Η κυβέρνηση, απαξιώνει τη ναυτιλία μας για λογαριασμό τρίτων
Θέλουν να καταστρέψουν για λογαριασμό τρίτων την ελληνική ναυτιλία, δεν εξηγείται αλλιώς! Μετά την κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και την απαξίωση του Λιμενικού, η κυβέρνηση έβαλε στο στόχαστρο και τη ναυτική εκπαίδευση, σε μια εποχή μάλιστα που οι εφοπλιστές μας ζητούν Έλληνες αξιωματικούς για τα καράβια τους και εν έχουν. Σειρά για κλείσιμο, προσωρινό είπε η κυβέρνηση, πήρε η Ναυτική Ακαδημία στη Μηχανιώνα. Κι όλα αυτά, την ώρα που πολλές περιοχές της χώρας, ζητούν από τους αρμόδιους τη δημιουργία νέων Ναυτικών Ακαδημιών (όπως πχ, η Κάλυμνος).
Θέλουν να καταστρέψουν για λογαριασμό τρίτων την ελληνική ναυτιλία, δεν εξηγείται αλλιώς! Μετά την κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και την απαξίωση του Λιμενικού, η κυβέρνηση έβαλε στο στόχαστρο και τη ναυτική εκπαίδευση, σε μια εποχή μάλιστα που οι εφοπλιστές μας ζητούν Έλληνες αξιωματικούς για τα καράβια τους και εν έχουν. Σειρά για κλείσιμο, προσωρινό είπε η κυβέρνηση, πήρε η Ναυτική Ακαδημία στη Μηχανιώνα. Κι όλα αυτά, την ώρα που πολλές περιοχές της χώρας, ζητούν από τους αρμόδιους τη δημιουργία νέων Ναυτικών Ακαδημιών (όπως πχ, η Κάλυμνος).
Όμως,
όλοι οι τοπικοί φορείς, το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Θερμαϊκού, οι
σπουδαστές, το διδακτικό προσωπικό και η τοπική κοινωνία γενικότερα,
αντέδρασαν με σφοδρότητα. Η μοναδική Ναυτική Σχολή της Βορείου Ελλάδος
ΔΕΝ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ, ό,τι και να κάνει η κυβέρνηση, μας είπαν, ούτε θα
απομακρυνθεί από την περιοχή, όπως απειλεί το υπουργείο Ανάπτυξης. Οι
κάτοικοι, έχοντας μάλιστα τη στήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής
Μακεδονίας, προχωρούν σε δυναμικές κινητοποιήσεις.
Επικαλούνται ανύπαρκτα προβλήματα
Το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, μπροστά στην καθολική αντίδραση των εξοργισμένων κατοίκων, αναδιπλώθηκε. Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος και προσπάθησε να αναβάλλει την έναρξη λειτουργίας της Ακαδημίας (με κίνδυνο να χαθεί το εξάμηνο), άρχισε τα κόλπα, ζητώντας από το Δήμο να δώσει λύση σε προβλήματα στατικότητας (τα οποία επικαλείται ως δικαιολογία, χωρίς να έχει γίνει σχετική μελέτη) των κτιρίων (για την ακρίβεια, σε ένα από τα 13 κτίρια, το οποίο και παραμένει κλειστό), όπου στεγάζεται η Ακαδημία, μία από τις καλύτερες της χώρας. Είναι πλέον σαφές σε όλους στη Μηχανιώνα, ότι το υπουργείο ψάχνει για πρόσχημα για να κλείσει την Ακαδημία, καθώς ήδη έχουν μειωθεί τα κονδύλια για τη λειτουργία της, ενώ καταργήθηκε και η σίτιση και στέγαση των σπουδαστών της που πλέον, πληρώνουν μόνοι τους τη στέγη τους).
Το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, μπροστά στην καθολική αντίδραση των εξοργισμένων κατοίκων, αναδιπλώθηκε. Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος και προσπάθησε να αναβάλλει την έναρξη λειτουργίας της Ακαδημίας (με κίνδυνο να χαθεί το εξάμηνο), άρχισε τα κόλπα, ζητώντας από το Δήμο να δώσει λύση σε προβλήματα στατικότητας (τα οποία επικαλείται ως δικαιολογία, χωρίς να έχει γίνει σχετική μελέτη) των κτιρίων (για την ακρίβεια, σε ένα από τα 13 κτίρια, το οποίο και παραμένει κλειστό), όπου στεγάζεται η Ακαδημία, μία από τις καλύτερες της χώρας. Είναι πλέον σαφές σε όλους στη Μηχανιώνα, ότι το υπουργείο ψάχνει για πρόσχημα για να κλείσει την Ακαδημία, καθώς ήδη έχουν μειωθεί τα κονδύλια για τη λειτουργία της, ενώ καταργήθηκε και η σίτιση και στέγαση των σπουδαστών της που πλέον, πληρώνουν μόνοι τους τη στέγη τους).
Το
διδακτικό προσωπικό καταγγέλλει ότι όλα αυτά γίνονται για να περάσει η
ναυτική εκπαίδευση στα χέρια ιδιωτικών φορέων και τονίζει ότι η
μεταφορά των εργαστηρίων της Ακαδημίας, είναι αδύνατη. Αν και το
υπουργείο Ανάπτυξης διευκρινίζει ότι οι 800 σπουδαστές μπορούν να
φοιτήσουν για φέτος σε άλλες σχολές ανά την επικράτεια, αυτό δεν
φαίνεται να ενθουσιάζει τους ίδιους, ούτε και τους διδάσκοντες, πόσο δε
την τοπική κοινωνία. Και όλα αυτά την ώρα που στις 3 Οκτωβρίου, πρέπει
να ξεκινήσουν τα μαθήματα...
Λίγα λόγια για την Ακαδημία Σημειωτέον
ότι η Ακαδημία ιδρύθηκε το 1968, ως Δημόσια Σχολή Εμπορικού Ναυτικού
Μηχανικών Θεσσαλονίκης, ενώ το 1973 μεταφέρθηκε στις νέες εγκαταστάσεις
της, στη Ν. Μηχανιώνα, όπου λειτουργεί μέχρι σήμερα και η φοίτηση των
παιδιών έγινε εσωτερική, όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα του οικείου
Δήμου. Το 1975 ιδρύθηκε και η σχολή Πλοιάρχων υπό ενιαία Διοίκηση με τη
σχολή Μηχανικών. Το 1992 μετονομάστηκε σε «Ανώτερες Δημόσιες Σχολές
Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας» και το 1998 ιδρύθηκε η «Ακαδημία
Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας», η οποία ανήκει στη βαθμίδα της Ανώτερης
Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Οι
Ακαδημίες δέχονται απόφοιτους Ενιαίων Λυκείων και ΤΕΕ ηλικίας 18-24
ετών. Διέθεταν μέχρι σήμερα όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για την
άνετη διαβίωση και τη σωστή εκπαίδευση των σπουδαστών και διδάσκουν σ'
αυτήν καθηγητές πολλών ειδικοτήτων όπως: Μηχανολόγοι - Μηχανικοί,
Πλοίαρχοι, Καθηγητές Ναυτικών Μαθημάτων, Ηλεκτρολόγοι - Μηχανικοί,
Φυσικοί, Κοινωνιολόγοι, Νομικοί, Φυσικομαθηματικοί, Ναυπηγοί,
Ραδιοτηλεγραφήτες, Ηλεκτρονικοί, Καθηγητές Πληροφορικής και Αγγλικών.
ΠΗΓΕΣekosmos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου