Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Σάββατο 2 Ιουλίου 2011

Θράκη, Ίμβρος και Δικαιώματα

Πολλά και διάφορα ελέχθησαν τις τελευταίες ημέρες με αφορμή την επιλογή της κυρίας Καραχασάν ως υποψηφίας υπερνομάρχου του ΠΑΣΟΚ στους Νομούς Ξάνθης, Καβάλας και Δράμας. Υπάρχουν, όμως, και ορισμένες άλλες πτυχές της συζητήσεως, οι οποίες δεν ανεδείχθησαν όσο θα έπρεπε. Θα προσπαθήσουμε σήμερα να επισημάνουμε τρεις από αυτές .


Πρώτον . Θεωρώ αξιέπαινη την προσπάθεια της κ. Καραχασάν να σπουδάσει σε ελληνικό Πανεπιστήμιο, ξεφεύγοντας από τα παραδοσιακά στερεότυπα που θέλουν τις Μουσουλμάνες γυναίκες αμαθείς και εγκλωβισμένες μεταξύ σπιτιού και χωραφιού. Όμως κανείς δεν θύμισε στο τηλεοπτικό κι αναγνωστικό κοινό πώς εισάγονται στα ελληνικά ΑΕΙ τα μέλη της μουσουλμανικής θρησκευτικής μειονότητος στην Θράκη. Ε, λοιπόν, ενώ η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων υπηκόων ξοδεύει χρόνο και χρήμα στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα, οι Μουσουλμάνοι συμπατριώτες μας εισάγονται άνευ εξετάσεων με ποσοστό 0,5% επί του συνόλου των εισακτέων. Δηλαδή στην έντυπη δήλωση που καταθέτει κάθε υποψήφιος συμπληρώνουν το κουτάκι που γράφει: Μέλος της μουσουλμανικής μειονότητος. Ουσιαστικά αναγράφουν το θρήσκευμά τους επάνω σε δημόσιο έγγραφο. Όμως κάποιοι εκσυγχρονιστές στην χώρα μας απεφάσισαν προ ολίγων ετών ότι αυτό ακριβώς το δικαίωμα, να αναγράφουν το θρήσκευμά τους στα δημόσια έγγραφα, δεν το έχουν οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι υπήκοοι της Ελλάδος. Να, λοιπόν, που σε αντίθεση με την « προοδευτική» ρητορεία των γνωστών υπερμάχων των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στο συγκεκριμένο θέμα οι Μουσουλμάνοι της Θράκης έχουν περισσότερα δικαιώματα από τους Χριστιανούς συμπολίτες τους. Αντιλαμβάνομαι ότι το μέτρο ελήφθη για να μη προτιμούν τα μέλη της μουσουλμανικής μειονότητος τα τουρκικά πανεπιστήμια. Όμως όταν μιλούμε για Ανθρώπινα Δικαιώματα πρέπει να τα λέμε όλα με ειλικρίνεια.


Δεύτερον. Η κυρία Καραχασάν ανήκει στο Πομακικό τμήμα της μουσουλμανικής μειονότητος της Θράκης. Οι Πομάκοι δεν είναι τουρκικής καταγωγής , αλλά εξισλαμισμένοι Χριστιανοί της περιοχής. Τούτο φαίνεται και από τις μεγάλες γιορτές που διοργανώνουν προς τιμήν του Αγίου Δημητρίου και του Αγίου Γεωργίου και μάλιστα με το παλαιό Χριστιανικό ημερολόγιο. Οι Πομάκοι, λοιπόν, στο σπίτι τους μιλούν ένα ελληνοσλαβικό γλωσσικό ιδίωμα και όχι τουρκικά. Κι όμως υπό την πίεση και την τρομοκρατία του τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής αναγκάζονται να μαθαίνουν στα μειονοτικά σχολεία την τουρκική γλώσσα. Η Ελλάς οφείλει να σεβασθεί την εθνική και γλωσσική τους ταυτότητα και να τους απομακρύνει από την στενή προσκόλληση προς την Τουρκία. Αλλά όλα τα σκιάζει η φοβέρα του Τούρκου Προξένου, ο οποίος προωθεί μία ιδιόρρυθμη συνδιοίκηση στην Ελληνική Θράκη.

Έγιναν προσπάθειες από το Δ΄ Σώμα Στρατού , από τον επιχειρηματία κ. Πρόδρομο Εμφιετζόγλου και από Πομάκους δασκάλους να γραφούν και να διαδοθούν βιβλία με την διάλεκτο των Πομάκων. Όμως οι ίδιοι οι Πομάκοι δεν τόλμησαν να αναδείξουν την δική τους ταυτότητα λόγω του κλίματος εκφοβισμού που καλλιεργεί το Προξενείο. Όλοι αυτοί που βγαίνουν στα κανάλια και κόπτονται για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα δεν βλέπω να συγκινούνται από αυτό το πρόβλημα . Ότι, δηλαδή, η εθνική και γλωσσική ταυτότητα των Πομάκων καταπιέζεται κυρίως από το μακρύ χέρι του τουρκικού κράτους σε μία ελληνική επαρχία. Πας Μουσουλμάνος δεν είναι αυτομάτως και Τούρκος. Γιατί, λοιπόν, να οδηγούνται εκόντες άκοντες οι Πομάκοι στα τουρκόφωνα σχολεία;


Τρίτον. Βάσει της Συνθήκης της Λωζάννης η μουσουλμανική μειονότητα παρέμεινε στην Θράκη ως αντίβαρο της ελληνικής εθνικής μειονότητος που παρέμεινε στην Κωνσταντινούπολη. Δυστυχώς ο τουρκικός εθνικισμός ξερίζωσε την Πολίτικη Ρωμηοσύνη. Επιπλέον η Συνθήκη της Λωζάννης προβλέπει μία μορφή τοπικής, εκπαιδευτικής και αστυνομικής αυτοδιοικήσεως για τους Έλληνες της Ίμβρου και Τενέδου. Τα δικαιώματα αυτά καταπατήθηκαν βάναυσα και η χώρα μας δεν διαμαρτυρήθηκε όπως εδικαιούτο. Οι Έλληνες που ζουν σε τρία χωριά της Ίμβρου μαθαίνουν ελληνικά σε μία νέα εκδοχή του κρυφού σχολειού, ενώ στην Τένεδο έχουν μείνει ελάχιστοι, ούτε εκατό. Μήπως είναι καιρός να ξαναδιαβάσουμε τι προβλέπει η Λωζάννη για την Ίμβρο και Τένεδο; Τι θα έλεγε ο κ. Ερντογάν; Και τι λένε οι λαλίστατοι « προοδευτικοί» συμπατριώτες μας που εθελοτυφλούν μπροστά στην καταπίεση των ελληνικών κοινοτήτων στις γειτονικές μας χώρες;


Όλοι αυτοί που ανακάλυψαν τις τελευταίες ημέρες « ελληναράδες» και εθνικιστές, πότε ενδιαφέρθηκαν ουσιαστικά για την εξαφάνιση του Ορθοδόξου Ελληνισμού από την Ίμβρο και την Τένεδο;

Πηγή.

http://www.panellines.gr/ethnika/thrace/thraki-imbros-dikeomata.htm


Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων
15η Μαίου 2006


1 σχόλιο:

  1. Mravo .... kai alla tetoia ...thelo na matho !!
    etsi akrivos to estanome kai ego !!!
    BRAVO BRAVO ..!!!!

    ellhnas gia panta !!
    LEON ..apo Xanthi !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails