Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ

Ιστορικά Αεροσκάφη Π.Α.
Η ΠΑ χρησιμοποίησε μέχρι σήμερα μια εντυπωσιακή ποικιλία αεροσκαφών υπό διάφορες επιχειρησιακές συνθήκες σε όλα τα μέτωπα στην ειρήνη και στον πόλεμο.
Πολλά από αυτά συνδέθηκαν με ορισμένες από τις πιο δραματικές στιγμές της νεώτερης ιστορίας μας, ενώ άλλα, λιγότερο γνωστά, αφού πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους πέρασαν στην αφάνεια.

Μεγάλο μέρος του υλικού που ακολουθεί, αντλήθηκε από την έκδοση του ΓΕΑ "Αεροσκάφη της Π.Α. 1929-2001"
1911 - 1928 : Τα Πρώτα Βήματα

Το 1911 η Ελληνική Κυβέρνηση ανέθεσε σε Γάλλους ειδικούς τη δημιουργία της Ελληνικής Αεροπορικής Υπηρεσίας. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας έξι συνολικά Αξιωματικοί στάλθηκαν στη Γαλλία για να εκπαιδευθούν ως χειριστές, ενώ παραγγέλθηκαν τα πρώτα στρατιωτικά αεροπλάνα.
Maurice Farman
Henry Farman H.F.20
Astra Hydroplane
Maurice Farman Hydravion
Airco de Havilland D.H.4
Nieuport IV G
Breguet Bre XIV A2/B2
Airco de Havilland D.H. 9
Gloster "Mars" VI Nighthawk
1929 - 1934 : Οι Απαρχές

Το Δεκέμβριο του 1929 ιδρύεται το Υπουργείο Αεροπορίας, με πρώτο υπουργό τον τότε πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο. Το Πτητικό υλικό της ενοποιημένης Αεροπορίας ήταν ένα ετερόκλητο μωσαϊκό τύπων που κληρονομήθηκαν από τη Στρατιωτική και Ναυτική Αεροπορία.
Morane - Saulnier M.S.137 EP2

Avro 504N/O
Bristol Type 81A "Greek Version"
Breguet Bre XIX B2
Blackburn "Velos" T.3/T.3A
Armstrong - Whitworth "Atlas"
Hawker Horsley Mk II
Fairey IIIF
Morane - Saulnier MS.147 EP2
Morane - Saulnier MS.230 ET2
Airco de Havilland D.H.60G Gipsy Moth
Potez Po 25 A2 "Avion Grecque"
1935 - 1940 : Προς την Άβυσσο

Από το 1936 ξεκίνησε ένα μεγαλεπίβολο επταετές πρόγραμμα ανασυγκρότησης της Αεροπορίας. Το πιο ενδιαφέρον γνώρισμα του προγράμματος ήταν η προσπάθεια επιβολής τυποποίησης στην πανσπερμία υλικού που υπήρχε ή παραγγέλθηκε. Η επιδείνωση της διεθνούς κατάστασης μετά το 1938 δεν επέτρεψε την ολοκληρωμένη εφαρμογή του, καθώς πολλά από τα αεροσκάφη που προορίζονταν για την Ελλάδα κατασχέθηκαν με την έκρηξη του πολέμου. Παρ'όλα αυτά, η μικρή Ελληνική Αεροπορία όρθωσε το ανάστημά της απέναντι στην άρτια εξοπλισμένη Regia Aeronautica το 1940, μέχρι την καθήλωση, ή καταστροφή του υλικού της.
Avia BH-33SHS
Avia B-534 (verse II)
Avro 621 Tutor
Avro 626
PZL P.24F/G
Gloster Gladiator Mk I/Mk II
Avro Anson Mk I
Bristol Blenheim Mk IV
Dornier Do 22Kg
Potez 633 B2 Grec
Fairey Battle B.1
Bloch MB.151
Henschel Hs 126K-6
1941 - 1950 : Δια Πυρός και Σιδήρου
Τα αεροσκάφη της 13ΜΝΣ που διέφυγαν στη Μέση Ανατολή αποτέλεσαν τον πυρήνα της Ελληνικής Αεροπορίας η οποία αναδιοργανώθηκε σύμφωνα με τα βρετανικά πρότυπα. Κύρια πηγή αεροπορικού υλικού είναι η Μ. Βρετανία, ενώ στα τέλη της δεκαετίας, η θέση της ως πηγή αεροπορικού υλικού μέσω προγραμμάτων βοηθείας καταλαμβάνεται από τις ΗΠΑ.
Bristol Blenheim Mk I/Mk IV
Hawker Hurricane
Bristol Blenheim Mk V Bisley
Martin A-30(A) Baltimore
Supermarine Spitfire
Stearman Kaydet PT-13/PT-17
Airspeed Oxford Mk I/Mk II
Vickers Wellington Mk XIΙI/T.10
Taylorcract Auster A.O.P Mk III
North American Aviation T-6G
Stinson L-5 Sentinel
de Havilland D.H.82A Tiger Moth II
Avro Anson Mk I/Mk XII Ryan L-17B Navion
Curtiss SB2C-5 Helldiver
1951 - 1973 : Στη Δίνη του Ψυχρού Πολέμου

Τα πρώτα Ελληνικά αεριωθούμενα Τ-33 προσγειώθηκαν στην Ελευσίνα στις 21 Σεπτεμβρίου του 1951. Στις αρχές του επόμενου έτους, η χώρα μας γίνεται επίσημα δεκτή στο ΝΑΤΟ.
Αυτές οι δύο εξελίξεις καθόρισαν το είδος του πτητικού υλικού με το οποίο θα εφοδιάζονταν η Αεροπορία στις επόμενες δεκαετίες.
Από το 1951 ως το 1973 σχεδόν όλοι οι τύποι αεροσκαφών αποκτήθηκαν είτε μέσω του προγράμματος MAP είτε ως συμμαχική βοήθεια.
Η επιλογή των τύπων επηρεαζόταν από τις γενικότερες ανάγκες της συμμαχίας οι οποίες δεν συνέπιπταν κατ'ανάγκη με τις Ελληνικές. Ορόσημα της περιόδου, ήταν η ταχύτατη μετάβαση από τα ελικοφόρα στα jet και η ικανότητα άμεσης αξιοποίησης υλικών προηγμένης τεχνολογίας.
Lockheed T-33
Cessna T-37B/C Tweety Bird
Republic F-84G Thunderjet
North American Aviation F-86E(M) Sabre
Republic RF-84F Thunderflash
Republic F-84F Thunderstreak
de Havilland Canada L-20A Beaver
Sikorsky UH-19B/D Chickasaw
North American Aviation F-86D Sabre Dog
Agusta - Bell 47J-2 Ranger
Lockheed F-104 Starfighter
Northrop F-5 Freedom Fighter
Agusta - Bell 206A Jetranger
Nord N.2501D/N.2501 Noratlas
Grumman HU-16 Albatross
Convair F-102 Delta Dagger
1974 - 1990 : Αναπροσαρμογή Στόχων
Αν μελετήσει κανείς την ανάπτυξη του δυναμικού της ΠΑ σ'όλη της την ιστορική διαδρομή, δεν μπορεί παρά να παρατηρήσει ότι το ζενίθ της ανάπτυξής της, σε σχέση πάντα με την αναλογία δυνάμεων στον ευρύτερο βαλκανικό χώρο, επιτεύχθηκε προς τις αρχές της δεκαετίας του '80. Αποφασίστηκε ότι στο εξής οι εθνικοί αμυντικοί στόχοι αποκτούν προτεραιότητα σε σχέση με τους αντίστοιχους ΝΑΤΟικούς.
 Με τους νεώτερους τύπους αεροσκαφών εισάγονται σε υπηρεσία για πρώτη φορά αξιόπιστα όπλα υπέρυθρου/ηλεκτροοπτικής καθοδήγησης καθώς και πύραυλοι με Ιστορικά Αεροσκάφη Π.Α.
Η ΠΑ χρησιμοποίησε μέχρι σήμερα μια εντυπωσιακή ποικιλία αεροσκαφών υπό διάφορες επιχειρησιακές συνθήκες σε όλα τα μέτωπα στην ειρήνη και στον πόλεμο.
 Πολλά από αυτά συνδέθηκαν με ορισμένες από τις πιο δραματικές στιγμές της νεώτερης ιστορίας μας, ενώ άλλα, λιγότερο γνωστά, αφού πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους πέρασαν στην αφάνεια.


http://www.haf.gr/el/mission/weapons/historic/default.asp

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails