Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

Ο Τρωικός Πόλεμος δεν έγινε για την … ωραία Ελένη



Μπόζινταρ Ντιμιτρόφ


Σόφια.

Αρκετές λίθινες άγκυρες που ανακαλύφθηκαν κοντά στην Σωζόπολη της Βουλγαρίας, παρέχουν νέα στοιχεία για την ιστορία της ναυσιπολοΐας στη Μαύρη Θάλασσα και τον αρχαίο κόσμο. Αυτό ανακοινώθηκε από το διευθυντή του Βουλγαρικού Εθνικού Μουσείου Ιστορίας, Μπόζινταρ Ντιμιτρόφ.

Οι άγκυρες βρέθηκαν από δύτες σε μια υποθαλάσσια έρευνα που πραγματοποιήθηκε με επικεφαλής τον Δρ Ιβάν Κριστόφ  , αναπληρωτή διευθυντή του Μουσείου, στο αρχαίο λιμάνι που βρίσκεται δυτικά του νησιού των αγίων  Κήρυκα και Ιουλίας.


«Οι μορφές της άγκυρας δείχνουν  ότι χρησιμοποιούνταν  από τον   15ο αιώνα έως τον 12ο αιώνα π.χ. από τους Κρήτες, του Μυκηναίους, τους Φοίνικες ναυτικούς, σε μια εποχή πριν από τον Τρωικό πόλεμο.

»Μέχρι τώρα θεωρείτο ότι οι Έλληνες ναυτικοί εισήλθαν στην Μαύρη Θάλασσα στη διάρκεια του 12ου αιώνα π.Χ. Οι λίθινες άγκυρες της Σωζόπολης σπάνε αυτήν τη θεωρία και αποδεικνύεται ότι η ναυτιλία στην αρχαιότητα, τουλάχιστον στη Μαύρη Θάλασσα, πηγαίνει  χίλια, τουλάχιστον, χρόνια νωρίτερα.

» Επίσης, ο Τρωικός Πόλεμος δεν είχε ξεσπάσει για την ωραία Ελένη, αλλά λόγω των φόρων, του οποίους οι Τρώες είχαν αναγκάσει τους αρχαίους θαλασσοπόρους να πληρώνουν για να διαπλεύσουν τα Δαρδανέλια που είναι η είσοδος της Μαύρης Θάλασσας», δήλωσε ο Ντιμιτρόφ.

Οι άγκυρες είναι φτιαγμένες από συμπαγή ασβεστόλιθο σε όμορφες φόρμες και φέρουν δύο ή τρεις οπές από όπου τοποθετούνταν πάσσαλοι προκειμένου να δέσουν οι ναυτικοί τα σκάφη τους. Κάθε τέτοια άγκυρα είναι βάρους περίπου 200 κιλών και προφανώς εκεί δένονταν πλοία που είχαν χωρητικότητα περί τους 150 με 200 τόνους.

«Τα πλοία αυτά μετέφεραν κυρίως από τις βουλγαρικές ακτές σιτάρι, αλλά και αλατισμένα ή αποξηραμένα ψάρια, γούνες, ξυλεία, μέταλλα όπως χαλκό, σίδηρο, άργυρο  και μολύβι αλλά ακόμη και αλάτι», δήλωσε ο Μπόζιντάρ Ντιμιτρόφ.
ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails