Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

Σκωτία: Γεμάτη Αρχαιοελληνικά Τοπωνύμια

Γνώριζα ήδη την εκδοχή πού θεωρεί ότι το όνομά της προέρχεται από την Ελληνική λέξη «σκότια χώρα» δηλαδή «σκοτεινή» χώρα, γεγονός πού είναι αληθές και απηχεί μία ανέκαθεν πραγματικότητα, εφ” όσον οι ομίχλες και οι συννεφιές είναι η συνηθισμένη μετεωρολογική της κατάσταση. Πέραν αυτού όμως, κανένα στοιχείο πού να παραπέμπει σε προφορικές παραδόσεις ή για ευρήματα αρχαίο-Ελληνικής παρουσίας στην Σκωτία σε ακαθόριστες χρονολογικά εποχές, δεν είχε υποπέσει στην αντίληψή μου, έως τότε… Ωστόσο, για κάποιον πού έχει «πονηρευτεί» ερευνητικά, τα πράγματα είναι πιο εύκολα και αυτό επιβεβαιώθηκε όταν, σε έναν αρκετά λεπτομερή χάρτη της Σκωτίας και ειδικότερα των δυτικών παραλίων της, εντόπισα μία ονομασία πού μοy φάνηκε «οικεία». Πρόκειται για μία παραθαλάσσια πόλη στα νοτιοδυτικά της Γλασκώβης πού ονομάζεται «Ayr», γεωγραφικά είναι...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Σκωτία: Γεμάτη Αρχαιοελληνικά Τοπωνύμια"

Δημιουργοί Μέλλοντος

Του Νίκου Λυγερού Έχουμε βαρεθεί τους πολιτικούς που συνεχώς μας εξηγούν ότι δεν γίνονται πολλά πράγματα λόγω της σκληρότητας της πραγματικότητας, διότι δεν ήταν ανάγκη να είναι υποψήφιοι. Ένας πολιτικός αξιολογείται μόνο με το έργο που παράγει κι όχι με αυτό που λέει ότι θα κάνει, γιατί στο τέλος θα μας πει ότι δεν μπόρεσε. Πρέπει να είναι ικανός να κάνει πράξεις που αλλάζουν την πραγματικότητα, επειδή έχει μέσα του ένα όραμα κι όχι απλώς όνειρα που έχει ο καθένας. Με την ΑΟΖ, τον ζεόλιθο, την καινοτομία δημιουργούμε το μέλλον της Ελλάδας ή μάλλον ακόμα καλύτερα επινοούμε την Ελλάδα του Μέλλοντος. Έτσι και οι πολιτικοί, που μας έχουν γεμίσει με το κενό της σκέψης τους, γιατί δεν έχουν ούτε καν φανταστεί ότι μπορούν να κάνουν κάτι και απλώς περιμένουν τυπικές απαντήσεις σε ανούσιες ερωτήσεις κι επερωτήσεις που δεν αλλάζουν τίποτα. Διότι η ουσία είναι να θέλεις ν’ αλλάξεις κάτι και πραγματικά δεν μπορείς ν’ αφήνεις...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Δημιουργοί Μέλλοντος"

Οι Κύπριοι εθελοντές στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο

Κύπριοι εθελοντές στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο ---   Αμέσως μόλις έφτασε η είδηση ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση με την Ιταλία, στην Κύπρο απλώθηκε ένα παραλήρημα ενθουσιασμού.--  Οι ελληνικές σημαίες, απαγορευμένες από το 1931, υψώθηκαν ξανά σε κάθε σημείο του νησιού. --Νέοι της Κύπρου κατέκλυσαν το ελληνικό Προξενείο της Λευκωσίας και την Αρχιεπισκοπή, για να στρατευθούν.  Έρανοι ξεκίνησαν παντού. Ακόμη και οι πιο φτωχοί συνεισέφεραν ό,τι τους είχε απομείνει. Μόνο η Κερύνεια πρόσφερε την αξία ενός αεροπλάνου. Υπολογίζεται σε 4.000 οι Κύπριοι που πήραν μέρος στην ελληνοϊταλική σύρραξη. (Ας σημειωθεί εδώ, ότι άλλες 30.000 Κυπρίων πολέμησαν σε διάφορα άλλα μέτωπα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου). Ο ενθουσιασμός τους παρέμεινε αμείωτος σε όλες τις δύσκολες στιγμές του πολέμου. Γράφει, τον Φεβρουάριο...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Οι Κύπριοι εθελοντές στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο "

Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2015

« Εκ κακού κόρακος, κακόν ωόν » !....

ΕΝΑ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΔΕΙΓΜΑ ΕΞΥΠΝΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.------ Αναφέρεται σε μιά εποχή 2500 χρόνων από σήμερα. Η Αποθέωση της Δικανικής Ρητορικής Τέχνης κατά την Αρχαιότητα..--  Ο Τεισίας ήταν μαθητής του φημισμένου εξίσου ρητοροδιδάσκαλου και πολιτικού Κόρακα, που είχε διακριθεί  τον πέμπτο αιώνα στις Συρακούσες, ως έξοχος δικανικός ρήτορας.  Χαρακτηριστική της ρητορικής δεινότητας των δύο ρητόρων, μαθητού και δάσκαλου ήταν η εξής ιστορία, που διηγούνταν στις Συρακούσες : Όταν ο Τεισίας ήταν νεαρός ακόμη, επισκέφθηκε τον Κόρακα και του ζήτησε να του μάθει την τέχνη της ρητορικής. Όμως επειδή ακόμη κι αν πουλούσε όλη του την περιουσία δεν θα έφτανε να πληρώσει  τα μισά δίδακτρα συμφώνησαν, ότι θα τον πλήρωνε, όμως, μόνο αν τον έκανε καλό ρήτορα και κέρδιζε την πρώτη του δίκη στο δικαστήριο. Ο Κόρακας δέχτηκε. Ο Τεισίας έγινε, μετά τετραετή διδασκαλία, εξαίρετος πράγματι ρήτορας,...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "« Εκ κακού κόρακος, κακόν ωόν » !...."

Η ΑΟΖ ως εργαλείο απελευθέρωσης

Του Νίκου Λυγερού Η ΑΟΖ δεν είναι μόνο μία οικονομική έννοια με την απλοϊκή προσέγγιση του θέματος. Δεν πρόκειται για μια λεπτομέρεια που χρησιμοποιούμε στον λόγο μας δίχως να σκεφτούμε τις επιπτώσεις για την πατρίδα μας. Η Κύπρος αποδεικνύει με τις θέσεις της και τις πράξεις ότι η ΑΟΖ είναι ένα εργαλείο απελευθέρωσης που ανήκει στην υψηλή στρατηγική. Το ίδιο ισχύει και για την Ελλάδα. Η ΑΟΖ είναι μία στρατηγική λύση σε οικονομικά προβλήματα αλλά όχι μόνο. Το πιο σπουδαίο είναι ότι η ΑΟΖ μας προσφέρει ανθεκτικότητα στην πατρίδα μας. Το να έχεις τη δεύτερη μεγαλύτερη ΑΟΖ της Μεσογείου, δεν είναι χωρίς σημασία και για τους συμμάχους και για τους εχθρούς. Διότι αυτό σημαίνει ότι έχεις μια γεωστρατηγική θέση και πρέπει να σε υπολογίσουν μ' έναν ή άλλον τρόπο. Η ΑΟΖ δεν δίνει μόνο μια θαλάσσια επιφάνεια στην Ελλάδα, αλλά μια θαλασσοστρατηγική εμβέλεια που δεν είχε ποτέ στην ιστορία της. Κι όσοι δεν το έχουν καταλάβει...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η ΑΟΖ ως εργαλείο απελευθέρωσης"

Διακόσια χρόνια επικίνδυνοι

Του Νίκου Λυγερού Αν οι δικοί μας ήταν τόσο επικίνδυνοι το 1821, ήταν γιατί δεν είχαν τίποτα να χάσουν, αφού είχαν επιλέξει το σωστό σύνθημα: ελευθερία ή θάνατος. Ενώ οι ραγιάδες έχουν να χάσουν τα πάντα, αφού έχουν συμβιβαστεί με τους πάντες. Και γι' αυτόν τον λόγο οι δικοί μας νίκησαν κι απελευθέρωσαν την πατρίδα μας. Ενώ οι άλλοι έχασαν ακόμα και την αξιοπρέπειά τους, αν αυτή είχε κάποιο νόημα. Μετά από διακόσια χρόνια μερικοί από εμάς αναρωτιούνται ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος τους. Ενώ τα πράγματα είναι απλά όταν δίνεις σημασία μόνο στο κλέος κι όχι στη φήμη, λόγω Ελληνισμού, η ελευθερία σου είναι το πρώτο κριτήριο. Έτσι οι πράξεις σου συμβαδίζουν με την πορεία της. Ο ελληνικός λαός δεν γουστάρει τη σκλαβοσύνη, μόνο που η κοινωνία με τη μάζα της θέλει μόνο την ευτυχία και γι' αυτόν τον λόγο βλέπουμε καθυστερήσεις στις εξελίξεις. Η ουσία όμως είναι μία, ο Ελληνισμός δεν ανέχεται τα Κατεχόμενα, όπου και να είναι....
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Διακόσια χρόνια επικίνδυνοι"

Εθνικά Χρονικά

Του Νίκου Λυγερού Δεν είμαστε εδώ για να εξασφαλίσουμε καρέκλες σε μερικούς που δεν έχουν ιδέα τι είναι τα εθνικά θέματα, διότι συνεχώς ασχολούνται με τοπικά και τοπικιστικά θέματα. Οι βουλευτές δεν είναι βοηθοί δημοτικών συμβουλίων που έχουν μικροπολιτικά συμφέροντα. Οι βουλευτές έχουν να παίξουν ένα ρόλο σε εθνικό επίπεδο, διότι αντιπροσωπεύουν τον ελληνικό λαό σε θεσμικό πλαίσιο. Και οι νόμοι για να είναι ανθρώπινοι πρέπει να ψηφισθούν από ανθρώπους που δεν είναι μαριονέτες και κομματόσκυλα που έχουμε σιχαθεί λόγω του κενού του λόγου τους. Αυτήν την περίοδο η Ελλάδα μπαίνει σιγά σιγά μέσα στο μέλλον της και αυτή η διαδικασία πρέπει να υποστηριχθεί επί του πρακτέου. Τα Εθνικά Χρονικά δεν γράφονται από τους πολιτικάντες, αλλά από τους ανθρώπους που έχουν πολιτική ευθύνη. Αυτούς τους ανθρώπους θέλει η Ελλάδα για να προχωρήσει και ν' αποκτήσει μια αξιόλογη θέση στη γεωπολιτική σκακιέρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γιατί είναι...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Εθνικά Χρονικά"

Η ανθρωπότητα εχει 4.300 Θεους

Η ανθρωπότητα βλέπει το Θεό με 4.300 τρόπους.--- Έχετε ποτέ αναρωτηθεί πόσες θρησκείες υπάρχουν στον κόσμο;--- Λοιπόν, σήμερα, υπάρχουν καταγεγραμμένες μόνο 4.300 θρησκείες, εκκλησίες, δόγματα ή  θρησκευτικές οργανώσεις που καλύπτουν  τα σχεδόν επτά δισεκατομμύρια ανθρώπων που ζουν στον πλανήτη.-- Βέβαια, δεν γνωρίζουμε πόσες θρησκείες υπήρξαν από την αρχαιότητα, γιατί πολλές εξαφανίστηκαν με την πάροδο του χρόνου, ίσως, γιατί δεν είχαν το πολεμικό σθένος έναντι των άλλων θρησκειών. Η Θρησκεία αποτελεί μια πολύ σημαντική πτυχή της παγκόσμιας κοινωνίας και  με μια σύντομη αναφορά, θα δούμε ότι ελάχιστες είναι αυτές που κυριαρχούν μαζικά στον ανθρώπινο πληθυσμό. Χριστιανοί: Το ένα τρίτο του πληθυσμού της Γης Ο Χριστιανισμός είναι η θρησκεία η οποία συγκεντρώνει, σήμερα, τους περισσότερους...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η ανθρωπότητα εχει 4.300 Θεους"

Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2015

Η οικονομική αξιοπιστία

Του Νίκου Λυγερού Η οικονομική αξιοπιστία είναι ένα από τα πιο σοβαρά θέματα για την πατρίδα μας, όχι μόνο σε σχέση με τους ξένους, όπως νομίζουν οι περισσότεροι αλλά και για μας τους ίδιους, αφού είναι ο μόνος τρόπος για να έχουμε μια υπόσταση. Το πρόβλημα βέβαια είναι ότι πάλι οι περισσότεροι θεωρούν ότι τα οικονομικά προβλήματα λύνονται με οικονομικό τρόπο. Έτσι έχουμε οικονομία στην διπλωματία μας κι οικονομία στη στρατηγική μας, με αποτέλεσμα να μην έχουμε πια ένα ξεκάθαρο όραμα σε εθνικό επίπεδο. Ενώ στην πραγματικότητα η οικονομική αξιοπιστία δεν οφείλεται στην οικονομία, αλλά στην ενέργεια και στη στρατηγική. Διότι χωρίς αυτά τα δύο θεμελιακά στοιχεία η οικονομία είναι μόνο ένα χρηματιστήριο, με άλλα λόγια και πιο λαϊκά, μία φούσκα. Έτσι η πατρίδα μας για να είναι αξιόπιστη και στα μάτια μας, δεν έχει ανάγκη από οικονομικές κομπίνες ή χρηματιστηριακά τεχνάσματα, αλλά από ενεργειακά στρατηγήματα. Και σ’ αυτόν...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η οικονομική αξιοπιστία"

ΕΚΤΑΚΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ.ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΕΝ ΟΨΕΙ ΝΕΑΣ ΚΡΙΣΗΣ

 ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ 2015 Στο καιρό του μνημονίου η Ελλαδα εχει ΚΡΙΣΗ!---  Ετσι γραφουμε εμεις την ιστορια,μια φωτογραφια χιλιες λεξεις.Εκτος αυτου η πληροτητα στα χιονοδρομικα κεντρα της Ελλαδας ηταν 100% Μα να μην διασκεδασουμε?Ασφαλως..Πνίξτε στα λουλούδια και στα ευρω τον καημό σας- --χιλιάδες ευρώ πεταμένα στα πόδια του καλλιτέχνη αοιδού...από τις 25 Ιανουαριου και μετά θα σας χρειαστούν .  ΕΛΕΟΣ.....αυτά βλέπω και λέω αυτός ο τόπος δεν θα αλλάξει ΠΟΤΕ.  Παρακμιακή φωτό εν όψει του 2015 που εμείς -όσοι- νομίζουμε θα είναι η αρχή μιας νέας εποχής. Πάει το γαρύφαλλο στ΄ αφτί, έγινε γαρύφαλλα στα πόδια κάθε καψούρη, που εξυψώνει την αγάπη του γεμίζοντας μια πίστα πανάκριβα κουρέλια...να διασκεδάσουμε δε λέω.....και αφού τον στρώσατε ας τον σκεπάζατε τουλάχιστον ως τα πάνω....»! Πηγή: http://www....
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΚΤΑΚΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ.ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΕΝ ΟΨΕΙ ΝΕΑΣ ΚΡΙΣΗΣ"

Με ξεκάθαρο το πλαίσιο

Του Νίκου Λυγερού Με ξεκάθαρο το πλαίσιο θα μπορούμε ν’ αξιολογήσουμε εντελώς ελεύθερα το πρόγραμμα του καθενός και τις ευθύνες του καθενός, χωρίς παρεμβάσεις που είναι πάντα τεχνητές. Διότι τα πράγματα είναι απλά, αφού όλοι γνωρίζουμε τα εθνικά μας συμφέροντα ως Ελλάδα. Έτσι θα δούμε ντόμπρα και σταράτα ποιος θα μιλήσει με ανοιχτό τρόπο κι όχι με λόγια μασημένα για την ελληνική ΑΟΖ, για τη θέσπισή της, για τις οριοθετήσεις, για τον ελληνικό ζεόλιθο και την άμεση αξιοποίησή του, για την ελληνική καινοτομία. Διότι αυτές οι έννοιες είναι πλέον χειροπιαστές και δεν χωρούν πια αμφισβήτηση. Η Ελλάδα τις έχει ανάγκη εδώ και καιρό κι είμαστε μόνο στην αρχή της συνειδητοποίησης της αξίας αυτών των θεμελιακών στοιχείων για την πατρίδα μας. Ο καθένας μπορεί να λέει ότι θα κάνει ό,τι θέλει, αυτό δεν μας πειράζει, αφού είμαστε στο πλαίσιο της δημοκρατίας κι έτσι λειτουργούμε εδώ και αιώνες, όταν δεν έχουμε βαρβαροκρατία. Αυτό...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Με ξεκάθαρο το πλαίσιο"

ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ

Όταν η Ελλάδα έφτιαχνε αεροπλάνα! Κι όμως υπήρξε τέτοια εποχή-ΒΙΝΤΕΟ--- Επιμέλεια Λ.ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ ---- Την φωτογραφία αυτή  εκπαιδευτικών αεροσκαφών Avro ''Tutor ''  της Ελληνική Αεροπορίας. στα Γιάννενα εντοπίσαμε στην σελίδα ''Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ'' στο FACEBOOK, σε ανάρτηση  του Stephan Dimos‎   που σημειώνει ότι είναι τραβηγμένη περίπου το 1938. Η ανάρτηση αυτή ήταν μια αφορμή για μια μικρή έρευνα από την οποία  βρήκαμε ότι πολλά από τα περίπου 90 βρετανικής κατασκευής Avro 621 Tutor που απέκτησε η χώρα μας  είχαν κατασκευαστεί στην Ελλάδα με ειδική άδεια ! Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία επέλεξε το Avro 621 Tutor ως βασικό εκπαιδευτικό αρχικής εκπαίδευσης στα πλαίσια του προγράμματος αναδιοργάνωσης της...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ"

ΔΡΟΜΟΙ ΜΕ ΑΙΓΥΠΤΙΩΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

(AΡΘΡΟ ΝΙΚΗΤΑΡΙΔΗ  ΣΕ «ΔΗΜΟΤΗ»)---           Έχοντας κυρίως ως πυξίδα  το ¨Οδωνυμικά¨ (εκδ. Δήμου Αθηναίων, 3 τόμοι, Αθήνα 1997), αλλά και το ¨Αθήνα - Πειραιάς - Προάστεια. Χάρτης - Οδηγός¨ (εκδ. Σ. Καπρανίδης & Ν. Φώτης Ο.Ε., Αθήνα 1984-85), καθώς και τη βοήθεια της εγκυκλοπαίδειας ¨Πάπυρος - Λαρούς - Μπριτάννικα¨, παρουσιαζουμε τους δρόμους που ανήκουν κυρίως στο Δήμο Αθηναίων και παρουσιάζουν αιγυπτιώτικο ενδιαφέρον, αφού οι ονομασίες τους είτε έχουν σχέση με την Αρχαία Αίγυπτο, είτε με το ελληνιστικό παρελθόν της, είτε πάλι άμεσα μ΄ εμάς τους Αιγυπτιώτες μέσω αρκετών συμπατριωτών μας, ιδίως ευεργετών. ΟΔΟΙ  Αγαθήμερου (Κάτω Πετράλωνα), Αλεξανδρινός συγγραφέας (3ος αι. μ.Χ.). Αβέρωφ (Αγ. Βαρβάρα, Αγ. Ανάργυροι, Αγ. Ι. Ρέντης, Αθήνα, Αιγάλεω, Αργυρούπολη, Δάφνη, Καματερό, Κερατσίνι, Κορυδαλλός, Μεταμόρφωση, Μοσχάτο, Ν. Ιωνία, Ν. Λιόσια, Πέραμα, Περιστέρι,...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΔΡΟΜΟΙ ΜΕ ΑΙΓΥΠΤΙΩΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ"

Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015

Ελλάδα, Ευρωζώνη και Ανθεκτικότητα

Του Νίκου Λυγερού Με την ένταξη της Λιθουανίας στην Ευρωζώνη, αυτή αποτελείται πια από 19 κράτη μέλη, πράγμα που σημαίνει πρακτικά ότι περισσότερο από τριακόσια εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Ευρώ ως νόμισμα. Επίσης η ένταξη στην Ευρωζώνη επιτρέπει στο κράτος μέλος να ανήκει στο Eurogroup. Κι ένα σημαντικό στοιχείο που είναι θεμελιακό για την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ότι δεν υπάρχουν καν επίσημες διαδικασίες που να προβλέπουν την απομάκρυνση ή την αποβολή από την Ευρωζώνη, διότι θεωρείται ως πυρήνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με άλλα λόγια, η Ευρωζώνη είναι μια ασφαλιστική δικλείδα. Κι αν κάποιος θέλει να φύγει πρέπει να φύγει κι από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό είναι καλό να το έχουμε στο νου μας, αφού αυτή την περίοδο θα εμφανιστούν ξαφνικά ευρωπαϊστές πολιτικοί που είναι άσχετοι με τα ευρωπαϊκά δεδομένα και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να μας εξηγήσουν ότι ανέκαθεν ήταν σε αυτό το πλαίσιο, απλώς ο ελληνικός λαός δεν...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ελλάδα, Ευρωζώνη και Ανθεκτικότητα"

ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΛΠΗ.

ΕΣΥ πού ΗΣΟΥΝ??----- Έχω βουλιάξει κι εγώ μές τη συλλογική κατήφεια, μες την κατάθλιψη...-- Φοβάμαι, ανησυχώ, θλίβομαι, αναρωτιέμαι για το μέλλον των παιδιών μου,για το γκρέμισμα των ονείρων μου και των μακρυχρόνιων προσπαθειών μου... Αλλά ακόμα και αυτά καλύπτονται από την βαθιά μου οργή... Πού ήμουν όλα αυτά τα χρόνια εγώ; Πού ήσουν όλα αυτά τα χρόνια εσύ, εαυτέ μου; Πού ήσουν όταν μας κοροϊδευαν, μας ξεπουλούσαν,μας πέταγαν τα πλαστικά όνειρα στη μούρη κι εσύ τα κυνηγούσες; Πού ήσουν όταν ο γιατρός σού ζητούσε το φακελλάκι για να σε κάνει καλά και αντί να τον καταγγείλεις, τον πλήρωνες αποκαλώντας τον"γιατρέ μου" Πού ήσουν όταν έβλεπες τους μεγαλοδικηγόρους να γίνονται μοντελάκια ζωής στην τηλεόραση και να κόπτονται για το κοινό καλό και το δίκαιο, δηλώνοντας 10,000 ευρώ εισόδημα... "Πόσο καλά τα λέει ο πούσ..." έλεγες Πού...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΛΠΗ."

Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2015

Tα ονόματα της Παναγίας

Tα τριακόσια ονόματα της Παναγίας.-------Η πίστη, η αγάπη, η γόνιμη σκέψη και η εφευρετικότητα καλλιτεχνών, λογίων, αλλά και του απλού πιστού λαού προς την Παναγία, έτσι όπως αποτυπώνεται στις επωνυμίες της σε όλη την χώρα Στων  Ελλήνων όλες τις κοινότητες στην εορτή της Παναγίας γίνονται μεγάλα πανηγύρια και μαζεύονται σ’ αυτά όλοι, από όπου κι αν ζουν, από κάθε μέρος του πλανήτη. Η πίστη, η αγάπη, η γόνιμη σκέψη και η εφευρετικότητα όχι μόνο των καλλιτεχνών και των λογίων, αλλά και του απλού πιστού λαού προς την Παναγία φαίνεται και από τις επωνυμίες που της έχουν δώσει, που ξεπερνούν  τις τριακόσιες και που μπορούν να χωριστούν σε οκτώ κατηγορίες. 1. Από την παράσταση της Παναγίας στην εικόνα. Τέτοια ονόματα είναι της Βρεφοκρατούσας, της Γλυκοφιλούσας, της Γαλακτοτροφούσας, της Πλατυτέρας των Ουρανών, της...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Tα ονόματα της Παναγίας"

Το δεύτερο άσμα του Ερωτόκριτου

Του Νίκου Λυγερού Το δεύτερο άσμα του Ερωτόκριτου δεν είναι απλώς η περιγραφή ενός κονταροχτυπήματος, αλλά κομμάτια της ιστορίας ενσωματωμένα με τρόπο αριστοτεχνικό μέσα στο μυθιστόρημα, πριν αυτό αποκτήσει τη σύγχρονη έννοιά του. Διότι το κονταροχτύπημα δεν είναι ιδιαίτερα απαραίτητο στην πλοκή της υπόθεσης, αλλά ανάλογα με τη γραφή του Θερβάντες, ο Κορνάρος αξιοποιεί κάθε περίπτωση, δημιουργεί την απαιτούμενη κατάσταση, για να διηγηθεί περισσότερα ακόμα, διότι στην ουσία ξεχειλίζει μέσα του μία εγκυκλοπαιδική τάση που θέλει να εξηγήσει κι όχι μόνο να καταγράψει. Χρησιμοποιεί τη μυθοπλασία για να ερευνήσει πτυχές της ιστορίας, όταν αυτή κινδυνεύει λόγω ενός κοινού και διαχρονικού εχθρού. Έτσι ενώ οι παραστάσεις και οι εκφράσεις που χαρακτηρίζουν την ερωτική ζωή των ιπποτών που συμμετέχουν σε υποτίθεται ένα κλασικό κονταροχτύπημα, βλέπουμε ήδη από τις περιγραφές των πανοπλιών, ότι ο Κορνάρος θέλει να μας πει περισσότερα...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Το δεύτερο άσμα του Ερωτόκριτου"
Related Posts with Thumbnails