Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΡΕΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

653 πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες εφοπλιστές σε Κορέα και Κίνα, ένα στην Ελλάδα!

Οι Ελληνες εφοπλιστές, παρά την οικονομική κρίση, συνεχίζουν να ανανεώνουν το στόλο τους, καθώς σήμερα ναυπηγούν ανά τον κόσμο, με προτίμηση στη Ν. Κορέα και την Κίνα, 654 νέα πλοία. Μόνο ένα από αυτά ναυπηγείται στην Ελλάδα.
Τα λεφτά πλέουν αλλού Πρώτη στη λίστα της προτίμησης των Ελλήνων πλοιοκτητών βρίσκεται η Ν. Κορέα, δεύτερη η Κίνα και ακολουθούν με μεγάλη διαφορά από τις δύο πρώτες χώρες η Ιαπωνία, η Ινδία και αμέσως μετά οι Φιλιππίνες.
Οσο για τα δικά μας ναυπηγεία, βρίσκονται τελείως έξω από το παιχνίδι των παραγγελιών, αφού μόνο ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων ναυπηγείται στη χώρα μας.
Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε πρόσφατα η εταιρεία χρηματοδοτικών συμβούλων ναυτιλίας XRTC, οι παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανέρχονται στις 654, με συνολική χωρητικότητα 63,2 εκατ. τόνους.

Βάσει της έρευνας, στην Κορέα ναυπηγούνται 310 πλοία με συνολική χωρητικότητα 31,7 εκατ. τόνους που αντιπροσωπεύουν το 47,4% του συνόλου των παραγγελιών, 297 στην Κίνα χωρητικότητας 28,5 εκατ. τόνων που αντιπροσωπεύουν το 45,4% των παραγγελιών παγκόσμια, 22 στην Ιαπωνία χωρητικότητας 1,3 εκατ. τόνων, 14 στην Ινδία, χωρητικότητας 902 χιλιάδων τόνων, 2 στις Φιλιππίνες χωρητικότητας 359 χιλιάδων τόνων, 8 στο Βιετνάμ χωρητικότητας 264 χιλιάδων τόνων και 1 στην Ελλάδα, χωρητικότητας 15 χιλιάδων τόνων.

Να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία της Κορέας ήταν ανέκαθεν τα αγαπημένα των Ελλήνων εφοπλιστών και αυτά επέλεγαν για να παραγγείλουν τα πλοία τους.

Το 2007, όμως, επειδή οι παραγγελίες των νέων πλοίων είχαν αυξηθεί κατά πολύ, ο χρόνος παράδοσής τους διπλασιάστηκε, με αποτέλεσμα οι πλοιοκήτες, ανάμεσά τους και οι Ελληνες εφοπλιστές, να στραφούν σε άλλα ναυπηγεία, με αυτά της Κίνας να κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος.

Η αλλαγή αυτή είχε αποτέλεσμα να «ξεφυτρώσουν» δεκάδες καινούργια ναυπηγεία στην Κίνα, που τα τελευταία χρόνια επένδυσε στην ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με αποτέλεσμα σήμερα να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας.

Εξάλλου, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία της έρευνας της XRTC, η διαφορά που τη χωρίζει από τη Ν. Κορέα είναι πολύ μικρή, καθώς μόνο 13 πλοία περισσότερα έχουν παραγγείλει οι Ελληνες πλοιοκτήτες στα ναυπηγεία της Ν. Κορέας.

Μέχρι σήμερα, όπως έλεγε στην «Ε» ναυτιλιακός παράγων, οι Ελληνες πλοιοκτήτες ναυπηγούσαν περισσότερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όμως, έχουν ξεκινήσει και τις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου(LNG) γιατί προσδοκούν οφέλη από τη συγκεκριμένη αγορά.

Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται σήμερα από 3.848 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 7,7% του παγκόσμιου στόλου.

Ελευθεροτυπία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails