(Μια άρρηκτη ιστορική συνέχεια)
Του Δημ. Κ. Σαρρή
Τα μέσα της δεκαετίας του 1970 είχα την τύχη να συναντηθώ με ένα Έλληνα σοφό ιστορικό, τον αείμνηστο ΝΙΚΟ ΣΒΟΡΩΝΟ και να έχω μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μαζί του, για ιστορικά κυρίως θέματα.
Κάποια στιγμή αποτόλμησα να του θέσω ένα παρακινδυνευμένο ερώτημα ,πού με απασχολούσε αρκετό καιρό.: << Είχε δίκιο η όχι ο ΦΑΛΜΕΡΑΪΕΡ όταν διατύπωνε την άποψη ότι οι νεοέλληνες δεν έχουν καμιά σχέση με τους Αρχαίους Έλληνες , αλλά είναι ένα ετερόκλητο κράμα Βλάχων, Σλαύων, Τούρκων, Αρβανιτών κλπ.; >>
Ο σοφός γέροντας με κοίταξε κατάματα και με αυστηρό ύφος μου είπε:
<< Αγαπητέ μου, ΕΓΩ ΔΙΔΑΣΚΩ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΖΩΟΛΟΓΙΑ. Από ζωολογική άποψη δεν γνωρίζω αν είχε δίκιο. Στην επιστήμη της ζωολογίας υπάρχουν οι οροι <<καθαρόαιμο άλογο>>, <<ημίαιμο σκυλί>>, <<υβρίδιο μουλάρι>>.
Για τους ανθρώπους τέτοιου είδους <<καθαρότητα γενετική>> είχε σαν σημαία του ο ναζισμός, ο οποίος εξόντωσε εκατοντάδες χιλιάδες ψυχές , που το μόνο τους << έγκλημα>> ηταν ότι δεν πληρούσαν τις ρατσιστικές προδιαγραφές του Χιτλερ, καθόσον δεν ήσαν μέλη της ΑΡΕΙΑΣ ΦΥΛΗΣ , των καθαρόαιμων, δήθεν, Γερμανών, που επρεπε να είναι ξανθοί με γαλανά μάτια, ενώ ο ίδιος ο Φύρερ ήταν μελαχρινός με μαύρα μάτια !...
Στις σύγχρονες Δημοκρατικές κοινωνίες τέτοιοι φασιστικοί διαχωρισμοί δεν έχουν θέση.
Επιμιξίες είχαν και έχουν όλοι οι λαοί χωρίς να έχει απειληθεί η εθνολογική τους υπόσταση. Αντίθετα ενισχύθηκαν βιολογικά.
Συνεκτικό στοιχείο των εθνών είναι κατά βάση Η ΠΑΙΔΕΙΑ & Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Αλλωστε ο Ισοκράτης , πριν 2500 περίπου χρόνια είχε πεί ότι : ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΗΣ ΗΜΕΤΕΡΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ, δηλαδή όσοι εμφορούνται από τα νάματα και τις αξίες του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Μπορώ λοιπόν να σε διαβεβαιώσω, αγαπητέ μου ότι ο Ελληνικός Πολιτισμός με την ασύγκριτη δύναμη του αποτέλεσε ένα τεράστιο <<χωνευτήρι>> που αφομοίωσε και ομογενοποίησε ντόπιους, κατακτητές, δούλους, μετανάστες κλπ σε ένα ενιαίο σύνολο με κοινό στοιχείο το Πολιτιστικό (Ελληνική Γραμματεία, γλώσσα ήθη, έθιμα., κλπ)
Οι σημερινοί Νεοέλληνες έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με τους Αρχαίους Έλληνες, τα ίδια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της φυλής μας.
Πλάι στον Μαραθώνα και τις Θερμοπύλες μπορούμε να βάλουμε ισότιμα το 1821, το Κούγκι,το Αρκάδι, το επος του 1940, αλλα και δίπλα στον εφιάλτη ένα Πήλιο Γούση η ένα Θαναση Βάγια.
Αρα, παρά τη σκλαβιά αιώνων, υπαρχει ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ του λαού μας, από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας>>.
Η απάντηση αυτή του σοφού Ιστορικού με συγκλόνισε και με προβλημάτισε και την αποτύπωσα στην ιστορική μου μνήμη.
Αυτή την άποψη του γέροντα σίγουρα αγνοούν κάποιοι νεόκοποι αρχαιολόγοι και ιστορικοί οι οποίοι πρόσφατα, δημόσια, ανακοίνωσαν ότι δήθεν οι Μινωΐτες δεν ήσαν Έλληνες αλλά…σημιτικό φύλο, στηριγμένοι σε κάποιες αμφισβητούμενης εγκυρότητας αναλύσεις DNA, κάποιων αμφίβολης προέλευσης σκελετών, υποτίθεται Μινωϊτών.
Δυστυχώς δεν ζεί ο ΣΒΟΡΩΝΟΣ, για να τους εγκαλέσει ότι δεν υπηρετούν την επιστήμη της ιστορίας αλλά της …ζωολογίας.
Πέρασαν δύο δεκαετίες και πλέον, από την επίμαχη συνάντηση μου αυτή με τον σοφό ιστορικό, όταν έπεσε στα χέρια μου ένα βιβλίο με τίτλο <<Αφορισμοί και διαλογισμοί>> .
Στο βιβλίο αυτό δύο πανεπιστημιακοί καθηγητές βρήκαν και μετέφρασαν, από τα λατινικά, κάποιους αραχνιασμένους πάπυρους, πού βρέθηκαν πλάι σε μια αναποδογυρισμένη σαρκοφάγο, στην αρχαία ΟΞΥΡΡΥΓΧΟ, την σημερινή ΜΠΕΝΕΖΑ της Αιγύπτου.
Οι πάπυροι αυτοί περιείχαν επιστολές ενός Ρωμαίου Συγκλητικού, του ΜΕΝΕΝΙΟΥ ΑΠΙΟΥ, προς ένα νεαρό ανθύπατο της ΑΧΑΪΑΣ τον ΑΤΙΛΙΟ ΝΑΒΙΟ, τον οποίο συμβούλευε πως θα διοικήσει ειρηνικά τους Έλληνες υπηκόους της Ρώμης, περιγράφοντας τον χαρακτήρα τους.
Η περιγραφή αυτή αποτελεί ένα ολοκληρωμένο ΨΥΧΟΓΡΑΦΗΜΑ των προγόνων μας, που μπορεί να αποτελέσει μέτρο σύγκρισης με τον ψυχισμό των Νεοελλήνων, στοιχείο που μπορεί να επιβεβαιώσει η μη την αποψη Σβορώνου περί Ιστορικής συνέχειας τους στο πέρασμα των αιώνων.
Τα κύρια σημεία του ψυχογραφήματος αυτού των Αρχαίων Ελλήνων, σε περίληψη, είναι:
Α. <<Ο Έλληνας είναι πολύ εγωιστής. Κατά τον Πρωταγόρα το άτομο του είναι πάντων χρημάτων μέτρον. Το <<εγώ>> του Έλληνα είναι ατίθασο και αχαλίνωτο γεγονός πού δεν τον αφήνει να είναι δίκαιος>>
Β<< Ο Έλληνας δεν παραδέχεται άλλη κρίση δικαίου από την δική του.>>
Γ<<. Οι ʽΕλληνες αλλάζουν τους νόμους συχνά, ενώ εμείς στη Ρώμη έχουμε το Ρωμαϊκό Δίκαιο επι αιώνες αναλλοίωτο. Χαίρονται να παραβιάζουν εύστροφα τους νόμους με σοφιστικές ερμηνείες, συμφωνα με τα συμφέροντα τους>>
Δ <<Ο ʽΕλληνας έχει ασθενική ιστορική μνήμη. Η Εκκλησία του Δήμου σαγηνεύεται όταν τους πεις θα αλλάξεις όλους τους νόμους.>>
Ε. <<Ο Έλληνας βοηθά τον ασθενέστερο όχι τόσο από φιλανθρωπία αλλά γιατί με αυτή την πράξη επιδεικνύει την υπεροχή του.
ΣΤ. <<Ο Έλληνας δεν συγχωρεί στον συμπολίτη του την προκοπή και αν είναι στο χέρι του να τον εμποδίσει θα το κάνει..
Ζ. <<Δεν του αρέσει η χονδροκομμένη δολοφονία με στιλέτο, όπως κάνουμε εμείς στη Ρώμη, αλλά η καλυμμένη συκοφαντία, ένα είδος αναίμακτου ηθικού φόνου, ενός φόνου που αφήνει ανέπαφη την σάρκα και το θύμα περιφέρει την ηθική του ατίμωση σε δρόμους και σε πλατείες. Ο Έλληνας κατέχει άριστα την τέχνη της συκοφαντίας. Βρίσκει τον διφορούμενο λόγο, ώστε αυτός να λέει ότι τον λέει με την καλή έννοια, ενώ εσύ πού τον ακούς να τον εννοείς με την κακή του σημασία.>>
Η <<Η αγάπη του για την ισότητα δεν απορρέει από την αγάπη του στην δικαιοσύνη αλλά από τον φόβο μην τον ξεπεράσει καποιος πιο άξιος από αυτόν.>>
Θ. << Δεν είναι σπάνιο οι Έλληνες να επιλέγουν να τους εκπροσωπούν μετριότητες, με ολες τις αυτονόητες δυσμενείς επιπτώσεις για το ίδιο το μέλλον τους, γιατί φθονούν τους ικανότερους από αυτούς και ακόμη θεωρούν ότι μπορούν να επηρεάσουν τις μετριότητες από το παρασκήνιο.>>
Ι. <<Ο Εγωισμός όμως κάνει τους Έλληνες ΚΑΛΟΥΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ στον πόλεμο και άξιους μαχητές γιατί η ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ είναι ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.>>
Κ. << Δώσε στους Έλληνες δυνατότητα έντιμης υποχώρησης. Να μη φανεί ότι τους διατάζεις, γιατί από τον εγωίσμό, προστατεύοντας την αξιοπρέπεια τους θα σηκώσουν τα όπλά εναντίον σου.>>
Λ. <<Δώσε τους πλασματική ΙΣΟΤΙΜΙΑ. Αυτή η παροχή θα είναι ο σιωπηρός όρος της αναίμακτης υποταγής τους>>
Μ <<Να φοβάσαι όχι εκείνους τους Έλληνες που απροκάλυπτα εκφωνούν λόγους εναντίον μας , αλλά εκείνους που με το αόρατο στιλέτο της συκοφαντίας διεισδύσουν στους προθαλάμους της εξουσίας του ΚΑΙΣΑΡΑ για να σου καταφέρουν θανάσιμο χτύπημα…>>
Ν. <<Μη ξεχνάς ότι οι ΈΛΛΗΝΕΣ που είναι υπερήφανοι για το ένδοξο παρελθόν τους και έχουν την υπερηφάνεια του ξεπεσμένου ευγενή, είναι οι ίδιοι που τιμώρησαν αυτούς που τους προσέφεραν τον υπέρτατο πολιτισμό πού ανέπτυξαν..
Είναι αυτοί που εξόρισαν τον ΠΕΡΙΚΛΗ και τον ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ, στον ΣΩΚΡΑΤΗ δε έδωσαν να πιει κώνειο…>>
ΤΟ ΨΥΧΟΓΡΑΦΗΜΑ αυτό των Αρχαίων Έλλήνων του ΡΩΜΑΙΟΥ ΣΥΓΚΛΗΤΙΚΟΥ, δεν χρειάζεται και πολύ σκέψη να καταλάβει κάποιο, ότι ταιριάζει <<γάντι>> και για τους ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ, γεγονός που δικαιώνει την επιστημονική αποψη του αείμνηστου ΣΒΟΡΩΝΟΥ.
Οι ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ είναι λοιπόν, από ιστορική και όχι ζωολογική άποψη, η συνέχεια των Αρχαίων Ελλήνων.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να αγωνισθούμε να αποβάλουμε τις κακές έξεις της φυλής μας.
Δύσκολο αλλά αναγκαίο.
ΑΛΛΩΣ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΙ , ΣΑΝ ΤΟΝ ΣΙΣΥΦΟ, ΝΑ ΚΟΥΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟΝ ΟΓΚΟΛΙΘΟ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΚΡΟΚΟΡΙΝΘΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΡΑΚΥΛΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΤΩ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΕΒΑΣΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΣΕ ΕΝΑ ΑΕΝΑΟ ΦΑΥΛΟ ΚΥΚΛΟ.
http://www.kairatos.com.gr/neoellines.htm
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου