Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010
Τα Μυστικά Αρχεία του Κίσιντζερ
Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010
Εχουν δεσμευθει οι ΗΠΑ για τα συνορα μας
Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ
Οι συμβατικες αυτες δεσμευσεις των ΗΠΑ ερχονται σε ευθεια αντιθεση με τις προσφατες δηλωσεις του Στειτ Ντιπαρτμεντ συμφωνα με τις οποιες οι ΗΠΑ δεν παιρνουν "νομικη θεση" για την ελληνικη κυριαρχια στις βραχονησιδες, ενω διαθετουν και "καταλογο 50 βραχονησιδων" με αμφισβητουμενο καθεστως.
Ομοιως οι δεσμευσεις αυτες ερχονται σε αντιθεση και τις προσφατες δηλωσεις του Αμερικανου πρεσβη Τ. Ναιλς, ο οποιος μετα την επισκεψη του στον κ. Σημιτη δηλωσε σε ο,τι αφορα το καθεστως των βραχονησιδων, οτι το Στειτ Ντιπαρτμεντ "δεν εχει λαβει θεση επι του θεματος. ...Δεν εχουμε αρμοδιοτητα..."
Η δεσμευση Πιο συγκεκριμενα:
Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010
«Η Τουρκία διαθέτει πυρηνικά όπλα»
Στην έκθεση αναφέρεται, εκτός των άλλων, ότι η Τουρκία είναι και αυτή μία από τις χώρες της Ευρώπης που διαθέτουν πυρηνικά όπλα.
Σύμφωνα με τουρκικά ΜΜΕ, η έκθεση του Ρόμπερτσον επιβεβαιώνει δημοσιεύματα των τελευταίων μηνών που έκαναν λόγο ότι στην αεροπορική βάση Ιντζιρλίκ της Τουρκίας φυλάσσονται από 40 έως 90 ατομικές βόμβες.
Στην έκθεση του πρώην γγ του ΝΑΤΟ, η οποία έχει τίτλο «Η Γερμανία ανοίγει το κουτί της Πανδώρας», αναφέρεται πως είναι στρατηγικό λάθος της Γερμανίας να επιλέξει να απαλλαχτεί από τα πυρηνικά όπλα που έχει, γιατί θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την προστασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι εκτιμώμενες θέσεις πυρηνικών όπλων ανά το κόσμο
Ο έγκριτος εμπειρογνώμονας Ηans Kristensen της Ομοσπονδίας Αμερικανών Επιστημόνων (FAS) έδωσε στη δημοσιότητα αναφορά του Bulletin of the Atomic Scientist σχετικά με τις θέσεις όπου βρίσκονται αποθηκευμένες περί τις 23.300 πυρηνικές κεφαλές σε 111 σημεία 14 κρατών του πλανήτη. Σχεδόν τα μισά πυρηνικά όπλα βρίσκονται σε επιχειρησιακή κατάσταση που επιτρέπει εκτόξευση σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Η Ρωσία εκτιμάται ότι διατηρεί 48 θέσεις αποθήκευσης για 13.000 πυρηνικές κεφαλές, η πλειοψηφία των οποίων βρίσκεται εντός επιχειρησιακών βάσεων, αριθμός σημαντικά μικρότερος σε σχέση με τις 90 προ δεκαετίας και 500 πριν το 1991. Πολλές ρωσικές θέσεις αποθήκευσης πυρηνικών όπλων βρίσκονται σε γειτνιάζουσες μεταξύ τους και πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως το Saratov, που φιλοξενεί εκτοξευτές Διηπειρωτικών Βαλλιστικών Βλημάτων (ICBM) SS-19 και SS-27, πλησίον αεροπορικής βάσης με στρατηγικά βομβαρδιστικά Τu-160 Blackjack και Τu-95MS Bear.
Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010
Ισραήλ και Πυρηνικά Όπλα
Η ιστορία
Η πυρηνική ιστορία του Ισραήλ είναι μια ιστορία μυστηρίου και ανεπιβεβαίωτων πληροφοριών που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 50. Η Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας του Ισραήλ ιδρύθηκε το 1952 και η πρώτη της βασική επιδίωξη ήταν η κατασκευή ενός πυρηνικού αντιδραστήρα στο έδαφος του Ισραήλ. Για το σκοπό αυτό επεδίωξε και επέτυχε τη συνεργασία με τη Γαλλία.
Το φθινόπωρο του 1956, η Γαλλία συμφώνησε να παρέχει στο Ισραήλ ένα αντιδραστήρα για ερευνητικούς σκοπούς. Ένα χρόνο αργότερα η συμφωνία αναθεωρήθηκε και προέβλεπε πια την κατασκευή ενός αντιδραστήρα με συστήματα ψύξης τα οποία θα μπορούσαν να υποστηρίξουν τριπλάσια δυναμικότητα και μιας εγκατάστασης χημικής επανεπεξεργασίας..
Ως τόπος κατασκευής του αντιδραστήρα επελέγη η Ντιμόνα στην έρημο Νεγκέβ, ενώ όλο το έργο της κατασκευής αποφασίσθηκε να κρατηθεί μυστικό. Στις αρχές της δεκαετίας του 60 δημιουργήθηκαν τα πρώτα προβλήματα καθώς οι Γάλλοι άρχισαν να πιέζουν το Ισραήλ να ανακοινώσει την κατασκευή του αντιδραστήρα και να δεχθεί διεθνή έλεγχο. Ο Πρόεδρος De Gaulle προφανώς φοβόταν το διεθνή αντίκτυπο που θα είχε η διαρροή της είδησης ότι η Γαλλία βοηθούσε μυστικά το Ισραήλ στην κατασκευή ενός αντιδραστήρα και μάλιστα σε μια περίοδο που η διεθνής κοινή γνώμη παρακολουθούσε και την κατάσταση στην Αλγερία.
Οι ΗΠΑ εντόπισαν για πρώτη φορά το συγκρότημα της Ντιμόνα το 1958 μέσω φωτογραφιών. Οι Ισραηλινοί αρχικά παρουσίαζαν το εργοτάξιο ως μεγάλη κλωστοϋφαντουργία, αγροτοβιομηχανικό ερευνητικό κέντρο μέχρι που το Δεκέμβριο του 1960 ανακοινώθηκε επίσημα ότι η Ντιμόνα είναι πυρηνικό ερευνητικό κέντρο κτισμένο για ειρηνικούς σκοπούς. Τέσσερα χρόνια αργότερα ο αντιδραστήρας πέρασε σε κρίσιμη κατάσταση.
Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010
ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ τα νέα «όπλα» των στρατιωτών
Δημοσιευμένο από terracomputerata στην κατηγορία Τ.Π.Ε., tags: ipod
Σε μία σιιτική συνοικία της Βασόρας, στο Ιράκ, μια αμερικανική περίπολος διασταυρώνεται με δύο Ιρακινούς, τους οποίους θεωρεί ύποπτους. Με την ένταση να ανεβαίνει, ο επικεφαλής των Αμερικανών βγάζει μια συσκευή από την τσέπη του. Έπειτα από λίγα λεπτά οι υποψίες διαλύονται και οι δυο ομάδες παίρνουν η καθεμιά τον δρόμο της. Η συσκευή που χρησιμοποίησε ο λοχίας- και ο αμερικανικός στρατός θεωρεί ιδανικό όπλο στις συγκρούσεις του 21ου αιώνα- ήταν ένα iΡod Τouch. Σε λίγα λεπτά, ο Αμερικανός αξιωματικός διαπίστωσε μέσα από λέξεις και εικόνες ότι οι δύο Ιρακινοί δεν αποτελούσαν απειλή και ότι δεν υπήρχε λόγος να τους συλλάβει.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος. Μαζί με το δάσκαλό του Πλάτωνα αποτελεί τη φωτεινή
δυάδα της φιλοσοφικής σκέψης του αρχαίου κόσμου. Υπήρξε σοφός μεγαλοφυής,
εγκυκλοπαιδικός, φυσιοδίφης, δημιουργός της λογικής και ο σημαντικότερος από
τους διαλεκτικούς της αρχαιότητας.
Η ΖΩΗ ΚΑΙ Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ.
Ο Αριστοτέλης γεννήθηκε το 384 π.Χ. στα Στάγειρα της Μακεδονίας. Ο πατέρας του
Νικόμαχος ήταν γιατρός του βασιλιά της Μακεδονίας Αμύντα Β΄, τον οποίο είχε
πατέρα ο Φίλιππος. Ο Νικόμαχος, που κατά το Σουίδα είχε γράψει έξι βιβλία
φυσικής και ένα ιατρικής, θεωρούσε πρόγονό του τον ομηρικό ήρωα και γιατρό
Μαχάονα, το γιο του Ασκληπιού. Πίστευαν ότι και της μητέρας του η καταγωγή ήταν
θεϊκή. Ονομαζόταν Φαιστίς, είχε έρθει με Χαλκιδείς αποίκους στα Στάγειρα και
ανήκε στο γένος των Ασκληπιαδών.
Ο Αριστοτέλης πρόωρα ορφάνεψε από πατέρα και μητέρα και την κηδεμονία του
ανέλαβε ο φίλος του πατέρα του Πρόξενος, που ήταν εγκαταστημένος στον Αταρνέα
της μικρασιατικής Αιολίδας, απέναντι από τη Λέσβο. Ο Πρόξενος, που φρόντισε τον
Αριστοτέλη σαν δικό του παιδί, τον έστειλε στην Αθήνα σε ηλικία 17 ετών (367
π.Χ.), για να γίνει μαθητής του Πλάτωνα. Πράγματι ο Αριστοτέλης σπούδασε στην
Ακαδημία του Πλάτωνα επί 20 χρόνια (367 - 347), μέχρι τη χρονιά δηλ. που πέθανε
ο δάσκαλός του. Στο περιβάλλον της Ακαδημίας άφηνε κατάπληκτους όλους και τον
ίδιο το δάσκαλό του, με την ευφυΐα και τη φιλοπονία του. Ο Πλάτωνας τον ονόμαζε
"νουν της διατριβής" και το σπίτι του "οίκον αναγνώστου".
Όταν το 347 π.Χ. πέθανε ο Πλάτωνας, προέκυψε θέμα διαδόχου στη διεύθυνση της
σχολής. Επικρατέστεροι για το αξίωμα ήταν οι τρεις καλύτεροι μαθητές του
Πλάτωνα, ο Αριστοτέλης, ο Ξενοκράτης και ο Σπεύσιππος. Ο Αριστοτέλης τότε μαζί
με τον Ξενοκράτη εγκατέλειψε την Αθήνα και εγκαταστάθηκαν στην Άσσο, πόλη της
μικρασιατικής παραλίας, απέναντι από τη Λέσβο. Την Άσσο κυβερνούσαν τότε δύο
πλατωνικοί φιλόσοφοι, ο Έραστος και ο Κορίσκος, στους οποίους είχε χαρίσει την
πόλη ο ηγεμόνας του Αταρνέα και παλιός μαθητής του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη,
Ερμίας. Οι δύο φίλοι, κυβερνήτες της Άσσο, είχαν ιδρύσει εκεί μια φιλοσοφική
σχολή, ως παράρτημα της Ακαδημίας.
Στην Άσσο ο Αριστοτέλης δίδαξε τρία χρόνια και μαζί με τους φίλους του κατόρθωσε
ό,τι δεν μπόρεσε ο Πλάτωνας. Συνδέθηκαν στενά με τον Ερμία και τον επηρέασαν
τόσο, ώστε η τυραννία του να καταστεί πραότερη και δικαιότερη. Το τέλος του
τυράννου όμως ήταν τραγικό. Επειδή προέβλεπε την εκστρατεία των Μακεδόνων στην
Ασία, συμμάχησε με το Φίλιππο. Γι' αυτό τον συνέλαβαν οι Πέρσες και τον
θανάτωσαν με μαρτυρικό σταυρικό θάνατο.
Το 345 π.Χ. ο Αριστοτέλης, ακολουθώντας τη συμβουλή του μαθητή του Θεόφραστου,
πέρασε απέναντι στη Λέσβο και εγκαταστάθηκε στη Μυτιλήνη, όπου έμεινε και δίδαξε
μέχρι το 342 π.Χ. Στο μεταξύ είχε παντρευτεί την ανιψιά και θετή κόρη του Ερμία,
την Πυθιάδα, από την οποία απέκτησε κόρη, που πήρε το όνομα της μητέρας της.
Μετά το θάνατο της πρώτης του συζύγου ο Αριστοτέλης συνδέθηκε αργότερα στην
Αθήνα με τη Σταγειρίτισσα Ερπυλλίδα, από την οποία απέκτησε ένα γιο, το
Νικόμαχο.
Το 342 π.Χ. τον προσκάλεσε ο Φίλιππος στη Μακεδονία, για να αναλάβει τη
διαπαιδαγώγηση του γιου του Αλέξανδρου, που ήταν τότε μόλις 13 χρονών. Ο
Αριστοτέλης άρχισε με προθυμία το έργο της αγωγής του νεαρού διαδόχου. Φρόντισε
να του μεταδώσει το πανελλήνιο πνεύμα και χρησιμοποίησε ως παιδευτικό όργανο τα
ομηρικά έπη. Η εκπαίδευση του Αλέξανδρου γινόταν άλλοτε στην Πέλλα και άλλοτε
στη Μίεζα, μια κωμόπολη της οποίας τα ερείπια έφερε στο φως η αρχαιολογική
σκαπάνη· βρισκόταν στους πρόποδες του βουνού πάνω στο οποίο είναι χτισμένη η
σημερινή Νάουσα της Μακεδονίας. Εκεί το 341 π.Χ. πληροφορήθηκε το θάνατο του
Ερμία.
Ο Αριστοτέλης έμεινε στη μακεδονική αυλή έξι χρόνια. Όταν ο Αλέξανδρος συνέτριψε
την αντίσταση των Θηβαίων και αποκατέστησε την ησυχία στη νότια Ελλάδα, ο
Αριστοτέλης πήγε στην Αθήνα (335) και ίδρυσε δική του φιλοσοφική σχολή. Για να
εγκαταστήσει τη σχολή του διάλεξε το Γυμνάσιο, που λεγόταν και Λύκειο, ανάμεσα
στο Λυκαβητό και τον Ιλισό, κοντά στην πύλη του Διοχάρη, στο σημείο δηλ. που
σήμερα βρίσκεται ο Εθνικός Κήπος. Εκεί υπήρχε άλσος αφιερωμένο στον Απόλλωνα και
τις Μούσες. Με χρήματα που του έδωσε άφθονα ο Αλέξανδρος, ο Αριστοτέλης έχτισε
μεγαλόπρεπα οικήματα και στοές, που ονομάζονταν "περίπατοι". Ίσως γι' αυτό η
σχολή του ονομάστηκε Περιπατητική και οι μαθητές του περιπατητικοί φιλόσοφοι.
Η οργάνωση της σχολής είχε γίνει κατά τα πρότυπα της Πλατωνικής Ακαδημίας. Τα
μαθήματα για τους προχωρημένους μαθητές γίνονταν το πρωί ("εωθινός περίπατος")
και για τους αρχάριους το απόγευμα ("περί το δειλινόν", "δειλινός περίπατος"). Η
πρωινή διδασκαλία ήταν καθαρά φιλοσοφική ("ακροαματική"). Η απογευματινή
"ρητορική" και "εξωτερική".
Η σχολή είχε μεγάλη βιβλιοθήκη και τόσο καλά οργανωμένη, ώστε αργότερα
χρησίμευσε ως πρότυπο για την ίδρυση των βιβλιοθηκών της Αλεξάνδρειας και της
Περγάμου. Ο Αριστοτέλης μάζεψε χάρτες και όργανα χρήσιμα για τη διδασκαλία των
φυσικών μαθημάτων. Έτσι σύντομα η σχολή έγινε περίφημο κέντρο επιστημονικής
έρευνας. Στα δεκατρία χρόνια που έμεινε ο Αριστοτέλης στην Αθήνα δημιούργησε το
μεγαλύτερο μέρος του έργου του, που προκαλεί το θαυμασμό μας με τον όγκο και την
ποιοτική του αξία. Γιατί είναι άξιο απορίας, πώς ένας άνθρωπος σε τόσο λίγο
χρονικό διάστημα συγκέντρωσε και κατέγραψε τόσες πολλές πληροφορίες.
Το 323 π.Χ. με την είδηση του θανάτου του Μ. Αλεξάνδρου οι οπαδοί του
αντιμακεδονικού κόμματος νόμισαν ότι βρήκαν την ευκαιρία να εκδικηθούν τους
Μακεδόνες στο πρόσωπο του Αριστοτέλη. Το ιερατείο, με εκπρόσωπό του τον
ιεροφάντη της Ελευσίνιας Δήμητρας Ευρυμέδοντα, και η σχολή του Ισοκράτη, με το
Δημόφιλο, κατηγόρησαν τον Αριστοτέλη για ασέβεια ("γραφή ασεβείας"), επειδή είχε
ιδρύσει βωμό στον Ερμία, είχε γράψει τον ύμνο στην Αρετή και το επίγραμμα στον
ανδριάντα του Ερμία, στους Δελφούς. Ο Αριστοτέλης όμως, επειδή κατάλαβε τα
πραγματικά κίνητρα και τις αληθινές προθέσεις των μηνυτών του, έφυγε για τη
Χαλκίδα, προτού γίνει η δίκη του (323 π.Χ.). Εκεί έμεινε, στο σπίτι που είχε από
τη μητέρα του, μαζί με τη δεύτερη σύζυγό του την Ερπυλλίδα και με τα δύο του
παιδιά, το Νικόμαχο και την Πυθιάδα.
Το 322 π.Χ. πέθανε στη Χαλκίδα από στομαχικό νόσημα, μέσα σε θλίψη και
μελαγχολία. Το σώμα του μεταφέρθηκε στα Στάγειρα, όπου θάφτηκε με εξαιρετικές
τιμές. Οι συμπολίτες του τον ανακήρυξαν "οικιστή" της πόλης και έχτισαν βωμό
πάνω στον τάφο του. Στη μνήμη του καθιέρωσαν γιορτή, τα "Αριστοτέλεια", και
ονόμασαν έναν από τους μήνες "Αριστοτέλειο". Η πλατεία όπου θάφτηκε ορίστηκε ως
τόπος των συνεδρίων της βουλής.
Φεύγοντας από την Αθήνα, διευθυντή της σχολής άφησε το μαθητή του Θεόφραστο, που
τον έκρινε ως τον πιο κατάλληλο. Έτσι το πνευματικό ίδρυμα του Αριστοτέλη
εξακολούθησε να ακτινοβολεί και μετά το θάνατο του μεγάλου δασκάλου.
Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ
Ο Αριστοτέλης ως άνθρωπος είχε πιστούς φίλους, αλλά και φοβερούς αντίπαλους
(Επίκουρος, Τίμαιος, Ευβουλίδης κ.ά.), γιατί έβλεπαν με φθόνο την ανωτερότητά
του και αισθάνονταν ότι η παρουσία του τους μηδενίζει. Γι' αυτό τον διέβαλλαν με
κάθε είδους συκοφαντίες. Τον παρουσίαζαν ως φιλάργυρο, φιλήδονο, ραδιούργο,
μηχανορράφο, ακόμα ως οργανωτή δολοφονίας του Αλέξανδρου κλπ.
Αντίθετα, από αξιόπιστες πηγές μαθαίνουμε ότι ο Αριστοτέλης υπήρξε η ενσάρκωση
του ορθού μέτρου σ' όλες τις εκδηλώσεις της ζωής του. Την έμφυτη ευγένεια και
τρυφερότητα της ψυχής του τη βρίσκουμε διάχυτη μέσα στη διαθήκη του. Μέσα σ'
αυτή φροντίζει για τη μνήμη των γονέων και του αδερφού του και δε λησμονεί ούτε
την οικογένεια του πατρικού φίλου Πρόξενου, που τον ανέθρεψε. Φροντίζει για τη
δεύτερη γυναίκα του την Ερπυλλίδα και το γιο που απέκτησε μαζί της, το Νικόμαχο.
Ακόμα για την κόρη του Πυθιάδα, καρπό του πρώτου του γάμου. Η μεγάλη του όμως
φιλανθρωπία φαίνεται στο σημείο εκείνο της διαθήκης, όπου ορίζει να μην πουληθεί
κανείς από τους δούλους που τον υπηρέτησαν, αλλά να ελευθερώνονται μόλις
ενηλικιώνονται.
ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟ
Οι Αλεξανδρινοί υπολόγιζαν ότι ο Αριστοτέλης έγραψε 400 περίπου συνολικά βιβλία.
Ο Διογένης ο Λαέρτιος υπολόγισε το έργο του σε στίχους και βρήκε ότι έφταναν τις
44 μυριάδες, δηλ. 440.000. Μεγάλο μέρος από το έργο του αυτό χάθηκε. Ανήκε στην
κατηγορία των δημόσιων ή "εξωτερικών" μαθημάτων και ήταν γραμμένα σε μορφή
διαλογική. Από αυτά σώθηκε μόνο η "Αθηναίων Πολιτεία", σ' έναν πάπυρο που
βρέθηκε στην Αίγυπτο. Τα σωζόμενα σήμερα έργα του αντιστοιχούν στη διδασκαλία
που ο Αριστοτέλης έκανε στους προχωρημένους μαθητές του και που λέγονται
"ακροαματικές ή εσωτερικές". Γι' αυτό και είναι γραμμένα σε συνεχή λόγο και όχι
σε διάλογο.
Από τα συγγράμματά του κανένα δε δημοσίευσε ο Αριστοτέλης. Τα χειρόγραφα των
παραδόσεων έμειναν στα χέρια του Θεόφραστου και από τότε μέχρι την εποχή του
Σύλλα περνούσαν από χέρι σε χέρι. Ο Σύλλας μετά την κατάληψη των Αθηνών (86
π.Χ.) τα μετέφερε στη Ρώμη. Εκεί πρωτοδημοσιεύτηκαν (60 π.Χ.) από τον
περιπατητικό φιλόσοφο Ανδρόνικο το Ρόδιο και τον Ίωνα φιλόλογο Τυραννίωνα. Από
τότε μέχρι σήμερα αρκετά από τα βιβλία του έχουν υποστεί επεμβάσεις και
επεξεργασίες και γενικά η κατάστασή τους δεν είναι καλή. Από το τεράστιο έργο
του τελικά σώθηκαν 47 βιβλία και μερικά αποσπάσματα από τα άλλα. Δε θεωρούνται
όμως όλα γνήσια. Η συνηθέστερη κατάταξή τους είναι η ακόλουθη:
α) Λογικά ή Όργανον, δηλ. πραγματείες χρήσιμες για τη γνώση. Είναι οι εξής έξι:
"Περί ερμηνείας", "Κατηγορίαι", "Αναλυτικά πρότερα", "Αναλυτικά ύστερα",
"Τοπικοί και Σοφιστικοί έλεγχοι". Οι πραγματείες αυτές αποτελούν την αιώνια δόξα
του φιλοσόφου, γιατί πρώτος αυτός διατύπωσε τους νόμους της ανθρώπινης νόησης
και τους τρόπους του συλλογισμού.
β) Φυσικά. Περιλαμβάνουν τις εξής πραγματείες: "Φυσική ακρόαση" (βιβλία 8),
"Περί ουρανού" (βιβλία 4), "Περί γενέσεως και φθοράς" (βιβλία 3),
"Μετεωρολογικά" (βιβλία 4), "Περί κόσμου" (ψευδεπίγραφο).
γ) Βιολογικά. "Περί ζώων ιστορίας" (βιβλία 10), "Περί ζώων μορίων" (βιβλία 4),
"Περί ζώων πορείας" (1 βιβλίο), "Περί ζώων κινήσεως", "Περί ζώων γενέσεως"
(βιβλία 5), "Περί φυτών" (ψευδεπίγραφο). Με τα έργα του αυτά έγινε ο δημιουργός
της φυσικής επιστήμης, της ζωολογίας και της συγκριτικής ανατομίας. Με τις
πραγματείες αυτές έστρεψε ο Αριστοτέλης τη φιλοσοφική συζήτηση στο γόνιμο έδαφος
του αισθητού κόσμου.
δ) Ψυχολογικά: "Περί ψυχής" (βιβλία 3), "Περί αισθήσεως και αισθητών", "Περί
μνήμης και αναμνήσεως", "Περί ύπνου και εγρηγορήσεως", "Περί ενυπνίων", "Περί
μαντικής της εν τοις ύπνοις", "Περί μακροβιότητος και βραχυβιότητος", "Περί ζωής
και θανάτου", "Περί αναπνοής", "Περί πνεύματος" (ψευδεπίγραφο). Εκτός από το
πρώτο, τα υπόλοιπα της ομάδας αυτής είναι γνωστά με το κοινό όνομα "Μικρά
φυσικά".
ε) Μεταφυσικά ή πρώτη φιλοσοφία, όπως τα αποκαλούσε ο Αριστοτέλης. Απ' αυτά
προήλθε ο όρος "μεταφυσική" των νεότερων χρόνων. Στα 12 βιβλία των Μεταφυσικών
προσθέτουν συνήθως και τη διατριβή "Περί Μελίσσου, Ξενοφάνους και Γοργίου"
(πιθανώς ψευδεπίγραφο). Στην ομάδα αυτή των έργων του ο Αριστοτέλης εξετάζει τις
πρώτες αρχές όλων των όντων και των "κινουμένων" και των "ακινήτων".
στ) Ηθικά: "Ηθικά Ευδήμεια" (βιβλία 7), "Ηθικά μεγάλα" (βιβλία 2), "Ηθικά
Νικομάχεια" (βιβλία 10). Αυτά ιδιαίτερα τα τίμησαν οι θεολόγοι.
ζ) Πολιτικά: "Πολιτικά" (βιβλία 8), "Αθηναίων Πολιτεία", "Οικονομικά" (βιβλία
2). Αποτελούν, και σήμερα ακόμα, τη βάση των ερευνών για όσους ασχολούνται με
τις πολιτικές επιστήμες.
η) Τεχνικά: "ρητορική" (βιβλία 3), "Ποιητική" (δε σώθηκε ολόκληρη).
θ) Προβλήματα: Περιέχουν προβλήματα από διάφορες περιοχές της γνώσης.
Στο σώμα των αριστοτελικών έργων έχουν συμπεριληφθεί και τα ακόλουθα ακόμα έργα,
που δε θεωρούνται γνήσια: Φυσιογνωμικά, Περί θαυμασίων ακουσμάτων, Περί
χρωμάτων, Περί ατόμων γραμμών, Μηχανικά, ρητορική εις Αλέξανδρον και Περί
ακουστών.
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ
Εκτός από τη γνώμη του τη σχετική με τις "ιδέες" του Πλάτωνα ο Αριστοτέλης
υποστηρίζει και άλλες αρχές. Δεν αποκρούει την ηδονή, αλλά προτιμά την πιο
τέλεια, αυτή δηλ. που πηγάζει από τη διάνοια. Ο σκοπός των ανθρώπινων ενεργειών,
κατά τον Αριστοτέλη, είναι η ευδαιμονία, την οποία ορίζει ως ενέργεια σύμφωνη με
την αρετή. Η αρετή, όταν κυριαρχεί στα πάθη και στις ορμές, τα ρυθμίζει,
παίζοντας το ρόλο του μέτρου ανάμεσα στις δύο ακρότητες, δηλ. στην υπερβολή και
την έλλειψη. Έτσι π.χ. η "πραότης" είναι αρετή ως μεσότητα της οργής και της
αναισθησίας, η "ανδρεία", επειδή βρίσκεται ανάμεσα στη θρασύτητα και στη δειλία,
και η "αιδώς", επειδή κατέχει το μέσο της αδιαντροπιάς και της κατάπληξης, που
είναι ακρότητες. Συμπλήρωμα της αρετής είναι και τα αγαθά του σώματος (δύναμη,
υγεία, ομορφιά) και τα αγαθά της τύχης (πλούτος, ευγενική καταγωγή κλπ.).
Σύμφωνα μ' αυτά, ευτυχισμένος είναι εκείνος που ενεργεί κατά τις επιταγές της
αρετής και συγχρόνως έχει μερίδιο και στα άλλα αγαθά, τα "εκτός αγαθά", όπως τα
ονομάζει.
Ο Αριστοτέλης ταλαντεύεται ανάμεσα στον ιδεαλισμό και τον υλισμό. Κάθε πράγμα,
κατ' αυτόν, αποτελείται από ύλη και πνεύμα, που είναι μεταξύ τους αδιάσπαστα
ενωμένα. Η ύλη είναι παθητική, είναι η δυνατότητα του πράγματος, ενώ το πνεύμα
ενεργητικό, δηλ. η δύναμη που μεταβάλλει τη δυνατότητα σε πραγματικότητα.
Ο κόσμος, κατά τον Αριστοτέλη, είναι ενιαίος και αιώνιος, ενώ η οικουμένη έχει
σχήμα σφαίρας με κέντρο τη γη. Με το να δέχεται την καταγωγή των γνώσεων από τις
αισθήσεις, πλησιάζει πολύ τον υλισμό. Τέλος με την τυπική λογική βλέπει την
αντικειμενική πραγματικότητα "στατικά" και όχι μέσα στην αέναη μεταβολή και
κίνησή της.
(Δυστυχώς δεν γνωρίζω τον συντάκτη του πονήματος)
ΟΙ ΙΝΔΙΚΕΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Ο ινδικός στρατός ξεχνά τον Γκάντι
Νέο αμυντικό δόγμα με το βλέμμα στο Πεκίνο
dimanche 24 janvier 2010, par Παπακριβόπουλος Βασίλης (μετάφραση), Zajec Olivier
Αφού κάλεσε για κατάθεση προσφορών αξίας 12 δισ. δολαρίων τους έξι κυριότερους κατασκευαστές αεροναυπηγικής στον κόσμο, για την αγορά 126 μαχητικών αεροσκαφών, η Ινδία προχώρησε, στις 17 Αυγούστου 2009, σε συγκριτικές δοκιμές. Στις 26 Ιουλίου είχε εγκαινιάσει το πρώτο της πυρηνικό υποβρύχιο. Ισχυρό χάρη στην οικονομική του εξάπλωση, το Νέο Δελχί χρησιμοποιεί την επιλογή της στρατιωτικής δύναμης για να καταξιωθεί ως πόλος εξουσίας σε παγκόσμια κλίμακα.
Η Ινδία σήμερα συγκαταλέγεται στους ισχυρούς του πλανήτη, όχι για την αριθμητική υπεροχή της, ούτε για το ημιεπίσημο καθεστώς πυρηνικού έθνους που απολαμβάνει από το 1998 [1], αλλά χάρη στην οικονομική της εξάπλωση. Το διεθνές πλαίσιο, με το συντριπτικό ναυάγιο του μονοπολικού αμερικανικού μοντέλου, συνέβαλε τα μέγιστα για να την εμφανίσει ως αυτό που είναι εκ φύσεως : ένας από τους έξι ή επτά πόλους επιρροής παγκοσμίως, μαζί με τις ΗΠΑ, την Κίνα, τη Ρωσία, την Ευρώπη, την Ιαπωνία και, ενδεχομένως, τη Βραζιλία.
Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010
Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ
ΟΙ ΡΩΣΙΚΕΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Κάθε Οκτώβριο, καθώς πλησιάζει ο χειμώνας, έρχεται και η ώρα για τη κατάταξη των νέων στρατεύσιμων της Ρωσίας.
Όλα αυτά ακούγονται ευχάριστα.
Όμως δεν θα έχουν κάποιο απτό αποτέλεσμα όσον αφορά στη μαχητικότητα των ενόπλων δυνάμεων, και αυτό για δυο λόγους: Πρώτον, το υπουργείο Άμυνας απέρριψε το σύγχρονο μοντέλο ενός συμπαγούς, ειδικά καταρτισμένου, και εκπαιδευμένου επαγγελματικού στρατού. Δεύτερον, από τη στιγμή που η κατάταξη γίνεται δυο φορές το χρόνο, φθινόπωρο και άνοιξη, και η θητεία έχει μειωθεί στο 12μηνο, αυτό σημαίνει πως οι πλέον έμπειροι φαντάροι ανά πάσα στιγμή, θα έχουν το πολύ μια 6μηνη υπηρεσία πίσω τους, που ουσιαστικά δεν αρκεί ούτε για μια βασική εκπαίδευση.
Το αποτέλεσμα θα είναι λυπηρό: μια χαμηλή μαχητική ετοιμότητα, ειδικά σε έναν κόσμο όπου ο σύγχρονος πόλεμος απαιτεί υψηλή κατάρτιση στις επικοινωνίες, και χειρισμό οπλισμού ιδιαίτερα υψηλής τεχνολογίας.
Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010
Ο αμερικανικός αιώνας έχει ημερομηνία λήξης;
ΤΑΝΙΑ ΜΠΟΖΑΝΙΝΟΥ
Ο 21ΟΣ ΑΙΩΝΑΣ ξεκίνησε αναμφισβήτητα αμερικανικός, αλλά κανείς δεν γνωρίζει πώς θα τελειώσει. Την ώρα που όλοι μιλάμε αγγλικά και «γκουγκλάρουμε» την παραμικρή απορία μας στο Ιnternet, αναρωτιόμαστε αν οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να κυριαρχούν στρατιωτικά, οικονομικά, πολιτικά, διπλωματικά και πολιτιστικά ύστερα από 90 χρόνιαμια ερώτηση την οποία, παρεμπιπτόντως, μπορούμε να θέσουμε στο Google.Ο «μακρύς αμερικανικός αιώνας»,όπως έχει επικρατήσει να λέγεται, στην πραγματικότητα έχει διαρκέσει λίγο παραπάνω από 60 χρόνια. Πολλοί προβλέπουν ότι θα δικαιώσει τον τίτλο του, άλλοι αρχίζουν ήδη να μαθαίνουν μανδαρίνικα ή καντονέζικα. Ενα, όμως, είναι βέβαιο:η Αμερική δεν θα πέσει χωρίς να δώσει μάχη.
Περί τις 150 από τις 200 χώρες στον κόσμο έχουν κάποιου είδους αμερικανική στρατιωτική παρουσία. Και οι 200 πίνουν Κόκα-Κόλα- ακόμη και το Ιράν για το οποίο οι ΗΠΑ είναι «ο μεγάλος σατανάς». Χαμπουργκεράδικα ΜcDonald΄s υπάρχουν σε 119 χώρες και ο Μπαράκ Ομπάμα, εκτός από πρόεδρος της Αμερικής, φέρει τον τίτλο του «πλανητάρχη».
Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010
Ο Γερμανικος αντι-ισλαμισμός
Σε δημοσκόπηση το 39% δηλώνει ότι «η κατάσταση θα ήταν καλύτερη χωρίς τους μουσουλμάνους»
ΒΕΡΟΛΙΝΟ, Ενα φάντασμα πλανιέται πάνω από την Ομοσπονδιακή Γερμανία, το φάντασμα του «κυρίαρχου πολιτισμού». Ετσι όρισε η καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ τη σημερινή γερμανική κουλτούρα την οποία θεωρεί προφανώς ανώτερη από άλλες που συνυπάρχουν στη χώρα, όπως για παράδειγμα η μουσουλμανική. Ο «κυρίαρχος» αυτός πολιτισμός που, όπως λέει η ίδια, στηρίζεται στη « χριστιανική θεώρηση του ανθρώπου » πρέπει να γίνει αποδεκτός από τους ξένους μετανάστες. « Οποιος δεν τον αποδέχεται, δεν έχει θέση μεταξύ μας » είπε.
Η καγκελάριος ξέρει ακριβώς τι λέει. Ο αντι-ισλαμισμός έχει όλο και μεγαλύτερο αντίκρισμα στον γερμανικό πληθυσμό. Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση, το 39% των Γερμανών δηλώνει ότι «η κατάσταση στη Γερμανία θα ήταν καλύτερη χωρίς τους μουσουλμάνους», ενώ το 36% φοβάται ότι «η μουσουλμανική θρησκεία θα μπορούσε να διαδοθεί ανεξέλεγκτα στη χώρα».
Μηχανισμός των Αντικυθήρων
Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων (γνωστός και ως αστρολάβος των Αντικυθήρων ή υπολογιστής των Αντικυθήρων) είναι ένα αρχαίο τέχνημα που πιστεύεται ότι ήταν ένας μηχανικός υπολογιστής και όργανο αστρονομικών παρατηρήσεων, που παρουσιάζει ομοιότητες με πολύπλοκο ωρολογιακό μηχανισμό.
Ανακαλύφθηκε σε ναυάγιο ανοικτά του Ελληνικού νησιού Αντικύθηρα μεταξύ των Κυθήρων και της Κρήτης. Με βάση τη μορφή των ελληνικών επιγραφών που φέρει χρονολογείται μεταξύ του 150 π.Χ. και του 100 π.Χ., αρκετά πριν από την ημερομηνία του ναυαγίου, το οποίο ενδέχεται να συνέβη ανἀμεσα στο 87 π.Χ. και 63 π.Χ.. Θα μπορούσε να ήταν κατασκευασμένο μέχρι μισόν αιώνα πριν το ναυάγιο.
Το ναυάγιο ανακαλύφθηκε το 1900 σε βάθος περίπου 40 με 64 μέτρων και πολλοί θησαυροί, αγάλματα και άλλα αντικείμενα, ανασύρθηκαν από Συμιακούς σφουγγαράδες και βρίσκονται σήμερα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα.
Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
Η καμπανούλη θυμίζει καμπανάκι, κι ένα πουλί που λέγεται σπαθίς ή σπάτουλα πήρε αυτό το όνομα από το σχήμα του ράμφους του.
Δίνοντάς τους μια «ετικέτα» μπορεί να χωρίσει τους οργανισμούς σε ομάδες. Για παράδειγμα, με βάση τη γενετική συγγένειά τους, και στη συνέχεια συγκρίνοντάς τους, μπορεί να αντλήσει ακόμα και νέες πληροφορίες για τη βιολογία ή τη συμπεριφορά τους.
Το 1700, οι ζώντες οργανισμοί περιγράφονταν με μεγάλη σοβαρότητα μέσα από μακροσκελείς λατινικές φράσεις που ανέφεραν και την παραμικρή τους λεπτομέρεια. Θέλετε ένα παράδειγμα; «Cyclamen est planta genus, flore monopetalo, rotato, goboso, in quinque partes sursum revolutas plerumque secto...».
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Μια πρωτοφανή απειλή εκτοξεύει πλέον η Γερμανία προς την Ελλάδα αν δεν σταματήσει να πιέζει την Ευρωζώνη για χρονική αναδιάρθρωση του χρέους: Θα μας βγάλουν, όπως ανεπισήμως διεμήνυσαν στην ελληνική κυβέρνηση, για ένα διάστημα από το ευρώ. Μα, είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο εφ’ όσον δεν υπάρχει διαδικασία που να προβλέπει έξοδο μιας χώρας από την Ευρωζώνη; Έλα ντε!
Η απειλή όντως διατυπώνεται. Γιατί όμως; Ας πάρουμε τα πράγματα με μια σειρά για να καταλάβουμε σε πόσο περίπλοκα παιχνίδια έχει μπει ακόμη μια φορά η κυβερνησάρα μας δημιουργώντας πραγματική ανησυχία όχι μόνο για το αν ξέρει τι κάνει, αλλά και για το αν οι νέες επιλογές της μπορεί να μας κοστίσουν και πάλι πολύ ακριβά...
Είναι γνωστό στους αναγνώστες μας, από δημοσιεύματα τόσο στο «Π» όσο και στην ιστοσελίδα του (δείτε και το σημερινό αποκαλυπτικό ρεπορτάζ στις σελίδες 10-11 της εφημερίδας), ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει αναλάβει έναν ρόλο περίπου... «πολιορκητικού κριού» σε σχέση με την Ευρωζώνη, σε πλήρη ευθυγράμμιση με το ΔΝΤ.
Ταυτιζόμενη πλήρως με τις επιλογές του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, το τελευταίο διάστημα έχει αποδυθεί σε ένα είδος «εκβιασμού» προς τις χώρες της ζώνης του ευρώ διεκδικώντας παράταση στην αποπληρωμή του δανείου των 110 δισ. ευρώ, το οποίο έχει λάβει στο πλαίσιο του «μηχανισμού στήριξης». Κύριο μοχλό πίεσης εκ μέρους της κυβέρνησης αποτελεί η διακηρυγμένη επιθυμία του Νομισματικού Ταμείου να προχωρήσει σε «επιμήκυνση» αποπληρωμής για το δικό του μέρος του δανείου αυτού.
Όπως είδαμε τις προηγούμενες μέρες, ύστερα από αρκετή προετοιμασία τόσο στο διεθνές όσο και στο ελληνικό πεδίο, με διαρροές εδώ και πολύ καιρό, ο ίδιος ο Ντομινίκ Στρος - Καν δήλωσε κατόπιν συνάντησής του με τον Γ. Παπακωνσταντίνου στην Ουάσιγκτον: «Εάν οι Ευρωπαίοι αποφασίσουν να κάνουν κάτι (στο θέμα της παράτασης αποπληρωμής του χρέους), φυσικά θα κάνουμε κι εμείς το ίδιο».
Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010
Χρειαζόμαστε άμεσα άλλη μία Γη για να επιβιώσουμε
"ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΠΤΩΧΕΥΣΑΜΕΝ"!!!!!1893
Να θυμίσω πως εκείνη την περίοδο μετά από αλλεπάλληλες εναλλαγές μεταξύ 2 κομμάτων στην εξουσία (του Τρικούπη και του Διλιγιάννη), το 1893 ο Τρικούπης ανήγγειλε τελικά το θρυλικό : "ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΠΤΩΧΕΥΣΑΜΕΝ"!!!!!
Αφίσα της εποχής που επεικονίζει την Ελλάδα στην μέση και τον Τρικούπη και τον Διλιγιάννη εκατέρωθεν οι οποίοι θεωρήθηκαν υπεύθυνοι για το κακό που βρήκε την Ελλάδα
Οσο για τους κουτσαβάκηδες και τους τραμπούκους της εποχής αυτό που απομένει στις μέρες μας να τους θυμίζει είναι μια ξεχαρβαλωμένη πόρτα κάπου εκεί απέναντι από τους Αέρηδες, η πόρτα του Μεντρεσέ όπως ονομάζεται, της φυλακής όπου αναστέναζαν οι κουτσαβάκηδες :
"Τα στήθη μου κατάντησαν βασάνων κατοικία,
που κατοικούν οι λέοντες και τ' άγρια θηρία.....Αχ! Βαχ!"
(ο εθνικός ύμνος των κουτσαβάκηδων)
Στοχασμοί από το dyosmaraki στις 8/24/2007 09:54:00 πμ
Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010
Οι Γιαπωνέζοι και οι Σαλαμινομάχοι!
Συνέβη κάποτε στην Σαλαμίνα...
Θα σας γράψω μια μικρή ιστορία σχετική με τον τύμβο, που μου την αφηγήθηκε προ πολλού ένας φίλος, μόνιμος κάτοικος της Σαλαμίνας.
Ήτανε μέσα προς τέλη της 10ετίας τουʼ80 όταν έφτασε στο νησί μια οικογένεια Γιαπωνέζων που έκανε τουρισμό. Μετά από αρκετή ταλαιπωρία καταφέρανε να βρούνε στο λιμάνι κάποιον άνθρωπο που μιλούσε την Αγγλική γλώσσα και αμέσως ζήτησαν πληροφορίες για τον τύμβο των Σαλαμινομάχων.
Ο άνθρωπος που μίλησε μαζί τους δεν κατάλαβε αμέσως τι ακριβώς θέλανε, ίσως γιατί οι τουρίστες του έλεγαν ότι στο νησί υπάρχει ένα μνημείο που είναι εξίσου σημαντικό όσο και Παρθενώνας, το οποίο θα ήθελαν πολύ να επισκεφτούνε.
Ίσως να μην γνώριζε καλά την Αγγλική, ή ίσως να αγνοούσε την ιστορική σημασία του τύμβου, αλλά την περισσότερη ώρα που μιλούσε μαζί τους προσπαθούσε να τους εξηγήσει πως ο Παρθενώνας δεν βρίσκεται στην Σαλαμίνα αλλά στο κέντρο των Αθηνών.
Όταν τελικά κατάλαβε τι ακριβώς θέλανε, προσπάθησε να βρει κάποιο ταξί το οποίο θα τους μετέφερε ως εκεί.
Η περίπτωση ήταν λίγο δύσκολη γιατί από τα λιγοστά μισθωμένα αυτοκίνητα που υπήρχαν τότε, κανένας δεν δεχόταν να κάνει αυτή την διαδρομή. Ίσως γιατί ο δρόμος ήταν κακοτράχαλος και επικίνδυνος, ίσως κάποιοι άλλοι να αγνοούσαν το που ακριβώς είναι η τοποθεσία, ή ίσως επειδή δεν ήθελαν να μπλέξουν σε μια κούρσα άγονης γραμμής με παράξενους επιβάτες που μιλούσαν ακαταλαβίστικα.
Η επιμονή και η υπομονή των Γιαπωνέζων όμως ήταν τεράστια, καθώς ήθελαν να επισκεφτούνε τον ιερό χώρο με κάθε θυσία.
Τελικά βρέθηκε ένας οδηγός που δέχτηκε να αναλάβει αυτό που δεν ήθελαν οι συνάδελφοι του, κι εφόσον έλαβε τις κατάλληλες οδηγίες από τον μεσάζοντα μεταφραστή, ξεκίνησαν για τον τύμβο.
Σε όλη την διάρκεια της διαδρομής, σύμφωνα με τις ομολογίες του οδηγού, οι επιβάτες ήταν σιωπηλοί και τυπικότατοι σαν στρατιωτάκια. Όταν έφτασαν στο σημείο, έδειξε με το χέρι του στους επιβάτες προς τον λόφο.
- Εκεί είναι ο τύμβος. Τους είπε.
Κατέβηκαν τότε όλοι διστακτικά από το αυτοκίνητο, και κοιτάξανε με απορία την γύρω περιοχή.
Ο οδηγός παρέμεινε στο αυτοκίνητο κι ανάβοντας ένα τσιγάρο με το ένα του χέρι, τους έδειχνε με το άλλο προς την κορυφή του λόφου και τους ξαναείπε:
- Τι με κοιτάτε? Εκεί πάνω είναι αυτό που θέλετε...
Οι τουρίστες έκαναν μερικά βήματα προς το σημείο εξετάζοντας την γύρω περιοχή. Στάθηκαν σε ένα σημείο, συζητήσανε για λίγο μεταξύ τους χαμηλόφωνα, και αμέσως επέστρεψαν προς το αυτοκίνητο εκφράζοντας έντονα τις διαμαρτυρίες τους.
Σαφώς ο οδηγός δεν μπορούσε να καταλάβει τι ακριβώς του λέγανε, αλλά κατάλαβε ότι οι Γιαπωνέζοι μάλλον θα νόμιζαν ότι τους έφερε σε λάθος προορισμό.
Κατέβηκε τότε αμέσως από το αυτοκίνητο, και άρχισε να ανεβαίνει προς τον λόφο κάνοντας νόημα με το ένα του χέρι στους τουρίστες να τον ακολουθήσουν.
Εκείνοι τον ακολουθήσανε και δεν άργησαν να φτάσουν στην κορυφή του μικρού λόφου.
- Εδώ είμαστε.. Τους είπε πάλι δείχνοντας το έδαφος με το χέρι του, μα εκείνοι τον κοιτάζανε ακόμα γεμάτοι απορία...
Μετά από λίγες στιγμές αμηχανίας, ο οδηγός του αυτοκινήτου που τους ξεναγούσε με όποιον τρόπο μπορούσε καλύτερα, έκανε μερικά βήματα πιο κάτω και εκείνοι τον ακολούθησαν πάλι. Περπάτησαν εκεί που είχαν αφήσει οι μπουλντόζες των ναυπηγείων τα ίχνη τους στο ιερό χώμα, (που σύμφωνα με μαρτυρίες αρκετών αυτόπτων μαρτύρων πετάγανε τους τάφους των ηρώων με τα οστά τους μαζί με τα μπάζα μέσα στην θάλασσα), και στάθηκαν όλοι μαζί δίπλα σε έναν τάφο.
Ο οδηγός τους υπέδειξε ξανά το ακριβές σημείο χαμογελώντας και στάθηκε παράμερα παρατηρώντας γεμάτος περιέργεια τους παράξενους τουρίστες.
Τότε οι Γιαπωνέζοι, εμφανώς αναστατωμένοι, εφόσον κοίταξαν με δέος εκείνον τον τάφο και τους υπόλοιπους, έσκυψαν και καθάρισαν ένα σημείο από τα ξερόχορτα και σχημάτισαν έναν μικρό κύκλο από λιθαράκια.
Ο οδηγός τους παρακολουθούσε σαστισμένος, ενώ είχε αρχίσει να θρέφει υποψίες πως ίσως να πρόκειται για αρχαιοκάπηλους....
Τότε οι Γιαπωνέζοι, υψώσανε εκστασιασμένοι τα χέρια και τα βλέμματά τους προς τον Ουρανό λέγοντας κάποια λόγια στην «παράξενη» γλώσσα τους, στην συνέχεια γονάτισαν γύρω από τον μικρό κύκλο με τα λιθαράκια αφήνοντας μέσα σε αυτόν μερικά άνθη, και φίλησαν όλοι τους το ιερό χώμα που σκεπάζει τους ήρωες Σαλαμινομάχους.
Ο οδηγός σοκαρίστηκε ολοκληρωτικά με αυτό που είδε.
Όταν συνειδητοποίησε ότι αυτοί οι άνθρωποι είχαν κάνει τόσο μεγάλο ταξίδι για να ασπαστούν το ιερό χώμα της πατρίδας του, κάτι που ποτέ δεν είχε κάνει ο ίδιος ή κάποιος άλλος που να γνωρίζει, ξέσπασε σε κλάματα σαν μικρό και απαρηγόρητο παιδί...
Οι σκηνές που ακολούθησαν μπορείτε να φαντασθείτε μόνοι σας πόσο δύσκολες ήταν, καθώς οι τουρίστες μιλούσαν διαφορετική γλώσσα από τον οδηγό, και ό ίδιος, για αρκετή ώρα δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει πρός δρόμο της επιστροφής, από την συγκίνηση που τον είχε συγκλονίσει κυριολεκτικά....
Από το www.12830.gr/Forum/draseis/3310
Η ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΣΗ ΣΤΟΝ ΡΩΣΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ
Φουσκωτά τανκς, αεριωθούμενα αεροσκάφη και γενικά φουσκωτό οπλοστάσιο έχει δημιουργήσει ο ρωσικός στρατός. Σύμφωνα με το BBC, τα φουσκωτά είναι κατασκευασμένα από ένα υλικό που ξεγελά τα ραντάρ και τους θερμικούς ανιχνευτές, οι οποίοι νομίζουν ότι πρόκειται για πραγματικά όπλα.
Τα φουσκωτά μετακινούνται εύκολα και είναι ταυτόχρονα οικονομικά. Ο ρωσικός στρατός μπορεί να φτιάξει σε φουσκωτό από τανκς μέχρι ολόκληρους σταθμούς ραντάρ. Οι στρατιώτες πηγαίνουν στα σύνορα με μια απλή τσάντα, βγάζουν ένα μεγάλο κομμάτι πλαστικό που μοιάζει με σκηνή και... απλά φουσκώνουν τα τανκς.
ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΣΑΝ ΧΘΕΣ
Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010
ΕΛΛΑΔΑ 1844-1875
1844 - 1875: Να περάσει ο επόμενος...
Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
H αφορμή για την καχυποψία -τότε, το 1582- ήταν η θυσία δέκα ημερών από τη «ζωή».
Διότι με την εφαρμογή του νέου ημερολογίου το 1582, θα «χάνονταν» δέκα μέρες από το παλιό και συγκεκριμένα από τις 5 ώς τις 15 Oκτωβρίου. Kαι πώς θα πληρώσουμε το νοίκι; Kαι τα χρέη; Γιατί πάλι οι αδύνατοι να πληρώσουν σε 20 μέρες για ένα μήνα;
Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010
Ο ρωσικός στρατός του 21ου αιώνα
Το Κρεμλίνο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο ισχυρός αλλά αρτηριοσκληρωτικός στρατός της χώρας αδυνατεί να αντεπεξέλθει στις στρατηγικές προκλήσεις του 21ου αιώνα και σχεδιάζει ένα νέο δόγμα που προβλέπει τη δυνατότητα ταυτόχρονης συμμετοχής της Ρωσίας σε τρεις τοπικές ή περιφερειακές συγκρούσεις.
ΤΑ ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ
To 2006, το Ανώτατο Δικαστήριο της Καλιφόρνιας γνωμοδότησε ότι οι bloggers “δεν θα διώκονται ποινικά αν ο διαδικτυακός τους τόπος φιλοξενεί σχόλια αναγνωστών που είναι συκοφαντικά προς τρίτα πρόσωπα.” Λίγο αργότερα μάλιστα το ίδιο δικαστήριο αναγνώρισε και το δικαίωμά τους “να μην αποκαλύπτουν τις πηγές τους”. Στις ΗΠΑ, οι bloggers προστατεύονται από το πρώτο άρθρο του Συντάγματος, που δίνει σε όλους “το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου.
Τόσες δεκαετίες, τις πολιτικές και αθλητικές εφημερίδες, τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τα υπόλοιπα μέσα μαζικής ενημέρωσης της χώρας που φανατίζουν, εκβιάζουν, συκοφαντούν και γαλουχούν το μίσος και την διχόνοια στο έθνος μας κανέναν δεν συγκίνησαν. Φαίνετε το μερτικό των εκάστοτε πολιτηκάντηδων είναι ικανοποιητικό για να κάνουνε τα στραβά μάτια και να ασπάζονται την ελευθερία του λόγου επιλεκτικά…
Άρση της Ανωνυμίας; Ας άρουν πρώτα την βουλευτική τους ασυλία και το συζητάμε…
http://logioshermes.blogspot.com
ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΛΑ
Δέκα γεγονότα που θα κρίνουν την πορεία της οικονομίας φέτος, αλλά και τα επόμενα χρόνια, θα εξελιχθούν τις επόμενες έξι εβδομάδες που απομένουν έως ότου κατατεθεί την Πέμπτη 18 Νοεμβρίου το τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού στη Βουλή.
Σημείο-κλειδί είναι το πόρισμα για τα «greek statistics».
Αν η αναθεώρηση των ελλειμμάτων προηγούμενων ετών προκαλέσουν δυσβάστακτο «βάρος» στον προϋπολογισμό του 2010, ενδεχομένως θα φέρουν μεγάλες αλλαγές στον οικονομικό σχεδιασμό, αλλά και στο Μνημόνιο.
Οι ελληνικές προθέσεις θα καταγραφούν στην έκθεση προόδου η οποία θα σταλεί έως το τέλος Οκτωβρίου στα μέλη της Τρόικας. Θα καταφθάσουν δριμύτερα στην Αθήνα στις 15 Νοεμβρίου, την επομένη των επαναληπτικών εκλογών, για να οριστικοποιήσουν μέσα σε 3 ημέρες, μαζί με την Κυβέρνηση τον τελικό προϋπολογισμό:
Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010
Η Θράκη κινδυνεύει και το ψευδοκράτος των Αθηνών... κοιμάται
Προτείνουν μάλιστα επιτροπή παρακολούθησης και καταγραφής των εξελίξεων στην ακριτική αυτή γωνιά της Ελλάδας και ζητούν την εγρήγορση και υποστήριξη όλων των αρμοδίων πολιτικών φορέων προς την κατεύθυνση αυτή.
Με παλαιότερη (προ έτους) επιστολή τους προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας είχαν ζητήσει το κλείσιμο του Τουρκικού Προξενείου (που εδρεύει στην Κομοτηνή), λόγω του επικίδυνου ρόλου που υπηρετεί.
Απάντηση δεν πήραν ποτέ από τον κύριο Παπούλια κι έτσι σήμερα, απευθύνονται προς όλους τους Έλληνες πολιτικούς, αλλά και προς όλους εμάς, προκειμένου να αποστείλουμε μηνύματα διαμαρτυρίας στους άρχοντες της χώρας, προκειμένου να τους επιβάλλουμε ως πολίτες, μέσω της ισχύος που το ίδιο το Σύνταγμα μας παρέχει, την έμπρακτη τοποθέτησή τους μπροστά στον εθνικό κίνδυνο και την πιθανότητα γκριζοποίησης μίας ολόκληρης γεωγραφικής περιφέρειας της χώρας.
Η επιστολή του Φόρουμ των Ελλήνων Ακαδημαϊκών
Εξοχώτατε κύριε Πρόεδρε της Δημοκρατίας
Αθήνα
29η Σεπτεμβρίου 2010
Εξοχώτατε κύριε Πρόεδρε της Κυβέρνησης
Αξιότιμοι κ. κύριοι Αρχηγοί των Κομμάτων
Αξιότιμοι κ. κύριοι Βουλευτές
Το Hellenic Academic FORUM έχει ως μέλη του, Έλληνες καθηγητές πανεπιστημίου, και επιστήμονες κατόχους διδακτορικού πτυχίου, στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στις ΗΠΑ και σε 19 ακόμα χώρες. Είναι δε κλάδος του Hellenic Electronic Center (www.greece.org), Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού, που έχει ιδρυθεί στις ΗΠΑ για την προώθηση Ελληνικών θεμάτων, και περιλαμβάνει περί τα 40.000 μέλη.
Οικογενεια Λορδου Ελγιν=παγκοσμιοι πλιατσικολογοι.
Η πρόσφατη επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού, Γουέν Τζιαμπάο, στη χώρα μας και η επίσκεψή του στην Ακρόπολη, μας έδωσε την ευκαιρία να θυμηθούμε, ένα ακόμη πολιτιστικό έγκλημα σε βάρος της ανθρωπότητας, που συνδέεται με την παράδοση του λόρδου Έλγιν: Την καταστροφή των θερινών ανακτόρων του Πεκίνου.
Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010
Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Μια χαρακτηριστική μαρτυρία για την διαφθορά της Βυζαντινής κοινωνίας την εποχή λίγο πριν την Άλωση
« Ο Ιωσήφ Βρυέννιος , ο διδάσκαλος του προμάχου της Ορθοδοξίας Μάρκου του Ευγενικού, διεκτραγωδεί την προ της αλώσεως ενσκήψασαν διαφθοράν .
Το ιερατείον πρώτον είχε διαφθαρεί. Οι πλείστοι των κληρικών εχειροτονούντο επί χρήμασι. Κλήρος σιμωνιακός εθνική συμφορά, άλας μωρόν !
Τα μυστήρια επωλούντο υπό των αναξίων τούτων κληρικών.
Με πληρωμήν, με δώρα εδίδετο η άφεσις των αμαρτιών και μετεδίδετο το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου.Επίσκοποι, άγαμοι κληρικοί , μοναχοί, οι την παρθενίαν επαγγειλάμενοι , αναιδέστατα συνέζων μετά μοναστριών.
Οι δε κοσμικοί μιμούμενοι τους κληρικούς προ της τελέσεως του μυστηρίου του γάμου συνέζων μετά των γυναικών.Το άγιον όνομα του Θεού εβλασφημείτο δημοσία και ουδείς υπέρ αυτού ήρε φωνή διαμαρτυρίας, ενώ θα έπρεπεν, υπερασπισταί της τιμής του ονόματος του Θεού, να προτιμήσωμεν μαρτυρικόν θάνατον παρά των ασεβών ή σιωπώντες να γινώμεθα συνένοχοι των βλασφημούντων. Όρκοι εις δημοσίαν διάταξιν.Η αδιαφορία των πολιτών δια τας ανάγκας του γείτονος, της κοινωνίας , του κινδυνεύοντος κράτους μεγίστη.
Η φιλαυτία εβασίλευε, τα ίδια εκάστου συμφέροντα εθεραπεύοντο. Τα τείχη της πόλεως παρουσίαζον φθοράς και έχρηζον συντόμου επισκευής, αλλ’ οι έχοντες τους υλικούς θησαυρούς προετίμων να κτίζουν τριωρόφους κατοικίας ή να διαθέτουν το χρήμα υπέρ της κοινής ασφαλείας.Η φιλαργυρία των πλουσίων απαραδειγμάτιστος.
Όταν ο τελευταίος μαρτυρικός βασιλεύς Κωνσταντίνος ο Παλαιολόγος ανέλαβε την εξουσίαν , το δημόσιον ταμείον ευρέθη κενόν.
Διό θερμοτάτην προς τους πλουσιωτέρους της πόλεως απηύθυνε έκκλησιν, ζητών την συνδρομήν αυτών. Αλλ’ οι μεγιστάνες ηρνήθησαν διισχυριζόμενοι ότι είναι…..πένητες ! Πένητες ; Ποιοι ; Αυτοί των οποίων τα υπόγεια των μεγάρων ευθύς μετά την άλωσιν ανέσκαψαν οι Τούρκοι και ανεκάλυψαν θησαυρούς μεγίστους, ικανούς να εξοπλίσουν στρατούς και στόλους !
Ο ίδιος ο αυτοκράτωρ συνομιλών με τον Φρατζήν εξεφράζετο πικρώς λέγων, ότι πέριξ του θρόνου δεν ευρίσκετο ένας ειλικρινής σύμβουλος, πάντων τα ίδια ζητούντων .
Χαρακτηριστικόν δείγμα της ιδιοτελείας είναι και τούτο , ότι , όταν κατά την διάρκειαν της πολιορκίας της πόλεως τα εξωτερικά τείχη υπό των βολών του τηλεβόλου υφίσταντο σοβαράς βλάβας και ηνοίγοντο ρήγματα , τα οποία είχον ανάγκην αμέσου επισκευής, μηδέ εν τη υστάτη ταύτη ώρα , λησμονούντες το ίδιον συμφέρον , επείθοντο να παράσχουν την αναγκαίαν ύλην και εργασίαν πριν ή πληρωθούν την τιμήν αυτής. »
Εδημοσιεύθη εις το υπ’ αριθμ. 17-18/1953 τεύχος του περιοδικού “ Κιβωτός” επί τη 500ή επετείω από της αλώσεως της Κωνσταντινουπόλεως.
διαδικτυακή πηγή [vatopaidi.wordpress.com]