Επειδή το έθνος αισθάνεται πως πρέπει να ενωθεί για να ζήσει όπως του ταιριάζει, ο μικροπολιτικός του Ελλαδικού κράτους δεν τολμά να του αντείπει και κάνει πως προσπαθεί να μεγαλώσει το κράτος, δηλαδή κάνει πως κάνει εθνική πολιτική। Όμως άλλο από ευχές απλές, από ευσεβείς πόθους, από λόγια παχειά και από σπασμωδικά κινήματα (όταν παραφουσκώνει το ρέμα) δεν έκανε ποτέ ο μικροπολιτικός। Ποτέ του δεν έκανε ούτε καν σχέδιο εξωτερικής πολιτικής, ούτε σύμφωνο, ούτε ασύμφωνο με τις ανάγκες ή τους πόθους του Έθνους. Και αν λέει πως έχει σχέδιο εξωτερικής πολιτικής, μην τον πιστεύετε, σας γελά, είναι ψέματα. Ούτε καν στοχάστηκε ποτέ να κάνει τέτοιο σχέδιο. Ούτε συλλογίστηκε ποτέ αυτό το ζήτημα περισσότερο από πέντε λεπτά κάθε έξι μήνες ή όταν τύχει μεγάλη σφίξη. Ούτε ξέρει τίποτα για τις ανάγκες του έθνους. Ούτε καν την γεωγραφία των Ελληνικών τόπων ξέρει. Ούτε θέλησε ποτέ να την μάθει. Κι όταν του είπαν πως δεν κάνει τίποτε, οχυρώθηκε πίσω από την αχρηματία του κράτους και τις σοφές συμβουλές των μεγάλων της γης. Και για να γελάσει καλύτερα το έθνος, στολίστηκε με όλη του τη σοβαρότητα, το μυστικισμό και την “εμβρίθεια”, που του ταιριάζει τόσο άσχημα, και είπε υποκριτικά με τεχνητή ανυπομονησία: “Για όνομα Θεού, μην τύχει και κουνηθήτε. Ούτε να αναφέρετε καν τέτοια ζητήματα. Μπορείτε με μια απροσεξία σας να καταστρέψετε το παν”. Και το παν αυτό είναι ένα παν μέγιστο μηδενικό.
Πηγή.
http://ipapanik.wordpress.com/
Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011
Ο μικροπολιτικός του Ελλαδικού κράτους
ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΗΓΕΤΗ
Ωστόσο αυτή η ένταξη πραγματοποιήθηκε και εν τέλει έγινε δεκτή από τον ελληνικό λαό, ως όπλο για να αντιμετωπίσει την τουρκική επιθετικότητα, που μετά την εισβολή στην Κύπρο άρχισε πλέον να εκδηλώνεται ανοικτά εναντίον της Ελλάδας.
Όταν μάλιστα κατέρρευσε και το Ανατολικό μπλοκ με όλες τις καταλυτικές αρνητικές συνέπειες που είχε αυτή η κατάρρευση για τις χώρες των Βαλκανίων, η Ευρωπαϊκή Ένωση φάνταζε ως η μοναδική λύση, στο βαθμό που πρώτη προτεραιότητα των Βαλκανικών χωρών ήταν η ένταξη στην Ε.Ε.
Έτσι η Ελλάδα βρισκόταν παγιδευμένη ανάμεσα στις απαιτήσεις μιας αυτόκεντρης,–ή σχετικά αυτόκεντρης– ανάπτυξης, που επέτασσε η οικονομική πραγματικότητα και οι ανάγκες της χώρας και από την άλλη τις απαιτήσεις της πολιτικής πραγματικότητας μιας χώρας, η οποία πιεζόμενη από την τουρκική επιθετικότητα που εκδηλώνεται όλο και πιο ανοικτά μετά το 1974, κατέφευγε στην «παπική τιάρα» για να αποφύγει το «τουρκικό σαρίκι».
Με αυτά τα δεδομένα η μόνη στρατηγική της χώρας θα ήταν η προώθηση επενδύσεων υψηλής τεχνολογίας, ώστε να μπορέσει να ανταγωνιστεί στοιχειωδώς τους Εοκικούς γίγαντες, η διοχέτευση όλων των Εοκικών προγραμμάτων στην εκπαίδευση και την έρευνα, δηλαδή η παραγωγική και εκπαιδευτική αναβάθμιση της χώρας η διατήρηση του τελευταίου εργαλείου μιας σχετικής οικονομικής αυτονομίας, δηλαδή του ελληνικού νομίσματος, της δραχμής, ως όπλου για τον προσανατολισμό της ελληνικής οικονομίας, και προπαντός η δημιουργία μιας νέας πραγματικότητας στα Βαλκάνια με τη σύσφιγξη των οικονομικών σχέσεων και όχι απλά με τις αρπαχτές των τραπεζών και των διαφόρων παρασίτων.
Τετάρτη 15 Ιουνίου 2011
ΟΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΗ Β.ΗΠΕΙΡΟΣ: ΑΠΟ ΤΟΝ ΡΕΝΕ ΠΥΩ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΡΟΞΕΝΟ ΚΟΡΥΤΣΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΚΑΜΑΡΙΝΟ
«ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΩ ΟΣΑ ΕΙΠΑ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ» Ν: …Αληθεύει πως ο λόγος της ανάκλησής σας ήταν τα λόγια που είπατε στους Βορειοηπειρώτες, πως «οι παππούδες τους ήταν Έλληνες», πως εκεί «έγιναν ένδοξες ελληνικές μάχες και ο ελληνικός λαός ήταν πάντοτε παρών» και ότι «την περιοχή αυτή την αποκαλούμε Βόρειο Ήπειρο»; ΠΡΟΞΕΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: «Έκανα το καθήκον μου. Τίποτε παραπάνω. Και ούτε ανακαλώ, ούτε θα ανακαλέσω ποτέ τα όσα είπα για Έλληνες και Βόρειο Ήπειρο! Γι΄ αυτό και ανακλήθηκα στην Αθήνα! Είχα συνείδηση της αποστολής μου. Ήμουν στην Βόρειο Ήπειρο! Εάν ήμουν στην Καμπέρα ή κάπου αλλού, θα λειτουργούσα υπό άλλες συνθήκες. Αλλά ήμουν στη Βόρειο Ήπειρο»… |
Η Κέρος της Προϊστορίας ήταν τόπος προσκυνήματος των Κυκλάδων
Μυστηριώδεις τελετουργίες πριν από 4.500 χρόνια με ειδώλια και αγγεία, κάτι αντίστοιχο με τις σημερινές λιτανείες |
Σε ένα ιερό νησί ηλικίας 4.500 ετών οδήγησαν τους αρχαιολόγους τα σπασμένα ειδώλια της Κέρου. Κάτι σαν τους Δελφούς ή σαν τη Δήλο της Κλασικής εποχής, όπως αναφέρει ο καθηγητής σερ Κόλιν Ρένφριου, ο οποίος επικεφαλής βρετανικής ομάδας επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο τους Κέιμπριτζ πραγματοποίησε ανασκαφές στο έρημο νησί των Κυκλάδων.
«Μόνον που αυτό το ιερό είναι περί τα 2.000 χρόνια παλαιότερο», λέει ο κ. Ρένφριου στην εφημερίδα «Guardian» που δημοσίευσε άρθρο με τίτλο «Σπασμένα ειδώλια της Κέρου: Βρετανοί αρχαιολόγοι ερμηνεύουν ελληνικό μυστήριο».
Γιατί η βρετανική ομάδα θεωρεί πλέον βέβαιο ότι η θραύση αυτών των μαρμάρινων κυκλαδικών ειδωλίων αλλά και των αγγείων, που βρέθηκαν σε μεγάλο αριθμό επάνω στο νησί, αποτελούσε μέρος ενός παράξενου θρησκευτικού τελετουργικού. Αλλο, παρόμοιο μάλιστα δεν έχει γίνει γνωστό ως τώρα. Τη θεωρία του αυτή άλλωστε έχει διατυπώσει ο διάσημος βρετανός αρχαιολόγος και σε συνέντευξή του στο «Βήμα».
Επί δεκαετίες, από την εποχή που ο μακρυμάλλης τότε φοιτητής Κόλιν Ρένφριου έφθανε στην Κέρο – εν έτει 1963 – για να βρεθεί στο πεδίο καταστροφής που είχαν αφήσει πίσω τους οι λαθρανασκαφείς, οι οποίοι έβγαζαν τα ειδώλια από τη γη και αμέσως τα διακινούσαν σε Ευρώπη και Αμερική, το μυστήριο της ύπαρξης των μικρών αυτών γλυπτών παρέμενε άλυτο. Κυρίως γιατί τα γλυπτά ήταν σχεδόν όλα τα σπασμένα.
Παρουσίαση σπουδαίων ευρημάτων από ανασκαφές στην περιοχή της Αιγιάλειας
http://erroso.blogspot.com/2011/06/blog-post_9052.html#ixzz1PL7b6jR5
Η ιστορία της οικονομικής απάτης στην Ελλάδα
Η Χούντα το 74 παραδίδει στον "Εθνάρχη" υγιές χρέος 330 εκατ. (υγιές διότι λόγω μεγάλης βιομηχανικής και αγροτικής ανάπτυξης το χρέος αυτο-εξοφλείτο).
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα για πρώτη φορά η Ελλάδα να καταναλώνει περισσότερα από αυτά που παράγει, βυθίζοντας την πολύ περισσότερο στο DEBT BASE BANKING SYSTEM.
Σκοπός του "Τσοβόλα δώστα όλα" δεν είναι η φιλανθρωπία όπως πιστεύει ο πολύ λαός, αλλά στο ότι:
1ον πρέπει να αρχίσει ο λαός τα μεγάλα έξοδα και να συνηθίσει στα μεγάλα έξοδα
2ον πρέπει να "δέσει" την Ελλάδα με τα δάνεια στις ομόφυλες του Εβραϊκές Τράπεζες
3ον και όλα αυτά γιατί; για να ενεργοποιηθεί εν καιρώ το "EASY MONEY SYSTEM" σε επίπεδο φυσικών προσώπων και πολύ αργότερα το "TIGHT MONEY SYSTEM" σε επίπεδο πρώτα φυσικών προσώπων και αργότερα σε επίπεδο Κράτους.
- Ο Μητσοτάκης βασιζόμενος στην κατάντια των ΔΕΚΟ που είχε φέρει ο Παπανδρέας θέλησε να αρπάξει την ευκαιρία και να τις "χαρίσει" σε ιδιώτες με το αζημίωτο φυσικά.
- ο Σημίτης (Ααρόν Αβουρί) φέρνει την ομόφυλη του Εβραική Goldman Sachs για να φτιάξει ένα SWAP (Δημιουργική Λογιστική) για να καλύψει το χρέος στα χαρτιά και να μπούμε στο Ευρώ. Η Goldman Sachs για αυτό το SWAP πήρε πάνω από 1 ΔΙΣ ευρώ από την Ελλάδα.
Ο Σημίτης λοιπόν κάνει την συμφωνία με την Goldman Sachs μέσω του Πέτρου Χριστοδούλου. (Ο Πέτρος Χριστοδούλου εκτός από την Goldman Sachs ήταν σύμβουλος και στην JP Morgan, γίνεται διευθυντής στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος.)
Αυτό το SWAP ήταν και η βάση της δικαιολογίας της σημερινής κατάρρευσης διότι η Goldman Sachs γνώριζε τα βαθύτερα κατατόπια της Ελληνικής οικονομία.
Το ερώτημα είναι όμως, γιατί οι Ευρωπαίοι εταίροι μας ενώ ξέρανε το κόλπο κάνανε τα στραβά μάτια;
Όπως μας ενημερώνει ένας Γερμανός οικονομολόγος, κάνανε τα στραβά μάτια διότι η Ελλάδα δεν είναι βιομηχανική χώρα άρα δεν είναι ανταγωνιστής της Γερμανίας ή της Γαλλίας, ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ είναι μια καλή αγορά και ευκαιρία να κερδοσκοπήσουν επάνω μας, διότι θα μας δανείζανε με τόκο και τα δανεικά πριν φτάσουνε εδώ θα τα ξαναπαίρνανε πίσω λόγω VW, BMW, Mercedes, Opel, Audi, Bosch, Siemens, Miele, AEG, Lidl, Renault, Peugeot, Citroen, Carrefur, αγορά οπλικών συστημάτων κτλ κτλ κλτ.
Κοντεύοντας στο 2000 και όταν πια το "EASY MONEY SYSTEM" σε επίπεδο κράτους είχε φτάσει στο ζενιθ ( Η Ελλάς χρωστάει πάρα πάρα πολλά στις Εβραϊκές Τράπεζες) έπρεπε να εφευρεθεί ένας τρόπος να πάψει πια το "EASY MONEY SYSTEM" σε επίπεδο κράτους εφόσον πια τα πράγματα όδευαν καλά "δεμένα" και να περάσουμε στο άλλο επίπεδο δηλαδή το "EASY MONEY SYSTEM" σε επίπεδο φυσικών προσώπων.
Έτσι εφευρέθηκε το κόλπο το οποίο δεν ήταν άλλο από την μεγάλη απάτη του Χρηματιστηρίου που όλοι ήδη έχουμε ξεχάσει.
Στρατηγική και οικονομία
Απλώς σπάνια υπάρχουν ειδικοί και στους δύο τομείς. Η τέχνη της μίας φοβίζει την επιστήμη της άλλης, κι όμως η θεωρία παιγνίων καθώς το απέδειξε ο John Nash είναι ικανή να συνδυάσει και τις δύο και το ίδιο ισχύει και για την θεωρία αγορών, η οποία γενικεύει την προηγούμενη, όταν το πλήθος των παικτών είναι πάρα πολύ μεγάλο.
Στις μέρες μας δίνεται μεγάλη έμφαση στην οικονομία λόγω έλλειψης στρατηγικής. Κατά συνέπεια όλοι ψάχνουν λύσεις στον τομέα της οικονομίας, ενώ εκεί βρίσκονται απλώς τα προβλήματα, οι λύσεις ανήκουν στην στρατηγική. Και δίχως αυτήν οι επιπτώσεις θα εμφανιστούν ακόμα σε πιο σοβαρό επίπεδο στην σφαίρα της. Ένα απτό παράδειγμα αποτελείται από τις προσπάθειες της μικροπολιτικής να λύσει πρόβλημα μακροοικονομίας.
Έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον ως νοητικό σχήμα η εφαρμογή της μακροπολιτικής στην οικονομία. Διότι δεν είναι με μικροοικονομικά μοντέλα που θα καταφέρουμε να λύσουμε οποιοδήποτε σοβαρό οικονομικά πρόβλημα.
Διότι αυτός που έχει μόνο την τακτική ως στρατηγική, είναι καταδικασμένος ήδη στο επιχειρησιακό επίπεδο. Η προσέγγιση της μακροπολιτικής έχει το επίπεδο αλλά και το ύφος της υψηλής στρατηγικής.
Δεν μπορούμε απλώς να δρούμε παθητικά αλλιώς θυμίζουμε το ανέκδοτο της Κορσικής, όπου προτείνεται σε αυτόν που σκέφτεται να δουλέψει, να καθίσει.
Η σκέψη είναι και αυτή μια επένδυση, μόνο που χρειάζεται χρόνο για να αναπτυχθεί μια ανθεκτική στρατηγική. Παρουσιάζοντας συνεχώς σε όλους ότι τα οικονομικά προβλήματα είναι καθημερινά και πρέπει να δοθεί μια καθημερινή μάχη για το καθένα, εξαφανίζουμε τον ρόλο της σκέψης. Διότι στην ουσία παράγουμε ένα σημείο τριβής στην εφοδιαστική αλυσίδα στο πλαίσιο της νοόσφαιρας.
Τρίτη 14 Ιουνίου 2011
Παρουσίαση του βιβλίου του Νίκου Λυγερού «Προμηθέας και Αθηνά»
ΕΥΕΛΘΩΝ Ιωαννίδης, έδειξε πως πεθαίνουν οι Έλληνες
Ακολούθησαν οι Τούρκοι ολμιστές και ενώ οι Τούρκοι στρατιώτες έφτασαν σε οπτική επαφή δεν το έβαλε στα πόδια για να γλυτώσει τη ζωή του, όπως έκαναν τόσοι άλλοι. Παρέμεινε εκεί και άρχισε να βάλλει κατά των ερπυστριοφόρων τεθωρακισμένων μεταφοράς προσωπικού και των στρατιωτών που προέλαυναν. Τελικά, ο Ευέλθων Ιωαννίδης έπεσε ηρωικώς μαχόμενος και τώρα ταυτοποιήθηκαν το οστά του με τη μέθοδο DΝΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Φ», τη σκηνή περιέγραψε Τουρκοκύπριος βοσκός ο οποίος στις 14 Αυγούστου 1974 βρέθηκε στην περιοχή και βοηθούσε τον τουρκικό στρατό.
Ο Ευέλθων σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια της επίθεσης τωνΤούρκων από τις Χαμίτ Μάντρες προς τη Μια Μηλιά και βρισκόταν στην περιοχή Κόννος που γειτνιάζει με τα πρώτα της σπίτια. Λίγο πιο μακριά είχε αναπτυχθεί η μονάδα του Τάσου Μάρκου. Σε πρώτη φάση ο Ευέλθων έβαλε κατά των τουρκικών αεροπλάνων, καλυπτόμενος και από ευκαλύπτους που βρίσκονταν στην περιοχή. Όταν έσπασε η αμυντική γραμμή, τα αεροπλάνα τον κτυπούσαν από πιο ψηλά.
Όταν κάποτε σίγησε το αντιαεροπορικό, έσπευσαν Τούρκοι στρατιώτες οι οποίοι διεπίστωσαν πως εκεί βρισκόταν μόνο ένας στρατιώτης. Καθόταν στο αντιαεροπορικό, όπου προφανώς και κτυπήθηκε, χωρίς καμιά προσπάθεια να το εγκαταλείψει. Οι Τούρκοι οδήγησαν στην περιοχή τρακτέρ και αφού έσκαψαν κάτω από το αντιαεροπορικό, τον έθαψαν.
Η Ιστορική Διαμάχη Βουλγαρίας –Σκοπίων
Γράφει ο Βίκτωρ Σβετανόσκι- Виктор Цветаноски
Εφημερίδα ‘Ούτρισκσι Βέσνικ’ 8 Οκτ. 2010
Οι σχέσεις μεταξύ των Σκοπίων και της Σόφιας, για μια περίοδο μεγαλύτερης των δώδεκα ετών, έχουν ψυχρανθεί από το βαρύ φορτίο του παρελθόντος, για το οποίο οι ιστορικοί των δύο χωρών έχουν διαφορετικές απόψεις.
Για τη Βουλγαρία, η περιοχή των Σκοπίων, αποτελεί ένα μαρτυρικό κομμάτι της βουλγαρικής ιστορίας. Λαμβάνοντας υπόψη τις ιδέες τους αυτές, η παλαιά Βουλγαρία πολέμησε γι’ αυτήν και έχασε πολλούς πολέμους. Για τη Σόφια, της Βουλγαρίας, ο ‘μακεδονικός’ λαός, το ‘μακεδονικό έθνος’ και η ‘μακεδονική’ γλώσσα ανήκουν στη σφαίρα της τεχνητής δημιουργίας.
Οι Σκοπιανοί ιστορικοί ερμηνεύοντας τους ισχυρισμούς αυτούς, υποστηρίζουν, ότι τους αρνείται η μοναδικότητα του ‘μακεδονικού’ λαού και έθνους. Μέσα σε όλες αυτές τις διαφωνίες συμφωνούν, εντούτοις, σε ένα θέμα: ο ‘σλαβομακεδονικός’ και ο βουλγαρικός λαός είναι συγγενή έθνη (στο κείμενο: многу блиски народи- πολύ κοντινά έθνη).
Από όλα τα γειτονικά κράτη μεγαλύτερη επιρροή στα Σκόπια ασκεί η Βουλγαρία και στο παρελθόν οι Σκοπιανοί ήταν προσηλωμένοι προς αυτήν.
Και όταν οι επαναστάσεις και οι πόλεμοι ρήμαζαν την περιοχή , έβρισκαν καταφύγιο, οι Σλαβομακεδόνες, στη Σόφια. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι εκεί γράφηκε το μεγαλύτερο μέρος της ‘σλαβομακεδονικής’ ιστορίας.
Η ‘σλαβομακεδονική’ μετανάστευση στη σημερινή Βουλγαρία είναι η μεγαλύτερη ‘μακεδονική’ μετανάστευση στον κόσμο. Πιστεύεται ότι μετά από πολλές εξεγέρσεις και πολέμους, περίπου 100.000 ‘σλαβομακεδόνες’ πρόσφυγες εγκατέλειψαν τη Μακεδονία και εγκαταστάθηκαν στη Βουλγαρία. Προβάλλεται, μάλιστα, ο ισχυρισμός ότι περίπου 2 εκατ. πολίτες της Βουλγαρίας σήμερα, έχουν ‘σλαβομακεδονικές’ ρίζες.
Ο Βούλγαρος συγγραφέας Λιούμπομιρ Λέβτσεφ – φετινός νικητής του Χρυσού Στεφανιού των Ποιητικών Βραδιών στη Στρούγκα (πΓΔΜ)-, έχει απόλυτο δίκιο όταν λέει ότι ο ‘σλαβομακεδονικός’ και ο βουλγαρικός λαός βρίσκονται πνευματικά ο ένας κοντά στον άλλον, αλλά μέχρι σήμερα περιστρέφονται σαν διαφορετικοί πλανήτες.
Euronews και Σκόπια συνεχίζουν να προκαλούν
Αναρωτιόμαστε πόσες φορές ακόμα θα χρειαστεί να φέρουμε στη δημοσιότητα το θέμα της προβολής των Σκοπίων από το Euronews με το όνομα Μακεδονία, για να αντιδράσει το υπουργείο Εξωτερικών και ο κ. Δημήτρης Δρούτσας.
Πριν δύο εβδομάδες, σας είχαμε αποκαλύψει ρεπορτάζ του Euronews για τη ζωή στα Σκόπια, όπου οι γείτονές μας αναφέρονταν ως «Μακεδονία».
Σήμερα, σε νέα μας επίσκεψη στο ειδησεογραφικό site είδαμε με έκπληξη διαφημίσεις των γειτόνων μας, οι οποίες προβάλουν μνημεία της χώρας, με το όνομα Μακεδονία να ξεχωρίζει!
http://www.newsbomb.gr/ethnika/story/58859/euronews-kai-skopia-synechizoyn-na-prokaloynΠηγή:prionokordela.gr
Τα αλητάκια της ανθρωπιάς (σκηνή 2η)
Ευτύχης: Φτάνει πια!
Άννα: Τι έγινε;
Ευτύχης: Καθόμαστε όλοι στις καρέκλες μας, λες και είμαστε όργανα…
Ερμής: Γιατί το λες αυτό; Εμείς τους ξεφύγαμε…
Ευτύχης: Για να κάνετε τι;
Ερμής: Τι θα έπρεπε να κάνουμε;
Ευτύχης: Ν' αντισταθούμε!
Κλάους: Μα δεν είμαστε κυβέρνηση!
Ευτύχης: Τόσο το καλύτερο…
Έρχεται στο μέσω της σκηνής δίπλα από την πόρτα.
Αυτή η πόρτα είναι ένα άνοιγμα. Κι εμείς καθόμαστε εδώ.
Γιάννης: Έχει δίκιο ο Ευτύχης. Εμείς είμαστε στα παράθυρα και δεν βλέπουμε την πόρτα.
Νίκος: Ακόμα κι όταν κοιτάζουμε τηλεόραση, βλέπουμε τα παράθυρα.
Γιάννης: Κάνουμε κηπουρική… θαυμάζουμε τις γλάστρες.
Νίκος: Μετά τις ποτίζουμε με βρισιές…
Γιάννης: Και την επόμενη μέρα πάλι τα ίδια.
Νίκος: Είμαστε η κοινωνία του θεάματος!
Μανώλης: Ένας γυάλινος κόσμος!
Κύπρια βιολόγος κέρδισε σε παγκοσμίου κύρους διαγωνισμό
Κύπρια βιολόγος νικήτρια του διαγωνισμού “‘POP SCIENCE”.
Η Κύπρια Μυρτάνη Πιερή, ερευνήτρια στο Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, κέρδισε τον τελικό του μεγαλύτερου διαγωνισμού στον κόσμο για την επικοινωνία της επιστήμης “‘POP SCIENCE”, που έγινε στην στη Βρετανία.
Στο διεθνή διαγωνισμό “POP SCIENCE” η Μυρτάνη Πιερή, είχε να αντιμετωπίσει νικητές εθνικών διαγωνισμών από άλλες δεκατρείς χώρες.
Οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε σε μόλις τρία λεπτά να τεκμηριώσουν μια επιστημονική άποψη με χαρισματικό τρόπο, ώστε να γίνει κατανοητή στο ευρύ κοινό, αποδεικνύοντας ότι διαθέτουν την ικανότητα επικοινωνίας.
Η Κύπρια νικήτρια του διαγωνισμού παρουσίασε το φαινόμενο του ρόλου του ανοσοποιητικού συστήματος στην εγκυμοσύνη।
Πηγή.
Δευτέρα 13 Ιουνίου 2011
Τα αλητάκια της ανθρωπιάς (σκηνή 1η)
Το θεατρικό έργο «Τα αλητάκια της ανθρωπιάς» γράφτηκε από τον Νίκο Λυγερό για τους μαθητές της Στ’ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου του Πλακιά Κρήτης, μετά από παραγγελία του δασκάλου τους Κάτσιου Κωνσταντίνου, ο οποίος είναι και οργανοπαίχτης. Τα ονόματα των προσώπων είναι αληθινά.
Βλέπουμε ένα παραδοσιακό καφενείο κι ακούγεται ένα μπουζούκι να παίζει το τραγούδι: Ένας αλήτης πέθανε. Όταν ανοίγει εντελώς η σκηνή, βλέπουμε έναν οργανοπαίκτη στη γωνία. Πριν τελειώσει καλά καλά, εισέρχεται στο καφενείο μία ομάδα άτακτων παιδιών.
Αλέξανδρος: Πού θα παίξουμε σήμερα;
Ευτύχης: Δείχνοντας ένα τραπέζι στο κέντρο. Σ' αυτό, σ' αυτό.
Kλάους: Κάθομαι εδώ!
Γιάννης: Πάλι;
Άννα: Αφού του φέρνει γούρι…
Φιορέλα: Αφού δεν παίζετε με λεφτά… Τι πειράζει;
Κώστας: Επειδή δεν πειράζει, το λέει! Γελάνε όλοι. Γιατί αν πείραζε, θα σου έλεγα εγώ…
Δέσποινα: Ακόμα να φτάσουν οι άλλοι…
Έρχονται δύο παιδιά επιπλέον.
Μανώλης: Φτάσαμε!
Ερμής: Κι εσείς μάς ψάχνετε;
Αλέξανδρος: Ποιος άλλος σας ψάχνει;
Μανώλης: Η κακούργα η κοινωνία!
Ερμής: Πάψε, Μανώλη!
Μανώλης: Μα…
Κλάους: Τι έγινε, παιδιά;
Ερμής: Παραλίγο να μας πιάσουν!
Γιάννης: Ποιοι;
Ερμής: Τα όργανα!
Μανώλης: Οι τσιτσιφιόγκοι…
Άννα: Μα τι κάνατε;
Έλληνας κατασκεύασε το πρώτο chip από γραφένιο!
Το πρώτο ολοκληρωμένο κύκλωμα από γραφένιο έγινε πραγματικότητα και είναι δημιούργημα ενός Έλληνα.
Ο φυσικοχημικός, Φαίδων Αβούρης, επικεφαλής ερευνητικής ομάδας … του Κέντρου Ερευνών Γουότσον της IBM, κατάφερε να ξεπεράσει όλες τις τεχνικές δυσκολίες ώστε να κατασκευαστεί το πρώτο chip από γραφείο που από πολλούς θεωρείται το υλικό του μέλλοντος.
Η ομάδα του Αβούρη κατάφερε να ενώσει ένα τρανζίστορ γραφενίου κι ένα ζεύγος πηνίων επαγωγικής αντίστασης πάνω σε μια πλακέτα από καρβίδιο του πυριτίου.
Μέχρι σήμερα κανείς δεν είχε καταφέρει να κατασκευάσει ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα γραφενίου επειδή το υλικό αυτό είναι πολύ λεπτό και δεν κολλάει καλά στα μέταλλα και τα οξείδια που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία παραγωγής ημιαγωγών.
Το δημιούργημα του Φαίδωνα Αβούρη αποτελεί σίγουρα μια παγκόσμια “πρωτιά” που ενδέχεται να οδηγήσει στη δημιουργία μιας ολόκληρης νέας γενιάς ηλεκτρονικών που θα βασίζεται στο γραφένιο και όχι στο πυρίτιο όπως συμβαίνει σήμερα ενώ στο μέλλον οι ερευνητές υποστηρίζουν οτι θα μπορούν να κατασκευάζουν υβριδικά κυκλώματα χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό πυριτίου και γραφενίου.
Τέλος ο κ. Αβούρης ελπίζει πως η ενσωμάτωση των συγκριτικά φθηνότερων κυκλωμάτων γραφενίου στην διαδικασία μαζικής παραγωγής μπορεί να ρίξει τις τιμές των ηλεκτρονικών συσκευών.
Αξίζει να σημειωθεί πως όλη η διαδικασία κατασκευής του τσιπ γραφενίου είναι απόλυτα συμβατή με τις υφιστάμενες συμβατικές μεθόδους παραγωγής ημιαγωγών, κάτι που διευκολύνει πολύ την πρακτική εφαρμογή της νέας τεχνολογίας।
Πηγή
Κοντόπουλος Γεώργιος
Ο καθηγητής ή επισκέπτης καθηγητής Αστρονομίας σε 11 Πανεπιστήμια,
Οι περισσότερες βιβλιογραφικές αναφορές στο έργο του – Αστρονομία
Ο καθηγητής και ακαδημαϊκός Γεώργιος Κοντόπουλος, γεννήθηκε στο Αίγιο το 1928.Σπούδασε μαθηματικά και πήρε το διδακτορικό του από το Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Δίδαξε αστρονομία ως τακτικός καθηγητής στα Πανεπιστήμια Θεσσαλονίκης και Αθηνών και ως επισκέπτης καθηγητής στα Πανεπιστήμια Yale University, Harvard University, MIT, Cornell University, University of Chicago, University of Maryland, University of Florida, University of Milano, Florida State University.
Διατέλεσε επιστημονικός συνεργάτης της ΝΑΣΑ, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης και διευθυντής του Εθνικού Αστεροσκοπείου. Επίσης διετέλεσε μέλος δεκάδων άλλων επιστημονικών ιδρυμάτων.
Είναι εταίρος της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας του Λονδίνου, επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Σικάγου, αντεπιστέλλον μέλος της Βασιλικής Εταιρείας της Λιέγης και μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών.
Το 1982 τιμήθηκε από την Αμερικανική Αστρονομική Εταιρεία με το κορυφαίο βραβείο Brouwer.
Έγραψε πάνω από 260 επιστημονικές εργασίες, 15 βιβλία και 200 περίπου άλλα δημοσιεύματα, κυρίως πάνω στην αστρική δυναμική, την ουράνιο μηχανική και τη γενική θεωρία της σχετικότητας.
Έχει δώσει κατόπιν προσκλήσεως περισσότερες από 500 διαλέξεις σε ολόκληρο τον κόσμο.
Έχει περισσότερες από 5000 αναφορές (citations) στο έργο του και 320 δημοσιευμένες ευχαριστίες (acknowledgements).
Το 1998 στο Florida State University έγινε επιστημονικό συμπόσιο και εξεδόθη τιμητικός τόμος με τίτλο Nonlinear Dynamics and Chaos in Astrophysics: A Festschrift in Honor of George Contopoulos με εργασίες του και εργασίες των συνεργατών του.
Ο καθηγητής Κοντόπουλος εξελέγη μέλος της Ακαδημίας Αθηνών το 1997।
Πηγή
http://www.tovivlio.gr/index.php?article=76
Κυριακή 12 Ιουνίου 2011
Ο μεγάλος φίλος της Ελλάδας
*Αριστερά ο Στάνλεϋ Μος και δεξιά ο Πάτρικ Λη Φέρμορ ντυμένοι με γερμαντικές στολές, λίγο πριν από την απαγωγή του Κράιπε |
διακεκριμένος αντιστασιακός και συγγραφέας Πάτρικ Λι Φέρμορ. απεβίωσε ύστερα από μακρά ασθένεια σε ηλικία 96 ετών.
Ρήγας Βελεστινλής (Φεραίος) 1757 – 1798
|
Ο νεαρός Ρήγας εγκατέλειψε το Βελεστίνο πολύ νωρίς, αφού πρώτα πήρε την βασική του μόρφωση. Το 1785 πήγε στην Κωνσταντινούπολη, όπου συνέχισε τις σπουδές του κι εντάχθηκε στο περιβάλλον των Φαναριωτών, ενώ το 1788 εγκαταστάθηκε στη Βλαχία ως διοικητικός υπάλληλος.
Στα χρόνια που ακολούθησαν διακρίθηκε ως λόγιος και συγγραφέας. Το 1790 και το 1796 ταξίδεψε στη Βιέννη για να τυπώσει τα βιβλία του, μεταξύ αυτών το «Σχολείο των ντελικάτων εραστών», το «Φυσικής Απάνθισμα», ο «Ηθικός Τρίποδας» και ο «Ανάχαρσις».
Ως κορυφαίο έργο του, πάντως, θεωρείται η «Νέα Πολιτική Διοίκησις των κατοίκων της Ρούμελης, της Μικράς Ασίας, των Μεσογείων Νήσων και της Βλαχομπογδανίας» που περιείχε:
- τον Θούριο, γνωστό επαναστατικό άσμα
- μια επαναστατική προκήρυξη
- τη διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου
σύμφωνα με τα πρότυπα των Γάλλων
Διαφωτιστών
- το Σύνταγμα του Ρήγα
Το πολιτικό όραμα του Ρήγα συνίστατο στη δημιουργία μιας πολυεθνικής βαλκανικής επικράτειας που θα ήταν απαλλαγμένη από τις αγκυλώσεις της οθωμανικής πολιτικής και στην οποία οι Έλληνες θα είχαν κυρίαρχη θέση. Για την πραγματοποίηση αυτού του στόχου προσπάθησε να εξεγείρει όλους τους υπόδουλους στους Οθωμανούς λαούς της Βαλκανικής εναντίον του κοινού τυράννου.
Επεδίωξε, μάλιστα, να συναντήσει τον Μεγάλο Ναπολέοντα για να ζητήσει τη βοήθειά του. Συνελήφθη, όμως, στις 19 Δεκεμβρίου του 1797 από τους Αυστριακούς στην Τεργέστη και παραδόθηκε στους Τούρκους, οι οποίοι τον σκότωσαν δια στραγγαλισμού στις 12 Ιουνίου του 1798 στο Βελιγράδι।
Πηγή
Ο ΟΡΚΟΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΤΟ 324 π.Χ.
ΣΤΗΝ ΩΠΗ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΕΝΩΠΙΟΝ 9.000
ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΥΧΟΝΤΩΝ ΚΑΘΕ
ΦΥΛΗΣ, ΕΛΛΗΝΩΝ - ΠΕΡΣΩΝ ΚΑΙ ΜΗΔΩΝ
Όλοι οι θνητοί, απ'εδώ και πέρα να ζήσουν σαν ένας λαός,
μονοιασμένοι για την κοινή προκοπή.
Να θεωρείτε την Οικουμένη Πατρίδα σας, με Κοινούς Νόμους,
όπου θα κυβερνούν οι άριστοι, ανεξαρτήτως φυλής.
Δεν χωρίζω τους ανθρώπους, όπως κάνουν οι στενόμυαλοι, σε Έλληνες και Βαρβάρους.
Δεν με ενδιαφέρει η καταγωγή των πολιτών, ούτε η ράτσα που γεννήθηκαν.
Τους καταμερίζω μ'ένα μόνο κριτήριο, την Αρετή.
Για μένα, κάθε καλός Ξένος, είναι Έλληνας και κάθε κακός Έλληνας,
είναι χειρότερος από Βάρβαρο.
Αν ποτέ σας παρουσιαστούν διαφορές, δεν θα καταφύγετε στα όπλα,
παρά θα τις λύσετε ειρηνικά. Στην ανάγκη θα σταθώ εγώ διαιτητής σας.
Τον ΘΕΟ, δεν πρέπει να τον νομίζετε ως αυταρχικό κυβερνήτη,
αλλά ως κοινό ΠΑΤΕΡΑ όλων, ώστε η διαγωγή σας
να μοιάζει με τη ζωή που κάνουν τ'αδέλφια στην οικογένεια.
Από μέρους μου, θεωρώ όλους, ΙΣΟΥΣ, λευκούς και μελαμψούς.
Και θα ήθελα να μην είστε μόνο υπήκοοι της κοινοπολιτείας μου,
αλλά μέτοχοι, όλοι συνέταιροι.
Όσο περνάει από το χέρι μου, θα προσπαθήσω να συντελεσθούν αυτά που υπόσχομαι >>.
Σάββατο 11 Ιουνίου 2011
Το μείζον και το πρωτεύον: Ελλάδα και Κύπρος
‘Σημερινή‘
«Το μείζον και το πρωτεύον»
10 Ιουνίου 2011
Λάζαρος Α. Μαύρος, στήλη ‘Ειρήσθω’
Όλες ανεξαιρέτως οι κομματικές ηγεσίες, ο ΠτΔ με όλους τους υπουργούς του, η Βουλή συμπολιτευομένων και αντιπολιτευομένων, σε κάθε περίπτωση διαβεβαίωναν το αυτονόητο: Ότι, το μεγαλύτερο στήριγμά μας, ήταν και είναι η Ελλάδα μας. Σαν στερεότυπο επαναλαμβανόταν το λογύδριο ευγνωμοσύνης προς την Κυβέρνηση, τη Βουλή, τις πολιτικές δυνάμεις και τον λαό της Ελλάδας μας, για την αδελφική, αμέριστη συμπαράσταση προς τη δοκιμαζόμενη Κύπρο.
Τώρα που η Ελλάς δοκιμάζεται και κινδυνεύει, ουδείς από τους στερεοτύπως «λόγοις ευγνωμονούντες» έδειξε να αισθάνεται, ως καθήκον, το αμφίδρομο. Το καθήκον κατεπείγουσας επινόησης της αποτελεσματικής ανταπόδοσης. Κανένα κυβερνητικό ή κομματικό όργανο και ουδείς εκ των κρατούντων θεώρησε ως επείγουσα υποχρέωση να μελετήσει η Κύπρος πώς θα βοηθήσει αποτελεσματικά την Ελλάδα και πώς θα συνδράμει έμπρακτα τον αδελφό ελλαδικό λαό. Ούτ’ ένα από τα σοφά μας υπουργεία, το σοφότερο Υπουργικό μας Συμβούλιο ή οι πάνσοφες ηγεσίες των κομμάτων μας, δεν μπήκαν στον κόπο να «σπαταλήσουν» έστω και μισή συνεδρία τους, με θέμα την έμπρακτη και αποτελεσματική βοήθεια της Κυπριακής Δημοκρατίας προς την Ελλάδα μας.
Μοιραίοι στην απρονοησία. Κοντόφθαλμοι και στρουθοκαμηλίζοντες. Δεν βλέπουν, δεν συνειδητοποιούν ότι όλοι καθόμαστε στο κλαδί που κόβεται. Και Ελλαδίτες και Κύπριοι. Ότι όλοι στηριζόμαστε στον κορμό που πριονίζεται. Και ότι, αν δεν ορθοποδήσει κι αν δεν ανορθωθεί ΤΩΡΑ η Ελλάς, μύρια τουρκικά και άλλα κακά έπονται. Και στην Κύπρο, και στο Αιγαίο και στη Θράκη και παραπέρα.
Στις πλατείες της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης κ.α., οι λαοθάλασσες των Αγανακτισμένων απαιτούν από τους εκεί ανεπαρκέστατους κυβερνώντες να φέρουν επιτέλους τον νουν τους. Αξιώνουν τη διάσωση της χώρας και του λαού. Στις πλατείες της Λευκωσίας, της Λάρνακας, της Λεμεσού, της Πάφου, λαοθάλασσες θα ‘πρεπε να ‘χαμε κι εμείς. Με ένα και μόνο αίτημα προς τους εδώ ανεπαρκείς ηγέτες: Να αναβάλουν όλα τ’ άλλα, για ν’ αποφασίσουν, πρώτα, πώς έμπρακτα κι αποτελεσματικά θα βοηθήσουμε την Ελλάδα μας. Πώς θα συνδράμουμε και θα συμβάλουμε στη διάσωσή της. Πού είναι όλα εκείνα τα προσόντα της «αριστοτεχνικής» και «ευέλικτης» πολιτικής τους, να δείξουν επιτέλους ΕΜΠΡΑΚΤΑ και την ευγνωμοσύνη και την αλληλεγγύη και προπάντων την αυτοάμυνα, την αυτοπροστασία του Ελληνισμού;
Πηγή: http://www.efylakas.com/archives/8993
Τα φάρμακα των Αρχαἰων Ελλήνων
Αχίλλεια για αιμορραγία, καρότο για ερπετά. Αλλά και ραπανάκι, σέλινο, άγριο κρεμμύδι, στα θεραπευτικά παρασκευάσματα που χρησιμοποιούσαν. "Θαυματουργό", στη σωστή δοσολογία, το κώνειο.
Τα φάρμακα των αρχαίων Ελλήνων αποκάλυψαν Αμερικανοί αρχαιολόγοι. Αναλύοντας αρχαία παρασκευάσματα, ερευνητική ομάδα στην Ουάσιγκτον εντόπισε ίχνη από καρότο, ραπανάκι, σέλινο, άγριο κρεμμύδι, βελανίδια, λάχανο, ήμερο τριφύλλι, αχίλλεια και ιβίσκο. Θεωρούν ότι πρόκειται για υπολείμματα θεραπευτικών ουσιών, καθώς οι αρχαίοι χρησιμοποιούσαν φυτά για να αντιμετωπίσουν παθήσεις και τραύματα.Πηγή:Δημήτρης Καραγιώργος, Εφημερίδα "Έθνος"
http://erroso.blogspot.com/2011/06/blog-post_11.html#ixzz1OxenAvOQ
Ανδρέας Βώκος, ο επονομαζόμενος Μιαούλης (1769–1835)
Ναύαρχος του ελληνικού στόλου κατά την Επανάσταση του 1821. Ο τόπος της γέννησής του δεν είναι επακριβώς γνωστός. Ορισμένοι βιογράφοι του υποστηρίζουν ότι γεννήθηκεστις 20 Μαΐου 1769 στα Φύλλα της Εύβοιας, απ’ όπου η οικογένεια του μετοίκησε στην Ύδρα, ενώ άλλοι στο νησί του Αργοσαρωνικού.
Το πραγματικό του επίθετο ήταν Βώκος ή Μπώκος. Για το παρωνύμιο Μιαούλης υπάρχουν δύο εκδοχές: Η μία ότι του τo κόλλησαν οι ναύτες του, όταν τους έδινε τη διαταγή «Μία ούλοι!» για να κωπηλατούν συγχρόνως. Η δεύτερη, από ένα τουρκικό μπρίκι που αγόρασε, με την ονομασία «Μιαούλ». Ο Μιαούλης ήταν σχεδόν αγράμματος, σύμφωνα με τον ιστορικό Καρλ Μέντελσον -Μπαρτόλντι, εν τούτοις υπερείχε σε ευφυΐα και ναυτική τέχνη. Είχε ανεπτυγμένη την αίσθηση του καθήκοντος μέχρι υπερβολής, που πολλές φορές έφθανε στα όρια της σκληρότητας για τους υφισταμένους του.
Από τα εφηβικά του χρόνια, ο Ανδρέας Μιαούλης ασχολήθηκε με τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Για την ακρίβεια, ήταν ένας από τους πιο ονομαστούς κουρσάρους της Ανατολικής Μεσογείου. Έκανε σεβαστή περιουσία κατά τη διάρκεια των Ναπολεόντειων Πολέμων, όταν έσπαγε τον ναυτικό αποκλεισμό των Άγγλων υπό τον ναύαρχο Νέλσον και ανεφοδίαζε τις ισπανικές πόλεις. Το 1816 ο Ανδρέας Μιαούλης παρέδωσε τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις στο γιο του Δημήτριο και ο ίδιος ασχολήθηκε με το εμπόριο.
Κατά την κήρυξη της Επανάστασης στην Ύδρα, στις 28 Απριλίου 1821, ο Μιαούλης υπέγραψε μαζί με άλλους πλοιοκτήτες έγγραφο, με το οποίο διέθεταν τα πλοία τους, αλλά και θα αναλάμβαναν τις δαπάνες για τις ναυτικές επιχειρήσεις του Αγώνα. Το φθινόπωρο του ίδιου χρόνου αναλαμβάνει ναύαρχος του υδραϊκού στόλου και στις 28 Σεπτεμβρίου έρχεται αντιμέτωπος για πρώτη φορά με τουρκική ναυτική μοίρα στην Πύλο. Το Φεβρουάριο του 1822 καταστρέφει μία τουρκική φρεγάτα και προξενεί ζημιές σε άλλα πλοία στο λιμάνι της Πάτρας. Τον Οκτώβριο του 1823 ο Μιαούλης, επικεφαλής του ελληνικού στόλου, νικά τους Τούρκους στο Αρτεμίσιο και τους Ωρεούς.
Μετά την καταστροφή των Ψαρών (20 – 22 Ιουνίου 1824), σημαντική υπήρξε η συμβολή του στην εξουδετέρωση της τουρκικής δύναμης, που είχε παραμείνει στο νησί και στην ανακατάληψή του, στις 3 Ιουλίου. Στις 29 Αυγούστου 1824, ο Μιαούλης, επικεφαλής του ενωμένου ελληνικού στόλου, καταναυμαχεί τον τουρκοαιγυπτιακό στον Γέροντα. Οι απώλειες του εχθρού ανέρχονται σε 27 πλοία, ανάμεσά τους και η επιβλητική φρεγάτα «Ασία».
Κατά τη διάρκεια της δεύτερης πολιορκίας του Μεσολογγίου το 1826 τα ελληνικά πλοία υπό τις διαταγές του βοηθούν με την παροχή εφοδίων τους πολιορκουμένους. Τις παραμονές της Εξόδου, ο Μιαούλης αποτυγχάνει να διασπάσει επανειλημμένως τον αποκλεισμό της πόλης και διαμηνύει στους κατοίκους ότι δεν είναι δυνατή καμιά βοήθεια από τη θάλασσα.
Το 1827, με απόφαση της Γ’ Εθνοσυνέλευσης, η αρχηγία του στόλου ανατίθεται στον Λόρδο Κόχραν και ο Μιαούλης υποβιβάζεται σε πλοίαρχο. Όταν ο Ιωάννης Καποδίστριας αναλαμβάνει Κυβερνήτης της Ελλάδας, αναθέτει στο Ανδρέα Μιαούλη την αρχηγία του Στόλου του Αιγαίου. Η συνεργασία Μιαούλη – Καποδίστρια κράτησε ως τον Αύγουστο του 1829, όταν οι δύο άνδρες ήλθαν σε σύγκρουση για την πολιτική του Καποδίστρια απέναντι στους υδραίους πλοιοκτήτες, που ζητούσαν προνομιακή μεταχείριση σε αντάλλαγμα της συμβολής τους στον Αγώνα.
Ο Μιαούλης, ηγέτης πλέον της αντικαποδιστριακής παράταξης, οξύνει την κατάσταση και ο Καποδίστριας διατάσσει τον αποκλεισμό της Ύδρας από τα πλοία του εθνικού στόλου που ναυλοχούν στον Πόρο. Ο Μιαούλης μαθαίνει το σχέδιο και καταλαμβάνει τη φρεγάτα «Ελλάς». Την 1η Αυγούστου 1831 ο Ρώσος ναύαρχος Ρίκορντ επιχειρεί να καταστείλει την εξέγερση και ο Μιαούλης διατάσσει την πυρπόληση των πλοίων του στόλου. Η ανατίναξη της φρεγάτας «Ελλάς» και της κορβέτας «Ύδρα» προκαλούν την πανελλήνια κατακραυγή.
Μετά την εκλογή του Όθωνα, ο Μιαούλης με τον Κίτσο Τζαβέλα και τον Δημήτριο Πλαπούτα ορίστηκαν μέλη της επιτροπής, που πήγε στο Μόναχο για να προσφέρει το στέμμα στον πρώτο βασιλιά της Ελλάδας. Επί Όθωνος, ο Μιαούλης αναλαμβάνει αρχηγός του Ναυτικού Διευθυντηρίου με τον βαθμό του ναυάρχου, ενώ το 1834 διορίζεται Σύμβουλος Επικρατείας και γενικός επιθεωρητής του Στόλου.
Ο Ανδρέας Μιαούλης πέθανε στην Αθήνα στις 11 Ιουνίου 1835. Ετάφη στον Πειραιά, στη δεξιά ακτή του λιμανιού, που ονομάστηκε Ακτή Μιαούλη. Αργότερα, έγινε ανακομιδή των οστών του σε τάφο στην είσοδο της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: «Ανδρέας Μιαούλης 1769 – 1835: Από την υπόδουλη ώς την ελεύθερη Ελλάδα» της Αννίτας Πρασσά και της Κωνσταντίνας Αδαμοπούλου – Παύλου. («Εστία»). «Ανδρέας Μιαούλης: Έπος και τραγωδία» του Δημήτρη Σταμέλου. («Εστία»). [Σαν σήμερα]
Πηγή.
Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011
ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ, ΕΝ ΜΕΣΩ "ΚΡΙΣΗΣ";
http://pyrisporos.blogspot.com/
Η εμβληματική λεοντοκεφαλή της δυτικής όψης του Παρθενώνα «κατέβηκε» την Πέμπτη από την κορυφή του ναού μέσα σε επτά λεπτά (...), με τη βοήθεια ενός γερανού. Θα βρίσκεται στο εργαστήριο για συντήρηση και αναμένεται (;;;) να τοποθετηθεί πάλι στη θέση του μέχρι το 2013 (!!!).
«Αυτό που γίνεται σήμερα εδώ είναι μια απόδειξη πως μερικά πράγματα δεν πρόκειται να μειωθούν ούτε στο παραμικρό με την κρίση. Ένα από αυτά είναι η συμπεριφορά μας στον πολιτισμό. Συνεχίζουμε τη δουλειά χωρίς καμία καθυστέρηση» ανέφερε ο υπουργός Πολιτισμού (...) Παύλος Γερουλάνος, από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.
Πάνω στην επιβλητική μαρμάρινη λεοντοκεφαλή, βάρους 1,2 τόνων, σώζεται ακόμα το χρυσαφί χρώμα της χαίτης της, ενώ οι λεπτομέρειες που διαγράφονται μέχρι και στις πιο μκρές λεπτομέρειες του λαιμού έκαναν όσους το είδαν να συμφωνήσουν πως «φτιάχτηκε για τους θεούς». Ακόμα και οι αθέατες επιφάνειες είναι τέλεια λαξευμένες. Από κοντά, ωστόσο, εμφανή είναι τα σημάδια και από τους βομβαρδισμούς, αλλά και τους δυνατούς σεισμούς που έχουν ταλαιπωρήσει τον ναό του Παρθενώνα.
Για τις εργασίες αυτές, το υπουργείο Πολιτισμού έχει εξασφαλίσει από το ΕΣΠΑ 8 εκατ. ευρώ (!!!). Μεταξύ άλλων, από την δυτική πλευρά του Παρθενώνα θα αποξηλωθούν και θα αποκατασταθούν 80 μαρμάρινα μέλη, 43 εξ αυτών από τη βορειοδυτική πλευρά και 37 από τη νότια (;;;)
Συνολικά επτά μετώπες θα αποξηλωθούν και θα αντικατασταθούν από χυτά αντίγραφα (γιατί;;;). Οι δύο πρώτες μετώπες της δυτικής όψης του ναού θα μεταφερθούν στο νέο μουσείο της Ακρόπολης (οι άλλες πού;;;).
«Τον τελευταίο καιρό ακούγονται μόνο τα προβλήματα γύρω από το θέμα της φύλαξης στους αρχαιολογικούς χώρους και ξεχνάμε το τόσο σπουδαίο έργο που γίνεται εδώ» ανέφερε η γενική γραμματέας του ΥΠΠΟΤ (...), Λίνα Μενδώνη.
Μέσα στα έργα που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2013 συμπεριλαμβάνονται η αποκατάσταση των κιόνων από τις ραβδώσεις στη βόρεια πλευρά, όπως και η αναστήλωση της νότιας πλευράς των Προπυλαίων.
Η νότια πλευρά αποτελεί το πιο ιδιόμορφο, από αρχιτεκτονικής πλευράς, τμήμα του μνημείου. Κατά τον 15ο αιώνα είχε κτισθεί επάνω του ο λεγόμενος Φράγκικος Πύργος, μέσα στον οποίο ενσωματώθηκαν από τους Φλωρεντινούς όλα τα αρχιτεκτονικά μέλη που είχαν αποσυναρμολογηθεί από την δυτική πλευρά.
ΠΗΓΗ
ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΣΠΕΥΣΑΝ ΝΑ ΚΑΤΑΧΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΒΩΜΟ ΤΩΝ 12 ΘΕΩΝ, ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΙΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ "ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ" ΤΟΥΣ... ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΟΤΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΡΟΠΟΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΙΚΟ, "ΠΡΑΓΜΑΤΑ" ΞΕΝΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΨΥΧΙΣΜΟ ΤΟΥΣ!
ΗΝ ΠΡΟΤΕΡΟΝ Ο ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ ΝΗΣΟΣ... ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΓΕΩΛΟΓΙΚΩΣ!
Η ερευνητική ομάδα συνέλεξε πυρήνες από ερευνητικές γεωτρήσεις κοντά στον Πειραιά και τον Κηφισό και χρησιμοποίησε ραδιοχρονολόγηση άνθρακα για να δημιουργήσει το γεωλογικό χρονικό της περιοχής.
«Τα αποτελέσματα αυτής της διατομεακής έρευνας γεωαρχαιολογίας καταδεικνύει την αξιοπιστία των κειμένων του Στράβωνα αποκαλύπτοντας ότι ο Πειραιάς ήταν όντως νησί» γράφουν οι ερευνητές στην έγκριτη επιθεώρηση Geology.
Πριν από 8.000 χρόνια, στην αρχή της Ολόκαινου εποχής, ο Πειραιάς ήταν λόφος συνδεδεμένος με την ηπειρωτική Αττική μέσω μιας γέφυρας ξηράς -μια γεωγραφική διάταξη παρόμοια με τη σημερινή.
Οι αναλύσεις στα δείγματα υπεδάφους δείχνουν ότι η περιοχή άλλαξε ριζικά στα τέλη της Νεολιθικής εποχής, το διάστημα 4850-3450 π.Χ. Εκείνη την εποχή η στάθμη της Μεσογείου συνέχιζε να ανεβαίνει, μετά τη λήξη της τελευταίας παγετώδους περιόδου.
Ο Πειραιάς έγινε έτσι νησί που διαχωριζόταν από την Αθήνα από έναν ρηχό κόλπο.
Τη γεωλογία της περιοχής άλλαξαν ξανά τα ποτάμια του Κηφισού και του Κορυδαλλού, των οποίων οι αποθέσεις σχημάτισαν μια λιμνοθάλασσα ανάμεσα στον Πειραιά και την Αθήνα πριν από περίπου 4.000 χρόνια.
Η ΣΦΑΓΗ ΤΟΥ ΔιΣΤΟΜΟΥ, ΜΙΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ
Εισήγηση του Νίκου Λυγερού στο Καστελόριζο
ΣΚΑΙ ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Μ5ο (Επίλογος)
Δημήτρης Χριστοδούλου: Μαθηματικό μυαλό 500.000 δολαρίων
Το βραβείο, που συνοδεύεται από το χρηματικό ποσόν του 1 εκατομμυρίου δολαρίων, απονέμεται στους δύο καθηγητές για το έργο τους στις Μη Γραμμικές Διαφορικές Εξισώσεις, σε Γεωμετρίες Λόρενς και Ρίμαν και στις εφαρμογές των εξισώσεων αυτών στη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας και την Τοπολογία.
Το βραβείο «Shaw» καθιερώθηκε από τον παραγωγό ταινιών και φιλάνθρωπο Ρ. Σόου για «σπουδαία επιτεύγματα που συμβάλλουν στην προαγωγή του πολιτισμού και της ευημερίας της ανθρωπότητας».
Δίνονται μια φορά το χρόνο από το 2004 και ώς τώρα έχουν απονεμηθεί σε διακεκριμένους παγκοσμίως ερευνητές, όπως στον Αντριου Γουάιλς, που έλυσε την Εικασία του Φερμά, στον Σάιμον Ντόναλσον, βραβευμένο και με το Φιλτζ Μένταλ, το Νόμπελ των Μαθηματικών, τον Ντέιβιντ Μάμφορντ, επίσης Φιλτζ Μενταλίστα κ.ά.
Ο Δημήτριος Χριστοδούλου έχει λάβει πολλές διεθνείς διακρίσεις και θεωρείται από τους μεγαλύτερους Ελληνες μαθηματικούς των τελευταίων σαράντα χρόνων. Πριν αναλάβει την επώνυμη καθηγητική έδρα στο ΕΤΗ της Ζυρίχης, δίδασκε επί πολλά χρόνια στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον και σε άλλα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια. Η διεθνής επιστημονική κοινότητα γνωρίζει το πρωτότυπο ερευνητικό και συγγραφικό έργο του. Η απονομή του βραβείου «Shaw» θα γίνει σε ειδική τελετή στο Χονγκ Κονγκ στις 28 Σεπτεμβρίου 2011.
Ποιος είναι
Ο Δημήτριος Χριστοδούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1953. Ως μαθητής της Β' Λυκείου έγινε δεκτός για πανεπιστημιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον. Στα 18 του χρόνια είχε πάρει μάστερ στη Φυσική και στα 20 διδακτορικό.
Το 1972 γίνεται καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επισκέπτης ερευνητής στο CERN της Γενεύης. Το 1974 πήρε θέση επισκέπτη ερευνητή στο Διεθνές Κέντρο Θεωρητικής Φυσικής στην Τεργέστη και στο Ινστιτούτο Max Planck του Μονάχου. Η πορεία του είναι θριαμβική. Γίνεται μέλος του φημισμένου Ινστιτούτο Courant, του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.
Διδάσκει σε διάφορα αμερικανικά πανεπιστήμια και επιστρέφει το 1988 στο Ινστιτούτο Courant, ως τακτικός καθηγητής. Το 1992 εκλέγεται τακτικός καθηγητής στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου του Πρίνστον και τον Ιούνιο του 1993 παίρνει το βραβείο MacArthur, που απονέμεται σε διεθνείς προσωπικότητες των επιστημών και των τεχνών. Σήμερα είναι επίλεκτο στέλεχος του ΕΤΗ, του σπουδαιότερου Πολυτεχνείου της Ευρώπης.*
ENET
Πηγή
Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011
Γερμανία: Στη Στουτγάρδη το 30ο Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών Νεολαίας, στις 11 Ιουνίου
Τριάντα χρόνια συμπληρώνει φέτος ένας από τους πλέον επιτυχημένους θεσμούς στο χώρο της Ομογένειας, και δη της απόδημης Νεολαίας. Πρόκειται για το Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών Νεολαίας, της Ομοσπονδίας Συλλόγων Ελλήνων Ποντίων στην Ευρώπη, που κάθε χρόνο πραγματοποιείται σε μία διαφορετική ευρωπαϊκή πόλη, έχοντας θέσεις ως στόχο τη διατήρηση, προώθηση και προβολή του πολιτισμού των Ελλήνων του Πόντου.
Το 30ο Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών Νεολαίας, που θα πραγματοποιηθεί στις 11 Ιουνίου στη Στουτγάρδη, θα τιμήσουν με την παρουσία τους ο Υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Δόλλης, ο Συντονιστής του ΣΑΕ Ευρώπης, Γιώργος Αμαραντίδης, ο Πρόεδρος της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος, Γιώργος Παρχαρίδης, εκπρόσωπος του Μητροπολίτη Γερμανίας, εκπρόσωποι Ομοσπονδιών Ευρώπης, κ.ά.
Η αυλαία του 30ου Φεστιβάλ Ποντιακών Χορών Νεολαίας θα ανοίξει με θεαματικό τρόπο, δίνοντας στους 1500 χορευτές (ηλικίας 2 έως και 32 ετών) τη δυνατότητα να συγκινήσουν τους 7. 000 θεατές με τη δυναμική, το καθαρό βλέμμα και την αγάπη τους για την παράδοση και την ιστορία του Ποντιακού λαού.
Σε συνεργασία με το ΣΑΕ, Περιφέρειας Ευρώπης, το Φεστιβάλ θα μεταδοθεί ζωντανά στο διαδίκτυο, στις 11 Ιουνίου από και ώρα 18:00 (CET), μέσω της ιστοσελίδας της Ομοσπονδίας: www.osepe.de .
Δ.Ρ.
Πηγή
Κατάθεση στεφανιού απο την κ. Τζάκρη με τσάντα στο χέρι!!
όποιος ήταν στην κεντρική εκδήλωση μνήμης για την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, την οποία οργάνωσε βάση του νόμου, η αντιπεριφέρεια Ν.Πέλλης στην πόλη της Εδεσσας φέτος. Η υφυπουργός κ.Τζάκρη ήταν ανάμεσα στους επισήμους που παρευρέθηκαν για να καταθέσουν ενα στεφάνι στο μνημείο,σαν ελάχιστη τιμή, στην μνήμη των 353.000 και πλέον σφαγμένων Ελλήνων απο τον τούρκο κεμάλ.
Η παρακάτω φωτογραφία “μιλάει” μόνη της,η κ.Τζάκρη μάλον δεν έχει
καταλάβει για ποιον ακριβώς λόγο παρευρέθηκε σ΄αυτο το μνημόσυνο,
αλλά και τι ακριβώς κρατάει στο δεξί της χέρι.
στο αριστερό της βέβαια ξέρει πολύ καλά,αλλά μάλλον δεν μπορούσε να
αποχωριστεί για ένα λεπτάκι το υπέροχο της “αξεσουαρ”το οποίο συμπληρώνει αυτο το”κομψό
συνολάκι”.
κ.υφυπουργέ, κ.Τζάκρη αυτη είναι ωραία εικόνα “βόλτας” για “καφεδάκι” στην Γιαννιτσών και όχι κατάθεσης στεφανιού σε μνημείο χιλιάδων νεκρών Ελλήνων.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ ΧΡΥΣΑΣ-ΤΣΑΚΩΝΩΝ-Κ.ΡΟΔΩΝΙΑΣ
ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ
γ.γραμμ/τεας Πολυξενίδης Γιώργος.
olympia
Πηγή
http://greeknation.blogspot.com/2011/06/blog-post_09.html