Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Δορυφόρος

H λέξη δορυφόρος σημαίνει στην κυριολεξία αυτός που φέρει, που κρατά δόρυ. Κατά τη μυθολογία μας, ο θεός Άρης συνοδευόταν πάντα από 2 δορυφόρους/σωματοφύλακες. Τον Φόβο και τον Δείμο. Η λέξη δορυφόρος στην αρχαιότητα χαρακτήριζε τους ένοπλους φρουρούς οι οποίοι και περιστοίχιζαν ισχυρά πρόσωπα για να τα προστατεύσουν.

 «Δορυφόρος» Πολυκλείτου(440-430 π.Χ.)
Πρόκειται για ρωμαϊκό μαρμάρινο αντίγραφο του χαμένου ελληνικού ορειχάλκινου πρωτοτύπου, γνωστό με τον τίτλο «Δορυφόρος», ο φέρων δηλαδή δόρυ, που χρονολογείται το 440-430 π.Χ. και ανήκει στην ώριμη κλασσική περίοδο της αρχαίας ελληνικής τέχνης. Δημιουργός του ο «Φειδίας της Πελοποννήσου», ο Αργείος γλύπτης Πολύκλειτος
. Ο «Δορυφόρος» έχει ταυτιστεί με την ιδέα της ανδρείας, της ομορφιάς και του τέλειου ήρωα. Αυτός είναι ο λόγος που εδώ και έναν αιώνα πιστευόταν ότι αναπαριστά τον Αχιλλέα. Πρόσφατες εκτιμήσεις όμως, αλλάζουν την ταυτότητα του πλέον διάσημου αριστουργήματος της κλασσικής αρχαιότητας, υποστηρίζοντας πως ο γυμνός άνδρας δεν κρατούσε δόρυ, αλλά ξίφος και ασπίδα και ότι δεν πρόκειται για τον Αχιλλέα, αλλά για τον Θησέα[4].
Ο «Δορυφόρος» απεικονίζει έναν γυμνό άνδρα με εύρωστο, καλογυμνασμένο σώμα, φαρδείς ώμους και στιβαρό μυικό σύστημα. Ηλικιακά βρίσκεται στο τέλος της εφηβείας προς αρχή της ωριμότητας, στην τέλεια δηλαδή, σύμφωνα με τις αρχαιοελληνικές πεποιθήσεις, στιγμή του ανθρώπου.
 Νέες τεχνικές ως απόρροια μακροχρόνιου πειραματισμού δίνουν στους καλλιτέχνες της κλασσικής περιόδου νέες εκφραστικές δυνατότητες με τη χαλκοχυτική, η οποία κάνει δυνατή την έκταση των άκρων των μορφών μέσα στον χώρο, απαλλάσσοντάς τες από τα απαραίτητα ως τα αρχαϊκά χρόνια στηρίγματα, και μετατρέποντας την «γλυπτική» σε «πλαστική»[5].
Το ενδιαφέρον στρέφεται στη μελέτη των μεταβολών που προκαλεί η κίνηση, οδηγώντας τους γλύπτες σε νέα τεχνάσματα, όπως το σήκωμα της φτέρνας, ή ο χιασμός των κινήσεων («contraposto»)[6]. Με τη χρήση αυτής της τεχνοτροπίας παύει η αυστηρή συμμετρικότητα, καθώς το κέντρο βάρους του γλυπτού μετατοπίζεται στο ένα άκρο, με το δεξί πόδι και αριστερό χέρι να βρίσκονται σε ένταση και τα αντίθετα άκρα σε χαλάρωση, συμβάλλοντας σε μία γενική αίσθηση ισορροπίας. Ο άκαμπτος κορμός των αρχαϊκών κούρων αντικαταθίσταται από μια πιο ρεαλιστική και άνετη στάση, δημιουργώντας μία μορφή, που σφίζει από φυσικότητα και χάρη. Ο «Δορυφόρος» έχει απελευθερωθεί από τη μετωπική πόζα, το βλέμμα απομακρύνεται από τον θεατή, και τα επιμέρους χαρακτηριστικά του, όπως η μυολογία και οι φλέβες του σώματος, τα μαλλιά και τα μισάνοιχτα χείλη, αποδίδονται με μεγαλύτερη πειστικότητα, χαρίζοντάς του πνοή ζωής.
 Το πρόσωπο αποκτά έκφραση και γίνεται για πρώτη φορά προσπάθεια να αποδοθεί το ήθος και το πάθος, δηλαδή ο χαρακτήρας και τα συναισθήματα της συγκεκριμένης μορφής[7].
Είναι εμφανές ότι με το πέρασμα από την αρχαϊκή στην κλασσική περίοδο, γίνεται μία προσπάθεια να εγκαταληφθεί το πρότυπο του Κούρου, παρόλο που η θεματογραφία της γλυπτικής εξακολουθεί να είναι ανθρωποκεντρική, με προτίμηση στις γυμνές αντρικές μορφές, φτάνοντας σε μία τέλεια ισορροπία ανάμεσα στη μίμηση που επικρατούσε μέχρι τώρα και την εξιδανίκευση.
 Το ανθρώπινο, ανδρικό σώμα παρουσιάζεται με ιδανικές αναλογίες, χάρη σε ένα σύστημα αναλογιών, που επινόησε ο Πολύκλειτος, γνωστό ως «Κανών».
Η καθαρή δομή του σώματος, η στροφή του κορμού και οι τέλειες, μαθηματικά υπολογισμένες αναλογίες, που όμως δεν είναι πραγματικές, αλλά θεωρητικές, στοχεύουν στην απόδοση μιας αψεγάδιαστης, «πρότυπης» μορφής, η οποία είναι προϊόν ανασύνθεσης των ωραιότερων χαρακτηριστικών από πολλά ζωντανά παραδείγματα[8].
Η άκρα απλότητα στην εμφάνιση (γυμνός και χωρίς κανένα διακοσμητικό στοιχείο), σε συνδυασμό με το αθλητικό σώμα και το νηφάλιο και σοβαρό πρόσωπο, εγκαινιάζει μία νέα τεχνοτροπία, που θα υπηρετήσει με τον ιδανικότερο τρόπο το ανθρωπιστικό ιδεώδες της καλοκαγαθίας (σωματικό και ψυχικό κάλλος), τον «αυστηρό ρυθμό».
Σε αντίθεση με τα αρχαϊκά γλυπτά, η «αυστηρότητα» δίνει τη δυνατότητα συμβολισμού, καθώς μέσα από τη γυμνή μορφή μπορούν να συμβολιστούν τα ιδανικά της εγκράτειας, της σωφροσύνης και της υπευθυνότητας, σπάζοντας μια για πάντα τους δεσμούς με την αρχαϊκή παράδοση[9].
http://evaggelia-p.blogspot.com
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Δορυφόρος"

Συνέντευξη του Ν. Λυγερού στο Artemis FM 21/11/2014

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Συνέντευξη του Ν. Λυγερού στο Artemis FM 21/11/2014 "

Υπολογισμοί στο τριπλό σημείο επαφής ΑΟΖ

Του Νίκου Λυγερού
Οι επιπτώσεις της τριμερούς του Καΐρου είναι και πρακτικές, διότι πρόκειται να κάνουμε ουσιαστικά τρεις συμφωνίες με βάση το τριπλό σημείο επαφής της Ελλάδας, της Κύπρου και της Αιγύπτου. Η ύπαρξη αυτού του τριπλού σημείου επαφής οφείλεται στην ύπαρξη του συμπλέγματος Καστελλορίζου. Έτσι ακόμα κι αν η απόστασή του από το τριπλό σημείο επαφής είναι φαινομενικά μεγάλη, επί του πρακτέου και τοποστρατηγικά είναι η μόνη που έχει σημασία. Σε αυτή την περιοχή, σε μικρή απόσταση βρίσκεται το θαλάσσιο οικόπεδο 4 της Κύπρου, αλλά ακόμα πιο κοντά και το θαλάσσιο οικόπεδο 12 της Αιγύπτου. Με άλλα λόγια γνωρίζουμε ήδη ότι η περιοχή έχει ενδιαφέρον όχι μόνο γεωπολιτικό αλλά και γεωοικονομικό. Επίσης η διπλή συμφωνία που έχει ήδη γίνει μεταξύ της Αιγύπτου και της Κύπρου, έχει δώσει πάχος και στη μέση γραμμή οριοθέτησης, πράγμα που σημαίνει ουσιαστικά ότι είναι ενισχυμένη η συμφωνία σε σχέση με το 2003. Επιδιώκουμε το ανάλογο σε σχέση με το τριπλό σημείο επαφής, για να φανεί ξεκάθαρα και επίσημα ότι υπάρχει πλαίσιο συνεργασίας κι όχι ότι οι επόμενες υπογραφές είναι απλώς τυπικές. Σε αυτό το πλαίσιο ακριβώς υπολογίζουμε και τη δράση των FIR, έτσι ώστε να έρθουν να ενισχύσουν την όλη προσπάθεια. Βλέπουμε λοιπόν στον χάρτη που δημιουργήσαμε όλες τις λεπτομέρειες πάνω στις οποίες θα παίξουμε για να σταθεροποιήσουμε το τριπλό σημείο επαφής το οποίο θα παίξει στο μέλλον το ρόλο του στυλοβάτη και για το υποβρύχιο καλώδιο EuroAsia Interconnector και για τον αγωγό φυσικού αερίου East Med. Κατά συνέπεια το παίγνιο με τον συνδετικό κρίκο της Αιγύπτου μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου είναι ένα άλμα στις διαπραγματεύσεις μας. Και γι’ αυτόν τον λόγο πρέπει να το παίξουμε στρατηγικά και ορθολογικά.

Πηγή: www.lygeros.org/articles.php?n=17712&l=gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Υπολογισμοί στο τριπλό σημείο επαφής ΑΟΖ"

Αρχαίοι ποταμοί των Αθηνών

Όταν την Αθήνα διέσχιζαν 700 ποτάμια, ρέματα και ρυάκια!

 Στην φωτογραφία απεικονίζεται ο Ιλισσός ποταμός μπροστά στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο το 1900

Στα τέλη του 19ου αιώνα, διέσχιζαν το λεκανοπέδιο 700 χείμαρροι, ποτάμια και ρυάκια. Η οδός Σταδίου ήταν ποτάμι και μπαζώθηκε μαζί με τον αρχαίο Ιλισό, Ηριδανό και Κυκλοβόρο. Από τότε συνέχεια «βουλιάζουμε»…

«Η καταιγίδα ήταν τόσο έντονη, που φούσκωσε το ποτάμι. Η γέφυρα παρασύρθηκε, με αποτέλεσμα η Αθήνα να κοπεί στα δύο». Η είδηση διαδόθηκε από στόμα σε στόμα σπέρνοντας τον φόβο στους κατοίκους της πόλης. Πότε και που συνέβη αυτό; Tο 1852, στην Αθήνα. Ποιο ήταν το ποτάμι που φούσκωσε; Η σημερινή οδός Σταδίου…Μάλιστα, στο ύψος του Αρσακείου υπήρχε και μία γέφυρα και η νεροποντή την παρέσυρε με αποτέλεσμα να κοπεί η Αθήνα στα δύο.

Τα ποτάμια εξακολουθούν να ρέουν κάτω από τους δρόμους της Αθήνας. Σε πολλά κτίρια κατά μήκος του δρόμου αντλούνται και σήμερα νερά, με υδραυλικά συστήματα, ενώ γεωτρήσεις του ΙΓΜΕ, απέδειξαν ότι οι περισσότεροι δρόμοι της Αθήνας κρύβουν ένα μπαζωμένο ρέμα ή ένα υπόγειο ποτάμι.

Ο Ιλισός, ο Ηριδανός, ο Κυκλόβορος, το Λυκόρεμα, ο Βουρλοπόταμος, ο Βοϊδοπνίχτης, ο Αλασσώναςείναι μερικά από αυτά

Σύμφωνα με 
μελέτη του ΕΜΠ, τα ανοιχτά ρέματα το 1945, είχαν μήκος 1.280 χιλιόμετρα και σήμερα, μόλις, 434χιλιόμετρα, μειώθηκαν, δηλαδή, σε ποσοστό 66,4% . Όπως, δε, προκύπτει από μελέτη του ΙΓΜΕ, πριν από μερικά χρόνια, το 80% των νερών της βροχής το απορροφούσε το έδαφος και μόλις το 20% έπεφτε στην θάλασσα, σήμερα το ποσοστό αυτό έχει αλλάξει δραματικά.

Αθήνα, 1937, κάλυψη Ιλισού.  Ο Διοικητής Πρωτευούσης (επί δικτατορίας Μεταξά) Κωνσταντίνος Κοτζιάς  επισκέπτεται τα έργα της κάλυψης Ιλισού.  Στις αρχές του 20ου αιώνα ολόκληρη η περιοχή μεταξύ Ιλισού και Υμηττού είχε κηρυχθεί αναδασωτέα και είχε φυτευτεί. Στη δεκαετία του ’50 ολοκληρώθηκε η κάλυψη της κοίτης του ποταμού και τη θέση του ποταμού πήραν οι οδοί Μιχαλακοπούλου, Βασιλέως Κωνσταντίνου και Καλλιρόης.  Το έργο είχε ξεκινήσει το 1939 και το θεμελίωσε ο Μεταξάς με τη χαρακτηριστική φράση : «Θάπτομεν τον Ιλισόν». Πηγή: Η Αθήνα μέσα στο χρόνο .


Καθίσταται, λοιπόν, σαφές, ότι τα πλημμυρικά φαινόμενα που συχνά – πυκνά σημειώνονται στο λεκανοπέδιο, δεν αποτελούν «κεραυνό εν αιθρία», αλλά είναι αποτέλεσμα των επιλογών μας και της στρεβλής ανάπτυξης που ακολουθήσαμε. Και οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί: μετά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο, οι δομημένες επιφάνειες στην Αθήνα κάλυπταν το 25% του λεκανοπεδίου. Μετά το 1975, το 75% καλύφθηκε από δομημένες επιφάνειες και δρόμους δίκτυα, ενώ οι ελεύθεροι χώροι αποτελούν, μόλις, στο 4%.[...]

Τα ρέματα, χθες και σήμερα

Χάρτης των ποταμών και των ρεμάτων. Γραφική απεικόνιση ΤΑ ΝΕΑ (4 Ιουλίου 2009) 

Στα τέλη του 19ου αιώνα, διέσχιζαν το λεκανοπέδιο, 700 χείμαρροι, ποτάμια και ρυάκια. Το 1999, ο αριθμός τους ήταν μικρότερος των 70 (κάτω, δηλαδή και από το 10%) και σήμερα, δεν υπερβαίνουν τα 50. Που χάθηκαν; Μπαζώθηκαν και καταπατήθηκαν. Μόνο στο λεκανοπέδιο της Αττικής έχουν μπαζωθεί και τσιμεντοποιηθεί περίπου 550 χιλιόμετρα ρέματα και χείμαρροι. Κι αυτό, προκειμένου να πραγματοποιηθούν τα οικιστικά όνειρα των κατοίκων της Αθήνας, με τις γνωστές συνέπειες που και σήμερα (για πολλοστή φορά) βιώσαμε.

Ο Ιλισός το 1910 περίπου στο ύψος της οδού Καλιρρόης.

 Ο Ιλισσός, ήταν το μεγαλύτερο ποτάμι που διέσχιζε την Αθήνα… Ξεκινούσε από τον Υμηττό, για να καταλήξει στην θάλασσα. Παλιά ήταν ανοικτό. Σήμερα, κυλάει εξ ολοκλήρου υπογείως, κάτω από τη Μιχαλακοπούλου,  περνάει από την Βασ. Σοφίας (μπροστά από το Παναθηναϊκό Στάδιο), συνεχίζει στην Καλλιρρόης, για να καταλήξει μετά την Καλλιθέα στην θάλασσα.

  Ο  Ιλυσσός στο τέλος του 17 ο  αρχές του 18 ου αι. 



 Δύο Φωτογραφίες με παράσταση του Ιλυσσού στα τέλη  του 1600

Οι Αθηναίοι θεωρούσαν τον Ιλισό, ιερό και στις όχθες του διατηρούσαν βωμούς πολλών θεών, όπου τελούνταν τα Μικρά Μυστήρια, τα οποία σχετίζονταν τόσο με τα Ελευσίνια, όσο και με Διονυσιακές τελετουργίες.


Δύο φωτ. - Ο Ιλυσσός δίπλα στην Αγ.Φωτεινή 


Από το ιερό, αυτό, ποτάμι το μόνο που απομένει σήμερα εμφανές είναι η στεγνή και χορταριασμένη κοίτη του, δίπλα στην οποία είναι χτισμένη η Αγία Φωτεινή του Ιλισού

Τμήμα του Ηριδανού εντός του Κεραμεικού

 Στον Ιλισό χυνόταν ο Ηριδανός που ξεκινούσε από τον Λυκαβηττό και κατέβαινε από το Κολωνάκι. Κατά τη διάρκεια των εργασιών του Μετρό στην πλατεία Συντάγματος, ανακαλύφθηκε η αρχαία κοίτη του.
Ο ποταμός συνεχίζει στις οδούς Μητροπόλεως και Ερμού, στην Αρχαία Αγορά και καταλήγει στον Κεραμεικό.  Την κοίτη του Ηριδανού συνάντησε το Μετρό και στο Μοναστηράκι, γεγονός που ανησύχησε ιδιαίτερα τους υπεύθυνους, καθώς το ποτάμι φούσκωσε κάποιες φορές επικίνδυνα κατά τη διάρκεια των εργασιών.

Ένα τμήμα του Ηριδανού εντός του Κεραμεικού


Ακόμα και σήμερα, ο υπόγειος ποταμός κατεβάζει 20-30 κυβικά νερού την ώρα, ενώ τις βροχερές μέρες το νερό υπερδιπλασιάζεται και από τα νερά του πλημμυρίζει η Ποικίλη Στοά και η Αρχαία Αγορά.

Ο χάρτης της Αθήνας που σχεδίασαν οι Γάλλοι καπουτσίνοι μοναχοί γύρω στο 1670. Μπροστά βλέπουμε τον Ιλυσσό και δεξιά το γεφύρι του 

Από το Λυκαβηττό ξεκινούσε και ο Βοϊδοπνίχτης που χωριζόταν, με ένα μέρος του να περνάει από την οδό Δημοκρίτου και την οδό Ακαδημίας προς το Αρσάκειο.

Βλέπουμε τον Ιλυσσό σε ζωγραφική 2 αιώνες πριν και γυναίκες στην όχθη του 
.Η Αθήνα από τον Ιλισσό. Χρονολογία έκδοσης 1985 Έκδοση SKENE, James. Μνημεία και τοπία της Ελλάδος, 1838 – 1845, Αθήνα, Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος


Από τα Τουρκοβούνια ξεκινούσε ο Κυκλόβορος, ένας από τους μεγαλύτερους χειμάρρους της Αθήνας, που έφθανε στο Πεδίον του Άρεως και διαμέσου της οδού Μάρνη κατέληγε στην πλατεία Βάθη.

 ΑΘΗΝΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 1700 - ΕΓΧΡΩΜΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ STUART & REVETT Ο ΙΛΥΣΣΟΣ ΚΑΙ Η ΓΈΦΥΡΑ ΤΟΥ 

Το Παγκράτι και τον Βύρωνα διέσχιζαν ο Αλασσώνας και το ρέμα «Πήδημα της Γριάς» αντίστοιχα.


Ένα πανέμορφο ρέμα που διασχίζει τον αστικό ιστό των βόρειων προαστίων της Αθήνας και παρά την παντελή αδιαφορία των υπευθύνων, εξακολουθεί να προσφέρει προστασία σε πολλά φυτά και ζώα. Γνωστό και ως ρέμα Πολυδρόσου, η ιστορία του μεγάλου χειμάρρου χάνεται στα βάθη των αιώνων, από τότε που τα νερά του προσέφεραν τις κατάλληλες συνθήκες για τον επικοισμό της περιοχής. Από εδώ περνούσε ο αρχαίος δρόμος στον οποίο μεταφέρονταν τα μάρμαρα της Πεντέλης για το χτίσιμο της Ακρόπολης, ενώ σε όλη τη διαδρομή του είναι γεμάτο από απομεινάρια παλαιών εποχών, όπως φράγματα, νερόμυλοι και παλιά κτίρια. Το ρέμα πηγάζει από την Πεντέλη και ακολουθεί μια πορεία προς τα νότια περνώντας από τους δήμους Νέας Πεντέλης, Μελισσίων, Βριλησσίων και Χαλανδρίου πριν ακολουθήσει υπόγεια πορεία. Η διαδρομή στην οποία το ρέμα είναι ανοιχτό φτάνει τα 6 χλμ. Εντύπωση προκαλούν πολλά σημεία του, καθώς η μαιανδρική διαδρομή, η πλούσια βλάστηση και οι μικροί καταρράκτες μοιάζουν περισσότερο να ανήκουν σε μικρό ποτάμι κάποιου ορεινού δάσους παρά σε ένα ρέμα που τρέχει παράλληλα με τους πιο πολυσύχναστους δρόμους της Αθήνας.www.naturagraeca.com/


Το ρέμα του Ποδονίφτη κυλάει κάθετα τους δήμους Χαλανδρίου, Ψυχικού, Φιλοθέης και Ν. Ιωνίας, διασχίζει υπόγεια τη Λεωφόρο Κηφισίας καταλήγοντας στον Κηφισό.
Στο Φάληρο χύνονταν ο Βουρλοπόταμος (ή Ξηροτάγαρος) και το ρέμα της Πικροδάφνης.

Το ρέμα της Πικροδάφνης


Αθήνα με Ακρόπολη: μερική άποψη από τον Κυκλόβορο εκεί που είναι σήμερα η Πλατεία Μεταξουργείου. AUG. LOFFLER (1822-1866) (ζωγράφος) & A.FESCA (χαράκτης).Πηγή: Η Αθήνα μέσα στο χρόνο. 
Οι πανεπιστημιακές μελέτες συγκρίνουν την σημερινή τσιμεντούπολη με τις παλαιότερες διαμορφώσεις της, όπου γεωργικές εκτάσεις, χωράφια και ποτάμια διέσχιζαν τη γη.



Σε βενετσιάνικο χάρτη του 15ου αι .  ο Ιλυσσός και ο Κηφισσός δεξιά 

 Η εικόνα των πανάρχαιων ποταμών που πότιζαν την Αθήνα και απορροφούσαν τα νερά της βροχής έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Έτσι, κάθε φορά που βρέχει λίγο παραπάνω, λόγω των επιχωματώσεων και των αλλοπρόσαλλων οικιστικών σχεδίων, τα υπόγεια ποτάμια «φουσκώνουν» και πλημμυρίζουν ολόκληρες περιοχές υπενθυμίζοντάς μας την μακραίωνη ύπαρξή τους και χλευάζοντας τις όποιες (εκ μέρους μας) προσπάθειες εξαφάνισής τους. Μπαζώθηκαν 800 χιλιόμετρα ρεμάτων.



Κείμενο Δημήτρης Λάππας - «Καθημερινή»
Μέρος από τις  φωτογραφίες και η τεκμηρίωση είναι της Δέσποινα Δρεπανιά από την «Αθήνα μέσα στο χρόνο». 
Μέρος από τις φωτογραφίες - Αρχείο ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΜΩΝ 
Άλλες Πηγές: 
1- mixanitouxronou.gr
2- Αρχαιογνώμων 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Αρχαίοι ποταμοί των Αθηνών"

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Κύπρος 1570-1974

Του Νίκου Λυγερού

Όσοι προσπαθούν ν’ αναλύσουν το Κυπριακό, από το 1974 και μετά, δίχως να υπολογίσουν την πολιορκία που άρχισε το 1570, ακόμα και αν προσπαθούν να το συνδέσουν με τον απελευθερωτικό αγώνα του 1955-1959 και τη Συνθήκη Ζυρίχης-Λονδίνου του 1960, δεν μπορούν να έχουν μία ολοκληρωμένη εικόνα, γιατί δεν εκτιμούν τη δύναμη τεκτονικών πλακών, που λειτουργούν ως ματριόσκα μέσω του πολιτισμού, της θρησκείας και του έθνους ακριβώς πάνω στο ίδιο κομβικό σημείο εδώ και αιώνες, γιατί θεωρούν μέσω αλυσίδας Markov ότι το μέλλον εξαρτάται αποκλειστικά από το παρόν που έχουν επιλέξει, ενώ επί της ουσίας κόβουν αυθαίρετα έναν αιωνόβιο δεσμό, που ζει διαχρονικά, από τον οποίο πολλές κινήσεις έχουν γίνει πράξεις και έχουν διαμορφώσει εντελώς το πεδίο μάχης, γιατί ανήκουν στο ίδιο πλαίσιο, από το οποίο πηγάζει το πεδίο που μετατράπηκε σε πεδίο δράσης, όχι πριν δεκαετίες αλλά πριν αιώνες και οι αναφορές στη Συνθήκη της Λωζάνης το 1923 και της Συνθήκης Βερολίνου αποδεικνύουν με την ύπαρξή τους ότι μια τοπική ανάλυση δεν πρόκειται να λύσει κανένα πρόβλημα, αντιθέτως η ολική και η σύνθεση στη μεγαλύτερη σκακιέρα, όπου παίζει και η ισχύς της θάλασσας, διαφωτίζει το όλο πρόβλημα κι απορρίπτει κατηγορηματικά οποιαδήποτε προσέγγιση σε κοινοτικό επίπεδο, αφού η αλήθεια είναι ριζικά διαφορετική κι αφορά την απελευθέρωση της απεξάρτησης από κάθε βάρβαρο ζυγό, που προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια έως την ενεργοποίηση της υψηλής στρατηγικής της μεσοθάλασσας.

Πηγή: http://www.lygeros.org/articles?n=17705&l=gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Κύπρος 1570-1974"

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ?


 
1. ΓΕΝΙΚΑ Το δημοσίευμα αυτό είναι απόρροια ερεθίσματος και αγανάκτησης, από τo ομολογουμένως απύθμενο θράσος των κατά καιρών ηγετών της Τουρκικής εξουσίας οι οποίοι δεν έχουν όρια, ούτε Ιστορικούς και πολιτισμικούς φραγμούς, στο να διατυπώσουν μια άποψη, αδιάψευστα αναληθής, αρκεί και μόνο να εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Τουρκίας.

- ΠΡΩΤΟΝ: Tι είπε λοιπόν ο κ. Ερντογάν: «Η Θράκη είναι ταυτόχρονα και Θεσσαλονίκη, είναι Κομοτηνή και Ξάνθη, Κίρτζαλι και Βαρδάρης. Αν πάμε λίγο πιο πίσω, είναι Σκόπια και Πρίστινα, είναι Σεράγεβο. Η Θράκη είναι ο ζωντανός μάρτυρας της κοινής Ιστορίας μας στην Ευρώπη». Και! δεν είναι μόνο αυτός από τον χώρο της Τουρκίας, σταχολογώντας σας παραθέτω μόνο δύο ακόμη δηλώσεις ιστορικού σφετεριστικού παραλογισμού:

- ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Προ καιρού είχε κυκλοφορήσει το βιβλίο, του μακαρίτη πρώην προέδρου της Τουρκίας OZAL, το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ σε γενικές γραμμές έλεγε:

Οι Τούρκοι είναι αυτόχθονες στην Μ. ΑΣΙΑ (Αιωνία Ελλάς)
Οι Τούρκοι είναι κληρονόμοι της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας
Το Ελληνικό κράτος δημιουργήθηκε επάνω σε εδάφη της Τουρκίας.

- TΡΙΤΟΝ: Επίσης τον Νοε. 2006, σε ομιλία του στην ΡΩΜΗ ο τότε Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας και μέχρι πρότινος Πρόεδρος της Τουρκικής Δημοκρατίας Αμπντουλάχ Γκιούλ, στην προσπάθειά του να πείσει τους Ευρωπαίους Ηγέτες ότι η ένταξη της χώρας του είναι δικαιωματική, έφθασε στο σημείο να εμφανίζει την χώρα του ως τμήμα του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού. Είπε μεταξύ άλλων: «Η Τουρκία είναι αναπόσπαστο τμήμα της πολιτιστικής γεωγραφίας της Ευρώπης. Η ιστορία έχει δείξει ξεκάθαρα ότι οι βασικές αξίες του Ευρωπαϊκού πολιτισμού έχουν τις ρίζες τους στην Ανατολία…» Και ακόμη συνέχισε για να στηρίξει τον εξωφρενικό συλλογισμό του: «…Αρχαίοι φιλόσοφοι και επιστήμονες όπως ο Διογένης, ο Θαλής, ο Ηρόδοτος, ο Όμηρος, ο Αναξαμένης και ο Ηράκλειτος είναι παιδιά της Ανατολίας…»

- ΤΕΤΑΡΤΟΝ: Η Τουρκία του Κεμάλ το 1922, του Ετσεβίτ το 1974, και του Ερντογάν σήμερα, παρουσιάζεται σταθερή και αμετακίνητη στην επεκτατική Στρατηγική της [Δυτική Θράκη, β. Κύπρος, Γκρίζες Ζώνες, ΑΟΖ κ.λπ.]

Η Τελευταία επιθετική και επεκτατική δήλωση του Νταβούτογλου, πως η Τουρκία θα συνεχίσει να παραβιάζει και να καταπατά τα εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα της Κύπρου, θέτει το πλαίσιο Κυπριοτουρκικών και Ελληνοτουρκικών σχέσεων. Δηλαδή! Πολιτικές και στρατιωτικές εντάσεις, απειλές, παραβιάσεις και καταπατήσεις επιδρομικού χαρακτήρα και Δημιουργία τετελεσμένων γεγονότων εκ μέρους της Τουρκίας, έως ότου επιτύχει τους Στρατηγικούς τις στόχους. Οι οποίοι είναι σε πρώτη φάση, στην διανομή εκμετάλλευσης των ενεργειακών πόρων που εντοπίζονται στις Ελληνικές και Κυπριακές ΑΟΖ και σε δεύτερη φάση , στο εγγύς μέλλον, στην ανασύσταση της Νεοοθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Όμως, το κακό είναι ότι εμείς παραμένουμε απροετοίμαστοι στα ενδεχόμενα και με την τουρκική προπαγάνδα παραχάραξης της Παγκόσμιας αναγνωρισμένης Ελληνικής Ιστορίας, οι Τούρκοι να μένουν αναπάντητοι. Δεν αντιδρούν ούτε η Ευρώπη ούτε η Ελλάς η οποία μάλιστα θίγεται βαρύτατα. Έτσι, αξίζει τον κόπο να δούμε ιστορικά, για άλλη μία φορά, ποιοι είναι οι σημερινοί Τούρκοι κάτοικοι της Μικράς Ασίας:

2. ΠΟΙΑ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙ ΤΟΥΡΚΙΑΣ

Θα χρειασθεί να κάμουμε μία πολύ μικρή στοιχειώδη αναδρομή στην Ιστορία για να δούμε, αφ’ ενός την προέλευση των σημερινών κατοίκων της Μ. Ασίας (Τουρκία) και αφ’ ετέρου ποιος είναι ο πραγματικός κτήτορας του εδάφους του σημερινού τουρκικού κράτους.

- Σύμφωνα με την παγκόσμια Ιστορία, δεν αναφέρεται προ του 1300 μ.Χ. πουθενά, χώρα ή κράτος ή έθνος με το όνομα Τουρκία.
- Πρώτη παρουσία του τουρκικού στοιχείου εμφανίζεται στην περιοχή του ΤΟΥΡΚΕΣΤΑΝ κατά τον 6ον μ.Χ. αιώνα με την ονομασία Σελτζούκοι. Εις την περιοχή αυτή ήλθαν, όπως είναι ιστορικά εξακριβωμένο, από τα βάθη της Μογγολίας όταν εξεδιώχθησαν από τους Μογγόλους. Ήταν λαός νομαδικός διάσπαρτος και έζων με λεηλασίες και καταστροφές, ίσως αυτός να ήτο και ο λόγος που εκδιώχθησαν από τους Μογγόλους.
- Η λέξη τούρκος προφανώς προήλθε εκ του ονόματος ηγέτου των, ΤΟΥΡΓΟΥΤ ή ΤΟΥΡΓΚΟΥΤ.

Οι Τούρκοι ιστορικά δεν αναφέρονται πουθενά, στην Παλαιά Διαθήκη των Αρχαίων Εβραίων, ως και στους πρώτους μεταχριστιανικούς χρόνους. Δεν αναφέρουν τίποτε γι’ αυτούς, ούτε οι Ρωμαίοι και λοιποί ιστορικοί ΦΛΑΒΙΟΣ, ΙΩΣΗΠΟΣ, ΠΛΙΝΙΟΣ, ΤΑΚΗΤΟΣ κ.λπ. διότι, απλά στην περιοχή αυτή δεν υπήρχε τουρκικό κράτος ή εθνότητα, απλά κατοικούσαν Έλληνες και διάφοροι άλλοι αυτόχθονες και Ελληνογενείς λαοί (Φρύγες, Βιθύνιοι, Κάριοι, Παφλαγόνες, Πόντιοι, Καππαδόκες κ.λπ.)

Περί τον 10ον αιώνα μ.Χ. πρωτοεμφανίζονται στην Ιστορία και στις ανατολικές περιοχές της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.

Τον 13ο αιώνα μ.Χ. με αρχηγό κάποιο ΣΟΥΛΕΪΜΑΝ ΣΑΧ ως αρχηγό, συγχωνεύονται με πειθαναγκασμό με τον μογγόλο κατακτητή των περιοχών της Μ. Ασίας ΤΣΙΓΙΣΧΑΝ ΤΕΜΟΥΤΣΙΝ και εγκαθίστανται το πρώτον εις την περιοχή των Ελληνικών Αδάνων της Μ. Ασίας.

- Το πρώτο Τουρκικό κράτος ιδρύεται επάνω στην ΙΩΝΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ το 1300 περίπου μ.Χ. από τον ΟΣΜΑΝ ή ΟΘΜΑΝ, εξ ου και οι ονομασίες ΟΣΜΑΝΛΙΔΕΣ ή ΟΘΩΜΑΝΟΙ.
- Το 1421 μ.Χ. στον τουρκικό θρόνο ανέρχεται ο ΜΟΥΡΑΤ Β΄, αυτός καταλαμβάνει την Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα και φθάνει μέχρι την Κόρινθο και την Πάτρα το 1430 μ.Χ., μολύνοντας πλέον με την τουρκική βαρβαρότητα την Ιερότητα της Ελλάδος.

Το τεράστιο Ελληνο-Βυζαντινό κράτος συρρικνώνεται εμπρός στην τουρκομογγολική πλημμυρίδα και την αδικαιολόγητη δυτικοευρωπαϊκή απροθυμία και ολιγωρία για βοήθεια και όχι μόνον, ακόμη:

• Από την κακή διακυβέρνηση του Βυζαντινού Κράτους
• Την αδικαιολόγητη χαλάρωση της πάλαι ποτέ Στρατιωτικής ισχύος
• Την ανεξήγητο θρησκειολογία της εποχής και την ασυγχώρητη αδιαλλαξία του κλήρου για τα πρωτεία» , περιορίζεται η Βασιλεύουσα κοσμοκράτειρα της εποχής, σε μια μόνο πόλη. Το τέλος της είναι πλέον θέμα χρόνου. Τέλος, ο ΜΟΥΑΜΕΘ Β΄ ΤΟ 1453 μ.Χ. την 29η Μαΐου ημέρα Τρίτη και ώρα 3 μ.μ. κυριεύει την άλλοτε πρωτεύουσα της Οικουμένης. Με την ηρωϊκή θυσία του τελευταίου αυτοκράτορα του Βυζαντίου ΚΩΝ/ΝΟ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟ από τον Μιστρά της Λακωνίας, τον οποίο ο ελληνισμός ανακήρυξε «Εθνομάρτυρα», πέφτει η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ στα χέρια του πιο Βαρβάρου τότε Στρατού.

Έτσι λοιπόν το κράμα των Οσμανλίδων ή Οθωμανών, Μογγόλων και λοιπών εξισλαμισμένων, δημιουργούν το τουρκικό κράτος επάνω στα ελληνικά εδάφη της ΙΩΝΙΑΣ – ΕΛΛΑΔΟΣ.

- Η Μικρά Ασία από την 3η π.Χ. χιλιετηρίδα κατοικήθηκε από τους ΙΩΝΕΣ αυτόχθονες κάτοικοι της Αττικής, της Μεγαρίδος και των Β.Δ. και Δυτικών παραλίων της Πελοποννήσου. Και από τα μέρη αυτά εξαπλώθηκαν στα Δ. παράλια της Μ. Ασίας, περιοχή η οποία από αυτούς ονομάστηκε ΙΩΝΙΑ, οι οποίοι μάλιστα στην συνέχεια, έφθασαν μέχρι τα σύνορα του ΙΡΑΚ, και την ΚΥΠΡΟ. Άποικοι οι Έλληνες, όχι κατακτητές, δεν αποίκησαν δια πολέμων στο χώρο αυτό. Εξ άλλου είχαν ήδη προηγηθεί από την Ηπειρωτική Ελλάδα οι ΠΕΛΑΣΓΟΙ πριν των ΙΩΝΩΝ. Ίδρυσαν πόλεις, εκπολίτισαν εντόπιους ημιαγρίους λαούς εδίδαξαν καλλιέργεια, ναυσιπλοΐα και τελικά απορρόφησαν τους προϋπάρχοντες κατοίκους. - Η Μ. Ασία από το 3000 π.Χ. μένει καθαρά πλέον με ελληνικό στοιχείο, γλώσσα, ήθη, έθιμα, πολιτισμός και θρησκεία Ελληνική.

Η ΙΩΝΙΚΗ αυτή Ελλάδα παραμένει Ελληνική μέχρι το 1453 μ.Χ. Τέλος ακόμη και σήμερα οι Τούρκοι την Ελλάδα την λένε Γιουνανιστάν δηλ. χώρα των Ιώνων και τους Έλληνες Γιουνάν δηλ. ΙΩΝΕΣ.

Ας μας πει ο κ. Ερντογάν, μια πόλη στην Μ. Ασία που να κτίστηκε από τους Τούρκους, τον πληροφορώ καμία. Απλά τα Ελληνικά ονόματα πόλεων-ποταμών και περιοχών, μετονομάσθηκαν σε Τουρκικά (Σμύρνη  Ισμίρ, Άλυς ποταμός  Κυξίλ Ιρμάκ = Κόκκινος Ποταμός κ.λπ.).

3. ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

- Το 1930 ο ΚΕΜΑΛ συγκρότησε επιτροπή Τουρκικής Ιστορικής έρευνας η οποία άρχισε να εργάζεται υπό τις οδηγίες του. Το 1932 επραγματοποιήθη το πρώτο Τουρκικό Ιστορικό Συνέδριο, το οποίο είχε και συνέχεια. Στο Συνέδριο αυτό, ο Γενικός Γραμματέας της επιτροπής (Reset Galip) και ένας Βουλευτής (Hassan Gemil) συνέβαλαν δι’ ανακοινώσεων των στην διαμόρφωση Τουρκικής ιστορικής θέσεως εξ 11 σημείων. Αυτή! θεμελιωμένη επί ανύπαρκτων παραγόντων κατέστη επίσημο κρατικό Δόγμα, το οποίο καθορίζει βασικά την εκπαίδευση του τουρκικού λαού και την τουρκική προπαγάνδα. Τα κυριότερα και πολύ συνοπτικά σημεία του Τουρκικού αυτού Δόγματος έχουν ως εξής:

• Οι Τούρκοι δεν ανήκουν στην κίτρινη ή την μογγολική φυλή, αλλά στην λευκή.
• Είναι ένας εκ των βραχυκέφαλων και αλπικών λαών, οι οποίοι, μεταναστεύσαντες εκ της κοιτίδας των του ανατολικού Τουρκεστάν, κυριαρχούν στην κεντρική, νότιο και ανατολική Ευρώπη.
• Από αυτόν τον Τουρκικό λαό προέρχονται όλοι οι πολιτισμοί (Αιγύπτου, Ελλάδος, Ινδίας, Κίνας και Μεσοποταμίας).
• Ειδικότερα ο Ελληνικός πολιτισμός δεν είναι ανεξάρτητος, είναι απλά απόγονος του Αιγιακού πολιτισμού.
• Ο Αιγιακός πολιτισμός εδημιουργήθη στην Ανατολία, κατόπιν επαφής του με τον ΧΙΤΤΙΤΙΚΟ και τον Τουρκικό πολιτισμό. • Οι Πελασγοί ήσαν μια φυλή συγγενής προς τους Τούρκους της Ανατολίας. (Μ. ΑΣΙΑ)
• Οι Έλληνες είναι ένα μικρό μέρος της μεγάλης Τουρκικής οικογένειας.
• Σύμφωνα με την θεωρία της Ηλιακής τουρκικής γλώσσας (κατά την διακήρυξη στο συνέδριο από τον Dilmen), η πρώτη ομιλουμένη γλώσσα εδημιουργήθη δια μετατροπής της Ηλιακής Ενέργειας εις ήχον, από τους Τούρκους επιστήμονες της Κεντρικής Ασίας, οι οποίοι μεταναστεύσαντες ανά τον κόσμο εδημιούργησαν τις υπόλοιπες γλώσσες.
• Άλλο επίσης σπουδαίο σημείο στο παραπάνω κρατικό Δόγμα της Τουρκίας που καθιερώθηκε είναι, η απόφαση κατάργησης του Ελληνικού και διεθνούς ονόματος «Μικρά Ασία» καθιερωμένου από τον 4ο μ.Χ. αιώνα και αντί αυτού η ονομασία με το γενικό όνομα «Ανατολία».

Επάνω στο καθ’ όλα πλαστό αυτό κρατικό Δόγμα της Τουρκίας και με οποιαδήποτε Κυβέρνηση στην εξουσία, η Τουρκία βάσει αυτού θεμελιώνει την Τουρκική παιδεία και ακόμη χωρίς να διστάζει με θράσος αυτά τα ανιστόρητα στοιχεία του Τουρκικού δόγματος, επιδιώκει, συστηματικά, σταθερά και με συνεχή προσπάθεια να περάσουν στην παγκόσμια ιστορία των λαών.

Αυτά τα στοιχειώδη και ιστορικά τεκμηριωμένα στοιχεία εις απάντηση του κομπασμού περί Θράκης κ.λπ. του Αξιότιμου κ. Ερντογάν.

4. ΣΧΟΛΙΑ - ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

Στο σημείο αυτό ήθελα να παραθέσω, στοιχειωδώς ορισμένες αλήθειες, οι οποίες ελέχθησαν από αξιόλογους ανθρώπους της ιστορίας και του πολιτισμού, μηδέ Τούρκων, του πνευματικού κόσμου εξαιρουμένων:

α. Ο Ονούρ Γιλντιρίμ, καθηγητής Οικονομολογίας στο Πολυτεχνείο Μέσης Ανατολής, αφού πρώτα αναφέρθηκε στο διεθνές Δίκαιο είπε: «…η ανταλλαγή πληθυσμών βάσει του διεθνούς Δικαίου θεωρείται εθνοκάθαρση…», δεν δίστασε επίσης ν’ αναφερθεί ότι: «…οι συνθήκες τρομοκρατίας κάτω από τις οποίες έγινε η ανταλλαγή των χριστιανικών πληθυσμών, προϋπήρχε ήδη από την εποχή των Νεοτούρκων, τουλάχιστον ένας στους τέσσερις Έλληνες απεβίωσε στα στρατόπεδα συγκέντρωσης…» και συνέχισε ως ειδικός: «…Η οικονομική ανάπτυξη της Τουρκίας καθυστέρησε τουλάχιστον πενήντα χρόνια, εξαιτίας της αποκλήρωσης του Χριστιανικού Στοιχείου, που αποτελούσε την μεσαία επιχειρηματική τάξη της χώρας. (εφημ. «Σαμπάχ» 17-11-08).

β. Ο Χαλίλ Μπερκτάι, καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Σαμπαντζί, με άρθρο του, καυτηρίασε την στρατηγική οικοδόμησης του Τουρκικού Έθνους πάνω στον φόβο και το μίσος του Τουρκικού λαού, προς κάθε εθνικό και θρησκευτικό, που δεν είναι δικό του (Εφημ. «Ταράφ» 20-11-08).

γ. Ο σοφός Άγγλος πολιτικός Γλάδστων είπε: «Οι Μωαμεθανοί Τούρκοι, δεν είναι οι πράοι Μωαμεθανοί των Ινδιών, ούτε οι ιπποτικοί Σαλαδίνοι της Συρίας, ούτε οι πολιτισμένοι Μαυριτανοί της Ισπανίας, οι Τούρκοι σχεδόν στο σύνολό τους από της εμφανίσεώς τους στην Μ. Ασία και στην Ευρώπη είναι το μοναδικό δείγμα της ανθρωπότητας, που έδειξε την μεγαλύτερη έλλειψη ανθρωπισμού. Από όπου πέρασαν, μια πλατειά κηλίδα αίματος, έδειχνε τα ίχνη της διαβάσεώς τους και σ’ όλη την έκταση της Κυριαρχίας τους, ο Πολιτισμός εξαφανίζετο. Πέρασαν δια πυρός και σιδήρου τους Βαλκανικούς λαούς και τον 16ον αιώνα έφθασαν προ των πυλών της Βιέννης, όπου ηττήθηκαν από τον Συμμαχικό Στρατό της Ευρώπης. Εάν είχαν τότε νικήσει, οι Τούρκοι, η Ευρώπη σήμερα θα ήταν χειρότερη από τις υπανάπτυκτες χώρες της Ασίας και Αφρικής.

Η Σημερινή Τουρκία, αν θέλει να λέγεται ευρωπαϊκή χώρα, οφείλει ν’ ακολουθήσει το παράδειγμα της Γερμανίας. Να παραδεχθεί τις πολυάριθμες γενοκτονίες που διέπραξε. Να ζητήσει συγνώμη γι’ αυτές και να δώσει εγγυήσεις στην ανθρωπότητα και τον εαυτό της ότι δεν θα τις επαναλάβει. Μόνον έτσι θα απελευθερώσει συνειδησιακά την ψυχή των νέων Τουρκικών γενεών, από τα ερυνικά συμπλέγματα της ενοχής, που την κατατρέχουν και την εμποδίζουν ν’ αφομοιώσει ουσιαστικά τις μεγάλες αξίες του ευρωπαϊκού πολιτισμού.

Τέλος, ας αντιληφθεί κάποτε η Πολιτική και Στρατιωτική ηγεσία της Τουρκίας, ότι Το αίτημα των Ποντίων για την αναγνώριση της γενοκτονίας εμπεριέχει μια δυναμική, ένα μήνυμα, μια ελπίδα λύτρωσης προς την ίδια την τουρκική κοινωνία και τίποτε άλλο.









-Ο κ. Ιωάννης Μ. Ασλανίδης είναι Επίτιμος Δ/κτης της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων
Ελεύθερη Ζώνη
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ?"

ΗΤΑΝ Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ;




Πρώτα   οφείλω  να  διευκρινήσω  οτι   υπάρχουν  πολύ  πιο  καυτά   ερωτήματα   που  οφείλουμε  (  εμείς  οι    Έλληνες )  να  απαντήσουμε  ( όπως  πχ   ΤΙ  ΕΛΛΑΔΑ  ΘΕΛΟΥΜΕ ;  ) .  Δεν  θα  καθίσουμε  να  μαλώνουμε    για  το  τί  συνέβη  στο  παρελθόν .  Αυτό  που  μας  ενώνει   (  ή  μας  χωρίζει  )  είναι  το   ΠΩΣ  ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ  ΤΟ  ΜΕΛΛΟΝ .

Επίσης   δεν  πρέπει  να  ξεχνάμε  οτι   πρίν  το  1453   το   ελληνόφωνο  κράτος   που  υπήρχε  δεν   αυτοαποκαλούνταν   "Βυζαντινή  Αυτοκρατορία"     αλλά  "Ρωμανία"  .  Έτσι  θα  το   αποκαλώ  απο  εδώ  και  κάτω .  Ο  όρος  "Βυζαντινή  Αυτοκρατορία"  επινοήθηκε  απο  κάποιον  Ευρωπαίο  ιστορικό   πολύ  μετά  το  1453 .

Αισθανόταν  λοιπόν   ΕΛΛΗΝΕΣ    οι  ηγέτες   της  Ρωμανίας ;  Εάν  "ΝΑΙ"   τότε  η  Ρωμανία  ήταν  η  συνέχεια   του  κράτους  του  Μ. Αλεξάνδρου .
Όλοι   οι  υπήκοοι   της  Ρωμανίας   δεν  ήταν  Έλληνες . Ο  Αιγύπτιος  ,  ο  Εβραίος , ο  Λίβυος ,  ο  κάτοικος  της  Ιβηρίας  δεν  αισθανόταν  Έλλην  έστω  και  εάν  γνώριζε   την  ελληνική  γλώσσα .


Θεωρώ  πιθανόν   οτι   οι  ηγέτες  της  Ρωμανίας    ΔΕΝ    ΑΙΣΘΑΝΟΤΑΝ  ΕΛΛΗΝΕΣ  .  Επομένως  δεν  έχουμε  το  δικαίωμα  την  ιστορία  τους  να  την   θεωρούμε  ΔΙΚΗ  ΜΑΣ   ιστορία .

Σε  ποιά  δεδομένα    στηρίζω  την  άποψή  μου :

1)  Ο  πατέρας   του  Μ. Κωνσταντίνου  καταγόταν  απο   την  Δαρδανία   και  η  μητέρα  του   απο  την   Βιθυνία .  Επομένως ,  η  πιθανότητα  να  είχε    ελληνική  εθνική  συνείδηση   είναι  πολύ  ασθενής . Μόνο  οι  τελευταίοι   αυτοκράτορες   της  Ρωμανίας  ( οι  Παλαιολόγοι )  υπάρχουν  ΑΣΘΕΝΕΙΣ ενδείξεις  οτι   είχαν  ελληνική  συνείδηση . Δείτε  για  πιο  πολλές   λεπτομέρειες  :  
http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=509

2)  Ο  αυτοκράτωρ  Ιουστίνος   Α' (518-527 μχ )  καταγόταν  απο  την  Θράκη  ή   , κατ'  άλλες   πηγές , απο  την    Ιλλυρία  . Στην  εποχή  του  στο  παλάτι   έγραφαν  τα   επίσημα  έγγραφα  στην  λατινική  γλώσσα που  ο  Ιουστίνος  δεν  την  γνώριζε  .  
Έπρεπε   να  γράψει  πάνω  στα  επίσημα   έγγραφα     "LEGI"  ( "το  διάβασα" )  και  δεν  ήξερε  να  το  γράφει .  Οι  αυλικοί  του  κάναν  ένα  ξύλινο  LETRASET   αλλά  και  πάλι  δεν  τούκοβε  το  μυαλό  να  το  χρησιμοποιήσει .  Έπρεπε  λοιπόν  ο  αυλικός   να  πιάσει  το  χέρι  του  αυτοκράτορα  και  να  το  καθοδηγήσει  στις  τρύπες  του  LETRASET   για  να  γράψει  την  λέξη . 
 Αν  ήταν  Έλληνες   οι  αυτοκράτορες  γιατί  δεν  χρησιμοποιούσαν  την  ελληνική γλώσσα ;  Αν  ο  Ιουστίνος  ήταν  Έλληνας   και   δυσκολευόταν  να  γράφει  και  να  διαβάζει  τα  λατινικά  ,  γιατί  δεν  εισήγαγε   την ελληνική  γλώσσα  στο   παλάτι ;


3)  Ο  αυτοκράτωρ   Ιουστινιανός  (  Πέτρος Σαββάτιος   αρχικά ) , ήταν  ιλλυρικής καταγωγής και  ανηψιός   του  Ιουστίνου   Α'  . Ο  ιστορικός   της  εποχής  του  Ιουστινιανού  , ο  Προκόπιος ,  περιγράφει  πώς   φερόταν   η  διοίκηση   στους  στρατιώτες :
" Αλλά  και  με  άλλες  πολλές  και  διάφορες   ζημιές  καταπονούσαν  τους  στρατιώτες  ,  σαν  ένα  είδος   συνεχιστές  των  πολεμικών   κινδύνων  :  άλλους   κατηγορούσαν  οτι  ήταν   Γραικοί  σαν  να  ήταν  των  αδυνάτων  αδύνατο  να  αναδειχθεί  γενναίος   ένας  άνθρωπος   που  κατάγεται   απο  την  Ελλάδα"  ( ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ  Ανέκδοτα ή  Απόκρυφη  Ιστορία ) .
Σε  άλλο  σημείο   του  ιδίου   βιβλίου  αναφέρει  :  "Μετά  απο  τους   Σαμαρείτες  άρχισε   να  καταδιώκει  τους  αποκαλούμενους  Έλληνες , υποβάλλοντάς  τους   σε  σωματικά  βασανιστήρια  και  αρπάζοντας  τα  χρήματά  τους . Ακόμα  και  όσοι  απ'  αυτούς  , στην  προσπάθειά  τους  να  γλυτώσουν  με  τα λόγια  απο  τις  επικείμενες  συμφορές , αποφάσισαν  να  ασπαστούν  δήθεν  την  χριστιανική  θρησκεία ,  αυτοί  λοιπόν  ,  τις   περισσότερες  φορές  ,  συλλαμβάνονταν   ύστερα  απο  λίγο  να  κάνουν  σπονδές και  θυσίες  και   άλλα  ανόσια  έργα..."

 Πρίν  τον  Ιουστινιανό και  ο  αυτοκράτωρ  Θεοδόσιος   είχε  κάνει   εκτεταμένους  διωγμούς  πιστών  της  Αρχαίας   Ελληνικής  Θρησκείας .  Βλέπε http://lofos.info/pythas/diogmoi.html 
Διάσημοι  άγιοι  του   χριστιανισμού  κατέστρεψαν  αρχαίους  ναούς  και  αγάλματα  .
 Βλέπε   http://lofos.info/pythas/symva.html

4)  Οι  μοναχοί   Κύριλλος  και  Μεθόδιος    κατασκεύασαν  καινούργιο   αλφάβητο   για  τους  Ρώσους .  Αν ήταν  Έλληνες  ,  γιατί  δεν  τους  έδωσαν  το   ΕΛΛΗΝΙΚΟ ;

5)  Επώνυμα   μέλη  του  ιερατείου   της  Ρωμανίας   έγραψαν  πολλά εναντίον  των  ΕΛΛΗΝΩΝ . Είτε  ιδεολογικά  κείμενα  είτε  ψαλμούς  και  αφορισμούς  στην  χριστιανική  τελετουργία  .   Βλέπε   http://lofos.info/pythas/ybristika.pdf  

6)  Η  Άννα  Κομνηνή   ( κόρη  του  αυτοκράτορα  Αλεξίου  Κομνηνού  )  έγραψε  την   "Αλεξιάδα"  ( την  ιστορία   του  πατέρα  της )  .  Εκεί μέσα  αποκαλεί  τους  κατοίκους  της  Ρωμανίας   "Ρωμαίους"  .  Πουθενά  δεν  τους  λέει    "Έλληνες"   . Και  μιλάμε  για  τα  έτη   1081  έως  1118 μχ  ! 

7)  Οι  Ρωμαίοι    έκαναν  ( υποτίθεται )  διωγμούς   κατά  των  χριστιανών . Κάποια  στιγμή  οι  χριστιανοί   γίνονται   οι  αφέντες  του  κράτους . Λογικά  θα  έπρεπε   να  μισούν  θανάσιμα  τους   Ρωμαίους .  Ω  του   θαύματος  όμως :  Διατηρούν  το  όνομα  "ΡΩΜΑΙΟΙ"    και  αρχίζουν  να  βρίζουν  τους  Έλληνες !  Ούτε   ΕΝΑ  "ανάθεμα"    εναντίον   Ρωμαίων !  Για  σταθείτε  ρε  παιδιά !  Τί  πάθατε  απο  τους  Έλληνες ;  Οι  Ρωμαίοι  σας  έρριχναν  στα  λιοντάρια .  Όχι   οι  Έλληνες . 
Τί  σημαίνουν  αυτά ;  Οτι  οι   Ρωμαίοι  διοικούσαν  και  πρίν  και  μετά  την  επικράτηση  του  χριστιανισμού . Απλώς  θεώρησαν  οτι  θα  διοικούσαν  πιό  εύκολα  εάν  επέβαλλαν   τον  χριστιανισμό   σαν  την  μία  και  μοναδική   θρησκεία  του   κράτους .

Προς  άρσιν  παρεξηγήσεων   οφείλω  να  διευκρινίσω  οτι  το  ελληνικό  έθνος   ΥΠΗΡΧΕ   και  αποτελούσε   σημαντικό  ποσοστό   του   πληθυσμού  της  αυτοκρατορίας  (  όταν  αυτή  εκτεινόταν  απο  την  Ιβηρική   έως  την  Αίγυπτο ) .  Οι   ΗΓΕΤΕΣ   όμως   είναι  που  δίνουν  το  όνομα  στην  αυτοκρατορία .  Το  ελληνικό  έθνος  υπήρχε  και  επι  Οθωμανικής  αυτοκρατορίας  .  Δεν  την   λέμε  όμως  "ελληνική"   διότι  οι  ηγέτες  ήταν  Τούρκοι   και  οι  Έλληνες  ήταν  ΥΠΟΔΟΥΛΟΙ .  Έτσι  ακριβώς  υπόδουλοι  ήταν  οι  Έλληνες   επί  Ρωμανίας   .  Δεν  πρέπει  να  παραλείψουμε  να  τονίσουμε  οτι  οι  Έλληνες   ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ  ΝΑ  ΕΙΝΑΙ  ΥΠΟΔΟΥΛΟΙ  !  Αυτό  το  θνησιγενές   ανθελληνικό  κρατίδιο - μαριονέττα   που  προέκυψε   το  1830   δεν  μπορεί  να   ονομασθεί  "ελληνικό"  .

Οι  λάτρεις  του  Βυζαντίου  υποστηρίζουν  κάτι   πρωτάκουστο : Οτι  μέχρι  το  306  μχ   οι  αυτοκράτορες   της  Ρώμης   ήταν  Ρωμαίοι  και  ξαφνικά  το  306  μχ  παίρνει  την  εξουσία   ένας   Έλληνας   (  ο  Μέγας  Κωνσταντίνος )  και  απο  τότε  ΟΛΟΙ   ΟΙ  ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ  (  ΜΗΔΕΝΟΣ  ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΟΥ )  ΕΙΝΑΙ  ΕΛΛΗΝΕΣ .  Τερατώδες  φαινόμενο  σε μια  πολυεθνική  αυτοκρατορία !
Άλλο  τερατούργημα :  Ο  Πλάτων  ,  ο  Αριστοτέλης  ,  ο  Μ. Αλέξανδρος  αν  και  παγανιστές  είναι  "καλοί"   .  Ο  Ιουλιανός   ( παγανιστής  και  φιλλέλην  )  είναι   "Παραβάτης"  και  το  μελανό  στίγμα  στην  αυτοκρατορία .


Υπάρχουν  κάποιοι   που  λένε   "Δεν  θα  χαρίσουμε   σε  κανέναν  το  Βυζάντιο"  .  Δεν  θα  αρχίσω  πόλεμο  με  όποιον    νεοέλληνα  θέλει  να  οικειοποιηθεί  το  Βυζάντιο  αλλά  θα του  απαντήσω  αυτά  :

Υπήρξαν  πολλοί   πολιτισμοί .  Των  Ίνκας   ,  των  Αζτέκων  ,  των   Μήδων  ,  των  Κινέζων  κλπ  .  Δεν  ήταν  όλοι  δικοί  μας  .  Δεν  θα  αρχίσουμε  να  οικειοποιούμαστε  πολιτισμούς   που  δεν  έχουν  σχέση  με  εμάς .
Αν κάποια  μέρα  καθίσουμε  στο  τραπέζι  με  Ουαλούς  ,  Σκωτσέζους ,  Ιρλανδούς ,  Ισλανδούς  ,  Γαλάτες  κλπ  και πούμε  οτι  το  Βυζάντιο   ήταν  Ελληνικό  θα  μας  απαντήσουν :
Ασφαλώς   εσείς  οι  Έλληνες  τρελλαθήκατε  .  Πρώτα  βγάζετε   σπουδαίους  φιλοσόφους    και  έπειτα  λέτε  οτι  κάποιοι  βασιλιάδες  σας    έκλεισαν  τις  σχολές  τους  .  Και  εσείς  ,  σήμερα ,  επαινείτε   και  τους  δύο !
Τιμάτε  εξ'  ίσου  και  την  Αρχαία  Θρησκεία σας   και  εκείνους   που  την  κατεδίωξαν !
Ονομάζετε   " Έλληνες"   άτομα  που   καταφανώς  δεν  είχαν  σχέση   με  την  Ελλάδα  ,  μιλούσαν  λατινικά   και  αποκαλούσαν  τους   εαυτούς  τους  "Ρωμαίους"  !
Διεκδικείτε  την  κληρονομιά   ενός  κράτους  που  δεν  μπόρεσε  να   αναχαιτίσει  το  Ισλάμ ,  δεν  μπόρεσε  να  αναχαιτίσει  τους  τούρκους  , έκαψε  αρχαία  συγγράμματα  και διέσωσε   ελάχιστα  και  λέτε  οτι  είστε  περήφανοι  γι'  αυτό .
Αποφασίστε   τί  θέλετε  τέλος  πάντων  και   αφήστε  αυτές  τις  γελοιότητες  .


Ακριβώς  για  να  μην  φανώ  γελοίος   λοιπόν   θα  προτιμήσω  την   ειλικρινή    οδό  και  θα  απαρνηθώ  την  Ρωμανία  ως  κάτι  ξένο .  Μια  συμφορά  ήταν  για  μας  που  πάει ,  πέρασε  και  χάθηκε  και  χαίρομαι  γι'  αυτό .

Θα  πούν  κάποιοι  "Αν  απαρνηθούμε  εμείς  το  Βυζάντιο ,  θα  σπεύσουν  να  το   οικειοποιηθούν  οι  τούρκοι !"  .

Απαντώ :

1)  Κάποιοι  πολιτισμοί  και   έθνη  πεθαίνουν  χωρίς   διαδόχους   (  πχ   Σουμέριοι  , Άβαροι  ,  Βάνδαλοι   κλπ )  .  Αυτό  είναι  ένα  φυσιολογικό  φαινόμενο  που  πρέπει  να  το  αποδεχτούμε    .  Αν  οι  Μεξικανοί   ξεπέσουν  στην γελοιότητα   να  διεκδικήσουν  την  κληρονομιά   των    Σουμερίων   θα  πρέπει  να  τους  μιμηθούμε ;

2)  Αν  οι  τούρκοι   θέλουν  να   οικειοποιηθούν  τον   πολιτισμό   της  Ρωμανίας  ,  ας   γίνουν  πρώτα   χριστιανοί  (  όπως  οι  υπήκοοι  της  Ρωμανίας )  ,  ας   μιλήσουν  ελληνικά   (  όπως  οι  υπήκοοι  της  Ρωμανίας )  και  τότε  εγώ   πρώτος  θα  τους   ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΩ  ΩΣ  ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΥΣ  ΤΗΣ  ΡΩΜΑΝΙΑΣ !!!   Τολμούν  ;

3) Τα  εδάφη  της   Μ.  Ασίας   μας  ανήκουν  επειδή   εκεί  είναι  θαμμένοι  γίγαντες  του  πνεύματος   ΔΙΚΟΙ  ΜΑΣ  .  Μόνο  εάν  οι  τούρκοι    βγάλουν   σοφούς   ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ  θα  αποκτήσουν  δικαιώματα  σε  αυτή  την  γή . 


Ας   υποθέσουμε  οτι   επιμένουμε   να   ονομαζόμαστε    "κληρονόμοι  του  Βυζαντίου"  όπως  κάναμε  μέχρι  τώρα  .  Μας  βοήθησε  κανείς  να  πάρουμε  πίσω  τα  εδάφη  του  Βυζαντίου ;   Καθόλου .  Το  αντίθετο  θα  έλεγα !  Άρα  κέρδος   μηδέν .
Αφήσαμε   σε  δεύτερη  μοίρα   την  αρχαιοελληνική  κληρονομιά   και  τώρα  κινδυνεύουμε  ΝΑ  ΤΗΝ  ΧΑΣΟΥΜΕ   απο  μια  χούφτα    γελοίους  σλάβους   που  διακηρύττουν   οτι  είναι  κληρονόμοι  του  Μ.  Αλεξάνδρου ! 
Εάν  δεν  είχαμε   εβραϊκά   ονόματα και  τουρκικά   επίθετα   αλλά  μόνον  αρχαία  ελληνικά ,
εάν  φορούσαμε   την  αρχαιοελληνική  ενδυμασία ,
εάν  είχαμε   επαναφέρει   εν  μέρει  την  αρχαία  γλώσσα
εάν  τιμούσαμε  ( όχι  πιστεύαμε )   τους  αρχαίους   θεούς  και  ήρωες 

θα  τολμούσαν  ποτέ  γελοίοι   ορθόδοξοι  σλαβόφωνοι    να  διεκδικήσουν  την  κληρονομιά  του  Αλέξανδρου ;   

Σήμερα τολμούν .
 Τί  βλέπει    η  διεθνής  κοινότητα ;  Ένα  γελοίο  ορθόδοξο   σλαβόφωνο κρατίδιο  να  διεκδικεί   κάτι  αρχαίες  δάφνες   απο  ένα  άλλο  άθλιο -γελοίο  ορθόδοξο  ελληνόφωνο   προτεκτοράτο  .  Και  τί  την  νοιάζει   την  διεθνή  κοινότητα  ποιός  θα  κερδίσει   τις  δάφνες ;  Όποιος  και  να  τις  κερδίσει   σε  γελοία  χέρια  θα  πέσουν . 

Επομένως   λοιπόν   εμμένοντας   να  το  παίζουμε   "βυζαντινοί"  μόνο    απώλειες  έχουμε .
ΠΗΓΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΗΤΑΝ Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ;"

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Αναβαθμισμένες οι εκτιμήσεις για την Αφροδίτη

Του Νίκου Λυγερού

Ενώ στην Κύπρο και στην Ελλάδα υπάρχουν ακόμα πολλοί που δεν μπορούν να πιστέψουν ότι έχουμε όντως φυσικό αέριο, έρχονται οι ίδιες οι εταιρείες που είναι υπεύθυνες για την εξόρυξη του κοιτάσματος Αφροδίτη να αναβαθμίσουν τις εκτιμήσεις τους για τα αποθέματα. Οι πετρελαϊκές εταιρείες Avner και Delek που έχουν η καθεμιά 15% των μετοχών της κοινοπραξίας με την Noble ήρθαν να συμπληρώσουν πλέον επίσημα τα δεδομένα του κοιτάσματος. Έτσι η εκτίμησή τους ανέβηκε κατά 12% και περάσαμε από το 4,1 στα 4,54 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια φυσικού αερίου. Αυτό βέβαια είναι μια νέα ήττα για τους ηττοπαθείς που δεν αντέχουν τα θετικά αποτελέσματα του Ελληνισμού. Επίσης πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι οι εκτιμήσεις για το οικόπεδο 12, όπου βρίσκεται το κοίτασμα Αφροδίτη, αναγκαστικά θα ακολουθήσουν μια ανοδική πορεία, αφού έχουν βρεθεί ακόμα δύο μικρά κοιτάσματα, που στο σύνολο τους αντιπροσωπεύουν άλλο ένα κοίτασμα Αφροδίτη. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι η αξία του οικοπέδου 12 ανεβαίνει αναγκαστικά ανεξαρτήτως από κάθε άποψη που είχαμε ακούσει από άσχετους ειδικούς που πάντα προσπαθούν να μειώσουν την αξία των δεδομένων, όταν τα βρίσκουν σκούρα. Η νέα κατάσταση λόγω εκτιμήσεων αλλάζει και τις προοπτικές της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου, όπου πια είναι επιβεβαιωμένο ότι υπάρχουν όντως κοιτάσματα μεγάλης οικονομικής αξίας και μάλιστα σε μια σχετικά μικρή περιοχή σε σχέση με το παγκόσμιο γίγνεσθαι. Έτσι και η θέση της Κύπρου βρίσκεται ενισχυμένη, ειδικά την ώρα των διαπραγματεύσεων και με την Ελλάδα και την Αίγυπτο μετά από το όφελος της τριμέρους στο Κάιρο.

Πηγή: http://www.lygeros.org/articles.php?n=17691&l=gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Αναβαθμισμένες οι εκτιμήσεις για την Αφροδίτη"
Related Posts with Thumbnails