ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Δευτέρα, 24 Αυγούστου 2009

ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΑ-ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΠΩΝΥΜΑ


ΒΗΛΑΡΑΣ-ειναι επαγγελματικο,απο την αρβ.λεξη βηλαρ=τοπι,δηλ.αυτος που πουλα υφασματα.
ΒΟΥΚΛΙΖΑΣ-σκωπτικο παρωνυμιο απο την αρβ.λεξη bukleze-a=η νυφιτσα.
ΒΡΕΖΑΣ-προερχεται απο την αρβ.λεξη μπρεζε=το ζωναρι,με τροπη του μπ σε β,μετα απο λογια επεμβαση.
ΓΚΡΙΤΖΑΛΑΣ-ειναι παρωνυμιο,απο την αρβανιτικη λεξη grizhele-a=η καρακαξα.Προφανως,οπως ολα τα παρωνυμια,τα παρατσουκλια,απεδιδε καποιο ιδιαιτερο χαρακτηριστικο του φεροντος το ονομα.
ΓΚΡΕΠΗΣ-grep-i=το αγκιστρι.Συναφη τα αρχαια ελληνικα,γριπος=το διχτυ των ψαραδων και γρυπος=κυρτος.
ΓΚΡΕΣΤΑΣ-greste-a=η αγουριδα.
ΓΚΡΙΚΑΣ-παρωνυμιο,γκρικ=λαιμος.
ΓΚΡΟΠΑΣ-μαλλον προερχεται απο τοπωνυμιο,οχι σπανιο σε αρβανιτικες περιοχες.Γκροπα(grope-a)σημαινει ο λακκος,το ορυγμα.
ΓΚΡΟΥΜΑΣ-παρωννυμιο,grumas-zi=o λαρυγγας.
ΓΟΛΕΜΑΤΗΣ-ειναι δηθεν εξελληνισμενος τυπος των αρβ.λεξεων γκολ ε μαδ=στομα μεγαλο,προσωνυμιο που αποδιδοταν σκωπτικα σε ανθρωπους λαιμαργους η σε οσους συνηθιζαν πομπωδεις εκφρασεις.Δειτε τα ομορριζα ονοματα Γκολιας,Γκολεμας,Γκολεμης,Γολεμης.
ΔΑΓΚΛΗΣ-πατριδωνυμικο που υποδηλωνει καταγωγη απο την περιοχη Νταγκλη της Αλβανιας.Η τροπη του ντ σε δ αποτελει επεμβαση των λογιων,οπως συμβαινει σε πλειστα ονοματα,Μποτσαρης-Βοτσαρης.Ο μουσουλμανος αντιπαλος του Καραισκακη στην Αραχωβα Μουσταμπεης Νταγκλης ο Καφιαζεζης.
ΔΟΥΝΗΣ-την ιδια τροπη εχουμε και στο ονομα αυτο.Ειναι δηθεν εξελληνισμενος τυπος του Ντουνης,που κι αυτο με τη σειρα του ειναι το αρβανιτικο υποκοριστικο του βαπτιστικου ονοματος Αντωνης.
ΔΩΡΙΖΑΣ-doreze-a=το χερουλι,η λαβη.Επισης σημαινει την χερια,το δραγμα.Ντορεζα λεγεται και το ιδιοτυπο πεταγμα της πετρας απο κατω προς τα πανω,ωστε να διαγραψει καμπυλη τροχια.
ΖΑΡΚΑΝΙΤΗΣ-πατριδωνυμικο που υποδηλωνει καταγωγη απο το Ζαρκανι της περιοχης Νταγκλη της Αλβανιας.Η καταληξη -ιτης ειναι ενδεικτικη της καταγωγης απο τοπο.
ΖΕΓΚΟΣ-πατριδωνυμικο,ο καταγομενος απο τοπωνυμιο Ζεγκου στην περιοχη Καρατροπακ της Δυτικης Αλβανιας.
ΖΕΗΣ-πατριδωνυμικο,ο καγομενος απο το Ζεη Τεπελενιου.
ΖΟΓΚΑΣ-προερχεται απο την αρβ.λεξη ζογκου=πουλι.Γραφεται και Ζωγκας και Ζωγος,Ζωγου.Με το ονομα Ζογκα φερεται μεγαλος μεσαιωνικος αρχοντικος οικος της Αλβανιας με εδρα το ανατολικο ακρο της Μεγαλης Μαλεσιας.Την εξαπλωση του οικου αυτου στον ελλαδικο χωρο δειχνουν τα τοπωνυμια Ζογκα και Μπαρδι Ζογκα στη ΒΔ Πελοποννησο,γνωστα ηδη τουλαχιστον απο το 1461/63(τουρκικο απογραφικο καταστιχο),καθως και τοπωνυμιο παπα Γιαννη Ζογγα (ονομα συνοικισμου)γνωστο απο την απογραφη των Βενετων του 1700 στην περιοχη Θερμησιου της Αργολιδας.
ΖΩΤΟΣ-ζοτ-ι=ο κυριος,ο αφεντης.
ΚΑΓΚΑΣ-kenge=το ασμα,το τραγουδι.Αδυναμια αποδοσης της αρβ.λεξης.
ΘΗΛΥΖΑΣ-thelleze-a=η περδικα.Εδω εχουμε κλασσικη περιπτωση αδυναμιας γραφης των κλειστων φωνηματων,που περιεχει η λεξη αυτη,με συμβολα του ελληνικου αλφαβητου.Απο εκει και περα,η αποδοση της λεξης με τους υπαρχοντες ελληνικους χαρακτηρες επαφιεται στη φαντασια των γραφεων.(το e αμυδρα).
ΚΙΜΠΕΖΗΣκαι ΚΙΜΠΙΖΗΣ-το αυτο ακριβως συμβαινει και εδω.Το ονομα ειναι συνθετο και προερχεται απο τις αρβ.λεξεις kebe=ποδι και izi=ο μαυρος,(το e αμυδρα),σημαινει δηλαδη τον μαυροποδαρο.Η αδυναμια γραφης ειναι φανερη κι απο τις διαφορετικες μορφες με τις οποιες εκφερεται το ονομα.Προφανως παρωνυμιο.
KIKΗΡΑΣ-επαγγελματικο ονομα απο την αρβ.λεξη κικερ-α=το ρεβυθι,δηλ.αυτος που καλλιεργει η πουλα ρεβυθια.
ΚΟΥΜΙΣΗΣ-κι αυτο επαγγελματικο,kemishe=πουκαμισο.
ΚΑΚΑΤΣΗΣ-πατριδωνυμικο,ο καταγομενος απο Κακατσι της ΝΑ Αλβανιας.
ΚΑΒΑΓΙΑΣ-πατριδωνυμικο επισης,ο προερχομενος απο την Καβαγια της κεντρικης Αλβανιας.Και τα δυο παραπανω ονοματα αποτελουν δειγμα σχηματισμου επωνυμων με τη θεση αυτουσιου του τοπωνυμιου ως οικογενειακου ονοματος.Ειναι κατεξοχην αρβανιτικη συνηθεια,οπως δεχεται και ο Ν. Βεης.
ΛΕΖΑΣ και ΛΕΖΟΣ-παρωνυμιο απο την αρβ.λεξη λεζε-α=η ελια στο προσωπο η στο σωμα.ΛΕΠΟΥΡΗΣ,ΛΕΠΟΥΡΑΣ-παρωνυμιο ,λεπουρ-ι=ο λαγος.
ΛΙΑΚΡΑΣ-λιακρ-α=τα χορτα.
ΛΙΑΜΠΟΤΗΣ-λιαμποτ-ι=ενα ειδος χορτου.
ΛΙΑΣΚΑΣ-λιασκ-α=το κλημα που παραχωνουν για καταβολαδα.
ΛΟΥΒΑΡΗΣ-λουβερ=δηλητηριο.
ΛΙΑΡΑΣ και ΛΙΑΡΟΣ-λιαρε-α=το παρδαλο,το ποικιλοχρωμο,το καταστικτο.

29 σχόλια:

  1. ΒΗΛΑΡΑΣ-ειναι επαγγελματικο,απο την αρβ.λεξη βηλαρ=τοπι,δηλ.αυτος που πουλα υφασματα.
    Οχι αλλα απο το λατινικο βηλον (vellum) =υφασμα, κουρτίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ψωλαρας επισης επαγγελματικο.Απ'την λεξη ψωλαρ-μετεπειτα ψωλαρω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. to tsapou mhpws einai apo to poutsa?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το τσαπού μηπως ειναι απο το πουτσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Βυζαρας,απ'το τρομπακτικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απ'το πουτσα ειναι φιλε,ειναι αυτο που εχουν οι ελληνοψυχοι στο στομα τους ολη την ωρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μήπως μπορεί κάποιος να τραβάει και κανα σκρινσοτ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γκινης,επισης επαγγελματικο.Απ'το χαρτοπαικτης που εχει συνεχεια γκινια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κακαβιας-ψαρας που τρωει συνεχεια κακαβια με συνεπεια να χεζει νερο συνεχως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. byzia tha doyme pote i malakies?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. http://indymediatrolls.blogspot.com/

    Απο το "σου γαμαμε το μπλογκ για να μαθεις να εχεις ανοιχτα σχολια".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τον πουτσο μου τον λενε Μητσο και ειναι μαυρος πειρατης

    γαμαει κυριες και δεσποινιδες-νατον αμα θελεις να τον δεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κουρντο Μεταναστι απο Χιλι.
    ερκομε ατινα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Tha se kleisoume kai sena mori fasistolougra!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Παιδιά. Εχω πρόβλημα. Γαμήθηκα πριν λίγο από πίσω για πρώτη φορά. Πόνεσα πάρα πολύ. Έκλαιγα, δεδομένου βεβαίως ότι δεν ήταν και μικρός ο πούτσος του 40χρονου καθηγητή ταμπούρλου.

    Και εμένα η τρύπα μου ήταν παρθένα.

    Ενώ είχαμε βάλει λιπαντικό, με έσκισε. Θέλω πολύ να χαλαρώσω, αλλά δεν ξέρω τι μπορεί να κάνω. Εχω κάποιες απορίες.

    1) Μήπως είναι καλύτερα να κάθομαι εγώ από πάνω? Γιατί το κάναμε στα τέσσερα.

    2) Σίγουρα λόγω της καύλας δεν είχαμε χρόνο για χαλάρωση πρωκτού με δάκτυλα. Μου τον έχωσε κατ` ευθείαν και τρελάθηκα Πώς θα χαλαρώσει ο πρωκτός ;

    3) Η ξυλοκαΐνη τι διαφορά έχει από την ΚΥ; Η ξυλοκαΐνη θέλει συνταγή γιατρού;

    4) Υπάρχει περίπτωση να μην πονάω ; Μετά από πόσες φορές

    5) Πόσο συχνά μπορούμε να γαμιόμαστε;. Ισχύει αυτό που λένε του κώλου τα ενιάμερα; Ή για να μην το κάνουμε βάρκα-γιαλό καλύτερα να γαμιόμαστε μια φορά

    το μήνα; Τι λέτε;

    6) Εάν έχει κάποιος αιμορροΐδες πονάει περισσότερο; Μπορεί να χειροτερέψουν οι αιμορροίδες με το πρωκτικό;

    Οποιαδήποτε συμβουλή σας είναι καλοδεχούμενη.

    Aριστοιδοις Σοιδερις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πιστεύετε οτι ζώντας στο μεταμοντέρνο,έχουμε ξεπεράσει την ιδεολογία ή αυτή ακόμα είναι βασικό χαρακτηριστικό του κόσμου μας;Ποιά πιστεύετε οτι είναι η κατεύθυνση;Προς μια περαιτέρω ιδεολογικοποίηση ή προς μια απεμπόληση της και το πέρασμα στην αναλυτική σκέψη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εάν πράγματι έχουμε κατορθώσει να ζούμε σε ουράνιες σφαίρες, είμαστε και επέκεινα κάθε υλικότητας και αναγκών, άρα και επέκεινα κάθε ιδεολογίας.Ο ίδιος όμως διαπιστώνω ότι οι άνθρωποι ακόμη τρώνε, έχουν ανάγκη κατοικίας, ενδυμασίας κ.λπ. άρα δουλεύουν, σχέσεων, σεξουαλικότητας, φέρουν ακόμη ένα σώμα που φθείρεται, άρα χρειάζονται και ιατρικής φροντίδας, αναπνέουν ακόμη, άρα χρειάζονται ένα φυσικό περιβάλλον, οπότε για τη διεκπεραίωση και ικανοποίηση όλων αυτών υπάρχει πάντα τουλάχιστον μια κυρίαρχη ιδεολογία που σου ορίζει και σου επιβάλλει πως να τα ικανοποιήσεις/μη ικανοποιήσεις, που δομεί την εκάστοτε ιστορική ταυτότητα του ανθρώπου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ότι ζούμε στο μεταμοντέρνο, την εποχή κατα την οποία έχει ολοκληρωθεί η κατάληψη του κόσμου από τις καπιταλιστικές σχέσεις και στην οποία κυριαρχεί το εμπόρευμα παντού. Σ' αυτή την κατάσταση "το εμπόρευμα είναι η ιδεολογία του εαυτού του" (Αντόρνο) και δεν αποτελεί ακριβώς ψευδή συνείδηση

    Τη φράση του Αντόρνο, όπως τη δίνεις αποκομμένη από συνάφεια, δεν την καταλαβαίνω. Αν θες,μας δίνεις τη σχετική παράγραφο και μας την εξηγείς, όπως την καταλαβαίνεις εσύ;
    Θα ήθελα επίσης να μάθω πότε και σε ποιες σχέσεις στην ιστορία δεν ήταν ο άνθρωπος εμπόρευμα, εξαιρουμένης της εργασίας που ήταν πάντα και εξαιρουμένης της δουλοκτησίας που δεν υπήρχαν καν "συμβάσεις" για την αγοραπωλησία του εμπορεύματος άνθρωπος.
    Αν κυριαρχεί το εμπόρευμα και η αντίστοιχη συνείδηση, τότε πώς ερμηνεύονται κινήματα αντίστασης στον καπιταλισμό που ζητούν την ισότητα, τη κοινοκτημοσύνη (λαική κυριαρχία, κοινωνικοποιήσεις παραγωγικών μονάδων) κ.λπ.; Πώς ερμηνεύεται ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν μετρούν τα πάντα με το χρήμα; Πώς ερμηνεύεται ο γενικός πόνος και δυσπραγία ακόμη και όσων ορίζονται από την κυρίαρχη ιδεολογία;
    Πιο σωστό θα ήταν να πει κανείς ότι "οι άνθρωποι, δυνάμει και ενεργεία εμπορεύματα στον καπιταλισμό καθορίζονται από τη διχασμένη ιδεολογία του εαυτού τους", διχασμένοι ανάμεσα στην ανταλλαξιμότητα και μοναδικότητά τους, ανάμεσα στην αγριότητα της επιβίωσης και την επιθυμία για πραγματικά αλληλέγγυες ανθρώπινες σχέσεις, ανάμεσα στον ατομικισμό που προωθείται ψευδώς από τον καπιταλισμό και στη συλλογικότητα που έχει μετατραπεί σε άδηλες στρατιωτικές οικονομικές/κοινωνικές/πολιτισμικές σχέσεις υπέρ του κεφαλαίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. . Πειραιά, 131.128.767 ευρώ

    2. Αθηναίων, 129.492.613 ευρώ

    3. Αχαρνών, 55.227.003 ευρώ

    4. Αμαρουσίου, 52.216.609 ευρώ

    5. Θεσσαλονίκης, 42.677.741 ευρώ και 33.500.000 ευρώ οφειλόμενες εισφορές προς ασφαλιστικά ταμεία

    6. Ασπροπύργου, 41.738.337 ευρώ

    7. Ρόδου, 41.263.506 ευρώ

    8. Νίκαιας, 40.036.501 ευρώ

    9. Περιστερίου, 37.984.492 ευρώ

    10. Ιωαννίνων, 32.433.246 ευρώ

    11. Ζωγράφου, 26.486.485 ευρώ και 30.000.000 ευρώ οφειλές προς τρίτους

    12. Άνω Λιοσίων, 24.847.223 ευρώ και 35.000.000 ευρώ οφειλές προς τρίτους

    13. Καρδίτσας, 18.533.122 ευρώ

    14. Φυλής, 17.956.832 ευρώ

    15. Τρικάλων, 17.693.165 ευρώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. -ΠΟΥΛΟΣ . ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΛΛΟΠΟΝΗΣΟ.-(ο)πουλος, από το λατινικό pullus (πουλαράκι, πουλάκι). Η σημασία της ξεκίνησε από νεοσσούς: αετόπουλο, ορνιθόπουλο, παιδόπουλο, Παπαδόπουλο. Σήμερα η υποκοριστική σημασία της δεν είναι αντιληπτή και περισσότερο την αισθανόμαστε ως πατρωνυμική: Αναγνωστόπουλοςγιός του Αναγνώστη. Ηδη στη βυζαντινή εποχή χρησιμοποιείται ως πατρωνυμική κατάληξη (Αργυρόπουλος, Στρατηγόπουλοςγιος ή απόγονος του Αργυρού ή του Στρατηγού) με αμβλυμένη την υποκοριστική σημασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. oti idos malakia edw ti vlepeisssssssss hahhahahahahahahaha

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. 14 Οκτωβρίου 2010 3:37 μ.μ.
    είσαι θεός τέλος......

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails