Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2017

ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ 'ΚΥΒΕΡΝΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ' ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ‘’ΘΕΑΘΗΝΑΙ’’!!!


Πριν πολλά χρόνια, όταν ήμουν ακόμη μαθητής, ρώτησα τον φιλόλογο της τάξης, τι σημαίνει η λέξη «θεαθήναι».
Η απάντηση ήταν, ότι συνήθως χαρακτηρίζουμε έτσι, κάτι που γίνεται για «τα μάτια του κόσμου», αυτό που έχει σχέση με την εικόνα και τη σκοπιμότητα κι όχι με την ουσία.
Αργότερα παρατηρούσα, ότι συχνά αυτό που βλέπουμε μας ξεγελάει.
Στη φύση, στους ανθρώπους και στις καταστάσεις, τα φαινόμενα πολλάκις απατούν.
Ψάχνοντας κάθε φορά την αλήθεια, κατάλαβα, ότι η πραγματικότητα και η εικόνα συνήθως διαφέρουν.
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ, ΤΟ ΒΑΘΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ, ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΘΕ ΠΡΑΓΜΑΤΟΣ!!!!!
Αυτό ακριβώς μπορούμε να πούμε ότι προσδιορίζει το «είναι», χωρίς αυτό, το πράγμα θα ήταν κάτι άλλο.
Σήμερα ζούμε πλέον την εποχή της κυβερνοκουλτούρας, μικροί και μεγάλοι ασχολούνται επισταμένα με το διαδίκτυο, παίζοντας κατά περίπτωση το ρόλο του έξυπνου, του παντογνώστη, του μοντέρνου, του προβοκάτορα, του επαναστάτη ή του τρομοκράτη.
Στο χάος του παγκόσμιου ιστού όλοι επικαλούνται ελευθερία έκφρασης, ταχύτητα, αυτονομία και διάχυση της γνώσης.
Οι υπολογιστές από μέσον γίνονται σκοπός, αλλοιώνοντας την ουσία της γνώσης μέσα από καταιγισμό εικόνων και αστάθμητων πληροφοριών.
Η ραγδαία εξέλιξη της διαδικτυακής ενημέρωσης άλλαξε τη δομή της αντίληψης.
Η εικονική πραγματικότητα μας παραπέμπει άμεσα στο «θεαθήναι».
Η γρήγορη εναλλαγή των εικόνων, εκτός από το ότι κουρεύει τον προσωπικό μας χρόνο, δεν επιτρέπει το άγγιγμα της ουσίας των πραγμάτων, η λειτουργία της εμβάθυνσης σιγά-σιγά λιγοστεύει.
Πριν καλά-καλά προλάβουμε να δούμε τι υπάρχει κάτω από την επιφάνια, βομβαρδιζόμαστε με νέες εικόνες, οι οποίες διασπούν τη προσοχή μας και γεννούν ταχύτητες που δεν ταιριάζουν με τη φύση του ανθρώπου.
ΜΕ ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΧΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ!!!!!!
Ταυτόχρονα ο λόγος πολλών διανοουμένων και σχεδόν όλων των πολιτικών χαρακτηρίζεται από αμετροέπεια, απολυτότητα, μονοτονία και πλήξη.
Η γλώσσα της επικοινωνίας δε σέβεται ποιά την ουσία και έτσι βασιλεύει η σύγχυση σε βάρος της συνεννόησης.
Μια περιφερόμενη αντίφαση συνοδεύει διαρκώς την πολιτική.
Ο πολιτισμός της καθημερινότητας, της όσμωσης, της αλληλεγγύης και της ανθρώπινης επαφής πάσχει.
Παλιότερα σαφώς η ανθρώπινη επαφή ήταν αμεσότερη και περισσότερη, η συνεννόηση καλύτερη, τα πράγματα ήταν ηπιότερα, ενώ σήμερα κυριαρχεί η υπερβολική ταχύτητα, η οξύτητα και ο εγωισμός.
Η ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ ΟΔΗΓΗΣΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΤΗΝ ΑΠΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΩΣ ΣΥΝΟΛΟ!!!!
Συχνά, όταν επικρατεί η αοριστία, η θρασύτητα και η χυδαιότητα, τότε η αλήθεια εξοβελίζεται.
Η επανάληψη του ψέματος σιγά-σιγά δημιουργεί άλλες «αλήθειες», που δεν έχουν σχέση με την ουσία , αλλά με την εικόνα που πλάθεται στο μυαλό μας.
Η εικόνα αυτή δεν είναι αποτέλεσμα μόνο των εικαστικών και νοητικών ερεθισμάτων, αλλά συνδυάζεται με το λόγο και τις διαδικασίες μέσα από τις οποίες σχηματίζονται οι εντυπώσεις (επανάληψη, ένταση, πειθώ, ψέμα, ανάγκες, συμπτώσεις, εμπειρίες, γνώση κ.λ.π.).
Τελικά οι αξίες που ενστερνιστήκαμε μέσω της σύγχρονης κουλτούρας, μας εμποδίζουν να ξεφύγουμε από την ρηχότητα, μας ωθούν να μένουμε στο «θεαθήναι», αδυνατούμε να προσδιορίσουμε τον ακριβή ορισμό των εννοιών, όπως μας παρότρυνε ο Σωκράτης.
Tην αλήθεια δεν την αντιλαμβανόμαστε σαν εξίσωση πράγματος και διανοήματος, ούτε έχουμε μια διαλεκτική σχέση μαζί της, σχέση που μας επιτρέπει να δημιουργούμε, ανεβάζοντας πράγματα από την αφάνεια (λήθη) στην επιφάνεια (αλήθεια), ώστε να ανακαλύπτουμε βαθμιαία το «είναι», την ουσία των πραγμάτων.
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΜΕ ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ, ΟΤΙ Η ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ, ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ



Επιμέλεια παρουσίασης : Γιώργος Χαβαλές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails