Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011

Αγαπάς την ελληνική γλώσσα; Τότε γιατί γράφεις αλαμπουρνέζικα;

Προτείνω, από δω και μπροςτα «Greeklish» να τα λέμε«Greek-kill-lish»ως φόρο τιμής στο καλό που κάνει αυτή η “trendy” γραφήστη γλώσσα των Ελλήνων!Κ. Π.Θα έχουν βέβαια προσέξει, όσοι από εμάς μπαίνουν συχνά στο διαδίκτυο, ότι σε αυτήν την ηλεκτρονική «κοινωνία» τείνει να καθιερωθεί η γραφή της ελληνικής γλώσσας με λατινικούς χαρακτήρες που φέρει το κακόηχο όνομα “greeklish”. Η ελληνική γλώσσα, όπως την ξέραμε και τη γράφαμε ως λαός αιώνες τώρα, οδεύει προς το μουσείο των απολιθωμάτων. Κι αυτό, διότι η χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του ίντερνετ αυξάνει συνεχώς, καθώς είναι, πλέον, απαραίτητο εργαλείο επικοινωνίας, ανταλλαγής απόψεων, μόρφωσης.Πώς ξεκίνησε, όμως, αυτή η μιμητική συνήθεια και γιατί διαδόθηκε τόσο πολύ; Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 που άρχισε η διάδοση του ίντερνετ (αρχικά στο εξωτερικό και κατόπιν και...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Αγαπάς την ελληνική γλώσσα; Τότε γιατί γράφεις αλαμπουρνέζικα;"

Ορέστης και Ηλέκτρα (Επεισόδιο 8)

Επεισόδιο 8: Η καταδίκη της Ηλέκτρας εις θάνατον και η επιλογή της Του Νίκου Λυγερού Μετάφραση από τα γαλλικά: Σάνη Καπράγκου Ακούγεται η φωνή της Χρυσοθέμιδος. Ηλέκτρα, Ηλέκτρα! Η Χρυσόθεμις μπαίνει στη σκηνή, τα χέρια της απλωμένα προς την Ηλέκτρα που στέκεται δεξιά.Χρυσόθεμις Ηλέκτρα, τελικά σε βρίσκω! Την παίρνει στην αγκαλιά της.Ηλέκτρα Τι συμβαίνει; Φαίνεσαι ταραγμένη!Χρυσόθεμις, υψώνοντας τα χέρια κατά τον τρόπο των μυκηναϊκών θεοτήτων. Μεγάλη συμφορά!Ηλέκτρα Μίλα! Μη φοβάσαι τίποτε! Μετά τον θάνατο του Ορέστη, τίποτε πια δεν μπορεί να με αγγίξει.Χρυσόθεμις Σε καταδίκασαν σε θάνατο! Σιωπή. Θα εκτελεστείς αύριο τα χαράματα.Ηλέκτρα Αυτό ήταν όλο; Χρόνος. Είσαι η μοναδική που μπορεί να την συγκινήσει ο θάνατός μου…Χρυσόθεμις Η κατάσταση είναι σοβαρή, Ηλέκτρα, μην είσαι κυνική. Δεν σέβεσαι ούτε τον θάνατο;Ηλέκτρα Δεν σέβομαι...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ορέστης και Ηλέκτρα (Επεισόδιο 8)"

Στέλιος Παναγή

Γεννήθηκε στη Λευκωσία στις 14 Αυγούστου 1977. Γονείς του η Αντρούλα Καλλή-Χατζηαντώνη και ο Καλλής Παναγή από την Κυθραία. Μετά την αποφοίτησή του από το Λύκειο Παλλουριώτισσας κατατάγηκε στην Εθνική Φρουρά. Υπηρετούσε στο 211 Τάγμα Πεζικού, που είναι υπεύθυνο για τα φυλάκια της πράσινης γραμμής στη δυτική περιοχή της Λευκωσίας. Στις 3 Ιουνίου 1996, ενώ υπηρετούσε σε προκεχωρημένο φυλάκιο στην πράσινη γραμμή, εισήλθε στη νεκρή ζώνη και εντελώς απρόκλητα πυροβολήθηκε άνανδρα από Τούρκο στρατιωτικό. Ενώ σφάδαζε από τους πόνους έτρεξαν προς βοήθειά του οι συνάδελφοί του. Όμως, οι Τούρκοι άρχισαν να πυροβολούν και εναντίον τους παρεμποδίζοντας τους να τον πλησιάσουν. Αφού πέρασαν 25 λεπτά, που ήταν μοιραία για τον άτυχο Στέλιο, άνδρες της Ειρηνευτικής Δύναμης τον πλησίασαν και τον μετέφεραν...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Στέλιος Παναγή"

ΘΕΩΝ Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΥΣ

Ο Θέων ο Αλεξανδρεύς (περ. 335 – περ. 405) ήταν ένας από τους τελευταίους μαθηματικούς, αστρονόμους και γραμματικούς της Ελληνιστικής Περιόδου, από την Αλεξάνδρεια.Ο Θέων υπήρξε ο τελευταίος διευθυντής της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας πριν την καταστροφή της, καθώς και του «Μουσείου» (πανεπιστημίου) της (Λεξικό της Σούδας, όπου αναφέρεται ως σύγχρονος του Πάππου), μέχρι που και το δεύτερο έπαψε να λειτουργεί με διαταγή του Αυτοκράτορα Θεοδοσίου το 391. Ο Θέων ήταν ο πατέρας της περίφημης μαθηματικού και νεοπλατωνικής φιλοσόφου Υπατίας.Το κορυφαίο επίτευγμα του Θέωνος μάλλον αποδείχθηκε η έκδοση από αυτόν των Στοιχείων του Ευκλείδη, περί το 364, από την οποία η Ανθρωπότητα μάθαινε Γεωμετρία επί 15 αιώνες, και ανατυπωνόταν μέχρι το 1814 — «παραμένει ακόμα ένα λαμπρό βοήθημα» κατά τη διατύπωση του Καρλ Σαγκάν. Ακόμα, ο Θέων συνέγραψε...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΘΕΩΝ Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΥΣ"

Θεόφιλος 1868 – 1934

Ο Θεόφιλος (Χατζημιχαήλ) είναι ο πιο γνωστός έλληνας λαϊκός ζωγράφος. Γεννήθηκε μεταξύ 1868 και 1871 στη Βαρειά Μυτιλήνης. Ήταν το μεγαλύτερο από τα οκτώ παιδιά του Γαβριήλ και της Πηνελόπης Χατζημιχαήλ. Ο πατέρας του ήταν τσαγκάρης και η μητέρα του κόρη αγιογράφου. Τα παιδικά του χρόνια ήταν δύσκολα, λόγω της ισχνής του κράσης, αλλά και της αριστεροχειρίας του. Ο αριστερόχειρας εκείνη την εποχή εθεωρείτο μειονεκτικό άτομο και προκαλούσε αρνητικά σχόλια στον περίγυρό του. Οι γονείς, αλλά και οι δάσκαλοί του προσπάθησαν με καταπιεστικό και συχνά βίαιο τρόπο να του αλλάξουν χέρι γραφής και να τον κάνουν δεξιόχειρα. Ο μικρός Θεόφιλος κλείστηκε στον κόσμο του και βρήκε αποκούμπι στη ζωγραφική. Πολύ νέος, ακόμη, δραπετεύει από τη Μυτιλήνη και φεύγει για τη Σμύρνη, την πόλη με τους χιλιάδες Έλληνες, που είναι το οικονομικό κέντρο...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Θεόφιλος 1868 – 1934"

ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ και ΒΟΕΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Ο Αρχιμήδης (-287 έως -212) ήταν αναμφισβήτητα ο μεγαλύτερος μαθηματικός της Αρχαιότητας και ένας από τους σημαντικότερους όλων των εποχών. Η συμβολή του στα μαθηματικά είναι ποικίλη. Πρωτίστως, επινόησε μεθόδους αντίστοιχες του ολοκληρωτικού λογισμού των Λάιμπνιτς και Νεύτωνα, βελτιώνοντας τις μεθόδους του Ευδόξου, τις οποίες εφάρμοσε για τον προσδιορισμό εμβαδών και όγκων διαφόρων σχημάτων. Δεύτερον ασχολήθηκε με τη θεωρητική και εφαρμοσμένη μηχανική, αλλά με την Αστρονομία στις οποίες είχε αξιόλογη συμβολή. Τέλος, άφησε διάφορα άλλα σημαντικά μαθηματικά κείμενα, συμπεριλαμβανομένης της περίφημης «Εφόδου». Είναι γνωστό, ότι ο Αρχιμήδης συνήθιζε να στέλνει επιστολές από τις Συρακούσες όπου ζούσε προς στους μαθηματικούς της Αλεξάνδρειας. Μερικές από αυτές τις επιστολές περιείχαν τις εκφωνήσεις νέων, δικών του, θεωρημάτων, αλλά...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ και ΒΟΕΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ"
Πηγή: http://www.lygeros.org/Dessins/7333....
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ " "

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΙ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ

Η κατηγορία κατά του Σωκράτους υπό του Μελήτου, Ανύτου και Λύκωνος έγινε το έτος – 399. Η δίκη/γραφή επεδόθη στον γραμματέα του άρχοντος βασιλέως και είχε ως εξής:ΑΔΙΚΕΙ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΟΥΣ Η ΠΟΛΙΣ ΝΟΜΙΖΕΙ ΘΕΟΥΣ ΟΥ ΝΟΜΙΖΩΝ, ΕΤΕΡΑ ΔΕ ΚΑΙΝΑ ΔΑΙΜΟΝΙΑ ΕΙΣΗΓΟΥΜΕΝΟΣ. ΑΔΙΚΕΙ ΔΕ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ ΔΙΑΦΘΕΙΡΩΝ. ΤΙΜΗΜΑ ΘΑΝΑΤΟΣ. Ο Μέλητος ανήκε στον δήμο Πιτθέος. Όταν κατηγόρησε τον Σωκράτη ήτο νεαρός και άσημος. Ο Σωκράτης με την λεπτή του ειρωνία περιπαίζει την απειρία του Μελήτου, ο οποίος δεν φρόντισε να μάθη τα της ανατροφής των νέων. Ο Μέλητος ήτο επίδοξος ποιητής, όπως και ο πατέρας του, πλην όμως αμφότεροι άσημοι και αδόκιμοι. Τον λόγο του Μελήτου λέγεται ότι τον έγραψε ο διάσημος Αθηναίος δεινός ρήτωρ και λογογράφος Πολυκράτης. Ο Άνυτος ήτο υιός του Ανθεμιώνος και επήρε άριστη παιδεία, ώστε οι Αθηναίοι τον ανεβίβασαν στα ύπατα αξιώματα της πολιτείας....
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΙ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ"

ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ

Δομίνικος, ο Έλληνας της Ανατολής ΟΔομίνικος Θεοτοκόπουλος υπήρξε μεγάλος ζωγράφος της εποχής του, αλλά και κάθε εποχής, αφού και σήμερα κατέχει ξεχωριστή θέση ανάμεσα στους μεγαλύτερους ζωγράφους σε διεθνή κλίμακα. Η τέχνη του αποτελεί αμάλγαμα βυζαντινής και ενετικής τεχνικής, ενώ παράλληλα ξεχώρισε για τη δική του, μοναδική τεχνοτροπία, η οποία στάθηκε πρότυπο αξεπέραστο για τις επόμενες γενιές καλλιτεχνών. Γεννήθηκε το 1541 στο Χάνδακα, σημερινό Ηράκλειο, της Κρήτης. Την εποχή εκείνη η Κρήτη, κάτω από τη Βενετική κατοχή, είχε μόλις απεμπλακεί από τον Γ΄ Βενετοτουρκικό πόλεμο με πολλές απώλειες και δυσάρεστες συνέπειες στην οικονομία και τη διοίκηση. Παρόλα αυτά, η Κρήτη σε όλη τη διάρκεια της Βενετοκρατίας και σε αντίθεση με τις τουρκοκρατούμενες περιοχές της Ελλάδας, υπήρξε κέντρο πολιτιστικής κίνησης και ανάπτυξης....
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ"

ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΧΡΥΣΟΥ ΤΩΝ ΗΠΑ, ΕΙΝΑΙ ….. ΜΗΔΕΝ!

Σε πραγματικα απίστευτο θρίλερ φένεται οτι θα εξελιχθεί η περιπτωση Στρος Καν. Συμφωνα με όσα αναφέρονται σήμερα, η FSB, δηλαδη οι ομοσπονδιακές υπηρεσίες ασφαλείας της Ρωσίας, ενημέρωσαν τον πρωθυπουργό Πούτιν ότι ο πρώην αρχηγος του ΔΝΤ συνελήφθη στις 14 Mαη και παραπέμπεται για σεξουαλικά εκγλήματα, επειδή είχε στην κατοχή του αποδείξεις οτι τα κρατικά αποθέματα χρυσού πού κανονικα θα έπρεπε να υπάρχουν και να φυλάσσονται στο…..Φόρτ Νοξ, των Ηνωμενων Πολιτειών , ΑΓΝΟΟΥΝΤΑΙ Η ΕΧΟΥΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΘΕΙ , άγνωστο απο πότε..!!!.. Οι διατύπωση των έντονων ανησυχιών του Στρος Καν είχαν αρχίσει ενα μηνα πριν την συλληψή του, καθως οι ΗΠΑ , σαν κύριος μετοχος του ΔΝΤ, ειχαν “ παγωσει” την παράδοση στο ΔΝΤ ποσότητας 191.3 τονους χρυσού οπως είχαν υποχρέωση να κάνουν μετα από την δευτερη τροποποίηση του καταστατικού λειτουργίας του...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΧΡΥΣΟΥ ΤΩΝ ΗΠΑ, ΕΙΝΑΙ ….. ΜΗΔΕΝ!"

Κοντομαρί Χανίων 2/6/1941

Στο Κοντοµαρί Χανίων διαπράχτηκε η πρώτη µαζική εκτέλεση αµάχων στην κατεχόµενη Ευρώπη. Την επόµενη µέρα µετά την τελική επικράτηση των δυνάµεων του Άξονα στη Μάχη τηςΚρήτης, οι στρατιώτες της ναζιστικής Γερµανίας προχωρούν, για αντίποινα στηνπρωτοφανή αντίσταση που αντιµετώπισαν από τις δυνάµεις Ελλήνων και Συµµάχων,στην εκτέλεση όλων των ανδρών του χωριού Κοντοµαρί Χανίων.Η Μάχη της Κρήτης υπήρξε ανελέητη και καταστροφική για τους Γερµανούς, οι οποίοιείχαν βαριές απώλειες, µε σηµαντικότερη συνέπεια την αχρήστευση ενός σηµαντικούόπλου της ναζιστικής πολεµικής µηχανής: τους αλεξιπτωτιστές, οι οποίοι αν και είχανπαίξει καθοριστικό ρόλο στην ναζιστική επιτυχία στην ευρωπαϊκή ήπειρο, στη µάχη της Κρήτης είχαν τέτοιες απώλειες που πλέον δεν ξαναχρησιµοποιήθηκε σε τέτοιο βαθµόµέχρι το τέλος του Β’ Παγκοσµίου Πολέµου। Οι Γερµανοί αποφάσισαν σκληρά αντίποιναστον τοπικό πληθυσµό και από την εποµένη της λήξης της µάχης, επιδόθηκαν...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Κοντομαρί Χανίων 2/6/1941"

Lygeros - Vincent Charcoal

Μελέτες και σκίτσα με κάρβουνο του Νίκου Λυγερού πάνω στο έργο του Vincent van GoghStudies and sketches with charcoal of N. Lygeros on the opus of Vincent van GoghEtudes et esquisses aux fusains de N. Lygeros sur l' opus de Vincent van GoghΠηγή έργων/Source/Origine: http://www.lygeros.org/VanGogh.htmlMusic: Erik Satie Gymnopédie No. 1 - Tzvi Erez, pianoMade by: Vicky Tsats...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Lygeros - Vincent Charcoal"

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Ορέστης και Ηλέκτρα (Επεισόδιο 7)

Επεισόδιο 7: Η μαιευτική του Παιδαγωγού και η αρχή του υπερκόσμου Του Νίκου Λυγερού Μετάφραση από τα γαλλικά: Σάνη Καπράγκου Ο Ορέστης κι ο Πυλάδης βρίσκονται στο κέντρο της σκηνής.Ορέστης, ενώ βλέπει τον Παιδαγωγό να φτάνει. Δάσκαλε! ΣτονΠυλάδη. Πυλάδη, ιδού ο δάσκαλός μου.Ο Παιδαγωγός μπαίνει από τη δεξιά πλευρά στηριζόμενος σ’ ένα ραβδί. Ο Ορέστης του πιάνει το χέρι κατά τον αρχαϊκό τρόπο.Παιδαγωγός Ο δάσκαλός σου γέρασε, Ορέστη. Κοπίασα για να σας συναντήσω.Πυλάδης, πιάνοντάς του κι εκείνος το χέρι. Σε περιμέναμε με ανυπομονησία.Ορέστης Μπορεί ο χρόνος να άφησε τα σημάδια του στο κορμί σου, μα το πνεύμα σου είναι ακόμη τόσο ζωντανό!Παιδαγωγός, χαμογελώντας. Επειδή οι ιδέες δεν ασπρίζουν, το δίχως άλλο.Ορέστης Μερικές παραμένουν αιωνίως μαύρες και αφήνουν βαθιά σημάδια στο στήθος.Παιδαγωγός Είσαι ακόμη αποφασισμένος να σκοτώσεις...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ορέστης και Ηλέκτρα (Επεισόδιο 7)"

Η απόλυτη παρακμή του πρώτου Μουσείου της χώρας

Κατάντια. Δεν υπάρχει άλλη λέξη για να περιγράψει κανείς την εγκατάλειψη του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, του σημαντικότερου μουσείου της χώρας. Την περασμένη Κυριακή λειτουργούσε το ένα έκτο των μουσειακών του χώρων. Ανάλογη (εξευτελιστική) εικόνα παρουσίαζε και πριν από δύο εβδομάδες, όπως μεταφέρουν οι αναγνώστες της εφημερίδας «Καθημερινή». Ανοιχτές οι 8 από τις 64 αίθουσες! Και το πωλητήριο κλειστό. Και η καθαριότητα των εξωτερικών χώρων και η περιποίηση του κήπου, στην καλή διάθεση των Φίλων του Μουσείου, που με δικά τους έξοδα πληρώνεται ο κηπουρός. Χιλιάδες τουρίστες κόβουν (κανονικό) εισιτήριο εντελώς ανυποψίαστοι για την κοροϊδία που τους περιμένει σε ένα μουσείο που υπολειτουργεί. Οταν συνειδητοποιούν τι ακριβώς συμβαίνει, εξαγριώνονται. «Αυτό που για κάθε Ελληνα ή ξένο επισκέπτη θα αποτελούσε, μαζί με την επίσκεψη...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η απόλυτη παρακμή του πρώτου Μουσείου της χώρας"

Πῶς οἱ Σοβιετικοὶ συνετέλεσαν στὴν Μικρασιατικὴ καταστροφή.

Ἀπὸ τὸν/τὴν Φιλονόη ἐκ τοῦ Πόντου Ἕνα ἄρθρον τοῦ Φιλίστορος ποὺ μᾶς δίδει περισσότερες λεπτομέρειες γιὰ τὴν δράσι καὶ τὴν στήριξι τῶν Ῥώσων στὸν στρατὸ τοῦ Κεμάλ. Ἕνα κομμάτι τῆς ἱστορίας ποὺ ἐμᾶς, τοὺς ἀπογόνους τῶν σφαγέντων καὶ ἐκδιωχθέντων, μᾶς πονᾶ λίγο περισσότερο. Ξυπνᾶ μνῆμες καὶ ξύνει πληγές… Πάντως, δὲν μποροῦμε νὰ κατηγοροῦμε μόνον τὸν Κεμάλ. Ὅλοι ἦταν συνεργοί του. Ὅλοι τὸν στήριξαν, τὸν ἐνίσχυσαν καὶ ὅλοι ἔκαναν τὰ στραβὰ μάτια στὶς σφαγές του. Γιὰ ἐμένα ὅλοι τους εἶναι συνεργοὶ καὶ συνυπεύθυνοι. Φιλονόη. O Ρωσικός κομμουνισμός ως ένας από τους βασικούς υπαίτιους της Μικρασιατικής καταστροφήςΈνας από τους βασικότερους συντελεστές της τελικής ήττας του Ελληνικού στρατού και της συνεπακόλουθης Μικρασιατικής Καταστροφής υπήρξε η σημαντική μπολσεβικική υλικοστρατιωτική βοήθεια που παρείχαν οι Ρώσοι κομμουνιστές στον...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Πῶς οἱ Σοβιετικοὶ συνετέλεσαν στὴν Μικρασιατικὴ καταστροφή."

ΤΟ ΠΙΟ ΑΣΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ Η ΠΙΟ ΑΥΣΤΗΡΗ ΤΙΜΩΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ

Ο Ηγεμόνας από τη Θάσο υπήρξε ένας επιτυχημένος συγγραφέας κωμωδιών ή, για να το πούμε πιο σωστά, παρωδιών. Δυστυχώς όμως, δεν έχει σωθεί κανένα έργο του. Όταν ανέβηκε το -413 στην Αθήνα το έργο του «Γιγαντομαχία», έφτασε στην πόλη η είδηση τής καταστροφικής ήττας τού αθηναϊκού στόλου στη Σικελία. Παρά το γεγονός, ότι όλοι στο κοινό είχαν έναν ή περισσότερους συγγενείς, που είχαν λάβει μέρος σε αυτή την άτυχη ναυτική εκστρατεία, παρέμειναν στο θέατρο και γέλασαν μέχρι δακρύων. Η παράσταση δεν διακόπηκε. Αθήναιος, Δειπν. 9,407Ποτέ ένας δραματουργός δεν απογοητεύτηκε τόσο πολύ όσο ο Αθηναίος Φρύνιχος, όταν ανέβηκε στο θέατρο η τραγωδία του «Μιλήτου Άλωσις» (για την άλωση τής πόλης από το Δαρείο, το -492). Το έργο αναφερόταν στην καταστροφή τής πόλης από τους Πέρσες δύο χρόνια πριν, και συγκίνησε τόσο πολύ το κοινό,...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΤΟ ΠΙΟ ΑΣΤΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ Η ΠΙΟ ΑΥΣΤΗΡΗ ΤΙΜΩΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ"

MICHAEL VENTRIS - ΜΑΙΚΛ ΒΕΝΤΡΙΣ

Μάικλ ΒέντριςΟ Μάικλ Βέντρις (Michael Ventris, 12 Ιουλίου 1922 - 6 Σεπτεμβρίου 1956) ήταν άγγλος αρχιτέκτονας και ο άνθρωπος που αποκρυπτογράφησε τη Γραμμική Β γραφή. Γιος ενός συνταγματάρχη του βρετανικού στρατού και της πολωνοβρετανίδας Άννα Ντοροθέα Γιάνας, γεννήθηκε στην Αγγλία και πέρασε τα παιδικά του χρόνια σε οικοτροφεία της Ελβετίας, όπου φάνηκε η κλίση του στην εκμάθηση γλωσσών και στο σκι. Μέχρι να γίνει εννέα χρονών είχε μάθει γαλλικά, γερμανικά, ελβετογερμανικά, αρχαία ελληνικά και λατινικά. Στην Αγγλία εισήχθη για τις γυμνασιακές του σπουδές στην Σχολή Στόου, όπου κέρδισε μια υποτροφία (1935-1939). Το 1936, σε ηλικία δεκατεσσάρων χρονών, έτυχε να ξεναγηθεί από τον Άρθουρ Έβανς σε μια έκθεση ελληνικής και μινωϊκής τέχνης. Εκεί κεντρίστηκε το ενδιαφέρον του από το γεγονός ότι η Γραμμική Β γραφή δεν είχε αποκρυπτογραφηθεί....
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "MICHAEL VENTRIS - ΜΑΙΚΛ ΒΕΝΤΡΙΣ"

Λύκαιον Όρος

Η Ιερά των Αρκάδων κορυφή Ο άμορφος σωρός των θραυσμένων λίθων και το σκάμμα στην κορυφή του βουνού είναι τα σπαράγματα/κατάλοιπα του πολύ γνωστού Βωμού και του Τεμένους του Λυκαίου Διός. Ένα υποτυπώδες κάλυμμα από μουσαμά εφησυχάζει τη συνείδηση των αρμοδίων που είναι ταγμένοι για την προστασία τους… (Ακολουθεί παρουσίαση του άγνωστου στους πολλούς αλλά τόσο σημαντικού Όρους της αρχαιότητας) Το όρος Λύκαιο (1421μ) βρίσκεται στα σύνορα σχεδόν των νομών Αρκαδίας και Μεσσηνίας, κοντά στη Μεγαλόπολη (30 χιλ.) και δεσπόζει με τον όγκο του στη δυτική πλευρά του λεκανοπέδιου της. Αρχίζει από την αριστερή όχθη του Αλφειού ποταμού και φτάνει σχεδόν κοντά στα παράλια του κόλπου της Κυπαρισσίας. Οι ντόπιοι το λένε σήμερα και Διαφόρτι δηλαδή "πέρασμα του Διός". Η ψηλότερη κορυφή του (Προφήτης Ηλίας) - χαρακτηριστικά κωνική όπως τα περισσότερα ελληνικά βουνά - είναι φωτεινότατη, κυριολεκτικά λουσμένη στο φως του Πελοποννησιακού...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Λύκαιον Όρος"

αναφορά Αρχαίων Ελλήνων στην Σφαίρα (μπάλα)

ΑΝΤΙΓΟΝΟΣΌταν είδε κάποιους από τους στρατιώτες του να παίζουν σφαίρα (μπάλα) φορώντας τους θώρακες και τα κράνη τους, ευχαριστήθηκε και κάλεσε τους επικεφαλής τους θέλοντας να τους συγχαρεί.Πλούταρχος - Βασιλέων Αποφθέγματα και Στρατηγών 182, Α5
Έπειτα αφού σιτίστηκαν με τροφή οι δούλες και αυτή, με σφαίρα (μπάλα) άρχισαν να παίζουν τ ακρόδεμν αποβαλούσαι.Όμηρος Ραψωδία ζ 100Αυτοί αφού σφαίρα (μπάλα) καλή στα χέρια πήραν, πορφυρή, που ο τεχνίτης Πόλυβος τους εποίησεν, ο ένας την έριχνε προς τα σκιόεντα νέφη κυρτωθείς οπίσω, Ο άλλος από την γη υψηλά αρθείς εύκολα την έπιανε, προτού με τα πόδια την οδό αγγίξει.Και αφού την σφαίρα (μπάλα) ευθύς άνω πετώντας δοκίμασαν, χόρεψαν έπειτα πάνω στην πολυτρόφα γη με συχνές εναλλαγές, και οι κούροι χειροκροτούσαν που ήσαν στον αγώνα, και πολύς θόρυβος ορθωνόταν.Όμηρος Ραψωδία θ 372πληροφορίες...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "αναφορά Αρχαίων Ελλήνων στην Σφαίρα (μπάλα)"

Lygeros - Vincent van Gogh

Μελέτες του Νίκου Λυγερού πάνω στο έργο του Vincent Van GoghStudies of N. Lygeros on the opus of Vincent Van GoghÉtudes de N. Lygeros sur l' opus de Vincent Van GoghΠηγή έργων/Source/Origine: http://www.lygeros.org/VanGogh.htmlΜουσική/Music: Don McLean - Vincent (Starry, Starry Night)Made by: Vicky Tsats...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Lygeros - Vincent van Gogh"

Αδαμάντιος Κοραής: Ο Μέγας Έλλην θρησκευτής, διδάσκαλος και διαφωτιστής των Ελλήνων

Ο Αδαμάντιος Κοραής γεννήθηκε το 1748 και πέθανε το 1833. Ήτο Μέγας διδάσκαλος του Ελληνικού Γένους, ιατρός, δεινός μελετητής της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, αλλά πάνω απ’ όλα υπήρξε κορυφαίος Έλλην θρησκευτής που δεν δίστασε να κατακεραυνώσει τους παπάδες των Γαλιλαίων και να καυτηριάσει την μισελληνική τους στάση. Αγωνίστηκε παρά τις απειλές των Γαλιλαίων υπέρ της Πατρώας Θρησκείας. Ο νεαρός Κοραής είχε την τύχη να σπουδάσει στο Παρίσι απ’ όπου κληρονόμησε την καυστικότητά του κατά της παχυλής αμαθείας των ρασοφορεμένων Γαλιλαίων. Μερικοί όμως εχθροί του Κοραή τον κατηγορούν ως άθεο ή ακόμη χειρότερα ως συμπαθούντα την ...αίρεση των Γαλιλαίων! Οποία ύβρις. Παρεξήγησαν την πρόθεση του μεγάλου διανοητού να επαναφέρει κοντά στους Πατρώους Θεούς ωρισμένους...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Αδαμάντιος Κοραής: Ο Μέγας Έλλην θρησκευτής, διδάσκαλος και διαφωτιστής των Ελλήνων"

Ερευνα έσπασε το μυστικό κώδικα του Πλάτωνα

Αποκάλυψε την «κρυμμένη» μουσική δομή, που δεν πιάνει ανθρώπινο αυτί.ΤΗΣ ΧΡΥΣΑΣ ΝΑΝΟΥΣτο δαιδαλώδες «σπήλαιο» των ιδεών του Πλάτωνα εισχώρησε Βρετανός ερευνητής, που κατάφερε να σπάσει ένα μυστικό μαθηματικό και μουσικό κώδικα, ο οποίος φαίνεται ότι κρυβόταν στα έργα του αρχαίου Ελληνα φιλοσόφου. «Ηταν σαν να ανοίγαμε έναν τάφο και να εντοπίζαμε μέσα του καινούργια έργα του Πλάτωνα», λέει ο δρ Τζέι Κένεντι, ιστορικός της Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.Η ύπαρξη κρυμμένων μηνυμάτων στα πλατωνικά κείμενα είχε συζητηθεί αρκετές φορές στους επιστημονικούς κύκλους, έλειπε όμως μία συγκροτημένη θεωρία που να αποδεικνύει την ύπαρξή τους. Ο Βρετανός επιστήμονας, τα συμπεράσματα του οποίου δημοσιεύτηκαν στην αμερικανική επιθεώρηση «Apeiron», αποκαλύπτει ότι ο Πλάτωνας χρησιμοποίησε μια διάταξη συμβόλων, εμπνευσμένη...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ερευνα έσπασε το μυστικό κώδικα του Πλάτωνα"
Related Posts with Thumbnails