Το κείμενο είναι από το τεύχος Δεκεμβρίου 2001 της Εικονογραφιμένης Ιστορίας. http://www.istoria.gr http://www.kairatos.com.gr/ |
Σάββατο 7 Μαΐου 2011
Οι Κρήτες τοξότες
Όμηρος και αναφορά στο DNA
• Το όνομα Κίρκη δεν είναι κάποιο τυχαίο, αλλά τα γράμματα που το αποτελούν συναντώνται και στη λέξη Κηρύκειο (*1).
• Το όνομα του γιού της Κίρκης και του Οδυσσέα είναι Τηλέγονος [τήλε (= από μακρυά) και γόνος].
• Όταν ο Όμηρος περιγράφει κάποιο πρόσωπο, συνήθως εκτός από το όνομα χρησιμοποιεί κι ένα η περισσότερα επίθετα, που το προσδιορίζουν καλύτερα. Τα επίθετα που χρησιμοποιεί για την Κίρκη είναι: πολυφάρμακος (κ 276), πότνια (σεβαστή: κ 549), καλλιπλοκάμοιος (κ 220) και εϋπλόκαμος (κ 136 και λ 8). Το πολυφάρμακος και το πότνια μπορούν εύκολα να εξηγηθούν, γιατί, όπως αναφέρει ο ποιητής, ήταν θεά (αδελφή του Αιήτη, κόρη του Ήλιου και της κόρης του Ωκεανού Περσηίδας ή κατ' άλλους της Εκάτης). Για να επιμένει όμως ο Όμηρος, που πάντα ακριβολογεί, σε τρία σημεία μάλιστα στην περιγραφή, ότι η Κίρκη είχε καλούς πλοκάμους, πρέπει να είναι πολύ σημαντικό, κι ασφαλώς δεν πρέπει να αναφέρεται στην κόμμωσή της.
• Το αντίδοτο στον Οδυσσέα δεν το έδωσε η θεά Αθηνά, που πάντα τον προστάτευε, αλλά ο -κάτοχος του κηρυκείου- Ερμής.
• Η Κίρκη είχε τέσσερις θεραπαινίδες («αμφιπόλους»: κ 348-349), όσες και οι βάσεις του DNA. (*2)
• Ο αριθμός των τεσσάρων θεραπαινίδων θα μπορούσε να θεωρηθεί τυχαίος, αλλά ο Όμηρος μας δίνει έντεχνα κι άλλον έναν εκπληκτικό αριθμό, ο οποίος δεν φαίνεται να είναι τυχαίος.
Παρασκευή 6 Μαΐου 2011
Ο ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ (500-428 π.Χ.) ΚΑΙ ΤΑ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ
Πιθανόν ο Εμπεδοκλής να έπεσε, όπως είπαν τότε κάποιοι, μέσα στον κρατήρα της Αίτνας, προκειμένου να κορέσει την επιστημονική του περιέργεια. Δυόμιση χιλιετίες μετά, οι άνθρωποι κατάφεραν όχι μόνον να κυττάξουν μέσα σε κρατήρα ηφαιστείου αλλά και να κατέλθουν εντός του, σε απόσταση αναπνοής από την αναβράζουσα λάβα,
Μεγάλος φιλόσοφος από τον Ακράγαντα της Σικελίας. Επρέσβευε, όπως ο Αναξαγόρας και ο Ηράκλειτος, την δι’ εξελίξεως προέλευσιν των όντων και έτσι έγινε πρόδρομος της Δαρβινείου θεωρίας. Μελέτησε το φαινόμενο σύμπαν και φύσις και οι απόψεις του εγγίζουν εκείνες της νεώτερης φυσικής και αστρονομικής επιστήμης. Για το βίο του λέγονται πολλά μυθεύματα. Φέρεται μάγος, γόης, τιθασσεύων ανέμους, θεραπεύων ασθενείς και ανασταίνων νεκρούς. Ακόμα ότι ανελήφθη για να επιστρέψει στο Θεό, και ότι αυτή την ανάληψη την πραγματοποίησε μπροστά σε πλήθος. Πηγή |
Σημαντική συνέντευξη για την ΑΟΖ
του Ν. Αργυρόπουλου
"Η ώρα των Βετεράνων"
Blue Sky
30/04/2011
‘Υπάρχουν ἀκόμη ἥρωες;
Κάπου θά ὑπάρχουν ἄνθρωποι πού ἐνδιαφέρονται γιά τό καλό τῆς πατρῖδος καί τήν βάζουν πάνω καί ἀπό τήν ζωή τους ἀκόμη. Κάποτε ὑπῆρχαν.
Ἕνας ἀπ΄ αὐτούς ἦταν ὁ Κωνσταντῖνος Κουκκίδης. Ὁ 17χρονος νέος πού ἔπεσε ἀπό τήν Ἀκρόπολι τυλιγμένος μέ τό ἐθνικό σύμβολο, ἀρνούμενος νά τό παραδώση στούς γερμανούς εἰσβολεῖς ὅταν τόν διέταξαν νά τό ὑποστείλη στίς 27 Ἀπριλίου 1941!
Τό Σάββατο 7 Μαΐου στί 7 – 9:30 τό πρωί θά τελεστῆ στόν Ἱερό Ναό Ἁγίου Νικολάου στήν Πλάκα, μνημόσυνο γιά τόν Κωνσταντῖνο Κουκκίδη. Θά ἀκολουθήση κατάθεση στεφάνων στό μνημεῖο πού εὑρίσκεται στόν τόπο τῆς θυσίας.
Λίγα λόγια γιά τό τί συνέβη ἐκείνη τήν ἡμέρα στήν Ἀκρόπολι…….ἀπό τό hellenicinterest
Η εθνική Σημαία με το μεγάλο σταυρό στην μέση λάμπει και τα χρώματά της τονίζουν και τονίζονται από τον Παρθενώνα.
ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ ΕΟΚΑ – ΑΝΑΞΑΓΟΡΟΥ ΚΩΣΤΑΣ
.
Διόπτρα Ήρωνος - Ήρων ο Αλεξανδρεύς
Η γεωδαιτική διόπτρα του Ήρωνα (1ος αι. μ.Χ.) είναι ένα φορητό εργαλείο που επιτρέπει γεωδαιτικές μετρήσεις επί της επιφάνειας της Γης.
Μετρά αζιμούθια, ύψη, μήκη και γωνιακές αποστάσεις.
Αποτελείται από ένα ξύλινο τρίποδο ύψους περίπου 50 εκατοστών, πάνω στο οποίο στηρίζονται το σκόπευτρο (γωνιόμετρο) και μία βαθμονομημένη πλάκα επί της οποίας κινείται.
Το όργανο περιλαμβάνει μηχανισμό ακριβείας για οριζόντια και κατακόρυφη περιστορή του γωνιόμετρου με τη χρήση ατέρμονος κοχλία, καθώς και σκόπευτρο. Ο μηχανισμός ακριβείας είναι κατασκευασμένος από ορείχαλκο.
Με αυτήν την διόπτρα ο Ήρων μέτρησε την απόσταση Αλεξάνδρειας-Ρώμης
Ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς (10 μ.Χ. – 70 μ.Χ.),
ήταν ένας Έλληνας μηχανικός και γεωμέτρης. Η πιο διάσημη εφεύρεσή του είναι η αιολόσφαιρα ή ατμοστρόβιλος, η πρώτη ατμομηχανή στην ιστορία.
Υπήρξε διευθυντής της περίφημης Ανώτατης Τεχνικής Σχολής της Αλεξάνδρειας, το πρώτο πολυτεχνείο. Λέγεται ότι ακολουθούσε την θεωρία των ατόμων. Ιδέες του Κτησιβίου ήταν βάση για κάποια από τα έργα του.
Συγγράμματα και εφευρέσεις
Τα παρακάτω έργα του Ήρωνα σώζονται ολόκληρα:
Πνευματικά (Ελληνικά, c. 60),
Αυτόματα (Ελληνικά),
Μηχανική (Αραβικά),
Μετρική (Αραβικά),
Δίοπτρα (Αραβικά).
Στην οπτική, ο Ήρων είχε προτείνει ότι το φως ακολουθεί το συντομότερο γεωμετρικά μονοπάτι. Αυτή η θεωρία δεν είναι πλέον αποδεκτή, κι έχει αντικατασταθεί με την αρχή του ελαχίστου χρόνου, που αποτελεί ειδική περίπτωση της αρχής της ελάχιστης δράσης.
Στη γεωμετρία, διατύπωσε και απέδειξε έναν τύπο, γνωστό ως ο τύπος του Ήρωνα, για τον υπολογισμό του εμβαδού ενός τριγώνου σε σχέση με τις πλευρές του. Επίσης σκέφτηκε μια επαναληπτική διαδικασία για τον υπολογισμό της τετραγωνικής ρίζας κάποιου αριθμού.
Οι νέες Εκκλησιάζουσες
Γεωργία: Σωστά!
Κατερίνα: Μα δεν γίνεται!
Γεωργία: Γιατί;
Έλλη: Τώρα που έχουμε κρίση θα παίξουμε θέατρο;
Μαρία: Γιατί οι άλλοι τι κάνουν;
Μελίσσα: Μιλάς σοβαρά;
Μαρία: Και βέβαια! Όλη η χώρα έχει γίνει μια τεράστια παράσταση..
Γεωργία: Στην οποία δε συμμετέχουμε!
Αρετή: Τουλάχιστον εμείς θέλουμε να παίξουμε αληθινό θέατρο.
Γεωργία: Και όχι επιθεωρήσεις..
Κατερίνα: Μα τι λέτε; Οι άλλοι είναι επαγγελματίες!
Έλλη: Έχει δίκιο, δεν το αντιλαμβάνεστε;
Μαρία: Βλέπουμε που μας οδήγησε ο επαγγελματισμός.
Αρετή: Υπάρχει και κάτι άλλο!
Έλλη: Τι άλλο πάλι;
Αρετή: Ξέρεις πότε έγραψε τις Εκκλησιάζουσες ο Αριστοφάνης;
Κατερίνα: Πού θες να ξέρω!
Γεωργία: Αυτό είναι το πρόβλημα!
Μελίσσα: Δηλαδή;
Που πάνε τα λεφτά ΜΑΣ Οέο !!!
Μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 1989 είχαν αναγνωριστεί 171.371 αντιστασιακοί.
- Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ψήφισε την αναστολή του νόμου, οποίος όμως τέθηκε και πάλι σε ισχύ με τις διατάξεις του νόμου 2320/1995.
- Την περίοδο 1996-2002 αναγνωρίστηκαν ως αντιστασιακοί 79.910 άτομα, τα οποία στην πλειονότητά τους έχουν γεννηθεί μετά το 1930 (άρα στην περίοδο της κατοχής ήταν 11-14 χρονών)
- Όσο περνούν τα χρόνια οι αντιστασιακοί αντί να ελλαττώνονται, αυξάνονται. Π.χ στον Ν.Άρτας την περίοδο 1984-1989 αναγνωρίστηκαν 2.695 άτομα, ενώ την περίοδο 1997-2001 αναγνωρίστηκαν 9.988
- Συντάξεις "αγωνιστών εθνικής αντίστασης" 2011
- Τα παιδιά των …αντιστασιακών καταλαμβάνουν κατ’ εξαίρεση το 5% των θέσεων που προκηρύσσονται στα ΝΠΔΔ ενώ στις προσλήψεις που πραγματοποιούνται στον δημόσιο τομέα υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ επιδοτούνται με επιπλέον μόρια 10% και αποκτούν σημαντικό προβάδισμα έναντι των συνυποψηφίων.
- Δείτε στον πίνακα (Π. 5.10) ότι τα έξοδα για τις συντάξεις των αντιστασιακών είναι περισσότερα από τα έξοδα για συντάξεις κληρικών και υπαλλήλων ΟΣΕ μαζί.
Κράτος… άχθος αρούρης
Είχα διαβάσει σε μικρότερη ηλικία, όταν πολλές φορές διαβάζουμε ανώριμα, περίπου βουλιμικά κάποια βιβλία, την εξαίσια πραγματεία του Ξενοφώντος με τίτλο «Οικονομικός».
Ανήκει στην τετραλογία των φιλοσοφικών του έργων, που στρέφονται γύρω από την μορφή του μεγάλου δασκάλου του, του Σωκράτη. Τα άλλα τρία τιτλοφορούνται «Απομνημονεύματα», «Συμπόσιον» και «Απολογία».
Στο έργο αυτό ο μέγας φιλόσοφος αναφέρεται κυρίως στην γεωργία, σημειώνοντας στην εισαγωγή του πέμπτου κεφαλαίου ότι:
«έοικε γαρ η επιμέλεια αυτής είναι άμα τε ηδυπάθεια τις και οίκου αύξησις και σωμάτων άσκησις εις το δύνασθαι όσα ανδρί ελευθέρω προσήκει», δηλαδή, η γεωργία είναι πηγή τέρψεως και της περιουσίας αύξηση και του σώματος άσκηση, ώστε να μπορεί το σώμα να κάνει όσα αρμόζουν σ’ έναν άνθρωπο ελεύθερο, διότι «των σωμάτων θηλυνομένων και αι ψυχαί πολύ αρρωστότεραι γίγνονται».
Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΥΠΕΡΠΛΥΘΗΣΜΟΣ
Μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά που δίνει ο ΟΗΕ για τη μέρα αυτή:
Στην κάτω από τη Σαχάρα Αφρική οι γυναίκες 15-24 ετών έχουν πιθανότητα να μολυνθούν από AIDS τρεις φορές περισσότερο σε σχέση με τους άντρες της ίδιας ηλικίας.
65 από τα 121 εκατομμύρια των παιδιών που δεν πηγαίνουν καν σχολείο είναι κορίτσια. Συνολικά 600 εκατομμύρια γυναίκες είναι αγράμματες. Ο αντίστοιχος αριθμός για τους άνδρες είναι 320 εκατομμύρια.
Μία στις τρεις γυναίκες σε όλο τον κόσμο έχει υποστεί κάποιου είδους σεξουαλικής βίας.
OΙ 23 ΧΩΡΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΣΤΗ ΓΗ (πηγή: http://geography.about.com)
Στον συγκεκριμένο κατάλογο συναγωνίζονται για την πρωτιά η Κίνα και η Ινδία, οι οποίες ξεπερνούν το ένα δισεκατομύριο κατοίκους, ενώ ακολουθούν οι ΗΠΑ. Στην τέταρτη θέση τη μεγάλη έκπληξη αποτελεί η Ινδονησία με 238 εκατομμύρια κατοίκους, ενώ την πρώτη πεντάδα κλείνουν η Βραζιλία και το Πακιστάν. Στην 17η θέση της παγκόσμιας κατάταξης συναντάμε την Τουρκία, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση εκπροσωπείται με τέσσερις χώρες σε αυτό τον κατάλογο: Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία και Μεγ. Βρετανία.
China - 1,294,629,555
India - 1,065,070,607
United States - 293,027,571
Indonesia - 238,452,952
Brazil - 184,101,109
Pakistan - 153,705,278
Russia - 144,112,353
Bangladesh - 141,340,476
Nigeria - 137,253,133
Japan - 127,333,002
Mexico - 104,959,594
Philippines - 86,241,697
Vietnam - 82,689,518
Germany - 82,424,609
Egypt - 76,117,421
Iran - 69,018,924
Turkey - 68,893,918
Ethiopia - 67,851,281
Thailand - 64,865,523
France - 60,424,213
United Kingdom - 60,270,708
Democratic Republic of the Congo - 58,317,930
Italy - 58,057,477
Το θέμα της ΑΟΖ δεν είναι διπολικό
Του Νίκου Λυγερού
Το θέμα της ΑΟΖ δεν είναι διπολικό. Αυτό σημαίνει ότι είναι ριζικά διαφορετικό από τον προβληματισμό των 12 ΝΜ. Στην ουσία υπάρχει διαφορά και με την υφαλοκρηπίδα. Πολλά χρόνια δώσαμε βαρύτητα στα δύο πρώτα, δίχως ν' αντιληφθούμε την αποτελεσματικότητα της ΑΟΖ.
Τώρα που έγινε κατανοητό από όλους ότι η ΑΟΖ προσφέρει νέες δυνατότητες και έχει άλλες ιδιότητες, δεν πρέπει να παραμείνουμε σε μία διπολική σχέση για τον καθορισμό της.
Σε πρώτη φάση είναι επείγον να αποδεχθούμε την ιδέα της μη αποτελεσματικότητας των διαπραγματεύσεων με την Τουρκία, ως αρχικό σημείο.
Με άλλα λόγια, η Τουρκία μπορεί να ανήκει στον τελευταίο γύρο των γενικών διαπραγματεύσεων μετά από την Αλβανία, την Ιταλία, τη Λιβύη, την Αίγυπτο και την Κύπρο.
Κατά συνέπεια, δεν υπάρχει λόγος να δικαιολογηθούμε όσον αφορά στο θέμα της διαπραγμάτευσης μαζί της. Δεν μας ενδιαφέρει, διότι το θέμα της ΑΟΖ δεν είναι διπολικό.
Αν πρέπει να υπάρξει απολογία θα είναι αν η Ελλάδα δεν συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με τα άλλα κράτη. Διότι μόνο αυτά τα στρατηγικά βήματα μπορούν να φέρουν όφελος στην πατρίδα μας.
Σε δεύτερη φάση, λοιπόν, πρέπει να αποδείξουμε ότι θέλουμε να υλοποιήσουμε αυτή τη στρατηγική προσέγγιση για να αποκτήσουμε άμεσα την ΑΟΖ και να εφαρμόσουμε τα δικαιώματά μας σε αυτό το πλαίσιο, ακόμα κι αν δεν είναι ολοκληρωμένο σε σχέση με το τελευταίο κράτος της γενικής διαπραγμάτευσης.
Σε τρίτη φάση, πρέπει να αποφύγουμε τις πολιτικάντικες αντιπαραθέσεις πάνω στο θέμα της ΑΟΖ. Το πεδίο δράσης δεν είναι κομματικό και δεν πρόκειται να γίνει σε διεθνές επίπεδο. Οι κομματικές εξηγήσεις και δικαιολογίες δεν μας αφορούν για την ΑΟΖ και για τις μέλλουσες διακρατικές μας συμφωνίες.
Δίνονται μόνο και μόνο για εσωτερική κατανάλωση και δεν πείθουν κανέναν, ούτε τους ειδικούς, ούτε τον λαό μας.
Το πλαίσιο είναι ξεκάθαρο, όποια κι αν είναι η κυβέρνηση και η αντιπολίτευση. Οποιαδήποτε απολογία τέτοιου τύπου δεν είναι παρά μια άστοχη κίνηση αντιπερισπασμού, που δεν προσφέρει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Η ουσία του θέματος βρίσκεται αλλού κι έχει ήδη μελετηθεί αναλυτικά κι από τον κ. Καρυώτη κι από τον κ. Μαρκεζίνη.
Όσον αφορά στο τεχνικό και μαθηματικό κομμάτι, το πεδίο δράσης είναι μία απλή εφαρμογή της τοποστρατηγικής μέσω των διαγραμμάτων Voronoi και της τριγωνοποίησης Delaunay. Κατά συνέπεια, το πρόβλημα δεν είναι παρά μόνο θέμα πολιτικής βούλησης. Δεν υπάρχουν ουσιαστικά εμπόδια, δεν υπάρχει κόστος.
Ενώ, αν δεν αρχίσουμε επιτέλους αυτή τη διαδικασία και δεν κάνουμε χρήση του timing μέσα σε ευρωπαϊκό πλαίσιο, τότε θα πρέπει να το παλέψουμε στα δικαστήρια, διότι οι άλλες χώρες αν κάνουν συμφωνίες, για να εφαρμόσουν τη στρατηγική του de facto, θα πρέπει να αποδείξουμε την ισχύ του de jure.
Ας επικεντρωθούμε στην ουσία κι ας αρχίσουμε τα στρατηγικά μας βήματα, δίχως άλλη καθυστέρηση.
Πηγή: http://www.lygeros.org/lygeros/7258-gr.html
Πέμπτη 5 Μαΐου 2011
Oι Αντάρτες του ΡΚΚ κατά του Ερντογάν
Ιστορίες και θρύλοι για τον Μ. Αλέξανδρο
Πηγή
Νίκος Λυγερός - Την Πατρίδα μου έδωσαν ελληνική
Συνέντευξη του Νίκου Λυγερού στην τηλεοπτική εκπομπή του Δ. Νατσιού "Γράμματα Σπουδάματα"
Κανάλι 4Ε
03/05/2011
Πηγή: http://vimeo.com/23234183
Ακολουθώντας τη γνωστή συνταγή …γκρεμίζουν χριστιανικά παρεκκλήσια στα κατεχόμενα!
Σε νέα πρόκληση προχώρησε το κατοχικό καθεστώς στην Κύπρο, καθώς όχι μόνο δεν φροντίζει και δεν επιτρέπει τη συντήρηση των χριστιανικών ναών, αλλά προχωρεί και σε κατεδαφίσεις, προβάλλοντας μάλιστα αστείους ισχυρισμούς.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα τουρκοκυπριακών εφημερίδων, το παρεκκλήσι της Αγίας Θέκλης, το οποίο βρισκόταν στις ακτές του κατεχόμενου χωριού Βοκολίδα, στη χερσόνησο της Καρπασίας, κατεδαφίστηκε το απόγευμα της Τρίτης με μπουλντόζα. Σύμφωνα με την τουρκοκυπριακή εφημερίδα «Γενί Ντουζέν», το παρεκκλήσι κατεδαφίστηκε, επειδή θεωρήθηκε δήθεν επικίνδυνος ένας από τους τοίχους του.
Το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει ότι το παρεκκλήσι βρισκόταν δίπλα από το ανεγειρόμενο ξενοδοχείο «Η Κιβωτός του Νώε», το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει τον ερχόμενο μήνα. Παράλληλα, την ίδια ώρα, προκαλεί αίσθηση σημερινό δημοσίευμα της επίσης τουρκοκυπριακής εφημερίδας «Κίπρις», το οποίο κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με την εκκλησία και το μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονος στο κατεχόμενο χωριό Μύρτου της επαρχίας Κερύνειας, τα οποία, όπως τονίζεται, εάν δεν επιδιορθωθούν, θα καταρρεύσουν σύντομα.
http://www.protothema.gr/politics/article/?aid=१२०३९०
Πηγή
ΖΗΝΩΝ Ο ΣΤΩΙΚΟΣ Ή ΚΙΤΕΥΣ
Ο Ζήνων ήταν έντιμος, ανιδιοτελής, ολιγαρκής και εγκρατής. Έργα του φιλοσόφου αυτού δεν έχουν δυστυχώς διασωθεί. Από παρεμβολές πάντως, περιεχόμενες σε συγγράμματα άλλων, φθάνουμε στο συμπέρασμα πως οι γενικές γραμμές της στωικής φιλοσοφίας του υπήρξαν οι επόμενες: 1) Διαιρούσε τη φιλοσοφία σε τρία μέρη, ήτοι: τη λογική, τη φυσική και την ηθική. 2) Πίστευε στο Θεό, σαν το δημιουργό της ζωής και σαν τη δύναμη εκείνη που προσδίδει τη μορφή στην ύλη και επιφέρει την ύπαρξη των ζωντανών οργανισμών. 3) Διακήρυττε ότι το ιδεώδες του βίου έγκειται στο φυσικό ευδαιμονισμό, τον οποία μας τον εγγυάται η ψυχική αταραξία και γαλήνη. Όταν δε κανείς αδυνατεί να προσφέρει στον εαυτό του και στους άλλους την ευδαιμονία, η ζωή τους δεν έχει πια νόημα κι επιβάλλεται η εκούσια διακοπή της (δηλαδή η αυτοκτονία). 4) Δίδασκε ότι η επιστημονική γνώση είναι απαραίτητο στοιχείο για την ηθική πράξη και ότι βάση της ηθικής μας είναι η προσήλωση προς το καθήκον. Επίσης ότι η λογική φύση του ανθρώπου καθορίζει και την ηθικότητά του, αν ληφθεί υπόψη πως: ναι μεν ο Θεός παρέχει την ηθική στους ανθρώπους, αλλά το ηθικά καλό είναι θέμα εκλογής ελεύθερης για τον καθένα μας. 5) Είχε τη γνώμη ότι βασική αρετή αποτελεί η φρόνηση, απ` αυτή δε απορρέουν και οι υπόλοιπες τρεις αρετές που, (κατά τον Πλάτωνα), είναι η ανδρεία, η σωφροσύνη και η δικαιοσύνη. Για την ηθική τελείωση του ανθρώπου και την ολοκλήρωση της αρετής του, σαν όρο απαράβατο έθετε: την `επί το αυτό συνύπαρξιν` και των τεσσάρων παραπάνω βασικών ανθρώπινων αρετών.
Πηγή.http://irakleitos.
το Π, ο κύκλος και ο Πλάτων
ΘΕΟΣ = 4
Ο = 1
ΜΕΓΑΣ = 5
ΓΕΩΜΕΤΡΕΙ = 9
ΤΟ = 2
ΚΥΚΛΟΥ = 6
Κλεοπάτρα Ζ' Φιλοπάτωρ - Η Ελληνίδα Φαραώ της Αιγύπτου (69 π.Χ.- 30 π.Χ.)
Η Κλεοπάτρα (Ιανουάριος 69 π.Χ. – 12 Αυγούστου, 30 π.Χ.) ήταν η τελευταία βασίλισσα της ελληνιστικής Αρχαίας Αιγύπτου, προτού αυτή αποτελέσει πλέον κομμάτι της πανίσχυρης Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Η βασιλεία της σηματοδοτεί το τέλος της ελληνιστικής και την αρχή της ρωμαϊκής περιόδου στην ανατολική Μεσόγειο. Ο μύθος της επιβίωσε ως τις μέρες μας μέσα από πάρα πολλές δραματοποιήσεις της ιστορίας της, συμπεριλαμβανομένου του έργου «Αντώνιος και Κλεοπάτρα» από τον Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και πολλών σύγχρονων κινηματογραφικών ταινιών. Αν και ικανή και δαιμόνια μονάρχης, έμεινε διάσημη κυρίως γιατί κατάφερε να γοητεύσει δυο από τους ισχυρότερους άνδρες της εποχής της, τον Γάιο Ιούλιο Καίσαρα και τον Μάρκο Αντώνιο, αλλά και για το τραγικό της τέλος. Χάρη στη φιλοδοξία και την προσωπική της γοητεία επηρέασε καθοριστικά τη ρωμαϊκή πολιτική σε μια αποφασιστική περίοδο και κατέληξε να αντιπροσωπεύει, όσο καμιά άλλη γυναίκα στην αρχαιότητα, το πρότυπο της ρομαντικής μοιραίας γυναίκας.
Η Κλεοπάτρα ήταν άμεσος απόγονος του στρατηγού του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Πτολεμαίου Α' του Σωτήρος. Ήταν κόρη του βασιλιά της Αιγύπτου, Πτολεμαίου ΙΒ' Αυλητή, με μητέρα την Κλεοπάτρα Ε' Τρύφαινα. Μετά το θάνατο του Πτολεμαίου ΙΒ' το 51 π.Χ., ξεκίνησε η βασιλεία της μεγαλύτερης εν ζωή θυγατέρας του, της Κλεοπάτρας Ζ', με την οποία έμελλε να λάβει τέλος η Δυναστεία που ίδρυσε ο δαιμόνιος Μακεδόνας στρατηγός περίπου τριακόσια χρόνια πριν.
Ο Έλληνας άρχοντας των λιμανιών
Η Ρωσία προειδοποιεί τον Ερντογάν
Η Συνθήκη Μοντρέ ναι μεν δίνει στη Τουρκία το δικαίωμα ελέγχου των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, καθώς και να ρυθμίζει την κυκλοφορία στη θάλασσα, αλλά περιλαμβάνει και κάποιες νομικές πτυχές που βασίζονται στο αν τα πλοία θα είναι εμπορικά ή πολεμικά, ανάλογα με το τύπο τους, και γενικότερα εγείρουν θέματα οικονομικής φύσεως ανάμεσα στις δύο χώρες (Ρωσία και Τουρκία).
Ο Ρώσος πρέσβης Ivanovsky παραδέχτηκε πως όλα βρίσκονται σε αρχικό στάδιο και η χώρα του αντιδρά στα πλαίσια των πληροφοριών που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Παράλληλα δήλωσε άγνοια στο ενδεχόμενο να εμπλακούν στη κατασκευή του έργου και Ρωσικές κατασκευαστικές εταιρίες.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΣΤΕΝΩΝ (ΤΟΥ ΜΟΝΤΡΕ)
Hμερομηνία Υπογραφής: 20 Ιουλίου 1936, στο Μοντρέ. Άρχισε να ισχύει στις 9 Νοεμβρίου 1936.
Συμβαλλόμενα Μέρη: Κράτη Μαύρης Θάλασσας : Βουλγαρία, Ρουμανία, Σοβιετική Ένωση, Τουρκία, άλλα Κράτη : Αυστραλία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Αγγλία, Γιουγκοσλαβία.
Σκοπός : Επιιστροφή στην Τουρκία της διαχείρισης των Στενών και διακανονισμός έλευσης των πλοίων διαμέσου των Στενών (Δαρδανέλια, θάλασσα Μαρμαρά και Βόσπορος).
Κυριότερα Άρθρα :
Προοίμιο : “Επιθυμούντες να ρυθμίσουμε τη διέλευση και ναυσιπλοΐα στα Στενά σε τρόπο που αυτή να εξασφαλίζεται, χωρίς να παραγνωρίζεται η ασφάλεια της Τουρκίας και των άλλων κρατών της Μαύρης Θάλασσας αποφασίσαμε να αντικαταστήσουμε με την παρούσα Συνθήκη, τη συνθήκη που υπογράψαμε στη Λοζάννη στις 24 Ιουλίου 1923″.
Τμήμα 1 και 2 : Ρυθμίζει τα της διέλευσης των εμπορικών και πολεμικών
Η πολυεπίπεδη απάντηση του Λεωνίδα
Ξέρξου δε γράψαντος αυτώ «εξεστί σοι μη θεομαχούντι, μετ εμού δε τασσομένω της Ελλάδος μοναρχείν» αντέγραψεν «ει τα καλά του βίου γιγνώσκοις, απέστης αν της των αλλοτρίων επιθυμίας. Εμοί δε κρεισσων ο υπερ της Ελλάδος θάνατος του μοναρχείν των ομοφύλων.»
Ο Ξέρξης σε επιστολή έγραψε στον Λεωνίδα ότι του δίνεται η επιλογή να μην τα βάλει με τους θεούς, και ότι αν ταχθεί με το μέρος του θα τον κάνει μονάρχη στην Ελλάδα, και ο Λεωνίδας απάντησε « Εάν είχες γνώση του τι είναι καλό στην ζωή, θα απείχες από το να ζητάς και να επιθυμείς ξένα πράγματα που δεν σου ανήκουν, προτιμώ λοιπόν να πεθάνω για την Ελλάδα παρά να γίνω μονάρχης στους ομόφυλους μου»
1. "αν ήξερες τι είναι καλό στην ζωή"
η έννοια καλό λοιπόν στην αρχαία Ελλάδα ήταν το να μην προδίδεις και παραδίδεις την Πατρίδα σου στους ξένους που έρχονται με την οποιαδήποτε επεκτατική μορφή άμεση ή κεκαλυμένη
2. "Προτιμώ να πεθάνω για την Ελλάδα παρά να γίνω μονάρχης στους ομόφυλούς μου"
οι σημερινοί νεοΈλληνες δεν έχουν ΚΑΜΙΑ σχέση με τον Λεωνίδα, διότι ενώ οι πολιτικές ηγεσίες προδίδουν την Ελλάδα, αυτοί τους ξαναψηφίζουν και έτσι ενισχύουν την προδοσία που διαπράτουν (άρα είναι συνένοχοι), για να πάρουν απο τα λάφυρα των κλοπιμαίων και να "βολευτούν" ότι δηλ έκανε ο προπάτορας τους ο Εφιάλτης...
Πηγή
http://ellinon-pnevma.blogspot.com/search?updated-max=2010-01-19T04%3A51%3A00%2B02%3A00&max-results=55
Τετάρτη 4 Μαΐου 2011
Δικτυακή προσέγγιση των συγκρούσεων
Το ενδογενές πρόβλημα που παρουσιάζεται σε αυτήν την προσέγγιση είναι ότι δεν μπορεί να διαχωρίσει τα χαρακτηριστικά της διάτρησης διότι σε αυτές τις περιπτώσεις το μέτωπο αποκτά την ιδιότητα του μορφοκλασματικού αντικειμένου και δεν προσφέρει δυνατότητες εφαρμογής της ομαλότητας, επιπλέον αυτό το μέτωπο δεν είναι απαραίτητα συνεκτικό και μπορεί μάλιστα να αποτελείται και από νησίδες.
Έτσι η απλοποίηση μέσω της γραμμικοποίησης της οντότητας δεν έχει νόημα. Κατά συνέπεια, η παραδοσιακή έννοια του μετώπου δεν μπορεί να υποστηρίξει αυτήν την επιχειρηματολογία. Και πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι στην στρατηγική οι έννοιες του ανταρτοπόλεμου αλλά και της πιο αφαιρετικής ασύμμετρης απειλής, δεν παράγουν ένα παραδοσιακό μέτωπο. Κατά συνέπεια, όταν έχουμε να κάνουμε με τέτοιες καταστάσεις η παραδοσιακή προσέγγιση καταρρέει. Ένα κλασσικό παράδειγμα πλέον είναι η περίπτωση της Λιβύης.
Τα δομικά στοιχεία όσον αφορά στη στρατηγική αλλά και στην πολιτική, δεν είναι απλώς μια προβολή των δικών μας όπως νομίζουν μερικοί αναλυτές. Η έννοια της φυλής είναι πολύ πιο σημαντική και περισσότερο ευέλικτη σε σχέση μ’ έναν παραδοσιακό κρατικό φορέα. Η μοντελοποίηση της είναι πιο αποτελεσματική μέσω της δικτυακής προσέγγισης.
Οι συγκρούσεις μοιάζουν περισσότερο με διαμάχες μεταξύ δικτύων στο διαδίκτυο. Η επιρροή των δικτύων, με άλλα λόγια το μέγεθος της δεξαμενής έλξης που παράγει ο ελκυστής τους, δημιουργεί ένα πολύ αφαιρετικό μέτωπο το οποίο χρειάζεται περισσότερες από δύο διαστάσεις για να καθοριστεί.
Σε αυτό το νέο πλαίσιο η κλασσική γεωμετρία έχει μεγάλες δυσκολίες, όχι μόνο ερμηνείας των φαινομένων αλλά και απόδοσης της κατάστασης. Ενώ η τοπολογία αντέχει αυτή την ριζοσπαστική τροποποίηση και μπορεί μάλιστα μέσω των κομβικών σημείων, των κρίσιμων και των ισχυρών, εφοδιασμένη με διαγράμματα ροής, να μοντελοποιήσει την δραστηριότητα του δικτύου δίχως μεγάλες τεχνικές δυσκολίες.
Με αυτόν τον τρόπο είμαστε ικανοί να μοντελοποιήσουμε πολυπλοκότερες μορφές συγκρούσεων και να κατανοήσουμε μέσω της ρομποτικής και ειδικά της προσέγγισης του Brooks, πράξεις οι οποίες λειτουργούν αποκλειστικά σε τακτικό επίπεδο και προκαλούν παρόλα αυτά στρατηγικά αποτελέσματα τα οποία δεν είναι η επίπτωση της εφαρμογής μιας συγκεκριμένης υψηλής στρατηγικής.
Με τέτοιου τύπου εργαλεία μπορούμε ν’ αποφύγουμε νοητικές παγίδες που μας εγκλωβίζουν μ’ έναν τρόπο σκέψης. Αυτή η μεθοδολογία είναι ιδιαίτερα ανθεκτική όσο αφορά στις μορφές διπλού ανταρτοπόλεμου, διότι δεν υπάρχει η έννοια του τακτικού στρατού.
Μπορεί επιπλέον να ενσωματώσει στη δομή της φαινομενικά σπασμωδικές και χαοτικές κινήσεις, οι οποίες παρουσιάζονται μετά από αυτήν την επεξεργασία της κίνησης που έχουν μια οργάνωση, ακόμα και αν αυτή δεν μπορεί να εμφανιστεί ως μια καθαρή στρατηγική.
Μια ανάλογη μεθοδολογία έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα πάνω στον τρόπο διεξαγωγής εκλογών σε επίπεδο δημαρχίας ενώ φαινομενικά πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική περίπτωση.
Κομμαγηνή: Το Μυστήριο Μαυσωλείο του Αντίοχου
Αφορμή στάθηκε οι αρχαιολογικές επισημάνσεις της εποχής για το τεράστιο μαυσωλείο του βασιλιά Αντίοχου του Α΄ του επονομαζόμενου ‘Θεού’.
Το Μαυσωλείο
Το δημοσίευμα έχει τον τίτλο: ‘Ελληνικό Μαυσωλείο στα βάθη της Ασίας’ και γράφει διευκρινιστικά:
«Στην κορυφή του Νεμρούτ Ντάγκ, επάνω στον Αντίταυρο, στα Ν.Α. της Τουρκίας, βρίσκεται ένα παράξενο μνημείο, σε ύψος 2.500 μέτρων.
Για πρώτη φορά το ανακάλυψε μια μικτή αρχαιολογική αποστολή γερμανοτουρκική, το 1882. Είναι περίεργο, ωστόσο πως από τότε, ως σήμερα, δεν έγινε δυνατόν να ερευνηθεί το εσωτερικό του. Είναι το μαυσωλείο του Αντιόχου Α΄ , του βασιλέως της Κομμαγηνής, ενός μικροσκοπικού βασιλείου, που δεν είχε πολύχρονη ζωή, και που απλώς στάθηκε, η τελευταία ηχώ της μεγάλης περιπέτειας του Αλέξανδρου στην Ασία.
» Πρόκειται για ένα μνημείο εκπληκτικό, που θυμίζει πολύ και ανάλογα έργα περσικά, αλλά και αιγυπτιακά μαζί. Η ομοιότητά του, εξ άλλου, με τα αιγυπτιακά μνημεία παραξένεψε τους πρώτους ερευνητές, που ακόμη δεν είχαν προσέξει πως ό, τι μνημειακό κατασκευάστηκε στην Ανατολή, μιμήθηκε πολύ τα έργα της Αιγύπτου.
Στην Περσέπολη, τα μνημεία του Αρταξέρξη και του Δαρείου, σκαλισμένα πάνω στο βράχο, θυμίζουν απόλυτα τους ναούς της κοιλάδας του Νείλου.
Στο Νεμρούτ Ντάγκ, τα κολοσσιαία αγάλματα που στήθηκαν πάνω στο μνημείο του Αντιόχου του Α΄, μοιάζουν πολύ με τους κολοσσούς των ναών των Θηβών».
Η ονομασία Κομμαγηνή
Η απάντηση του Καποδίστρια στους 800 περίπου συνταξιούχους πρώην βουλευτές που ζητούν αναδρομικά.
Ιωάννης Καποδίστριας
Σχόλιο του Κλεισθένη.
Φυσικά τον δολοφόνησαν κάποιοι "πατριώτες". Ας διαβάσουν το κείμενο οι "εθνοπατέρες" που ζητούν αναδρομικά σήμερα που υπάρχουν 800.000 άνεργοι και που μειώθηκαν μέχρι και οι μικροσυντάξεις. Έλεος και ντροπήήήήήήήήήή τους.
Επειδή υποστηρίζουν ότι έχουν νόμιμο δικαίωμα στις απαιτήσεις τους να τους πούμε ότι υπάρχει και η πατριωτική πράξη της παραίτησης από νόμιμο δικαίωμα ειδικά σήμερα και ειδικότερα απ' αυτούς που είναι και υπεύθυνοι για το σημερινό μας χάλι। Αλλά θα πει κάποιος δεν γνωρίζουν τι θα πει πατριωτική πράξη। Ντροπήήήήή τους.
Πηγή
http://www.eglimatikotita.gr/2011/05/800.html
Αρχή αναλογίας και Ευρωπαϊκή Ένωση
Του Νίκου Λυγερού
Η αρχή της αναλογίας προβάλλεται από κράτη που θέλουν να αποφύγουν την εφαρμογή της μέσης γραμμής θεωρώντας ότι αποτελεί μια αδικία. Όταν βρισκόμαστε στην περίπτωση ενός μικρού νησιού απέναντι σε μια μεγάλη ακτή. Το θέμα έχει μελετηθεί στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου λειτουργεί και η έννοια του επιμερισμού της ΑΟΖ, για να μην υπάρχει πρόβλημα επικάλυψης. Υπενθυμίζουμε μάλιστα, ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει θεωρητικά την μεγαλύτερη ΑΟΖ στον κόσμο. Σε αυτό το πλαίσιο μπορούμε να βασιστούμε για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά παράλογες απαιτήσεις από γειτονικούς χώρους. Ένας ενιαίος χώρος που υπάρχει στη Μεσόγειο αποτελείται από την ΑΟΖ της Ισπανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Μάλτας, της Ελλάδας και της Κύπρου. Πιο συγκεκριμένα, η Ελλάδα συνορεύει όσον αφορά στην ΑΟΖ με την Ιταλία και την Κύπρο. Αυτό σημαίνει με άλλα λόγια, τα οποία δεν είναι μόνο αφαιρετικά, ότι αν εντάξουμε τον προβληματισμό της ΑΟΖ, όχι πια σε μια παραδοσιακή διπολική σχέση, αλλά στο ευρωπαϊκό πλαίσιο όπου λειτουργεί η θεωρία του Nash και όχι μόνο η προσέγγιση των von Neumann και Morgenstern, δηλαδή όπου το παίγνιο δεν είναι πια μηδενικού αθροίσματος, τότε η αρχή της αναλογίας αποκτά μια άλλη δυναμική και ξεφεύγει από τον εγκλωβισμό.
Βέβαια η κριτική αυτής της θεώρησης υπάρχει και βασίζεται στην ιδέα ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αποτελεί μια κρατική οντότητα, όπου μπορεί να εφαρμοστεί de facto και de jure η σύμβαση της Montego Bay του 1982. Σημασία έχει όμως ότι αυτή η υπερκρατική οντότητα αποκτά όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά της κρατικής υπόστασης, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η απλοϊκή κριτική αποδυναμώνεται σταδιακά. Σε κάθε περίπτωση, η Ευρωπαϊκή Ένωση προσφέρει ένα όραμα και σ' αυτόν τον προβληματισμό, ο οποίος δεν μπορεί πλέον να παρουσιασθεί ως μια ιδιάζουσα περίπτωση, η οποία απαιτεί την εφαρμογή μιας εξαίρεσης του γενικότερου κανόνα.
Για να εισχωρήσουμε βέβαια σε αυτήν την προσέγγιση, θα πρέπει πρώτα να ξεπεράσουμε μερικές δυσκολίες όσο αφορά στο φαινομενικά τεχνικό κομμάτι. Λόγω της έλλειψης μαθηματικών γνώσεων υπάρχουν επιφυλάξεις εκ μέρους ατόμων με νομικίστικες προσεγγίσεις, τα οποία εγκλωβίζονται μόνα τους σε ένα λανθασμένο σκεπτικό ή χειρότερα ακόμα προσπαθούν να δικαιολογήσουν την αδράνεια. Ένα χειροπιαστό παράδειγμα είναι η ανάδειξη του προβλήματος των τουρκικών νησιών που δεν επιτρέπουν υποτίθεται την επαφή της ΑΟΖ της Ελλάδας και της Κύπρου. Ένας απλός υπολογισμός κι η εφαρμογή των διαγραμμάτων Voronoi και της τριγωνοποίησης Delaunay λύνει άμεσα το θέμα. Αρκεί να παρατηρήσουμε πρώτα ότι δεν υπάρχει τουρκικό νησί που να βρίσκεται κάτω από τη νοητή γραμμή που ενώνει το σύμπλεγμα του Καστελόριζου με την Κύπρο. Αυτό σημαίνει ότι αν πάρουμε ένα σημείο στην Τουρκία, τότε αυτά τα τρία στίγματα, μέσω του κύκλου που κατασκευάζεται μονοσήμαντα, δημιουργούν ένα σημείο το οποίο είναι η τριπλή επαφή των κυψέλων Voronoi που καθορίζονται από αυτά τα τρία στίγματα. Σε αυτό το σημείο τελειώνει και η δράση του τουρκικού σημείου. Κατά συνέπεια, μετά αρχίζει το σύνορο μεταξύ της ΑΟΖ της Ελλάδας και της Κύπρου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει συνεκτικότητα των δύο ΑΟΖ, πράγμα το οποίο θέλαμε να αποδείξουμε.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ο Νίκος Καζαντζάκης γράφει για τον Φ. Νίτσε
Κοίταξα αλαφιασμένος:
-Ποιος είναι λοιπόν; Έκανα προσπαθώντας ν’ αναμερίσω το χέρι της κοπέλας, να δω τ’ όνομα.
-Δεν τον γνωρίζετε; Πρώτη φορά τον βλέπετε; Ο Νίτσε!
Ο Νίτσε! Είχα ακούσει τ’ όνομά του, μα δεν είχα ακόμα τίποτα διαβάσει δικό του.
-Δε διαβάσατε τη Γένεση της Τραγωδίας, το Ζαρατούστρα του; Για τον Αιώνιο Γυρισμό, για τον Υπεράνθρωπο;
-Τίποτα, τίποτα, απαντούσα ντροπιασμένος, τίποτα.