Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2011

Σκόπια: Και στις Βρυξέλλες μας λένε «Σκοπιανούς»




Σκόπια.

Οι διακρίσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συνεχίζονται. O πρόεδρος της Επιτροπής, Krisian Hedberg, ο οποίος κατά τα άλλα είναι φίλος της χώρα μας, προς το παρόν μας αντιμετωπίζει ως «Σκοπιάνους», ενώ γίνεται χρήση σε διάφορες μορφές η λέξη ‘Σκόπια’, όπως ‘σκοπιανοί επισκέπτες’, ‘οι εκπρόσωποι των Σκοπίων’, ‘τα όργανα των Σκοπίων’ κλπ.

Τα παραπάνω αναφέρει ο δημοσιογράφος Γκόραν Μομιρόφσκι αναφερόμενος σε αλλαγή της στάσης των Βρυξελλών, σε σχετική αναφορά του στην τηλεόραση ‘Κανάλ 5’.
Σήμερα στις Βρυξέλλες η Αλεξάνδρα Κας Γκράνιε αρνήθηκε ότι κάνει διάκριση στη γλώσσα των Σκοπίων.

Και όμως στα τριάντα πέντε κεφάλαια που αναφέρονται για τη χώρα μας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεχίζει τις διακρίσεις σχετικά με το όνομα της χώρας μας  που αναφέρεται ως ‘Σκόπια’ και τη γλώσσα μας χωρίς όνομα .


Μετά το ‘καλωσόρισμα’ της σκοπιανής αντιπροσωπείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζήτησε η πρώτη να εκδώσει μια επίσημη ανακοίνωση αν άλλαξε  για την Επιτροπή και η ονομασία της χώρας μας.

Σε προηγούμενες συνεδριάσεις της μεικτής επιτροπής για τη χώρα μας και τα θεσμικά της όργανα χρησιμοποιούσε τα ονόματα «Μακεδονία» και «μακεδονική γλώσσα» ή το πλήρες όνομα που είναι καταχωρημένο στα Ηνωμένα Έθνη (FYROM)  και η φράση που χρησιμοποιείται τελευταία για τη χώρα μας είναι ‘Σκόπια’.

Μετά το περιστατικό  αυτό,  η αντιπροσωπεία μας απείλησε ότι λόγω των προσβολών που δέχθηκε θα αποχωρήσει από τη συνεδρίαση, αν χρησιμοποιηθεί πάλι η λέξη «Σκόπια» για το κράτος μας.

Οι υπάλληλοι των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων δεν απάντησαν στο αίτημα αυτό και μετά από ένα διάλειμμα ο πρόεδρος Krisian Hedberg, ζήτησε συγνώμη και εξήγησε ότι χρησιμοποιεί ασυνείδητα τον όρο ‘Σκόπια’.

--
Πηγή: Канал 5 Телевизија

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Σκόπια: Και στις Βρυξέλλες μας λένε «Σκοπιανούς»"

Δεν είναι πατριωτισμός, είναι ο αναδυόμενος ισλαμοφασισμός.

Ξεκλήρισαν τους Χριστιανούς της Ανατολής και έκαναν τρεις Γενοκτονίες.
Τώρα επιχειρούν να κάνουν πολιτισμική Γενοκτονία εναντίον των Κούρδων.

Οι Κούρδοι είναι 20 εκατομμύρια και ανθίστανται. Δεν θέλουν να γίνουν Τούρκοι, θέλουν να παραμείνουν αυτό που είναι, Κούρδοι, οι Καρδούχοι του Ξενοφώντα.
 
 Η Τουρκία με το πείσμα του Γενοκτόνου, επιμένει στην πολιτική της αφομοίωσης και της πολιτισμικής Γενοκτονίας.
Χθες, σε επίθεση του ΡΚΚ, έχασαν τη ζωή τους 25 άνδρες, σε μια μάχη που νίκησε ο καλύτερος, ο οποίος παρεμπιπτόντως έχει και το δίκιο με το μέρος του.
Η τουρκική κοινωνία, ανώριμη και βουτηγμένη στις ενοχές των Γενοκτονιών και στον ισλαμοφασισμό, αντί να δείξει την αποφασιστικότητά της να απαιτήσει από το τουρκικό κράτος και την κυβέρνηση να μπει τέλος στον κύκλο του αίματος και να βρεθεί πολιτική λύση στο Κουρδικό Ζήτημα, ξεχύνεται στους δρόμους και αντιδρά με όρους ενός στυγνού ισλαμικού φασισμού.
Κοιτάξτε με προσοχή τις φωτογραφίες που ακολουθούν, παρατηρείστε τα χαρακτηριστικά ενός λαού που παραληρεί  (με εξαίρεση τους συγγενείς θυμάτων του πολέμου, οι αντιδράσεις των οποίων είναι κατανοητές) και βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματά σας.
Εμείς από την πλευρά μας να σημειώσουμε ότι στην Τουρκία, με την υποστήριξη της Δύσης και κυρίως των ΗΠΑ γεννιέται ένας μεταμοντέρνος ισλαμοφασισμός, ο οποίος μελλοντικά θα αποτελέσει σοβαρότατη απειλή για τις γειτονικές χώρες και λαούς και ίσως για ολόκληρη την ανθρωπότητα.
Υπό την έννοια αυτή, η νίκη των Κούρδων θα αποτελέσει ήττα του ισλαμοφασισμού και μια μεγάλη νίκη για την ανθρωπότητα!




























ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Δεν είναι πατριωτισμός, είναι ο αναδυόμενος ισλαμοφασισμός."

Ν.Λυγερός "ΑΟΖ, Τα θεμέλια της ελληνικής θάλασσας" 19/10/11

Εισήγηση του Νίκου Λυγερού
με θέμα: "ΑΟΖ, Τα θεμέλια της ελληνικής θάλασσας"
Ανεξάρτητη Ομάδα Πολιτών Καλλιθέας
Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα Μερκούρη, Μεγίστης 18- 20, Καλλιθέα
Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2011


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ν.Λυγερός "ΑΟΖ, Τα θεμέλια της ελληνικής θάλασσας" 19/10/11"

H ελληνική γλώσσα, η γλώσσα του κόσμου

«Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις είναι από την Ελληνική γλώσσα» βιβλίο Γκίνες).
«Η Ελληνική γλώσσα με τη μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ’ αυτήν δεν υπάρχουν όρια» (Μπιλ Γκέιτς, Microsoft).
«Η Ελληνική και η Κινέζικη είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και. στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από τη μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική» (Francisco Adrados, γλωσσολόγος).
Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως «άμιλλα», «θαλπωρή» και «φιλότιμο». Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από το βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πώς να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει. Το «πειρούνι» για παράδειγμα, για κάποιον που έχει βασικές γνώσεις Αρχαίων Ελληνικών, είναι προφανές ότι γράφεται με «ει» και όχι με «ι». Το «πειρούνι» προέρχεται από το ρήμα «πείρω» που σημαίνει τρυπώ-διαπερνώ, επειδή τρυπάμε με αυτό το φαγητό για να το πιάσουμε. Επίσης η λέξη «συγκεκριμένος» δεν μπορεί να γραφτεί «συγκεκρυμμένος», καθώς προέρχεται από το «κριμένος» (αυτός που έχει δηλαδή κριθεί) και όχι από το «κρυμμένος» (αυτός που έχει κρυφτεί). Άρα το να υπάρχουν πολλά γράμματα για τον ίδιο ήχο (π.χ. η, ι, υ, ει, οι ) όχι μόνο δεν θα έπρεπε να μας δυσκολεύει, αλλά αντιθέτως να μας βοηθάει στο να γράφουμε πιο σωστά. Επιπλέον, η ορθογραφία με την σειρά της μας βοηθάει αντίστροφα στην ετυμολογία αλλά και στην ανίχνευση της ιστορική πορείας της κάθε μίας λέξης. Και αυτό που μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε την καθημερινή μας νεοελληνική γλώσσα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι η γνώση των Αρχαίων Ελληνικών. Είναι εκπληκτικό συναίσθημα να μιλάς και ταυτόχρονα να συνειδητοποιείς τι ακριβώς λες, ενώ μιλάς και εκστομίζεις την κάθε λέξη ταυτόχρονα να σκέφτεσαι την σημασία της. Είναι πραγματικά μεγάλο κρίμα να διδάσκονται τα Αρχαία με τέτοιο φρικτό τρόπο στο σχολείο ώστε να σε κάνουν να αντιπαθείς κάτι το τόσο όμορφο και συναρπαστικό.

Η ΣΟΦΙΑ

Στη γλώσσα έχουμε το σημαίνον (την λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα. Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε να ισχύει. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι’ αυτό το λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες. Για παράδειγμα ο «άρχων» είναι αυτός που έχει δική του γη (άρα = γή) + έχων). Ο «βοηθός» σημαίνει αυτός που στο κάλεσμα τρέχει. Βοή = φωνή + θέω =τ ρέχω.
Είναι πραγματικά ενδιαφέρον ότι πολλές φορές η λέξη περιγράφει ιδιότητες της έννοιας την οποίαν εκφράζει, αλλά με τέτοιο τρόπο που εντυπωσιάζει και δίνει τροφή για τη σκέψη. Για παράδειγμα ο «φθόνος» ετυμολογείται από το ρήμα «φθίνω» που σημαίνει μειώνομαι. Και πραγματικά ο φθόνος σαν συναίσθημα, σιγά-σιγά μας φθίνει και μας καταστρέφει. Μας «φθίνει» – ελαττώνει ως ανθρώπους – και μας φθίνει μέχρι και την υγεία μας.
Η λέξη «ωραίος» προέρχεται από την «ώρα». Διότι για να είναι κάτι ωραίο, πρέπει να έλθει και στην ώρα του. Ωραίο δεν είναι το φρούτο όταν είναι άγουρο ή σαπισμένο και ωραία γυναίκα δεν είναι κάποια ούτε στα 70 της άλλα ούτε φυσικά και στα 10 της. Ούτε το καλύτερο φαγητό είναι ωραίο όταν είμαστε χορτάτοι, επειδή, σε αυτή την περίπτωση, δεν μπορούμε να το απολαύσουμε. Η λέξη «ελευθερία», «παρά το ελεύθειν όπου ερά» = το να πηγαίνει κανείς όπου αγαπά . Άρα βάσει της ίδιας της λέξης, ελεύθερος είσαι όταν έχεις τη δυνατότητα να πας όπου αγαπάς.
Το άγαλμα ετυμολογείται από το αγάλλομαι (ευχαριστιέμαι) επειδή όταν βλέπουμε ένα όμορφο αρχαιοελληνικό άγαλμα η ψυχή μας ευχαριστείται, αγάλλεται. Και από το θέαμα αυτό επέρχεται η αγαλλίαση. Αν κάνουμε όμως την ανάλυση της λέξης αυτής θα δούμε ότι είναι σύνθετη από αγάλλομαι + ίαση (=γιατρειά).
Άρα, για να συνοψίσουμε, όταν βλέπουμε ένα όμορφο άγαλμα (ή οτιδήποτε όμορφο), η ψυχή μας αγάλλεται και γιατρευόμαστε. Και πραγματικά, γνωρίζουμε όλοι ότι η ψυχική μας κατάσταση συνδέεται άμεσα με τη σωματική μας υγεία. Η Ελληνική γλώσσα μάς λέει και τι είναι άσχημο. Από το στερητικό «α» και την λέξη σχήμα μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε τι. Για σκεφτείτε το λίγο. Σε αυτό το σημείο, δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στην αντίστοιχη Λατινική λέξη για το άγαλμα (που μόνο Λατινική δεν είναι). Οι Λατίνοι ονόμασαν το άγαλμα, statua από το Ελληνικό «ίστημι» που ήδη αναφέραμε, και το ονόμασαν έτσι επειδή στέκει ακίνητο. Προσέξτε την τεράστια διαφορά σε φιλοσοφία μεταξύ των δύο γλωσσών, αυτό που σημαίνει στα Ελληνικά κάτι τόσο βαθύ εννοιολογικά, για τους Λατίνους είναι απλά ένα ακίνητο πράγμα. Είναι προφανής η σχέση που έχει η γλώσσα με τη σκέψη του ανθρώπου. Το να μπορείς να μιλάς σωστά σημαίνει ότι ήδη είσαι σε θέση να σκέφτεσαι σωστά, να γεννάς διαρκώς λόγο και όχι να παπαγαλίζεις λέξεις και φράσεις.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

Ως εκ τούτου, δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι η ελληνική γλώσσα χαίρει της αγάπης, εκτίμησης και του θαυμασμού όλου του κόσμου. Η κατανόηση και εκμάθηση δε, της αρχαίας ελληνικής γλώσσας βοηθάει στον τρόπο σκέψης, αλλά και στην καλύτερη γνώση και ομιλία της νεοελληνικής.
Ωστόσο, η ειδική γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Θάλεια Δραγώνα μιλώντας στις21.6.2011 σε ραδιοφωνική εκπομπή του ΣΚΑΙ (βλ. βίντεο) για το νέο Δημοτικό Σχολείο, είπε ότι «από την Α΄ και τη Β΄ Δημοτικού τα παιδιά θα μαθαίνουν αγγλικά για να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν και άλλες γλώσσες εκτός από την ελληνική, η οποία είναι μία μικρή γλώσσα σε παγκόσμιο επίπεδο γιατί λίγοι άνθρωποι μιλάνε Ελληνικά».
Σε επόμενη ερώτηση του δημοσιογράφου, γιατί δεν διδάσκονται και τα αρχαία Ελληνικά στην Α΄ Δημοτικού, η απάντηση της κας Δραγώνα ήταν πως… «πρόκειται για νεκρή γλώσσα, η διδασκαλία της οποίας δεν έχει νόημα σε μικρή ηλικία»!
Σημειώνω ότι η Θάλεια Δραγώνα αποτέλεσε προσωπική επιλογή της Υπουργού Παιδείας, Αννας Διαμαντοπούλου, η οποία έχει παραβρεθεί και συμμετάσχει στην περιβόητη «Λέσχη Μπίλντερμπεργκ», ενός βασικού οργάνου της παγκοσμιοποίησης, της Νέας Τάξης πραγμάτων και εκ των πραγμάτων, της συρρίκνωσης των εθνικών συνόρων, της διαστρέβλωσης της ιστορίας, της κατάργησης των παραδόσεων, ηθών και εθίμων και της εξαφάνισης της ελληνικής γλώσσας…
 ΠΗΓΗ
http://www.arkoleon.com/?p=882
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "H ελληνική γλώσσα, η γλώσσα του κόσμου"

Της τα έδωσα της Πατρίδος και τα δύο !

Σαν ελάχιστη προσφορά στη μνήμη των αγωνιστών του 1940, η παρακάτω ιστορία που δημοσιεύεται στο τεύχος του Οκτωβρίου της Ναυτικής Ελλάδος।

Ήμουν στο Ναυτικό το 1952 και βρισκόμουνα στη Πλατέια Κλαυθμώνος, όχι όπως είναι σήμερα. Οι νεότεροι δεν γνωρίζουν πάρα πολλά από τα παλιά και απορούν οπόταν ακούν ορισμένα γεγονότα του τότε. Εκείνη τη στιγμή έπεφτε ο ήλιος και θα γνωρίζετε ότι με τη δύση του, γίνεται υποστόλη της σημαίας. Τότε το Υπουργείο Ναυτικού ήταν εκεί και η σημαία κυμάτιζε ακόμα στο κτήριο. Σήμερα είναι άλλες υπηρεσίες του Ναυτικού.
Τότε πάντα κάθε πρωί, θα θυμούνται οι παλιοί, γινόταν έπαρση σημαίας και σταματούσαν τα πάντα, όπως και στη δύση του ηλίου γινόταν υποστολή. Ήταν στιγμές ωραίες , απίθανες που ζούσαν τότε οι άνθρωποι. Το άγημα αποδόσεως τιμών στο χώρο του, και ακούμε το σαλπιγκτή να δίνει το σύνθημα για την υποστολή της σημαίας. Το άγημα παρουσιάζει όπλα. Ο αξιωματικός χαιρετά και παίζεται ο Θούριος. ¨Ολοι οι παριστάμενοι εκεί και οι περαστικοί, οπώς και εγώ σταθήκαμε σε στάση προσοχής. Αποδίδεις με αυτό τον τρόπο την τιμή στο ιερό μας σύμβολο, στη γαλανόλευκη σημαία. Εκείνη τη στιγμή που ο αρμόδιος αξιωματικός χαιρετά, η ματιά του πέφτει λοξά και βλέπει κάτι παράξενο, και η ψυχή του ταράζεται, για αυτό που θα σας πώ παρακάτω. Τελειώνοντας η διαδικασία της υποστολής της σημαίας, οι διαβάτες συνεχίζουν το δρόμο τους, ενώ εγώ παρέμεινα από συνήθεια λίγο ακόμα. Τότε βλέπω το νεαρό αξιωματικό να κατευθύνεται θυμωμένος πρός ένα γεροδεμένο πλανόδιο καστανά. Βλέπετε τότε η πλατεία ήταν κενή και στις γωνίες ήταν πάντα στιλβωτές ( λούστροι ) και καστανάδες που μας λείπουν τώρα. Και του είπε : << γιατί δεν σηκώθηκες όρθιος για να τιμήσεις τη σημαία μας. Δεν έχεις φιλότιμο κλπ >>. Ο άνθρωπος έμεινε βουβός, εγώ παρακολούθησα έντρομος και φοβερά συγκλονισμένος το τι έγινε. Μετά βλέπω τον καστανά ότι έγινε κατακόκκινος και άρχισε να τρέμει. Ήθελε να φωνάξει, αλλά βλέπω με έκπληξη ότι συγκρατείται, σκύβοντας το κεφάλι του άρχισε να κλαίει με λυγμούς. Όμως συνέρχεται γρήγορα σκουπίζει τα δάκρυα του και με πολλή δύναμη των χεριών του ( αυτά ήταν γερά ) στυλώνει το σώμα του δυνατά, σπρώχνει τον πάγκο του με τα κάστανα μπροστά και φωνάζει με όλη την ψυχή του, στο νεαρό αξιωματικό δυνατά <<πώς να σηκωθώ κύριε Της τα έδωσα της Πατρίδας και τα δύο>> και σηκώνει τα μπατζάκια του παντελονιού οπού φάνηκαν δύο πόδια κομμένα πάνω από το γόνατα. Και ξαναρχίζει να κλαίει. Ο κόσμος όπως και εγώ γύρω του κλαίει και χειροκροτεί, όμως περισσότερο απο όλους κλαίει ο νεαρός αξιωματικός.
Έχουν περάσει περίπου 60 χρόνια. Ποιος ξέρει τι γίνεται. Εκείνη τη στιγμή έγινε κάτι το αλησμόνητο, φοβερή σκηνή για Όσκαρ. Ο αξιωματικός σκύβει και αγκαλιάζει και φιλά τον καστανά, και στη συνέχεια στέκεται ευθυτενής μπροστά στον ήρωα και φέρνει το δεξί του χέρι στην άκρη του γείσου του πηλικίου του και τον χαιρετά στρατιωτικά. Του απονέμει <<τας κεκανονισμένας τιμάς>> που δεν μπόρεσε εκείνος τυπικά να αποδώσει στη σημαία μας, γιατί της χάρισε και τα δύο πόδια στα βορειοηπειρώτικα βουνά μας για να μπορεί να κυμματίζει σήμερα ψηλά η κυανόλευκη σημαία σε λεύτερη πατρίδα. Και οι άλλοι, οι πολλοί να μπορούν να πηγαίνουν με γρήγορο βήμα στις ειρηνικές απασχολήσεις τους, χωρίς να γνωρίζουν ότι περνούν μπροστά απο έναν ήρωα του αλβανικού μετώπου, τον Έλληνα ήρωα πολεμιστή, όποιο επάγγελμα και να χει. Άλλοι δεν μιλούν, άλλοι όμως ειρονεύονται.Γι αυτό οι νέες γενιές πρέπει να μάθουν, να διδαδαχθούν απο την οικογένεια και το Σχολείο για το Επος του 1940.
Για το καλό της Πατρίδας μας.
ΔΗΜΗΤΡΙΣ ΝΤΟΥΛΙΑΣ
ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ Π।Ν।εα
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Της τα έδωσα της Πατρίδος και τα δύο !"

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΕ Η ΣΥΜΠΑΙΓΝΙΑ ΤΟΥ «ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΝΑΝ»

Τι περιλαμβάνεται στο «Πρόσθετο Πρωτόκολλο στη Συνθήκη Εγκαθίδρυσης» του Σχεδίου Ανάν, για τις Αγγλικές Βάσεις και την Κυπριακή ΑΟΖ

Είναι σατανικός ο τρόπος που σκέπτονται οι ισχυροί, και ανάλογης ηθικής τα μέσα που μεταχειρίζονται για να επιτύχουν τους σκοπούς τους. Δεν μετάνιωσα ποτέ που ακολούθησα τη συμβουλή του Επίχαρμου «μέμνασ’ απιστείν» («να θυμάσαι να αμφιβάλλεις»), γράφοντας εδώ κατά καιρούς, «καλύτερα καχύποπτος παρά αφελής».
Υποτίθεται ότι το «Σχέδιο Ανάν» θα έδινε λύση στο χρονίζον ζήτημα του Κυπριακού, με αμοιβαίες παραχωρήσεις, που δεν θα έβλαπταν όμως σοβαρά τα συμφέροντα των Ελληνοκυπρίων. Στην Κύπρο, όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί της Βουλής -πλην του Τάσσου Παπαδόπουλου- είχαν ταχθεί αναφανδόν υπέρ του Σχεδίου, με τον κ. Χριστόφια να αλλάζει θέση μόνον όταν διαπίστωσε πως και οι οπαδοί του ΑΚΕΛ δεν επρόκειτο να το αποδεχθούν.
Στην Ελλάδα, υπήρξαν πολιτικοί που το υποστήριζαν τόσο ένθερμα, αλλά και με εκβιαστικά διλήμματα, που το μόνο που δεν μας είπαν ότι αν κατά το Δημοψήφισμα στην Κύπρο δεν γινόταν αποδεκτό, μπορεί και να μας… βομβάρδιζαν. Ευτυχώς, βρέθηκε ο Έλληνας πολιτικός που είπε το όχι και το Σχέδιο μ’ εκείνη του τη μορφή απορρίφθηκε.
Η έναρξη των πετρελαϊκών ερευνών στην ΑΟΖ της Κύπρου ξαναφέρνει το θέμα στην επικαιρότητα, και αποδεικνύεται ότι στο Σχέδιο Ανάν (που στην πραγματικότητα ο Ανάν ούτε που διάβασε τις 10.000 σελίδες του, διότι καταρτίσθηκε από τον λόρδο Χάνεϊ με τη σύμπραξη Κυπρίων συμπαθούντων την Βρετανία) παραχωρούσε ΑΟΖ και στις βρετανικές βάσεις.
Προσέξτε, τι περιλαμβάνεται στο «Πρόσθετο Πρωτόκολλο στη Συνθήκη Εγκαθίδρυσης» του Σχεδίου Ανάν, που αναφερόταν στις Αγγλικές Βάσεις: «Η Κύπρος δεν θα απαιτήσει, ως μέρος των χωρικών δάτων της, τα ύδατα μεταξύ των γραμμών οι οποίες περιγράφονται στην έκθεση που αναφέρεται στο Πρόσθετο Πρωτόκολλο …» (εννοεί τα ύδατα εμπρός στις Βάσεις) και ότι «το Ηνωμένο Βασίλειο θα συνεχίσει να απολάβει πλήρους και ανεμπόδιστης πρόσβασης για οποιοδήποτε σκοπό στα ύδατα μεταξύ των υδάτων τα οποία η Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία δεν θα διεκδικήσει…».
Η Κύπρος δηλαδή, δεχόταν τον καθορισμό «νέων συνόρων» (σύμφωνα με το κείμενο), τα οποία ούτε η ίδια θα καθόριζε, αλλά πρόσωπο που θα διόριζε η Βρετανία, μετά την αποδοχή του Σχεδίου. Και δεσμευόταν η Κύπρος να μη θέσει ενώπιον διεθνούς δικαστηρίου οποιαδήποτε αντίρρησή της, αποδεχόμενη πλήρως την χάραξη των συνόρων των βρετανικών βάσεων από την ίδια την Βρετανία!
Η Κύπρος επομένως, παραχωρούσε -και μάλιστα χωρίς κανένα απολύτως αντάλλαγμα- μέρος της ΑΟΖ της στην Βρετανία, και τώρα δεν θα μιλούσαμε για κυπριακές έρευνες, αλλά για κυπρο-βρετανο-τουρκικές! Κι αυτό διότι με το Σχέδιο Χάνεϊ, δεν θα μπορούσαν να γίνουν έρευνες χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των Τουρκοκυπρίων, δηλαδή της Άγκυρας.
Στους ιστορικούς του μέλλοντος ανατίθεται η αναζήτηση των κινήτρων με τα οποία οι πολιτικοί εκβίαζαν τον κυπριακό λαό να δεχθεί το Σχέδιο, και τον ελλαδικό να μη του συμπαρασταθεί. Δεν καταλάβαιναν τι έλεγαν ή καταλάβαιναν πολύ καλά;
Το θετικό στοιχείο της υπόθεσης είναι, ότι το ένστικτο των Ελλήνων -Ελλαδιτών και Κυπρίων- για μια ακόμη φορά οδήγησε στη σωστή απόφαση. Ο Τάσσος Παπαδόπουλος, μικρός στο μπόι, αποδείχθηκε τεράστιος στο πολιτικό και εθνικό ανάστημα. Με άξιο συμπαραστάτη του τότε, τον Βάσσο Λυσσαρίδη. Πόσο λείπουν από την ελλαδική πολιτική σκηνή!

ΠΗΓΕΣ : Ο Μακεδών
http://kostasxan.blogspot.com/2011/10/blog-post_8178.html 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΕ Η ΣΥΜΠΑΙΓΝΙΑ ΤΟΥ «ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΝΑΝ»"

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011

Φωτογραφίες από την έκθεση ζωγραφικής του Ν.Λυγερού στην Κύπρο

Φωτογραφίες από την έκθεση ζωγραφικής του Ν.Λυγερού στην Κύπρο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Φωτογραφίες από την έκθεση ζωγραφικής του Ν.Λυγερού στην Κύπρο"

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΛΕΥΚΟ 50%+1 ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ...

ΜΕ ΛΕΥΚΟ 50%+1 ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ...

ΤΟ ΞΕΡΑΤΕ ΑΥΤΟ?
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΚΡΥΒΟΥΝ ΕΠΙΜΕΛΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ?
ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΣΠΡΩΧΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΧΗ?
ΟΛΟΙ ΛΕΥΚΟ
....Τα ψηφοδέλτια τα διακρίνουμε σε έγκυρα, άκυρα και λευκά. Το κάθε ένα από αυτά τα ψηφοδέλτια έχει την δικιά του αρίθμηση κατά την εξαγωγή τους από την κάλπη. Τα έγκυρα εκφράζουν την επιλογή προτάσεων που δίδουν τα εκάστοτε πολιτικά κόμματα. Τα άκυρα εκφράζουν κάποια παραβίαση των παραπάνω αρχών και τέλος η λευκή ψήφος αποτελεί αρνητική ή ουδέτερη πολιτική τοποθέτηση απέναντι στις προτεινόμενες προτάσεις των κομμάτων.

Τι συμβαίνει στην περίπτωση που οι λευκές ψήφοι αποτελούν το 50% συν 1 του εκλογικού σώματος;

Όταν το 50% συν ένα του εκλογικού σώματος επιλέξει την λευκή ψήφο τότε υπάρχει πρόβλημα αντιπροσώπευσης και έκφρασης του κυρίαρχου λαού από τους υπάρχοντες πολιτικούς σχηματισμούς.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας με βάση την αρχή της Δεδηλωμένης (δήλωση της βούλησης του λαού), της Λαϊκής Κυριαρχίας και την αρχή της Ισότητας της ψήφου πρέπει να διαλύσει τους υπάρχοντες πολιτικούς σχηματισμούς, να ορίσει υπηρεσιακή κυβέρνηση και να δώσει εντολή σχηματισμού νέων πολιτικών σχηματισμών προκειμένου να εκφράσουν την λαϊκή βούληση.

Παράδειγμα: 1) Έστω ότι έχουμε τις Α,Β,Γ,Δ και Ε πέντε προτάσεις προς ψήφιση (η ψηφοφορία θα διεξαχθεί με βάσει ΠΔ 96/2007 το οποίο ισχύει και σήμερα) και υπάρχει το δικαίωμα της λευκής ψήφου από τους εκλογείς. Ο αριθμός των εκλογέων είναι εκατό (100) άτομα .

Από τα αποτελέσματα της ψηφοφορία προκύπτει ότι οι πενήντα ένας (51) ψήφισαν λευκό και 30 την Α πρόταση, 10 την Β, 5 την Γ , 2 την Δ, 1 την Ε και 1 άκυρο. Η πλειοψηφία των εκλογέων (51%) ψήφισε λευκό ( πλειοψηφικό σύστημα) και το λευκό αποτελεί συνειδητή επιλογή (και όχι αδιαφορία γιατί αυτή εκφράζεται από την αποχή ) που εκφράζει αρνητική ή ουδέτερη στάση τόσο απέναντι στις παραπάνω πέντε προτάσεις όσο και σε αυτούς που τις εκφράζουν. Τότε οι παραπάνω, αφού έχουν απολέσει την νομιμοποίηση τους να μιλούν εκ μέρους της πλειοψηφίας, πρέπει να αποσυρθούν (γιατί ανάλογη χρήσης έχουν και τα λευκά όταν έχουν μικρό ποσοστό, επίσης δεν υπάρχει εκπρόσωπος του λευκού) γιατί αυτό είναι το σαφές μήνυμα της λευκής ψήφου. Στη συνέχεια πρέπει να γίνουν ζυμώσεις, καταγραφή τάσεων και επιλογή (π.χ. δημοψηφίσματα) για το τι ζητάει η πλειοψηφία των εκλογέων και να διαμορφωθούν νέες προτάσεις που θα περικλείουν αυτές τις τάσεις της πλειοψηφίας Οι εκπρόσωποι αυτών των προτάσεων πρέπει να μπορούν να εκφράσουν την πλειοψηφία.

Παράδειγμα: 2) Σε σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Πρώτο Τμήμα) , που αφορά την υπόθεση Πασχαλίδη, Κουτμερίδη και Ζαχαράκη κατά Ελλάδος αρ. απόφασης: Ν Φ092.22-2512-1/1 10/4/2008 στο κεφάλαιο Εφαρμογή στην παρούσα υπόθεση και στην παράγραφο 32 αναφέρεται ΄΄ Περαιτέρω , το Δικαστήριο ...σώματος. Ειδικότερα, επιλέγοντας το λευκό ψηφοδέλτιο, ένα μέρος του εκλογικού σώματος της μείζονος εκλογικής περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας επιθυμούσε να εκφράσει την αποκήρυξη όλων των πολιτικών σχηματισμών.΄΄ Όλη η απόφαση στο www.nsk.gr/edad/ee474.pdf. Δηλαδή, σύμφωνα με τα παραπάνω, η λευκή ψήφος αποκηρύσσει όλα τα πολιτικά κόμματα. Όταν το ποσοστό της λευκής ψήφου υπερβαίνει το 50% συν 1 του εκλογικού σώματος τότε μήπως διαλύονται τα πολιτικά κόμματα;

Αν στο Σύνταγμα α.41 παρ. 1΄΄ ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δύναται να διαλύσει την Βουλή εάν αυτή ευρίσκεται εν προφανή δυσαρμονία με το λαϊκό αίσθημα...΄΄ στην άνω περίπτωση που σε μεγάλο ποσοστό (50% συν 1) του εκλογικού σώματος αποκηρύσσει, με την ψήφο του, τα πολιτικά κόμματα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ως ρυθμιστής του πολιτεύματος - αρχηγός της πολιτείας (α30 παρ.1 του Συντάγματος ) θα πρέπει να διαλύσει όλα τα κόμματα (αρχή της λαϊκής κυριαρχίας).

Στο α. 52 του Συντάγματος αναφέρει περί της ΄΄Γνήσια και ανόθευτη εκδήλωσης της λαϊκής κυριαρχίας΄΄ και αφορά την πληροφόρηση του λαού από τα ΜΜΕ. Ο λαός είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΤΟΣ για την δύναμη της λευκής ψήφου. Οι δημοσιογράφοι είναι επιλήσμονες των καθηκόντων τους έναντι στον ελληνικό λαό γιατί ο τελευταίος είναι εντελώς απληροφόρητος για την δύναμη της λευκής ψήφου.

Η λευκή ψήφος αποτελεί την μεγαλύτερη, δημοκρατικότερη και κυρίως ουσιαστικότερη μορφή διαμαρτυρίας στα δημοκρατικά καθεστώτα. Η λευκή ψήφος είναι πολιτική απόφαση που αποκηρύσσει το πολιτικό σκηνικό και στην εκλογική διαδικασία έχει την μορφή πολιτειακού δημοψηφίσματος.

Αν δεν ισχύουν τα παραπάνω, τι νόημα θα είχε η επιλογή της λευκής ψήφου από το εκλογικό σώμα και ποια θα ήταν η ουσία της στην εκλογική διαδικασία με βάσει των αρχών της δεδηλωμένης και της λαϊκής κυριαρχίας ; Μήπως ο πολίτης - εκλογεύς ασκώντας το ανώτερο δημοκρατικό του δικαίωμα, συμμετέχοντας με την ψήφο του στις εκλογές, επιλέγοντας λευκό ουσιαστικά η ψήφος του είναι υποδεέστερη και άνευ σημασία για το εκλογικό σώμα καταπατώντας την αρχή της ισότητας; Θα έπρεπε τότε να υπάρχουν μόνο τα έγκυρα και τα άκυρα ψηφοδέλτια που σημαίνει ότι θα έπρεπε υποχρεωτικά να υιοθετήσουμε μία από τις επιλογές που δίδουν τα πολιτικά κόμματα χωρίς δικαίωμα άλλης επιλογής, όπως γίνεται ουσιαστικά σήμερα γιατί ποτέ δεν άνοιξε η συζήτηση για τις δυνατότητες που προσφέρει στο εκλογικό σώμα η λευκή ψήφος. Το Σύνταγμα της Ελλάδος προστατεύει τον κυρίαρχο λαό και το Δημοκρατικό πολίτευμα και όχι το status quo (ηγεμονία) των πολιτικών κομμάτων και των υποψηφίων τους.

Στα δημοκρατικά πολιτεύματα λοιπόν έχει προβλεφθεί το πώς ο κυρίαρχος λαός έχει την δυνατότητα να απαλλαγεί από τους πολιτικούς σχηματισμούς και τους υποψηφίους αυτών βοηθώντας στην εξέλιξη του πολιτικού μας συστήματος. Αν οι τυχόν ομάδες πίεσης (Τράπεζες, Εκδότες, ΜΜΕ, Βιομήχανοι κ.ά.) έχουν βρεθεί πάνω από το πολιτικό σύστημα και αυτό εκτελεί εντολές τους πώς αλλιώς μπορεί ο κυρίαρχος λαός να απεγκλωβιστεί ειρηνικά από όλα αυτά; Όταν το πολιτικό σκηνικό συνολικά είναι κατώτερο σε πολιτικές, αξίες και ήθος από την κοινωνία δεν θα πρέπει να μπορεί να απαλλαγεί από αυτό ή θα πρέπει και η κοινωνία να γίνει σαν και αυτούς; Στη Δημοκρατία μόνο επιλέγεις; δεν μπορείς να απορρίπτεις;

Οι πολιτικοί σήμερα είναι αυτοί που ουσιαστικά ασκούν την νομοθετική, εκτελεστική και ελεγκτική εξουσία και όπως είναι φανερό, αν το πολιτικό σύστημα είναι σάπιο, δεν υπάρχει πιθανότητα τιμωρίας πολιτικών προσώπων ή επιχειρηματιών. Η λευκή ψήφος έχει την δυνατότητα να ΄΄καθαρίσει΄΄ το παρακμάζον πολιτικό σύστημα και να δώσει την δυνατότητα στον κυρίαρχο λαό να θέσει νέους κανόνες διακυβέρνησης.

Είναι ευκαιρία να διδάξουμε δημοκρατία όλο τον κόσμο και να τους αποδείξουμε ότι στη Δημοκρατία οι λαοί δεν εγκλωβίζονται σε ΄μέτριες΄ από το σύστημα προτεινόμενες επιλογές αλλά μπορούν να τις αποσύρουν και να αναζητούν αυτό που τους εκφράζει.



Εκπομπή για τη λευκή ψήφο δεν έχει γίνει ποτέ, γιατί;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΛΕΥΚΟ 50%+1 ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ..."

ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ,ΕΡΓΑΣΙΑ!


Του Σαράντου Καργάκου
Ιστορικού - Συγγραφέως

Το άρθρο έχει δημοσιευθεί στην εφημερίδα ΕΣΤΙΑ στις 16 Σεπτεμβρίου 2011

Στίς 8 Μαΐου1945, κατά τόν ἑορτασμό τῆς συμμαχικῆς νίκης ἐπί τῶν Γερμανῶν, ὁ ὀλίγων ἡμερῶν πρόεδρος τῶν Ἡνωμένων Πολιτειῶν Χάρρυ Τρούμαν ἀπηύθυνε πρός τόν ἀμερικανικό λαό ἕνα λιτό διάγγελμα. Μέσα σ᾽ αὐτό ὑπῆρχε μιά φράση πού τήν θεωρῶ σάν τήν καλύτερη συνταγή γιά νά θεραπευθοῦμε ἀπό τήν ἠθική καί οἰκονομική καχεξία πού μᾶς δέρνει ἐδῶ καί καιρό: «Ἐάν ἠδυνάμην νά σᾶς δώσω ἕν μόνον σύνθημα διά τούς ἐπερχομένους μῆνας, τοῦτο θά ἦτο: – ἐργασία, ἐργασία, ἐργασία»!
Πέρασα τέσσερεις φορές ἀπό τήν κατεχόμενη ἀπό τούς «ἀγανακτισμένους» Πλατεῖα Συντάγματος κι ἄντεξα τήν τσίκνα τῶν σουβλακίων, πού ὅπως στίς ἀρχαῖες θυσίες ἀναδιδόταν στόν οὐρανό ὡς δέηση γιά νά παρασχεθῆ ἡ πάντα ποθητή βοήθεια τῶν θεῶν. Ἄκουσα λόγους καί συνθήματα πολλά, κυρίως τά τελευταῖα τά εἶδα γραμμένα μέ μπογιά. Ἔτσι πού ἡ κάποτε μαγευτική πλατεία νά μοιάζει μέ γιδομάντρι μετά ἀπό ζωοκλοπή. Ἄκουσα, λοιπόν, καί διάβασα πολλά. Ἕνα δέν ἄκουσα: «Καί τώρα δουλειά». Δουλειές ὑπάρχουν, διάθεση γιά δουλειά δέν ὑπάρχει. Οὔτε καί εὑρετικό πνεῦμα –λόγω χαζοπαιδείας– γιά νά δημιουργήσει νέους τομεῖς ἐργασίας. Τά περισσότερα βιβλία μας τυπώνονται στήν Τουρκία, γιατί δέν προσέρχονται νέοι (Ἕλληνες ἐννοῶ) νά δουλέψουν στά ἑλληνικά τυπογραφεῖα καί βιβλιοδετεῖα. Σκληρή δουλειά, ἀλλά γενναία δουλειά πού ἀμείβεται ἱκανοποητικά.
Δυστυχῶς, ἕνας ἀριστερόστροφος προοδευτισμός, πού ἔγινε μόδα ἐδῶ καί πολύν καιρό, μᾶς ὁδήγησε σ᾽ ἕνα ἀριστοκρατικό σουσουδισμό. Ἔτσι γιά νά κρατήσουμε τά χέρια μας καθαρά ἀπό τό χῶμα καί τήν σκουριά, τά βρομίσαμε στήν… κλεψιά. Μοῦ προκαλεῖ πνιγμό νά βλέπω νέους πού θά μποροῦσαν νά στύβουν (ὀρθότερο στείβουν) πέτρες, νά ἐπιδίδονται στή ζητιανιά. Κι ὅμως –ἐπαναλαμβάνω– δουλειές ὑπάρχουν καί στίς πόλεις καί στά χωριά, ἀλλ᾽ αὐτές τίς κάνουν οἱ μέχρι χθές ξένοι σκλάβοι μας καί ἀπό πέρσι τά αὐριανά μας ἀφεντικά. Ἕνας τόπος δέν εἶναι κληρονομιά. Οἱ τόποι ἀνήκουν σ᾽ αὐτούς πού τούς δουλεύουν, σ᾽ αὐτούς πού τούς ποτίζουν μέ τόν ἱδρώτα τους.
Οἱ νέοι μας, γαλουχημένοι μέ τήν εὐτελῆ ἀρχή τοῦ «θέλω», φοβοῦνται νά χύσουν ἱδρώτα στή δουλειά, λές καί τό ἔκκριμα αὐτό εἶναι ἰχώρ, δηλαδή ὁ αἰθέριος χυμός πού ἔρρεε στίς φλέβες τῶν ἀρχαίων θεῶν. Δέν ξέρω τί διαβάζουν οἱ σύγχρονοι Ἀριστεροί. Ἐγώ πάντως θυμᾶμαι πώς, ὅταν ἤμουν βοηθός ἑνός ὄντως Ἀριστεροῦ ξυλουργοῦ – μέ δεκαετεῖς «σπουδές» στή φυλακή– στό ξυλουργεῖο τοῦ Φαλιέρου, μέ ξεθέωνε στή δουλειά. Κι ὅταν κάποτε ὕψωσα φωνή, αὐτός μοῦ «πασσάρισε» ἕνα βιβλιαράκι μέ ὑπογραμμισμένες δύο φράσεις: Τίς θυμᾶμαι: Λίγους μῆνες μετά τήν ἐπιτυχία τῆς μπολσεβικῆς ἐπαναστάσεως καί, ἐνῶ πλησίαζε ἡ Πρωτομαγιά, κάποιοι ρώτησαν τόν Λένιν: «Σύντροφε, πῶς θά τιμήσουμε φέτος τήν ἑορτή τῆς ἐργατιᾶς;». Κι ὁ Λένιν κοφτά: «Μέ δύο ὧρες πρόσθετη δουλειά»!
Σέ λίγο ἀρχίζει ὁ τρύγος. Δέν εἶδα ποτέ καμμία κινητοποίηση τῶν κομματικῶν νεολαιῶν γιά τό μάζεμα τῶν σταφυλιῶν. Μετά θά ἀρχίσει τό μάζεμα τῆς ἐλιᾶς. Δέν εἶδα ποτέ «νεολαίους» νά προσφέρουν χεῖρα βοηθείας στήν «πεινασμένη ἀγροτιά». Φορᾶνε μπλουζάκια μέ τήν ὄντως ὡραία μορφή τοῦ Τσέ Γκεβάρα, ἀλλά τούς διαφεύγει ὅτι αὐτός τόν καιρό τῆς συγκομιδῆς τοῦ ζαχαροκάλαμου ἔδινε πρῶτος τό «παρών» μέ τό εἰδικό κλαδευτήρι στό χέρι. Καί δούλευε ἀπό τή μέση καί πάνω γυμνός.
Οἱ βασιλεῖς στόν Ὅμηρο δέν τό ᾽χαν ἐντροπή νά εἶναι χειρώνακτες. Ὁ Ὀδυσσέας ἦταν καλός ξυλουργός καί ὁ πατέρας του Λαέρτης δέν τό ᾽χε ντροπή νά γίνει χοιροβοσκός. Ντροπή ἦταν κάποτε νά εἶσαι παράσιτος. Πάντως δέν λείπουν κάποια σημεῖα ἐλπίδας. Στή γειτονιά πού ζῶ ἄκουσα πρό ἡμερῶν λάλημα πετεινοῦ καί βέλασμα κατσίκας… Ὄχι ἀπό τήν τηλοψία. Τό Ἐλδοράδο δέν βρίσκεται στά ταμεῖα τοῦ Δ.Ν.Τ. Βρίσκεται στά χωράφια μας, βρίσκεται στόν κῆπο μας, ἀκόμη καί στίς βεράντες μας. Γέμισαν φέτος οἱ βεράντες τῶν σπιτιῶν μέ ντοματιές. Σέ λίγο θά θέσουμε σέ ἐφαρμογή καί τή συμβουλή τοῦ Μεταξᾶ: Θά φυτέψουμε στίς γλάστρες πατάτες…! Ἀπό αὐτά θά προκύψει ἡ σωτηρία καί ὄχι ἀπό τήν πολιτική τῆς πομφολυγοθηρίας.

http://www.sarantoskargakos.gr/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ,ΕΡΓΑΣΙΑ!"

Τότε στη γη κατοικούσαν γίγαντες.

Ελληνικά Μαθηματικά:
Είναι εκπληκτικό πόσες από τις σημαντικές εξελίξεις των μαθηματικών της σύγχρονης εποχής έχουν την προέλευση τους σε εργασίες που έγιναν δύο χιλιετηρίδες πριν, από τους αρχαίους Έλληνες. Όπως άρεσε να λέει ο διάσημος γεωμέτρης του Χάρβαρντ Τζούλιαν Λόουελ Κούλιτζ (Julian Lowell Coolidge), που έζησε στις αρχές του αιώνα μας: Τότε στη γη κατοικούσαν γίγαντες.
Εξ άλλου ότι γνωρίζομεν γύρω από το επιστημονικόν έργον της αρχαίας Ελλάδος αποδεικνύει ότι, ακόμη και αν οι Έλληνες ήντλησαν έκτος της μητρός πατρίδος τα στοιχεία της γνώσεως, ούτοι μετεσχημάτισαν ταύτα τόσον βαθέως και τα ανέπτυξαν περαιτέρω κατά τρόπον τόσον πρωτότυπον, ώστε δεν είναι δυνατόν ν’ αρνηθώμεν ότι ολόκληρος η επιστημονική των δημιουργία αποτελεί αποκλειστικήν και αναπαλλοτρίωτον πνευματικήν ιδιοκτησίαν των, τόσον μάλλον, καθ' όσον δεν υπάρχει εις το ελληνικόν πνεύμα κανένα ιδιαίτερον γνώρισμα ή γεγονός, πού να μη ευρίσκεται εις πλήρη συμφωνίαν προς ότι άλλο γνωρίζομεν γύρω από την ιδιοφυΐαν αυτής της προνομιούχου φυλής της φύσεως.  (G. Loria)
Το γεγονός ότι από όλους τους λαούς εκείνης της εποχής οι Έλληνες έκριναν ότι οι γεωμετρικές αλήθειες πρέπει να επαληθεύονται με λογική απόδειξη και όχι μόνο με πειραματικές μεθόδους, ονομάζεται πολλές φορές ελληνικό μυστήριο. Οι μελετητές έχουν προσπαθήσει να ερμηνεύσουν το ελληνικό μυστήριο και παρόλο που καμιά ερμηνεία δεν είναι από μόνη της ικανοποιητική. (Howard Eves)
Σε όλα τα ανατολικά μαθηματικά, δεν βρίσκουμε πουθενά νά έχει γίνει απόπειρα νά δοθεί αυτό πού ονομάζουμε απόδειξη. Δεν προβάλλανε καμιά επιχειρηματολογία, παρά μόνο δίνανε εντολές εφαρμογής ορισμένων κανόνων: «Κάμε έτσι, κάμε αυτό». Αγνοούμε με ποιόν τρόπο έβρισκαν τα θεωρήματα. Για παράδειγμα, πως φτάσανε οι Βαβυλώνιοι στο θεώρημα του Πυθαγόρα; Έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες για νά εξηγηθεί ο τρόπος με τον οποίο οι Αιγύπτιοι και οι Βαβυλώνιοι πορίζονταν τα εξαγόμενα τους. Όλες όμως οι ερμηνείες πού έχουν δοθεί είναι υποθετικής φύσης. Ολόκληρος ο ανατολικός τρόπος σκέψης φαίνεται εξαρχής παράξενος και διόλου ικανοποιητικός γι' αυτούς πού έχουν εκπαιδευτεί με την αυστηρά δομημένη συλλογιστική του Ευκλείδη. (Dirk J Stuik)
Η φιλοσοφική και επιστημονική σκέψη στη Δύση, εκπηγάζουν από την ίδια παρόρμηση. Αρχικά, τα δύο είδη σκέψης ταυτίζονταν. Η ώρα και των δύο έφτασε γύρω στην αλλαγή του έβδομου προς τον έκτο προχριστιανικό αιώνα, όταν το πνεύμα των αρχαίων Ελλήνων, «εκείνων των αληθινά υγιών» κατά τον Νίτσε, άρχισε να υπερβαίνει τις ως τότε πεποιθήσεις και να κοιτά γύρω του τόσο με κατάπληξη όσο και με διάθεση για έρευνα. Τα πρώτα ερωτήματα που έθεσε δεν αφορούσαν το νόημα του ανθρώπινου μοναχικού ή κοινωνικού βίου. Αφορούσαν τις ιδιότητες και τις απαρχές του εξωτερικού Κόσμου, αφορούσαν τη Φύση ως το σύνολο όσων αντιλαμβάνονται οι ανθρώπινες αισθήσεις. Όμως, το Ελληνικό πνεύμα συνέλαβε ή, πολύ περισσότερο, διείδε τη Φύση, οργανική ή ανόργανη, ως έμβιον Όλον, ως κινούμενο αρθρωτό Όλον, ως Σύμπαν. (Erwin Schrodinger)
H ελληνική γεωμετρία υπήρξε αυτό το αδιάφθορο πρότυπο, πρότυπο που προτείνεται όχι μόνο σε κάθε γνώση που αποβλέπει στην τελειότητα του αλλά και απαράμιλλο πρότυπο των τυπικών χαρακτηριστικών της ευρωπαϊκής νόησης…Αυτές οι κολόνες, αυτά τα κιονόκρανα, αυτά τα επιστύλια, αυτοί οι θριγκοί με τις υποδιαιρέσεις τους, και οι διακοσμήσεις που γέρνουν χωρίς ποτέ να φεύγουν από την θέση τους και την άρμοση τους, με κάνουν να σκέφτομαι εκείνες τις αρθρώσεις της καθαρής επιστήμης, όπως τις είχαν συλλάβει οι Έλληνες, ορισμούς, αξιώματα, προτάσεις, θεωρήματα, συμπεράσματα, πορίσματα, προβλήματα…Δηλαδή ορατή η μηχανή του πνεύματος. (Πωλ Βαλερύ)
Εκείνος, ο όποιος κατανοεί τον Αρχιμήδη και τον Απολλώνιον, θαυμάζει ολιγώτερον τας επινοήσεις των νεωτέρων μεγάλων ανδρών. (Leibniz)
Τα αρχαία ελληνικά μαθηματικά είναι αιώνια. Τον Αρχιμήδη θα τον θυμούνται όταν ο Αισχύλος θα έχει ξεχαστεί, γιατί οι γλώσσες πεθαίνουν, ενώ οι μαθηματικές αλήθειες είναι παντοτινές. Η «αθανασία» ίσως να είναι μία λέξη ανόητη, αλλά -αν σημαίνει κάτι- αυτό το διεκδικεί πολύ περισσότερο ο μαθηματικός, παρά οιοσδήποτε άλλος άνθρωπος. (J.H. Hardy)
ΠΗΓΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Τότε στη γη κατοικούσαν γίγαντες."
Related Posts with Thumbnails