Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

Η επιλεκτικότητα του κλινοπτιλόλιθου

Του Νίκου Λυγερού Όταν μιλούμε γενικά για ζεόλιθο, δεν κατανοούμε ότι υπάρχουν πολλές ποικιλίες και δεν έχουνε όλες τις ίδιες ιδιότητες. Υπάρχουν ζεόλιθοι που είναι όξινοι, άλλοι ουδέτεροι κι άλλοι αλκαλικοί. Γι’ αυτό τον λόγο, και ειδικά τώρα που θέλουμε να αναδείξουμε τις ιδιότητες που έχει ο ελληνικός φυσικός ζεόλιθος, πρέπει να εξετάζουμε ειδικά τις ιδιότητές του για να έχουμε μια γνήσια γνώση για τη χρήση του αλλά και για άλλες εφαρμογές. Μία από τις πιο σημαντικές διαφορές είναι η διαφορά μεταξύ των συνθετικών και των φυσικών ζεόλιθων. Αλλιώς υπάρχει περίπτωση από μη ειδικούς να προτείνουν εφαρμογές για τον έναν που να μην έχουν νόημα για τον άλλον. Αυτό, λοιπόν, που έχει σημασία είναι η επιστημονική ουσία που αφορά τον κλινοπτιλόλιθο. Ένα από τα βασικά και θεμελιακά στοιχεία του είναι η επιλεκτικότητά του όσον αφορά στα βαρέα μέταλλα αλλά και την Aμμωνία. Οι μελέτες έχουν γίνει για τις πιο κρίσιμες περιπτώσεις...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η επιλεκτικότητα του κλινοπτιλόλιθου"

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

Η μελέτη της καταγωγής ενός λαού

Μήπως έτσι εξηγούνται όλα; Πρώτη προσέγγιση...--- Του Στέλιου Συρμόγλου-- Η μελέτη της καταγωγής ενός λαού έχει επιστημονικό ενδιαφέρον, αλλά και πρακτικό. Το πρακτικό συνίσταται στη δημιουργία των θεσμών της δημόσιας ζωής, που τον εκφράζουν καλύτερα. -- Διότι μόνο τότε θα εξασφαλισθεί η απρόσκοπτη και οργανική ανάπτυξη των ικανοτήτων του. Αν από παρανόηση του επιβληθούν θεσμοί που δεν ταιριάζουν με τα βαθύτερα ορμέμφυτά του, ο κοινωνικός του βίος θα είναι συνεχώς ασταθής, διότι δεν θα βρίσκει σ' αυτούς την ικανοποίηση που ζητά η ψυχή του και το πνεύμα του. Δεν είναι εύκολο, ωστόσο, να αγαγνωρίσουμε με την πρώτη ματιά την ιδιοπροσωπία ενός λαού. Ακόμη κι όταν έχουμε άφθονα ιστορικά στοιχεία στη διάθεσή μας. Κι αυτό, διότι τα ίδια τα ιστορικά στοιχεία μπορεί να παρερμηνευθούν από άγνοια ή από πρόθεση. Ακόμη και στον...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η μελέτη της καταγωγής ενός λαού"

ΥΜΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

H «ασπίδα του Αχιλλέα» είναι η ασπίδα που χρησιμοποίησε ο Αχιλλέας για να πολεμήσει τον Έκτορα. Ο Ομηρος αφιερώνει στην ασπίδα του Αχιλλέα τουλάχιστον 134 στίχους στην Ιλιάδα, το απόσπασμα της οποίας είχαν ονομάσει οι αρχαίοι «οπλοποιία». Στο έπος, ο Αχιλλέας έχει χάσει την πανοπλία του, μετά το δανεισμό της στον σύντροφό του, τον Πάτροκλο. Ο Πάτροκλος έχει σκοτωθεί στη μάχη από τον Έκτορα ο οποίος πήρε τα όπλα του ως λάφυρα. Η μητέρα του Αχιλλέα, η Θέτις ζητάει από το θεό Ήφαιστο να σφυρηλατήσει μια καινούργια πανοπλία για τον γιο της. O Αχιλλέας, γιος του Πηλέα και της Νηρηίδας Θέτιδας, ήταν ο πιο ικανός και άξιος πολεμιστής από τους Αχαιούς ήρωες. Η προσπάθεια της μητέρας του να τον κρατήσει μακριά από τον πόλεμο, στέλνοντάς τον στη Σκύρο, αποδείχτηκε άκαρπη. Αν και δεν είχε δεσμευτεί με όρκο, ο Αχιλλέας αποφασίζει να ακολουθήσει...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΥΜΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ "

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

Ο πολιτειακός θεσμός της αισυμνητείας στην Αρχαία Ελλάδα

Ειδικότερα, έξαρση αισυμνητείας παρατηρήθηκε μετά την περίοδο παρακμής του έπους και την εμφάνιση της λυρικής ποίησης με εκπροσώπους τότε τους, Αρχίλοχο, Τυρταίο, Σόλωνα, Θεόγνι, Αρίωνα, Τέρπανδρο, Άλκμαν, Στησίχωρο, Πράξιλλο, Τελέσιλα, Φωκυλίδη, Μίμνερμο, Σαπφώ, κλπ, οι οποίοι και κατέγραψαν μέσα στα έργα τους εμπειρίες ιστορικών γεγονότων του καιρού τους. Τού Τηλέμαχου Τσελεπίδη  Από: http://www.istorikathemata.com/2011/04/blog-post_04.html Οι αρχαίοι μας πρόγονοι, σε δημοκρατικό καθεστώς, όταν η πόλη (κράτος) κινδύνευε από εξωτερικούς εχθρούς, από εσωτερικές ταραχές και είχε ανυπέρβλητα οικονομικά αδιέξοδα, όταν δοκιμάζονταν από πολιτική διχοστασία κι αστάθεια, όταν οι κοινωνικές συγκρούσεις, η αναρχία και οι αντιξοότητες...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ο πολιτειακός θεσμός της αισυμνητείας στην Αρχαία Ελλάδα "

«Εις οιωνός άριστος,αμύνεσθαι περί πάτρης» Όμηρος

  Τι έλεγαν οι Αρχαίοι για την Πατρίδα;-----  «Θνήσκε υπέρ πατρίδος» Δελφικά Παραγγέλματα-----   «Εις οιωνός άριστος,αμύνεσθαι περί πάτρης» Όμηρος. Ένας είναι ο άριστος χρησμός, να αμύνεσαι για την πατρίδα.-------   «Ουδέν γλύκιον πατρίδος» Όμηρος. Τίποτε γλυκύτερο από την πατρίδα.-----   «Η αγάπη που έχει κανείς για την πατρίδα του, προέρχεται από την αγάπη που ένοιωσε για την μητέρα του στην παιδική του ηλικία» Πυθαγόρας.   «Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίων Μαραθώνι χρυσοφόρων Μήδων εστόρεσαν δύναμιν» Σιμωνίδης ο Κείος. Οι Αθηναίοι , μαχόμενοι στην πρώτη γραμμή υπέρ των Ελλήνων, των χρυσοφόρων Μήδων την δύναμη κατέβαλαν.   «Ώ ξειν’αγγέλλειν Λακεδαιμονίοις ότι τήδε κείμεθα τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι» Σιμωνίδης ο Κείος.   «Ει το καλώς θνήσκειν αρετής μέρος εστί μέγιστο, ημίν...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "«Εις οιωνός άριστος,αμύνεσθαι περί πάτρης» Όμηρος"

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2013

Το κυνήγι του χρήματος είναι αρρώστια

Ο πλούτος   Η λέξη προέρχεται από το ρήμα πίμπλημι=γεμίζω και πίμπλαμαι=είμαι γεμάτος. Θέμα του ρήματος,  πλη-. Παράγωγα: πλήρης, πλήθος, πλούτος.--- Πλούτος σημαίνει  αφθονία αγαθών.-- Πλούσιος είναι όποιος  έχει αφθονία υλικών αγαθών. Στην αρχαιότητα πλούσιος εθεωρείτο όποιος είχε ζώα αρχικά, κατόπιν ζώα και κτήματα, και όταν οι κοινωνικές ισορροπίες διασαλεύτηκαν στον πλούτο μετρούσαν και οι δούλοι. Στην Οδύσσεια (ρ 422-423)  ο  Οδυσσέας όταν θέλει να πείσει ότι ήταν κάποιος επιφανής, πλούσιος  άρχοντας λέει σε δακτυλικό εξάμετρο: “και σκλάβους είχα αμέτρητους κι άλλα αγαθά περίσσα, πόχουν αυτοί που καλοζούν, κι υπέρπλουτους τους λένε”. Στον μεσαίωνα πλούσιος ήταν όποιος είχε γη.-- Στους νεότερους χρόνους που επικράτησε το εμποροκρατικό σύστημα (μετό τον 15ο αιώνα) πλούτος...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Το κυνήγι του χρήματος είναι αρρώστια "

Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

Η δικαίωση της Ερείκουσσας

Του Νίκου Λυγερού Με την ένταξη στο ΕΣΠΑ του λιμανιού της Ερείκουσσας προχωρά ένα βήμα παραπέρα το θέμα της ΑΟΖ στα Διαπόντια Νησιά και αυτή η επιτυχία πρέπει να θεωρηθεί ως απόδειξη της αποτελεσματικότητας των κατοίκων της Ερείκουσσας που ενώ αντιμετώπιζαν συνεχώς εμπόδια δεν σταμάτησαν ποτέ τον αγώνα τους. Για να γίνει πιο κατανοητό το θέμα αρκεί να εξετάσουμε ένα χάρτη με διαγράμματα Voronoi για να αντιληφθούμε ότι οι γενικευμένες κυψέλες Voronoi των Διαποντίων Νησιών είναι πολύ μεγαλύτερες σε εμβαδόν από την ίδια την Κέρκυρα. Κατά συνέπεια το πλαίσιο της ΑΟΖ ενισχύει το πεδίο δράσης των Νησιών. Έτσι πρέπει να λειτουργήσουμε δυναμικά όσον αφορά στην οικονομική τους δραστηριότητα. Σε αυτό το πεδίο δράσης εντάσσεται και το πεδίο μάχης του λιμανιού και όλα τα εμπόδια που καταφέραμε να ξεπεράσουμε δίχως να δίνουμε σημασία στις τοπικιστικές προσεγγίσεις, αφού αποδείξαμε ότι το λιμάνι της Ερείκουσσας και η αξιοποίησή...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η δικαίωση της Ερείκουσσας"

Η έννοια του έθνους στην αρχαιότητα

Η ΚΑΤΑΡΡΙΨΗ ΤΩΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΩΝ Η έννοια του έθνους στην αρχαιότητα Πολλοί είναι λοιπόν αυτοί -κι ανάμεσά τους και αρκετοί «μορφωμένοι»- που υποστηρίζουν πως δεν υπήρχε το έθνος ως έννοια στους αρχαίους Έλληνες. Ένα ακλόνητο «επιχείρημα» είναι πως ο χώρος της Ελλάδος ήταν χωρισμένος σε πόλεις-κράτη που ενίοτε πολεμούσαν το ένα το άλλο. Δυστυχώς όμως γι’ αυτούς, τους διαψεύδει η ίδια η ιστορία… Παρ’ ότι η έννοια «εθνικό κράτος» και όχι απλά έθνος άρχισε να σχηματοποιείται, έτσι όπως την γνωρίζουμε σήμερα, κυρίως από τον 18ο αιώνα, εντούτοις ο όρος «έθνος» (αλλά και «γένος»), δεν ήταν άγνωστος στον αρχαίο κόσμο. Ο Ηρόδοτος συχνά χρησιμοποιεί τον όρο «έθνεο» για να περιγράψει τις διάφορες φυλές, ελληνικές και μη που είχαν κοινή καταγωγή, γλώσσα, θρησκεία κ.τ.λ. (π.χ. «…Ἄβαντες μὲν ἐξ Εὐβοίες εἰσὶ οὐκ ἐλαχίστη μοῖρα,...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Η έννοια του έθνους στην αρχαιότητα"

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

ΟΧΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΓΙΑ ΦΕΛΛΟΥΣ

 ΟΧΙ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΥΤΗ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΛΑΜΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΦΑΜΕ [ έβγαλε το τζιπ για να το κινήσει για να μην μείνει από μπαταρία] ΜΕ ΤΟΝ ΟΣΕ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΚΙΝΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΠΗΓΕ ΚΑΤΑ ΔΙΑΟΛΟΥ ΜΕ ΤΑ ΕΛΛΕΊΜΜΑΤΑ ΝΑ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΑΛΛΑ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ ΑΜΑΣΗΤΑ. ΟΧΙ ΚΥΡΙΟΙ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ Ο ΤΖΟΥΝΙΟΡ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟΥ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ.---ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΗΝ ΨΑΧΝΕΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΝΟΧΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΟΙΤΑΧΘΗΤΕ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΠΤΗ. ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ.--ΜΗΝ ΜΑΣ ΣΏΝΕΤΕ ΑΛΛΟ........ -------------------------------------------------------------------------------------------- Ο πρώην βουλευτής και υπουργός της ΝΔ δεν παραβίασε μόνο το STOP αλλά παραλίγο να παρασύρει  με το αυτοκίνητό...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΟΧΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΣΑΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΓΙΑ ΦΕΛΛΟΥΣ"

Ο Όρκος του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Στο άρθρο αυτό στόχος μου είναι να θυμίσω όχι τις ανδραγαθίες του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ούτε τα πολεμικά και πολιτιστικά του κατορθώματα. ---Αυτά είναι καταγραμμένα και καταξιωμένα από την ιστορία.-- Σκοπός μου είναι να θυμίσω τις προθέσεις και τα οράματα του μεγάλου στρατηλάτη, αν οι βιογράφοι του ορθά διέσωσαν τα λόγια του ή έστω το πνεύμα των λόγων που εκφώνησε στην Ώπη της Ασίας, ένα χρόνο προτού πεθάνει. Ο Μέγας Αλέξανδρος, Έλληνας βασιλεύς της Μακεδονίας, ήταν γιος του Φιλίππου Β΄και της Ηπειρώτισσας Ολυμπιάδας. Από το γένος του πατέρα του η καταγωγή του  έφτανε στον Ηρακλή και από τη γενιά της μητέρας του οι ρίζες του έφταναν στον Αχιλλέα. Είχε σπουδαίους δασκάλους, με σπουδαιότερον από όλους τον Αριστοτέλη. Από την ηλικία των 16 ετών ο Φίλιππος του εμπιστευόταν την διαχείριση του κράτους, όταν ο ίδιος βρισκόταν σε...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ο Όρκος του Μεγάλου Αλεξάνδρου"

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

Ουαί τοις ηττημένοις

Έργον ουδέν όνειδος-----   Από την στιγμή που ο άνθρωπος  υποχρεώθηκε να μείνει σε έναν τόπο μόνιμα και να καλλιεργεί την γη για να ζήσει, οδηγήθηκε στην σκέψη ότι για να πλουτίσει περισσότερο αρκούσε  να μεταβάλει τους συνανθρώπους του σε δούλους, για να του καλλιεργούν την γη και να περιποιούνται τα κοπάδια του. -- Στη κοινωνική αυτή μετατροπή, που ιστορικά είναι γνωστή ως εποχή δουλείας, πολύ συνέβαλε ο πόλεμος.  Ο πόλεμος μετέτρεψε τον ηττημένο άνθρωπο σε δούλο (ουαί τοις ηττημένοις) και το δίκαιο του ισχυροτέρου το έκανε  αποδεκτό στην συνείδηση των ανθρώπων. --- Έκτοτε εμφανίζεται το κοινωνικό φαινόμενο της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, και ανθεί μέχρι σήμερα με ποικίλες μορφές. Αυτός που διέθετε μεγάλες εκτάσεις γης και πολλά ζώα, είχε στην δούλεψή του έναν μεγάλο...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ουαί τοις ηττημένοις"

Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2013

Ο ζεόλιθος και η γη μας

Του Νίκου Λυγερού Ένα από τα σημαντικά πράγματα που πρέπει να κατανοήσουμε σε σχέση με τη χρήση του ζεόλιθου στη γεωργία, είναι ότι ο ζεόλιθος ασχολείται πρωταρχικά με τη γη μας και ως επίπτωση αυτής της δράσης βελτιώνει την παραγωγή. Η σημασία αυτής της παρατήρησης φαίνεται ξεκάθαρα όταν η γη είναι όξινη, αφού σε αυτήν την περίπτωση το 70% του λιπάσματος που προσθέτουμε είναι άχρηστο. Είναι η ίδια η γη που αντιδρά με αυτό και δεν προσφέρει στο φυτό παρά μόνο το 30%. Ενώ η χρήση του ζεόλιθου που λειτουργεί ως εξισορροπητής επιτρέπει την μετατροπή του pH της γης σε ένα ουδέτερο. Έτσι στη συνέχεια όταν προσθέτουμε το λίπασμα σε αυτή τη νέα γη, το λίπασμα λειτουργεί 100% κι έχουμε μεγαλύτερη απόδοση. Πράγμα το οποίο δίνει τη δυνατότητα να εξοικονομήσουμε λίπασμα. Επίσης σε αυτή την διαδικασία έχουμε και εξοικονόμηση νερού. Επίσης όταν έχουμε πολλές ή ισχυρές βροχές ο ζεόλιθος κρατά το λίπασμα στο επίπεδο του ριζικού συστήματος,...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Ο ζεόλιθος και η γη μας"

Αιθιοπίς ένα χαμένο Έπος της αρχαίας Ελληνικής λογοτεχνίας

  Η Αιθιοπίς είναι ένα χαμένο έπος της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας.---- Ήταν μέρος του Τρωικού κύκλου, δηλαδή της ομάδας εκείνης των επών που εξιστορούσε την ιστορία του Τρωικού Πολέμου. Η ιστορία της Αιθιοπίδας ακολουθεί χρονολογικά αυτή της ομηρικής Ιλιάδας, και έπονται τα γεγονότα της Μικρής Ιλιάδας. Η Αιθιοπίς αποδιδόταν από αρχαίους συγγραφείς στον Αρκτίνο της Μιλήτου. Το ποίημα περιελάμβανε πέντε βιβλία έμμετρου λόγου σε δακτυλικό εξάμετρο. Η Αιθιοπίς συντέθηκε πιθανώς τον έβδομο αιώνα π.Χ., αλλά υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα ως προς τον ακριβή χρονικό εντοπισμό της. Αρχαίες πηγές χρονολογούν τον Αρκτίνο τον όγδοο αιώνα, αλλά πρώιμες καλλιτεχνικές αναπαραστάσεις ενός από τους πιο σημαντικούς χαρακτήρες, της Πενθεσίλειας, χρονολογούνται το 600 π.Χ.. Σε τωρινές κριτικές εκδόσεις μόνο πέντε γραμμές επιβιώνουν...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Αιθιοπίς ένα χαμένο Έπος της αρχαίας Ελληνικής λογοτεχνίας "

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2013

Δύο χρόνια στη φυλακή Αρχιεπίσκοπος στα Σκοπια

Δύο χρόνια στη φυλακή ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος Ιωάννης -- του Αιμίλιου Πολυγένη--- Δύο χρόνια στη φυλακή συμπλήρωσε ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος κ. Ιωάννης, αφού στις 12 Δεκεμβρίου του 2011 είχε συλληφθεί από την Σκοπιανή Αστυνομία παρανόμως.Ο Αρχιεπίσκπος κ. Ιωάννης τα τελευταία έντεκα χρόνια των διώξεων και του μαρτυρίου του, έχει φυλακιστεί πάνω από επτά φορές.Στο παρελθόν το μεγαλύτερο διάστημα που παρέμεινε παρανόμως στη φυλακή ήταν οχτώ μήνες, αυτή τη φορά όμως ήδη συμπλήρωσε δύο χρόνια.Να σημειωθεί ότι από τον Ιούλιο που μας πέρασε, ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος, έχει μεταφερθεί στις γνωστές, απ΄ τα παλιά, φυλακές Indrizovo σε προάστιο των Σκοπίων.Το σκληρότερο για τον κ. Ιωάννη ο οποίος αντιμετωπίζει και προβλήματα υγείας, είναι ότι στη φυλακή "διαμένει" σε κελί με 30 άτομα.Πολλά ΜΜΕ των Σκοπίων ασχολήθηκαν με...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Δύο χρόνια στη φυλακή Αρχιεπίσκοπος στα Σκοπια"

Βυζαντιο οι Βένετοι («γαλάζιοι») και οι Πράσινοι

Από πολύ νωρίς στην ιστορία της Κωνσταντινούπολης οι πολιτικές πεποιθήσεις του συγκεντρωμένου λαού στον Ιππόδρομο εκφράζονταν μέσα από τα αθλητικά σωματεία που σχετίζονταν με τις αρματοδρομίες. Τα σωματεία αυτά στην Κωνσταντινούπολη ονομάζονταν δήμοι και τα ισχυρότερα από αυτά ήταν οι Βένετοι («γαλάζιοι») και οι Πράσινοι, οι άλλες δύο παρατάξεις, που συχνά συνέπρατταν με τις προηγούμενες και τελικά φαίνεται ότι απορροφήθηκαν από αυτές, ήταν οι Ρούσιοι («κόκκινοι») και οι Λευκοί.  Στις πηγές για τους δήμους και τα μέλη τους χρησιμοποιούνται οι όροι: δῆμοι, δημόται, δῆμος, μέρος. Στην παλαιότερη βιβλιογραφία οι δήμοι αναφέρονται ως φατρίες του Ιπποδρόμου, αναφορά που υποβαθμίζει τη θέση τους στη ζωή της Κωνσταντινούπολης και των άλλων μεγάλων πόλεων της Αυτοκρατορίας και, ταυτόχρονα, αποτελεί υπεραπλούστευση. Η Κωνσταντινούπολη...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Βυζαντιο οι Βένετοι («γαλάζιοι») και οι Πράσινοι"

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2013

ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ

Ξέρετε γιατί η Κρήτη λέγεται… Κρήτη; Στην ακόλουθη λίστα παρατίθενται οι επικρατέστερες θεωρίες που εξηγούν από που προήλθαν τα ονόματα πέντε γνωστών περιοχών του ελλαδικού χώρου.Κρήτη: Οι μυθικοί Κουρήτες ήταν, σύμφωνα με την μυθολογία, οι πρώτοι κάτοικοι της Κρήτης: Πέντε αδέλφια, ο Ηρακλής (απλή συνωνυμία με τον ημίθεο των δώδεκα άθλων), ο Παιωναίος, ο Επιμίδης, ο Ιάσιος και ο Ίδας, που δεν γεννήθηκαν, αλλά φύτρωσαν από τη γη όταν την έβρεξαν τα πρώτα δάκρυα του νεογέννητου Δία.Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, οι Κουρήτες βοήθησαν τη Ρέα να γεννήσει τον Δία μέσα σε μια σπηλιά της Κρήτης, και ανέλαβαν να κάνουν θόρυβο χτυπώντας τύμπανα και μεταλλικές ασπίδες κάθε φορά που το μωρό έκλαιγε, ώστε να μην φτάσει ο θόρυβος στα αυτιά του Κρόνου.Μακεδονία: Δύο διαφορετικές θεωρίες είναι οι επικρατέστερες για την προέλευση...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ"

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΝΤΟΤΕ ΕΙΧΑΜΕ ΧΡΕΗ

Το χρέος είναι μια ελληνική υπόθεση από την αρχαιότητα.------- Έξι ιστορίες από την αρχαία Ελλάδα, που ίσως μας παραδειγματίσουν.----- ΙΣΤΟΡΙΑ 1η : Πώς “διέγραψε” το χρέος του ο Διονύσιος των Συρακουσών---- Λέγεται ότι η πρώτη χρεοκοπία στην ελληνική ιστορία δεν έχει να κάνει με τη “λεηλασία” του ταμείου του ναού της Δήλου (που αναφέρουμε παρακάτω), αλλά με το δάνειο που εισέπραξε από τους υπηκόους του ο σπάταλος τύραννος των Συρακουσών Διονύσιος. Αυτό που θα πρεπε ίσως να κάνουν σήμερα οι ευρωπαίοι , δηλαδή να “κόψουν” χρήμα, το κανε πρώτος ο Διονύσιος. Στην αρχή προσπάθησε να μαζέψει χρήματα από άλλες πόλεις-κράτη, χωρίς όμως να τα καταφέρει. Αφου είδε ότι δεν έχει αποτέλεσμα αυτή η μέθοδος έδωσε διαταγή, υπό την απειλή θανατικής ποινής, οι συρακούσιοι να του παραδόσουν όλα τα χρήματα τους. Μόλις συγκεντρώθηκαν όλα τα...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΝΤΟΤΕ ΕΙΧΑΜΕ ΧΡΕΗ"

Σπάνια ελληνικά χειρόγραφα σε πρόγραμμα ψηφιοποίησης

Μεγάλη καινοτομία για το χώρο του διαδικτύου η απόφαση της Βοδληιανής Βιβλιοθήκης της Οξφόρδης και της Αποστολικής Βιβλιοθήκης του Βατικανού να ψηφιοποιήσουν τα αρχεία τους, ανάμεσα στα οποία σπάνια ελληνικά χειρόγραφα. Συγκεκριμένα, ανάμεσα στα χειρόγραφα μπορεί να βρει κανείς τα Ομηρικά Έπη, έργα του Σοφοκλή, του Πλάτωνα και του Ιπποκράτη. Ο ιστότοπος εγκαινιάστηκε επισήμως την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου και ο χρήστης του Διαδικτύου θα βρίσκει εκεί έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό ψηφιοποιημένων χειρογράφων, αρχετύπων και παλαίτυπων βιβλίων από τις συλλογές των δύο βιβλιοθηκών. Το πρόγραμμα ψηφιοποίησης αναμένεται να διαρκέσει τέσσερα χρόνια και στη διάρκειά του θα ψηφιοποιηθούν και θα είναι ελεύθερα προσβάσιμες στους ερευνητές και στο ευρύ κοινό 1,5 εκατομμύριο σελίδες αρχαίων, κυρίως, κειμένων. Ελληνικά και εβραϊκά χειρόγραφα, αρχέτυπα...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Σπάνια ελληνικά χειρόγραφα σε πρόγραμμα ψηφιοποίησης"

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

Τα παιχνίδια που έπαιζαν στην αρχαία Ελλάδα

Όπως έχουμε επισημάνει σε πολλά προηγούμενα άρθρα μας, ο ελληνισμός σε πολλές εκφάνσεις του έχει διατηρηθεί αναλλοίωτος ανά τους αιώνες. Πολλά στοιχεία της κουλτούρας μας και των συνηθειών μας έχουν «γεννηθεί» εδώ και χιλιάδες χρόνια και συνεχίζουν να μας χαρακτηρίζουν ως λαό. Μία ακόμη ένδειξη αποτελούν τα παιχνίδια που έπαιζαν τόσο κατά την αρχαία ελληνική περίοδο όσο και κατά την βυζαντινή, αρκετά εκ των οποίων έχουν φτάσει ως τις μέρες μας. Άθυρμα: Αφορούσε κάθε παιχνίδι ή φυλαχτό που προοριζόταν για παιδιά. Επρόκειτο για μικρά αντικείμενα τα οποία κρεμούσαν οι μητέρες στα παιδιά τους, προκειμένου να τα προστατεύουν από την κακή τύχη, κλπ. Κάτι σαν τα σημερινές γαλάζιες χάντρες, «ματάκια». Τα παιδιά χρησιμοποιούσαν αυτά τα αντικείμενα και ως παιχνίδι. Αιώρα: Η γνωστή σε όλους μας κούνια. Μόνο που η αιώρα σήμερα παραπέμπει συνειρμικά όχι στις παιδικές κούνιες αλλά στις υφασμάτινες κούνιες που προορίζονται...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ "Τα παιχνίδια που έπαιζαν στην αρχαία Ελλάδα"
Related Posts with Thumbnails