Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2009

ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΑΙΩΝ

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΑΙΩΝ
Εδώ μπορείτε να δείτε αλφαβητικά τις οικογένειες που υπήρχαν στις στάνες των Σαρακατσαναίων, στην βόρεια πλευρά της Όθρυος τον 19ο αιώνα (αυτοί που αγοράσανε αργότερα, το 1906 το Γιντζεκάκι και το 1910 το Γιντζεκι και εγκαταστάθηκαν εκεί μόνιμα). Τα περισσότερα επώνυμα υπάρχουν και σήμερα, ελάχιστα χάθηκαν .www.zguletas.gr
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟ 1800 - 1900
ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ
ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ
ΠΛΑΤΗΣ (ΒΑΣΙΛΑΚΟΣ)
ΒΕΡΓΑΣ
ΚΟΥΜΠΟΥΡΑΣ (ΝΤΡΙΒΑΣ)
ΣΙΑΞΑΜΠΑΝΗΣ
ΓΙΩΤΗΣ
ΜΑΜΟΥΡΑΣ (ΜΑΜΟΥΡΗΣ)
ΣΙΟΥΤΗΣ
ΓΚΟΥΤΖΟΥΝΗΣ
ΜΑΝΤΖΑΒΙΝΟΣ
ΣΤΕΡΓΙΟΥ
ΖΓΟΥΛΕΤΑΣ (ΜΠΟΥΤΣΙΚΑΣ)
ΜΠΟΠΗΣ
ΤΣΑΤΣΟΣ
ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΣ
ΝΑΣΙΟΥΛΑΣ (ΜΑΜΟΥΡΑΣ)
ΦΕΚΑΣ
---------------------------------------
ΑΛΛΑ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΑΙΙΚΑ ΕΠΩΝΥΜΑ
ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ
ΖΑΡΡΑΣ [ΑΠΟ ΑΛΒΑΝΙΑ]
ΚΟΥΡΚΟΥΤΑΣ [ΑΠΟ ΑΡΤΑ]
ΜΠΟΥΡΔΟΥΝΗ [ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΡΑΚΗ]
ΡΟΙΔΟΥ [ΙΩΑΝΝΙΝΑ]
ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ [ΑΙΝΙΟΣ]
ΜΠΑΤΖΙΟΥ

38 σχόλια:

  1. ΨΑΧΝΩ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ ΓΚΑΥΡΑΣ ,ΓΚΑΒΡΑΣ ,ΓΑΒΡΑΣ,ΓΑΒΡΙΗΛ
    ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ ΟΤΙΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΟΣ ΣΤΟ ΞΕΤΡΥΠΩΜΑ ΚΑΙΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΛΆΝΗΣΗ ΛΥΚΩΝ ΚΛΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προέρχεται από τη γούβα που κάποιος σκάβει για να ξεφύγει από τις επιθεσειςαλλων, καθώς τους ξεγελά με τη στροφή προς τα μεσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ψάχνω για επώνυμο Μπακογιάννης. Ξέρω ότι το όνομα είναι απ' την Στερεά Ελλάδα, κι έχω ακούσει από μερικούς ότι μπορεί να είναι είτε Σαρακατσάνικο η Βλάχικο επώνυμο, αλλά από εκεί και πέρα δεν έχω ιδέα από που προέρχεται και τι σημαίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ο χοντρός Γιάννης Μπάκα = κοιλιά (αυτός έχει μεγάλη μπάκα)

      Διαγραφή
  4. ψαχνω εδω και καιρο για το επωνυμο ΓΚΟΝΤΖΟΣ...δεν εχω ιδεα απο που προερχεται και τ σημαινει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ψαχνω κερο τορα το επωνυμο χοντος απο που προερχετε??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σωτήρης Ελευθερίου.7/01/17. Ψάχνω να ΄βρω από που προέρχεται το επίθετό μου (Ελευθερίου) και κατά συνέπεια
    η καταγωγή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ψαχνω για το ονομα τσιτσιριγκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ψαχνω το επονιμο χοντος απο που προερχετε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το επιθετο Κατσάρος ειναι σαρακατσανικο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο wikipedia στους γνωστούς Σαρακατσαναίους αναφέρει και τον πολιτικό Νικόλαο Κατσαρό... Άρα ναι

      Διαγραφή
  10. Γειά σε όλους ψάχνω για το όνομα Βουβουσα σαν επίθετο ότι πληροφορία υπάρχει ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ψάχνω πληροφορίες για το όνομα Βουβουσα από που βγήκε το όνομα κουτί άλλη πληροφορία υπάρχει. Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γνωρίζει κανείς τόσο την ετυμολογία όσο και την καταγωγή του επωνύμου Τσούτσος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΤΟ ΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΤΣΕΝΟΣ/ΝΟΥ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΜΗΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΓΝΩΣΗΕΥΧ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ψάχνω για το επώνυμο Τσακανικας είναι σαρακατσάνικη κ αν γνωρίζετε τόπο καταγωγής; ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρω το επίθετο αυτό στο Μορικι θηβων από τη μάνα μου που λέγετε Μάκρη και είναι Σαρακ.

      Διαγραφή
  15. Ψάχνω το επώνυμο μπλαλασκα είναι σαρακατσανικο και νομίζω από Βουλγαρία καταγωγή δεν μπορώ να ξέρω γτ έχω χάση την γιαγια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ειναι σαρακατσανικο .προκειται για πολυαρθμους σαρακατσανους που ζουν στην μακεδονια,πολλοι πριν το 1950 ζουσαν ως νομαδες στην περιοχη των σκοπιων και στη νοτια σερβια.η μητερα μου ,σαρακατσανα,το επιθετο της το πατρικο ειναι μπαλασκα

      Διαγραφή
  16. Ψάχνω για το πατσουρας πατσιουρας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ψαχνω για το επωνυμο ΠΑΛΟΥΚΗΣ με οποιαδηποτε αλλη πληροφορια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το επίθετο Τσανής από Ανάβρα Μαγνησίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρβανιτικο είναι, πολύ γνωστό και στην Αλβανία ως Cani.

      Διαγραφή
  19. Γνωρίζει κανείς το επώνυμο Δουζης; Αν ναι θα ήθελα να μάθω τι σημαίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Η γιαγια μου και ο παπους μου απο αλλο σοι λεγοντε...1( ΚΕΡΑΜΑΡΗ..η γιαγια) και ο παπους ( ΚΩΤΟΒΟΣ).Αν ειναι καποιος γνωστης του θεματος των σαρακατσανων ονοματων θα το εκτιμουσα πολυ αν μπορουσε να με διαφωτισει. Ειμαι σιγουρος πως εχω ριζες αλλα θα ηθελα και μια αποψη απο καποιων που γνωριζει καλα.Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ψάχνω για το επώνυμο Μπελής και την καταγωγή μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ψάχνω το επίθετο Τσακανικας κ αν γνωρίζει κάποιος για την καταγωγή....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Επίθετο Λιανός : ψάχνω καταγωγή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Επίθετο Λιανός : ψάχνω καταγωγή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Επίθετο Τριπλής : ψάχνω καταγωγή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλησπέρα, θα ήθελα να μάθω αν το επώνυμο "Δούζης" είναι σαρακατσάνικο και επίσης τη σημασία του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Εμένα ο παππούς μου (πατέρας της μάνας μου) λέγεται Τσιάρας και είναι από τον Διάκο Γρεβενών. Είναι Σαρακατσάνικο επίθετο ή όχι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails