Η ΠΛΗΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΤΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ - ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ - ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ - ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑΣ - ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΩΝΥΜΩΝ - ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΣΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ

Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Άστρονόμος Ευγένιος Μιχαήλ Αντωνιάδης

Φυσικά όλοι μας τόν γνωρίζουμε...άφού δύο κρατήρες στό ήλιακό μας σύστημα φέρουν τό όνομά του
____________________
Ο Ευγένιος Μιχαήλ Αντωνιάδης (Eugene Michel Antoniadi)(Κωνσταντινούπολη 1 Μαρτίου 1870 – Παρίσι 10 Φεβρουαρίου 1944) ήταν ελληνικής καταγωγής γεννημένος στα Ταυταύλα της Κωνσταντινούπολης. Υπήρξε παρατηρησιακός αστρονόμος που πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη Γαλλία.
Θεωρείται ώς οξυδερκέστατος παρατηρητής του πλανήτη Άρη. Την εποχή εκείνη οι περισσότεροι κορυφαίοι παρατηρητές (μεταξύ τους και ο Αντωνιάδης) συμφωνούσαν ότι υπήρχαν ευθύγραμμες τεχνητές διώρυγες (Martian canals) πάνω στον Άρη, που διακρίνονταν ως σκούρες γραμμές. Ο Αντωνιάδης,όταν χρησιμοποίησε το μεγάλο διοπτρικό τηλεσκόπιο των 83cm (33 inch) στο Αστεροσκοπείο του Meudon στο Παρίσι κατά την αντίθεση του Άρη του 1909, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι διώρυγες ήταν οπτική απάτη και παρατήρησε στον πλανήτη μεγάλες αμμοθύελλες, πράγμα που επιβεβαιώθηκε από την αποστολή Mariner 4 το 1965. Ο χάρτης του Αντωνιάδη εθεωρείτο ο καλύτερος έως το 1950.
_____________________
Οι αμέτρητες ώρες παρατηρήσεων του Άρη που είχε πραγματοποιήσει, τον οδήγησαν στη σύνταξη του πρώτου λεπτομερούς χάρτη της επιφάνειας του «κόκκινου πλανήτη» και στην ονομασία και άλλων χαρακτηριστικών μετά από αυτά που είχε ονομάσει ο Τζιοβάνι Σκιαπαρέλι (Giovanni Virginio Schiaparelli).
 Το έργο αυτό, που ολοκληρώθηκε από τον Ιωάννη Φωκά, οδήγησε σε ένα σύστημα ονοματολογίας για την τοπογραφία του Άρη, το οποίο τελικώς υιοθετήθηκε από τη Διεθνή Αστρονομική Ένωση, με αποτέλεσμα τα κυριότερα χαρακτηριστικά (όρη, περιοχές, κρατήρες) του Άρη να έχουν διεθνώς ελληνικά ονόματα.
Ο Ευγένιος Αντωνιάδης παρατήρησε και τους εσωτερικούς πλανήτες, την Αφροδίτη και τον Ερμή. Επεχείρησε να σχεδιάσει και ένα χάρτη του Ερμή, αλλά οι προσπάθειές του ήταν λανθασμένες καθώς βασίζονταν στην τότε επικρατούσα παραδοχή ότι ο Ερμής έστρεφε πάντα το ίδιο ημισφαίριό του προς τον Ήλιο (δηλ. ότι ο Ερμής είχε συγχρονισμένη περιστροφή με τον Ήλιο.
_____________
_________________________Antoniadi's map of Mercury
______
______
_________________Ο χάρτης Αντωνιάδη και Flammarion του Άρη (1896)
________________
________________Ο χάρτης Αντωνιάδη και Flammarion του Άρη (1901)
Ακόμα σπούδασε αρχιτεκτονική, ήταν ένας φημισμένος ιστοριογράφος, εξαίσιος καλλιτέχνης και πολύ καλός παίχτης στο σκάκι. Έγραψε για τις πυραμίδες της Αιγύπτου και για την Αιγυπτιακή αστρονομία και στις αρχές του 20ου αιώνα επέδειξε τις ικανότητές του ως αρχιτέκτονας κάνοντας μια τρίτομη εργασία, αποτυπώνοντας σε αρχιτεκτονικά σχέδια το ναό της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη.
________________The Antoniadi's Seeing Scale

Tέλος, επινόησε την ομώνυμη κλίμακα για την ποιότητα του seeing (Antoniadi scale), που χρησιμοποιούν ευρύτατα οι ερασιτέχνες αστρονόμοι. Η κλίμακα αυτή είναι ένα σύστημα που κατηγοριοποιεί τις συνθήκες του καιρού κατά την παρατήρηση των αστεριών τις νυχτερινές ώρες. Σήμερα, η κλίμακα θεωρείται ως μετρικό σύστημα στην αστρονομίας, που χρησιμοποιείται ως προεπιλογή μέτρησης σε όλο τον κόσμο.
Η κλίμακα χωρίζεται σε 5 βαθμίδες, με την πρώτη να έχουμε τις καλύτερες συνθήκες και την πέμπτη να έχουμε τις χειρότερες. Οι πραγματικοί ορισμοί είναι οι εξής:
I. Perfect seeing, without a quiver. – Βλέπουμε τέλεια, καθώς δεν υπάρχει τρεμούλιασμα στην εικόνα..
II. Slight undulations, with moments of calm lasting several seconds. – Ελαφρά τρεμάμενη εικόνα με στιγμές ηρεμίας που διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα.
III. Moderate seeing, with larger air tremors. – Μέτρια, βλέπουμε με μεγαλύτερο τρεμούλιασμα που έχει σαν αποτέλεσμα τη θαμπάδα της εικόνας.
IV. Poor seeing, with constant troublesome undulations. – Κακή, έχουμε συνεχή κυματισμό της εικόνας.
V. Very bad seeing, scarcely allowing the making of a rough sketch. – Πολύ κακή, μετά βίας ευσταθής αρκετή ώστε να επιτρέπει μια πρόχειρη σκίτσογράφιση του αντικειμένου.
Να σημειωθεί ότι η αρίθμηση της κλίμακας δηλώνεται συνήθως με τη χρήση ενός Λατινικού ψηφίου.
________________Πρός τιμήν του ονομάσθηκαν
  • Ο κρατήρας Αντωνιάδης στον Άρη.
  • Ο κρατήρας Αντωνιάδης στο νότιο, μη ορατό σε μας, ημισφαίριο της Σελήνης.


http://astronomy-astrophotography.gr/antoniadis.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails