Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Η ομάδα TUCer και οι ελπίδες για την ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία

Διαβάστε για την ομάδα ΤUCer του Πολυτεχνείου Κρήτης. Η ανάπτυξη οχημάτων πόλης, οι διεθνές διακρίσεις, και οι προσδοκίες για το 2012. Τι δηλώνουν τα μέλη της (Vid+Pics).


“Οι τεμπέληδες Έλληνες¨, “οι σπάταλοι Έλληνες”, “οι Έλληνες που δεν παράγουν”, “οι Έλληνες που τρώνε από τα έτοιμα”, “οι Έλληνες που δεν προσπαθούν”, “οι Έλληνες που βολεύονται”.

Αυτά και άλλα πολλά στερεότυπα κυριαρχούν διεθνώς τα τελευταία τρία χρόνια για την Ελλάδα και τους πολίτες της, όχι χωρίς ευθύνη των πολιτικών ταγών μας, που φρόντισαν να μας “διαφημίσουν” το 2009.

Όσο πιο συχνά όμως ακούγονται αυτές οι απλοϊκές και άδικες γενικεύσεις, τόσο πιο ευχάριστο είναι να ανακαλύπτουμε στην ελληνική κοινωνία και την έμπρακτη διάψευσή τους μέσα από παραδείγματα συμπολιτών μας, που με λίγα μέσα και σκληρή δουλειά καταφέρνουν όχι μόνο να είναι δημιουργικοί, αλλά και να διακρίνονται διεθνώς.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και η ομάδα TUCer (Technical University of Crete Eco Racing) του Πολυτεχνείου Κρήτης, που δραστηριοποιείται εδώ και 5 χρόνια, σε έναν πολύ απαιτητικό τομέα, στην ανάπτυξη οχημάτων πόλης, δηλαδή σε οχήματα που μοιάζουν με αυτά που χρησιμοποιούμε καθημερινά και ίσως στο μέλλον τα δούμε και στους ελληνικούς δρόμους.

Γκάζι στην καινοτομία



Η ομάδα TUCer αποτελείται από φοιτητές, μόνιμο προσωπικό και καθηγητές του Πολυτεχνείου Κρήτης και κατασκευάζει οχήματα, τα οποία αναπτύσσονται εξ’ ολοκλήρου στο Διατμηματικό Εργαστήριο Εργαλειομηχανών και στο Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Κάθε όχημα αποτελεί πλατφόρμα πειραματισμού για προβλήματα που σχετίζονται με την επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης, την οδηγική ασφάλεια αλλά και την αυτόνομη πλοήγηση.

Καλύπτει εκπαιδευτικές ανάγκες των εργαστηρίων αλλά αποτελεί και αντικείμενο έρευνας με στόχο τη συνεχή εξέλιξη του και τη βελτίωση των επιδόσεών του.
Το πρώτο όχημα της ομάδας ήταν το βενζινοκίνητο μονοθέσιο όχημα πόλης Eco Racer I που κατασκευάστηκε το Μάιο του 2008.

Στη συνέχεια η ομάδα σχεδίασε, εξέλιξε και κατασκεύασε ένα καινούργιο όχημα, το Eco Racer II, που είναι ένα μονοθέσιο ηλεκτρικό όχημα πόλης που κινείται με κυψέλες καύσιμου υδρογόνου. Το 2010, παρουσιάστηκε η αναβαθμισμένη έκδοση ER10, στο οποίο εντάχθηκαν εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας, προηγμένα υλικά για μείωση βάρους.


Το 2011 η ομάδα παρουσίασε το ΕR11, στο οποίο προστέθηκαν αρκετά νέα συστήματα που στόχο είχαν τόσο την ασφάλεια όσο και την συνεχή ενημέρωση του οδηγού, όπως η καταγραφή δεδομένων κατά την διάρκεια του αγώνα από αισθητήρες και η παρουσίαση τους σε οθόνη αφής και η εξέλιξη ενός καινοτόμου ηχητικού συστήματος προειδοποίησης πεζών, δικυκλιστών και ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Δύο τρόπαια και συνεχίζουν…

Η δουλειά που γινόταν στο Πολυτεχνείο Κρήτης, δοκιμάστηκε και σε διεθνές επίπεδο με την ομάδα TUCer να συμμετέχει με μεγάλη επιτυχία σε διαδοχικούς Διεθνείς Μαραθώνιους οικονομίας της Shell και μάλιστα στην κατηγορία αστικών οχημάτων (Urban Concept). Ο διαγωνισμός στοχεύει στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών για την κίνηση οχημάτων, με στόχο την μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου.

Η πρώτη συμμετοχή της ομάδας στον Διεθνή Μαραθώνιο της Shell ήταν το 2008. Το 2010 (όταν η Ελλάδα έπεφτε στη δίνη της κρίσης) με το ΕR10 κατέκτησε το 1ο βραβείο στο διαγωνισμό ασφαλείας (ADAC Safety Award), κάτι που επανέλαβε και τον Μάιο του 2011, στην πίστα του Eurospeedway Lausitz στην Γερμανία.


Τα λόγια της κριτικής επιτροπής του Μαραθώνιου το 2011 είναι ενδεικτικά της απόδοσης της ελληνικής ομάδας.

“Οι κριτές εντυπωσιάστηκαν τόσο από την οργάνωση του χώρου της ομάδας αλλά και από το όχημα, τα οποία ξεπερνούσαν τις προσδοκίες μας σε επίπεδο ασφάλειας. Χρησιμοποίησαν τις εμπειρίες της προηγούμενης χρονιάς και ανέπτυξαν και υλοποίησαν μια μοναδική ιδέα ενός συστήματος προειδοποίησης πεζών”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον Μαραθώνιο του 2011 συμμετείχαν 212 ομάδες εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από όλο τον κόσμο και στην κατηγορία οχημάτων πόλης, στην οποία συμμετείχε και το Πολυτεχνείο Κρήτης με τοER11, πήραν μέρος 64 ομάδες.

Το 2011 την ομάδα TUCer αποτελούσαν οι: Νικόλαος Τσουρβελούδης, Πολυχρόνης Σπανουδάκης, Σάββας Πιπερίδης, Ιωάννης Τσινάρης, Δημήτριος Ευσταθίου, Ιωάννης Στρατηγός, Θάνος Τζανάκης και Αναστάσιος Πέτρου.

“Κάθε χρόνο θέτουμε ακόμα υψηλότερους στόχους”

Το NEWS 247 επικοινώνησε με την ομάδα TUCer, η οποία, παρά την κρίση και τις οικονομικές δυσκολίες έχει μεγάλα σχέδια και για το 2012, ετοιμάζοντας το νέο μοντέλο του Eco Racer.

Διαβάστε όσα πολύ ενδιαφέροντα μας είπαν τα μέλη της ομάδας για το ξεκίνημά τους, τα εμπόδια που συνάντησαν, την πιθανότητα να δούμε οχήματα σαν αυτά που κατασκευάζουν στις ελληνικές πόλεις, αλλά και για την ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία, που θα μπορούσε να αναστηθεί αν απαλλασσόταν από τις νεοελληνικές αγκυλώσεις.

- Πώς δημιουργήθηκε η ομάδα TUCER και ποια ήταν η βασική δυσκολία που αντιμετωπίσατε στο ξεκίνημά σας;

Ήταν μια ιδέα των ανθρώπων του Διατμηματικού Εργαστηρίου Εργαλειομηχανών και του Εργαστηρίου Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής, του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Στόχος ήταν να εφαρμόσουμε τη γνώση που προήλθε από πολυετή ερευνητική προσπάθεια και να συνεισφέρουμε στην κατασκευή εξελιγμένων πρωτότυπων οχημάτων στην Ελλάδα. Η δράση αυτή αγκαλιάστηκε γρήγορα και από τους φοιτητές, με αποτέλεσμα την σημαντική εξέλιξη των οχημάτων που παρουσίασε η ομάδα από χρονιά σε χρονιά αλλά και των συστημάτων που εμπεριέχουν.

Απέκτησε έτσι ένα σημαντικό ερευνητικό και εκπαιδευτικό έρεισμα, σε ένα τομέα που δεν υπάρχουν βιομηχανικές υποδομές στην χώρα μας, δηλαδή την αυτοκίνηση.

Βασική δυσκολία αποτέλεσε καταρχήν η κατασκευή των οχημάτων, μιας και όλα τα τμήματα και συστήματα τους σχεδιάζονται και κατασκευάζονται εξολοκλήρου στα εργαστήρια μας.

Αυτό συμβαίνει καθώς για την υλοποίηση τους χρησιμοποιούνται εξειδικευμένα υλικά και εξοπλισμός (ανθρακονήματα, υπερπυκνωτές), για τα οποία δεν υπάρχει ακόμα αρκετή τεχνογνωσία στη χώρα μας, με αποτέλεσμα η χρήση τους να προκύπτει από διεξοδική έρευνα της ομάδας μας. Ταυτόχρονα, η εύρεση χρηματοδότησης –χορηγιών- ήταν και είναι σημαντικό στοιχείο που καθορίζει το πόσο μεγάλα θα είναι τα τεχνολογικά βήματα που κάνουμε κάθε χρονιά.

- Η ομάδα σας, κατέκτησε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό ασφαλείας στον Μαραθώνιο Oικονομίας της Shell το 2010 και το 2011. Τι να περιμένουμε από εσάς την επόμενη χρονιά ως προς την εξέλιξη του Eco Racer;

Κάθε χρόνο θέτουμε ακόμα υψηλότερους στόχους. Μόνο έτσι μπορείς να κάνεις σημαντικά βήματα μπροστά και να είσαι ανταγωνιστικός, ειδικά όταν συναγωνίζεσαι εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού με εμπειρία 20ετίας στο τομέα αυτό.

Παρά τις δυσκολίες, κάθε χρόνο προσπαθούμε κάτι νέο με στόχο την επίτευξη πολύ χαμηλής κατανάλωσης, την αύξηση της ασφάλειας του οχήματος (το πολύ δυνατό μας σημείο) όσο και την παρουσίαση καινοτόμων συστημάτων σε όλο το αυτοκίνητο. Έτσι για το 2012 φιλοδοξούμε να παρουσιάσουμε ένα εντελώς καινούριο όχημα το οποίο θα διαθέτει:

α) Νέα σχεδίαση/νέο όχημα με σαφώς καλύτερη αεροδυναμική.

β) Μειωμένο βάρος.

γ) Νέο ηλεκτρικό κινητήρα και

δ) Νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Την πορεία κατασκευής μπορείτε να παρακολουθείτε από την ιστοσελίδα μας (www.tucer.tuc.gr) καθώς και τις ανακοινώσεις μας στο Facebook και Twitter. Ίσως φέτος είναι ακόμα πιο σημαντικό το να πετύχουμε μία νέα διάκριση στο εξωτερικό. Η χώρα μας δεν είναι αυτή που προσπαθούν κάποιοι να παρουσιάσουν αυτή την στιγμή…

- Στην εποχή της οικονομικής κρίσης, ένα όχημα χαμηλής κατανάλωσης είναι όνειρο για κάθε οδηγό. Πόσο πιθανό είναι στο μέλλον να δούμε στις πόλεις αυτοκίνητα σαν αυτά που κατασκευάζετε;

Ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για κίνηση εντός πόλης. Επίσης πολλές μεγάλες πόλεις ανα τον κόσμο δημιουργούν τις υποδομές ώστε να στηρίξουν την χρήση ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων.

Η τεχνολογία υπάρχει, είναι όμως θέμα κόστους ακόμα το να μπορέσουν να περάσουν στην παραγωγή και να είναι εφικτά στον κόσμο. Θα μπορούσαν Ελληνικές πόλεις με παράδοση στην πρωτοπορία ή με πρόβλημα ρύπανσης να ξεκινήσουν ιδέες για τις μετακινήσεις του μέλλοντος με μηδενικούς ρύπους…

Εμείς μπορούμε και θέλουμε να βοηθήσουμε…

- Είχατε προτάσεις από εταιρείες για να εκμεταλλευτούν και να αξιοποιήσουν τα επιτεύγματά σας;

Όχι απ’ την Ελλάδα. Η ομάδα μας δεν είχε, ακόμα τουλάχιστον, κάποια τέτοια πρόταση. Εξάλλου είναι ιδιαίτερα δύσκολο να συμβεί αυτό όταν δεν υπάρχει καμία αντίστοιχη βιομηχανική υποδομή στην Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, στο εξωτερικό αντίστοιχες ομάδες είναι σε άμεση συνεργασία με τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους οπότε δεν έχουν ιδιαίτερο λόγο να στραφούν αλλού. Όσο όμως διακρίνεσαι και προσπαθείς πάντα υπάρχουν νέες προοπτικές.

- Πιστεύετε ότι η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να αναστηθεί αξιοποιώντας τη δουλειά ομάδων όπως η δική σας ή δεδομένων των συνθηκών, το παιχνίδι έχει χαθεί οριστικά;

Κανένα παιχνίδι δεν έχει χαθεί. Με περιορισμένους πόρους και εθελοντική εργασία, η ομάδα μας κατάφερε να κατασκευάσει δύο πρωτότυπα οχήματα, ακολουθώντας αυστηρότατους κανόνες ασφαλείας, με τα οποία έχει ανταγωνιστεί επανειλημμένως σε διεθνείς διαγωνισμούς.

Κερδίσαμε κορυφαίες διακρίσεις απέναντι σε ομάδες που προέρχονται και υποστηρίζονται από περιβάλλον με παράδοση αιώνων στη κατασκευή αυτοκινήτων.

Η πολυετής συλλογή εμπειριών της ομάδας TUCer οδηγεί ξεκάθαρα στο συμπέρασμα για τον τρόπο με τον οποίο δυνητικά θα μπορούσε να υπάρξει και Ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία: σκληρή και μεθοδική εργασία απαλλαγμένη από τα συνήθη νεοελληνικά συμπλέγματα.

- Είστε ικανοποιημένοι από την στάση της Πολιτείας ως προς την χρηματοδότηση της προσπάθειάς σας;

Η Πολιτεία είναι μαζί μας μέσω της συνεχούς βοήθειας του Πολυτεχνείου Κρήτης στο οποίο εργαζόμαστε ή φοιτούμε.

Στο παρελθόν μας βοήθησε οικονομικά και η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς μετά από δική μας όχληση. Η αλήθεια είναι ότι η χρηματοδότηση αυτή δεν είναι αρκετή και κυρίως δεν έχει συνέχεια. Το κόστος έρευνας και ανάπτυξης ενός πρωτότυπου οχήματος, υψηλής τεχνολογίας και χαμηλής κατανάλωσης, δεν μπορεί να καλυφθεί από τη μέχρι στιγμή χρηματοδότηση της Πολιτείας, ακόμη και αν η προσπάθεια αυτή στηρίζεται στην εθελοντική εργασία των μελών της ομάδας.

Ευτυχώς υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν στο έργο μας και μας στηρίζουν με χορηγίες. Έτσι μας έχει βοηθήσει ο ΟΠΑΠ, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, η ΑΝΕΚ lines, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων και αρκετοί μικρότεροι χορηγοί που τους ευχαριστούμε πολύ.

- Τι απαντάτε σε όσους συλλήβδην κάνουν λόγο για υποβαθμισμένα ελληνικά πανεπιστήμια, που δεν παράγουν έργο;

Για το ενδεχόμενο “έλλειμμα παιδείας” η ευθύνη είναι συλλογική, κοινωνική. Η γκρίνια είναι χρήσιμη αλλά πρέπει να έχει όρια.

Η δική μας ομάδα είναι μία από τις πολλές λαμπρές προσπάθειες σε εφαρμοσμένη έρευνα στο χώρο του Ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου.

Αντίστοιχες προσπάθειες γίνονται και στον τομέα της βασικής έρευνας σε όλες τις επιστήμες. Απλώς οι πληροφορίες αυτές δεν είναι εύπεπτες για το ευρύ δημοσιογραφικό κοινό.

- Ποιο θεωρείτε ότι είναι το βασικό πρόβλημα στη λειτουργία των ελληνικών πανεπιστημίων σήμερα;

Η επιλογή της εύκολης λύσης, η επιλογή του μόνο “κραυγάζω” με βάση την προφανή διαπίστωση και όχι τη σφαιρική επιστημονική μελέτη και μοιραία η επιλογή της ισοπέδωσης μέσω εξίσωσης προς τα κάτω. [Μάνος Χωριανόπουλος, www।news247.gr]

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails