πόλεμο με 22 πλοία, στα Μηδικά, στον Πελοποννησιακό κ.λπ.). Κατά τους τελευταίους αιώνες της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, η Θεσπρωτία αποτέλεσε τμήμα του ακμάζοντος Δεσποτάτου της Ηπείρου (πρωτεύουσα η Άρτα). Μετά την κατάλυση του Δεσποτάτου το 1449, η περιοχή περιέρχεται στους Τούρκους. Ελάχιστοι όμως από τους κατακτητές εγκαταστάθηκαν σ’ αυτή. Μέχρι το 17ο αιώνα ο πληθυσμός ήταν κατά πλειονοψηφία χριστιανικός. Άρα, ο εκμουσουλμανισμός και ο εξαλβανισμός είναι νεώτερες κατασκευές, δεδομένου πως ούτε Αλβανοί από την καθαυτό Αλβανία εγκαταστάθηκαν στη Θεσπρωτία.


Τσάμηδες και Αλβανοί
Τι ήσαν λοιπόν οι Τσιάμηδες; Αυτό που μπορούμε πρώτον με βεβαιότητα να πούμε είναι πως δεν πρόκειται για αλβανικό φύλο ή αλβανική φυλή. Το λεγόμενο από τον Πουκεβίλ (Γάλλο πρόξενο στην Αυλή του Αλή πασά) ότι οι Τσιάμηδες προέρχονται από την παλιά αλβανική φυλή των Σάμεις, είναι αναληθές, γιατί τέτοιο φύλο (ή φυλή) δεν υπάρχει. Το όνομα Τσιάμης προέρχεται από παραφθορά του ονόματος του ποταμού Θύαμις (=Καλαμάς). Αυτό συνάγεται πρώτον από τον τρόπο που προφέρεται η λέξη Τσιάμης από τους ίδιους αλλά και από το γεγονός ότι υπάρχει πανελληνίως διαδεδομένο δημοτικό άσμα που λέγει: «Ποταμέ, Τσιάμη, ποταμέ μου κ.λπ.». Οι αποκαλούμενοι, λοιπόν, Τσιάμηδες, ήταν ένα νοθογενές συνονθύλευμα πληθυσμών, ακαθορίστου φυλετικής προελεύσεως που κατοικούσε στις περιοχές Παραμυθιάς, Φιλιατών, Πάργας και Μαργαριτίου και σε μερικά χωριά του Δελβίνου. Η διαφοροποίησή τους από τον υπόλοιπο πληθυσμό έγινε σε δύο στάδια: Πρώτον, κατά τις αρχές του 18ου αιώνα ασπάστηκαν τον μουσουλμανισμό για να σώσουν τις περιουσίες τους. Γι’ αυτό και ο Τσιάμης έγινε για το λαό συνώνυμο του ανειλικρινούς ανθρώπου (βλ. την έκφραση «Τσάμικος ταμπάκος»). Το δεύτερο στάδιο αφορά στη γλώσσα και στην εθνικότητα: ο αρχαίος γεωγράφος Στράβων αναφερόμενος στους πληθυσμούς των Ιλλυρο‐ηπειρωτικών περιοχών γράφει ότι μερικοί ήσαν δίγλωσσοι («Ένιοι και δίγλωσσοι εισι»). Οι Τσιάμηδες άρχισαν να μιλούν κυρίως την αλβανική μετά την κυριαρχία των Αλβανών μπέηδων (ιδίως επί Αλή πασά) στις νότιες ηπειρωτικές περιοχές. Χρησιμοποιούσαν όμως (και χρησιμοποιούν) και την ελληνική. Παρά την αλβανοφωνία τους είχαν συνείδηση τουρκική και όχι αλβανική. Και τούτο μέχρι το 1925‐26.
Μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους, η περιοχή Τσαμουριάς περιήλθε στην Ελλάδα. Στους Τσιάμηδες αναγνωρίσθηκαν δικαιώματα Έλληνα πολίτη. Γι’ αυτό και αντέδρασαν στην προσπάθεια Ιταλίας και Αυστρίας που ήθελαν την υπαγωγή τους στο αρτισύστατο κράτος της Αλβανίας. Μια φράση από το Υπόμνημα που υπέβαλαν οι Τσιάμηδες της Θεσπρωτίας στη Διεθνή Επιτροπή Ελέγχου στις 6 Νοεμβρίου 1913 είναι ενδεικτική:

«Θα συμπολεμήσουμε με τʹ αδέλφια μας τους Χριστιανούς, μέχρις εσχάτων, για νʹ αποκρούσομε το ζυγό του αλβανικού κράτους και να διατηρήσουμε την ελευθεριά μας στην αγκαλιά της μητέρας μας Ελλάδας…».

Η Ελλάς παύει σιγά‐σιγά να θεωρείται «μητέρα» από τη στιγμή που το ελληνικό κράτος απαλλοτρίωσε τα τσιφλίκια των ισχυρών τσιάμηδων και τα διένειμε στους ακτήμονες. Από τη δυσαρέσκεια αυτή επωφελή θηκαν οι Ιταλοί που με επιδέξια προπαγάνδα κατόρθωσαν να «πείσουν» τους Τσιάμηδες ότι δεν είναι Τούρκοι, όπως πίστευαν, αλλά Αλβανοί! Δηλαδή η «αλβανοποίηση» των Τσιάμηδων συντελείται εντός 10 περίπου ετών (1913‐1925). Μετά τη Συνθήκη της Λωζάννης (24 Ιουλίου 1923) που προέβλεπε την ανταλλαγή πληθυσμών μεταξύ Ελλάδος‐Τουρκίας, οι Τσιάμηδες εξαιρέθηκαν της ανταλλαγής, πρώτον διότι με το υπ. αριθμ. 2874/2 υπόμνημά τους της 18ης Φεβρουαρίου 1926 δηλώνουν ότι είναι Αλβανοί ως προς τη γλώσσα και την καταγωγή, Μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα αλλά Έλληνες πολίτες! Κυρίως όμως αυτό που συνέβαλε είναι η πίεση της Ιταλίας πάνω στην δικτατορική κυβέρνηση Θεοδώρου Πάγκαλου. Ο Θεόδωρος Πάγκαλος, λόγω του θαυμασμού που έτρεφε προς την μουσσολινική Ιταλία, διέπραξε το τεράστιο πολιτικό λάθος να εξαιρέσει τους Τσιάμηδες από την ανταλλαγή. Σύμφωνα με την απογραφή του 1928 οι χριστιανοί του νομού Θεσπρωτίας ήσαν 44.668, ενώ οι Τσιάμηδες 16.661, ήτοι το 1/3 του πληθυσμού (27%).


Τσάμηδες μαζί με τους συμμάχους τους Ιταλούς
Η Ιταλία ήθελε να χρησιμοποιήσει τους Τσιάμηδες σαν λόγχη κατά της Ελλάδος. Και τους χρησιμοποίησε. Προς τούτο, πολλά τέκνα Τσιάμηδων της Θεσπρωτίας είχαν εκπαιδευθεί σε ιταλικά πανεπιστήμια και στρατιωτικές σχολές. Έτσι, όταν κηρύχθηκε ο ελληνοϊταλικός πόλεμος, τρία αλβανικά τάγματα στελεχωμένα με Τσιάμηδες εισέβαλαν μαζί με τους Ιταλούς στην Θεσπρωτία και επιδόθηκαν σε εμπρησμούς και βιαιοπραγίες. Παράλληλα, άλλοι που υπηρετούσαν ‐ως Έλληνες πολίτες‐ στον ελληνικό στρατό έπαιξαν το ρόλο της «πέμπτης φάλαγγας». Μετά την κατάρρευση του μετώπου, οι Ιταλοί παρέδωσαν τη Θεσπρωτία στο έλεος των Τσιάμηδων. Συγκεκριμένα, σε στενή συνεργασία με επιφανείς Τσιάμηδες σχεδίασαν στην Παραμυθιά, όπου κατέλυσαν και διέλυσαν τις ελληνικές αρχές, τον πλήρη αφελληνισμό της περιοχής (3 Μαΐου 1941). Έτσι σε μικτά χωριά έδωσαν τη διοίκηση σε Μουσουλμάνους αποκλειστικά. Ίδρυσαν την Αλβανική Φασιστική Νεολαία «Μιλίτσια» και με διάταγμα της Ιταλικής κυβερνήσεως διορίστηκαν οι αδελφοί Νουρή Ντίνο και Ναζάρ Ντίνο από την Παραμυθιά, ο μεν πρώτος Ύπατος Αρμοστής Θεσπρωτίας (!), ο δε δεύτερος Συνταγματάρχης της «Μιλίτσια». Αργότερα ‐και πάντα υπό την σκέπη των Ιταλών‐ οι Τσιάμηδες ίδρυσαν την οργάνωση «Κσίλι Νασιονάλ Σκιπετάρ» (= Εθνική Αλβανική Επιτροπή), ένα είδος κυβερνήσεως που για λόγους συντομίας λεγόταν «Ξίλια». Η οργάνωση αυτή δημιούργησε 14 τάγματα που προέβησαν σε φοβερά εγκλήματα εις βάρος των Ελλήνων κατοίκων της περιοχής. Από τον μακρό κατάλογο της εγκληματικής δράσεως των Τσιάμηδων σταχυολογούμε ενδεικτικά τα ακόλουθα:
α. Στις 19 Φεβρουαρίου 1942 δολοφονείται ο συμπατριώτης μου Νομάρχης Θεσπρωτίας Γεώργιος Βασιλάκος.
β. Στις 24 Οκτωβρίου εκτελείται στην Καλτέριζα ο ιερέας Ανδρέας Βασιλείου (Παπανδρέας).
γ. Στις 27 Ιουλίου 1943, μετά την αποτυχία της επιθέσεως κατά του χωριού Αγία Κυριακή (Πόποβο), 800 Τσιάμηδες της «Ξίλια» υπό την αρχηγία των αδελφών Ντίνο, σε συνεργασία με δυνάμεις Κατοχής, έκαναν επιδρομή στα χωριά του Φαναριού. Λεηλατήθηκαν και πυρπολήθηκαν 519 κατοικίες, σκοτώθηκαν 800 κάτοικοι (από αυτούς οι 231 ήσαν γυναίκες που προηγουμένως βιάσθηκαν) και συνελήφθησαν 500 άτομα που στάλθηκαν όμηροι στα Ιωάννινα. Ολοσχερής ήταν η απώλεια του κτηνοτροφικού πλούτου. Περίπου 24 χωριά ερημώθηκαν.


Ο χάρτης της "μεγάλης τσαμουριάς"

Πηγή: Η καταπληκτική μελέτη του Σαράντου Καργάκου «Αλβανοί, Αρβανίτες και Έλληνες», των εκδόσεων  Σιδέρης.

Πηγή 2: www.e-istoria.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΚΑΙ ‘40"

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

Ανοιχτή επιστολή στην πολιτική & πνευματική ηγεσία : Κατάπληξη, απογοήτευση και οδύνη για τον αργό θάνατο της κλασσικής παιδείας

Την ώρα που σε ολόκληρο τον πλανήτη ο Επιτάφιος του Θουκυδίδη θεωρείται ένας ανεκτίμητος και διαχρονικός πνευματικός θησαυρός, στην Ελλάδα, το λίκνο της δημοκρατίας, καταργείται η διδασκαλία του!

Εκατόν ενενήντα ένας Πανεπιστημιακοί Καθηγητές και άλλες πνευματικές προσωπικότητες – μέλη του International Hellenic Association (με έδρα το Delaware των ΗΠΑ), απέστειλαν σε ολόκληρη την πολιτική ηγεσία της Ελλάδος  (Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, Πρωθυπουργό, Πρόεδρο του κόμματος της συγκυβέρνησης, τον Υπουργό Παιδείας, τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τους Αρχηγούς όλων των  πολιτικών  κομμάτων, όλα τα μέλη της Βουλής των Ελλήνων), την Ακαδημία Αθηνών, την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, τα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τις Ελληνικές Φιλολογικές Ενώσεις (Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων, Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων), τις εκπαιδευτικές συνδικαλιστικές οργανώσεις ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ καθώς και στους εκπροσώπους της πνευματικής ζωής της χώρας ανοιχτή επιστολή με την οποία εκφράζουν την κατάπληξη, την απογοήτευση και την οδύνη τους για τον αργό θάνατο που επιφυλάσσεται στην Κλασσική Παιδεία.

Το πλήρες κείμενο της ανοιχτής επιστολής έχει ως εξής:

Οι υπογράφοντες Έλληνες Πανεπιστημιακοί Καθηγητές και άλλοι πνευματικοί άνθρωποι με κατάπληξη, απογοήτευση και οδύνη παρακολουθούμε τη διαρκή υποβάθμιση της κλασικής παιδείας στο γυμνάσιο και λύκειο της Ελλάδας, την οποία συστηματικά και εμπρόθετα προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.

Μετά την πρωτοφανή κατάργηση στα λύκεια της διδασκαλίας του Επιταφίου που ο Θουκυδίδης αποδίδει στον Περικλή, δηλαδή ενός κειμένου, το οποίο προσφυώς έχει χαρακτηριστεί «Ο διθύραμβος της δημοκρατίας», καταφέρονται τώρα στο γυμνάσιο καίρια πλήγματα κατά της κλασικής παιδείας:

1.    Με την αφαίρεση από κάθε τάξη μιας εβδομαδιαίας ώρας διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών.
2.    Με την τοποθέτηση του μαθήματος εκτός των προαγωγικών και των απολυτηρίων εξετάσεων στο γυμνάσιο – ένα μέτρο που καθιστά τα Αρχαία Ελληνικά στην κυριολεξία «παρία» του ωρολογίου προγράμματος και προοιωνίζεται τη μελλοντική τυπική, πλέον, κατάργησή τους ως διδασκόμενου μαθήματος.

Είναι στ’ αλήθεια τραγικό να αναγνωρίζουν ομόφωνα οι ξένοι την τεράστια συμβολή της κλασικής παιδείας στη διαμόρφωση του πολιτισμού της Δύσης και την ίδια στιγμή να μεθοδεύεται ο οριστικός ενταφιασμός της παιδείας αυτής στην ίδια τη γενέθλια χώρα της! Με κίνδυνο, λοιπόν, να υποχρεωθούμε στην επανάληψη κοινοτοπικών αλλά αδιαφιλονίκητων αληθειών, ας μας επιτραπεί να επισημάνουμε τα εξής.

Στα αρχαία ελληνικά κείμενα διατυπώνονται κατά τρόπο καίριο και σαφή τα μεγάλα ανθρώπινα προβλήματα και συλλαμβάνονται οι αξίες που κατοχυρώνουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Όποιος «ζυμώνεται» με την αρχαία γραμματεία, στην οποία παρακολουθούμε τη σταδιακή επικράτηση και κυριαρχία του λόγου έναντι του μύθου, τείνει να αντιμετωπίζει άφοβα την αλήθεια, συγκινείται από τις εκφάνσεις του ωραίου, εθίζεται στην τήρηση του μέτρου, ασκείται στην αυτογνωσία και τον αυτοσεβασμό, μυείται στην απορία και την έρευνα και ενστερνίζεται το ιδεώδες της ελευθερίας. Αν οι διανοούμενοι και οι φιλόσοφοι σε διεθνές επίπεδο ξεκινούν από την αρχαία γραμματεία και επιστρέφουν διαρκώς σ’ αυτήν για να ανανεώσουν τις πηγές της έμπνευσής τους, αυτό συμβαίνει, γιατί η συγκεκριμένη γραμματεία αποτελεί πρώτης τάξεως αγωγή σκέψης και ήθους. Αυτά όλα βέβαια ισχύουν κατά μείζονα λόγο για τον Έλληνα μαθητή και σπουδαστή, του οποίου η εθνική συνείδηση και η πολιτιστική ιδιοπροσωπία συνδέονται άρρηκτα με τη ζωντανή και δημιουργική επικοινωνία  με το γραμματειακό πλούτο του ελληνικού παρελθόντος και ειδικότερα της Αρχαίας Ελλάδας.

Οι αρχαιοελληνικές, όμως, ιδέες και αξίες συνυφαίνονται άμεσα με την αρχαία ελληνική γλώσσα, μέσω της οποίας έχουν συλληφθεί και διατυπωθεί. Η εξοικείωση του Έλληνα μαθητή με την αρχαία ελληνική γλώσσα είναι πολλαπλά ευεργετική, γιατί:

1. Συμβάλλει στη «μετά λόγου γνώσεως» εκμάθηση και χρήση της Νέας Ελληνικής (Δημοτικής).
2. Προστατεύει από την εισβολή στη Νέα Ελληνική ξενόφερτων όρων και νεολογισμών.
3. Ελαχιστοποιεί τις περιπτώσεις κακοποίησης της μητρικής γλώσσας.
4. Καταπολεμά την τάση για εκφραστική προχειρότητα και γλωσσική ασυδοσία. Και το πιο σημαντικό,
5. Καθιστά δυνατή την εξοικείωση με τις παλαιότερες μορφές της γλώσσας μας, ώστε να επιτευχθεί η επικοινωνία με τη διαχρονική γραμματειακή παραγωγή της Ελλάδας.


Με αυτά τα δεδομένα, απευθύνουμε έκκληση στην πολιτική και την πνευματική ηγεσία της χώρας να μεριμνήσει για την ουσιαστική αναβάθμιση και ενίσχυση των κλασικών σπουδών στην ελληνική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η Αρχαία Ελληνική γλώσσα είναι το έδαφος στο οποίο ή Νέα Ελληνική ριζώνει και ανθοφορεί και όχι ο αντίπαλος της Νέας Ελληνικής. Καλούμε επομένως και τις Ελληνίδες και τους Έλληνες φιλολόγους να βάλουν με τον εαυτό τους και με την παιδεία του τόπου ένα ιστορικό στοίχημα: επιστρατεύοντας το πάθος, τον ενθουσιασμό, την έμπνευση, την ευρηματικότητα, το ταλέντο και το μεράκι που διαθέτουν, να εισαγάγουν αλλαγές στην διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών με σκοπό να εμπνεύσουν στους μαθητές τους την αγάπη και το σεβασμό για το μάθημα, συμβάλλοντας έτσι στην παιδευτική ανάκαμψη και την πολιτιστική αναγέννηση της χώρας.

Οφείλουμε, επί τέλους να συνειδητοποιήσουμε ότι σε μια χώρα με υπογεννητικότητα, οξύτατη οικονομική κρίση, μαζική μετανάστευση νέων επιστημόνων στο εξωτερικό και εισροή χιλιάδων  μεταναστών και προσφύγων, η μεθοδευμένη αποκοπή των Ελλήνων μαθητών από την αρχαία ελληνική γλώσσα είναι για την παιδεία του τόπου ένα είδος πολιτιστικής γενοκτονίας, που μακροπρόθεσμα θέτει σε κίνδυνο την ίδια την εθνική επιβίωση του ελληνισμού. Αντίθετα, αν για την πολλαπλά χειμαζόμενη Ελλάδα ο τουρισμός θεωρείται η «βαριά βιομηχανία» της, η  ζωντανή σύνδεση των Ελλήνων μαθητών με την αρχαία ελληνική γλώσσα, καθώς και με τον αξιακό και το νοηματικό πλούτο της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, αποτελεί την ιδανικότερη αμυντική θωράκιση του ελληνισμού και μία από τις βασικότερες προϋποθέσεις για πολιτιστική και εθνική αναγέννηση της χώρας.

Ας πάψουμε να πριονίζουμε εμείς οι ίδιοι το πολιτιστικό κλαδί στο οποίο ακουμπάμε ως έθνος.

Οι καιροί δεν επιτρέπουν να «παίζομεν εν ου παικτοίς».

Ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του και ας εκπληρώσει το χρέος του.



Οι υπογράφοντες: (ΠΗΓΗ: www.professors-PhDs.com/ )

1.- Τάρταρης Χρίστος,   Διδάκτωρ Παιδαγωγικής, Member of New York  Academy of Sciences, and ,  Member of Societa di  Storia Patria per la Puglia sez. Di Tricase. ΕΛΛΑΣ

2.-  Αρωνιάδου-Anderjaska Βασιλική, Ph.D. Διδάκτωρ Νευροεπιστημών, Μέρυλαντ, ΗΠΑ

3.- Ρήγος Ευάγγελος, Master Mariner, Pace University, BBA, New York – ΕΛΛΑΣ

5.- Ιωάννου Πέτρος, Καθηγητής, Διευθυντής Κέντρου Μεταφορών Προηγμένης Τεχνολογίας, Πανεπιστήμιο Νότιας Καλιφόρνιας, Λος Άντζελες, Καλιφόρνια, Η.Π.Α.

6.- Ιωάννης Ν. Χατζόπουλος, MSCE, PhD Ομότιbμος καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου
Τ. καθηγητής Πανεπιστημίου CSUF, USA,  Πύργοι Θερμής, Μυτιλήνη, 81100 ΕΛΛΑΣ

7.- Παπαδόπουλος Θ. Νικόλαος Ομ. Καθηγητής Ιατρικής Α.Π.Θ. ΕΛΛΑΣ

8.- Σίνη  Μάρθα  Docent at the Walters Art Museum Baltimore, Maryland   U.S.A.

9.- Moschovakis Κ. Α.,, M.D., Ph.D. Professor of Physiology University of Crete
Group Leader, Computational Neuroscience Group, Institute of Applied and Computational Mathematics FORTH Ομ. Καθηγητής Ιατρικής Α.Π.Θ. ΕΛΛΑΣ

10.-Οικονομίδης Σπύρος Διδάκτωρ Διοικητικών Επιστημών Πολιτειακό Πανεπιστήμιο Καλιφόρνιας, USA

11.- Alexandraki Despina, Biology Department, University of Crete, ΕΛΛΑΣ

12.- Kakavas Maria

13.- Balopoulos Victor,  Ph.D. Associate Professor Department of Civil Engineering
School of Engineering, Democritus University of Thrace Campus, Xanthi, 67100, GREECE

14.-  Gatzoulis Nina,  Professor Humanities, Classics and Italian University of New  Hampshire USA

15.- Νεγρεπόντη-Δελιβάνη Μαρία, Πρ.Πρύτανης και Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ΕΛΛΑΣ.

16.- Ανδρεάτος Αντώνης, Δρ Πληροφορικής, Καθηγητής, Σχολή Ικάρων, ΕΛΛΑΣ.

17.-  Leventouri Theodora, PhD., Professor of Physics Director, Medical Physics Program
Director, Center for Biomedical and Materials Physics Florida Atlantic University Boca Raton, FL 33431, USA

18.- Παντελής Δημήτριος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ΕΛΛΑΣ

19.- Poularikas Alexander,   Ph.D Professor Emeritus  University of Alabama,  Huntsville
Huntsville Alabama, USA

20.- Ιεραπετρίτης Δημήτρης, Δρ. Γεωγραφίας, ΕΛΛΑΣ

21.-  Vardulakis Antonis I.G., Prof. Senior Member IEEE Department of Mathematics Aristotle University of Thessaloniki GREECE

22.- Χολέβας Κωνσταντίνος , Πολιτικός Επιστήμων, Γλυφάδα, ΕΛΛΑΣ

23.- Φούφα Ελενη Εμμ.,  Καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας  και Κινηματογράφου SUNY ERE
Buffalo NY – USA

24.-  Κυριακού Γεώργιος, Καθηγητής Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. ΕΛΛΑΣ

25.-  Triantafillou Georgia, Ph.D. Professor of Mathematics Temple University, USA

26.- Γιαννόπουλος Παναγιώτης, Καθηγητής, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, Πανεπιστήμιο Πατρών, 265 04 Πάτρα – ΕΛΛΑΣ

27.-  Dokos Socrates,  PhD Associate Professor, Graduate School of Biomedical Engineerin UNSW AUSTRALIA UNSW SYDNEY NSW 2052 AUSTRALIA

28.- Νικολαΐδης Τάσος,  Ομότιμος καθηγητής, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΕΛΛΑΣ

29.- Halamandaris Pantelis,  Professor Emeritus Brandon University,  Canada

30.- Kοζυράκης  Κ.,  Επικ.Καθηγητής  Οδοντιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, ΕΛΛΑΣ

31.- Φυτρολάκης Νικόλαος, , Ομότιμος  καθηγητής  Ε.Μ.Π. ΕΛΛΑΣ

32.- Αργυρόπουλος Γιάννης, PhD, AT&T Labs Διευθυντικό στέλεχος τεχνικού προσωπικού. USA

33.- Οkos Anthony, MD, Clinical Assistant Professor of Medicine, University of Washington Medical Center Seattle, WA USA

34.- Γρυσπολάκης Ιωακείμ,  Ομότιμος καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης, GREECE

35.- Bougas Ioannis, PhD, Director of Statistical Consulting Bell (Ret.) Montreal, CANADA

36.- Ρήγα Αλεξανδρος, Καθηγητής Δ.Π.Θ., GREECE

37.- Vlachos Dimitrios, PhD ., Assistant Professor, Department of Physics, University of Ioannina, Hellas

38.- Σίδερης  Κοσμάς Κ.  Αναπλ. καθηγητής Τμήματος Πολ. Μηχανικών Δ.Π.Θ. GREECE

39.- Tsoka Gregory N.,  Prof. of Exploration Geophysics Laboratory of Exploration Geophysics Aristotle University of Thessaloniki 54124 Thessaloniki, Greece

40.- Ves Sotirios, PhD., Professor  Physics Department  Aristotle University of Thessaloniki
541 24 Thessaloniki, GREECE

41.- Κουρούμαλης H.,  Ομότιμος Καθηγητής Ιατρικής Σχολής Παν. Κρήτης, GREECE

42.-  Μπακάλης Ναούμ,  PhD. Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, GREECE

43.-  Moraitis Nikolaos L., . Ph.D. International Relations, Comparative Politics, U.S. Foreign Policy. University of California, USA

44.-  Evangeliou Christos C., Professor of Philosophy, Towson University, USA

45.-Χαμζάς Χριστόδουλος, Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης –ΕΛΛΑΣ

46.- Αθανασούλης Γεράσιμος,  Καθηγητής ΕΜΠ Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΛΛΑΣ

47.-  ΚΑΜΑΡΑΤΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ,  PhD.( τ. Καθηγητής του Παν/μίου Ιωαννίνων, υπηρετήσας και σε Παν/μια – Κέντρα Ερευνών των ΗΠΑ, του Καναδά και της Ευρώπης). ΕΛΛΑΣ

48.- Βασιλειάδης Δαμιανός,   Δημοδιδάσκαλος, συγγραφέας, ΕΛΛΑΣ

49.- Κουμάκης Λεωνίδας, Νομικός, Συγγραφέας, ΕΛΛΑΣ.

50.- Μπαλόγλου Γεώργος , PhD, Θεσσαλονίκη πρώην αναπληρωτής καθηγητής πολιτειακού πανεπιστημίου Νέας Υόρκης  USA

51.- Thomais Kakouli-Duarte, PhD Research Leader EnviroCORE | Lecturer in Biosciences
Department of Science and Health  Institute of Technology Carlow Kilkenny Road, Carlow
IRELAND

52.- Χουλιαρά Ελένη,  Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ΕΛΛΑΣ

53.- Παύλος Γεώργιος, Αναπλ. Καθηγ. Τμ. Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Πολυτεχνική Σχολή, Δημοκρίτειο Πανεπιστημίο Θράκης, ΕΛΛΑΣ.

54.- Vallianatos Evaggelos,  Ph.D., former professor, author of several books, historian, Claremont, CA, USA

55.-  Παπαγιάννης Γρηγόριος,   αναπληρωτής καθηγητής της Βυζαντινής Φιλολογίας στο Δημοκρίτειο    Πανεπιστήμιο Θράκης,  ΕΛΛΑΣ

56.- Ὑψηλάντη Μαρία, Ἐπίκουρος Καθηγήτρια Ἀρχαίας Ἑλληνικῆς Φιλολογίας
Πανεπιστήμιο Κύπρου Τμῆμα Κλασσικῶν Σπουδῶν καὶ Φιλοσοφίας , Λευκωσία, ΚΥΠΡΟΣ

57.-  Michopoulos Aristotle,  Ph.D Professor & Greek Studies Chair Hellenic College, Brookline, MA USA

58.-. Magliveras Spyros S., , Ph.D. Professor Mathematical Sciences Dept. and Assoc. Director Center for Cryptology and Info. Security Florida Atlantic University Boca Raton, FL. U.S.A.

59.-  Anagnostopoulos Stavros A., Professor Emeritus, University of Patras Chief Editor, Earthquakes and Structures 26500, Patras, GREECE.

60.-  Arkas Evangelos, PhD  London, UK.

61.-  ΜΠΑΡΔΗΣ NIKOLAOS , ΙΑΤΡΟΣ, MD, ΑΘΗΝΑ, ΕΛΛΑΣ

62.- Katsifis  Spiros, PhD  Professor and Chair, Biology University of Bridgeport, Brtidgeport CT, USA

63.- Noutsis Konstantinos, MD ex-Director Evangelismos Hospital, GREECE

64.-  Fountzoulas Costas G.,  School of Engineering, Widener University, Philadelphia, USA 

65.-  Αντιναύαρχος Χρανιώτης  Γεώργιος Π. ΠΝ (εα), Vice Admiral Georgios P. Chraniotis HN (ret) Ιδρυτής και Πρόεδρος, Founder and President Patron of the Wall Painting & Iconography Diploma, Liturgical Arts Programme, The Prince’s School of Traditional Arts, Κέντρο Νεοκλασσικής Γλυπτικής ΝΙΚΟΣ ΣΟΦΙΑΛΑΚΗΣ, The Nikos Sofialakis Center of Neoclassical Sculpture, ΕΛΛΑΣ

66.- Hatzichronoglou Lena, PhD., Prof. of Classics and Modern Greek. Prof. Of Humanities at Macomb Community College ; Founder and President of Hellenic Visions. USA

67.- Karagiannidis Iordanis, Associate Professor, Division of Digestive Diseases David Geffen School of Medicine, UCLA, USA

68.- Δρ. Δημούτσος Ι. Ανδρέας Ph.D  Παραγωγικότητας,  ΕΛΛΑΣ

69.-. Yfantis E.A.,  Ph.D. Professor of Computer Science, USA

70.- Σαραντίδης Απόστολος Κανδιανού,  Δάσκαλος στην Καβάλα και Πολιτικός Επιστήμονας ΕΛΛΑΣ

71.- Πελεκάνος Νίκος,  Καθηγητής Τμήμα Επιστήμης & Τεχνολογίας Υλικών Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΕΛΛΑΣ

72.- Βαρβούνης Γεώργιος, Ph.D. Καθηγητής Οργανικής Χημείας, Τμήματος Χημείας, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ελλάς.

73.- Πετράκης Λεωνίδας,  PhD, Chairman of Department of Applied Science and Senior Scientist (Retired), Brookhaven NationaL Laboratory, USA.

74.- Κατσέτος, Χρίστος Δ., Καθηγητής Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Drexel, Φιλαδέλφεια, ΗΠΑ

75.- Μπάτης  Γεώργιος. Ομότιμος Καθηγητής ΕΜΠ, ΕΛΛΑΣ

76.- Γεώργιος Τσαπαρλής, Ph.D., FRSC, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ΕΛΛΑΣ

77.· Zahariadis Nikolaos,  Professor of International Studies, Rhodes College, USA.

78.-  Παπαθανασίου Μαρω Κ.,  Ομότιμος Καθηγήτρια, Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ, ΕΛΛΑΣ

79.- Καμέας Αχιλλέας,  Αναπληρωτής Καθηγητής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ΕΛΛΑΣ

80.- Zolotas Argyrios PhD., Reader, University of Lincoln, United Kingdom Deputy Director of Research, School of Engineering UK

81.- Μπλύτας Γεωργιος, PhD, Διδάκτωρ Φυσικοχημείας, Συγγραφεύς, Τέξας, ΗΠΑ

82.-  Κυριακού Αναστασία, Φυτοπαθολόγος, ΕΛΛΑΣ

83.- Αναστασοπούλου Ιωάννα , Καθηγήτρια ΕΜΠ, ΕΛΛΑΣ

84.- Lazarides Georgios  Emeritus Professor, Aristotle U. of Thessaloniki,  ΕΛΛΑΣ

85.- Καπιδάκης Σαράντος, Καθηγητής Σχολή Επιστήμης της Πληροφορίας και Πληροφορικής
Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ΕΛΛΑΣ

86.- Papadopoulos Kyriakos, Professor of Chemical & Biomolecular Engineering Tulane University New Orleans -USA

87.- Συγκλητή Πελίδου, Επίκ. Καθ. Νευρολογίας Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων , Ελλάδα

88.- Κατσιμάνης Κυριάκος, Docteur dEtat ές Lettres (Paris-Sorbonne) Επ. Καθηγητής Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Επιτ. Σύμβουλος-Τ. Αντιπρόεδρος του Παιδ.. Ινστιτούτου-ΕΛΛΑΣ

89.- Κανελλόπουλος  Νικόλαος, Αναπληρωτής Πρόεδρος Ιονίου Πανεπιστήμιου. Καθηγητής Εφαρμογών Πληροφορικής. Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας, ΕΛΛΑΣ

90.- Poularikas Αlexander,   Ph.D.  Professor Emeritus, Author,  University of Alabama, USA

91.- Παπαμαρινόπουλος Σταύρος Π. , τ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, ΕΛΛΑΣ

92.- Economou Eleftherios , Emeritus Professor, University of Crete, HELLAS

93.- Ηλίας Σταμπολιάδης, Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης, ΕΛΛΑΣ

94.- Vassiliou Y., Emeritus Professor, Director ICCS – National Technical University of Athens, GREECE

95.- Καλογεράς Αθανάσιος, Κύριος Ερευνητής, Ερευνητικό Κέντρο ΑΘΗΝΑ-ΕΛΛΑΣ

96.- Δεριζιώτης Δημήτρης Ι.  Ομ. Καθηγητής του ΕΚΠΑ, ΕΛΛΑΣ

97.- Κανάρης Τσίγκανος, Καθηγητής,  Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΕΛΛΑΣ

98.- Sakkas  Lazaros, MD, DM, PhD(UK), FRCP(UK) Professor of Medicine and Rheumatology University of Thessaly, ΕΛΛΑΣ

99.- Synodinou Clairy

100.- Υποναύαρχος ε.α. Σωτήριος Γεωργιάδης Π.Ν., Διπλωματούχος Ναυπηγός του Royal Naval College, Greenwich, London, England – ΕΛΛΑΣ

101.-  Παπαθεοδώρου Γιώργος,  Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, ΕΛΛΑΣ

102.-  Μανιάς Στέφανος, Καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου-ΕΛΛΑΣ

103.- Γρουμπός Πέτρος Π. , Καθηγητής  Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών Πανεπιστήμιο Πατρών, ΕΛΛΑΣ

104.- Τζάνος Κώστας, Δρ Πυρηνικής Τεχνολογίας, USA

105.- Μήτσης Μιχάλης Χ., Αναπληρωτής Καθηγητής Χειρουργικής - Μεταμοσχεύσεων
Ιατρικό Τμήμα, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ΕΛΛΑΣ

106.- Κοσμάς Κ. Σίδερης,  Αναπλ. καθηγητής Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΔΠΘ, ΕΛΛΑΣ

107.-  Nikolakopoulos Konstantinos, PhD,  Prof., Orthodoxe Theologie, Universität München, GERMANY

108.-  Kotsakis Evangelos, PhD,  Electronic and Electrical Engineering, Joint Research Center of the European Commission, ITALY

109.- Stergianopoulos  Panagiotis, , Economist Prof.(Ret.) Connecticut State University, USA

110.-  Vice Admiral Georgios P. Chraniotis HN (ret)   Founder and President Patron of the Wall Painting & Iconography Diploma, Liturgical Arts Program, The Prince’s School of Traditional Arts, ΕΛΛΑΣ

111.- Παπακώστας Στέφανος, Μ.Β.Α (University of Texas at El Paso), Πρώην καθηγητής των αμερικανικών κολλεγίων, Southeastern College, Deree College, University of Indianapolis (Athens Campus) ΕΛΛΑΣ

112.- Politis Dimitris, Distinguished Professor of Mathematics University of California, San Diego USA

113.- Alexandrakis George C., Distinguished Professor Emeritus, University of  Miami, USA

114.- Yiacoumettis Andreas, Prof. ESPRAS  President  President UEMS Section Plast. Rec. & Aesth. Surgery USA

115.- Κλάδη Μαριάνθη, πρώην επίκουρη καθηγήτρια, Πάντειο πανεπιστήμιο, ΕΛΛΑΣ

116.- Tryphonopoulos Demetrios P., Dean, Faculty of Arts & of Graduate Studies Professor, Department of English and Creative Writing, Brandon University Adjunct Professor, Department of English and Creative Writing, University of New Brunswick Editorial Collective, Paideuma: Modern and Contemporary Poetry and Poetics Secretary, Ezra Pound Society Brandon University, USA

117.- Kodogianidis Nikolaos,  PhD, Former professor of Mathematics Electrical Engineer
Fred Wilson & Associates Jacksonville, FL. USA

118.- Φουντόπουλος Παναγιώτης, Δρ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Ε.Μ.Π., ΕΛΛΑΣ

119.- Σπυρονικόλας Χοϊδάς,  Ομότιμος Καθηγητής ΕΚΠΑ, ΕΛΛΑΣ

120.- Τσίρκα Άννα, Παιδοκαρδιολόγος, Επίκεντρο. Καθ. Παιδιατρικής Ιατρική Σχολή
Πανεπιστήμιο Tufts, USA

121.-  Christodoulou Niki, PhD, Associate Professor of Curriculum and Instruction
DEPARTMENT OF ADVANCED STUDIES AND INNOVATION, COLLEGE OF EDUCATION Augusta University, USA

122.-  Yiacoumettis Andreas, PhD., ESPRAS  President  President UEMS Section Plast. Rec. & Aesth. Surgery HELLAS

123.- Αγγελομάτη-Τσουγκαράκη Ελένη, Ομότιμη Καθηγήτρια Ιονίου Πανεπιστημίου, ΕΛΛΑΣ

124.- Tsatsanifos Christ,  PhD.,   Tunnel Expert QIRP Department QATAR

125.- Petros Ethel Petrou, PhD Professor, Chair-Physics Dept. Erie Community College-South Campus Orchard Park, 14127, NY, USA

126.- Αθανασούλης Γεράσιμος,  Καθηγητής ΕΜΠ Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, ΕΛΛΑΣ

127.- Κατσιφαράκης Κώστας,  Καθηγητής, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, ΑΠΘ ΕΛΛΑΣ

128.-  Παληός Λεωνίδας, Καθηγητής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ΕΛΛΑΣ

129.- Καρανικόλας Παύλος,  Επίκουρος Καθηγητής Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, ΕΛΛΑΣ

130.- Κουρούμαλης Ηλίας,  Ομότιμος Καθηγητής Γαστρεντερολογίας Ιατρικής Σχολής aΠαν. Κρήτης, ΕΛΛΑΣ

131.- Χριστοφόρου Ευάγγελος Β.  Καθηγητής ΕΜΠ  Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, ΕΛΛΑΣ

132.-Κραββαριτης Δ.  Ομ. Καθηγητης ΕΜΠ, ΕΛΛΑΣ

133.- Κωνσταντόπουλος Ιωάννης Β.  Ομότιμος Καθηγητής Universite Libre de Bruxelles
πρώην Καθηγητής Σ.Ν.Δοκίμων, ΕΛΛΑΣ

134.-  Κατσούφης Ηλίας Κωνστ.  Ομότ. Καθηγ.  Ε.Μ.Πολυτεχνείου, ΕΛΛΑΣ

135.- Panos Niarchos, Indiana University, [Ret. H.R. Administrator] USA

136.- Δεληγιάννης Ιγνάτιος,  Καθηγητής Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης ΕΛΛΑΣ

137.- Patitsas Tom A. J., PhD, Professor Emeritus, Physics Laurentian University
Sudbury, ON, CANADA

138.-   Spyridakis Stylianos V.,  PhD,  Professor of Ancient History  University of California, Davis USA

139.- Αναστάσιος Μπούντης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, Αντεπιστέλλον Μέλος Ακαδημίας Αθηνών Μέλος Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών και Τεχνών (Salzburg), ΕΛΛΑΣ

140.- Παπαϊωάννου Γεώργιος,  επίκ. καθηγητής, Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Κέρκυρα, Ελλάδα

141.- Ξανθάκη-Καραμάνου Γεωργία, Ομότ. Καθηγήτρια Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Πρόεδρος Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων, Αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών (F.I.E.C.) ΕΛΛΑΣ

142.- Τζαμπίρας Γ. Καθ. ΕΜΠ Σχολή Ναυπηγών Μηχ. Μηχ. ΕΛΛΑΣ

143.-  Deligiannis Konstantinos, GE Healthcare General Manager SouthEastern Europe

144.-  Μαγκλιβέρας Σπύρος, Professor, Mathematical Sciences & Assoc. Director CCIS Florida Atlantic University, USA

145.- Talelli  Olympia, Professor, Univ. National and Kapodistrian Univ. of Athens, ΕΛΛΑΣ

146.-  Στουρνάρας Γεώργιος, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, ΕΛΛΑΣ

147.- Μαρσέλος Μάριος-Αθανάσιος, MD, PhD, Ομότιμος Καθηγητής Φαρμακολογίας, Ιατρικό Τμήμα Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ΕΛΛΑΣ

148.- Λευτάκη Μαρία Αλεξ. πρώην Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πατρών, ΕΛΛΑΣ

149.- Kontos John, Emeritus of Univ. of Athens ΕΛΛΑΣ

150.-  Καρκαμπούνας Σπυρίδωνος, Phd.,  Αναπληρωτής Καθηγητής Φυσιολογίας Εργαστήριο Πειραματικής Φυσιολογίας, Μονάδα Περιβαλλοντικής Φυσιολογίας Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ΕΛΛΑΣ

151.-  Sangvinatsos Andonios,  Economist, Pacific Investment Company, Newport Beach, CA USA.

152.-  Tzika A. ,Aria,  Ph.D Director of the NMR Surgical Laboratory Department of Surgery Massachusetts General Hospital and Shriners Burns Institute Harvard Medical School, USA

153.-  Savaki Helen,  Professor, Medical Faculty, University of Crete  HELLAS

154.- Angelopoulos  Nikiforos V.,  Professor of Psychiatry, Medical School, University of Thessaly, HELLAS

 155.- Βουδριάς Ευάγγελος, Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, ΕΛΛΑΣ

156.- Γρηγόρης Παπαγιώτης, Πολιτικός Μηχανικός Πανεπιστήμιο Michigan USA Πτυχειο Ανωτ. Πολιτικου Μηχανικού, ΕΛΛΑΣ

157.- Bountis Anastasios (Tassos),  Professor, Corresponding Member of Academy of Athens Member of European Academy of Sciences and Arts Department of Mathematics
University of Patras ΕΛΛΑΣ

158.- Αλμπούρα Ευστρατία, MScPsy, Developmental Licensed Psychologist, Αθήνα, ΕΛΛΑΣ.

159.- Αρταβάνης Μάνθος, Πρ. Πρόεδρος και CEO της AIG Life στην Τσεχία και Βουλγαρία, Πρόεδρος του Ιδρύματος για την Αναπτυξη της Ελληνοκινεζικής Φιλίας, Αθήνα, ΕΛΛΑΣ.

160.- Κουτσούκος Πέτρος,  Καθηγητής Τμήματος Χημικών Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών, ΕΛΛΑΣ

161.- Μέρμηγκας Ελευθέριος, (τ.) Καθηγητής, State University of New York at Buffalo, Η.Π.Α.

162.- Benos Nikos, PhD, Assistant Professor, Department of Economics, University of Ioannina, University Campus, ΕΛΛΑΣ

163.-  Kornilaki Ekaterini, PhD, Associate Professor in Developmental Psychology, University of Crete, Department of Preschool Education, Gallos Campus Rethymnon  Crete, GREECE

164.- Strataridaki Anna,  Associate Professor of Ancient History Faculty of Education University of Crete, GREECE

165.-  Αλεβίζος Γιάννης , Καθηγητής φυσικής στο 7ο Λύκειο Αθηνων, ΕΛΛΑΣ

166.-  Athanassiadou Aglaia, Professor  Emeritus,  University of Patras Medical School HELLAS

167.- Kalliopi (Popy) A. Roubelakis-Angelakis, M.S., Ph.D., Professor of Plant Physiology & Biotechnology ex President & Secretary General of FESPB Department of Biolog Heraklion HELLAS

168. Δημήτριος Παντελής, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

169.-Gatzoulis  Vassilios (Bill) President of Hellenic Society PAIDEIA of New Hampshire USA

170.- Γκίνης  Στέλιος  ( Ph.D ) ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΣ  Ομότιμος καθηγητής ΕΛΛΑΣ

171.- Papadopoulos  A. P. (Tom)  r. Senior Research Scientist, and Adjunct Professor (Guelph, Laval)Windsor, Ontario, CANADA

172.- Τσουγκαράκης Δημήτριος, , Ομότιμος Καθηγητής Ιονίου Πανεπιστημίου, πρώην Πρύτανης ΕΛΛΑΣ

173.- Tsiotas Georgios K., Assist. Professor in Quantitative Methods, Department of Economics,University of Crete, Panepistimioupolis Gallou, 74100, Rethymnon-HELLAS

174.- Rozos Dimitrios, r. Associate Professor of NTU HELAS

175.- Πανοσκάλτσης Βασίλης Π.,  M.S., M.A., Ph.D. University of California at Berkeley
Καθηγητής Πολυτεχνική Σχολή ΔΠΘHELLAS

176.- Καλδή Μιράντα,  Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Διεύθυνσης Χορωδίας  Μέλος Συμβουλίου Ιδρύματος ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ –ΕΛΛΑΣ

177.- Κωνσταντή Μαρία, Καθηγήτρια Φαρμακολογίας, Τμήμα Ιατρικής Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων – ΕΛΛΑΣ

178.- Μελακοπίδης Κώστας  τ. Αναπληρωτής Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων, Πανεπιστήμιο Κύπρου – ΚΥΠΡΟΣ

179.- Αντωνοπούλου- Χαραλαμποπούλου Ευγενία,  Επ. Καθηγήτρια ΕΚΠΑ – ΕΛΛΑΣ

180.- Κουτσελίνη Μαίρη,  Πανεπιστήμιο Κύπρου – ΚΥΠΡΟΣ

181.- Βογιατζής Αλέξανδρος Β. Βογιατζής Καθηγητής – ΕΛΛΑΣ

182.- Πδαράκος Ευάγγελος, Καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης – ΕΛΛΑΣ

183.- Louis  Euripidis N. PhD.,  Associate Professor Department of Information and Communication Systems Engineering University of the Aegean -  HELLAS

184.- Νατςιός Δημήτρης Νατσιός δάσκαλος-θεολόγος Κιλκίς – ΕΛΛΑΣ

185.- Κώστας Μελακοπίδης, τ. Αναπληρωτής Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων,   Πανεπιστήμιο Κύπρου ΚΥΠΡΟΣ

186.- Konstantinos Korosis Associate Professor of Sociology Faculty of Education University of Crete – ΕΛΛΑΣ

187.- Konstantinos Korosis Associate Professor of Sociology
Faculty of Education University of Crete – ΕΛΛΑΣ
188.- Κοσμάς Κ. Σίδερης  Αναπλ. καθηγητής Τμ. Πολιτικών Μηχανικών ΔΠΘ – ΕΛΛΑΣ

189.- Κρήτης  Σπύρος Κ. Κρήτας, PhD Αναπλ. καθηγ Μικροβιολογίας και Λοιμωδών Νοσημάτων Κτηνιατρικής ΑΠΘ Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – ΕΛΛΑΣ

190.-.Μοσχονάς Ν.Γ., Ιστορικός, ομότιμος Διευθυντής Ερευνών, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (Αθήνα) – ΕΛΛΑΣ

191.-  Karayanni Despina,  MBA, Ph.D. in Marketing Associate Professor of Marketing Department of Business AdministrationSchool of Business University of Patras, ΕΛΛΑΣ











ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ανοιχτή επιστολή στην πολιτική & πνευματική ηγεσία : Κατάπληξη, απογοήτευση και οδύνη για τον αργό θάνατο της κλασσικής παιδείας"
Related Posts with Thumbnails