



![]() Ο Υπολοχαγός Δημ.Καμπέρος ![]() Ο Ανθυπολοχαγός Παν. Νοταράς ![]() Ο Υπολοχαγός Μιχ. Μουτούσης Ο Εμμ. Αργυρόπουλος επί του Nieuport IV.G "Aλκυών" ![]() Bleriot 50 ίππων. ![]() Το Henry Farman "Δαίδαλος" | Το θαυμαστό όπλο των αιθέρων, η Πολεμική Αεροπορία, με το δυναμικό παρόν και το λαμπρό μέλλον, έχει να επιδείξει μια ένδοξη ιστορία που περιλαμβάνει συνεχείς αγώνες για την ελευθερία και την ανεξαρτησία της χώρας. Το 1911 η Ελληνική Κυβέρνηση ανέθεσε σε Γάλλους ειδικούς τη δημιουργία της Ελληνικής Αεροπορικής Υπηρεσίας. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας έξι συνολικά Αξιωματικοί στάλθηκαν στη Γαλλία για να εκπαιδευθούν ως χειριστές, ενώ παραγγέλθηκαν τα πρώτα στρατιωτικά αεροπλάνα στο γαλλικό οίκο Farman. Στις 8 Φεβρουαρίου 1912 πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα η πρώτη πτήση από τον αεροπόρο Εμμανουήλ Αργυρόπουλο με αεροπλάνο τύπου Nieuport 50 ίππων. Στη δεύτερη πτήση που εκτέλεσε ο Αργυρόπουλος την ίδια μέρα, πέταξε με τον τότε πρωθυπουργό της χώρας Ελευθέριο Βενιζέλο. Στις 13 Μαϊου 1912 ο Υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος πραγματοποίησε με το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο τύπου Henry Farman την πρώτη πτήση του στην Ελλάδα και στη συνέχεια συμμετείχε στα μεγάλα στρατιωτικά γυμνάσια. Τον Ιούνιο του ίδιου έτους και ενώ είχε αρχίσει ήδη να μελετάται η δημιουργία Ναυτικής Αεροπορικής Υπηρεσίας, ο Καμπέρος μετατρέποντας το πρώτο Henry Farman, στο οποίο είχε δοθεί το όνομα «Δαίδαλος», σε υδροπλάνο πέταξε με μέση ταχύτητα 110 χλμ. την ώρα, επιτυγχάνοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ. Την ίδια εποχή ένας άλλος πρωτοπόρος, ο Αλέξανδρος Καραμανλάκης, επιχειρώντας πτήση από το Παλαιό Φάληρο στην Πάτρα, με αεροπλάνο τύπου Bleriot 50 ίππων, πραγματοποίησε ανεπιτυχή αναγκαστική προσθαλάσσωση στον Κορινθιακό Κόλπο και βρήκε το θάνατο, ανοίγοντας το Πάνθεον των θυσιών της ελληνικής έποποιίας των αιθέρων. Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 1912 δημιουργήθηκε στη Λάρισα ο «Λόχος Αεροπόρων» από τέσσερις Έλληνες αξιωματικούς αεροπόρους. Η πρώτη πολεμική αεροπορική μονάδα ήταν γεγονός. Πηγ'η |
![]() Ο οπλαρχηγός Αναγνωσταράς στην μάχη στο Βαλτέτσι. |
«Αυτοί είναι μποστάν-κουρκουλούκ = σκιάχτρο στο χωράφι με τα καρπούζια, που είναι ανίκανο να διώξει ενεργητικά τους εχθρούς». Ανώνυμος Ίμβριος, για τους Έλληνες πολιτικούς.
Το χωριό Αγρίδια
Αρχές του 1994. Ο συνταξιούχος δάσκαλος Δανιήλ Δανιηλίδης από την Αλεξανδρούπολη, ζήτησε οικειοθελώς και αμισθί να τοποθετηθεί από το υπουργείο Παιδείας στην Ίμβρο, για να διδάξει στα τελευταία πέντε Ελληνόπουλα του νησιού τη γλώσσα και την ιστορία της πατρίδας μας. Η είδηση έκανε τον γύρο της Ελλάδος. Δεν μπόρεσε όμως η κακόμοιρη να φτάσει μέχρι τ’ αυτιά της ψυχής και της καρδιάς των ανθρώπων που κυβερνούσαν τότε την χώρα. Η μητέρα πατρίδα προ πολλού είχε εγκαταλείψει τους Ίμβριους στην αναισθησία της τουρκικής αδιαλλαξίας.
Τι ζήτησε ο δάσκαλος; Εξασφάλιση της διαμονής του και την προσωπική του ασφάλεια κατά την εκεί παραμονή του. Και προσέξτε παρακαλώ. Η απόφασή του αυτή δεν ήρθε να επισφραγίσει μια μοναχική ζωή ή μια ανεπιτυχή καριέρα. Εκτός από την οικογένειά του είχε δυο ανθούσες επιχειρήσεις. Το δράμα των προσφύγων και των μειονοτήτων το ήξερε από πρώτο χέρι. Από το 1964 μέχρι το 1971 υπηρέτησε σε σχολεία του Νομού Έβρου, χριστιανικά και μουσουλμανικά, καθώς και στα ελληνικά σχολεία της ομοσπονδιακής Γερμανίας.
Για την περίπτωση της Ίμβρου ο ίδιος θα πει: «Δεν είναι σωστό να αφήνουμε έρμαια των εποίκων τα Ελληνόπουλα. Δεν είναι μόνο η εκμάθηση της γλώσσας. Αν μάθεις γράμματα προχωράς. Δεν μένεις στάσιμος. Υπάρχει μέλλον. Κι αυτό μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για να μη φύγουν κι οι εναπομείναντες Έλληνες από την Ίμβρο ή γιατί όχι και για παλιννόστηση όσων έφυγαν».
Από τον ίδιο, το ιστορικό της εκπαίδευσης στο νησί.
Α. μέχρι το 1922 τα σχολεία είναι ελληνικά
Β. από το 1923 μέχρι το 1940 έγιναν ελληνοτουρκικά. Η συνθήκη της Λωζάνης έδινε την δυνατότητα στους Έλληνες να διευθύνουν οι ίδιοι τα σχολεία τους.
Γ. από το 1941 έως το 1964 έγιναν τουρκοελληνικά.
Δ. από το 1964 μέχρι σήμερα απαγορεύτηκε η διδασκαλία της ελληνικής βάσει (και καθ’ υπέρβαση και παραβίαση) του άρθρου 14 του Νόμου 1151/1927, ειδικού Νόμου περί νήσων.


ΓΝΩΜΕΣ ΙΜΒΡΙΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ
Έχουμε στοιχεία και αποδείξεις, που όταν η Ίμβρος εχάνετο, όταν οι ταπεινοί Ίμβριοι κατέφευγαν στις Ελληνικές Προξενικές Αρχές της Πόλης για σωτηρία και έλεος, αυτοί μας ειρωνεύοντο. Χρυσ. Ν. Χριστοφορίδης. Πρόεδρος Συλλόγου Ιμβρίων Αθηνών.
Κατ’ αρχήν δεν πρέπει να στηριχτούμε στην συμπαράσταση του Αθηναϊκού κράτους, το οποίο εστιάζει τα προβλήματα του Ελληνικού κράτους και Έθνους στο νέφος, την λειψυδρία και το Μετρό της Αθήνας και ουδέποτε ασχολήθηκε σοβαρά με το κατεπείγον και ζωτικό θέμα των νησιών Ίμβρος και Τένεδος. Βασίλης Θωμαΐδης. Πρόεδρος Εταιρείας Μελέτης Ίμβρου και Τενέδου.
Αυτοί είναι μποστάν-κουρκουλούκ = σκιάχτρο στο χωράφι με τα καρπούζια, που είναι ανίκανο να διώξει ενεργητικά τους εχθρούς. Ανώνυμος Ίμβριος, για τους Έλληνες πολιτικούς.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΑΠΟ:
Μέσα από τα χέρια των Σκοπιανών κατάφερε η Ελλάδα την τελευταία στιγμή να αρπάξει έναν σπάνιο καλυκωτό κρατήρα- προϊόν αρχαιοκαπηλίας από την Πιερία- που ανήκε σε ύποπτη αμερικανική συλλογή![]() |
Σημαία του ναυάρχου Ανδρέα Μιαούλη με οκτώ οριζόντιες γραμμές και κυανό σταυρό.Διαστ.: 1,10Χ1,50μ. |
Το ναρκωτικό που αναμένεται να σημαδέψει τον εικοστό πρώτο αιώνα δεν θα μπορούσε παρά να κατασκευάζεται και να διακινείται μέσω Ιντερνέτ. Όταν ο Ιμπραήμ με τον κεχαγιά του έστειλεν εις την Μεσσηνίαν διαταγήν να προσκυνήσουν, διότι άλλως, καθώς ηπείλει, «θ’ ακολουθήση φωτιά και τσεκούρι», ο Κολοκοτρώνης απήντησεν, «όχι από μέρος του, από μέρος του λαού της Μεσσηνίας» :
«Αυτό, όπου μας φοβερίζεις, να μας κόψης και κάψης τα καρποφόρα δένδρα μας, δεν είναι της πολεμικής έργον˙ διατί τα άψυχα δένδρα δεν εναντιώνονται εις κανένα· μόνον οι άνθρωποι, όπου εναντιώνονται έχουνε στρατεύματα και σκλαβώνουν· και έτσι είναι το δίκαιον του πολέμου˙ με τους ανθρώπους και όχι με τα άψυχα δένδρα˙ όχι τα κλαριά να μας κόψης, όχι τα δένδρα, όχι τα σπίτια, που μας έκαψες, μόνον πέτρα επάνω στην πέτρα να μη μείνη, εμείς δεν προσκυνούμεν· τι τα δένδρα μας αν τα κόψης και τα κάψης, την γην δεν θέλει την σηκώσης. Και η ίδια η γη, που τα έθρεψε, αυτή η ίδια η γη θα μένη δική μας και τα ματακάνει. Μόνον ένας Έλληνας να μείνη, πάντα πολεμούμε και μην ελπίζης, πως την γην μας θα την κάμης δική σου, βγάλτο από το νου σου».
«Απομνημονεύματα» Γεώργιος Τερτσέτης
Πηγή

Οι εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων συσσωρεύονται σε τρία σημεία τα οποία αποτελούνται από τις έννοιες της επιστήμης, της δημοκρατίας και του ολυμπισμού. Η κάθε μια από αυτές ασχολείται με το πνεύμα, το σύνολο των ανθρώπων και το σώμα. Και οι καινοτομίες δεν ανήκουν αποκλειστικά σε ένα μοναδικό τομέα όπως θα ήταν αναμενόμενο από την κοινή λογική. Διότι οι κινήσεις ζουν σε κάθε πλαίσιο.
Τα νοητικά σχήματα του πνεύματος δημιουργούν τα θεμέλια της σκέψης και οι επεκτάσεις τους τα όριά της. Οι δημοκρατικές αρχές ως βάση των ανθρωπίνων σχέσεων προσφέρουν την ελευθερία της άποψης. Έτσι και οι κινήσεις του σώματος ανοίγουν τους ορίζοντες του δεδομένου όσον αφορά στην πολυπλοκότητά του.
Όλες αυτές οι κινήσεις λειτουργούν μέσα στο χώρο της μνήμης και στηρίζονται πάνω στη διαχρονικότητα των αρχαίων ελληνικών αξιών. Ο συνδυασμός τους επιτρέπει το συναγωνισμό εκτός πολεμολογικού πλαισίου και επικεντρώνεται στην ιδέα και το ιδανικό της ειρήνης.
Επιπλέον ο κάθε τομέας έχει σχέση με την πολυπλοκότητα της πράξης. Στον τομέα του πνεύματος, η πολυπλοκότητα παρουσιάζεται ως δεδομένη και το ίδιο ισχύει και με τον τομέα της δημοκρατίας όταν αφορά μαζικά συστήματα. Στον ολυμπισμό δεν είναι όμως τόσο εμφανές. Ενώ στην πραγματικότητα, οι κανόνες που καθορίζουν ένα άθλημα προσφέρουν ταυτόχρονα ένα πεδίο στην ελευθερία και την καινοτομία. Ένα από τα ομορφότερα παραδείγματα είναι το άλμα εις ύψος με την εφεύρεση του Dick Fosbury.
Το κοινό στοιχείο των εφευρέσεων των αρχαίων Ελλήνων δεν είναι μόνο η αλήθεια, δηλαδή η μη λήθη, αλλά και η ομορφιά της. Δεν είναι μόνο η ομορφιά εκείνου που θυμάται μα η ομορφιά εκείνου που δεν ξεχνά. Είναι η ομορφιά της αντίστασης που μας χαρακτηρίζει. Αυτήν την κληρονομιά μας άφησαν οι προγόνοι μας. Αυτήν την κληρονομιά πρέπει ν’ αφήσουμε και στους απογόνους μας.

Για την υπεράσπιση μιας ιστορικής αλήθειας σχετικά με την ιστορία της Εθνικής Συνείδησης των Ελλήνων. Ἀραγε μας ονόμασαν οι άλλοι Έλληνες ή αυτοβαπτισθήκαμε εμείς με το όνομα Ἕλληνες;
|
