Ο κ. Νικητίδης π.χ. με το ερευνητικό του πάθος γύρω από τα ονοματικά και την ιστορία της ιδιαίτερης πατρίδας του, της Αμοργού, τροφοδοτεί, προβληματίζει και ενεργοποιεί, πιστεύω, όσους ασχολούνται με την ονοματολογία και την ιστορία του Αιγαίου. Έτσι, οι αναφορές του σε Αμοργινά επώνυμα στα τεύχη 1, 4, 5, 6, 10 και 15 της εφημερίδας καταδεικνύουν ότι στην Αμοργό, όπως και σε άλλες Κυκλάδες (Σύρο, Τήνο, Σαντορίνη, κ.α.) παρατηρείται το φαινόμενο της ύπαρξης οικογενειακών ονομάτων, που έχουν βενετικές ή εν γένει δυτικοευρωπαϊκές ρίζες, που ανάγονται στον 13ο αιώνα (1207), τρία χρόνια από την άλωση της Πόλης από στρατεύματα της Δ’ Σταυροφορίας, όταν Βενετοί τυχοδιώκτες καταλαμβάνουν τις Κυκλάδες και ακολουθεί, στη συνέχεια, εποικισμός των νησιών από Δυτικούς και κυρίως Βενετούς.
Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010
Αμοργινά επώνυμα ενετικής αρχής
Ο κ. Νικητίδης π.χ. με το ερευνητικό του πάθος γύρω από τα ονοματικά και την ιστορία της ιδιαίτερης πατρίδας του, της Αμοργού, τροφοδοτεί, προβληματίζει και ενεργοποιεί, πιστεύω, όσους ασχολούνται με την ονοματολογία και την ιστορία του Αιγαίου. Έτσι, οι αναφορές του σε Αμοργινά επώνυμα στα τεύχη 1, 4, 5, 6, 10 και 15 της εφημερίδας καταδεικνύουν ότι στην Αμοργό, όπως και σε άλλες Κυκλάδες (Σύρο, Τήνο, Σαντορίνη, κ.α.) παρατηρείται το φαινόμενο της ύπαρξης οικογενειακών ονομάτων, που έχουν βενετικές ή εν γένει δυτικοευρωπαϊκές ρίζες, που ανάγονται στον 13ο αιώνα (1207), τρία χρόνια από την άλωση της Πόλης από στρατεύματα της Δ’ Σταυροφορίας, όταν Βενετοί τυχοδιώκτες καταλαμβάνουν τις Κυκλάδες και ακολουθεί, στη συνέχεια, εποικισμός των νησιών από Δυτικούς και κυρίως Βενετούς.
Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010
Κάλαντα Χριστουγέννων KALANTA Christmas Kabarnos Νικόδημος
Τα αμοργιανά επώνυμα της Σχινούσας
«Αφού περπατήσαμε λίγο στην Κέρο, διεκπεραιωθήκαμε στη Σκινόζα (Skinoza), άλλο ακατοίκητο μικρό νησί με περίμετρο 12 περίπου μιλίων, που απέχει 8 μίλια από την Κέρο και 12 από τη Νάξο. Η Σκινόζα είναι προφανώς η Σχινούσα, την οποία ο Πλίνιος τοποθετεί κοντά στη Νάξο και τη Φολέγανδρο. Οι Έλληνες δεν υποψιάζονται ότι η Σχινούσα πήρε το όνομά της από τους σχίνους με τους οποίους είναι καλυμμένη, μολονότι αυτό το δένδρο δεν είναι πιο διαδεδομένο εδώ από όσο στα διπλανά νησιά.
Στη Σχινούσα υπάρχουν μόνον τα χαλάσματα ενός ερειπωμένου χωριού, ανάμεσα στα οποία δεν βλέπει κανείς τίποτε το αξιοσημείωτο. Η φέρουλα των Αρχαίων φύεται άφθονα στο νησί. Το φυτό αυτό διατήρησε μάλιστα το αρχαίο του όνομα στους σημερινούς Έλληνες που το ονομάζουν νάρθηκα, ακριβώς από την αρχαία λέξη νάρθηξ».
Μετόχι της Χοζοβιώτισσας
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
Οι έλληνες μαθητές της Αμπετείου Σχολής στο Κάιρο
Ο Μωχάμετ Άλι, τουρκαλβανός από την Καβάλα, διοίκησε την Αίγυπτο από το 1805 ως το 1848 και κατά την περίοδο που άρχισαν να εγκαθίστανται ομαδικά οι Έλληνες στην επικράτειά του, είχε αρχίσει μία διαδικασία ανεξαρτητοποίησης της Αιγύπτου από τον Σουλτάνο.
Και στο πλαίσιο αυτό, δεν εμπόδισε τις δραστηριότητες των Αιγυπτιωτών Ελλήνων προς υποστήριξη του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα της Ελλάδος.
Έτσι, σύμφωνα με ορισμένες πηγές, όταν το Μάϊο του 1820 έφτασε στην Αίγυπτο ο αξιωματικός της Φιλικής Εταιρείας, Αντώνιος Πελοπίδας, για να μυήσει και να οργανώσει τους Έλληνες της Αιγύπτου, ο Μωχάμετ Άλι, παρ΄ ότι πληροφορήθηκε το σκοπό της επίσκεψής του, δεν εμπόδισε το έργο του.
Υπάρχει και μία άλλη παράμετρος που εξηγεί την ελληνική μετανάστευση στην Αίγυπτο. Σύμφωνα με τον καθηγητή Ευθ. Σουλογιάννη, μετά την πτώση του Μεσολογγίου και την κατοχή της
Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010
Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Κατά τη διάρκεια της τριμερούς συνάντησης των υπουργών εξωτερικών Ελλάδας-Βουλγαρία και Σερβίας έγινε φανερό και η συμμαχία Ελλάδας-Βουλγαρίας κατά των Σκοπίων.
Σε μία πραγματικά πολύ χρήσιμη συνάντηση για το μέλλον της Βαλκανικής, και ειδικά των δυτικών Βαλκανίων τείνει να καταστεί η τριμερής συνεννόηση Αθήνας-Σόφιας-Βελιγραδίου.
Κατά την συνάντηση των τριών υπουργών εξωτερικών στην Σόφια συζητήθηκε το ευρωατλαντικό μέλλον των δυτικών Βαλκανίων, και ειδικά αυτό της Σερβίας, ενώ όπως έγινε σαφές και από τις τοποθετήσεις των υπουργών εξωτερικών της Ελλάδας και της Βουλγαρίας υπάρχει και μία επίσημη/ανεπίσημη συνεννόηση των δύο χωρών αναφορικά με την προκλητικότατη στάση των Σκοπίων σε σχέση με την υποκλοπή της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς των δύο χωρών.
Είναι σαφές πως οι τρείς ορθόδοξες χώρες των Βαλκανίων αντιλαμβανόμενες πως μόνο η «ισχύς εν τη ενώσει» φέρνει αποτελέσματα μέσα σε ένα τόσο… επικίνδυνο περιβάλλον όπως αυτό των Βαλκανίων φαίνονται αποφασισμένες να κινηθούν ως «μπλοκ» προς την κατεύθυνση της «ελεγχόμενης εισόδου», και υπό προϋποθέσεις των χωρών των δυτικών Βαλκανίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι συμβολικές ημερομηνίες 2014 και 1018 (ένας αιώνας από την έναρξη και τη λήξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου) αναμένεται να αποβούν καθοριστικές για την ενταξιακή διαδικασία, η οποία θα κλείσει, όπως πιστεύεται, έναν αιώνα βίαιων συγκρούσεων στην Ευρώπη, οι οποίες ξεκίνησαν από την περιοχή μας το 1914 (εξαιρούμε του «τοπικούς» Βαλκανικού Πολέμους του 1912-13).
Μέσα στο συγκεκριμένο πλαίσιο γίνεται σαφές πως η Ελλάδα αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο αφού τόσο με την πρωτοβουλία της «ατζέντα 2014» όσο και με την αναμενόμενη συνάντηση «Θεσσαλονίκη 2», δηλαδή την σύνοδο στην πρωτεύουσα των Βαλκανίων η οποία και θα δώσει μία συγκεκριμένη ενταξιακή ημερομηνία στις χώρες των δυτικών Βαλκανίων, θα επιδείξει την θέλησή της για την υποβοήθηση των γειτονικών της κρατών, προς την σταθερότητα και την ευημερία.
Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010
Το "Υγρό Πύρ" (7ος αιώνας μ.Χ.)
Το υγρό πυρ (λεγόμενο επίσης πυρ θαλάσσιον, μηδικόν πυρ, πολεμικόν πυρ, πυρ λαμπρόν, πυρ ρωμαϊκόν ή πυρ σκευαστόν) και γνωστό στους Δυτικούς ως ελληνικό πυρ (Λατ. ignis graecus, αγγλ. Greek fire) ήταν ένα εμπρηστικό όπλο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, που εφευρέθηκε τον ύστερο 7ο αιώνα μ.Χ. απο τον Έλληνα εφευρέτη Καλλίνικο.
Εκτοξευόμενο από καταπέλτες, αλλά κυρίως από πεπιεσμένους σίφωνες, το υγρό πυρ είχε την ιδιότητα να μην σβήνει στο νερό.
Ως εκ τούτου, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην απόκρουση των αραβικών πολιορκιών της Κωνσταντινούπολης, και σε αρκετές ναυτικές συμπλοκές με τους Άραβες και τους Ρως. Περιβαλλόταν με άκρα μυστικότητα, με αποτέλεσμα να αγνοούμε σήμερα την ακριβή σύστασή του. Το βυζαντινό υγρό πυρ δεν πρέπει να συγχέεται με παρόμοιες εμπρηστικές ουσίες που χρησιμοποίησαν οι Άραβες και άλλα κράτη, και που στη διεθνή βιβλιογραφία συνήθως αναφέρονται συλλογικά ως «ελληνικό πυρ».
Ελλάδα 2011: Χρεωκοπία οικονομική ή αξιακή;
Η πρώτη πτώχευση έγινε μόλις μετά τη σύσταση του Ελληνικού κράτους και επί Κυβερνήσεως του Ιωάννη Καποδίστρια. Τα δάνεια δεν τα είχε ζητήσει εκείνος, όμως βάραιναν το Ελληνικό κράτος αφού είχαν ζητηθεί από τους Έλληνες στην Επανάσταση.
Η δεύτερη πτώχευση έγινε επί Όθωνα ,ο οποίος ήταν Βαυαρός και οι Μεγάλες Δυνάμεις τον έστειλαν «τοποτηρητή» των συμφερόντων τους στην Ελλάδα. Ενώ ο Όθωνας είχε υποβάλει για δέκα χρόνια λιτότητα με ένα μνημόνιο – που τόσο μοιάζει με το σημερινό!- το οποίο είχε συντάξει με τις Μεγάλες Δυνάμεις, μειώνοντας μισθούς και δαπάνες σημαντικές για τον Ελληνικό πληθυσμό, δεν κατάφερε να αποφύγει την πτώχευση.
Η τρίτη πτώχευση συνέβη επί Κυβερνήσεως του Χαρίλαου Τρικούπη. Αυτός αν και περιέκοψε δαπάνες, προχώρησε σε εξορθολογισμό των μισθών αλλά τελικά δεν τα κατάφερε, με αποτέλεσμα το 1893 να δηλώσει στη βουλή το ιστορικό εκείνο «Κύριοι δυστυχώς επτωχεύσαμεν».
Η τέταρτη πτώχευση σημειώθηκε επί Ελευθερίου Βενιζέλου. Ο Βενιζέλος κήρυξε πτώχευση, έκανε στάση πληρωμών εξωτερικού χρέους και επέβαλλε εξευτελιστικά μεροκάματα.
Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ... Αρχαιοελληνικά !
Στη θέση των «Χριστουγέννων», οι πρόγονοί μας εόρταζαν το λεγόμενο «Τριέσπερον», μία εορτή η οποία γενικεύεται από τους ελληνιστικούς χρόνους κι εντεύθεν, προς τιμήν των πυρφόρων και ηλιακών θεοτήτων Ηρακλέους (ο οποίος κατά τον Κορνούτο ορίζεται ως «ο εν τοίς όλοις Λόγος καθ'όν η Φύσις ισχυρά και κραταιά εστί και απεριγένητος ούσα, μεταδοτικός ισχύος και τοίς κατά μέρος και αλκής υπάρχων») και Ηλίου.
Το «Τριέσπερον» ξεκινούσε με το Χειμερινό Ηλιοστάσιο (τη νύκτα της 21ης προς την 22α του Δεκεμβρίου, τη μεγαλύτερη δηλαδή νύκτα του έτους) και κορυφωνόταν με την αναγέννηση του φωτοδότη Ηλίου (τη νύκτα της 24ης προς 25η, όταν η ημέρα έχει ήδη μείνει «στάσιμη» επί 3 ημέρες μετά το Ηλιοστάσιο και αρχίζει πλέον να μεγαλώνει).
Αργότερα, με την επιβολή της κρατικής ηλιολατρίας από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Αυρηλιανό, το ελληνικό «Τριέσπερον» επισκιάσθηκε (κατά μίμηση της περσικής λατρείας του Θεού Μίθρα που εώρταζε και αυτή την γέννηση του Θεού στις 25 Δεκεμβρίου) από την «επίσημη» ρωμαϊκή εορτή του «Ανίκητου Ήλιου» («Sol Invictus»).
Η «Ημέρα της Γεννήσεως του Ανίκητου Ηλίου» («Dies Natalis Solis Invicti»), η στιγμή δηλαδή που ο ακατάβλητος Ήλιος, έχοντας θριαμβεύσει επάνω στο σκοτάδι της «bruma» (βλέπε κατωτέρω), αρχίζει να ανέρχεται δυναμικά και υπερήφανα στον ουράνιο θόλο, είχε, φυσικά, ως προεόρτιο τη νύκτα του Χειμερινού Ηλιοστασίου, όταν ετιμάτο σιωπηρώς η Θεά του Κάτω Κόσμου Αντζερόνα (Angerona, Dea Tacita), προστάτις των νεκρών και προσωποποίηση της Θελήσεως, της Εσωτερικής Φωνής, της Ενοράσεως και της Σιωπής, στα λεγόμενα «Ντιβάλια» ή «Αντζερονάλια» («Divalia» ή «Angeronalia», βλ. Claudio Rutilio, «Η Θεολογία των Ρωμαίων»).
Τα «Divalia» έκλειναν τις λεγόμενες «σύντομες ημέρες» («brevissimi dies», «bruma») που σηματοδοτούσαν την ολοκλήρωση της ηλιακής διαδρομής μέσα στον ενιαυτό.
Ο Sol «Invictus» συνέχισε να λατρεύεται ως Ανώτατος Θεός και καθοδηγητής της οργανωμένης κοινωνίας και των Ρωμαίων αυτοκρατόρων μέχρι την εποχή του Κωνσταντίνου, ο οποίος άρχισε την βασιλεία του ως τυπικός ηλιολάτρης. Υπάρχουν νομίσματα ως το 324 μ.α.χ.χ. που εμφανίζουν τον Κωνσταντίνο να δοξάζει τον Sol ως «Πηγή της Αυτοκρατορικής Δυνάμεως», μόνον δε κατά τα τελευταία χρόνια της βασιλείας του οι αναφορές στον Sol και τις άλλες εθνικές θεότητες εξαφανίσθησαν από τα νομίσματα.
Η εορτή πάντως του «Sol Invictus» επικαλύφθηκε με τη σειρά της αμέσως μετά την επικράτηση του Χριστιανισμού (4ος αιώνας, με απόφαση του Πάπα Ιουλίου) από τα γνωστά μας «Χριστούγεννα» (που έως τότε υπολογίζονταν στις 6 Ιανουαρίου -ημερομηνία που στην Ανατολή παρέμεινε μέχρι τουλάχιστον τη βασιλεία του αυτοκράτορα Γιουτπράβδα, ελληνιστί Ιουστινιανού-, ή στις 19 Απριλίου, ή στις 20 Μαϊου κατ'άλλους, ενώ στο «Pascha Compustus» του 243 μ.α.χ.χ. η «γέννηση» του Τζεσουά ορίζεται στις 28 Μαρτίου).
Η μετέπειτα χυδαία ιδιοποίηση του ελληνικού «Τριεσπέρου» δεν εμπόδισε φυσικά τους πιο σκληροπυρηνικούς απολογητές της νέας Θρησκείας να περιγελούν τους Εθνικούς, κατά την προσφιλή τους πρακτική, ακόμη και κατά τον 3ο αιώνα μ.α.χ.χ. (!!), ως τάχα... ανόητους που εώρταζαν γενέθλια Θεών (Αρνόβιος, περίπου 296 μ.α.χ.χ.).
Προχριστιανικές θεογεννήσεις (ηλιακών ή / και σωτηριακών Θεών):
25 Δεκεμβρίου
- Άδωνις (κυπριακός, συριακός και ελληνορωμαϊκός Θεός. Στη λεγόμενη «Βηθλεέμ» που σημαίνει «Οίκος του Άρτου» υπήρχε πανάρχαιος Ναός του Αδώνιδος που λειτουργούσε ακόμη και την εποχή των Αντωνίνων, δηλαδή τον 2ο μ.α.χ.χ. αιώνα)
- Ταμμούζ (βαβυλωνιακός Θεός)
- Ντουμούζι (σουμεριακός Θεός)
- Μίθρας (παρσικός Θεός)
- Βέλλενος (κελτικός ηλιακός Θεός που οι Ρωμαίοι εταύτισαν με τον Απόλλωνα)
- Έρκλε (ετρουσκικός ηλιακός Θεός)
- Άττις (φρυγικός και ευρύτερα μικρασιατικός Θεός)
- Ηρακλής (Έλλην ηλιακός Θεός)
- Όντιν (ο ύπατος, εκπολιτιστής και φιλάνθρωπος σκανδιναβο-γερμανικός Θεός, από τις εορτές του οποίου προέρχονται τα υποτιθέμενα «χριστιανικά» έθιμα του στολισμένου ελάτου και του «Αγιοβασίλη»)
- Μπάλντερ (σκανδιναβο-γερμανικός ηλιακός, θνήσκων και ανασταινόμενος Θεός)
. Λουπέρκους (ιταλιώτικος, ηλιακός Θεός)
. Ντάζμπογκ (σλαβονικός Θεός)
. Γιαρίλο (σλαβονικός ηλιακός Θεός της χαράς της ζωής και της νεότητος -«jaru» = «νεότης»)
. Σάουλε (λιθουανή, ηλιακή Θεά)
Πηγές:
Claudio Rutilio «Θεολογία των Ρωμαίων», Αθήναι 1997
Βλάσης Γ. Ρασσιάς «Εορτές και Ιεροπραξίες των Ελλήνων», Αθήναι 2000 (β έκδοση)
Robertson John M. «Pagan Christs», Λονδίνο 1903
Otto Walter F. «Διόνυσος. Μύθος και Λατρεία», Αθήναι 1991
Λεκατσάς Παναγής «Η Καταγωγή Των Θεσμών, Των Εθίμων, Και Των Δοξασιών», Αθήναι 1951
Jackson G. John «Pagan Origins Of The Christ Myth», Τέξας 1991 (γ έκδοση)
Steve Wyler «Ηλιακά Σύμβολα», Αθήναι 1998
Λέτσας Ν. Αλέξανδρος «Μυθολογία Της Γεωργίας», τόμοι 1-3, Θεσσαλονίκη 1957
" Το προσκύνημα αφορά μόνον τους βάρβαρους " { Δημοσθ. 549.16 }
" Ού ποτε δουλική κεφαλή ιθεία πέφυκεν, άλλ' αιει σκολιή, καυχένα λοξόν έχει "
" Ουδέποτε δουλική κεφαλή γεννήθηκε όρθια, αλλά πάντοτε κυρτή και τον αυχένα λοξόν τον έχει ". { Ελεγ. 535 }
Ο ίδιος δέ, ώς Έλλην, δηλώνει κατηγορηματικά:
" Ούποτε... υπό ζυγόν δύσλοφον αυχνένα θήσω, ούδ'εί μοι Τμώλος έπεστι κάρη "
" Δεν θα θέσω υπό δύσλοφον ζυγόν τον αυχένα, ακόμα και άν το όρος Τμώλος πέσει επί της κεφαλής μου " { Ελεγ. 985 }
Ο Ηρόδοτος, στο Β-80 της " Ιστορίης του " μας περιγράφει τα ιδιαιτέρως παράξενα ήθη των Αιγυπτίων, αφηγείται έκπληκτος και καταγράφει ώς αξιοθέατον:
" Τόδε μέντοι άλλο { οι Αιγυπτίοι } Ελλήνων ουδαμοίσι συμφέρονται, αντί του προσαγορεύειν αλλήλους έν τήσι οδοίσι, προσκυνέουσι κατιέντες μέχρι τού γούνατος την χείρα! "
" Και σ'αυτό το άλλο οι Αιγύπτιοι δεν ομοιάζουν με τους Έλληνες, αντί να χαιρετηθούν όταν συναντηθούν είς τας οδούς, προσκυνούν κατεβάζοντας μέχρι το γόνατο το χέρι ! ".
ΑΡΧΑΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΝΟΜΑΤΑ
ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ
ΑΒΓΚΑΡ ΙΕ’ Βασιλιάς της Έδεσσας (Μεσοποταμία), πρώτο μισό του Ι. αιώνα.
ΑΒΕΣΤΑ Συλλογή μυθολογικών και θρησκευτικών κειμένων των αρχαίων λαών της ανατολικής Περσίας. Έγινε το ιερό βιβλίο . της ζωροα-στρικής θρησκείας.
ΑΒΥΔΟΣ Πόλη της νότιας Αιγύπτου, ένα από τα κέντρα της λατρείας του θεού Όσιρι.
ΑΓΝΙΣ Θεός του πυρός στη θρησκεία των αρχαίων Ινδών.
ΑΔΗΣ (ΠΛΟΥΤΟ). Κατά την ελληνική μυθολογία ο θεός του άδη. Το όνομα Άδης σημαίνει ταυτόχρονα τον ίδιο τον άδη.
ΑΔΜΗΤΟΣ Κατά την ελληνική μυθολογία, γιος του βασιλιά των Φερών της Θεσσαλίας. Στον Άδμητο υπηρέτησε σαν τσοπάνης ο θεός "Απόλ-λωνας.
ΑΔΟΝΑΙ (κύριος, ηγεμόνας). Ένα από τα εβραϊκά ονόματα του θεού Ιεχωβά.
ΑΔΩΝΗΣ (ΑΔΟΝΙΣ) (κύριος, θεός). Ασσυριο-φοινικική θεότητα της βλά-στησης.
ΑΖΑΖΕΛ (ΑΖΑΕΛ). Θεός της ερήμου με μορφή τράγου, στη θρησκεία των αρχαίων εβραίων.
ΑΖΑΖΗΛ (ΙΜΠΛΙΣ). Άγγελος στη μουσουλμανική θρησκεία πού δεν υποτά-χθηκε στον Αλλάχ και γι' αυτό διώχτηκε από τον παράδεισο και. μεταμορφώθηκε σε διάβολο.
ΑΖΡΑΗΛ Ένας από τους τέσσερις κυριότερους αγγέλους της μουσουλμανι-κής θρησκείας.
ΑΖΤΕΚΟΙ Ο πληθυσμός των ινδιάνων του Μεξικού.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (της Αλεξανδρείας). Ξακουστός κληρικός του IV αιώνα, επίσκοπος της Αλεξανδρείας «εκκλησιαστικός πατέρας».
ΑΘΗΝΑ Πρωτεύουσα της Ελλάδας. Στην αρχαία Ελλάδα ήταν κράτος — ακρόπολη, η σπουδαιότερη πόλη της Αττικής.
ΑΘΩΡ Αιγύπτια θεά του ουρανού. Απεικονίζονταν με μορφή αγελάδας ή με κεφαλή αγελάδας.
ΑΙΑΚΟΣ Στην ελληνική μυθολογία ένας από τους κριτές του άδη.
ΑΚΒΑΡ (1542—1605). Βασιλιάς της Ινδίας από τη δυναστεία των Μεγάλων Μογγόλων.
ΑΚΚΑΔΙΑ Αρχαίο δουλοκτητικό κράτος της Μεσοποταμίας (μεταξύ των ποταμών Τίγρη και Ευφράτη).
ΑΚΟΣΤΑ, ΖΟΣΕ ΝΤΕ (1539—1600 περίπου). Ιησουίτης ισπανός, ήταν ιερα-πόστολος στο Περού. Το βιβλίο του με τον τίτλο «Περιγραφή της φύσης και των εθίμων των ινδιάνων» κυκλοφόρησε στην Ισπανία το 1590.
ΑΚΡΙΣΙΟΣ Στην ελληνική μυθολογία, βασιλιάς του Άργους. Του προείπαν ότι θα τον σκοτώσει ο εγγονός του. Γι' αυτό έκλεισε την κόρη του Δα-νάη μέσα σε μια σπηλιά, αλλά ο Δίας μπήκε μέσα της με τη μορφή χρυσής βροχής και αυτή γέννησε τον Περσέα που αργότερα, κατά λάθος σκότωσε τον παππού του.
ΑΚΤΑΙΩΝ Στην ελληνική μυθολογία επιδέξιος κυνηγός, που η θεά Άρτεμις μεταμόρφωσε σε ελάφι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο ΑΥΣΤΗΡΟΣ. Ρωμαίος αυτοκράτορας (222—235).
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ (356—323 π.Χ.). Ένας από τους πιο μεγάλους στρα-τηλάτες της αρχαιότητας.
Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010
Ο ΝΕΟΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΣΤΟ YOUTUBE
Έλληνες εναντίον Τούρκων, Αλβανοί εναντίον Σέρβων, Βούλγαροι εναντίον Σκοπιανών και όλοι μαζί εναντίον όλων... Ένας πόλεμος μαίνεται στο ίντερνετ.
Ένας πόλεμος που δεν έχει θύματα ανθρώπινες ζωές , αλλά έχει πολύ σπάσιμο νεύρων, απίστευτη ειρωνεία, προκλήσεις, και πολλές φορές, έξυπνες ατάκες.
Εδώ είναι Βαλκάνια, εδώ τα πάθη χτυπάνε κόκκινο και αφού εδώ είναι η πυριτιδαποθήκη της Ευρώπης, οι ευκαιρίες για μικρές μικρές σπίθες παρουσιάζονται συνέχεια.
Ακόμη και μέσω ίντερνετ.
Σε καθημερινή βάση στο youtube, ανεβαίνουν βίντεο, από Έλληνες, Τούρκους, Αλβανούς, Σέρβους, Βόσνιους, τα οποία άλλοτε υμνούν την απίστευτα ισχυρή πατρίδα τους και άλλοτε περιπαίζουν και χλευάζουν τους άλλους γείτονες τους.
Απολαυστικά είναι τα σχόλια και οι απαντήσεις που έπονται σε κάθε βίντεο ο onalert σήμερα θα σας παρουσιάσει τα προκλητικότερα βίντεο των Τούρκων και τις απαντήσεις των Ελλήνων...
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΤΟΥ 22. ΜΑΣ ΘΥΜΑΣΤΕ;
Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010
ΚΑΤΟΧΗ: Οι Βούλγαροι στην Ξάνθη
Πώς λαδώνονταν και πώς φορολογούσαν
επί Κατοχής οι Βούλγαροι στην Ξάνθη
Οι Έλληνες πλήρωσαν αναγκαστικό δάνειο υπέρ του βουλγαρικού κράτους!!!
Στο φύλλο της 14ης Δεκεμβρίου 2010
της εφημερίδος «ΧΡΟΝΟΣ» Κομοτηνής
δημοσιεύθηκε άρθρο
του Γιώργου Λεκάκη
με το παραπάνω θέμα
στην ολοσέλιδη στήλη του «Χρονοτοπία».
Το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε,
να το αποθηκεύσετε
ή να το εκτυπώσετε
ζητώντας το στην παρακάτω διεύθυνση:
http://www.lekakis.com/index.php?option=com_content&view=article&id=95&Itemid=116
Οι επίσημες καταγγεγραμένες καταρριψεις τουρκικών αεροσκαφων από ελληνικά μαχητικα
Από την άλλη, η αναθεωρητική Τουρκία αμφισβητεί μονομερώς και βασιζόμενη στην ποσοτική υπεροπλία της επιχειρεί την αλλαγή του status quo με σαφώς επιθετικές ενέργειες από αεροπόρους που διακρίνονται κάθε άλλο παρά για τον επαγγελματισμό τους. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι τουρκικές αποστολές σε ΝΑΤΟικές ασκήσεις κατατάσσονται σταθερά στις τελευταίες θέσεις ενώ στις “μάχες” πάνω από το Αιγαίο ηττούνται κατά κράτος.
Χαρακτηριστικό του φόβου των Τούρκων αεροπόρων όταν εισέρχονται στον ελληνικό ΕΕΧ είναι το περιστατικό όταν πέταξε για πρώτη φορά το Mirage F-1CG σε νυχτερινή αναχαίτιση τουρκικού F-4E. Μόλις ο Τούρκος χειριστής αντιλήφθηκε τη παρουσία του ελληνικού αεροσκάφους άρχιζε να φωνάζει έντρομος στη συχνότητα κινδύνου “UFO, UFO”!
Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010
Και τουριστικη συνεκμετάλλευση του Αιγαίου με την Τουρκια
Τη Πέμπτη στη Μυτιλήνη πρόκειται να συμβεί, σύμφωνα με πληροφορίες, σύσκεψη υπηρεσιακών και άλλων παραγόντων με στόχο την εξέταση ζητημάτων που αφορούν τις άγονες γραμμές.
Κατά πληροφορίες, στόχος είναι η μείωση των γραμμών αυτών ή η ένταξη σε άλλες γραμμές άγονων προσεγγίσεων, με στόχο να υπάρξει περικοπή του ποσού που διαθέτει κατ' έτος το αρμόδιο υπουργείο για την κάλυψη αγόνων γραμμών.
Η υπόθεση των τοπικών αγόνων γραμμών μέχρι πρότινος ήταν θέμα που συνεξέταζε το τότε υπουργείο Αιγαίου με το τότε Ναυτιλίας, καθώς διαχωρισμός αγόνων υπάρχει και σε μεγάλες γραμμές που χειρίζονταν και χειρίζεται το υπουργείο Ναυτιλίας ενώ άγονες γραμμές τοπικού όμως χαρακτήρα χειριζόταν το τότε υπουργείο Αιγαίου με τις συμπτύξεις των υπουργείων και με την νυν μορφή το όλο θέμα είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα του ΥΘΥΝΑΛ, το οποίο όμως θα έχει απέναντι του ένα υπουργείο Οικονομικών, που δεν φαίνεται διατεθειμένο να ανοίξει το “πορτοφόλι” λόγω της γενικότερης οικονομικής δυσπραγίας.
Τούτου δοθέντος, εάν συμβεί η σύσκεψη αυτή καθίσταται κρίσιμη λόγω της πολυπλοκότητας του θέματος αλλά και της σοβαρότητας που αυτό έχει για τη συνοχή του νησιωτικού χώρου.
Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι στο παρελθόν και επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, το τότε υπουργείο Αιγαίου είχε χειριστεί θέματα συνοχής και νησιωτικότητας, τα οποία προέβλεπαν ειδικά κονδύλια ενώ πολύ αργότερο το όλο θέμα επανήλθε με αποφάσεις των οργάνων της ΕΕ που επεξέτειναν θαλάσσιους διαδρόμους εμπλέκοντας ως καταληκτήριους κόμβους βασικά λιμάνια της νησιωτικής Ελλάδος τα περισσότερα εκ των οποίων βρίσκονται στο Αιγαίο.
Στο μεταξύ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν προκαλέσει οι τελευταίοι σχολιασμοί από τουρκικής πλευράς σε ΜΜΕ περί συνεκμετάλλευσης του Αιγαίου στην περίπτωση που η Τουρκία ενταχθεί στην ΕΕ.
Πάντα κατά πληροφορίες το τουρκικό ενδιαφέρον δεν περιορίζεται κατ' ανάγκη στα πετρέλαια και το real estate, αλλά επεκτείνεται και στον τομέα της ακτοπλοΐας καθώς φορείς του τουρκικού τουρισμού “διαβλέπουν” ευρύ πεδίο ανάπτυξης τουριστικών ροών από τα τουρκικά παράλια προς τα εγγύς ελληνικά νησιά και όχι μόνο.
http://www.theseanation.gr/news/ferries/siskepsi-agones.htm
ΤΑ ΑΛΗΘΙΝΑ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ
ΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ Κ. ΚΑΡΥΩΤΗ *
- Eδώ και πάνω από τριάντα χρόνια η Eλλάδα επιμένει μονότονα ότι η μοναδική της διαφορά με την Tουρκία, ήτοι η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας του Aιγαίου, είναι νομικής φύσης.
Όμως, εδώ και πάνω από 25 χρόνια η έννοια της υφαλοκρηπίδας έχει υπερκερασθεί απ’ αυτή της Aποκλειστικής Oικονομικής Zώνης (AOZ).
Aπό την ύπαρξη της νέας Σύμβαση του Διεθνούς Δίκαιου της Θάλασσας το 1982, κανένα κράτος στον κόσμο δεν έχει ζητήσει μόνο την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας από το Διεθνές Δικαστήριο της Xάγης, αλλά πάντα ζητά και την ταυτόχρονη οριοθέτηση της Aποκλειστικής Oικονομικής Zώνης.
Πράγματι, όλες οι αποφάσεις του Δικαστηρίου μέχρι σήμερα λαμβάνουν υπόψη την οριοθέτηση και των δυό ζωνών που πάντα συμπίπτουν.
Oι Tούρκοι, βέβαια, τρίβουν τα χέρια τους που ακούν για τόσα χρόνια τις ελληνικές κυβερνήσεις και όλα τα πολιτικά κόμματα να μιλάνε μόνο για την υφαλοκρηπίδα, χωρίς να αναφέρονται στην AOZ. O λόγος της μεγάλης χαράς των Tούρκων έγκειται στο γεγονός ότι γνωρίζουν πολύ καλά ότι η Eλλάδα έχει πολλά να κερδίσει από την οριοθέτηση της AOZ στο Aιγαίο. Έτσι, οι μεν Tούρκοι κάνουν την πάπια οι δε Έλληνες παπαγαλίζουν μονότονα το τροπάριο της υφαλοκρηπίδας!
Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΕΣΩΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Ποιοι ήταν στο Πολυτεχνείο και ποιοι το αντάλλαξαν με αξιώματα…
ΜΙΑ ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ
Προτιμήσαμε να ακολουθήσουμε το ρίσκο της κατηγοριοποίησης που ακολουθεί, βασισμένοι σε απόψεις πολλών εκ των συμμετεχόντων, ερευνώντας τις πηγές και τις μαρτυρίες.
ΦΩΤΟ..Οπου και να πηγε η γενια του πολυτεχνειου [οι σωτηρες] ρημαδια αφησε.
Μια τέτοιου εύρους καταγραφή, όπως αυτή που επιχειρούμε, είναι φυσικό να περιέχει και παραλείψεις αλλά και κάποια λάθη, φυσικά σε καμία περίπτωση ηθελημένα, μικρής πιστεύουμε έκτασης, κυρίως για όσους από τους αναφερόμενους δεν είχαν δημόσια παρουσία μετά τον φοιτητικό συνδικαλισμό.
Δεδομένων των συζητήσεων που γίνονται τον τελευταίο χρόνο για τα επιτεύγματα, αλλά και τις παραλείψεις (ή τα εγκλήματα από πλευράς «αξιοποίησης – εκμετάλλευσης» της παρουσίας και της συμμετοχής τους εκείνες τις ηρωικές ώρες) της γενιάς του Πολυτεχνείου, καλούμε τους αναγνώστες μας να διαβάσουν και να εκτιμήσουν οι ίδιοι τον τελικό θετικό ή αρνητικό αντίκτυπο της δημόσιας παρουσίας καθενός.
Προθέσεις και επιτεύγματα
Η καταγραφή των αγωνιστών του Πολυτεχνείου και της αντιχουντικής δράσης αποτελεί σαφώς φόρο τιμής προς όσους προσπάθησαν να ανατρέψουν το καθεστώς της στρατοκρατίας στη χώρα. Η καταγραφή της μετέπειτα πορείας τους, αλλά και η παράθεση όσων βρέθηκαν μεταπολιτευτικά μαζί τους στα αμφιθέατρα και τις ζυμώσεις, γίνεται για να μπορέσει ο αναγνώστης να μάθει ή να φρεσκάρει τη μνήμη του και να αξιολογήσει τη συνολική πορεία του καθενός, αναλογιζόμενος τις θέσεις, τις απόψεις και τη δράση του, τα τελευταία 25-35 χρόνια.
Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010
ΑΥΞΗΣΗ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΜΕΙΩΣΗ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Παράλληλα φέρεται να έχει αποφασιστεί να κλείσουν το Α' Σώμα Στρατού, τέσσερις μεραρχίες, επτά ταξιαρχίες και επτά συντάγματα.
Μικρές αριθμητικά αλλά αντίστοιχες αναλογικά απώλειες θα έχουν και τα αλλά δύο όπλα των Ενόπλων Δυνάμεων, το Πολεμικό Ναυτικό και η Πολεμική Αεροπορία. Ιδιαίτερα στην Πολεμική Αεροπορία εξετάζεται να κλείσουν μονάδες σε αεροδρόμια που δεν χρησιμοποιούνται πλέον.
Αναβάθμιση της τουρκικής στρατιωτικής απειλής
Γενική Διοίκηση Στρατοχωροφυλακής και 2.200 στη Διοίκηση Ασφαλείας Ακτών. Το
2007 η Τουρκία ανέφερε επίσημα στο ΝΑΤΟ ότι η δύναμη των ενόπλων δυνάμεών
της ανερχόταν σε 496.000 άτομα. Όμως, στη δύναμη αυτή δεν συμπεριλαμβάνεται το
προσωπικό της Γενικής Διοίκησης Στρατοχωροφυλακής και της Διοίκησης Ασφαλείας
Ακτών.
Στις 21-10-2010, το τουρκικό Γενικό Επιτελείο, ύστερα από αίτημα του Τούρκου
πρωθυπουργού για εξέταση των παραγόντων προκειμένου να μειωθεί η θητεία των
κληρωτών οπλιτών, παρουσίασε τις απόψεις του σε σύσκεψη που
πραγματοποιήθηκε στην πρωθυπουργία. Στη σύσκεψη αυτή συμμετείχαν ο
πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου
Ενόπλων Δυνάμεων στρατηγός Ισίκ Κοσανέρ, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης
Τζεμίλ Τσιτσέκ, ο υπουργός Άμυνας Βετστί Γκιονούλ, ο υπουργός Εξωτερικών Αχμέτ
Νταβούτογλου, ο υπουργός Εσωτερικών Μπεσίρ Αταλάϊ και μία τεχνική επιτροπή
αποτελούμενη από εμπειρογνώμονες του Γενικού Επιτελείου και του υπουργείου
Άμυνας σε νομικά θέματα και θέματα προσωπικού-στράτευσης. Ο στρατηγός
Κοσανέρ κατέθεσε την εκτίμηση του για τις εξελίξεις που θα υπάρξουν τα επόμενα 5,
10 και 20 χρόνια αναλύοντας τους εξής παράγοντες: στρατηγικές απειλές,
ενδεχόμενοι κίνδυνοι, εχθροί, κατάσταση του αγώνα κατά της τρομοκρατίας (σ.σ.
εννοούν το ΡΚΚ), στρατηγικοί στόχοι, διεθνείς υποχρεώσεις, υποχρεώσεις έναντι του
ΝΑΤΟ, ταχύτητα αύξησης του πληθυσμού της χώρας, αριθμός αποφοίτων
πανεπιστημίου, αριθμός Τούρκων που διαμένουν και εργάζονται στο εξωτερικό κ.λπ.
Από την ανάλυση των παραγόντων αυτών ο Κοσανέρ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι
οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις θα πρέπει να διαθέτουν μία δύναμη 850.000 ατόμων
προκειμένου να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος σε
βάθος 20ετίας, ενώ τώρα διαθέτουν μόνο 736.000.
Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010
Μινωΐτες θαλάσσιοι βιολόγοι 3.500 χρόνια πριν
«Τα συμπεράσματα που βγαίνουν από τις απεικονίσεις των Μινωιτών, στα αγγεία, στις τοιχογραφίες, στα κοσμήματα και στους σφραγιδόλιθους, είναι πως οι απεικονίσεις τους έφτασαν στην τελειότητά τους την περίοδο που ονομάζεται “θαλάσσιος ρυθμός”, γύρω στα 1550 π.Χ., κατά τη διάρκεια του οποίου δημιούργησαν έναν πολύ μεγάλο αριθμό αντικειμένων που τα είχαν διακοσμήσει με θαλάσσιους οργανισμούς.
Υπάρχει ένας νατουραλισμός στην απεικόνιση των οργανισμών αυτών και έχει γίνει με τέτοια λεπτομέρεια και ευαισθησία που μας επιτρέπει 3.500 χρόνια μετά να μπορούμε να προσδιορίζουμε τους οργανισμούς αυτούς σύμφωνα με τα μοντέρνα συστήματα επιστημονικής ταξινόμησης, με διπλή ονοματολογία, σε γένος και είδος. Για παράδειγμα σπάρος αοράτους (χρυσός) ή σκουμπρί κ.λπ.
Αυτό μπορεί να γίνει γιατί έχουν απεικονίσει ειδικά χαρακτηριστικά του κάθε θαλάσσιου οργανισμού με πλήρη ακρίβεια και αυθεντική χρωματολογία. Για το εύρος και την ποσότητα αυτών των παραστάσεων ο κ. Ελευθερίου αναφέρει:
«Οι απεικονίσεις αυτές που έχουν διασωθεί είναι γύρω στις εκατό, με διαφορετικό βαθμό διατήρησης η καθεμία. Στις παραστάσεις αυτές συμπεριλαμβάνονται ψάρια, χταπόδια, αργοναύτες (είδη χταποδιού που στην περίοδο της αναπαραγωγής τους παράγουν ένα κέλυφος λεπτό στο οποίο εναποθέτει τα αβγά μέχρι να εκκολαφθούν και να απελευθερωθούν, ενώ μετά το κέλυφος απορρίπτεται απ’ τον οργανισμό). Ακόμη, υπάρχουν σουπιές, δελφίνια, κυνηγοί, τσιπούρες, μπαρμπούνια, αχινοί, τρίτωνες κ.λπ.
Οι παραστάσεις αυτές είναι πολλές φορές απεικονίσεις μόνο ενός οργανισμού. Αλλες φορές όμως περιβάλλεται ο οργανισμός από ένα συνολικότερο σκηνικό με αφηγηματικό σκοπό. Δηλαδή αναπτύσσεται μια θαλασσινή σύνθεση με το ειδικό περιβάλλον του οργανισμού. Πολλοί οργανισμοί που εμφανίζονται σε αυτές τις παραστάσεις έχουν βρεθεί και σαν φυσικοί οργανισμοί μέσα στα ανάκτορα των Μινωιτών, σε νεκροταφεία, σε ιερά, κ.λπ. Αυτοί οι οργανισμοί είναι κυρίως τα σκελετικά μέρη διαφόρων μαλακίων, αχιβάδες, κυδώνια, τρίτωνες κ.λπ.».
Όστρακα – τελετές
Για τη σχέση της θρησκείας, των τελετών και των θαλάσσιων οργανισμών ο ίδιος ερευνητής δηλώνει: «Είναι ενδιαφέρον ότι βρέθηκαν διάφορα από αυτά τα κελύφη στα ιερά θησαυροφυλάκια της Κνωσσού μαζί με τα διάφορα ιερά αντικείμενα, καθώς και αγαλματίδια, όπως ένα αγαλματίδιο της θεάς των Οφεων, για τις θρησκευτικές ανάγκες και τις τελετουργικές διαδικασίες των Μινωιτών.
Μάλιστα πολλά κελύφη βρέθηκαν χρωματισμένα με ανεξίτηλα χρώματα αλλά με μεγάλη καλλιτεχνία.
Τα θαλασσινά όστρακα πρέπει να είχαν μια ιδιαίτερη σημασία στον πολιτισμό και στη θρησκεία, διότι εκτός από τη χρήση αυτών των οργανισμών για τη διατροφή των ανθρώπων είχαν και μια ευρύτερη πολιτιστική συμβολική χρήση. Αυτό γίνεται εμφανές και από την παρουσία των οστράκων αυτών μέσα σε τάφους πρωτομινωικών νεκροταφείων όπου διακρίνεται ο συμβολικός τους χαρακτήρας σχετικά με τη ζωή και τον θάνατο των Μινωιτών.
Φαίνεται πως από τη μινωική εποχή μέχρι σήμερα υπήρξε μία πολύ μικρή αλλαγή στην πανίδα και στη χλωρίδα του θαλάσσιου οικοσυστήματος της Κρήτης και γενικότερα του Αιγαίου. Πρέπει όμως να προσθέσουμε πως τα τελευταία χρόνια αυτό έχει ανατραπεί με τη μαζική εισβολή θαλάσσιων οργανισμών από την Ερυθρά Θάλασσα μέσω της διώρυγας του Σουέζ, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής και των συνθηκών μέσα στη διώρυγα του Σουέζ.
Μετά την απεικόνιση των θαλάσσιων οργανισμών και κυρίως τις απεικονίσεις χταποδιών, που ήταν ένα θέμα ευρείας επιλογής από τους Μινωίτες τεχνίτες, προοδευτικά μετά τον θαλάσσιο ρυθμό καθώς πάμε στην υστερομινωική περίοδο, αρχίζει η τεχνοτροπία του νατουραλισμού και του ιμπρεσιονισμού να αλλάζει. Η απεικόνιση γίνεται σχηματική με τελείως παραμορφωμένα χαρακτηριστικά και η έμφαση δίνεται σε ορισμένα όργανα του οργανισμού όπως τα μάτια».*
[Παναγιώτης Γεωργούδης, Ελευθεροτυπία]
Η ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Το θέμα της λαθρομετανάστευσης το γνωρίζουν πια όλοι. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν είναι το μέγεθος και η ένταση του προβλήματος. Το κέντρο της Αθήνας είναι υπό «κατάληψη» και το πιο ανησυχητικό είναι ότι έχει πια αλλοιωθεί η σύσταση του πληθυσμού.
Δεν γίνεται να είναι το κέντρο της πρωτεύουσας απροσπέλαστο για τους Έλληνες. Δεν γίνεται να φοβόμαστε να κυκλοφορήσουμε. Δεν γίνεται όταν δεν υπάρχουν δουλειές, να συνεχίζουμε να ανεχόμαστε την παραμονή λαθρομεταναστών στην χώρα μας.
Αν συμφωνείτε ή συμμερίζεστε τα παραπάνω, αναρτήστε το παρακάτω κείμενο στο ιστολόγιό σας.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Udemand
ΘΕΛΟΥΜΕ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ
ΘΑ ΤΟ ΖΗΤΑΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΘΑ ΑΝΕΒΑΖΟΥΜΕ ΕΝΑ ΔΥΟ ΠΟΣΤ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΙΤΛΟ
ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ
ΑΝ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΕΝΑ BLOG ΔΕΝ ΤΡΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ
ΑΝ ΤΟ ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΔΥΟ BLOG ΤΟ ΙΔΙΟ
ΣΤΑ ΔΕΚΑ ΙΣΩΣ ΚΑΤΙ ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ
ΣΤΑ ΠΕΝΗΝΤΑ;
ΣΤΑ ΕΚΑΤΟ;
ΚΑΙ ΑΝ ΓΙΝΟΥΝ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ;
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΜΕ;
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ;
ΑΣ ΜΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΑΤΗΦΟΡΟ
ΘΕΛΟΥΜΕ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ
ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΤΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ
Να αποφασίσει ο λαός αν θα συνεχίστει η πολιτική του μπάτε σκύλοι αλέστε
να αποφασίσει ο λαός αν θα νομιμοποιείτε όποιος μπαίνει παράνομα
να αποφασίσει ο λαός αν θα δοθεί δικαίωμα ψήφου στους μετανάστες και αν ναι σε ποιούς;..θα δοθεί σε όλους όπως θέλουν κάποιοι ή θα δοθεί μόνο σε αυτούς που πρέπει και μόνο με προυποθέσεις όπως γίνετε στα σοβαρά κράτη
ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ
ΩΡΑΙΑ!!
ΤΟΤΕ ΘΕΛΟΥΜΕ (ΠΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΜΕ) ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ
http://udemand.blogspot.com/2010/12/blog-blog.html
Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010
Ο Ελληνικός μαύρος χρυσός, αιτία των δεινών της Ελλάδας;
Γκρίζες ζώνες, Μπάμπουρας, casus belli, υφαλοκρηπίδα, διεθνές δίκαιο, συνεκμετάλλευση, Αιγαίο. Όλες οι λέξεις οδηγούν σε μία: Πετρέλαιο.
Τελικά, έχουμε τόσο πολύ;
Ανεβήκαμε στη μοναδική για τον ελλαδικό χώρο εδώ και 30 χρόνια πλωτή εξέδρα άντλησης στ’ ανοιχτά της Καβάλας.
Γνωρίσαμε τα μυστικά της εξόρυξης, μάθαμε για τα περίπλοκα οικονομικά ντιλ γύρω απ’ τον ελληνικό μαύρο χρυσό, για τα πλάνα των νέων γεωτρήσεων στην περιοχή.
Κι αφήσαμε πίσω μας τον Πρίνο σε ταραγμένα νερά, καθώς για άλλη μια φορά ένα τουρκικό ωκεανογραφικό κόβει βόλτες έξω απ’ τη Θάσο.
Τελικά, το πετρέλαιο είναι για μας ευλογία ή κατάρα; Η αιτία ή η αφορμή; Ιδού η απορία.
Ο Prinos Β είναι το σύμπλεγμα τεσσάρων πλωτών εξεδρών άντλησης πετρελαίου που εδώ και 30 έτη βρίσκονται στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Καβάλα και τη Θάσο.
Το σύμπλεγμα μέχρι σήμερα έχει δώσει 120 εκατ. βαρέλια, με όφελος για το ελληνικό δημόσιο περί τα 500 εκατ. δολάρια.
Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΟ 1940
Ήδη από τις αρχές Απριλίου 1941, και εφόσον διαφαίνεται η ήττα της χώρας, η Τράπεζα της Ελλάδος (ΤΕ) έλαβε εντολή να αρχίσει τις προετοιμασίες για να ακολουθήσει την κυβέρνηση με τα αποθεματικά της προς «εδάφη που δεν έχουν καταληφθεί».
Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν έρθει στη δημοσιότητα, το ολικό φορτίο του αποθέματος της Ελλάδος ανήρχετο σε 611.000 ουγκιές
χρυσού (περίπου 17,4 τόνους) σε μορφή ράβδων και λιρών.
Η εντολή για τη μεταφορά ήρθε με την είδηση της διάσπασης από τους Γερμανούς της αμυντικής γραμμής Ολύμπου-Τεμπών. Το απόθεμα της χώρας σε χρυσό μεταφέρθηκε με άκρα μυστικότητα και φορτώθηκε στα αντιτορπιλικά «Βασιλεύς Γεώργιος» και «Βασίλισσα Όλγα», τα οποία απέπλευσαν για το Ηράκλειο της Κρήτης, όπου το πολύτιμο φορτίο θα φυλασσόταν στο τοπικό υποκατάστημα της ΤΕ. Η αποστολή συνοδεύτηκε από τους Βαρβαρέσο και Μαντζαβίνο, διοικητή και υποδιοικητή αντίστοιχα της ΤΕ, καθώς και τρεις ανώτερους διοικητικούς υπαλλήλους. Με την έναρξη της επιχείρησης Mercur ελήφθη η απόφαση, ο χρυσός να μεταφερθεί στην Αίγυπτο. Εν μέσω επιθέσεων από βομβαρδιστικά του εχθρού,φορτώθηκε σε ένα βοηθητικό σκάφος του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού, την κορβέτα «Salvia» (K97) με προορισμό τον κόλπο της Σούδας, όπου ανέμενε το βρετανικό καταδρομικό «Dido» (37) για να αναλάβει τη μεταφορά του χρυσού στην Αλεξάνδρεια.
Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010
Διαμαντένιοι» κόσμοι στο διάστημα;
Η νέα ανακάλυψη, που χαρακτηρίστηκε σημαντικό αστρονομικό επίτευγμα, εγείρει επίσης νέα ερωτήματα για το σχηματισμό των πλανητών.
Μια ομάδα Αμερικανών και Βρετανών αστρονόμων ανακάλυψε τον πρώτο πλανήτη εκτός του ηλιακού μας συστήματος, ο οποίος έχει πολύ υψηλές συγκεντρώσεις άνθρακα.
Οι ερευνητές δεν αποκλείουν πλέον την πιθανότητα να υπάρχουν πολλοί βραχώδεις εξωπλανήτες πλούσιοι σε καθαρό άνθρακα, η επιφάνεια των οποίων αποτελείται από διαμάντια ή γραφίτη.
Οι επιστήμονες, υπό τον δρα Νίκου Μαντουσουντάν του πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό «Nature», εκτίμησαν ότι μπορεί να υπάρχουν πλανήτες με «ολόκληρες εκτάσεις γης και βουνά φτιαγμένα από διαμάντια».
Η νέα ανακάλυψη, που χαρακτηρίστηκε σημαντικό αστρονομικό επίτευγμα, εγείρει επίσης νέα ερωτήματα για το σχηματισμό των πλανητών.
Οι αστρονόμοι ανίχνευσαν, με τη βοήθεια του διαστημικού υπέρυθρου τηλεσκοπίου «Σπίτσερ» της NASA, την εκπομπή θερμικής ακτινοβολίας από ένα πλανήτη σε απόσταση 1.200 ετών φωτός από τη Γη και στη συνέχεια κατάφεραν να αναλύσουν την χημική σύνθεση της ατμόσφαιράς του, η οποία προέκυψε να έχει άφθονο άνθρακα.
Πολλοί πλανήτες στο γαλαξία μας μπορεί να έχουν ανάλογες υψηλές ποσότητες άνθρακα. Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί περισσότεροι από 500 εξωπλανήτες σε τροχιά γύρω από άλλα άστρα-ήλιους. Μόνο πολύ πρόσφατα οι επιστήμονες έχουν αναπτύξει τα κατάλληλα όργανα και τις μεθόδους για την μέτρηση της χημικής σύνθεσης της ατμόσφαιράς μερικών από αυτούς.
ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΙΩΝΙΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ
Ούτε καν ένα θέμα από την ευρεία γκάμα των ελληνοτουρκικών διαφορών δεν έχει επιλυθεί, είτε πρόκειται για τις διαφορές στο Αιγαίο, είτε πρόκειται για τα μειονοτικά ζητήματα και το Πατριαρχείο. Η καχυποψία, η επιλεκτική κάλυψη των ΜΜΕ, τα εμπρηστικά άρθρα στις εφημερίδες και τώρα στο διαδίκτυο έχουν μάλιστα πολλαπλασιαστεί τον τελευταίο καιρό και από τις δύο πλευρές του Αιγαίου.
Τι άραγε φταίει και οι δύο πλευρές δεν μπορούν επιτέλους να τα βρουν;
Φταίει το άλυτο Κυπριακό που συνεχίζει και δηλητηριάζει τις σχέσεις τους; Φταίνε τα εκατέρωθεν εθνικιστικά ακροδεξιά κόμματα (ΛΑΟΣ, Κόμμα Εθνικιστικής Δράσης, αντιστοίχως); Φταίνε οι υπερπατριώτες που βρίσκονται σχεδόν σε όλα τα κόμματα, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης;
Αναλυση της καταληξης -ΠΟΥΛΟΣ στα ελληνικα επωνυμα.
Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010
Η ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ
« ΑΝ οργανωνόταν στην Αθήνα συνέδριο µε θέμα : «Θα πάρουμε πίσω την Πόλη»...
ΑΝ έφτιαχναν μακέτα µε τα τείχη της πόλης και τους στρατιώτες µε τις πανοπλίες τους να επιτίθενται στην Πόλη... (όπως εμείς στην Τουρκία κάνουμε κάθε χρόνο !)
ΑΝ ένας τύπος ντυμένος όπως ο περίφημος Έλληνας νικηφόρος και σχεδόν μυθικός Διγενής Ακρίτας έπιανε τον δικό µας Ulubatlι Hasan και τον γκρέμιζε κάτω...
ΑΝ ξαφνικά έμπαινε στην πόλη κάποιος ντυμένος Αυτοκράτορας Κωνσταντίνος πάνω σε ένα λευκό άλογο και δίπλα του άλλος ως Λουκάς Νοταράς, ως Γεώργιος Φραντζής κι έμπαιναν ως αντιπρόσωποι της πόλης... ( όπως εμείς στην Τουρκία κάνουμε κάθε χρόνο !)
ΑΝ έφτιαχναν µια χάρτινη Αγία Σοφία που δεν είχε μιναρέδες αλλά Σταυρό....
ΑΝ έκαιγαν λιβάνι και έλεγαν ύμνους, θα µας άρεσε ;
Η λιστα γνωστών και επώνυμων που διαθέτουν αστυνομικούς
Aγγελόπουλος Θ. (2), Αγγελοπούλου Γ. (5), (ιδιωτική φύλαξη τώρα)
Αγγελούσης Ευστάθιος, Αδαμόπουλος Γιώργος, Αθανασούλης Θανάσης, Αλεξανδρίδης Γιώργος, Αναγνωστόπουλος Θ.(2) Αναστασιάδης Θ., Ανδριωτέλης Δ., Αποστολόπουλος, Αράπογλου, Αρχιεπίσκοπος (5)Βαλυράκης, (3)
Βαρδινογιάννης Γ., (6) Βαρδινογιάννης Β. (2) Βαρδινογιάννης Παύλος, Βερτέλης (2) Βλάσης Γιώργος, (2) Γεννηματά Φώφη, Δ. Γεωργακόπουλος, Γεωργαντόπουλος Χρήστος, (2) Γιαννακόπουλος Γιάννης, (2) Γιαννακού Στέλλα,
Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010
ΕΛΛΗΝΟ-ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΑ ΕΠΩΝΥΜΑ
Αδάμος (και Αδάμης)
Βαρλάμης (συχνό στη Σπάρτη)
Βέρβερης (τυφλός)
Βλαντής
Γιάτας (μακρύς)
Γκάζας (γελαστός)
Γκέρμπεσης (Γερβάσιος)
Γκίνης (Γιάννης, συχνό στην Υδρα, στο Κορωπί, στα Καλύβια του Κουβαρά και στον Μαραθώνα)
Γκιόλμας
Γκλιάτης (μακρύς)