Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2014

Η περίπτωση Φρ. Μοροζίνη και η καταστροφή του Παρθενώνα

Οι Ενετοί γνώριζαν την σπουδαιότητα του Μνημείου  Η περίπτωση Φρ. Μοροζίνη και η καταστροφή του Παρθενώνα Σε Ενετική καταγραφή εδώ δείχνει τον τρόπο βολής που κατέστρεψε το Μνημείο Η Απελευθέρωση της Πελοποννήσου     … Έτσι το 1685, διοικητής του Ενετικού στόλου προσέγγισε αρχικά την Κέρκυρα απ΄ όπου ενισχύθηκε με 2.000 Έλληνες εθελοντές. Τον ίδιο χρόνο κυρίευσε τη Λευκάδα.  Το Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας από τα βόρεια.1687 Στη συνέχεια αφού ενισχύθηκε και με νέες επικουρίες υπό τον Σουηδό στρατηγό Καίνιξμαρκ στράφηκε προς τα Κάστρα της Μεσσηνίας τα οποία το ένα μετά το άλλο τα κατέλαβε σταθμεύοντας στη Μεθώνη για πολεμικό συμβούλιο αφού και λεηλάτησε προηγουμένως το υπό των Τούρκων κάστρο της Κορώνης.  Το λάβαρο των Οθωμανών στην Κορώνη, το οποίο οι Βενετοί εξέθεσαν...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η περίπτωση Φρ. Μοροζίνη και η καταστροφή του Παρθενώνα"

Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2014

Η Γερμανία δεν διδαχθηκε τιποτα από την ήττα της στον Β΄ Παγκόσμιο

"Τι διδάχτηκε η Γερμανία από την ήττα της στον Β΄ Παγκόσμιο"; Τίποτα!-----   75 χρόνια πριν η Γερμανία αιματοκύλησε για δεύτερη φορά τον πλανήτη. --Ηττήθηκε αλλά το ερώτημα είναι αν τελικά έμαθε το μάθημά της. Οι ίδιοι οι Γερμανοί πιστεύουν πως ναι ,όπως θα διαβάσετε στο άρθρο που ακολουθεί. Οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι και ειδικά εμείς οι “νότιοι” που πολύ γρήγορα μετά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο συγχωρήσαμε αλλά να ξεχάσουμε δεν μπορούμε, δεν έχουμε την ίδια άποψη. Ο αρχισυντάκτης της DW στο άρθρο του υποστηρίζει ότι η Γερμανία διδάχτηκε από την ήττα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Κι ένα από τα διδάγματά ,γράφει , είναι ότι τάσσεται πάντα εναντίον του πολέμου! Του διαφεύγει μια σχετικά πρόσφατη ιστορική πραγματικότητα. Ο ρόλος που έπαιξε η χώρα του στην διάλυση της Γιουγκοσλαβίας ήταν καταλυτικός. Μπορεί να μην συμμετείχαν γερμανικά...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η Γερμανία δεν διδαχθηκε τιποτα από την ήττα της στον Β΄ Παγκόσμιο"

Ελεύθερη ελληνική γλώσσα

Του Νίκου Λυγερού Κατά τον Αριστοτέλη, Έλληνας είναι αυτός που έχει ελληνική παιδεία. Αν ακολουθήσουμε αυτό το νοητικό σχήμα, κατανοούμε πολύ εύκολα ότι οι διαφοροποιήσεις περί θρησκείας είναι πλέον ένα πρόσχημα. Η επιβολή της τουρκικής γλώσσας σε ελληνικό πληθυσμό επιχειρήθηκε και μέσω του σχεδίου Ανάν το 2004, αλλά απορρίφθηκε από τον κυπριακό λαό. Στη Θράκη τα πράγματα είναι διαφορετικά γιατί από τη αρχή η δειλία προκαλεί προβλήματα με επεκτάσεις. Καταντήσαμε να έχουμε Πομάκους να παρακολουθούν μαθήματα στην τουρκική γλώσσα που δεν κατέχουν διότι δεν είναι δική τους. Γι’ αυτό το λόγο και διεκδικούν ορθολογικά μια ελληνική παιδεία γιατί είναι Έλληνες εξ ορισμού σε θεσμικό πλαίσιο και είναι το πρέπον να ακολουθήσουν το αριστοτελικό πνεύμα περί παιδείας. Η ιδέα της ελευθερίας δεν εγκλωβίζεται στη γλώσσα και αγγίζει βέβαια και τη σκέψη. Με άλλα λόγια πρέπει να καταλάβουμε ότι οι πρόσφυγες που προέρχονται...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ελεύθερη ελληνική γλώσσα"

Η μαγευτική τέχνη του ψηφιδωτού

Η κατασκευή ενός ψηφιδωτού αντιγράφου είναι μια μοναδική εμπειρία δημιουργικότητας που δίνει χαρά και βαθιά ικανοποίηση σε όποιον καταπιάνεται με αυτήν. Τουλάχιστον έτσι πιστεύουμε όσοι ασχολούμαστε ερασιτεχνικά (ή και επαγγελματικά) με τα μυστικά της τέχνης του ψηφιδωτού, στο εργαστήριο ψηφιδωτού "ΨΗΦΙΔΩΝ ΓΝΩΣΙΣ" υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση του καθηγητή ψηφοθέτη Νίκου Τόλη. Ακολουθούν δύο παρουσιάσεις: η πρώτη δείχνει συνοπτικά τον τρόπο κατασκευής ενός ψηφιδωτού αντιγράφου με τον παραδοσιακό τρόπο της άμεσης ψηφοθέτησης σε προσωρινό υπόστρωμα και η δεύτερη είναι μια προσπάθεια παρουσίασης ψηφιδωτών έργων τέχνης από την αρχαιότητα μέχρι τη σημερινή εποχή. Το ψηφιδωτό είναι σχέδιο ή παράσταση για τη διακόσμηση δαπέδου, τοίχου ή οροφής, που σχηματίζεται με την συναρμολόγηση και συγκόλληση μικρών ποικιλόχρωμων κύβων (ψηφίδων)...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η μαγευτική τέχνη του ψηφιδωτού"

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

Το Μουσείο της Γενοκτονίας του Sydney

Του Νίκου Λυγερού Το Μουσείο της Γενοκτονίας του Sydney είναι ένα ζωντανό παράδειγμα του καθήκοντος κάθε λαού εκ μέρους των επιζώντων για τη μνήμη των θυμάτων ενός εγκλήματος κατά της Ανθρωπότητας. Η μουσειολογία του είναι πολύ μελετημένη για να υποστηρίζει χωρίς ποτέ να εκφυλίζει τον αποδεικτικό χαρακτήρα του όλου εγχειρήματος. Διότι ένα Μουσείο Γενοκτονίας δεν είναι ένα απλό μουσείο με την έννοια ότι έχει ν' αποδείξει ιστορικά γεγονότα που αμφισβητούνται από ακραία στοιχεία που δεν αποδέχονται ούτε τα μεγέθη ούτε την ύπαρξη ενός Ολοκαυτώματος. Έτσι κάθε στοιχείο, κάθε αντικείμενο είναι πλαισιωμένο από μια ιστορία που δίνει ιστορικότητα ακόμα και στην προθήκη του. Επίσης σε μακροσκοπικό επίπεδο όλη η δομή του Μουσείου της Γενοκτονίας είναι δημιουργημένη για να φέρει τον ανθρώπινο παρατηρητή στη θέση των ζωών των θυμάτων. Έτσι βλέπει βιωματικά μερικά θεμελιακά στοιχεία και τα θύματα χάνουν την ανωνυμία τους....
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Το Μουσείο της Γενοκτονίας του Sydney"

Η ρομποτική στην Παιδεία

Του Νίκου Λυγερού Η ρομποτική στην Παιδεία μπορεί να ξαφνιάσει την παραδοσιακή εκπαίδευση. Κι όμως η ρομποτική μπορεί να βοηθήσει έμπρακτα τα μαθήματα των μαθηματικών και της πληροφορικής. Επίσης σε συνδυασμό με την υπουργική απόφαση της υποχρεωτικής εκμάθησης του σκακιού στο δημοτικό, έχουμε μια ενίσχυση της ικανότητας να παρθούν στρατηγικές και ορθολογικές αποφάσεις. Και αυτό είναι καλό για την γενική νοητική ανάπτυξη του παιδιού. Έτσι η ρομποτική έρχεται λοιπόν να συμπληρώσει σε πρακτικό επίπεδο με άμεση ανάδραση όσον αφορά στις θεωρητικές γνώσεις. Επίσης σε επίπεδο μηχανολογικό, η ρομποτική έρχεται να δείξει τα απαραίτητα πρώτα βήματα για την κατασκευή ενός ρομπότ που περιλαμβάνει συνδεσμολογία, κινητήρα, αισθητήρες κλπ και βέβαια προγραμματισμό ακόμα και αν αυτός είναι βασικός, αφού χρησιμοποιείται βασικά μόνο για εικονική προσέγγιση. Έτσι η ρομποτική μπορεί να είναι ένα πολύ σοβαρό ενδιάμεσο για παιδιά...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η ρομποτική στην Παιδεία"

Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

Θρακικά στρατηγήματα

Του Νίκου Λυγερού Από τη Συνθήκη Αγίου Στεφάνου το 1878 που δημιούργησε τη Βουλγαρία, η Οθωμανική Αυτοκρατορία προσπαθεί μετά την ήττα της ενάντια στη Ρωσική Αυτοκρατορία, να επανέλθει στην περιοχή, για να έχει πρόσβαση στη Βοσνία και στην Αλβανία, έτσι ώστε να έχει τον έλεγχο στους πληθυσμούς που έχει εξισλαμίσει από την εποχή της κατοχής. Αυτό αποδεικνύεται ήδη από την μυστική αναφορά του Αλέξανδρου Καραθεοδωρή στον Σουλτάνο, για το Συνέδριο του Βερολίνου που θα καταλήξει στη Συνθήκη Βερολίνου. Αυτός ο στόχος έχει ως επίπτωση να θέλει να μετατρέψει μια θρησκευτική μειονότητα σε εθνική μειονότητα για να ενισχύσει το ρόλο της και να δικαιολογήσει την ύπαρξη του προξενείου που δεν έχει κανένα νόημα αφού δεν υπάρχουν υπήκοοι που να το έχουν ανάγκη. Η επισήμανση του προβλήματος δεν είναι ούτε υπερβολή ούτε λύση. Η κατάσταση δεν μπορεί να υποστηριχτεί μόνο και μόνο από το γεγονός ότι η Θράκη βρίσκεται στο σταυροδρόμι...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Θρακικά στρατηγήματα"

Απελλής - ο διασημότερος ζωγράφος της αρχαιότητας, (352-300 π.Χ)

Τζιοβάνι Μπατίστα Τιέπολο: "Ο Μ. Αλέξανδρος και η Καμπάσπη στο εργαστήριο του Απελλή" (1740) Σύμφωνα με τον Πλίνιο, ο Απελλής άκμασε κατά την περίοδο της 112ης Ολυμπιάδος δηλαδή μεταξύ του 332 και του 329. Η συνεργασία του με τον Πτολεμαίο Α’ της Αιγύπτου υποδηλώνει πως υπήρξε ενεργός τουλάχιστον μέχρι το -305, όταν ο Πτολεμαίος ανακηρύχθηκε βασιλιάς. Εκτιμάται ότι έζησε από το -352 έως το -300 περίπου. Καταγόταν από την ιωνική πόλη Κολοφώνα βόρεια της Εφέσου. Ο Απελλής υπήρξε αρχικά μαθητής του Εφόρου του Εφέσιου. Καθιερωμένος ήδη ζωγράφος έρχεται στη Σικυώνα. Σπουδάζει για 12 έτη στη Σικυώνια Σχολή Ζωγραφικής με δάσκαλο τον Πάμφιλο στον οποίο έδινε ένα τάλαντο το χρόνο. Λέγεται ότι μαθήτευσε και πλησίον του ζωγράφου Αμφιπολίτη. Στη διάρκεια της παραμονής του στη Σικυώνα, συνεργάζεται με τον ζωγράφο...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Απελλής - ο διασημότερος ζωγράφος της αρχαιότητας, (352-300 π.Χ)"

Όλοι έχουν πάθος με την άρχαια Έλληνική γλώσσα,έκτός από τούς Έλληνες

Μια Μεξικανή καθηγήτρια που έχει πάθος με την ελληνική γλώσσα Η ελληνική γλώσσα είναι "το πάθος και η χαρά" της και παρόλο που δεν γεννήθηκε με την "προίκα" του ελληνικού γλωσσικού πλούτου, η Ναταλία Μορελεόν επέλεξε τα ελληνικά για να τη συνοδεύουν στην καθημερινότητά της αλλά και στην επαγγελματική της ζωή.Καθηγήτρια νέων ελληνικών στο Εθνικό Αυτόνομο Πανεπιστήμιο στο Μεξικό (UNAM), η κ. Μορελεόν έχει μεταφράσει πολλούς Έλληνες ποιητές- τον Οδυσσέα Ελύτη, τον Γιάννη Ρίτσο, τον Γιώργο Σεφέρη, τον Κωνσταντίνο Καβάφη, τον Αντώνη Φωστιέρη, τον Μανώλη Πρατικάκη, τον Πέτρο Κασιμάτη, τον Κώστα Μόντη κ.ά. Αυτή την περίοδο ασχολείται αποκλειστικά με μία ανθολογία του Τίτου Πατρίκιου, με τον οποίο είναι φίλοι και εκτιμά ότι θα έχει ολοκληρώσει τη μετάφραση μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς.Ενδεικτικό της αγάπης της κ....
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Όλοι έχουν πάθος με την άρχαια Έλληνική γλώσσα,έκτός από τούς Έλληνες"

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

Κύριλλος και Μεθόδιος,ο Οικουμενικός Πατριάρχης και το «μακεδονικό έθνος»

Σκόπια. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαίος, έχει συμφωνήσει να γυρισθεί ταινία των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, στην οποία θα μιλά για το ‘μακεδονικό έθνος’ , χωρίς καμία αναφορά στη Βουλγαρία, σημειώνει το βουλγαρικό Φόκους, επικαλούμενο τη σκοπιανή εφημερίδα Βέτσερ. Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι Βούλγαροι ιστορικοί και εθνικιστές έχουν εξεγερθεί, μετά τη συνειδητοποίηση ότι ο Βαρθολομαίος έχει συμφωνήσει να κινηματογραφηθεί οι Κύριλλος και Μεθόδιος, αντιπροσωπεύοντας τους «Μακεδόνες» και όχι τους Βουλγάρους. Η παραγωγή της ταινίας είναι  από την τσεχική εθνική τηλεόραση και το στούντιο «Barrandov» της Πράγας και ο τίτλος της είναι «Κύριλλος και Μεθόδιος, Σλάβοι απόστολοι»- (βουλγαρικά: Кирил и Методий, славянските апостоли).  Οι Βούλγαροι ιστορικοί είναι εξαγριωμένοι...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Κύριλλος και Μεθόδιος,ο Οικουμενικός Πατριάρχης και το «μακεδονικό έθνος»"
Related Posts with Thumbnails